Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - Webasto VW

maszakow - 2009-11-20, 23:19
Temat postu: Webasto VW
Na allegro można nabyć sporo tych urządzeń w atrakcyjnych cenach.
WIększość opisana kodami VW i opisana konkretnie autami rocznikami itp itd.
Pytanie laika:
Rozumiem że to główny moduł ogrzewania postojowego, palnik - być może z pompką. Co jeszcze trzeba nabyć i za ile by mieć z tego ogrzewanie postojowe ?
Czy ma znaczenie czy moduł jest z Tourana czy z T5 ?
Pytanie czy da się zrobić z tego zwykły grzejnik (bez programatora - na zasadzie włącz i grzej ) ?

IAAN - 2009-11-20, 23:28

mam gdzieś takie rozebrane w częsciach nówka ztuka ale raczej nie kompletna jutro zobaczę jest to dewasto wodne
jak interesuje to pisz na pw oddam za darmo

maszakow - 2009-11-21, 12:36

no te na zdjęciu mają tłumik więc pewnie chodzą ciszej :)
co do nagrzewania - jestem trochę zdziwiony ... Mój LT relatywnie szybko się nagrzewa - po 2-3 minutach normalnej jazdy z nawiewu zaczyna płynąć miłe ciepełko. Jumper pierwszej generacji (czyli Ducato II) potrzebował ponad 10 minut ...ale sam ich silnik TDI ogólnie miał dość niski reżim teperatury.
Dlatego dla mnie samo ogrzewanie postojowe takie typowe do silnika jest sprawą drugoplanową - ale jak stać mnie będzie na zegar to w znaczący sposób zmieni to komfort jazdy zimą. Najpierw jednak przemyśleć trzeba ogrzewanie paki. Link poczytam.

Baal - 2009-11-21, 15:32

Webasta są różne.Te wodne tanie od nowych modeli nie uruchomisz bo są na magistrali CAN,sterowane z komputera.Pozatym pobierają dużo prądu.Silnik dmuchawy webasta, pompka paliwa, pompka wody, wentylatory nagrzewnicy.Tak że po paru godzinach pracy akumulator nie żyje.Najleprzym rozwiązaniem jest ogrzewanie powietrzne ale jest dużo droższe.
maszakow - 2009-11-28, 00:14

Dziękuję Irku za nową zabawkę - rozpoczynam gromadzenie dokumentacji. Piwo oczywiście stawiam. :kufel
Andrzej 73 - 2009-11-28, 19:29

Witam ,

Ja mam w T4 webasto fabrycznie montowane bo to Caravelle :szeroki_usmiech i tak jak kolega Kurczaki napisał chodzi 30min. i koniec . :gwm
Tak jest zaprogramowane oryginalnie może jest sposób inaczej go zaprogramować ? :roll:

Pozdrawiam :spoko

Baal - 2009-11-28, 20:50

Webasto w multiwanie t4, t5 działa cały czas.Pobiera ok 25-30w ale jest to webasto powietrzne i ma własne zasilanie z osobnego akumulatora pod siedzeniem kierowcy.
Takie webasto kosztuje niestety powyżej 2000zł.Są na aledrogo.

Andrzej 73 - 2009-11-28, 21:35

Baal napisał/a:
Webasto w multiwanie t4, t5 działa cały czas.


Pracuje maksymalnie do 30min. i się automatycznie wyłącza .

IAAN - 2009-11-28, 21:57

nie wiem jak to moje czy dało by się odpalic bez układu elektroniki tak jak pisałem
na pw myslałem nad połączeniem tego ze sterowaniem zagarem pokojowym od pieaca gazowego jest ono kompletne jest dysza iskrownik bimetl który sadze że po nagrzaniu rozłącza według mnie nie może chodzic ono cały czas bo zagotowało by układ musi byc jakiś termostat sądze że przy odrobinie sprytu i pomyslunku dało by coś z tego wysmyczyc fakt jego wada to dewasto wodne i sterowanie musiałoby byc z oddzielnego akumulatora
nie wiem czy ten mały element z dwoma kabelkami to pompka paliwa czy tylko jakiś elektrozawór do paliwa jak będę miał następne to przyjrzę się mu dokładnie

za piwo dziękuję

maszakow - 2009-11-28, 23:05

Obiecuję sobie co wieczór że najpierw dom potem reszta - i co wieczór teraz grzebię po sieci i patrzę na Twój prezent. :)
Oto fragment tego co znalazłem. Nich mi tylko niemieckojęzyczni koledzy podpowiedzą ... Umwalzpumpe to chodzi o pompę paliwa ?Nie wydaje mi się by ten model miał wbudowaną.
Biała kostka i przewody - to żarnik.
Czarna kostka i białoczarne przewody - to na pewno elektrozawór (nie ma przedmuchu na układzie paliwowym :) ) i ...chyba jeszcze obecności paliwa - raczej nie termopara.
Względnie ten elektrozawór to może być prosta pompka membranowa - elektromagnes i kołek stalowy jako element tłoczący. Widziałem takie rozwiązanie w tanim pistolecie natryskowym (wybitnie nietrafione - to był dopiero badziew), ale nie za bardzo jestem w stanie dostrzec tu elektromagnes....
Duża czarna kostka i niebiesko czerwone przewody - to CHYBA czujniki temperatury na wlocie i wylocie płynu

maszakow - 2009-11-28, 23:33

Sorki za jakość fotki - to tylko telefon, jak po remoncie wygrzebię ładowarkę i doładuję aparat fot. to poprawię.
Po rozebraniu i złożeniu stwierdzam że nie ma ani pompy paliwa ani pompy płynu chłodniczego. Ciekawe - trzeba będzie rozeznać jaką maja wydajność i albo kupić drogie oryginały - albo coś wymyśleć w zastęstwie.
Kwestia okablowania też będzie ciekawa bo są dość oryginalne wtyczki... U zachodnich sąsiadów można kupić całe zestawy kablowe.

Mr.Mclaren - 2009-11-29, 02:49

maszakow napisał/a:
Umwalzpumpe to chodzi o pompę paliwa ?


Witaj

"Umwaelzpumpe" to pompa wymuszająca obieg układu wodnego. "Dosierpumpe" to pompa paliwowa.

Pozdrawiam

IAAN - 2009-11-29, 08:45

wtyczki zawsze można wymienic nawet na zwykłą kostkę ciekawe co wjdzie pompka paliwa to ok 130 na allegro widziałem też pompki obiegu wody kiedyś niałem omegę 2,5v6 z 96 roku i ona miała przy chłodnicy dwie elektryczne pompki z przyłączeniem węża o sr ok 2cm może a raczej napewno można by taką wykorzystac a i cena pewnie będzie mniejsza niż orginał
chodzi mi o taką pompkę jak tu
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=803937328

arrtur - 2009-11-29, 10:20

Jak juz na pewno sie zorientowales, webasto wodne nie zda egzaminu jesli myslisz o uzywaniu w samochodzie kempingowym - jak juz ktos pisal ze wzgledu na zuzycie pradu
Szkoda czasu i baterii (swoich i auta:)). Powietrzne kpl uzywki kosztuja 1500 zl.
Jest tez inne rozwiazanie. Mozna kupic od starej przyczepy np trumatic 3200. YTo jest taki grzejnik gazowy suchy. Sposob ogrzewania stosowany w wielu przyczepach i kamperach. Do tego jest wentylator i rozprowadzenia ale nie koniecznie trzeba je stosowac. Takie cos kupisz kpl za 300 zl. Jesli auto uzywasz jako kempingowe to gaz tez masz.

Przerabialem ten temat bo w T3 ktos mi wykrecil ogrzewanie.
Proste, tanie , najcichsze - zadnej pompki ani wentylatora - bywa z termostatem, poza regulowaniem wielkoscia plomienia. Jedyna na co trzeba zwrocic uwage przy zakupie to czy dziala iskrownik, zwlaszcza jak jest piazoelektrycczny a nie na baterie.

Powodzenia

bawariusz - 2009-11-29, 14:29

arrtur napisał/a:
Jak juz na pewno sie zorientowales, webasto wodne nie zda egzaminu jesli myslisz o uzywaniu w samochodzie kempingowym - jak juz ktos pisal ze wzgledu na zuzycie pradu
Szkoda czasu i baterii (swoich i auta:)). Powietrzne kpl uzywki kosztuja 1500 zl.
Jest tez inne rozwiazanie. Mozna kupic od starej przyczepy np trumatic 3200. YTo jest taki grzejnik gazowy suchy. Sposob ogrzewania stosowany w wielu przyczepach i kamperach. Do tego jest wentylator i rozprowadzenia ale nie koniecznie trzeba je stosowac. Takie cos kupisz kpl za 300 zl. Jesli auto uzywasz jako kempingowe to gaz tez masz.

Przerabialem ten temat bo w T3 ktos mi wykrecil ogrzewanie.
Proste, tanie , najcichsze - zadnej pompki ani wentylatora - bywa z termostatem, poza regulowaniem wielkoscia plomienia. Jedyna na co trzeba zwrocic uwage przy zakupie to czy dziala iskrownik, zwlaszcza jak jest piazoelektrycczny a nie na baterie.

Powodzenia




Witam, piszesz, ze miałeś takie urządzenie w T-3, a jak rozwiązałeś odprowadzenie spalin?
Szukałem na allegro, ale są na 24V i trochę droższe, ja potrzebuję do T-4 ;)

maszakow - 2009-11-29, 14:55

Arrtur dzięki za podpowiedź tylko ze tak ładnie to nie wygląda. Gdybym faktycznie widział ogrzewanie gazowe w takiej cenie, nie byłoby takiej dyskusji. Nowe ogrzewania Trumatic ponad 1500. używki ok 1000. Piecyki gazowe do stosowań domowych 900-1200. Dogrzewacze pomieszczeń - piecyki z katalizatorami ok.500-600, przy czym to już jest dyskusja czy to jest bezpieczne, a raczej do końca nie jest. mimo zezwoleń na pomieszcenia.
http://www.camperteam.pl/...er=asc&start=75
Za 300 to fragmenty systemu lub osłony do grzejnika można dostać i to tez używane.
Jeśli trafisz całe ogrzewanie w takiej cenie jak mówisz będę wdzięczny za info. przemiatam allegro ale jeszcze nie widziałem.
CO do prądu Webasto - sam agregat pobiera 42W czyli ok 3,5A. pompka paliwa nie więcej niż 0,5A, kwestia pozostałych pomp. (dmuchawy samochodowej nie rozważam, a jeśłi już to, na najniższym biegu).
Myślę że nie powinno być aż tak źle z tym poborem prądu, inaczej nie instalowali by takich ogrzewań (lub dogrzewaczy) w mniejszych wozach - Golfach Passatach lub większym Touranie.

maszakow - 2009-11-29, 15:40

Kurczaku - za późno. patrz na zdjęcia :)
Baal - 2009-11-29, 18:59

Ja to kiedyś rozwiązałem w Transicie.Webasto wodne analogowe pod podwoziem.Webasto 5kw.Pompka paliwa,pompka wody i wbasto ok 4A.Pracowało toto w obiegu wodnym na dwie nagrzewnice od Żuka z silniczkami po 5W.Jako regulator temperatury pracował termostat rtęciowy z koleji pkp na 22 stopnie i przekażnik 30A.Webasto było od mercedesa 210.Wbrew pozorom nigdy nie zawiodło ale w ciągu 10 godzin pracy wykańczało akumulator 50ah.
Zaradek - 2009-11-29, 19:02

Chyba jeszcze nic straconego można dokupić pompkę do paliwa, która będzie napełniać ten zbiorniczek. Jednak prawdopodobnie takie webasto działać będzie tylko przez 30 min bo tak ma w sterowniku.
Andrzej 73 - 2009-11-29, 19:12

Ograniczenia czasowe wynikają chyba z dużego poboru prądu , pomimo że oryginalnie w samochodzie zamontowany jest dodatkowy akumulator , to i tak sterownik max. do 30 min.
Nie jestem elektronikiem ani elektromechanikiem , a jedynie użytkownikiem tego urządzenia.

arrtur - 2009-11-29, 20:31

Jesli piszesz, ze nie bedzie problemu z pradem to tylko oznacza ze sie pomylilem... i jeszcze nie zglebiles tematu. Zycze Ci powodzenia, ale jak zauwazyles nie tylko ja zwrocilem uwage ze bierze duzo pradu. Auta, o ktorych piszesz nie sa autami, w ktorych takie ogrzewanie ma dzialac np cala noc ( pomijajac dzien). W nich tego uzywa sie do zaprowadzenia milego ciepla zanim wsiadziesz do samochodu, odmrozenia czy odparowania szyb i takich tam udogodniej lub jak czekasz 30 min na zone pod fryzjerem.
Nie rozpisujemy sie na ten temat bo nalezalo by jeszcze pomyslec ile wody toto ma ogrzac, zeby mialo sens musza byc ze dwie nagrzewnice itd itd.
Te wszystkie piecyki itd z katalizotorami itd to tez trzeba sobie odpuscici i ni etylko ze wzgledu na cene. Rozwazalem wszystkie te mozliowsci.

Konkretniej - ja swojego kompletnego trumatika 3200 i to z rurami kupilem od starej przyczepy za 250 zl na allegro z tym ze jest stary (sprawny i nie skorodowany). Nawet jak dalbys za to 800 zl to i tak dobrze bo bedzie dzialalo co innego za darmo czy za 300 niestety nie tylko sie narobisz.

Pytales to podzielilem sie swoimi doswiadczeniami.
Choc oczywiscie szczerze zycze Ci powodzenia

aaaha cos tam bylo jeszcze o spalinach - normalnie jak w przyczepie komin/rurka i na zewnatrz, tak samo jak komin od lodowki czy czegokolwiek na gaz.

Pozdr

Andrzej 73 - 2009-11-29, 20:58

arrtur napisał/a:
aaaha cos tam bylo jeszcze o spalinach - normalnie jak w przyczepie komin/rurka i na zewnatrz, tak samo jak komin od lodowki czy czegokolwiek na gaz.


Wydech spalin w T4 mam pod zderzakiem ukierunkowany do dołu więc wychodzi na to , że spalin nie można wypuszczać do góry ( z ON są za ciężkie ).

Pozdrowienia

maszakow - 2009-11-29, 21:27

Baal napisał/a:
Ja to kiedyś rozwiązałem w Transicie.Webasto wodne analogowe pod podwoziem.Webasto 5kw.Pompka paliwa,pompka wody i wbasto ok 4A.Pracowało toto w obiegu wodnym na dwie nagrzewnice od Żuka z silniczkami po 5W.Jako regulator temperatury pracował termostat rtęciowy z koleji pkp na 22 stopnie i przekażnik 30A.Webasto było od mercedesa 210.Wbrew pozorom nigdy nie zawiodło ale w ciągu 10 godzin pracy wykańczało akumulator 50ah.

NO i się zgadza - 10godzin pracy,4 ampery mamy 40 Ah... cały czas mówimy ciągłej pracy.
OK wiem do czego zmierzacie, dzięki Baal, Arrtur.

Andrzej 73 - 2009-11-29, 22:14

KURCZAKI napisał/a:
a jak mają w TIR-ach ??? przecież tam webasto chodzi cały czas ile trzeba ...


Witam ,

Dla zaspokojenia Twojej ciekawości - jest cosik takiego.

http://www.allegro.pl/ite...zl_tir_bus.html

Pozdrawiam.

Baal - 2009-11-29, 23:18

No "najleprza cena"!
My rozpatrujemy na forum najtańsze a skuteczne metody!

maszakow - 2010-01-09, 23:22

Sprawdzam ile będzie mnie kosztowało webasto, na razie wychodzi po 150 PLN na pompki paliwa i wody + 89 EUR na kompletne okablowanie (bez transportu...). NIe tragedia...O wężykach jeszcze nie myślę... ktoś może podpowiedzeć czego mam szukać i czy można dostać mniejsze? te które dostałem z palnikiem maję średnicę wew/zew 15/21, ciągnięcie 2 takich rur przez auto nie za bardzo mi się podoba.
KOszty moge jeszce przyciąć podkładając inną pompę wody i samemu klecąc wiązki. Wiecie gdzie można dostać same wtyczki do webasta - takie mało typowe ?? :) model ThermoTop V jakby kto pytał. No i zawsze pozostanie kwestia instalacji, ciekawe jak to się robi :-P
Temat Trumy też śledzę jak pewnie zauważyliście. :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group