Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Regulator prędkości fabryczny- Ducato III;JumperIII;BoxerIII

roger - 2009-10-27, 11:45
Temat postu: Regulator prędkości fabryczny- Ducato III;JumperIII;BoxerIII
To temat na specjalną prośbę papamili ..... ;)

Proszę zapoznaj się ze schematami i dokumentacją a z pewnością dojdziesz do wniosku, że jedynym możliwym rozwiązaniem jest zastosowanie "zewnętrznego" urządzenia, najlepiej mechanicznie działającego na pedał przyspieszenia ..... ;)

Tu masz jedną propozycję:
http://allegro.pl/item790..._samochodu.html

papamila - 2009-10-27, 13:38

dzięki,
widziałem tę aukcję już kiedyś,
zastanawiałem się czy nie da się znależć tańszego rozwiązania,
coś, gdzieś czytałem o ukrytych (nieaktywnych) funkcjach komputera.
Dodam jeszcze moje spostrzeżenie,
o ile Ford 5-biegowy jest b. elastyczny i świetnie się sprawdza opcja tempomatu
to we Fiacie 6-biegowym, podobnej mocy, takiej elastyczności już nie ma,
i wajchować trzeba dość mocno a wiadomo że każda zmiana
(sprzęgło, hamulec) rozłącza tempomat.

kaimar - 2009-10-27, 13:43

Schemat raczej z PSA a nie Fiata. Włosi jakoś to samo potrafią narysować bardziej przejrzyście. Ale i tak na tym schemacie widać ,że tempomat to parę drucików. Problem , że ich fizycznie nie ma w samochodzie, mało tego, we wtyczce miejsca na nie są zaślepione.
roger - 2009-10-27, 13:46

papamila napisał/a:
Ford 5-biegowy jest b. elastyczny


No w 5 biegowym fiacie tez nie ma tego problemu ..... ;) im więcej biegów tym krótsze przełozenia u Ciebie dopiero 6 jest nadbiegiem .... ;) .

papamila napisał/a:
coś, gdzieś czytałem o ukrytych (nieaktywnych) funkcjach komputera.


Z tymi funkcjami komputera masz rację ale akurat fiat (i jemu podobne bliźniaki) maja ECM nie telekodowalny, czyli nawet z poziomu serwisu nie można aktywować funkcji kalkulatora jesli samochód fabrycznie nie był w nie wyposażony. Nowe kalkulatory tez są zamawiane"pod numer nadwozia" i konfigurowane na poziomie fabryki więc, więc dodanie opcji regulacji prędkości poprzez zmianę COM dołożenie stycznika sprzęgła i konfigurację ECM raczej odpada w przedbiegach. Nie piszę ,że to nie możliwe bo nie można tylko slepej kiszce wzroku przywrócić ...... ale grzebania w oprogramowaniu Kalkulatorów sterujących silnikiem , jego rozbieranie programowanie na zewnętrznych programatorach moim zdaniem jest bardzo ryzykowne i ja w swoim samochodzie nie robiłbym tego.....

roger - 2009-10-27, 13:51

kaimar napisał/a:
we wtyczce miejsca na nie są zaślepione.


To akurat najmniejszy problem ....wtyczki są robieralne a piny można kupić ..... ;)

kaimar napisał/a:
Schemat raczej z PSA a nie Fiata. Włosi jakoś to samo potrafią narysować bardziej przejrzyście.


No z tą włoską przejrzystością to nie przesadzaj bo i ta dokumentację znam .... ;) wszystko jest kwestią przyzwyczajenia dla mnie te są bardziej czytelne i logiczniejsze .... ale o gustach się nie dyskutuje ....;) może się komuś do czegoś przydadzą i takie badziewne ;)

papamila - 2009-10-27, 13:51

roger napisał/a:
maja ECM nie telekodowalny

roger napisał/a:
poprzez zmianę COM dołożenie stycznika sprzęgła

roger napisał/a:
w oprogramowaniu Kalkulatorów sterujących silnikiem

Roger
czy Ty7 mnie aby nie obrażasz :?:

dzięki :lol: :lol: :lol:
reszta poszła na PW

roger - 2009-10-27, 13:54

Cytat:
Roger
czy Ty7 mnie aby nie obrażasz :?:

dzięki :lol: :lol: :lol:
reszta poszła na PW


Hahahah sory troszkę się rozgadałem ... ;) ..... - nie da się dodać tej funkcji w sposób prosty ;)

kaimar - 2009-10-30, 22:24

roger napisał/a:
dodanie opcji regulacji prędkości poprzez zmianę COM dołożenie stycznika sprzęgła i konfigurację ECM raczej odpada w przedbiegach


A mnie się udało, co prawda w Ducato 244 czyli w II po 2002 roku z silnikiem 2,3 , ale bez wyciągania ECU - udało się to z zewnątrz. Chciałem pogrzebać w III, ale przez całe lato auto jeździło. Teraz stoi na podwórku, ale pogoda nie zachęca to prac na zewnątrz, a nie mam odpowiedniego garażu. A trzeba trochę pogrzebać pod maską przy wtyczce ECU. Założenie pinów do wtyczki nie jest takie proste - nie potrafię dobrać odpowiednich pinów.

roger - 2009-10-30, 22:35

kaimar napisał/a:
nie potrafię dobrać odpowiednich pinów.


Napisz na priva jakie potrzebujesz a najlepiej zmierz .... ;) poszukam w katalogu i podam ci numer referencyjny... ;) w serwisach raczej nie szukaj bo nie będzie się im chciało dobierać ... ;)

PS
z II gratuluję ale to relatywnie dużo prostsze niż w III bo nie ma BSI , ....wiesz można zrobić wszystko problem tylko w tym ile chcesz zainwestować ;) .... podstawowy problem to gwarancja w nowych samochodach jakakolwiek modyfikacja czy rzeźba i zapomnij o roszczeniu ...... i nikt nie będzie wnikał czy to co sie stało to skutek modyfikacji czy nie ...
I jeszcze jedna rada widzę i czytam że lubisz podłubać cała instalacja w III to bomba z opóźnionym zapłonem wszystko troszkę przy krótkie, mimo że nowe to troszkę utlenione .....sugeruję dużą ostrożność każde rozpięcie i wpięcie wtyczek ECM to potencjalne ryzyko lepiej porządnie to uszczelniaj ... ;)

kaimar - 2009-10-30, 22:52

roger napisał/a:
z II gratuluję ale to relatywnie dużo prostsze niż w III bo nie ma BSI


Jak dla mnie to BSI nie ma tu nic do gadania - co najwyżej bierze udział w wyświetlaniu ustawionej prędkości i zapalaniu lampki w liczniku. Taki sam ECU jest w Renault Espace IV i udało mi się uruchomić tempomat w ECU ale nie zapala się lampka w liczniku. Do licznika jest potrzebne odpowiednie urządzenie i oprogramowanie - serwisy Renault patrzą na mnie jak na wariata a ci co mają odpowiednie urządzenia do pogrzebania w liczniku to tylko potrafią "korygować" przebieg.
Co do pinów to nie bardzo potrafię zmierzyć, wtyczka jest produkcji TYCO o symbolu 1-284871-5rev.b

roger - 2009-10-30, 23:03

kaimar napisał/a:
Co do pinów to nie bardzo potrafię zmierzyć,


Średnica długość kształt...najlepiej zrób zdjęcie resztę .... załatwimy jak będę miał katalog przed oczami ....czyli np. w poniedziałek ;)

kaimar napisał/a:
Jak dla mnie to BSI nie ma tu nic do gadania


No nie do końca info o prędkości idzie po CAN-e, sygnał stycznika sprzęgła i hamulca również do tego jeszcze ESP jak i parę innych rzeczy .....ale masz rację wszystko idzie oszukać .... ważne to wiedzieć co się robi i czym to grozi .... ;)

kaimar - 2009-10-30, 23:19

roger napisał/a:
sygnał stycznika sprzęgła i hamulca

A założysz się? :spoko

janusz - 2009-10-31, 08:54

kaimar napisał/a:
A założysz się? :spoko

O co? Ja przecinam i uczestniczę w konsumpcji nagrody. :haha:

roger - 2009-10-31, 10:02

Cytat:
A założysz się? :spoko


Hahaha no ja tak jak i Janusz nie wiem o co ..... ;) :
-Jeśi o to czy się da to uruchomić ...... tak da się .....
-Jeśli o to czy Espace IV i Ducato III maja takie same kalkulatory ? - nie nie mają, jeżdżę prywatnie Espacami od dobrych 10 lat co prawda starszymi ale bardzo te samochody lubię.... ;)
-Jeśli o to że to rozkminisz .... tak myślę ,że dasz radę bo dla chcącego nic trudnego ...
-Jeśli o to czy będą potem problemy np z gwarancją .... tak będą problemy jak ktoś w serwisie to zobaczy...


PS
jak będziesz potrzebował piny, czy dostęp do diagnoskopu ...(nawet w Katowicach-czy gdziekolwiek gdzie Ci w miarę blisko) do daj znać pomogę... ;)

janusz - 2009-10-31, 13:05

roger napisał/a:
jak będziesz potrzebował piny, czy dostęp do diagnoskopu

A do Forda też?

roger - 2009-10-31, 15:14

Janusz piny do forda tak ...... to są części standardowe ... z diagnoskopem nieco gorzej coś możemy pomysleć w W-wie albo w Olsztynie, w Łodzi nie mam nikogo z fordem ;)
kaimar - 2009-10-31, 19:27

Ładna pogoda namówiła mnie na pogrzebanie w Ducato. Niestety poległem po raz kolejny na wtyczce do ECU - nie da się włożyć pinów z powodu budowy wtyku . Miejsca na piny są żaślepione na stałe. Trzeba rozłożyć wtyk i wypiłować/wywiercić otwory. Ponieważ auto jest na gwarancji to tego nie zrobię.
roger - 2009-11-02, 09:33

Te zaślepione piny są takie jak we wtyczce której zdjęcie wkleiłeś wcześniej ..... cienki plastik niebieski wstępnie przetłoczony , kawałeczek sztywnego szpica i wyłamujesz ..... Zaraz powklejam zdjęcia....
Spotkałem się też kiedyś z blokadą (takim białym wałeczkiem wciśniętym zamiast pinu, ale tez jest demontowalny........ nie spotkałem się z takim o jakim piszesz , który trzeba rozwiercać.

kaimar - 2009-11-02, 11:12

roger napisał/a:
cienki plastik niebieski wstępnie przetłoczony , kawałeczek sztywnego szpica i wyłamujesz .....


Jakby tak było to by było fajnie. Nadal przed dużą demolką wtyku hamuje mnie gwarancja i pogoda. Gdyby to było auto którym tylko ja jeżdżę , to nie było by problemu. Ale ponieważ jest to kamper którego zarobkowo wynajmuję, to boję sie przypadku gdyby auto uległ awarii klientowi, ten jedzie do serwisu Fiata gdzie odmawiają naprawy gwarancyjnej.

roger - 2009-11-02, 11:27

kaimar napisał/a:
to boję sie przypadku gdyby auto uległ awarii klientowi, ten jedzie do serwisu Fiata gdzie odmawiają naprawy gwarancyjnej.


I z pewnością tak by było gdyby serwis zobaczył jakąś rzeźbę ..... pisałem o tym wcześniej

szwarcu1 - 2011-07-20, 20:10

Witam,

Chciałbym odświeżyć temat tempomatu w Peugeot Boxer III. Mianowicie skontaktowałem się z serwisem Peugeot i nie widzą oni żadnych przeciwwskazań do montażu tempomatu. Cas montażu ok 3 godzin. Ponoć dokładają tylko zespół przełączników z manetką do tempomatu i programują kompa. Sprawdzałem i w moim autku są już zamontowane czujnik na sprzęgle i podwójny czujnik na pedale hamulca. Rozbierałem także obudowę kolumny kierowniczej i mam dwie kostki. Jedną dużą od przełączników i drugą od taśmy air bag etc. Okazuje się że są wersje przełączników z manetką do tempomatu, gdzie manetka tempomatu podłączona jest za pomocą jednej dużej kostki wraz z pozostałymi przełącznikami. Czy ktoś z was przerabiał już ten temat?

Pozdrawiam

roger - 2011-07-21, 08:52

szwarcu1 napisał/a:
i programują kompa.


I tu jest problem bo ECM do tych samochodów jest dedykowany pod VIN i przychodzi telekodowany zwykłym diagnoskopem serwisowym nie ma możliwości telekodowania .... :( można zmienić wersję softu ale konfiguracja samochodu i wyposażenie jest "zaszyte fabrycznie" .... ;)

kaimar - 2011-07-21, 09:30

A jaki jest sterownik w Peugeot 2,2? Czy to jest Bosch EDC16?
roger - 2011-07-21, 10:07

EDC16 C39 dla sofima
VISTEON DCU102 - dla PUMY (to jest DENSO)

"3.5. Kodowanie kalkulatora wtrysku
Procedura ta pozwala zmniejszyć liczbę oznaczeń kalkulatorów.
Parametry, które można telekodować manualnie (Inne są automatycznie telekodowane przez inteligentny moduł sterujący) :
-Regulator prędkości (tempomat)
-Klimatyzacja
-Wentylator chłodnicy
UWAGA : Te parametry można telekodować tylko dla stanu "nieobecny" i mogą być ponownie telekodowane automatycznie poprzez dopasowanie konfiguracji inteligentnego modułu sterującego po włączeniu zapłonu. "


Tempomat można wyprogramować ale nie można go "dorzucić" .....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group