Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - budowa campera

jedrek49 - 2009-12-10, 09:20
Temat postu: budowa campera
Witam
Pomyslalem ,czy nie mozna by zrobic campera z samochodu dostawczego z kontenerem o niskiej podlodze , Sa takie samochody z zabudowa kontenerowa /chlodnie ./dosc dlugie i wysokie ,w taki kontener wlozyc mebelki ,lazienke ,kuchnie i oczywiscie spanie .To wszystko wymontowac z przyczepy campingowej powypadkowej ,wtedy bedzie niedrogo i sama przyczepa moze byc mloda
Co myslicie szanowni Panstwo o takim pomysle
Ceny samochodow takich sa w granicach 30000zl z roku 2004 ,ceny przyczep ok 10000zl ,wlasna robocizna,i materialy dokupione to kwota nie przekroczy 50000zl i to bedzie samochodzik z roku powyzej 2003
Pozdrawiam serdecznie
jedrek49
prosze o opinie

Frowyz - 2009-12-10, 10:37

No nie wiem. Ja się za bardzo na kamperach nie znam ale dysponując taką kwotą udałbym się jesienią do naszych zachodnich sąsiadów i coś wybrał... Co zabudowa fabryczna to fabryczna...
Frowyz - 2009-12-10, 10:53

Myślałem jeszcze trochę o Twoim pomyśle i widzę jeszcze jeden minus takiego rozwiązania. Auto z 2003 roku będzie miało z 200-250 tys. przebiegu. Do tego trzeba się liczyć z tym, że eksploatacja nie przebiegała na zasadzie 10 tys. i autoryzowany serwis tylko ostra wyrypa - jak to w dostawczakach...
pirat666 - 2009-12-10, 11:12

Na to pytanie najlepiej odpowie świstak (pozdrawiam przy okazji :spoko )
przeniesienie mebelków to przecież nie wszystko
zbiorniki, kibelek, cała elektryka i elektronika, oświetlenie, wentylacja, szafeczki
chyba łatwiej kupić coś gotowego i cieszyć się odrazu z jazdy
polecam ci też nie kupować czegoś w górnej granicy budżetu bo na 90% zawsze coś trzeba
naprawić, dorobić, USZCZELNIĆ lub naprawić PIECYK (pozdrowienia dla ARCADARKI :spoko )

jedrek49 - 2009-12-10, 11:32
Temat postu: budowa camperka
Dzieki za opinie i uwagi ,wiele osob mi tak radzi by kupic gotowego camperka,naprawde jest bardzo duzo roboty z przeniesieniem wszystkiego z przyczepy do wnetrza kontenera caly ogrom to racja ,ale za 50tys zl nie moge kupic campera polintegre w mozliwym stanie ,,Natomiast dostawczaki maja przebiegi od 120000km i sa z roku 2003 i mlodsze ,maja silniki nowej generacji,czesci czy w starszym camperze musi sie zmienic a w nowym podwoziu tez trzeba z uwagi na wiekszy przebieg
W starym camperze stara lodowka ,stare instalacje ,mozliwe przecieki od dachu
Sam jestem w rozterce ,chce kupic campera ,chce zwiedzac ,
Pozdrawiam i dzieki sliczne za cenne uwagi milego dnia ,zapraszam w okolice Sanoka
Jedrek49

StasioiJola - 2009-12-10, 12:02

Kurczak ma rację - odpadnie Ci ocieplenie i częściowo ogrzewanie bo karetki mają webasta, a i to że są systematycznie serwisowane też jest plusem jesli chodzi o stan techniczny!!! :spoko
Arturo - 2009-12-10, 12:30

jeśli ten kontener to izoterma to ocieplenie też byłoby z głowy :spoko

a może jeszcze miałby zainstalowaną porządną klimę silnikową części mieszkalnej :diabelski_usmiech

pirat666 - 2009-12-10, 13:07

Moim zdaniem taka przeróbka warta jest uwagi gdyby chodziło o podwozie z napędem 4x4
gdzie kamperka z takim podwoziem trudno namierzyć

Karetka to ciekawy pomysł jak i z izotermą

Ale pamiętaj, że pracy będziesz miał na 12 miesięcy jak nic - żeby ci sił starczyło :)

no i czy będziesz po takich przeróbkach zadowolony ?

do 50 tyś można naprawdę znaleźć na spokojnie fajne autko

A wymiana nawet na nowe lodówki, piecyk, terma itp to koszt z 10 000 zł
więc jak kupisz coś suchego i nie zniszczonego w granicach 30 tyś to jeszcze za 20 tyś możesz zrobić sobie z nim dokładnie tak jakby wyszedł z fabryki

Frowyz - 2009-12-10, 13:22
Temat postu: Re: budowa camperka
jedrek49 napisał/a:
Natomiast dostawczaki maja przebiegi od 120000km i sa z roku 2003


Nie wierz w to... Nikt nie sprzeda auta dostawczego z przebiegiem 120 tys. Przy takim przebiegu auto na siebie nie zarobiło. Obojętnie czy to kredyt czy leasing czy za gotówkę było kupione... Poza tym podam przykład. Mam znajomego ,który jeździ w piekarni. Dziennie robi od 250 do 300 km (rozwozi tylko na miejscu ale są tacy co trzaskają nawet więcej). Policz sobie tylko 300 dni roboczych w roku - 250x300 daje 75tys. rocznie... W dwa lata masz 150 tys... A jak jeżdżą kierowcy firmowym autem można zobaczyć codziennie na polskich drogach...

Arturo - 2009-12-10, 13:38

i tu jest przewaga karetki na dostawczakiem, bo trzeba dbać o "ładunek", więc pewnie są mniej zajeżdżone, ale podejrzewam, że karetki z tego wieku tak łatwo nie kupisz bo:

Cytat:
Kontenery typ C

Kontenery medyczne stanowią ponad 70% ambulansów ratunkowych u naszych
zachodnich sąsiadów.
(...)
niższy łączny koszt (zakupu + eksploatacji), niż furgonów, dzięki możliwości zastosowania nowych podwozi dla tego samego kontenera.

kaimar - 2009-12-10, 13:41

Przebudowa takiego kontenera ma minusy jak pisali wcześniej koledzy w postaci auta o przebiegu nieodgadnionym a na pewno duzym, oraz o ile w przypadku sprzedaży fabrycznego kampera niewiele albo nawet nic nie tracimy, to w przypadku "samoróbki" nigdy nie otrzymasz zwrotu włożonych pieniędzy i pracy.
Natomiast przyjemność wykonania własnoręcznie kampera jest bezcenna i wszelkie minusy nie maja znaczenia.

darek 61 - 2009-12-10, 13:58

jedrek49, a co z ilością osób,w kabinie są dwa miejsca.Chyba że się przebijesz do kontenera,ale czy załatwisz na tą zmianę dokumenty?
donald - 2009-12-10, 14:03

U diagnosty. :diabelski_usmiech
Andrzej 73 - 2009-12-10, 18:36

Witam ,

Jędrku , mając taką pulę pieniędzy masz naprawdę duży wybór , zarówno w kraju jaki za granicą .
Znasz moje zdanie i wiesz , że jednak wolałbym zakupu dokonać na "zachodzie" .
Wykaż więcej cierpliwości . Możesz szukać samemu na stronach :
www.mobile.de
www.autoscout24.de
Przeszukując strony zwracaj uwagę na sprzedawców prywatnych - od nich możesz zakupić autko które jest w ciągłej eksploatacji .

Pozdrawiam :spoko

jedrek49 - 2009-12-11, 10:19
Temat postu: budowa campera
Witam serdecznie
Dziekuje serdecznie i cieplutko za cenne uwagi ,opinie ,rady propozycje
zgadzam sie ze wszystkimi,Mam przeznaczonych troche pieniedzy na camperka i szukam od kwietnia tego roku ,che kupic integre lub polintegre na 4 osoby cos mozliwego Ogladalem duzo camperkow z 1991 do 95 sa one w zakresie moim cenowym ale to samochody po przejsciach .Jak sie pokaze cos na mobile.de to niezdaze zazdzonic i juz nie ma ,mieszkam w Sanoku to 600km do granicy
Wiec pomyslalem zbudowac /jestem manualny ,lubie masterkowac ,mam to czym robic ,narzedzia,wiec skierowalem do Was taki temat i korzystam z Waszych doswiadczen /po co wywazac otwarte drzwi/Wiem ,ze dostawczaki maja duze przebiegi ,ale stare campery tez maja stare urzadzenia w srodku i po 15 latach tez gnija sa zawilgocone
Odnosnie przewozu osob to mam na uwadze juz zarejestrowane dostawczaki na 3 lub 4 osoby
Czekam na dalsze uwagi ,krytyke ,rady
Dziekuje za dotychczasowe
Pozdrawiam
Jedrek49z Sanoka

Frowyz - 2009-12-11, 10:49

Mi przyszedł jeszcze jeden pomysł do głowy - skoro tak się upierasz przy budowie samodzielnej. Kiedyś bardzo popularne było wsadzanie gotowych przyczep na gołą ramę z dostawczaka - do dziś takie cuda jeżdżą... Może coś w tym kierunku? Można znaleźć przyzwoite T4 z podwójną kabiną...
Świstak - 2009-12-11, 11:33

Uff. Ale się ucieszyłem. I mam nadzieję że pozostaniesz przy planie budowy. A dlaczego? No cóż... Radość budowy jest nie do opisania, a i fakt znajomości najmniejszego detalu jest istotny. Gdybym miał budować od nowa (albo raczej gdy znowu będę budował), na przeróbkę wybrałbym chłodnię. Najlepiej z agregatem.
Ale od początku. Najpierw pytania które są istotne dla doboru bazy, a później dobór bazy oraz rozważania za i przeciw.
1. Jakie masz prawo jazdy?
2. Ile masz wzrostu (chyba że dzieciaczki już Cię przerosły....)
3. Jakie masz możliwości obróbki drewna?
4. Ile osób będzie podróżować?
5. Na czym bardziej Ci zależy - na wyglądzie czy funkcjonalności?
6 Czy planujesz pozostawić swoje dzieło w rodzinie na wieki czy też masz tendencję do wymiany aut każdej wiosny?

Skąd pytania? Ano z praktyki. Przyznam się że cały czas oglądam różne wynalazki i analizuję ich przydatność do przebudowy.
Z pozoru karetka wydaje się dobrym rozwiązaniem, ale jako że jeździłem trochę "na sygnałach" wiem że przed przebudową musiałbym baaaardzo dokładnie przejrzeć układ napędowy, a szczególnie dokładnie zawieszenie. Zdarzało się gonić Lublina przez centrum Wrocławia sporo ponad 100 km/h.... Zdarzało się również że młody kierowca ambitnie pokonywał krawężniki.... Taka rola auta uprzywilejowanego.
Kontener o niskiej zabudowie ma zalety i wady. Jest to idealne rozwiązanie dla osób niezbyt wysokich, gdy umieści się prysznic na zbiorniku wody szarej itd itp...

Najciekawszym autem do 3,5 t są niemieckie auta pocztowe lub sklepy na kółkach, jeśli jednak masz C rozważ chłodnię osadzoną na ramie ciężarówki do 7,5t. Wymiana auta w tym przypadku to raptem kilka godzin i masz auto 10 lat młodsze.... Przenosisz cały kontener i koniec. Ciężarówka to też więcej zabawy z zasilaniem, ale przetwornice 40A to raptem 30 złotych.... Itd, itp. Odpowiedz więc na pytania, a ja podzielę się swoimi przemyśleniami.

Za pozdrowienia serdecznie dziękuję :bigok

Świstak - 2009-12-11, 11:52

Autobus nasuwa się sam, ale to znacznie więcej roboty. W autobusie tysiące drobiazgów utrudniają pracę. Na początek kształt ścian - nie są proste lecz łukowate a co za tym idzie trzeba starannie docinać wszystkie ścianki boczne - w kontenerze czy chłodni jest jak w alkowie - kąty pomiędzy podłogą a ścianami są proste, podłoga równa, dostęp do ramy wygodny.
Autobus, zwłaszcza turystyczny ma wiele zalet jak choćby gotowy kibelek i ogromne kufry w których można zmieścić diabła, ale praktycznie zawsze jest ogromny i wysoki. Autobus miejski ma znacznie niżej środek ciężkości, jest niższy i odporniejszy na trudy podróży poza drogami ale to zawsze całkowity golas bez kibelka, kanałów, bagażników itd.

Autobus będzie poddany do rozważenia jeśli czynnikiem decydującym będzie..... wygląd. Ale być może okaże się że do dyspozycji mamy auta tylko do 3,5 t a wtedy autobus to zwykły dostawczak w wersji akwarium.....

Skorpion - 2009-12-11, 11:59

Ja przed zakupem swojego kamperka tez myslalem o kupnie autobusu Neoplan pietrowego ,czyli to co jest na dole bylo by pozostawione tak ajk fabryka wyposcila a zmiana tylko wyzszego pietra do przebudowy.Narazie te marzenia odstawilem na dalszy plan
Świstak - 2009-12-11, 12:16

Oglądałem takiego Neoplana i byłem nim zachwycony, jednak cena powaliła mnie na kolana, a nawet na łopatki.
Skorpion - 2009-12-11, 12:23

no wiem o ty wlasnie mialem to samo nawet przez jakis czas prowdzilem takiego
pirat666 - 2009-12-11, 13:24

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=T1408786

Na dole jadalnia, na górze sypialnia z łazienką - pięknie to w wyobraźni wygląda :)

cena 89 tyś + 40 tyś przeróbki

Świstak - 2009-12-11, 13:25

Ten jest już nawet zarejestrowany jako specjalny, a że bar/sklep.... No cóż.

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10815612

Tan z kolei jest bardzo tani... ale...
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=T1234908

Jak widać łatwiej i taniej będzie to zrealizować na podwoziu małej ciężarówki. Niestety dostawczaki bardzo się cenią. A używając ciężarówki na własne potrzeby (przejazd prywatny) odpada wiele obowiązków które ciężarowcy przeklinają w czasie spotkania z ITD. W milce nie muszę mieć ani winiety, ani tacho. A OC za Milkę to 250 zł rocznie jak za każdy inny specjalny.

Świstak - 2009-12-11, 13:43

Umarłem gdy zobaczyłem na jakiej trasie jeździło to auto....

Co do przeróbek - Jest ich na pierwszy rzut oka niewiele. Tyle że gdy planowałem prace przy Milce też przeróbek miało być niewiele....
Auto przepiękne, wręcz wymarzone, ale 89 tysięcy to kwota ogromna. I na dobicie jest to cena netto

Skorpion - 2009-12-11, 15:47

pirat666 napisał/a:
Na dole jadalnia, na górze sypialnia z łazienką - pięknie to w wyobraźni wygląda

No wlasnie tak to sobie wyobrazalem ale powstrzymala mnie cena za autobus

Arturo - 2009-12-11, 16:08

A ja sobie to wyobrażałem dokładnie odwrotnie :szeroki_usmiech
Na górze jadalnia z widokami na otaczającą przestrzeń :spoko

WINNICZKI - 2009-12-11, 19:46

Jeżeli wejść w sferę marzeń wydaje mi się ,że dobrym rozwiązaniem była by chłodnia na renault master maxi.Tańsze niż niemieckie,już z szerszych (nowszy model) a silnik we francuzie chyba też nie najgorszy dti :spoko
jedrek49 - 2009-12-11, 20:28
Temat postu: budfdowa campera
pisalem i zgubilem wpis i jeszcze raz pisze
Witam wszystkich
Wywolalem dyskusje ,bo chce jezdzic w 2010r camperkiem ,nie mam duzo pieniazkow na mozliwy camper wiec moze by zbudowac ,.Tak ja Wy ogladam dostawczaki szczegolnie Renault master i Opel Movano z kontenerami na niskiej podlodze i dlugimi i ocieplonymi jest takich kilka i to nawet roczniki dosc dobre
Nie bede mial wiekszych trudnosci z wlozeniem z przyczepy mebli ,urzadzen itp ale mysle ,ze bedzie problem z zarejestrowaniem wiekszej ilosci osob niz 3 / w obecnej chwili dostawczaki maja przewaznie zarejstrowane 3 osoby w kabinie ,moze ktos wie jak to zalatwic
chetnie wyslucham rad i wskazowek
Pozdrawiam z Sanoka
Jedrek49

papamila - 2009-12-11, 21:40

może DOKA z kontenerem?
widziałem kiedyś chłodnię na DOKA, ale to była radosna tworczość
zdesperowanego gościa co miał chlodnie i akurat to na takim podwoziu posadził

małyb-c - 2009-12-13, 09:32

Witam ,
w takim kontenerze na pewno musisz zrobić przejście do kabiny . Z rejestracją na więcej osób nie ma problemu . Znajdź firmę która dokonuje zmian w pojazdach , najprościej taką która demontuje "kratki" i z ciężarowego robi się osobowy :) Wystawią Ci fakturę na montaż foteli , wyposażenia itp. Z tą fakturą do diagnosty , on to potwierdza , wtedy do wydz. komunikacji i po problemie . :ok

IAAN - 2009-12-13, 10:01

firma musi miec ( 45.20 z) wpis o działalnosci gospodarczej i wystawic papier na przeróbkę rachunek nie wymagany jest w urzędzie wiem bo przerobiłem ten temat
małyb-c - 2009-12-13, 11:15

Napisałem faktura , chodziło mi o papier wystawiony na to , a jak się formalnie nazywa to bez znaczenia :mrgreen:
jedrek49 - 2009-12-13, 17:44
Temat postu: przerobka na camperek
Witam serdecznie
Dziekuje Wam Panowie za podpowiedzi w sprawie zwiekszenia il miejsc w rejestracji ,u mnie w Sanoku nie znalazlem takiej firmy ,ktora to przerabia i moze dac zaswiadczenie
Moze ktos zna firme ,ktora mi to przerobi
Pozdrawiam
jedrek49 z Sanoka

Świstak - 2009-12-13, 22:44

Czyżby takie auto na przebudowę???
http://www.otomoto.pl/ind...show&id=T644511
Albo to - ma już przejście do kabiny kierowcy...
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=T1308123

jedrek49 - 2009-12-14, 08:34
Temat postu: przebudowa camperka
Witam serdecznie
Dziekuje wszystkim serdecznie ,ktorzy napisali do mnie
Na pewno bede szedl po lini ,ktora Wy obraliscie ,sprawdze w wydziale komunikacji u siebie .
Wlasnie takie samochody mam na myslija podales w linkach
ogladalem mlodsze ,troche drozsze
i pierwszy podobny samochodzik jade ogladnac w sobote
zobacze czy mi bedzie odpowiadal,pomierze go dokladnie i bede sie staral obnizyc cene ,najgorsze ze sam kontener ma 3,5m dl
mnie potrzeba camperek na 2 osoby stale jezdzic i ewentualnie dla corki z dziecmi ,to jest na 4 osoby od czasu do czasu
Pozdrawiam
jedrek49

IAAN - 2009-12-14, 11:41

1 to fiat o ladownosci 1000kg pisałem tobie w pw dlaczego nie taka ładownośc policz a przekonasz się ze jest nie dobry
w drugim nie podają ładownosci ale zajrzyj do dokumentów i bedzie jasne

majsterus - 2009-12-18, 20:03

pomarzyć zawsze można...
budowa może wyjść drożej niż zakup używki. A zawsze będzie to samoróbka,
a co oryginał to oryginał, każdy chyba się ze mną tutaj zgodzi.
wg mnie nie ma sensu budowy, szkoda czasu nerwów i zapału, lepiej już kupić uderzonego i naprawić.

maszakow - 2009-12-19, 21:58

Jędrek -niemożliwe by nie było w okolicy takiej firmy. Poszukaj w dalszej okolicy takich, które przerabiają dostawczaki na osobówki. Będzie znacznie taniej. FIrmy mogą oferować wizytę u diagnosty i załatwiają wtedy papiery we własnym zakresie. Tak jest łatwiej. tak było u mnie.
A co do szukania - pierwszy strzał u góry
Kolejny strzał - popytaj po komisach samochodowych nastawionych na dostawczaki. oni znają temat i spokojnie takie rzeczy proponują.
Kolejny strzał - tapicerowie samochodowi.
kolejny strzał - firmy tuningowe.
chłopie - nie możesz spudłować :lol:

pirat666 - 2009-12-19, 22:10

np. tu http://www.autodostawcze....ch=h%C5%82odnia
grzmot - 2011-03-24, 12:12

odgrzeje kotleta :mrgreen:
cześć nie chciałem zakładać nowego tematu
jestem w posiadaniu oto takiego auta szkoda go sprzedać za parę zł

http://zapodaj.net/ecf3945bb81e.jpg.html

mam go już od dłuższego czasu wiem ze jest sprawny itd
i tak sie zastanawiam czy nie dać mu 2 życia pod postacią kamperka
mam warunki do takiej przeróbki narzędzia umiejętności itp .
szukałem na forum czy ktoś robił coś takiego ale znalazłem tematy tylko o blaszakach
u jednego użytkownika w awatarze znalazłem dostawczaka z sama płytą ale nie znalazłem tematu o jego aucie

Arturo - 2011-03-24, 12:32

Janusz kiedyś dołożył przyczepę kempingową na podwozie dostawczaka, może to jest rozwiązanie dla Ciebie??
cooper - 2011-03-24, 13:39

Założyć na merca coś takiego :spoko





http://cgi.ebay.com/ebaym...=item3f086199a6


i gotowy do jazdy :-P

jedrek49 - 2011-03-24, 15:25

Witam
Choc mam malego starego camperka 94r to szukam w dalszym ciagu dostawczaka cos w stylu Sprintera z niemieckiej poczty ale dlugiego na 420 cm o silniku powyzej 100KM albo Renaulta mastera niskopodwoziowego z kontenerem ,z latwoscia mozna zrobic przejscie z kontenera do kabiny kierowcy ,bo kabina z kontenerem jest poskrecana srubami .Moze ktos z Was ma dostep do takich samochodzikow i wie gdze je kupic ale w dobrej cenie
Pozdrawiam Jedrek49

maszakow - 2011-03-24, 20:37

grzmot, szansa zawsze jest :)
faktycznie poszukaj tematów janusza, jak spasował podwozie z przyczepą kempingową.
Co do twojej maszyny jakby się uprzeć i iść po najmniejszej linii oporu ... to można poskładać z gotowców jak z klocków lego.
a) Do takiej ramy można dopasowac kontener izotermę
b) na kabinę wrzucić taką alkowę - "kurnik" - dopasowaną do wielkości auta.
i już mamy zarys kampera :)

grzmot - 2011-03-24, 22:28

ok zaraz rozglądnę sie za tym Januszem :mrgreen:
nie chce robić po najniżej lini oporu
możesz przybliżyć punkt b
o co chodzi z tym alkową - kurnik = zabudowa ??

maszakow - 2011-03-24, 22:35

o coś takiego - to nakładka sypialna nad kabiną kierowcy najcześciej przez transportowców zwana kurnikiem - bo wysoko wąsko ale wygodniej niż na siedzeniach :)
grzmot - 2011-03-24, 22:38

a ten mój mesiu :wyszczerzony: nie ma za wysokiego podwozia w sumie jak by mu dać koła 15 to by niżej siedział

no ten mój chyba się nada bedzie kupa roboty trzeba będzie zacząć od zwalenia paki
wyczyszczenia wszystkiego i uspawać siakomś podłogę :)

jacekj - 2011-03-25, 08:56

grzmot napisał/a:
a ten mój mesiu :wyszczerzony: nie ma za wysokiego podwozia w sumie jak by mu dać koła 15 to by niżej siedział

no ten mój chyba się nada bedzie kupa roboty trzeba będzie zacząć od zwalenia paki
wyczyszczenia wszystkiego i uspawać siakomś podłogę :)


to jest dość wysokie podwozie-lepsze było by takie o którym wspomina Jędrek -z mercedesa pocztowego

problem wysokiego wejścia zawsze możesz jakoś rozwiązać,gorzej będzie z wysokością i oporem powietrza

grzmot - 2011-03-25, 13:21

znalazłem 3 Januszów przejrzałem od nich posty ale domyślam się ze wspomniany Janusz ma pewnie tak na na imię a nick ma pewnie inny
48a-ELANKO - 2011-03-25, 14:02

grzmot, przejrzenie postów Janusza zajęłoby Tobie kilka tygodni ! :lol:

Ułatwię Ci poszukiwania, masz tu link do tematu:
http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=275

Polecam również dokładne zapoznanie się z naszym forum. Już na stronie głównej znajdziesz coś takiego: Przewodnik po forum >Technika - zabudowy kempingowe, Technika - podwozia

Masz lekturę na wiele nocy :shock: :lol:

48a-ELANKO - 2011-03-25, 14:04

grzmot, przejrzenie postów Janusza zajęłoby Tobie kilka tygodni ! :lol:

Ułatwię Ci poszukiwania, masz tu link do tematu:
http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=275

Polecam również dokładne zapoznanie się z naszym forum. Już na stronie głównej znajdziesz coś takiego: Przewodnik po forum >Technika - zabudowy kempingowe, Technika - podwozia

Masz lekturę na wiele nocy :shock: :lol:

chris - 2011-12-16, 23:12

Mam pytanie. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w sprawie kontenerów ? Rozważam opcję zabudowy blaszaka. Ale zaczyna mi też przychodzić na myśl opcja zabudowy kontenera. Świstak napisał w jakimś poście że przekładka kontenera na inne auto to parę godzin. No i zacząłem nad tym myśleć bo koszt zabudowy jest duży i w stare auto może być nieopłacalny w przypadku jego odsprzedaży. A kontener jakbym kupił nowy to sobie auto za parę lat zmienię a kontener z zabudową zostanie. I tu pojawia się problem. Można kupić kontener zwykły blaszany i samemu go ocieplać, typu chłodnia, grube ściany, dach (problem z montażem wg. mnie np. okien dachowych), ciężki albo tzw. izotermę. Taki pośredni model. Znalazłem w necie firmę która coś takiego robi. Ściany mają 4 cm grubości i są wykonane albo z aluminium albo z laminatu. I teraz nie wiem co ewentualnie lepsze. A może ktoś po prostu wie że przy wybieraniu do tego celu najlepszy byłby kontener firmy X z materiału Y. I mógłby taki konkret mi podać ?
jedrek49 - 2011-12-17, 07:46

witam
Ja mam w glowie tez mysl przerobienia kontenera na camperka szukam samochodu z dlugim i szerokim kontenerem ,ale idzie mi to bardzo opornie ,sa takie ale maja b duze przebiegi i cene

Mam warunki ,narzedzia i umiem wiele zrobic ,potrzebuje tylko kupic odpowiedni samochod z kontenerem
Pozdrawiam i bede sledzil wasze poczynania
jedrek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group