|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Hak do campera
łoś - 2010-01-12, 00:55 Temat postu: Hak do campera Wyłonił się taki problem: chcę zamontować hak do mojego camperka fachowo i z atestem.
W Wyszkowie montują, ale.......
Szukam firmy w Warszawie lub okolicy.
Sprawa z pozoru banalna, ale jeśli ktoś doradzi i poleci dobrą firmę to już łatwiej.
airgaston - 2010-01-16, 17:26
Też jestem chętny. Zaczynam drążyć temat ale to nie taka prosta sprawa.
łoś - 2010-01-16, 18:54
Dziś kolega poradził mi Marsa 44 W poniedziałek tam zadzwonię.
airgaston - 2010-01-17, 17:28
Ale zdaje sie ,że do naszych autek haczyk musi być nieco inny. Od końca ramy do końca auta ja mam ze 2m. To musi być coś takiego jak na foto.
airgaston - 2010-01-17, 17:32
A u mnie jest dość daleko do końca autka
łoś - 2010-01-18, 12:07
airgaston napisał/a: | Też jestem chętny. Zaczynam drążyć temat ale to nie taka prosta sprawa. |
Już coś wiem. Montują na Marsa 44 w Wa-wie. Cena to ok. 1000-1200 zł. Wymierzą i za dwa trzy dni montaż - z atestem.
airgaston - 2010-01-18, 20:46
To już jest konkret. Mieszkam niedaleko podskoczę i wywącham temat. Wykonałeś kawał dobrej roboty
Tolo-Digli - 2010-01-19, 17:06
Koledzy miejscowość Ujazd na trasie Łódź - Rawa Mazowiecka tam mój brat zakładał do swojego kampera wystawiają atest.Są przy samej trasie jadąc od łodzi po prawej stronie.
airgaston - 2010-01-21, 18:36
Tolo a jakoś tak bardziej obrazowo?
gino - 2010-01-21, 18:45
airgaston napisał/a: | a jakoś tak bardziej obrazowo? |
EBRP670 - 2010-01-21, 19:14
Tolo -zamiast Rawa Maz.winno być Tomaszów Maz.
EBRP670 - 2010-01-21, 19:18
Przepraszam obu PANÓW. Zamiast Tolo winno być Gino
airgaston - 2010-01-22, 14:13
Dzięki za szczegółowy plan. Teraz to już na pewno trafie
roger - 2010-01-22, 14:35
Hahahhah Grzesiek a toto w środku to rondo ujazdowskie jest ..... ? ja tam znam ujazdowskie aleje .... :>
donald - 2010-01-22, 14:49
Gino z garmina brales obraz???
Tolo-Digli - 2010-01-22, 15:09
EBRP670 napisał/a: | Tolo -zamiast Rawa Maz.winno być Tomaszów Maz. | Tak masz rację to moja przypadłość mylić T.M z R.M. i uniejów z Ujazdem ale na 100% jest to Ujazd na trasie do Tomaszowa Mazowieckiego w Ujeździe są 3 takie firmy wszystkie obok siebie przy głównej ulicy.
Andrzej Psz - 2010-01-25, 00:03
Tolo-Digli napisał/a: | EBRP670 napisał/a: | Tolo -zamiast Rawa Maz.winno być Tomaszów Maz. | Tak masz rację to moja przypadłość mylić T.M z R.M. i uniejów z Ujazdem ale na 100% jest to Ujazd na trasie do Tomaszowa Mazowieckiego w Ujeździe są 3 takie firmy wszystkie obok siebie przy głównej ulicy. |
Zobacz na tej stronie jak wygladaja Haki nie na ceny.
http://www.ahk-preisbrecher.de/2003/enter.html
EwaMarek - 2011-03-28, 09:08
proszę jakieś namiary na tą firmę co robi haki do kampera
Witold Cherubin - 2011-03-28, 09:19
łoś napisał/a: | airgaston napisał/a: | Też jestem chętny. Zaczynam drążyć temat ale to nie taka prosta sprawa. |
Już coś wiem. Montują na Marsa 44 w Wa-wie. Cena to ok. 1000-1200 zł. Wymierzą i za dwa trzy dni montaż - z atestem. |
To jest porządna firma, byłem u nich jak chciałem zamontować u siebie bagażnik pod skuter. Powiedzieli mi, że jeśli chcę z atestem, to będzie bardzo drogo, bo koszty homologacji są wysokie. Odradzili mi montaż "samoróbki" bo może się do tego przyczepić policja, głównie za granicą. Myślę, że można mieć do nich zaufanie.
Pozdrawiam
EwaMarek - 2011-03-28, 09:26
ok ale do Warszawy mam 280km więc nic mi nie mówi adres... jakaś nazwa firmy lub tel
Witold Cherubin - 2011-03-28, 11:16
To jest firma HDS Hak-Pol Jarosław Wysocki, ul. Marsa 44, tel. 22 812 5307
ale rozejrzyj się bliżej siebie, myślę, że takie firmy są w Poznaniu, gdzie masz trochę bliżej. poszukaj na zumi
Pozdrawiam
EwaMarek - 2011-03-29, 11:01
od kolegi z forum dostałem info gdzie popytać - dzięki
ale wstawię fotki spodu bo jest dla mnie zagadką jak założyć ramę do haka - nie ma gdzie :-(
EwaMarek - 2011-03-29, 11:03
moje poprzednie kampery miały kawałek ramy na tyle i belke poprzecznie
a tu szok nawet tylny kufer jest samonośny, jedynie podpory mają niby rame
tylko skąd się wzięło gniazdo przyczepy jak haka nie było???
eler1 - 2011-03-29, 11:47
EwaMarek napisał/a: | tylko skąd się wzięło gniazdo przyczepy jak haka nie było??? | wiązka jest fabryczna w poprzednim fordzie też ją miałem
ps. widzę że auto stoi na odbojach może pomyśl o poduchach albo wypakuj trochę gratów
łoś - 2011-03-29, 12:14
EwaMarek napisał/a: | tylko skąd się wzięło gniazdo przyczepy jak haka nie było??? |
Gniazdo jest do podłączenia panelu z dodatkowymi światłami na bagażnik z rowerami np.
Takich dodatkowych świateł często używają w Holandii.
Witold Cherubin - 2011-03-29, 12:29
EwaMarek napisał/a: | moje poprzednie kampery miały kawałek ramy na tyle i belke poprzecznie |
Mój kamper też ma krótką ramę, ale jest na niej trochę otworów pod śruby mocujące dodatkowe wyposażenie. Bagażnik pod skuter był przymocowany do ramy w ten sposób, że podłużnice były przykręcone do ramy sześcioma śrubami każda, a do podłużnic przymocowane były prowadnice, w które wsuwane były "wąsy" na których stał podest pod skuter.
Piszę były, bo właśnie dzięki pomocy naszego niezastąpionego i uczynnego kolegi GINO udało się zdemontować to ustrojstwo, jako że ze skutera przestałem korzystać (wolę rower). GINO - wielkie dzięki - narazie wirtualne , które w realu zamieni się w to co przyswajasz
Myślę, że w Twoim kamperze jest podobnie. W takim przypadku jak nasz konieczne jest przedłużenie ramy odpowiednimi kształtownikami i wstawienie poprzecznej belki, do której mocowany jest hak. Fachmani od haków mają to raczej dopracowane, podjedź do któregoś to Ci powie jak to sensownie zrobić (z atestem oczywiście).
Pozdrawiam
Andrzej 73 - 2011-03-29, 17:35
W moim kamperku jest podobna sytuacja , również brak możliwości zamontowania haka.
Widocznie Chausson tak mają
eler1 - 2011-03-29, 17:43
Andrzej 73 napisał/a: | W moim kamperku jest podobna sytuacja , również brak możliwości zamontowania haka.
Widocznie Chausson tak mają | A pytałeś się producenta Chaussonów lub przedstawiciela czy jest przewidziane takie rozwiązanie.
Pytam dlatego gdyż niektóre firmy potrafią nawet w homologacji nie pisać o haku i dopiero jak kupisz ich specjalny hak dostajesz dokumenty homologacyjne umożliwiające zmianę w dowodzie rejestracyjnym.
EwaMarek - 2011-04-01, 19:47
w Polsce nie ma chyba dealera chaussona...
z abc campers nie odpowiedzieli mi
eler1 - 2011-04-01, 21:09
EwaMarek napisał/a: | w Polsce nie ma chyba dealera chaussona...
z abc campers nie odpowiedzieli mi | a redcamp http://www.redcamp.pl/
Endi - 2011-04-02, 18:48
Ciekawe rozwiązanie uniwersalnego zaczepu widziałem w kamperze pewnego Anglika. Na fotkach widzimy platformę pod skuter przykręconą centralnie do głównej belki. Natomiast jeśli chcemy ciągnąć przyczepę to uchwyt po odkręceniu śrub jest wymieniany na zaczep kulowy. Na belce jest widoczna tabliczka atestu.
Może to rozwiązanie komuś się przyda, dla mnie rewelacja.
WINNICZKI - 2011-04-02, 21:25
Wygląda niesamowicie,ale wyobrażając sobie siły i naprężenia jakie tam występują.Czyli cężar ok 120kg na ramieniu 2 cm(śruby skręcające bagażnik do mocowania haka) jestem pełen podziwu ,że to jeszcze sie nie urwało Te profile chyba są pełne,albo z molibdenu,że wytrzymują podskakiwanie tego skutra na dyszlu
Pawcio - 2011-04-02, 22:22
To fakt.. wygląda kosmicznie. Ale chyba się sprawdza, skoro tak jeździ.
Bąk też ma za dużą masę w stosunku do swoich skrzydełek aby latać... Ale on o tym nie wie i sobie lata.
qcza - 2011-04-02, 23:44 Temat postu: Hak holowniczy Witam
Jeśli mogę dać pare rad jako osoba i firma z wieloletnim doświadczeniem w montażu Haków Holowniczych do samochodu osobowego, dostawczego, terenowego i KEMPINGOWEGO. To zapraszam. Może jestem tu nowym ale osoby ktore montowały haki holownicze w poprzednim stuleciu ul.Tarnogurska . To myślę ze mają zufanie.
To nie jest REKLAMA!!!
Wszystkie info na forum.
pozdrawiam.
gino - 2011-04-03, 09:26
WINNICZKI napisał/a: | Wygląda niesamowicie,ale wyobrażając sobie siły i naprężenia jakie tam występują.Czyli cężar ok 120kg na ramieniu 2 cm(śruby skręcające bagażnik do mocowania haka) jestem pełen podziwu ,że to jeszcze sie nie urwało Te profile chyba są pełne,albo z molibdenu,że wytrzymują podskakiwanie tego skutra na dyszlu |
tak..wygląda niesamowicie...
ale..własnie podobną konstrukcje wymysliłem sobie jeszcze w LTczku..
i działala mi 5lat..
dlatego obecna ''platforma'' /równiez ma juz 5roczek/ na skuterek którą mam..też wielu ''oglądaczy'' zaskakuje swoja ''delikatnościa '' konstrukcji...no i swoją wagą..bo dzieki tej ''delikatnosci'' waży zaledwie kilka kg....
uważam..że budowa platformy ''z zapasem'' wytrzymałości nie jest dobrym wyjściem..
owy zapas....zawsze dużo wazy..a własnie waga.....osłabia te konstrukcje....
i im więcej wazy...tym musi byc ...mocniejsza.. i sama platforma, zaczyna wazyc tyle co...skuter..
przeciez na ogół budujemy platformy pod skuterek..ok 80kg...i to rozłozone na dwie beleczki...
uwierzcie mi..to nie jest duzo dla ''zamknietych '' profili...
WINNICZKI - 2011-04-03, 11:18
Gino masz rację,że pod skuterek 80 kilowy można zbudować finezyjną i lekką platformę.Tylko po załadowaniu skuterka takie połączenie jakie było widać na zdjęciu,czyli tylko w jednym punkcie przenosi ogromne przeciążenia.Dziwię się ,że taka platforma nie ma dodatkowego mocowania do kampera w celu stabilizacji całości.Wystarczy zrobić mocowanie powyżej i dotychczasowe mocowanie zaczyna "pracować" na ściskanie ,a nie jest tylko wyłamywane. gino napisał/a: | przeciez na ogół budujemy platformy pod skuterek..ok 80kg...i to rozłozone na dwie beleczk | Sam piszesz,że rozłożone na dwie beleczki,a Anglik rozłożył na jedną beleczkę i stąd moje zdziwienie
WINNICZKI - 2011-04-03, 11:29
qcza, Mam pytanie jako do fachowca:przy takiej konstrukcji belki pod zaczep szacunkowo jaka może być maksymalna siła nacisku na kulę w takim haku? .Wiem,że to ma duże znaczenie przy prawidłowej eksploatacji haka.( widziałem specjalne wagi do określania siły nacisku na hak) mają to użytkownicy przyczep.
gino - 2011-04-03, 11:31
tak jak napisałem wczesniej..w LT tez mialem wszytsko zamontowane na jednym punkcie..
w moim obecnym..jak i wiekszosci waszych camperkow..latwiej jest zrobic dwie belki...stąd takie rozwiązanie u mnie..jak i pewnie u tych, ktorzy platformy maja..
poszedłem na łatwizne...
a to , że jeden punkt podparcia. wygląda dziwnie...ma sie nijak..do jego trwałosci...
Pawcia przykład z bączkiem..jest idealny
WINNICZKI napisał/a: | qcza, Mam pytanie jako do fachowca:przy takiej konstrukcji belki pod zaczep szacunkowo jaka może być maksymalna siła nacisku na kulę w takim haku? .Wiem,że to ma duże znaczenie przy prawidłowej eksploatacji haka.( widziałem specjalne wagi do określania siły nacisku na hak) mają to użytkownicy przyczep. |
nie jestem pewien swojej teorii..ale chyba nie chodzi tu o ''wytrzymałość '' samego haka...bo on wytrzyma bardzo duzo...
a raczej o...wyważenie całości...aby przyczepa nie ryła dziobem w dół ...obciążając hak..i co ważniejsze tył samochodu..ktory siada w dół i wywala przód do góry...
czasem widac takie fajnie złożone zestawy holownik wywalony dziobem do góry..tyłkiem w dole..a przyczepa odwrotnie...
WINNICZKI - 2011-04-03, 12:12
Hak ma napisany na tabliczce znamionowej,maksymalny nacisk.Często jest to 50 kilogramów.I raczej nic to nie ma wspólnego z twardością tylnego zawieszenia w holowniku.
WINNICZKI - 2011-04-03, 12:14
gino napisał/a: | Pawcia przykład z bączkiem..jest idealny
| Potwierdzam puściłem.................lata
qcza - 2011-04-03, 12:46
WINNICZKI napisał/a: | qcza, Mam pytanie jako do fachowca:przy takiej konstrukcji belki pod zaczep szacunkowo jaka może być maksymalna siła nacisku na kulę w takim haku? .Wiem,że to ma duże znaczenie przy prawidłowej eksploatacji haka.( widziałem specjalne wagi do określania siły nacisku na hak) mają to użytkownicy przyczep. |
Nacisk na kule powinien byc 50 - 70 kg lecz ta wartość zalerzna jest od wielu czynników takich jak rodzaj i miejsce zamontowania belki w ramie.
WINNICZKI - 2011-04-03, 13:00
gino napisał/a: | nie jestem pewien swojej teorii..ale chyba nie chodzi tu o ''wytrzymałość '' samego haka.. |
qcza napisał/a: | Nacisk na kule powinien byc 50 - 70 kg lecz ta wartość zalerzna jest od wielu czynników takich jak rodzaj i miejsce zamontowania belki w ramie.
| Jak dla mnie jest wszystko jasne,teoria z bąkiem jest do du......... .Policja przy sprawdzeniu zaczepu u Anglika zabierze mu dowód rejestracyjny.(przekroczony maksymalny nacisk na zaczep). Gino Ty w swoim LT-czku z tyłu miałeś belkę pancerną,bo z drugiej strony wisiał silnik,skuter był przeciwwagą do silnika i tylko dla tego go nie zgubleś
roger - 2011-04-03, 18:52
Haki przeznaczone do samochodów ciężarowych mogą mieć nacisk na kule nawet do 200kg wizualnie ta główka nie różni się od standardu 50kg ....
PS
Nie zmienia to faktu że w życiu nie woziłbym takiego czegoś na takim "patencie" to zbyt skomplikowany i niekorzystny rozkład obciążeń i statycznych i dynamicznych ....
WINNICZKI - 2011-04-03, 21:22
Przyznaję Ci rację w 100%
airgaston - 2011-04-03, 22:14
A ja mam taki haczyk. Sam waży ze 200kg nacisk ma ćwierć tony a uciąg poltorej tony.
airgaston - 2011-04-03, 22:23
A na szczegółowym foto widać po lewej i prawej stronie kuli pionowe rurki aby wetknąć tam mocowane platformy. Dobrze myśle?
WINNICZKI - 2011-04-03, 22:42
Bardzo dobrze,podparcie platformy w trzech punktach jest bezpiecznym rozwiązaniem. Rozkład naprężeń jest zupełnie inny,i nawet hak o nacisku na kulę 200kilo nie jest tu potrzebny.Myśle,że dane sczytałeś z tabliczki znamionowej a nie tylko sie domyślasz.
Samo mocowanie kuli u Ciebie jest zupełnie inne niż na tamtym zdjęciu,a profile też dużo grubsze.Są zaczepy z blokadą cierną spokojnie na Twoim zaczepie taką platformę z zaczepem można "powiesić".Jak tylko zaczep utrzyma wszystko będzie OK. Tak mocowane są bagażniki pod rowery.Myślę ze Anglik zmodernizował bagażnik zamiast rowerów postawił skuter,wypiął zaczep bo nie utrzymywał takiego ciężaru i skręcił całość na sztywno.A homologacja (naklejka na bagażniku) została z rozpędu.
airgaston - 2011-04-03, 22:54
Na tabliczce to mam 2000kg ale w biefie jest napisane 1500kg
EwaMarek - 2011-07-12, 20:15
założony i zalegalizowany 2 tyg temu a teraz fotki
kupiłem taki jak normalnie zakłada się w fordzie, trochę za duży ale zależało mi na regulacji wysokości
dokręciłem profile pod spodem i jest prawie jak oryginał
tylko musiałem zawór od ścieków inaczej zrobić bo oryginału nie dało się przerobić
na to idzie rampa i kufer
teraz nikt mi sie nie przyczepi że jakaś samoróbka
nieludzki - 2011-09-01, 16:11
to tak w ramach odświeżenia tematu...
potrzebuję zamontować hak do mojego kampera,
po pierwsze-dobrze, po drugie-szybko, po trzecie -jak najbliżej Kielc, po czwarte-za rozsądne pieniądze...
mogę liczyć na czyjeś doświadczenia w tym temacie i ewentualne namiary...?
pozdrawiam
Ducaciak - 2011-09-02, 09:22
ważne co masz za furę?
czy chcesz holowac przyczepe czy lekki hak pod bagażnik np rowerowy
jesli pod przyczepkę to odrazu załóż tez Viatola.
nieludzki - 2011-09-02, 17:50
Via toll-a mam już przekalkulowanego...
jestem wstępnie umówiony w firmie Hak-Pol niedaleko Tomaszowa Maz., o efektach dam znać..
pozdr
nieludzki - 2011-09-18, 15:11
hak zamontowany... kilka godzin w warsztacie firmy Hak Pol Imioła w miejscowości Kowiesy i sprawa z głowy... koszt nie mały bo 16oo zł. ale nikt nie mówił że będzie tanio...
jeśli ktoś będzie zainteresowany to odsyłam do strony :http://www.hakpol.pl/
a teraz pędzę po Via toll-a...
EwaMarek - 2011-09-19, 18:48
zapodaj fotki, ciekaw jestem czym się różni od mojej samoróbki
maszakow - 2011-09-19, 18:57
Certyfikatem
EwaMarek - 2011-09-19, 20:22
chętnie zobacze ten certyfkat z tego co wiem to ja też mam certyfikat na hak i belke tylną - orginał do forda transita
jedynie co mam dołożone to dwa profile przedłużające ramę
a na te profile nie ma certyfikatu i nikt nie da czegoś takiego bo wtedy taki montaż kosztuje 5 tys zł, nawet te firmy co montują w Polsce a kilka obdzwoniłem i sprawdziłem
aroo59 - 2012-03-25, 18:10
Myślę, że większość z nas chętnie zobaczy taki certyfikat na "dorobienie haka" ...
|
|