|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
PEUGEOT - Pedał gazu
krzysztofCz - 2009-10-25, 11:24 Temat postu: Pedał gazu W czasie dłuższej jazdy kąt ustawienia stopy powodował, że noga cierpła mi niemiłosiernie aż do bólu. Próbowałem podginać pedał ale niewiele to pomogło. Kolega jeżdżący dostawczakami doradził mi by wzorem właśnie kierowców autobusów i dostawczych zrobić "stopieniek" pod piętę. Wyciąłem taki prostokąt o wysokości 25mm i zamocowałem na taśmę dwustronną - zupełnie inna jazda. Dla piękności przymocowałem wykładzinę na wierzchu.
A może macie jakieś inne rozwiązania ???
Mr.Mclaren - 2009-10-25, 11:52
Witam
ewentualnie na długie podróże polecam montaż uniwersalnego tempomatu. Korzystamy z takiego urządzenia od lat w naszym busie T3 i sobie chwalimy.
Pozdrawiam
Bim - 2009-10-25, 12:05
Krzysztof mam super patent pdłogę trzeba podnieść do góry , albo obniżyć pedał sorki ,ale wczorajszy jestem dzisiaj po weselu jeszcze
a na poważenie to jak będziesz zainteresewany to ci prześle fotki
darek 61 - 2009-10-25, 12:20
mr.mclaren, Czy możesz coś więcej o tym napisać,gdzie to kupiłeś.Mi co prawda noga nie cierpnie ale ten patent mnie zainteresował.
kimtop - 2009-10-25, 13:04
W zeszłym roku ten temat był poruszany.
Najlepiej chyba pedał obciąć.Przynajmniej ja tak w swoim poprzednim kamperze zrobiłem.
Zobacz tutaj
http://www.camperteam.pl/...3+gazu&start=15
Mr.Mclaren - 2009-10-25, 13:13
Urządzenie jest firmy Waeco o symbolu MS-400 (można zastosować też MS-50 jest trochę tańsze brak mu tylko pamięci wywołującej poprzednio zaprogramowaną prędkość jazdy)
W moim przypadku siłownik wykorzystuje podciśnienia z układu wspomagającego siłę hamowania, są też zestawy z siłownikami elektrycznymi.
Montaż nie jest zbyt skompilowany, żeby zrobić to "czysto" i staranie wystarczą zapewne 3 godziny pracy.
Jedyna rzecz która jest niezbędna, to sygnał prędkości (żeby tempomat utrzymywał niezmienną prędkość podróżowania bez względu na ukształtowanie terenu)którego starsze pojazdy raczej nie posiadają, w zestawie MS-50 sygnał impulsów do zamocowania na np. os napędowa jest już w zestawie. W MS-400 nie było tego w komplecie, ale w sklepie z elektroniką magnes i ten element to wydatek rzędu 10 zł.
Załączam linki do producenta tempomatów, mam nadzieje że nikt nie będzie mi miał tego za złe.
WAECO MS-50
Instrukcja obsługi i montażu do MS-50 PDF
Waeco MS-400
Instrukcja montażu i obsługi do MS-400 PDF
W nowszych autach z elektronicznym sygnałem montaż jest o wiele prostszy, niektóre zestawy do nowych samochodów są Plug&Play.
Pozdrawiam
48a-ELANKO - 2009-10-25, 14:15
Ten tempomat też mnie korci
Moje tymczasowe rozwiązanie to wypoziomowanie podłogi na całej szerokości kabiny.
Od strony siedzeń zamocowałem deskę o szerokości 16 cm, która jest podparciem dla sklejki o grubości 8 mm odpowiednio dociętej do nadkoli.
Dodatkowo mamy fajny schowek pod tak powstałą podłogą.
Na tym położyłem wykładzinę gumową (nazwa w sklepie chemicznym - "chodnik gumowy").
Moja małżonka nie należy do wysokich kobiet; teraz nie tylko chwali sobie komfort jazdy jako pasażerka (nogi nie dyndają w powietrzu... ) ale też może spokojnie prowadzić autko.
krzysztofCz - 2009-10-25, 14:16
Dzięki za tego linka. Chyba przez wrodzone lenistwo nie przyszło mi do głowy przeszukać trochę wstecz.
Myślę, że te przeróbki podłogi czy "stopieniek" są lepsze niż doginanie czy obcinanie - stopa ma bardziej naturalne położenie.
kimtop - 2009-10-25, 14:44
Miałem taki tempomat założony jeszcze przez Guten Tag,ale przy silniku 2.5 D 75 KM nie za bardzo zdawał egzamin
48a-ELANKO - 2009-10-25, 14:50
kimtop napisał/a: | przy silniku 2.5 D 75 KM nie za bardzo zdawał egzamin |
Czyli nie "unowocześniać" na siłę staruszka, tym bardziej, że tempomaty są OK przede wszystkim na autostradach, których staramy się unikać. A te euro lepiej przeznaczyć na... zloty
krzysztofCz - 2009-10-25, 15:19
48a-ELANKO napisał/a: | A te euro lepiej przeznaczyć na... zloty |
I tu masz całkowitą rację
|
|