|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - ranking camperow
jedrek49 - 2009-11-04, 10:50 Temat postu: ranking camperow Czy ktos z Was moglby mi powiedzies jak ksztaltuja sie jakosciowo camperki , po prostu od najlepszego do najgorszego w nadwoziach i podwoziach
Ktore camperki to Bugatti a ktore to Syrenka
Pozdrawiam Jedrek49
Arturo - 2009-11-04, 10:58
Z tego co wyczytałem na tym forum to syrenki "produkuje" Palmowski, np. modele NobelArt
kazbar - 2009-11-04, 11:00
Proszę bardzo. Oto Bugatti. Ma ktoś wątpliwości?
http://www.winnebagoind.com/products/itasca/2010/
Nie do przebicia
Tadeusz - 2009-11-04, 11:00
jedrek49 napisał/a: | Ktore camperki to Bugatti a ktore to Syrenka |
Oj, Jędrku, tym pytaniem możesz wywołać burzę w szklance wody. Przecież każda myszka swój ogonek chwali.
Arturo - 2009-11-04, 11:08
A mi się Winnebago nie za bardzo podobają, głównie ze względu na design mebli rodem z ubiegłej epoki (meblowej ), wolę już np. Vario Perfect: http://www.vario-mobil.com/gebraucht_e.html czy Concorde: www.concorde-reisemobile.com/
jedrek49 - 2009-11-04, 12:13 Temat postu: ranking camperow witam serdecznie ,
Dzieki za listy,ale chodzi mi o camperki takie dla normalnych ludzi zyjacych z pracy wlasnych rak ,a Wy podajecie mi stronki super camperow
Bylem w czerwcu na Wegrzech w Bogaczu ,tam sa gorace zrodla i byla wycieczka 18 camperami conkord ,cos niesamowitego ,sa to samochody cacka i wielle kosztuja
Pozdrawiam serdecznie
Jedrek49
Arturo - 2009-11-04, 12:21 Temat postu: Re: ranking camperow
jedrek49 napisał/a: | witam serdecznie ,
Dzieki za listy,ale chodzi mi o camperki takie dla normalnych ludzi zyjacych z pracy wlasnych rak ,a Wy podajecie mi stronki super camperow
Bylem w czerwcu na Wegrzech w Bogaczu ,tam sa gorace zrodla i byla wycieczka 18 camperami conkord ,cos niesamowitego ,sa to samochody cacka i wielle kosztuja
Pozdrawiam serdecznie
Jedrek49 |
Wcześniej napisałeś:
jedrek49 napisał/a: | Ktore camperki to Bugatti a ktore to Syrenka |
Więc dostałeś parę linków do "Bugatti"
Do "Syrenki" się chyba nie będziesz przymierzał, więc linka nie podawałem.
Concorde są ładniej zabudowane, ale Vario mają garaż na Smarta, ale jak na razie to nie zapowiada się, że będę stał przed takim wyborem
Endi - 2009-11-04, 12:23
W tej chwili tych camperów nie produkują ale do tej pory Tabbert jakościowo był najlepszy. I dużo tańszy od Concorda.
jedrek49 - 2009-11-04, 12:36 Temat postu: ranking camperow witam ponownie
Prosilbym o ranking camperkow ogolnie dostepnych w Polsce ,te ktore mozna nabyc w salonach i drugiej reki
Pozdrowienka
jedrek49
maszakow - 2009-11-04, 13:01
Jędrek....ale to jest pytanie w Kosmos rzucone...czy zdajesz sobie sprawę z jego głębi ??
1. Busik czy specjalna zabudowa ?
2. Mini Alkowa czy Duża alkowa ?
3. POdwozie klasyczne czy ciężarowe na kat.C ?
4. ILE OSÓB ??
W Kurczakowym temacie "kamper z blaszaka" podałem link na bardzo dobry artykuł któy porównuje tylko jedną określoną grupę samochodów. Przeczytaj sobie. Nie da się tego tak prosto zestawić i porównać tym bardziej że każdy ma swoje preferencje. POniżej masz próbkę, a ja dodam ze z innych postów wychodzi na to że Westfalia jest do bólu funkcjonalna na przykład...ale innym sie nie podoba .
jedrek49 - 2009-11-04, 13:58 Temat postu: ranking camperkow Witam
Slicznie dziekuje za sluszne uwagi, rozumiem,ze od wielu spraw zalezy opinia
Moze zle zadalem pytanie .Chodzi mi o informacje ,ktore firmy robia bardzo dobre ,trwale camperki a ktore robia slabe ,,nietrwale ,z tanich materialow,
to jest obojetnie ,czy camperek to alkowa,czy polintegra ,czy integra ,chcialbym sie dowiedziec ktore fabryki camperow robia to dobrze ,Z ktorych camperow sa klienci najbardziej zadowoleni ,ktore campery sa dobre a ktore lepsze
Pozdraweiam serdecznie i dziekuje slicznie za dyskusje ,wiele sie naucze
jedrek49
Arturo - 2009-11-04, 14:16
Jeśli podchodzimy do tematu ogólnie to chyba nie pomylę się jeśli powiem, że dobrym wyborem byłby np. Hymer (taki Mercedes) lub Knaus (taki VW), zresztą obie firmy też niemieckie. Pewnie koledzy napiszą ci jeszcze kilka marek też dobrych.
PS. Powyższa opinia wynika z czytania i analizowania opinii kolegów na tym forum, więc może ktoś bardziej doświadczony ją skoryguje.
papciosmurf - 2009-11-04, 14:22
Arturo napisał/a: | Knaus (taki VW), | Adria - taki Citroen
MariuszB - 2009-11-04, 14:52 Temat postu: Re: ranking camperkow
jedrek49 napisał/a: | Witam
Slicznie dziekuje za sluszne uwagi, rozumiem,ze od wielu spraw zalezy opinia
Moze zle zadalem pytanie .Chodzi mi o informacje ,ktore firmy robia bardzo dobre ,trwale camperki a ktore robia slabe ,,nietrwale ,z tanich materialow,
to jest obojetnie , |
Powiem Ci tak... każda firma posiada coś takiego jak standard wyposażenia. Samo to czy kamper jest w wersji zimowej czy letniej już podnosi, w pewnym sensie, jego jakość.
W moim odczuciu jedną na najlepszych firm EU jest
Niesmann+ Bischoff.
Miałem okazje zapoznać się z jakością kamperów tej firmy, zarówno takim kilkuletnim jak i blisko 30 letnim. Zarówno w jednym jak i drugim (mimo upływu lat) czuć było wysoką jakość na każdym kroku.
Z tego co wiem sprzedażą w PL Niesmann'a zajmuje się Bońkowscy.
Z innych firm, które faktycznie oferują niezły standard jest Concord, Tabbert, Hymer, Hobby.
tadek - 2009-11-04, 16:32
Arturo napisał/a: | Jeśli podchodzimy do tematu ogólnie to chyba nie pomylę się jeśli powiem, że dobrym wyborem byłby np. Hymer (taki Mercedes) lub Knaus (taki VW), zresztą obie firmy też niemieckie. Pewnie koledzy napiszą ci jeszcze kilka marek też dobrych.
PS. Powyższa opinia wynika z czytania i analizowania opinii kolegów na tym forum, więc może ktoś bardziej doświadczony ją skoryguje. |
Jako były posiadacz Hymera oceniam go nieco inaczej.
Jeśli w dziesięciostopniowej skali Concorde miałby 10 punktów, Nissman-Bishoff 9, to Hymerowi przyznałbym najwyżej 5.
Obecnie mam Carthago i dałbym mu 7 punktów w tej naprędce stworzonej skali ocen.
Tadeusz - 2009-11-04, 16:44
tadek napisał/a: | Jeśli w dziesięciostopniowej skali Concorde miałby 10 punktów, to Hymerowi przyznałbym najwyżej 5. |
Oj, Tadziu, czy nie przesadziłeś z oceną Concorde, nie doceniając przy tym Hymera?
Jędrek49 pytał o jakość wykonania, a nie funkcjonalność. Twój Hymer był jakościowo super. Pamiętam Twoją opinię na ten temat.
Zmieniłeś go ze względu na wasze wymagania co do funkcjonalności, jeśli dobrze pamiętam.
Pozdrawiam.
mondeo - 2009-11-04, 18:59
Jędrek ja właśnie kupiłem camperka .
Moje podejscie było inne ,owszem unikałem pewnych firma (np Palmowski )
ale kierowałem się współczynnikiem cena do jakość .
Chciałem pokusić się o tanią włoską zabudowę ale tutaj okazało sie ze ta tania zabudowa wcale nie jest taka tania jak się dodało parę dodatków
Zobacz co ci sie trafi ,wtedy oceniaj czy warto to kupić czy nie .
papamila - 2009-11-04, 20:39
mondeo napisał/a: | ja właśnie kupiłem camperka . |
czyżbym coś przeoczył,
przeleciałem posty i nie znalazłem info o nowym nabytku,
to co za marka i model dostąpiła zaszczytu i zyskała Twoją aprobatę
tadek - 2009-11-04, 22:21
Tadeusz, Gdybym miał oceniać auta ze starszych roczników to z pewnością Hymer byłby bardzo wysoko. Integrale tej firmy z lat 80-tych do dziś budzą we mnie żywsze bicie serca. I tu przydzieliłbym 9 punktów. Niestety później firma poszła na ilość kosztem mniejszej staranności, gorszych materiałów i pewnych niedoróbek. Hymerek BC 544 Classic jako mój pierwszy kamper był wspaniały ale teraz widzę, porównując do Carthago, wyraźne różnice jakości materiałów, rozwiązań i detali. Stąd moja ocena.
Rozumiem, że jako posiadacz Hymera musiałeś zareagować. Sam bym tak zrobił
Pozdrawiam
DI STEFANO - 2009-11-04, 22:21
Papamila-ludku kochany.
Ty zacznij przejmować się swoim sprzętem.
Gino uruchomił liczenie kamperków-prawda?
Podałeś,że masz trzy-prawda?
A teraz wyjdz przed swój piękny dom,popatrz ile masz kamperków?
A gdzie reszta?
Ładnie to tak bujać kolegów?
Pozdrawiam Cię i Twoją sympatyczną małżonkę
Stefan
maszakow - 2009-11-04, 23:53
mondeo napisał/a: | Jędrek ja właśnie kupiłem camperka |
NO WŁAŚNIE - ŁADNIE TO TAK ?
w opisie awatarka widzę Adria COral sport. wrzuć jakieś fotki, jest na forum taki temat o chwaleniu się własnym sprzętem
papamila - 2009-11-05, 06:11
DI STEFANO napisał/a: | Podałeś,że masz trzy-prawda?
A teraz wyjdz przed swój piękny dom,popatrz ile masz kamperków?
A gdzie reszta?
Ładnie to tak bujać kolegów? |
sprawdziłem stoją 3 (słownie: trzy)
coś ci się pokiełbasiło
DI STEFANO - 2009-11-05, 08:30
Ja tylko tak sobie-z jesiennej nudy sprawdzałem.
Zgadza się.
Jesteś prawdomówny.
jedrek49 - 2009-11-05, 09:10 Temat postu: ranking camperkow witam serdecznie
A co sadzicie o camperku Fiat Ducato Fent 14 Moca 620 SKF ,1993. 2,5TD ogladalem ,jest bezwypadkowy ,czysty.drugi wlasciciel ,polintegra,zarejestrowany na 5 osob
co sadzicie o tym camperku ,o tej firmie Fent i ile mozna dac za taki samochodzik
Mam na oku od prywatnej osoby
Pozdrawiam
jedrek49
chce kupic camperek polintegre na 4 osoby min ,bylby to pierwszy moj camperek ,dotychczas jezdze z przyczepa
SlawekEwa - 2009-11-05, 19:34
jedrek49 napisał/a: | firmie Fent |
Takiej firmy nie ma, jest FENDT. Mam kampera tej tej firmy i sobie go chwalę
Tadeusz - 2009-11-05, 19:48
KURCZAKI napisał/a: | to znaczy że mając lmc mam też hymera ? co ja teraz mam ? |
Hymer po kolei i powolutku wykupuje wszystkie firmy. Niedługo wszyscy będziemy jeździć tylko Hymerami.
Skorpion - 2009-11-05, 19:51
no to co ja mam powiedziec z moim FFB motocaravansem czyja to produkcja
Dorota i Robert - 2009-11-05, 23:21
niemiecka firma Tabbert
jedrek49 - 2009-11-06, 07:13 Temat postu: ranking camperkow witam
Przepraszam popelnilem blad w pisowni FENDT
serdecznie przepraszam ,macie racje
A czy ktos ma takiego lub podobnego camperka z zabudowa Fendt ,mam moznosc kupienia z roku 1993 i nie wiem czy warto i ile warto dac za ten rocznik pozdrawiam
jedrek49
krzysioz - 2009-11-08, 15:45
mamy juz bugatti , syrenke , citroena i vw , ja prosze o przyrownanie dettlefsa,. moze byc skala Tadzia
marko - 2009-11-08, 16:47
jedrek 49, miałem takiego kampera przez 4 lata zabudowa fendt jest bardzo solidną konstrukcją ale jak potrzebujesz konkretnych wiadomości to pisz pozdrawiam marko
jedrek49 - 2009-11-10, 07:21 Temat postu: camperek Mam na oku camperek Fendt z 93 roku typ 620 silnik 2,5 95KM polintegra
co o tym camperku myslisz ,ile mozna dac ,jest czysty ,bezwypadku ma 145000km
pozdrawiam Jedrek49
majsterus - 2009-11-13, 00:40
krzysioz210 napisał/a: | mamy juz bugatti , syrenke , citroena i vw , ja prosze o przyrownanie dettlefsa,. moze byc skala Tadzia |
no właśnie...
zewnątrz wg mnie ładniej wygląda niż fendt czy wilk..
no i...
moich rodziców kupiony był jako....nijako, ..jako pierwszy... ale jak na 80-te lata to poziom prezentuje dość dobry.
kaimar - 2009-11-13, 10:50
krzysioz210 napisał/a: | mamy juz bugatti , syrenke , citroena i vw , |
Jak rozumiem z powyższego rankingu wynika że vw fox jest lepszy od c5. Życzę powodzenia.
Zaradek - 2009-11-13, 11:35
A co myślicie o firmie Weinsberg ? Znak szczególny to brzegi alkowy ochronione plastikiem.
Arturo - 2009-11-13, 11:59
Kaimar, tu raczej chodziło o ogólną ocenę marki (i to tą utrwaloną w świadomości ludzi) a nie konkretnego modelu, czyli jak już chcesz porównywać tego Foxa to chyba z jakimś Saxo a nie C5, choć podejrzewam, że Polo (bo Fox jest z Brazyli a tam pewnie mañana ) może być mniej awaryjne niż C5 (szczególnie te z pierwszych lat produkcji - problemy z elektroniką).
kaimar - 2009-11-13, 12:22
Arturo napisał/a: | tu raczej chodziło o ogólną ocenę marki (i to tą utrwaloną w świadomości ludzi) |
No to czego jest ranking? Konkretnych modeli, ich parametrów, jakości, rozwiązań technicznych, komfortu, niezawodności ?
Czy też przegląd stereotypów i obiegowych opinii ?
krzysioz - 2009-11-13, 13:16
Mnie osobiscie interesuje raczej : solidnosc wykonania, trwalosc i niezawodnosc - choc w opiniach na pewno bedzie duzo stereotypow i poboznych zyczen.
Arturo - 2009-11-13, 13:21 Temat postu: zmiana tematu - obiegowe opinie o markach kamperów
kaimar napisał/a: | Arturo napisał/a: | tu raczej chodziło o ogólną ocenę marki (i to tą utrwaloną w świadomości ludzi) |
No to czego jest ranking? Konkretnych modeli, ich parametrów, jakości, rozwiązań technicznych, komfortu, niezawodności ?
Czy też przegląd stereotypów i obiegowych opinii ? |
jedrek49 napisał/a: | Czy ktos z Was moglby mi powiedzies jak ksztaltuja sie jakosciowo camperki , po prostu od najlepszego do najgorszego w nadwoziach i podwoziach
Ktore camperki to Bugatti a ktore to Syrenka
Pozdrawiam Jedrek49 |
Myślę, że jest to przegląd stereotypów i obiegowych opinii bo chyba tylko tyle można zrobić na podstawie opinii użytkowników jednej, dwu lub trzech marek, bo zazwyczaj przeciętny użytkownik nie miał ich więcej. Jak też np. tadek napisał Hymer obecny i ten z przed 20-30 lat to też inny Hymer więc słowo "ranking" jest tu trochę na wyrost.
Arturo - 2009-11-13, 13:39
Myślę, że można zrobić w miarę solidny ranking kamperów ale wymagałoby to ogromnego nakładu pracy. Mogłoby to wyglądać w skrócie np. tak:
Najpierw przygotowujemy formularz oceny kampera a potem na jakimś zlocie komisja w składzie: kaimar, papamila i jeszcze ze 3 osoby, które od lat jeżdżą kamperami (najlepiej kilkoma modelami) ogląda wszystkie kamperki, zbiera opinie aktualnych użytkowników, opisuje je i ocenia. Potem przetwarzamy te dane i powstaje niezły ranking.
Ale nie wierzę żeby komuś się chciało to zrobić
papamila - 2009-11-13, 14:18
Arturo napisał/a: | Ale nie wierzę żeby komuś się chciało to zrobić |
masz całkowitą rację,
porównywać mogę, ale oceniać to już nie
pomimo że miałem kilka kamperów moja wiedza jest wciąż uboga
krzysioz - 2009-11-13, 14:46
Na mojepotzrby takie porownania by wystarczyly. Moze pomogloby to ewentualnym kupujacym podjac ostateczna decyzje. Oceny zawsze sa przeciez subiektywne a juz samo slowo ranking kojarzy mi sie raczej zle i wywolalby raczej burze w szklance wody. Moze juz nawet takie porownanie jest niebezpiczne. No ale mozna by zaznaczac plusy i minusy danej zabudowy czy tez modelu.Choc oczywiscie to co dla niektorych ma wartosc dodatnia dla innych moze byc minusem.
I na czym to w koncu stanelismy?
SlawekEwa - 2009-11-13, 20:06
krzysioz210 napisał/a: | I na czym to w koncu stanelismy? |
Na tym,że i tak kupisz takiego na jaki Cię będzie stać
kazbar - 2009-11-13, 21:26
krzysioz210 napisał/a: | Na tym,że i tak kupisz takiego na jaki Cię będzie stać |
Albo takiego, jaki w duszy gra.
StasioiJola - 2009-11-13, 23:11
Bo nieważne czyje co je-ważne to je co je moje!!!
Burstner jest niezłą marką- bo ja mam burstnera, a i Hobby też niezłą- bo maja go nasi przyjaciele Bystrzaki.
A tak na poważnie to każdy typ i każda zabudowa ma swoich zwolenników i przeciwników. Myślę że kampery starszych roczników były lepiej wykonane jak te obecne, napewno staranniej!Może być tak ,że jakościowo będzie odpowiadała zabudowa X, ale układ byłby dobry z kampera Y. I co tu wybrać????Bardzo dużo zależy tez od sposobu eksploatacji przez byłych właścicieli. Kamper 10-letni , garażowany nazwijmy to,, słabszej,, firmy- może być w dużo lepszym stanie od 2 letniego kampera ,,dobrej,, firmy z wypożyczalni.
Andrzej 73 - 2009-11-14, 08:33
Witam ,
Jeżeli mogę coś dodać , miałem przyczepę Hobby rocznik 96 wysoki model Excellent 535 i co , niespodzianka przyczepa była nieszczelna .
Od nowości miała minimalną nieszczelność i zbiegiem lat ściana przednia przyczepy była bardziej miękka .
Ja zebrawszy opinię na temat marek przyczep wywnioskowałem , że Hobby to taki VW (a swego czasu w Polsce panowała opinia , że nawet Mercedes).
Więc z oceną marek (firm) produkujących zabudowy i porównywaniem ich do marek samochodów moim skromnym zdaniem jest nie zasadne .
Uważam , że zabudowy kemingowe maja swoją niezależną hierarchie jakości i trwałości.
Pozdrawiam.
krzysioz - 2009-11-14, 17:39
I tu Slawek ma pewnie wiele racji , choc osobiscie ma mnadzieje ze Kazek ma tej racji wiecej.
Bim - 2009-11-14, 18:10
żeby w duszy grało to w kieszeni musi brzęczeć
SlawekEwa - 2009-11-14, 19:59
Bim napisał/a: | żeby w duszy grało to w kieszeni musi brzęczeć |
I to jest cała "naga prawda"
PS. Jak technicznie jest możliwe cytat przypisać komu innemu?
Jacek M - 2009-11-15, 14:47
Ja na ten przykład mam Dethleffsa, więc Dethleffs dla mnie jest doskonale przemyślanym pojazdem i o bardzo starannym wykonaniu - byłem bardzo zdziwiony, kiedy na targach pani przedstawicielka konkurencji skrzywiła się, że to "tania marka" w stosunku do np. Hobby czy Hymera.
Fakt, że po 20 latach tu i tam odklejają się okleiny mebli, obrywają gałki od drzwi szafek i bardzo starzeją się plastiki no ale podejrzewam, że na tak długi okres eksploatacji nikt takiego pojazdu nie liczy. A plastiki chyba pochodzą od podwykonawców bo w wielu kamperkach są podobne?
Pozdrawiam
Jacek M
marzena - 2009-11-15, 15:45
Pelnoletni Hymer:
dziala bez zarzutu!!!. Szafki - zawiasy, teleskopiki, okleiny zewnetrzne - bezawaryjne od nowosci, stol i blaty - mechanizm nozku bez uwagi, dobre drewno lub drewnopodobne - bez uwag, tapicerka - grube i solidne materialy, praktycznie niezniszczalne, hydraulika rowniez /wymienialismy "spluczkę" w wc/. Bardzo duzo schowkow pod siedzeniami, ergonomiczne szafki i szafeczki. Podzcas jazdy nic nie stuka i nie puka. Jestesmy bardzo zadowoleni i niejednokrotnie jak ogladalismy nowsze roczniki wloszczyznowate to nasz staruszek prezentowal sie o niebo lepiej!!!.Auto kupowalismy w Niemczech i faktycznie niestety sa Hymerki, nawet te leciwe, w cenie.
Mamy rowniez porownanie z 9 letnia Adria przyczepka. Tam niestety szafki sa przykrecane ze tak powiem na sile, nie wazne czy prosto czy krzywo, wazne by bylo. W Hymerze wszystko jest na prawde precyzyjnie wykonane.
Nie bede do konca obiektywna twierdzac, ze nastepny tez najlepiej gdybybyl w zabudowie Hymer.
Andrzej 73 - 2009-11-15, 16:29
marzena napisał/a: | tapicerka - grube i solidne materialy, praktycznie niezniszczalne |
Witam ,
Prawdopodobnie obicie welurowe stosowane w tamtych czasach , ten materiał bardzo wytrzymały.
LANDEK - 2009-11-18, 18:31 Temat postu: Re: ranking camperkow
MariuszB napisał/a: | jedrek49 napisał/a: | Witam
Slicznie dziekuje za sluszne uwagi, rozumiem,ze od wielu spraw zalezy opinia
Moze zle zadalem pytanie .Chodzi mi o informacje ,ktore firmy robia bardzo dobre ,trwale camperki a ktore robia slabe ,,nietrwale ,z tanich materialow,
to jest obojetnie , |
Powiem Ci tak... każda firma posiada coś takiego jak standard wyposażenia. Samo to czy kamper jest w wersji zimowej czy letniej już podnosi, w pewnym sensie, jego jakość.
W moim odczuciu jedną na najlepszych firm EU jest
Niesmann+ Bischoff.
Miałem okazje zapoznać się z jakością kamperów tej firmy, zarówno takim kilkuletnim jak i blisko 30 letnim. Zarówno w jednym jak i drugim (mimo upływu lat) czuć było wysoką jakość na każdym kroku.
Z tego co wiem sprzedażą w PL Niesmann'a zajmuje się Bońkowscy.
Z innych firm, które faktycznie oferują niezły standard jest Concord, Tabbert, Hymer, Hobby. |
Ja tam ma Niesmann+ Bischoff z 1992 roku i nie chcę innego. Wszystko jest perfekcyjnie przemyślane i wykonane. Jak przeglądam specyfikacje , to nawet najnowsze kamperki (te z niższej i średniej półki) się nie umywają...
VWilku - 2009-11-19, 01:45
Witam serdecznie grono forumowiczów .Właśnie czytam posty i widzę,że podział rywalizacyjny jest bardzo zróżnicowany jeżeli chodzi o markę.Każdy chwali swoje Ja mogę dodać tylko od siebie tyle w tym temacie,że prawdą jest iż kiedyś produkowało się trwalszy sprzęt.Nie zachwalam swoich dwóch "Campo-Dziadków" ale ostatnio miałem przyjemność naprawiać Hymera 875 z 2006 roku i po jeździe próbnej stwierdziłem,że gdybym miał wydać około 60 tys euro na auto(lub więcej),w którym wszystko trzeszczy i wrzeszczy - to jednak wolę się pobujać swoim Staruszkiem i godzić się z tym wszystkim od choćby z racji wieku
Osobiście z racji wykonywanego zawodu - skupiłbym się bardziej na tym na czym sam kampiór został zbudowany.Jak wygląda jego eksploatacja i koszta utrzymania oraz dostęp do części zamiennych.Ważne by autko miało dość spory zapas mocy,tu nie chodzi o bicie rekordów prędkości ale jak ktoś sporo pojeździł sobie po górkach Kampiórem,to napewno wie o co mi chodzi
Sam (nikogo nie mam zamiaru urazić) nie polecałbym niczego z rodziny forda,auto ogólnie ma dużo problemów samo w sobie
Godne uwagi pozostają fiaty,mecedesiki lub VW.Jeśli kogoś uraziłem,to proszę o wybaczenie...Co do samej zabudowy - nie będę się wypowiadał.Ogólnie mówiąc co kto lubi to wybiera - rzecz gustu i tyle
Byle by sie nie psuło
kaimar - 2009-11-19, 09:47
VWilku!. Dziękuję za wyważoną i rozsądną wypowiedź obijającą poziom dyskusji w tym wątku od poziomu pl.rec
Arturo - 2009-11-19, 11:13
Czy lepiej kupić Hymera z 1995r niż np. Jointa z 2004r.? (mam nadzieje że to nie za duże uogólnienie) Bo cenowo są podobne, oba na podwoziu Fiata. Nie chodzi mi o konkretne modele, przejrzałem kilka ofert na mobile i oba typy kosztują tam ok. 70-80tys. Powiedzmy że zabudowa wnętrza w obu mi wizualnie odpowiada no ale jakości/trwałości to pewnie nie ocenię nawet jak wejdę do obu bo nie mam z tym żadnych doświadczeń.
mondeo - 2009-11-22, 19:04
Jointa to możesz sobie zapalić ,wtedy będziesz miał odlot
Jak myślisz czemu taka przepaść rocznikowa ? tanie to jest wiesz co .Ja unikałbym taniej włoszczyzny .
marko - 2009-11-22, 19:36
kochani moi bracia wszyscy utyskujecie na włoszczyzne ale nikt nie wspomniał że większośc jeździ fiatami a co z zabudową mobilwetta i arca na niemieckiej motoryzacji świat się nie kończy choc hymer jest ok ps a co z marką frankia
Skorpion - 2009-11-22, 19:43
kazda zabudowa jest inna kazdy wykozystany do zabudowy samochod dostawczy jest inny to tylko odnas zalezy jak dbamy o swoj domek na kolach
papamila - 2009-11-23, 13:14
oj
Mondeo, Mondeo
głupoty znowu piszesz,
żadnego włoskiego auta z bliska nie widziałeś,
o eksploatacji nie wspomnę.
jointy jezdzą i bedą jezdzić, - to po prostu jest tańsza marka
bez fajerwerków i udziwnień
zresztą o popularności tańszych marek świadczyły dobitnie
pełne klientów ich stoiska w Lipsku.
W tym porównaniu ( Joint- Hymer) nie ma wygranych
każda marka ma swoje wady i zalety
dla jednego liczy się marka a dla innego nowość i moc pod maską.
krzysioz - 2009-11-23, 19:35
Moze ja troche inaczej.
Niedlugo obchodze rowna rocznice urodzin i chcialbym z tej okazji stac sie posiadaczem kampera tzw. docelowego (choc pewnie nikt nie wie co jest celem). Znalazlem pewne typy zabodowy ,ktore mnie najbardziej interesuja. I tu mam pytanie - co wybrac? Pytanie te kieruje glownie do bardziej doswiadczonych kolegow i tych ktorzy maja wypozyczalnie. Z mojego punktu widzenia pretendenci to:
Chausoon Flash 03 na fordzie 2007-2008
Dethleffs Advantage A5881HG raczej 2007 na Fiacie
Knaus Sky Traveller 600 DKG na Renault w porywach do 2007 jw.
Otwarty jestem tez na inne sugestie.
Mysle ze latwiej sie radzi jesli nie chodzi o wlasna mamone.
pozdrawiam
krzysio
maszakow - 2009-11-23, 22:17
I o to chodzi - Konkretne modele to można bęzie konkretnie porównać.
kierując się starą maksymą że"Nie kupuje się aut na F - Fordów Fiatów i francuskich" nie zostawiłeś sobie dużego wyboru no ale cóż
Z czysto estetycznego punktu widzenia Ford i Renault wyglądają najlepiej.
kaimar - 2009-11-23, 23:33
Knaus ma stary i sprawdzony serwis we Wrocławiu - bez najmniejszego problemu można zakupić każdy drobiazg typu listewka czy inny plastykowy element. Dostęp do cześci zmiennych jest też dobrym kryterium wyboru.
BOGI - 2010-01-04, 13:57
Witam,
Rozumiem, że myślisz o zakupie kempera i chcesz sobie wyrobić pogląd, a w konsekwencji zrealizować optymalny zakup. Otóż zadałeś pytanie typu: który samochód jest najlepszy, a który najgorszy. Nie ma odpowiedzi prawidłowej. Bo jest pytanie DO CZEGO MA SŁUŻYĆ. Czy ma to być autobus, czy ciężarówka, a może jakiś miejski samochodzik. Czy diesel czy benzyniak, o dużej mocy i szybki czy oszczędny na miasto. Ale każdy z nas kemperowiczów stawał przed zagadnieniem i wielu potem może żałowało zakupu. Po mojemu powinieneś zrobić listę pytań, o sobie odpowiedzieć na nie:
1.Czy ma być alkowa – jeśli tak, to musisz liczyć się z utrudnieniem manewrowania np. nie wjedziesz zawsze tam gdzie chcesz, bo konary drzew, będziesz mieć utrudnienie wjazdu w bramy warsztatów, na ogół mające mniej niż 3 m wysokości oraz musisz się liczyć ze zwiększonym oporem powietrza, co daje większe spalanie i mniejszą szybkość. Ale za to masz spanie zawsze gotowe, bez potrzeby składania łóżka aby zjeść śniadanie. Podobnie jest w tych. które z tyłu mają łóżko nad komorą bagażową. Ale i tu haczyk. Kempery na ogół za tylną osią mają budę opartą na zwykłej płaskiej płycie pilśniowej wodoodpornej i moim zdaniem, tak nie powinno być, tylko powinna być podłoga oparta na przedłużonej stalowej ramie auta, wtedy nie bój się obciążenia tyłu.
2.Czy powyżej 3.500 kg – zależnie kogo masz wozić jednocześnie. Chyba raczej do tej masy. Wyobraź sobie np. 6 osób stłoczonych rano do kibelka i umycia się. Nie starczy ani ciepłej wody, a i tłok wielki. Myślę, że kemper to jedna rodzina z dziećmi małolatami, lub dwie pary dorosłych. Czyli maksymalnie 4 dorosłe osoby, lub dwie i dzieci do trójki małych. To wszystko, aby był klar na pokładzie.
3.Jaki układ wnętrza – jest to chyba najważniejszy wybór. Zależnie kto ma podróżować i jakie będą obyczaje na pokładzie. Jeśli gotowanie jest ważne, wtedy duży segment kuchenny i duża lodówa, jeśli ktoś lubi pospać dłużej, wtedy oddzielne łóżko z tyłu, niezależne od głównego zestawu kanap i stołu. Ja preferuję wejście do interioru a końcu auta, lepsze wietrzenie. Dobrze jeśli fotele kierowcy a na pewno już pasażera będą mogły być obracane i tym samym powiększać liczbę osób przy stole. Jak napisałem wszystko zależy od wymagań ale myślę, że dla mnie optymalnym byłoby: z tyłu kuchnia i łazienka po lewej od wejścia, po prawej typowy zestaw siedzenia ze stołem i obok wzdłuż 1-osobowa kanapa. Daje to minimalną długość auta.
4.Czy długi czy krótszy – oczywiście wszystko zależy od ilości osób podróżujących. Ale wielokrotnie cieszyłem się, że mój krótki (5,67 m) mieścił się na miejscu postojowym dla samochodów osobowych, wykręciłem i zawróciłem bez problemu i fajnie wybierał nierówności w terenie piaszczysto-trawiastym. Także niektóre opłaty na promach i campingach uzależnione są od długości auta. Dlatego wolę krótszy mimo że z alkową.
5.Czy z bajerami czy bez – to jest trudne zagadnienie. Z mojej praktyki wolę bez. Wyjeżdżamy przecież aby odpocząć, a proste mniej się psuje, a wcale się nie psuje to czego nie ma. Pół biedy jak można ściągnąć pomoc, ale przecież możemy też jeździć po dzikich terenach i co wtedy. Zatem ABS , nie mam ale czy chciałbym mieć...to zależy. Jeśli zimą i jesienią- tak, jeśli latem-nie. Dlaczego. Otóż ABS wydłuża drogę hamowania w warunkach jezdni suchej. ESP to już jednoznacznie tak, ale pod warunkiem, że nie podróżuję ale pędzę kemperem 150 km/h jak sedanem po autostradach. Klimatyzacja-nie. Zabiera mnóstwo potrzebnego prądu właściwie wymaga dwu b.dużych akumulatorów a najlepiej zasilanie 230 V, powoduje jednak hałas. Ja mam grubszą izolację budy (nie standardową 5 cm ale 7,5 cm) a w dachu Turbo Vent z wentylatorem wyciągowo/nawiewnym, jest podobny Omnivent Wymaga mało prądu i przy upałach (byłem w lecie na rivierze francuskiej i hiszpańskiej) działał bez problemu, ale ważne, musi być jedno, a lepiej z obu stron okienko w alkowie, aby była zapewniona cyrkulacja. Czy lodówka mała czy duża. Moim zdaniem mała 80 litrowa z zamrażalnikiem mnie tam zupełnie wystarcza, najlepiej z funkcją automatycznego zasilania, bo za każdym razem muszę zakrecać gaz do jazdy i przełączać na 12 V. Czy bagażnik rowerowy, tak ale nisko zamontowany. Czy drabinka na dach, tak Ale moim zdaniem, lepiej z dachem nie kombinować, bo każde przebicie lub zamocowanie śrubką może rozszczelnić budę, a wtedy tragedia. Czy panel słoneczny – tak, prądu zawsze nie za mało w kemperze. Czy antena satelitarna, to zależy jedynie od upodobań domowników. Miejsca nie zajmuje, prądu dekoder bierze niewiele a i TV będzie o mocy do 50 W, ale wówczas preferują przetwornicę na 230 V o mocy nie mniej niż 500 W (optymalnie 1000) , bo wówczas podłączysz i laptopa i każdy TV, te na 12V są przecież droższe. Czy elektryczne szyby, centralny zamek i alarm. Szyby tak, zamek tak lecz alarm nie, no chyba że z opcją wyłączania. Dlaczego. Bo kiedy będzie kemperek stał zimą i jesienią wyładuje się łatwo akumulator. A najlepsze zabezpieczenia to mechaniczne przecież.
6.Jakie marki – zależy co kto lubi. Zastanowić też się trzeba nad samochodem, a tu niestety króluje Fiat Ducato. Słyszałem, że ostatnie modele po 2008 roku Forda już są znośne i nie tak głośne. Ale z praktyki wiem, że Fiat ma serwis wszędzie, a nigdy nie wiesz kiedy skorzystać będziesz musiał. Oczywiście silnik może być i Citroena i Peugota, to bez znaczenia. Polecam z turbiną mocy nie mniej niż 100KM. Ja mam Ducato 2,0 JTD z silnikiem Peugota (tak było fabrycznie) o mocy coś ok.85 KM. Jak leję ropę lepszą z BP i Schell (te specjalne z powerem) to można jechać super (na 5 biegu140 km/h bez problemu), ale na zwykłej trochę mocy nie starcza. Co prawda przesiadam się z sedana i mam inne nawyki. Pamiętaj, że jedziemy kemperkiem dla przyjemności i po to wieziemy taką wielką budę, że możemy nocować gdzie chcemy, bez konieczności gnania do celu obranego na początku wyprawy. Generalnie na kieszeń przeciętnego Polaka najlepsze kempery na powyższej jednostce silnikowej to moim zdaniem: Hymmer, Dethleffs, Knaus i Euramobil. Piszę o markach do których wszystkie części dokupisz bez problemu. Najgorsze myślę, że jakieś patenty hiszpańskie i włoskie, typu McLouis czy Rivera. Osobiście mam i nie narzekam właśnie hiszpański JOINT E-33 w miarę nowy 2006 rok produkcji i przebieg ok.44.000 km. Silnik jak zegarek, bez bajerów, jadę bez obaw czy czegoś nie zgubię. Brak jak dla mnie drabinki i zewnętrznych dużych schowków na leżaki krzesełka i inny sprzęt. Takie schowki powinny być pod podłogą interioru, dostępne z zewnątrz jak luki bagażowe w autokarze. Zastanawiam się czy nie przykręcić jakiś handlowych boksów z plastiku. Wkurza mnie też brak ramy stalowej za osią samochodu z tyłu, gdzie jest jedynie płaska podłoga drewniana, nie mam pojęcia ile czasu się nie wygnie lub złamie, ale może panikuję, bo oglądałem kilka kemperków różnych firm i też jeno dykta i deski zamiast porządnej ramy z profili stalowych.
Tyle moich uwag, może któraś z nich się przyda. Przecież po to coś chcemy kupić, aby dawało radość i zadowolenie. Wiem, wiem kupujemy jako wynik chęci i możliwości. Ale niektóre sprawy możemy ustalić wcześniej, czego należy szukać po świecie i po co to ma służyć. Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie. Pamiętaj, kemper to nie osobówka i te kilka ton łatwiej rozpędzić niż wyhamować a i zakopać w piasku można szybciej nią lekką osobówkę.
Jarosław69 - 2010-01-05, 22:10
W kamperach z wersją garażu z tyłu występują dwie opcje
1.wersje za wszelką cenę "zaoszczędzone" i wtedy rzeczywiście tam gdzie normalnie jest rama to występuje jakiś plastik lub sklejka
2.wersje "normalne" gdzie do ramy auta "dołożona" jest rama stalowa mniej lub bardziej wytrzymała np. w LMC to zwykła profilowana blacha(wystarczająca wytrzymałość)
ale już w hymerze jest to solidna konstrukcja gdzie bez problemu da się zamontować normalny hak z możliwością uciągu 2 ton.
Pytanie ; jakie jest podejście producenta jesli z powodu kilku kilogramów żelastwa stara się zrobić coś taniego bez względu na minumum rozsądku?
I dokąd prowadzi ten pęd do minimalizacji ceny?
Wątpię czy to jest jest dobra droga.
Bo jak się ma cena ok 4kg stalowego wzmocnienia do ceny całego pojazdu??
kaimar - 2010-01-05, 23:23
Jarosław69 napisał/a: | W kamperach z wersją garażu z tyłu występują dwie opcje
1.wersje za wszelką cenę "zaoszczędzone" i wtedy rzeczywiście tam gdzie normalnie jest rama to występuje jakiś plastik lub sklejka
2.wersje "normalne" gdzie do ramy auta "dołożona" jest rama stalowa mniej lub bardziej wytrzymała |
Sprawa nie jest taka prosta i jednoznaczna. Błędem jest twierdzenie , że u tego producenta jest to lepiej a u tego gorzej. Każdy z producentów ma parę lini modelowych, różniących się poziomem wykonania, wyposażenia czy też detalami konstrukcyjnymi. No i ceną. Dwa modele jednego producenta o identycznym układzie i wielkości mogą się różnić ceną o dobre pare tysięcy euro.
A jeśli chodzi o różnicę w budowie podłogi garażu, szczególnie w modelach z łóżkami piętrowymi, to polega na różnicy w poziomach podłogi.
W modelach tańszych podłoga bagażnika i zabudowy jest na jednym poziomie. W podwoziu wystarczy dołożyć dwie podłużnice pod podłogą . Wadą jest przede wszystkim mała pojemność bagażnika.
W modelach droższych podłoga bagażnika jest obniżona co wymusza już bardziej skompkliowaną konstrukcję nosną dokręconą do ramy samochodu. Bardziej jest też skomplikowana konstrukcja samej podłogi zabudowy.
Niektórzy producenci z tańszymi modelami uciekają tworząc nową , tańszą markę. Tak na przykład zrobił Dethellefs, Mobilvetta, Rapido, Pilote.
Jarosław69 - 2010-01-05, 23:28
Kaimar - największe schody zaczynają się gdy do autka trzeba dołożyć hak.Jak nie ma gdzie dołożyć to wtedy dopiero zaczynają się wydatki.Musi zostać "dobudowana" rama pod garażem będąca elementem łączącym hak z ramą oryginalną autka.Z reguły są to spore problemy....finansowe.
Ludzie czasami odstawiają prowizorki ale ja nie chciałbym mieć takiego wynalazku po jakimś Adamie.
A Adam S. potrafił !
Kto pamięta jeszcze Pana Adama?
maszakow - 2010-01-06, 22:43
Nie kuś bo coś znajde i wrzuce na forum mam chyba 2-3 jego książki.
Jarosław69 - 2010-01-06, 23:23
Daj to jak z drutu zrobił helikopter!
mondeo - 2010-01-07, 10:10
Jarosław69 napisał/a: | W kamperach z wersją garażu z tyłu występują dwie opcje
1.wersje za wszelką cenę "zaoszczędzone" i wtedy rzeczywiście tam gdzie normalnie jest rama to występuje jakiś plastik lub sklejka
2.wersje "normalne" gdzie do ramy auta "dołożona" jest rama stalowa mniej lub bardziej wytrzymała np. w LMC to zwykła profilowana blacha(wystarczająca wytrzymałość)
ale już w hymerze jest to solidna konstrukcja gdzie bez problemu da się zamontować normalny hak z możliwością uciągu 2 ton.
Pytanie ; jakie jest podejście producenta jesli z powodu kilku kilogramów żelastwa stara się zrobić coś taniego bez względu na minumum rozsądku?
I dokąd prowadzi ten pęd do minimalizacji ceny?
Wątpię czy to jest jest dobra droga.
Bo jak się ma cena ok 4kg stalowego wzmocnienia do ceny całego pojazdu?? |
Niestety to nie jest tylko klika kg stali .
Taka konstrukcja musi mieć certifikaty CE ,a to już nie jest takie proste .
Po pierwsze same wydanie certifikatu kosztuje ,nie wspomnę o kosztach wykonania dokumentacji czegoś takiego .
Takich dziwnych oszczędzności w tanich kamperach jest więcej ,klient chce tanio to dostaje tanio ,różnica cen to nie fanberia producentów .
Tak to wygląda i składa się z kilku stron .
Jarosław69 - 2010-01-07, 11:10
Ja to uprościłem a ty rozwinąłeś.
No to mamy obraz sytuacji klarowny.
Jarosław69 - 2010-01-07, 11:12
Co do różnic cen.
Zgadzam się.
Wszystko ma swoją cenę ............a jak czegoś nie ma to nie ma ceny.
marek s - 2010-06-11, 20:44
koledzy
czytając w europejskich opisach camperów to właśnie RAPIDO doóuwuje a i przewyższa hymera
tak to się porobiło
Fux - 2010-06-11, 20:47
A co jest kryterium głównym?
Podwozie, czy zabudowa?
Dziabong - 2010-06-12, 17:11
Fux napisał/a: | A co jest kryterium głównym?
Podwozie, czy zabudowa? |
Właścicel ( kto ), a krytykującymi goście - to temat bez końca, ale jest fajny
donald - 2010-09-08, 19:19
no i szkoda ze temat wygasl..... ja chcialbym sie dowiedzieć o burstnerze co nie co...
dziwaczek - 2010-09-08, 21:03
My mamy Burstnera i po 22 latach wygląda nieźle. W środku i na zewnątrz spoko zawsze możemy się kiedyś spotkać to spoko sobie obejrzysz.
StasioiJola - 2010-09-08, 21:08
My też mamy Burstnera model627, ma 15 lat, pewnikiem na którymś ze spotkan CT Mazowsze będziemy mogli pogadac i zobaczycie sobie jak to wyglada!!!
bercik - 2013-08-19, 11:01 Temat postu: jakiej marki zabudowa witam. jestem na etapie poszukiwania kampera z lat 90tych na bazie fiata dukato z alkowom ale nie mam pojęcia na temat które zabudowy są najbardziej trwałe a które najsłabsze i co wybrać .pozdrawiam [/fade]
kimtop - 2013-08-19, 12:51
Wybierz suchą i taką która Ci najbardziej pasuje.
gino - 2013-08-19, 12:57
Cytat: | jkiej maki zabudoa
|
genrlni t nima znaea ta jk npił Mark
wżn by suh i dowa
powdzena w szukau
ezto - 2013-08-19, 14:16
gino napisał/a: | Cytat: | jkiej maki zabudoa
|
genrlni t nima znaea ta jk npił Mark
wżn by suh i dowa
powdzena w szukau |
...wpadlem pod stol
szymek1967 - 2013-08-19, 14:33
zeby kirac tak od rana
Skalniaki - 2013-08-19, 17:12
No kiramy od południa, ale i tak pod stół wpadlim.
Gino naucz mnie tego języka plisssss
Track222 - 2013-08-19, 17:19
gino napisał/a: | Cytat: | jkiej maki zabudoa
|
genrlni t nima znaea ta jk npił Mark
wżn by suh i dowa
powdzena w szukau |
super!!!
HENRYCZEK - 2013-08-19, 17:34 Temat postu: Re: jkiej maki zabudoa
bercik napisał/a: | witam. jestem na etapie poszukiwania kampera z lat 90tych na bazie fiata dukato z alkowom ale nie mam pojęcia na temat które zabudowy są najbardziej trwałe a które najsłabsze i co wybrać .pozdrawiam [/fade] |
Najlepse są te nierusane
gino - 2013-08-19, 18:24
Skalniaki napisał/a: | Gino naucz mnie tego języka plisssss |
pszorę bradzo...
zoabcz ajkie to porste
MAWI - 2013-08-19, 18:40
GRZESIU
SlawekEwa - 2013-08-19, 18:52
I o co takie larum robić- niejpierw zobaczcie jak niektórzy " doświadczeni" piszą
gino - 2013-08-19, 19:00
SlawekEwa napisał/a: | I o co takie larum robić- niejpierw zobaczcie jak niektórzy " doświadczeni" piszą | Sławku...jakie larum ?
ale, domyślam się o co Ci chodzi...
zauważ, że nikt nie czepia się błędów ortograficznych,zresztą trudno nawet , tytuł tego tematu do takowych zaliczyć
jeśli już...chodzi o zwykłe niechlujstwo
bo inaczej tego nazwać nie można..
a my, po prostu dostosowaliśmy się
SlawekEwa - 2013-08-19, 19:04
gino napisał/a: | a my, po prostu dostosowaliśmy się |
Więc dostosujcie się do wszystkich, a nie tylko do "nowego"
Andrzej 73 - 2013-08-19, 19:17
Ale jest jeden pozytyw tego tematu... Rozrywka.
MAWI - 2013-08-20, 00:16
Jak się okazuje .w tym konkretnym przypadku to lepiej ,że nie pisał nic o sobie.Dopiero Pawcio by się narobił
Johny_Walker - 2013-10-12, 15:45 Temat postu: Czym się różnią zabudowy różnych producentów? Porównuję ceny, parametry techniczne oraz wyposażenie różnych zabudów półintegralnych.
Widzę, że niektóre mają podwójną podłogę, a inne nie mają. To gdzie w takim razie są akumulatory, zbiorniki itp?
Grubość ścianek i podłogi może być 30/40 albo też 35/45mm.
Szafki kuchenne zamykane na drzwiczki, albo bardzo praktyczne szuflady.
Tempomat i klimatyzacja, obrotowe fotele kierowcy i pasażera winterizacja (przystosowanie do zimy) w Hymerach jest standardzie wersji podstawowej, a w innych płatne jako pakiet ekstra.
Opuszczane łóżko nad jadalnią jest płatne dodatkowo, albo i nie. Jednak nie wiem dlaczego jest ono dodatkowo płatne w modelu, który pod daną nazwą występuje jedynie z takim łóżkiem?
Hymer podaje nośność garażu, a inne nie podają.
Zakładam że chcę mieć klimatyzację silnikową oraz postojową (dolną z rozprowadzeniem wężami), solary i być może lodówkę kompresorową, przystosowanie do zimy, garaż, łóżko opuszczane, obrotowe fotele. Czy w takiej sytuacji zakup campera droższej firmy nie wyjdzie już tak mocno drożej, jak tańszej i dopłaty za dodatkowe wyposażenie? Początkowo różnica to 10-12 tys euro, ale w miarę dodawania opcji, to maleje.
Jakie wyposażeniem warto wziąć od razu, a które później?
Czy nie od razu powinienem zadbać aby były: przewody rozprowadzenia klimatyzacji, przewody audio do głośników, przewód do solara i anteny? Jak trudno jest to zamontować później? Czy późniejszy montaż we własnym zakresie nie będzie po prostu tańszy? Mam zdolności manualne i lubię dłubać.
Wydaje mi się, że przewiercenie kabla przez obudowę w szafce i późniejsze uszczelnienie (np. uszczelniaczem dekarskim lub silikonem) nie jest trudne. Podobnie jak wiercenie otwornicą dziur na przewody wentylacyjne, czy wstawienie grzałki do zbiornika i ocieplenie go pianką. Wydaje mi się, czy nie?
Na razie porównuję Hymera, Knausa i Weinsberga. Wkrótce przyjdzie czas na dokładniejsze zbadanie XGo, Chausson i innych.
Rawic - 2013-10-12, 16:56
Hymer od tańszych marek rózni się przede wszystkim jakością materiałów zabudowy oraz wyposażenia np.sciany i dach są od zewnątrz z aluminium a inne marki z plastyku, konstrukcja jest z bardzo twardej masy komponentowej a inne z drewna które po zawilgoceniu pleśnieje.Tapicerka z alcantary, oddychająca, nie przyjmująca zabrudzeń, plam.
Hymer stosuje do wszystkiego najnowsze technologie.Oczywiście również uważam, że najlepiej kupić wersję tańszą ale dobrej marki, a póżniej samemu doposażyć sobie do swoich potrzeb i gustu.Pozdro
papamila - 2013-10-12, 17:05
Johny_Walker napisał/a: | Wydaje mi się, że przewiercenie kabla przez obudowę w szafce i późniejsze uszczelnienie (np. uszczelniaczem dekarskim lub silikonem) nie jest trudne. |
nie ,nie jest trudne
a co z gwarancją jak coś za przeproszeniem spieprzysz
Johny_Walker napisał/a: | Wkrótce przyjdzie czas na dokładniejsze zbadanie XGo |
miałem już 3 XGO i trochę mogę ocenić,
z pewnością nie spotkałem takich baboli jak onegdaj pokazałeś w opisie z targów
na dzień dzisiejszy to nastepne będą również XGO
Johny_Walker - 2013-10-12, 18:12
papamila napisał/a: | z pewnością nie spotkałem takich baboli jak onegdaj pokazałeś w opisie z targów
na dzień dzisiejszy to nastepne będą również XGO |
W najnowszym katalogu nie widzę Ducato z silnikiem 2.0 115 koni. To znaczy, że do ceny XGO na starcie muszę doliczyć minimum 5000 euro, a wtedy przestaje być atrakcyjna.
To link do katalogu producenta
http://www.xgomove.it/mot...mpervan_cat_en/
Brakuje w katalogu informacji podstawowych takich jak: masa kampera pustego i z płynami.
W katalogu Palmowskiego też nie ma tego silnika, ani masy.
http://palmo.beepworld.de...013-katalog.pdf
Johny_Walker - 2013-10-12, 18:17
papamila napisał/a: | a co z gwarancją jak coś za przeproszeniem spieprzysz |
Na podstawie przeczytanych warunków gwarancyjnych różnych towarów myślę że w takiej sytuacji kupując porządny sprzęt nie tracę gwarancji na cały produkt. Np. jeżeli zrobię dziurę w dachu, to tracę gwarancję na szczelność dachu, ale zachowuję na silnik itp.
Jeżeli jednak jest to niemożliwe, to wtedy muszę korzystać z firm które oferują gotowe przewody i dziury do podłączenia żądanych akcesoriów. Te droższe oferują, a tańsze?
tadek - 2013-10-12, 20:34
Moja rada. Nie kupuj nowego. Poszukaj na rynku wtórnym zadbanego kampera z małym przebiegiem. Za kwotę, którą chcesz przeznaczyć na zakup otrzymasz o wiele wyższy model z lepszym wyposażeniem. Sprawy gwarancji załatwia dobry asisstance i różnica w cenie. Ja kupiłem kampera 4. letniego, mam go 5 lat i teoretyczna gwarancja, gdybym ją miał, nie byłaby do niczego potrzebna. Po prostu nic się nie dzieje.
Jeśli chciałbyś skorzystać z mojej rady, to polecam dołączyć do poszukiwań markę Carthago (poprzednio miałem 4 lata Hymera).
Johny_Walker - 2013-10-13, 12:26
tadek napisał/a: | Moja rada. Nie kupuj nowego. |
Wolę używanego, niż nowego. Niestety na rynku używanych nie ma minimalnego wyposażenia, które uważam za konieczne: półintegral, garaż minimum 150-200 kg, podwójne łóżko nad garażem i drugie podwójne opuszczane lub składane z foteli wokół stołu, klimatyzacja silnikowa, 2.0 litra. Jeżeli już są, to kosztują 50 tys euro za Hymera.
To są moje minimalne wymagania, poniżej których nie zejdę jeśli mam używać sprzęt dłużej niż dwa lata. Mogę pocierpieć w alkowie przez rok czy dwa, ale nie chcę się potem bujać ze sprzedażą. W dłuższym terminie chciałbym doposażyć w solary, klimę postojową itp., a na wsadzanie takiego wyposażenia w kampera tymczasowego szkoda mi pieniędzy i czasu.
W skrócie. Prawie nie ma kamperów z najnowszym silnikiem dwa litry 115 koni, prawie nie ma kamperów z garażem. Silnik 2 litry i garaż jednocześnie? Nie znalazłem.
Kupując silnik powyżej 2 litrów w kamperze za 30 tys euro jestem do tyłu 30 tys zł wliczając większe zużycie paliwa przez planowany przebieg. W sumie daje to 37 tys. euro. Dokładam pięć i mam nowego. Wolę dołożyć. Ceny używanych są za wysokie.
Kupiłem w swoim życiu samochody używane oraz nowy z salonu. Całkowity koszt użytkowania (amortyzacja, podatki, ubezpieczenia, paliwo) w przypadku nowego jest podobny, jak używanego. Kupując używany włożyłem w niego drugie tyle, co kosztował, a kupując nowego nie musze nic wkładać i korzystam z tego, że dzięki nowej technologii jest znacznie oszczędniejszy pod względem spalania. Dlatego śmiać mi się chce z ludzi, którzy robią półtora miliona kilometrów dwudziestokilkuletnim Mercedesem "beczką" i twierdzą że coś zaoszczędzili. Nie umieją policzyć kosztów, bo gdyby umieli to różnica spalania pozwala przy tym przebiegu kupić samochód z salonu, chociaż oczywiście nie będzie to Mercedes.
Fux - 2013-10-13, 13:53
Oczywiście zakładasz, że będziesz miał auto >3,5t...
Johny_Walker - 2013-10-13, 15:28
Fux napisał/a: | Oczywiście zakładasz, że będziesz miał auto >3,5t... |
Dlaczego? Zakładam zakup samochodu, który pusty bez markizy, kierowcy i płynów waży 26xx kg, a zalany płynami i z wyposażeniem masę <3000 kg.
Dlatego właśnie nowy, bo używane są zbyt ciężkie.
Fux - 2013-10-13, 17:08
No to szczęścia w poszukiwaniach życzę...
2 osoby około 150-180, mały skuter 100-120.
Teraz dolicz krzesełka, żarełko, klimatyzację stacjonarną, ze dwa rowery, ciuchy, np. narty+resztę, tv, dekodery, kompy, kamery, ładowarki, ekspres do kawy, itepe, itede.
Będzie na styk.
Przeglądałem integry, blaszaki i bardzo ciężko jest wyjść na masę własną, bez wyposażenia i załogi, na mniej, niż 2,9-3,2t
Gdzieś równolegle dyskusja leciała i tam wyniknęło, że właśnie masy własne, podawane przez producentów lub sprzedających, delikatnie mówiąc, odbiegają od rzeczywistości.
Najczęściej auta nie zatankowane do pełna, wody pół baniaka, bez wyposażenia dodatkowego, które waży sporo, itd.
jelo71 - 2013-10-13, 18:07
Witajcie
skończyłem właśnie poszukiwania samochodu z podobnymi założeniami jak Kolega Johny
i praktycznie będzie to możliwe ale dla jednostki praktycznie bez wyposażenia dodatkowego.
Np. taki Weisberg ma wypisane 2800 kg masy własnej do jazdy ( wszystkie płyny samochodowe, 90% paliwa, jedna butla gazu, 10 litrów wody na każdą osobę i kierowca z bagażem osobistym liczony na 75 kg ). Ale jak dołożyłem łóżko Hubbet to dodać musiałem 55 kg, klima manualna szoferki 18 kg, jakieś okno dodatkowe, markiza 32 kg, przygotowanie do zimy to znowu parę kilo, itd, itd. Ale ma Kolega szansę z silnikiem 115 KM i po zalaniu wodą postawić kampera pod domem nie przekraczając 3000 kg o ile producent nie wykorzystał prawa do pomyłki przy podaniu wagi rzędu 5% zgodnie z normą EN
Lecz jak już wcześniej wspominali przedmówcy to szybciutko zaczyna się dokładać niezbędne do życia kamperowego pierdołki.
Fux - 2013-10-13, 18:22
http://www.weinsberg.com/...camper-van.html
który, gdzie bagażnik o ładowności 200kg?
jelo71 - 2013-10-13, 18:42
Fux,
nie, nie,
nie miałem aż tak szczegółowych założeń, nie ma takich bagażoli, max to 150 kg gdzieś widziałem na targach
napisałem tylko iż jest taka możliwość że Kolega znajdzie bidusie do 3000 kg,
lecz musi oczywiście pójść na pewien kompromis i będzie to auto małe,
ja nie znalazłem auta z moimi wymaganiami w tej klasie wagowej i skończyłem na aucie 7 metrowym o wadze 3150 kg jak coś fabryka nie pomyliła ( odbiór za 3 miechy)
ale nastawiłem się do ciągnięcia przyczepy aby zabrać wszstko co zechcę.
pozdrawiam
Fux - 2013-10-13, 18:49
jelo71, napisz, co wybrałeś?
jelo71 - 2013-10-13, 18:53
Elnagh T-Loft 450
ale mieliśmy z Małżonką bardzo, bardzo ścisłe wytyczne co do zabudowy
dlatego wybór nie był duży
oczywiście w segmencie ekonomicznym`
Johny_Walker - 2013-10-13, 19:15
Fux napisał/a: | http://www.weinsberg.com/en/productmenu/camper-van.html
który, gdzie bagażnik o ładowności 200kg?
|
Ten mi się podoba:
http://www.weinsberg.com/...ut/650-mgh.html
Tylko 2590 kg pusty
Z tyłu. O 200 kg nośności ustnie zapewnił mnie na targach przedstawiciel Weinsberga. Nie wierzę w ustne legendy i wolałbym mieć to na piśmie. Nie pamiętam jakie są rozmiary garażu, ale na skuter może być za mały.
350 kg ładowności bagażnika mają Hymery.
Fux - 2013-10-13, 19:30
http://www.campilider.com...p?produtoID=959
taki?
A klima kabinowa=stacjonarna?
Johny_Walker, fotki wyglądają na wymieszane...
jelo71 - 2013-10-13, 19:45
Johny_Walker,
bardzo fajne autko
też brałem go pod uwagę, na żywo prezentuje się super, oglądałem go u Wadowskiego
ale weź rzeczywiscie na piśmie owe 200 kg, bo wzmocnienie pod podłogą nie było atomowe ( to przecież dodatkowe kg ), dodatkowo zapoznaj się z masą wszystkich dodatków,
a jak masz plany zimowe to zwróć uwagę na grubość podłogi tylko 44 mm a np włoskie mają 70 mm, podobno cieplej, podobno
jelo71 - 2013-10-13, 19:56
Fux,
to jest model 2013
2014 ma trochę modyfikacji
na razie jest dostępne tylko to:
http://www.youtube.com/watch?v=rm1D5hHXBQc
też się rozglądasz za TI?
Fux - 2013-10-13, 20:36
jelo71 - 2013-10-13, 20:50
półintegry
tak jakoś skróciłem,
przepraszam
nie wiem jak taka zabudowa się poprawnie po "polskiemu" nazywa
Fux - 2013-10-13, 20:54
jelo71 napisał/a: | półintegry |
właśnie tak, chyba...
zbyszekwoj - 2013-10-31, 17:59
Przeczytałem i już nie wiem- suchom czy mokrom?
maszakow - 2013-10-31, 21:23
toć pieronie suchom szukej...
krimar - 2013-11-01, 20:25 Temat postu: Re: jakiej marki zabudowa
bercik napisał/a: | witam. jestem na etapie poszukiwania kampera z lat 90tych na bazie fiata dukato z alkowom ale nie mam pojęcia na temat które zabudowy są najbardziej trwałe a które najsłabsze i co wybrać .pozdrawiam [/fade] |
wy tu koledzy o jakichś głupotach i przestawianiu liter, a podobne dylematy dręczyły forumowiczów już uprzednio:
http://www.camperteam.pl/...anking+zabudowy
http://www.camperteam.pl/...abudowy&start=0
a najbezpieczniej pod względem gnijących niespodzianek to chyba jest sprawić sobie kampera na blaszance
Krysztad - 2013-11-08, 09:09 Temat postu: Zabudowy kamperów Witam
Jestem na etapie wyboru kamperka typ alkowa mój typ padł na kampera z zabudową firmy Roller i stąd moje pytanie czy są jakieś różnice miedzy zabudowami chodzi mi o to lepsza/gorsza czyli zabudowany sprzęt oraz trwałość i jakość materiałów.
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Bajaga - 2013-11-08, 12:45 Temat postu: Re: Zabudowy kamperów
Krysztad napisał/a: | Witam
Jestem na etapie wyboru kamperka typ alkowa mój typ padł na kampera z zabudową firmy Roller i stąd moje pytanie czy są jakieś różnice miedzy zabudowami chodzi mi o to lepsza/gorsza czyli zabudowany sprzęt oraz trwałość i jakość materiałów.
Z góry dziękuje za odpowiedzi. |
Zabudowany sprzęt jest wszędzie taki sam. Różnice w materiałach, stylizacji, pomyśle i wykonaniu są spore. Musisz sam wejść do paru kamperów i sam z łatwością sie połapiesz o co chodzi. Roller to popularny sprzęt z półki nie wysokiej.
|
|