|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - Diodowe lampy dzienne
SlawekEwa - 2010-01-22, 21:13 Temat postu: Diodowe lampy dzienne Wymyśliłem sobie zakup lamp diodowych do jazdy dziennej. Lodówka będzie miała lepiej i alternator i też trochę bajer. Paru kolegów już takie ma na swoich kamperach i liczę na ich opinię i rady co kupić. Jak to jest z homologacją na takie lampy. Jedni sprzedawcy zapewniają, że tylko ich sprzęt ma literki RL inni ,że ma być DRL jeszcze inni, że E w kółku i cyfry. Co kupić i za ile
gino - 2010-01-22, 22:16
E1 lub E2 lub E3 ....ale...moge sie mylic..
wiem..ze takie oznaczenia sa na fabrycznych swiatlach i halogenach
AUTOJUR - 2010-01-22, 23:40
Literka E z cyfrą w kółku to homologacja Europejska ,każde państwo ma inny --
H – 1 – światła mijania i drogowe,
- H – 2 – światła drogowe lub dodatkowe,
- H – 3 – światła drogowe lub dodatkowe,
- H – 4 – dwuwłóknowa światła mijania i drogowe,
- H – 7 - światła mijania i drogowe (zastępuje żarówke H – 1),
- H – 8 – w pojazdach w których istotny jest mały pobór prądu,
- H – 9 – do reflektorów specjalnych i drogowych,
- H – 11 – do świateł mijania,
Jest tego dużo więcej
DAKOTA - 2010-01-23, 07:08
witam
a co ma wspolnego literka E z literka H 1,2,3,4
poza tym kolega pyta o diodowe swiatla
pozdrawiam
DAKOTA
AUTOJUR napisał/a: | Literka E z cyfrą w kółku to homologacja Europejska ,każde państwo ma inny --
H – 1 – światła mijania i drogowe,
- H – 2 – światła drogowe lub dodatkowe,
- H – 3 – światła drogowe lub dodatkowe,
- H – 4 – dwuwłóknowa światła mijania i drogowe,
- H – 7 - światła mijania i drogowe (zastępuje żarówke H – 1),
- H – 8 – w pojazdach w których istotny jest mały pobór prądu,
- H – 9 – do reflektorów specjalnych i drogowych,
- H – 11 – do świateł mijania,
Jest tego dużo więcej |
AUTOJUR - 2010-01-23, 07:32
DAKOTA przeczytaj post pierwszy jest tam mowa o literce "E" Każda cyferka i literka na lampach i reflektorach to informacja
gino - 2010-01-23, 07:41
ale oznaczenia H to chyba rodzaje zarowek...
nie homologoacja...a glownie o to Slawkowi chyba chodzilo..
Slawku..
proponuje abys szukajac na allegro, zadawal pytanie sprzedaajcemu, czy na szklach jest wyrazny symbol E z jakas cyferka..najwazniesjze jest to E
jesli beda mialy..mysle ze mozesz je smialo zamontowac...
lepciak - 2010-01-23, 10:44
Proponuję Ci kontakt z producentem oświetlenia samochodowego:
http://www.autolampy.eu/contact_us.php
Szukałem lamp do mojego pojazdu i znalazłem powyższy link.
Gość doskonale zorientowany w temacie, uprzejmy i życzliwy. Jest po prostu normalny. Nie znam go i nigdy nie widziałem. Warto spróbować. Wszystkie lampy z homologacją. Bardzo szybko wysyła zamówiony towar.
janusz - 2010-01-23, 10:50
O i na tej stronie jest tabelka z tymi E1- E2 - E3 co to o nich pisaliscie
http://www.autolampy.eu/p...products_id=491
kimtop - 2010-01-23, 10:53
Ja mam te lampy http://www.autolampy.eu/p...products_id=816 i bardzo sobie je chwalę.
Nawet miałem przypadek,że kierowca który mnie wyprzedził powiedział żebym trochę je obniżył bo walą po oczach
Bardzo prosta instalacja.Nie trzeba żadnych dodatkowych przekażników.
DAKOTA - 2010-01-23, 15:44
ja przeczytalem , kolega pyta sie homologacje europejska , a wiec chodzi o E w koleczku ,ale nie pyta o H1,2,3, itd bo to nie jest homologacja tylko typ zarowki.
poza tym oswietlenie diodowe nie ma takich typow jak Ty podajesz H i cos takiego .
Ja jestem na etapie zakupu wiec sie popytalem .
podaje link ,na http po lewej stronie jest FLUGBLAT przydusic pokartkowac , wlasnie tam sa takie na przecenie z homologacja ,nawet mozna dopasowac do reflektora(wyginaja sie )
http://www.forstinger.at/
pozdrawiam
DAKOTA
AUTOJUR napisał/a: | DAKOTA przeczytaj post pierwszy jest tam mowa o literce "E" Każda cyferka i literka na lampach i reflektorach to informacja |
sławek w. - 2010-01-27, 22:44
Homologacja E z numerem oznacza kraj w jakim został badany i homologowany (np. 1 niemcy, 20 Polska) co oznacza, że może być użytkowany w całej UE. Inną sprawą jest przeznaczenie, i tak lampy do jazdy dziennej muszą mieć oznaczenie obok kółka z E oznaczenie RL - powinno być nad lub z lewej strony - żadne DRL - jest to zwykłe oszustwo stosowane często w opisach na allegro, bo często jest wytłoczone A02 co oznacza światła postojowe. Bez oznaczenia RL można pożegnać się z dowodem rejestracyjnym i liczyć się wysokim mandatem zwłaszcza w niemczech lub austrii.
A tu objaśnienie http://wesem.pl/pytania/
SlawekEwa - 2011-04-15, 19:40
Wysłany: 2010-01-22, 21:13 Diodowe lampy dzienne
Wymyśliłem sobie zakup lamp diodowych do jazdy dziennej.
To był mój post z przed roku. I teraz mogę doradzić tym którzy chcą wyposażyć swojego kampera w takie lampy, nie kupujcie lamp z dużą ilością małych diodek w lampie
tylko lampy z 5-cioma, 6-cioma diodami SMD są naprawdę widoczne w sloneczny dzień
StasioiJola - 2011-04-15, 20:05
Dzięki Sławku, własnie sie przymierzam do takich lamp i Twoja rada bardzo sie przyda!!!! Piwko na razie wirtualne a realu bedzie to co zwykle!!!
maszakow - 2011-04-16, 15:30
Zdaje się że ktoś jeszcze dokładał informację - nie kupować lamp bez odbłyśników. Zwykła dioda LED choćby nie wiem jak mocna - bez "lusterka" niewiele daje w tym zastosowaniu.
dobek44 - 2011-04-16, 17:49
U mnie tak to wygląda. Są widoczne z daleka.
ARCADARKA - 2011-04-16, 18:45
ależ one są do dupki ,takie światełka pasują do wypasów ,aczkolwiek w wypasach nie widziałem takiego oświetlenia ,kiedyś były w modzie ,na tylnej szybie bujane jamniczki ,może to to samo
mój punk widzenia
eMKa - 2011-04-16, 21:05
ARCADARKA napisał/a: | ależ one są do dupki ,takie światełka pasują do wypasów ,aczkolwiek w wypasach nie widziałem takiego oświetlenia ,kiedyś były w modzie ,na tylnej szybie bujane jamniczki ,może to to samo
mój punk widzenia |
Kurka Wodna, myslałem że tylko ja jestem taki "dziwak".Mam ochotę zamontować, ale się boje, jak dziewica.Ale logika mówi ze to fajne i chyba się zdecyduje (zresztą jak dziewica)
dobek44 - 2011-04-16, 21:24
Od 2012 wszystkie nowe samochody muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej. Wymóg UE.
MILUŚ - 2011-04-16, 21:30
A ja zamontowałem i jak obliczyłem zszedłem z ponad 230 Wat które potrzebowałem by to wszystko oświetlić na..............16 Wat które biorą dzienne światła ledowe
I teraz alternatorek więcej daje na aku zabudowy
dobek44 - 2011-04-16, 21:33
http://elektronikab2b.pl/...-led-duzej-mocy
ARCADARKA - 2011-04-16, 21:52
MILUŚ - 2011-04-16, 22:03
ARCADARKA napisał/a: | .......................................
no super ,ale tera uważaj aby aku rozruchowy nie wyleciał w powietrze,albo nie wykipiał ....................... |
Darku ale przeca kiedyś od marca do pażdziernika nie jeżdziło się w dzień na światłach
Więc czemu wg.Ciebie miałby wykipieć ?
Napisałem ,że nadwyżka z ładowania idzie na aku zabudowy
Jaśko - 2011-04-17, 06:39
Moim zdaniem ledy mają rację bytu tylko do oświetlania kiedy silnik nie pracuje, a to dlatego że mając mały pobór prądu nie wyładowują szybko akumulatora.
SlawekEwa - 2011-04-17, 07:34
ARCADARKA napisał/a: | ależ one są do dupki ,takie światełka pasują do wypasów ,aczkolwiek w wypasach nie widziałem takiego oświetlenia ,kiedyś były w modzie ,na tylnej szybie bujane jamniczki ,może to to samo
mój punk widzenia |
Dareczku zmień tablice na białe
Pozdrowienia dla Was
dobek44 - 2011-04-17, 08:21
Po kiego czorta mam jechać w dzień na mijania czyli 2 x45W, jak mogę na LED-ach 2x4 W i jestem lepiej widoczny. Do tego żarówka się przepala, a LED-y są długowieczne.
SlawekEwa - 2011-04-17, 08:32
dobek44 napisał/a: | Po kiego czorta mam jechać w dzień na mijania czyli 2 x45W, |
2x45W+2x5W/postojowe przednie/+2x5W/post. tylne/+2x5W/ oświet. tablicy rej./+2x5W/ obrysówki/
ARCADARKA - 2011-04-17, 08:39
SlawekEwa napisał/a: | ARCADARKA napisał/a: | ależ one są do dupki ,takie światełka pasują do wypasów ,aczkolwiek w wypasach nie widziałem takiego oświetlenia ,kiedyś były w modzie ,na tylnej szybie bujane jamniczki ,może to to samo
mój punk widzenia |
Dareczku zmień tablice na białe
Pozdrowienia dla Was |
Oj już na białe tablice wskoczyć nie mogę
również cieplusio pozdrawiamy
MILUŚ - 2011-04-17, 12:43
SlawekEwa napisał/a: | dobek44 napisał/a: | Po kiego czorta mam jechać w dzień na mijania czyli 2 x45W, |
2x45W+2x5W/postojowe przednie/+2x5W/post. tylne/+2x5W/ oświet. tablicy rej./+2x5W/ obrysówki/ |
Dodaj jeszcze oświetlenie tablicy rozdzielczej i kontrolek ....................
U mnie przednie żarówki świateł mijania / drogowych to 90/100 Wat ........ więc oszczędność tak jak napisałem jest duża
SlawekEwa - 2011-04-17, 15:16
MILUŚ napisał/a: | Dodaj jeszcze oświetlenie tablicy rozdzielczej i kontrolek .......... |
Tablica i tak się świeci po przekręceniu kluczyka
MILUŚ napisał/a: | świateł mijania / drogowych to 90/100 Wat .. |
Ryzykujesz zatrzymaniem dowodu rej.
MILUŚ - 2011-04-17, 17:04
SlawekEwa napisał/a: | MILUŚ napisał/a: | Dodaj jeszcze oświetlenie tablicy rozdzielczej i kontrolek .......... |
Tablica i tak się świeci po przekręceniu kluczyka
MILUŚ napisał/a: | świateł mijania / drogowych to 90/100 Wat .. |
Ryzykujesz zatrzymaniem dowodu rej. |
Albo coś ja mam z instalacją elektryczną albo.............no nie wiem ?Montowałem światła ledowe zgodnie z instrukcją zamieszczoną w kupionym opakowaniu .
Po przekręceniu kluczyka i po zgaśnięciu kontrolek /ładowanie;olej;świeczki żarowe / nic mi na tablicy się nie pali.......... ........................nawet podświetlenie
A jeśli chodzi o świeczki mijania to czemu mieliby mi zabrać dowód rejestracyjny ? Powiedz ,czy istnieje jakiś przepis mówiący ,że tak jak Ty muszę mieć z przodu 2 x 45 Wat ? Miałem pierwotnie po Guten Tagu 100/120 Wat ale jedna spaliła się i nie mogłem na polskim rynku takiej odkupić więc kupiłem mniejsze dwie . Dodam ,że samochód z zamontowanymi ledami i światłami z w/w żarówkami przeszedł pomyslnie przegląd ! I jako ciekawostkę podam ,że pan diagnosta widać było bardzo sobie ostrzył zęby na zamontowane u mnie światła ledowe . Był przekonany ,że są nieprawidłowo podłączone . Stwierdził ,że to podłączenie jest jednym z nielicznych prawidłowych zgodnych z obowiązującymi przepisami które widział u siebie ostatnio .
dobek44 - 2011-04-17, 17:37
Miałem kiedyś w osobówce żarówki 60/55 W, ale musiały iść przez przekaźnik bo prąd palił styki w przełączniku. Istnieje ryzyko uszkodzenia luster przy tak dużej mocy.
Moje LED-y instalował serwis Fiata. Włączają się po kluczyku razem z postojowymi i tylnymi. Przełączenie na mijania wyłącza LED-y pozostawiając pozostałe światła. Na postoju LED-y można włączyć klawiszem świateł na desce. Na przeglądzie uznano to za poprawne rozwiązanie.
SlawekEwa - 2011-04-17, 17:46
MILUŚ napisał/a: | A jeśli chodzi o świeczki mijania to czemu mieliby mi zabrać dowód rejestracyjny ? Powiedz ,czy istnieje jakiś przepis mówiący ,że tak jak Ty muszę mieć z przodu 2 x 45 Wat ? |
Istnieje 55/60W max. Jak Ci pójdzie instalacja, to będzie zonk.
MILUŚ napisał/a: | I jako ciekawostkę podam ,że pan diagnosta widać było bardzo sobie ostrzył zęby na zamontowane u mnie światła ledowe . Był przekonany ,że są nieprawidłowo podłączone . |
Zamydliłeś mu oczy ledami i nie zwrócił uwagi na reflektory główne
SlawekEwa - 2011-04-17, 17:50
dobek44 napisał/a: | Moje LED-y instalował serwis Fiata. Włączają się po kluczyku razem z postojowymi i tylnymi. Przełączenie na mijania wyłącza LED-y pozostawiając pozostałe światła. Na postoju LED-y można włączyć klawiszem świateł na desce. Na przeglądzie uznano to za poprawne rozwiązanie. |
Niepotrzebna strata prądu. Od półtora roku ledy świecą bez innego oświetlenia.
dobek44 - 2011-04-17, 17:57
Zgadza się, ale co szkodzi, że z tyłu się świecą.
SlawekEwa - 2011-04-17, 18:07
dobek44 napisał/a: | Zgadza się, ale co szkodzi, że z tyłu się świecą. |
Ledami szukamy oszczędności prądu
MILUŚ - 2011-04-17, 18:19
dobek44 napisał/a: | Zgadza się, ale co szkodzi, że z tyłu się świecą. |
W osobówce to nikomu nie szkodzi a może nawet pomaga jadącym z tyłu......... nie migają , nie trąbią żebyś włączył światła ..........
Ale w camperku kiedy chodzi o wyeliminowanie każdej straty energii to chyba szkodzi............
Wracając do przednich świeczek - Sławku- rozumiem ,że to nie przepis a obawa o moją instalację przemawia za tym by były max 55/60 Wat żarówki ? Nie zastanawiałem się / jak wiadomo kiepski ze mnie elektryk/ co na to moja instalacja . Przyjąłem poprostu ,że Guten Tag tak miał i już .Zresztą ani przed ani po zmianie na trochę słabsze żarówki niczego niepokojącego ani nie zauwazyłem ani nie wyczułem A jeżdżę tak od roku
BiG Team - 2011-04-17, 19:18
Te mocniejsze żarówki prawdopodobnie nie mają homologacji
eMKa - 2011-04-18, 13:02
BiG Team napisał/a: | Te mocniejsze żarówki prawdopodobnie nie mają homologacji |
Powiem więcej, na opakowaniu takiej żarówki jest napis Nie dozwolona do stosowania w Europie
Odpowiedzią sa żarówki oznaczone +30 +50 +90 (Osram,Philips,Narva i inne) przy dopuszczalnej mocy 60/55 W.
Przykład OSRAM +30 i +90
StasioiJola - 2011-04-18, 13:25
Te żarówki które pokazuje Krzysiu mam już sprawdzone w praktyce. Faktycznie daja wiecej światła i o jasniejszej barwie, odczuwa się to zwłaszcza przy jazdach nocnych !! Jedyny mankament to to, że częsciej sie przepalają a cenowo to około 30 zł 1 szt,!!!
SlawekEwa - 2011-04-18, 13:54
StasioiJola napisał/a: | Jedyny mankament to to, że częsciej sie przepalają |
Dlaczego?
Dlatego, że te +30. +50 jest osiągnięte poprzez skrócenie włókna żarnika
MILUŚ - 2011-06-07, 19:04
"A ja zamontowałem i jak obliczyłem zszedłem z ponad 230 Wat które potrzebowałem by to wszystko oświetlić na..............16 Wat które biorą dzienne światła ledowe
I teraz alternatorek więcej daje na aku zabudowy ..............."
Tak pisałem 16 kwietnia tego roku .................
Coś jest jednak nie hallo............
Kiedy jadę tylko na światłach ledowych moje ładowanie aku zabudowy dochodzi do 14V !!!
Praca lodówki na 12V w trakcie jazdy obniża to napięcie nieznacznie .Odłączyłem już od aku zabudowy solar / teraz doładowuje aku rozruchowy / Boje się tak jak pisał Arcadarka ,że zagotuję akumulator zabudowy ..............
I co Wy na to ..............
siemie - 2011-06-07, 20:42
MILUŚ napisał/a: | Kiedy jadę tylko na światłach ledowych moje ładowanie aku zabudowy dochodzi do 14V !!! |
Napięcie bez obciążenia może wynosić max 14,4V
można tutaj poczytać na ten temat
http://gladysek.pl/ow/d_prostowniki_abc.html
maszakow - 2011-06-08, 00:14
spokojnie Miluś... "eta normalna" jak mawiał Kaszpirowski...Jak jeździłeś bez świateł to też miałeś takie ładowanie i nawet o tym nie wiedziałeś
dziwaczek - 2011-06-08, 10:50
U mnie standardem jest 14.4V jak pracuje silnik i jadę na światłach mijania i nic się nie gotuje. Teraz domontowałem światła dzienne, napięcia nie mierzyłam. Wkrótce zdam relację.
MILUŚ - 2011-06-08, 17:39
maszakow napisał/a: | spokojnie Miluś... "eta normalna" jak mawiał Kaszpirowski...Jak jeździłeś bez świateł to też miałeś takie ładowanie i nawet o tym nie wiedziałeś |
Dzięki za........... uspokojenie............... dodam tylko ,że woltomierz mam podpięty pod aku zabudowy a nie pod alternator i może stąd moje zaniepokojenie
koko - 2011-06-11, 22:45
Napiszcie gdzie w nowym Fiacie podłączyć przewód prądowy od oświetlenia dziennego
LED
lepciak - 2011-06-12, 10:29
Jak się spotkamy to Ci podłączę gdyż wytłumaczyć jest ciężko. Światła LED muszą być podłączone bezpośrednio z zapłonem w stacyjce, jednocześnie pośrednio przez przekaźnik sterowany ze świateł pozycyjnych.
kimtop - 2011-06-12, 10:41
Można podłączyć do lampy, ale wtedy palą się wszystkie pozycyjne.
lepciak - 2011-06-12, 11:15
kimtop Cytat: | Można podłączyć do lampy, ale wtedy palą się wszystkie pozycyjne. |
Aby temu zapobiec - daje się przekaźnik
MILUŚ - 2011-06-12, 12:26
Mój camperek to co prawda inna liga............ ale u mnie ledowe światła do jazdy dziennej podłączone sa następująco :
1. Czerwony kabel do " + " z akumulatora
2. Żółty podłączony jest do plusa dochodzącego do świateł pozycyjnych
3. Czarny do jakiegokolwiek przewodu w którym jest "+" po włączeniu stacyjki / u mnie podłączony do kabla kontrolki ładowania wychodzącego z alternatora /
Takie podłączenie sprawia ,że po przekreceniu stacyjki palą się tylko światła do jazdy dziennej dodatkowy przekażnik nie jest konieczny - jest wbudowany w lampach ledowych
PZDR> MILUŚ
koko - 2011-06-12, 18:30
Wszystko mam podłączone tylko chodziło mi gdzie pod maską znajdę przewód + z napięciem po stacyjce
SlawekEwa - 2011-06-12, 18:45
MILUS napisał/a: |
1. Czerwony kabel do " + " z akumulatora
2. Żółty podłączony jest do plusa dochodzącego do świateł pozycyjnych
3. Czarny do jakiegokolwiek przewodu w którym jest "+" po włączeniu stacyjki / u mnie podłączony do kabla kontrolki ładowania wychodzącego z alternatora / |
A {-} świateł LED do czego masz podłączony
MILUŚ - 2011-06-12, 19:03
SlawekEwa napisał/a: |
A {-} świateł LED do czego masz podłączony |
4. Biały do masy
maszakow - 2011-06-14, 21:47
Miluś no co ty - przecież to najnowsza technika optyczna...biały ma wisieć w powietrzu, bo wtedy po trafieniu wiązką z radaru laserowego światła zaczynają migotać i suszarka głupieje...
dziwaczek - 2011-07-11, 21:00
No i zamontowałem światła dzienne w moim dziwaczku Ducato 88r. Światełka ładnie świecą mają homologacje i są nie za drogie ok 120zł.
http://allegro.pl/swiatla...1701362254.html
Zamontowane są zgodnie z przepisami (położenie) i działanie także. Steruje tym sterownik który był w zestawie. Światła wlepiłem w zderzak za pomocą białego kleju dekarskiego (trzyma mocno - przeżył upały w Chorwacji). Sterownik umieściłem nad akumulatorem po prawej stronie. Sterowanie lamp brane jest z przewodów od żarówki pozycyjnej (żółty przewód) natomiast zasilanie z skrzynki bezpieczników (bezpiecznik nr 9 - jest tam wolna blaszka, po załączeniu zapłonu pojawia się tam 12V). Przewód do kabiny przeprowadziłem przez fabryczny otwór w przegrodzie.
ps. Po zdjęciu zderzaka czekała mnie niemiła niespodzianka. Korozja i dziury w karoserii. Czyszczenie, zabezpieczanie i zaklejanie (siatka z włókna szklanego) zajęło mi dwa dni ale efekt jest i mam nadzieję ze starczy na lata.
48a-ELANKO - 2011-07-11, 21:08
Ode mnie piwko za opis i dokumentację fotograficzną wykonanego podłączenia światełek
dziwaczek - 2011-07-11, 21:19
Dzięki Mam nadzieję że mój opis będzie pomocny.
MILUŚ - 2011-07-11, 21:48
dziwaczek napisał/a: | Dzięki Mam nadzieję że mój opis będzie pomocny. |
A gdzie zdjęcia " korozji i dziur w karoserii"
A poważnie ........... fajnie je zamontowałeś
Ja swoje schowałem pod przednią atrapę nad zderzakiem tak żeby nie wystawały i nie korciły czyiś łap. / samochód stoi pod blokiem /
dziwaczek - 2011-07-11, 23:25
MILUS napisał/a: | A gdzie zdjęcia " korozji i dziur w karoserii" |
No niestety nie zrobiłem, ale widok był paskudny. Zderzak zachodzi na błotniki i podcieka tam woda. Najgorzej było po lewej stronie. Wyczyściłem troszkę, nałożyłem brunox i zamalowałem farbą. Teraz jest już dobrze i powinno starczyć na lata. Przy okazji połatałem zderzak za pomocą żywicy z włókniną, blaszek i nitownicy.
maszakow - 2013-11-19, 21:51
Odświeżam temat.
w jednym z odcinków "Pirata" na TVN turbo policja zatrzymała blaszaka z przyczepą.
Doczepili się przede wszystkim do jego świateł dziennych.
Gość miał podłaczone LEDy z przodu ale bez pozycyjnych z tyłu - i za to go objechali że to ściema że fatalnie.
no i zastanawiam się co mówi prawo bo w
w tym artykule
twierdzą że dla aut po 2009 roku światła dzienne nie mogą pracować razem z pozycyjnymi tylnymi i oświetleniem rejestracji, natomiast przed tą datą "dopuszcza" się takie podłaczenie. CZYLI jak tył świeci to OK jak nie świeci to też OK.
Jak to wygląda wg stanu prawnego na dziś? POlicjant "zfuszerował" ?auto było sprzed 2009 roku.
piotr1 - 2013-11-19, 21:53
maszakow napisał/a: | Odświeżam temat.
w jednym z odcinków "Pirata" na TVN turbo policja zatrzymała blaszaka z przyczepą.
Doczepili się przede wszystkim do jego świateł dziennych.
Gość miał podłaczone LEDy z przodu ale bez pozycyjnych z tyłu - i za to go objechali że to ściema że fatalnie.
no i zastanawiam się co mówi prawo bo w
w tym artykule
twierdzą że dla aut po 2009 roku światła dzienne nie mogą pracować razem z pozycyjnymi tylnymi i oświetleniem rejestracji, natomiast przed tą datą "dopuszcza" się takie podłaczenie. CZYLI jak tył świeci to OK jak nie świeci to też OK.
Jak to wygląda wg stanu prawnego na dziś? POlicjant "zfuszerował" ?auto było sprzed 2009 roku. |
Oglądałem ten program. Ale był uczony Policjant
eMWu - 2013-11-20, 08:29
Pan delikatnie mowiąc strzelil babola, zresztą nie pierwszy raz.
eler1 - 2013-11-20, 09:23
http://www.autokrata.pl/a...rzepisow_a18271
zibikruk - 2013-11-20, 09:38
Mam zamontowane światła do jazdy diznnej. Podczas kontroli corocznej diagnosta sprawdził, czy są prawidłowo zamontowane i posiadają homologację.
Prawidłowo podłączone są wówczas, kiedy włączane są wraz z właczeniem silnika, nie świecą się żadne inne światła (w tym również z tyłu), w momencie włączenia dowolnych innych świateł (pozycja, mijania) są odłączane.
salut - 2013-11-20, 11:51
Witam
Dwa różne źródła
http://www.swiatla.auto.p...7/prawo-drogowe
http://www.autokrata.pl/a...-dzienne_a15436
Tylko ile to ma wspólnego z rzeczywistością?
Witold Cherubin - 2013-11-20, 12:55
maszakow napisał/a: | .......
Doczepili się przede wszystkim do jego świateł dziennych.
Gość miał podłaczone LEDy z przodu ale bez pozycyjnych z tyłu - i za to go objechali że to ściema że fatalnie.
no i zastanawiam się co mówi prawo .......
Jak to wygląda wg stanu prawnego na dziś? POlicjant "zfuszerował" ?auto było sprzed 2009 roku. |
Mój Citroen z 2007 r jest fabrycznie wyposażony w światła dzienne, które zapalają się po uruchomieniu silnika.
Światła dzienne palą się tylko z przodu, pozycyjne z tyłu zapalają się po włączeniu świateł drogowych lub pozycyjnych, wtedy światła dzienne są wyłączone.
Kiedyś w pogodny dzień policjanci jadący za mną radiowozem zatrzymali mnie i poinformowali niezwykle uprzejmie, że jadę bez włączonych świateł (oczywiście już się szykowali do dalszego ciągu dyskusji o przestrzeganiu przepisów drogowych).
Na to ja równie uprzejmie poinformowałem ich, że zgodnie z nowymi przepisami nowe samochody są wyposażane w światła do jazdy dziennej i mogą sprawdzić, że mam zapalone światła z przodu. Z niedowierzaniem obejrzeli zapalone światła dzienne i jak niepyszni przeprosili i dali mi spokój.
Również na Węgrzech zatrzymali mnie policaje, że jadę na światłach pozycyjnych zamiast na drogowych. Kiedy im wytłumaczyłem i pokazałem jak działają światła dzienne, też dali mi spokój.
Zgodnie z unijnymi dyrektywami wszystkie nowe samochody muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej, a na drogach widać coraz więcej starszych samochodów z takimi światłami.
W kamperze z 2005 r. też zainstalowałem sobie światła do jazdy dziennej, które działają tak jak w osobówce.
Pozdrawiam
silny - 2013-11-20, 18:21
ogladalem pirata , gosciu chyba po szkole aktorskiej , tak sie wczul. wszystkie nowki a i starsz z orginalnymi dziennymi nie zapalaja tylu tylko sam przod
maszakow - 2013-11-20, 19:24
No i wszystko jasne.
POdsumowując - światła dzienne tylko z przodu.
Jeśli ktoś ma dzienne z przodu i pozycyjne z tyłu w aucie rejestrowanym przed 2009 rokiem - to jest to dopuszczalne. (konsekwencja polskich przepisów które kiedyś tego wymagały ale były niezgodne z unijnymi).
Dziękuję.
zbyszekwoj - 2013-11-20, 19:49
Mam zainstalowane światła do jazdy dziennej i ciągle migają mi że jadę bez swiateł.Na początku ciągle sprawdzałem czy mam włączone,teraz dałem spokój.
SlawekEwa - 2013-11-20, 19:55
zbyszekwoj napisał/a: | Mam zainstalowane światła do jazdy dziennej i ciągle migają mi że jadę bez swiateł. |
Zbyszku looknij na moje zdjęcia na pierwszych stronach tego tematu.
CORONAVIRUS - 2013-11-20, 20:03
zbyszekwoj napisał/a: | Mam zainstalowane światła do jazdy dziennej i ciągle migają mi że jadę bez swiateł.Na początku ciągle sprawdzałem czy mam włączone,teraz dałem spokój. |
Jak Ci migają to pewnie Twoje dzienne są bez homologacji czyli tzw. " byle co " , chińska imitacja świateł dziennych . Ludzie z przeciwka nie widzą z daleka tych świateł dlatego mrugają , że ich nie włączyłeś .
Zamontuj prawdziwe dzienne i przestaną mrugać . Dziś jak trafisz na służbistę policjanta to on wykaże Ci , że masz zamontowane sprzęty bez homologacji , zabierze dowód rejestracyjny i dowali mandat . Nie opłaca się
Dziabong - 2013-11-20, 20:53
No name napisał/a: | zbyszekwoj napisał/a: | Mam zainstalowane światła do jazdy dziennej i ciągle migają mi że jadę bez swiateł.Na początku ciągle sprawdzałem czy mam włączone,teraz dałem spokój. |
Jak Ci migają to pewnie Twoje dzienne są bez homologacji czyli tzw. " byle co " , chińska imitacja świateł dziennych . Ludzie z przeciwka nie widzą z daleka tych świateł dlatego mrugają , że ich nie włączyłeś .
Zamontuj prawdziwe dzienne i przestaną mrugać . Dziś jak trafisz na służbistę policjanta to on wykaże Ci , że masz zamontowane sprzęty bez homologacji , zabierze dowód rejestracyjny i dowali mandat . Nie opłaca się |
Dobra uwaga, to jakie są dobre jakiś przykład poproszę.
CORONAVIRUS - 2013-11-20, 21:05
Dziabong napisał/a: | [
Dobra uwaga, to jakie są dobre jakiś przykład poproszę. |
Diodowe to dodatkowe zamieszanie a ja polecam takie lub podobne rozwiązanie . Nic się nie przepala, nie odpada a jak są spryskiwacze na reflektory to zawsze są i czyste , bardzo fajna alternatywa dla diodowych dziennych i jeszcze coś ważnego w wypadku kamperów , niektóre diodowe w kamperach zapalają się na postoju po podłączeniu zasilania 230 v . Energoblok podając ładowanie na akumulator rozruchowy daje mylny sygnał dla regulatora świateł dziennych który odczytuje ten sygnał jako pracę alternatora czyli komenda "włącz" .
warto się nad takim rozwiązaniem pochylić
http://allegro.pl/swiatla...3705157698.html
SlawekEwa - 2013-11-20, 21:21
Temat przerabiany na forum, wolę 10W jak 40W
Socale - 2013-11-20, 21:29
Kiedyś, jak tylko weszły u nas światła dzienne sezonowo...
Chyba 1996r.
Miałem wówczas Mazdę 626 z dość dużymi reflektorami, a że młody byłem u bajery lubiłem, to w owe lampy żarówki halogen domowe średnicy 50mm wstawiłem.
Do tego układ zrobiłem i ich świecenie zależne było od ciśnienia oleju, a dokładniej masy przez czujnik od kontroli.
Układ miał przełącznik lato/zima czyli na sezon się włączało a po, wyłączało.
Działało wspaniale, nie oślepiały, były widoczne na hohoho....
.
.
Jak widzę te chore allegrowo/bazarowe ledy "dzienne" to mam ochotę się "podstawić" do skasowania z powodu 'niewidzenia'. Okazji tylko brak bo menda zawsze wyhamuje...
Krew mnie zalewa jak to gó-wno na aukcjach bazgrają (bo muszą, inaczej nie wolno) że homologacja E4* a z 50m ich nie widać!!!
I jeździ taka wiocha Golfami po ulicach i myśli że jest widoczna.
Nikt tych deklarowanych pseudo homologacji nie sprawdza. Importerzy tego badziewia powinni siedzieć w pierdlu i zawijać te gó-wna w sreberka albo płacić za szkody z niewidzenia.
.
Edit: Nie potrafię odszukać, ale któryś sprzedawca miał na aukcji do wglądu Świadectwo homologacji. Prawdziwe, do konkretnego modelu tych świateł i... były one drogie, nikt nie kupował... bo były prawdziwe.
eMKa - 2013-11-20, 21:50
A wiecie jakie są montowane (fabrycznie) żarówki do świateł dziennych w Ducato po 2010 ?
H15, Fiat wycenił je na 161,12 zł. (katalog 71771923) nie wiadomo czy się śmiać czy płakać
z Osrama ok 70 zł, to i tak dużo
piotr1 - 2013-11-20, 22:25
eMKa napisał/a: | A wiecie jakie są montowane (fabrycznie) żarówki do świateł dziennych w Ducato po 2010 ?
H15, Fiat wycenił je na 161,12 zł. (katalog 71771923) nie wiadomo czy się śmiać czy płakać
z Osrama ok 70 zł, to i tak dużo |
Ciekaw jestem jaka jest trwałość tych żarówek
CORONAVIRUS - 2013-11-20, 22:30
Piotruś ... przypadkowa , jak zawsze
piotr1 - 2013-11-20, 22:33
No name napisał/a: | Piotruś ... przypadkowa , jak zawsze |
Adaś przy tej cenie to powinny być długowieczne
maszakow - 2013-11-20, 23:29
1. KOlega mając fiata sedici pochwalił mi się żeby wymienić żarówke musi jechać do serwisu.
Nie wiem czy to była normalna żaróa czy ksenon ale światła miały tak popierniczony dostęp że głowa mała. Podrecznikowy przykład jak doić klienta.
2. W serwisie VW gość kupował żarówkę do Phaetona ... zapłacił ponad 270 PLN za sztukę.
niedobrze mi się zrobiło...Biednych i potrzebujących w Gdańsku nie brakuje, schroniska dla zwierząt cierpią ... a tu gość zamiast 20 PLN wydaje 270 na żarówkę.
3. Przepaliła mi sie H1 .. kupiłem na szybko jakiś Biedronkowy duecik, ot niby jaśniej świecące ... za jakieś 12 PLN. każda z nich świeciła niecały tydzień. Kupione w innym supermarkecie w tej samej cenie świecą grubo ponad pół roku
Zobaczymy jak mi coś z po remoncie u Adama zostanie to może się skuszę na światła dzienne, aczkolwiek... hmmm może być ciężko
dziwaczek - 2013-11-21, 20:46
O zmniejszaniu mocy świateł drogowych i stosowaniu ich jako dziennych już było na forum.
Nie wolno tego stosować diagnosta albo policja może zabrać dowód. Homologacja jest udzielana dla reflektora z określoną żarówką np H4 o określonej mocy i nie można tej mocy zmniejszać lub zwiększać.
dominik - 2013-11-23, 08:09
Zabudowałem takie LINK mieszczą się między zderzakiem a atrapą, podłączyć trzeba tylko dwa przewody do akumulatora super świecą,
andi at - 2013-11-23, 12:30
dominik napisał/a: | Zabudowałem takie LINK mieszczą się między zderzakiem a atrapą, podłączyć trzeba tylko dwa przewody do akumulatora super świecą, |
3 kabelek do postojowych
Jak podlaczyles tylko 2 kable to nie sa to swiatla dzienne
I max 40cm od obrysu auta
Prawdopodobnie nic sie nie zmienilo w przepisach EU
Po zapaleniu swiatel pozycyjnych,dzienne przestaja swiecic automatycznie( to jest ten 3 kabel)
http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej
dominik - 2013-11-23, 15:37
masz rację zapomniałem o przewodzie do postojowych
SlawekEwa - 2013-11-23, 15:51
dominik napisał/a: | podłączyć trzeba tylko dwa przewody do akumulatora super świecą, |
Jeden do minusa aku, drugi do "+" po zapłonie.
silny - 2013-11-23, 23:47
a nie robia zaklucen na SB albo radio
mwservice - 2013-11-24, 09:06
Przeważnie zakłócają. Podobno im tańsze, tym bardziej, Philipsy są porządne, więc powinny zakłócać mało. U mnie prawie niezauważalnie. Należy zadbać o dobre połączenie z masą oraz przed ostatecznym zamontowaniem, wypróbować różne miejsca montowania - oczywiście chodzi o zasilacz, nie same LEDy (przy próbach nastawić jakąś stację radiową z odległego nadajnika). Tak musiałem robić w przypadku świateł NSS, ale w innym aucie. Ważna jest też jakość instalacji antenowej w samochodzie.
andi at - 2013-11-24, 10:52
majsterek napisał/a: | a nie robia zaklucen na SB albo radio |
Ja mam takie i spoko
http://allegro.pl/diody-s...3720677296.html
W camperku po wlaczeniu swiatel gasna
W osobowym takie same ale po wlaczeniu swiatel to one swieca jako obrys-postojowe (swieca mniej intensywnie)
SlawekEwa - 2013-11-24, 14:22
W jaki sposób takie same - w kamperku gasną, a w osobowym świecą jako obrysowe?
mwservice - 2013-11-24, 16:08
Klika rad dla kupujących LEDy dzienne do kampera:
Są różne wersje zasilacza do świateł. Taki sam model świateł NSS różni się jedną literką w symbolu zasilacza i będzie różnie działać. Radzę się upewnić przed kupnem, bo np. światła Philipsa:
- Łatwe podłączenie, bo do + i - do akumulatora oraz jeden przewód do pozycyjnych (nie trzeba szukać po bezpiecznikach, gdzie jest +12V po stacyjce).
- Mają inteligetny zasilacz, który "obserwuje" zasilanie +12V i włącza światła dzienne, gdy na zasilaniu jest wyższe napięcie (efekt pracy alternatora) lub są jakieś zmiany napięcia (np. włączają sie przy wyłączonym silniku, ale gdy pracuje wentylator chłodnicy).
- Po naciśnięciu pilotem w kluczyku auta, otwiera się centralny zamek, wtedy też światła się włączają na chwilę, bo wykrywają impulsy na zasilaniu 12V - przydatne w nocy, gdy podchodzimy do samochodu.
- Takie światła przy takim podłączeniu nie nadają się do kampera, bo gdy podłączymy ładowarkę akumulatora (tj. energoblok z 230V), to dzienne się zapalą i będą się świeciły aż odłączymy ładowarkę...
Światła dzienne powinny się wyłączać po włączeniu pozycyjnych i mijania, więc ich przygaszone świecenie jako obrysówki może być niezgodne z przepisami i powodować problemy na przeglądzie rejestracyjnym (chociaż może fajnie wyglądać).
JaroW - 2013-11-24, 20:50
maszakow napisał/a: | Odświeżam temat.
w jednym z odcinków "Pirata" na TVN turbo policja zatrzymała blaszaka z przyczepą.
Doczepili się przede wszystkim do jego świateł dziennych.
Gość miał podłaczone LEDy z przodu ale bez pozycyjnych z tyłu - i za to go objechali że to ściema że fatalnie.
no i zastanawiam się co mówi prawo bo w
w tym artykule
twierdzą że dla aut po 2009 roku światła dzienne nie mogą pracować razem z pozycyjnymi tylnymi i oświetleniem rejestracji, natomiast przed tą datą "dopuszcza" się takie podłaczenie. CZYLI jak tył świeci to OK jak nie świeci to też OK.
Jak to wygląda wg stanu prawnego na dziś? POlicjant "zfuszerował" ?auto było sprzed 2009 roku. |
Witaj
3min 40sek o tym co mówisz >>> światła dzienne wg. policjanta z ŁODZI
też jest ciekawa końcowa mowa Pana policjanta 19min 33sek
Panowie mam pytanie czy jak jedzie samochód nowy model ze swiatłami dziennymi to jak ciągnie przyczepkę to się w niej swiecą swiatła z tyłu??
wg policjanta muszą ... świecić w pojazdach z dołożonymi dziennymi...
andi at - 2013-11-24, 22:32
SlawekEwa napisał/a: |
W jaki sposób takie same - w kamperku gasną, a w osobowym świecą jako obrysowe? |
Slawek a ty mnie sie pytaj a ja ciebie hihihihi
Kupilem takie same z mysle ze jak cos walnie to kupie 3 zestaw i bede mial jedna w zapasie
A tu taki zonk
Dlatego tak napisalem jak one swieca
I znowu pod gorke hihiihihi-----co zrobic----tylko plakac
Derek Łódź - 2014-03-23, 17:46
Na nowy sezon - światła do jazdy dziennej. Koszt samych świateł 320zł . Może nie są najtańsze ale mocno świeca , dodatkowo zamontowany został ich wyłącznik na desce rozdzielczej. Trafiły w miejsce halogenów przeciwmgielnych ponieważ i tak były w złym stanie.
krzlac - 2014-03-23, 18:08
A może komuś spodoba się takie rozwiazanie do trojaczków po 2006.
joko - 2014-03-25, 22:05
Jest na rynku kilka fajnych rozwiązań LED'ów do nowego DUCATO.
Ja wymieniłem końcówki zderzaków na takie z miejscem na punktowe LED'y.
Przy okazji lakierowania zderzaków, polakierowałem również nosek, bo mnie ten matowy fabryczny lakier wnerwiał (nie rozumiem czemu ma służyć ten idiotyczny patent malowania noska na matowo ?!?), oraz listwy wykończenia nadkoli i te na drzwiach.
Kamperek na razie wygląda "surowo" bo czeka na oklejanie w nowy wzór, ale z tymi nowymi zderzakami i LED'ami jak dla mnie o wiele lepiej jak w fabrycznym wykonaniu. Co sądzicie ?
andi at - 2014-03-25, 22:36
Ladenie się prezentuje i spoko z światłami
MILUŚ - 2014-03-26, 13:15
Extra Ciekawe czy do poprzedniego przed liftem Ducato II coś podobnego można znaleść ? Muszę poszukać .
krzlac - 2014-03-26, 14:32
Lampki się u "joko" ładnie prezentują, ale nie ma tego przydatnego stopnia na nóżkę (do mycia przedniej szyby).
MILUŚ - 2014-03-26, 18:21
krzlac napisał/a: | Lampki się u "joko" ładnie prezentują, ale nie ma tego przydatnego stopnia na nóżkę (do mycia przedniej szyby). |
To se kupi szczotę na sztylu
maszakow - 2014-03-26, 21:36
andi at napisał/a: | Ladenie się prezentuje i spoko z światłami |
Ładnie... W konkursie piękności zaraz za Multiplą pierwszej generacji... oczywiście Fiat a nie kamperek.
Derek - mocno przepłaciłeś - oby ci długo posłużyły.
joko - 2014-03-30, 01:10
maszakow napisał/a: | andi at napisał/a: | Ladenie się prezentuje i spoko z światłami |
Ładnie... W konkursie piękności zaraz za Multiplą pierwszej generacji... oczywiście Fiat a nie kamperek......... |
Multipla - najlepsze motoryzacyjne wspomnienie z dzieciństwa mojego syna
Jazda pomiędzy mamą i tatą na środkowym przednim fotelu , bezcenne !
Była taka brzydka, że aż ładna , a wszystkie niedoskonałości design'u nadrabiała funkcjonalnością.
A żeby było ciekawiej, to zastąpiła ona wtedy w garażu Mercedesa W124 rocznik 1991
Jak przyjechałem tym do domu to żona się rozpłakała ...... ale potem było już tylko lepiej
Do dzisiaj używa jej mój kolega , któremu ją odsprzedałem lata temu.
Cytat: | Lampki się u "joko" ładnie prezentują, ale nie ma tego przydatnego stopnia na nóżkę (do mycia przedniej szyby). |
Cytat: | To se kupi szczotę na sztylu |
Szczota faktycznie jest i się sprawdza
Jeśli mam być szczery to jakoś nie przyszło mi nawet do głowy, że to miejsce było na nogę , ale chyba bym się obawiał aby na tym stawać
Cytat: | Extra Ciekawe czy do poprzedniego przed liftem Ducato II coś podobnego można znaleść ? Muszę poszukać |
Będzie ciężko z takim patentem do poprzedniego Ducato. Te zderzaki robi firma , która produkuje zderzaki i spojlery tuningowe do osobówek, i byłem mocno zdziwiony , że mają do nowego Ducato.
Przy montażu wyszła przykra niespodzianka, bo okazało się , że są wymodelowane pod wersję z silnikiem 3.0 czyli z plastikowymi dostawkami na nadkola i wystawały poza obrys nadwozia.
Sprawę załatwiło dokupienie i zamontowanie tych nakładek, ale trochę podniosło to koszty, bo z racji tego że pojazd nowy , to nie chciałem kupować używek, a w serwisie to wszystkie razem z listwą na drzwi to coś ponad 800PLN
Do tego lakierowanie tych 8 drobnych elementów też trochę kosztowało , ale finalnie jestem zadowolony , więc boli mniej
zbyszekwoj - 2014-03-30, 13:11
Ja jećhałem Multiplą w latach 60-tych.Jeżdziła tyłem do przodu i była chyba 6 osobowa.
marekoliva - 2014-03-30, 21:21
Derek Łódź napisał/a: | Na nowy sezon - światła do jazdy dziennej. Koszt samych świateł 320zł . Może nie są najtańsze ale mocno świeca , dodatkowo zamontowany został ich wyłącznik na desce rozdzielczej. Trafiły w miejsce halogenów przeciwmgielnych ponieważ i tak były w złym stanie. |
Napisz proszę coś więcej, średnica, miejsce zakupu. Szykam takich lub podobnych.
MILUŚ - 2014-03-30, 21:42
marekoliva napisał/a: | Derek Łódź napisał/a: | Na nowy sezon - światła do jazdy dziennej. Koszt samych świateł 320zł . Może nie są najtańsze ale mocno świeca , dodatkowo zamontowany został ich wyłącznik na desce rozdzielczej. Trafiły w miejsce halogenów przeciwmgielnych ponieważ i tak były w złym stanie. |
Napisz proszę coś więcej, średnica, miejsce zakupu. Szykam takich lub podobnych. |
Przeglądnij Allegro ..........
bartosz_b - 2014-05-27, 10:37
mam takie pytanie, prześledziłem cały wątek i kilka razy nadmieniane jest że ledy powinne się wyłączać po włączeniu świateł mijania, a czy przez przypadek nie ma teraz jakiejś zmiany w przepisach? w nowych autach ledy nie wyłączają się
Argo - 2014-05-27, 11:20
bartosz_b napisał/a: | mam takie pytanie, prześledziłem cały wątek i kilka razy nadmieniane jest że ledy powinne się wyłączać po włączeniu świateł mijania, a czy przez przypadek nie ma teraz jakiejś zmiany w przepisach? w nowych autach ledy nie wyłączają się |
A gdzie są umieszczone. Cy z światłami mijania stanowią jeden punkt świetlny.
bartosz_b - 2014-05-27, 11:31
Ja akurat mam pasek ledowy w lampie i wyłącza się jedynie wtedy gdy działa kierunkowskaz, ale nowe fordy mondeo mają ledy poniżej w zderzaku i też się świecą cały czas niezależnie od świateł mijania
Bronek - 2014-05-27, 13:19
Krótko . Jak auto ma homologacje jako całe to może mieć fabrycznie nawet rzeczy z innymi kodami . Tak ma Mini mojej żony i jest git.
Ale jak sam cos montujesz to ma być homologowane.
Działać tak jak mówią przepisy.
Czyli odpowiednia ilość światła z odpowiednim umieszczeniem i odpowiednio działajace.
Z odpowiednią normą odpowiednio widoczną
To że Mondeo ma tak od nowości nie oznacza ,że można sobie samemu takie coś montować.
Nawet wikipedia może pomóc o wujku Gogle ...
krimar - 2014-05-27, 13:38
nowe ledy dzienne zawierają czasem też pozycyjne i maja taka podwójną homologację.
w przypadku włączenia świateł mijania ledy zmniejszają swą jasność.
jeśli taką wersję z podwójną homologacją instaluje się retro fit do pojazdu to trzeba odłączyć fabryczne pozycyjne z przodu.
Fenianek - 2014-10-23, 12:23
Koledzy czy kupię światła ledowe dobrej jakości do 150 zł?
kimtop - 2014-10-23, 13:01
kupisz
MILUŚ - 2016-03-12, 14:48
Mam zamontowane ledowe światła do jazdy dziennej . Podłączenie zgodne ze schematem ; działaja zgodne z obowiązującymi przepisami . To znaczy "działają" Problem polega na tym , że już drugi zestaw zachowuje się identycznie tzn.:.... idiotycznie Po jakimś czasie od montażu zawsze jedno ; lewe światło zaczyna niegasnąć po włączeniu np.pozycyjnych .Przed montażem w kamperze kiedy je sprawdzałem ;po podłaczeniu bezpośrednio do aku oba zestawy zachowywały sie identycznie ; tzn.: świeciły równo a po podłączeniu kabla "wyłączającego" gasły . Czyli było OK .
Zastanawiam sie co może być przyczyną nie gaśniecia tylko jednej lampy ?
Czy ....
a. Kolejny raz kupiłem jakąś chiniolską wydmuszkę ?
b. Lampa nie reaguje na wzrost napięcia w kablu świateł pozycyjnych ? Za niskie napięcie <12V ?
c. Mam gdzieś upływ na kablach i stąd za niskie napięcie ?
zbyszekwoj - 2016-03-12, 16:30
Może być -c . Trza spróbować krótszą drogą do wyższego napięcia. Ale zaraz elektronicy fachowo to wyjaśnią.
SlawekEwa - 2016-03-12, 16:58
Niestety "a"
MILUŚ - 2016-03-12, 17:06
SlawekEwa napisał/a: | Niestety "a" |
OK ; biorę to na klatę
ale.........wytłumaczcie mi dlaczego ledy podłączone bezpośrednio do aku zachowują się i pracują normalnie a kiedy podłączę "wyłączający" kabel pod światła pozycyjne to dostają małpiego rozumu
frólik - 2016-03-12, 17:11
W takim razie żeby rozwiać wątpliwości zainwestuj jeszcze kilka zł. w taki przekaźnik
Jeśli winowajcą jest oryginalny układ wyłączający światła to montaż przekaźnika rozwiąże sprawę.
MILUŚ - 2016-03-12, 17:18
frólik napisał/a: | .............
Jeśli winowajcą jest oryginalny układ wyłączający światła to montaż przekaźnika rozwiąże sprawę. |
OK ; dobry pomysł Ale.......moje wątpliwości czy obawy budzi co innego.........
Dlaczego druga strona pracuje normalnie ?
Mam jeszcze jednego pomysła........po moim powrocie do kraju z tej bambusowni podłącze tą feralną stronę do strony drugiej
Mirekl61 - 2016-03-12, 18:41
Miałem podobny problem i winowajcą była wilgoć.
Jedna lampa się rozszczelniła.
MILUŚ - 2016-03-12, 20:33
Mirekl61 napisał/a: | Miałem podobny problem i winowajcą była wilgoć.
Jedna lampa się rozszczelniła. |
Tak ;ale żeby w dwóch kompletach ? zawsze z tej samej prawej strony ?
andi at - 2016-03-12, 20:55
Myślę że masz coś skopane,sprawdź kabelki
W kamperku jak włączę pozycje to gasną
W osobowym tej samej firmy ale trochę inaczej działają (inna opcja)
po włączeniu postoju nie gasną ale przygasają (opcja postojowe )
Kupuje w intermarche
zbyszekwoj - 2016-03-14, 09:46
Przecież Miluś pisze ,że przy podłaczeniu do aku bezposrednio ,wszystko działa jak należy. Upieram się że to może być wynikiem spadku nap. na cieniźnie przewodów hińskich ,co wiąże się też z pkt. a.
MILUŚ - 2016-03-14, 12:52
To tyle by było teorii na praktykę przyjdzie czas za tydzień ; po moim powrocie z tego bambusowa
kimtop - 2016-03-14, 16:01
Przejrzyj masę reflektora
MILUŚ - 2016-03-14, 17:54
OK ; nie zaszkodzi
kimtop - 2016-03-15, 06:43
A jak nie chce Ci się szukać przyczyny,to odetnij przewód od postojówki lewej lampy,zrób przedłużkę i podłącz ją do prawej lampy.
MILUŚ - 2016-03-15, 06:51
kimtop napisał/a: | A jak nie chce Ci się szukać przyczyny,to odetnij przewód od postojówki lewej lampy,zrób przedłużkę i podłącz ją do prawej lampy. |
Taki miałem plan ...........przed wywaleniem w p..du tych lamp
Bronek - 2016-03-15, 08:34
Bo te do dziennej jazdy, są akurat tak potrzebne jak nalepki.
mrsulki - 2016-03-15, 12:32
Bronek napisał/a: | Bo te do dziennej jazdy, są akurat tak potrzebne jak nalepki. |
Nie tak do końca, jeśli masz alternator który starcza na styk, jak w moim przypadku to ledowe światła dzienne to alternatywa wymiany na mocniejszy. Jak chodzi podczas jazdy klima silnikowa (a co za tym idzie wentylatory silnika na full), lodówka i miały by jeszcze światła to ładowania by nie było.
zbyszekwoj - 2016-03-15, 12:55
Co by nie mówic ,ja swoje poodcinałem, teraz tylko są ,ale nie świecą. Za brak jednej diody narazamy się na mandat, a te hinole lubia coraz to siadać.
MILUŚ - 2016-03-15, 13:07
zbyszekwoj napisał/a: | ............ Za brak jednej diody narazamy się na mandat, a te hinole lubia coraz to siadać. |
I to są następne dwa powody dla których prawdopodobnie wywale je w pi..du
Bronek - 2016-03-15, 13:39
mrsulki napisał/a: | Bronek napisał/a: | Bo te do dziennej jazdy, są akurat tak potrzebne jak nalepki. |
Nie tak do końca, jeśli masz alternator który starcza na styk, jak w moim przypadku to ledowe światła dzienne to alternatywa wymiany na mocniejszy. Jak chodzi podczas jazdy klima silnikowa (a co za tym idzie wentylatory silnika na full), lodówka i miały by jeszcze światła to ładowania by nie było. |
Podobnie ja w najnowszych jest to standardem. Itd.
Zmieniłbym prędzej alternator.
Tak w maluchach się robiło itd..
Niemniej jest to jakieś wyjście, o ile potrzebne.
Najczęście powodem jest.... poczucie piękna i dusza artystyczna. Jak z okleiną kokpitu.
Nie zarzekam się, może zdążę przed zmianą?
SlawekEwa - 2016-03-15, 19:17
zbyszekwoj napisał/a: | teraz tylko są ,ale nie świecą |
Jak nie świecą to mają być zdemontowane
MILUŚ - 2016-03-15, 20:24
zbyszekwoj napisał/a: | Co by nie mówic ,ja swoje poodcinałem, teraz tylko są ,ale nie świecą..... |
A białe miśki tylko czekają na takie okazje
Mikesz - 2016-03-15, 21:01
Zakładając światła do jazdy dziennej kierowałem się tym że w przypadku uszkodzenia alternatora za granicą mam możliwość powrotu bez problemu do domu ,solar w czasie jazdy pokryje zapotrzebowanie na prąd pobierany przez światła ledowe i zawór elektromagnetyczny w pompie , zostanie jeszcze trochę aby w pełni doładować alternator.
MILUŚ spróbuj podłączyć przewód wyŁ/wł bliżej wyłącznika świateł ,abyś miał +12V wł/wył
zbyszekwoj - 2016-03-16, 18:23
SlawekEwa napisał/a: | zbyszekwoj napisał/a: | teraz tylko są ,ale nie świecą |
Jak nie świecą to mają być zdemontowane |
Dokładnie o tym wiem, ale przyklejone są na klej i nie mam sumienia ich odrywąć, tak ładnie się prezentuja
SlawekEwa - 2016-03-16, 18:54
zbyszekwoj napisał/a: | Dokładnie o tym wiem, ale przyklejone są na klej i nie mam sumienia ich odrywąć, tak ładnie się prezentuja |
To je zaklej
MisioKRAK - 2016-03-16, 20:33
Albo podepnij kabelki i zrób włącznik i ich nie włączając
MILUŚ - 2016-03-24, 14:35
Wczoraj rozgrzebałem instalację świateł dziennych i...........
Nie znalazłem przyczyn więc odciąłem przewód "wyłączający" z zasilania lampy lewej i podłaczyłem pod reflektor prawy i .............działa Ba nawet przegląd przeszły
MisioKRAK - 2016-03-25, 23:40
Brawo Ty
MILUŚ - 2016-03-25, 23:58
.Misio. napisał/a: | Brawo Ty |
Brawo ja
andi at - 2016-03-26, 07:22
Mi nie gasną ,jak to po zimie zawsze coś wyskoczy
Połączone mam na zacisk i na pewno połączenie poszło się j---ć
kimtop - 2016-03-26, 09:00
andi at napisał/a: | na pewno połączenie poszło się j---ć |
Nie inaczej.Tylko lutowanie.
jacik - 2016-06-03, 08:22
Lutowanie najpewniejsze ale na szybko można wpiąć w kostkę i będzie trzymać. U siebie i znajomych tak zrobiłem i już kilka lat minelo.
Prędzej ledy sié rozszczelnią ze starości.
Po ostatnim wypadzie do Bałtowai jeździe bez ładowania zakupiłem ledy z funkją coming home - nie polecam ich na takie awarie! Podpina się je pod aku i same wykrywają kiedy silnik pracuje po ładowaniu. Niestety prY awari ładowania nie zaświecą
mrsulki - 2016-06-03, 15:47
A jak podepniesz kampera pod 230V też się załączą jak aku silnikowy zacznie się ładować - więc ten typ to w Naszym wypadku lipa.
SlawekEwa - 2016-10-21, 12:15
Temat ten sam, auto inne, światła też inne
CORONAVIRUS - 2016-10-21, 12:19
SlawekEwa napisał/a: | Temat ten sam, auto inne, światła też inne |
w jakim kartoniku to było kupione ?
SlawekEwa - 2016-10-21, 12:56
BIORCA napisał/a: | SlawekEwa napisał/a: | Temat ten sam, auto inne, światła też inne |
w jakim kartoniku to było kupione ? |
W tekturowym.
slawwoj - 2016-10-21, 13:42
A powiedzcie mi co Wami kieruje zakładając takie światła; oszczędność na prądzie czy względy estetyczne?
Socale - 2016-10-21, 13:47
Oszczędność wskazana szczególnie w kamperach. Przy ledach solo, nic innego nie świeci, alternator wówczas doładowuje np aku pokładowy.
.
Dobrze że kupione w kartoniku tekturowym a nie te w blisterze.
SlawekEwa - 2016-10-21, 13:49
Cytat: | oszczędność na prądzie czy względy estetyczne?
|
70/30% lodówka tylko kompresorowa.
CORONAVIRUS - 2016-10-21, 15:02
SlawekEwa napisał/a: | BIORCA napisał/a: | SlawekEwa napisał/a: | Temat ten sam, auto inne, światła też inne |
w jakim kartoniku to było kupione ? |
W tekturowym. |
tak zakładałem od początku
MILUŚ - 2016-10-21, 17:00
Przypomnieliście mi o wymianie moich uszkodzonych . Po latach zaszły wilgocią i część diod już nie pali .
toscaner - 2016-10-21, 17:52
Moje dzienne też zdechły, a kupiłem te droższe i też w pudełku. Ze sto parę złociszy. A mogłem te za pół stówki, to pewnie by nadal świeciły. Ale te chociaż chwilę ładnie. A teraz czasem mrugają na ćwierć gwizdka, a raczej coś tam mrugnie na 5% jasności.
Dziwne, bo zero wilgoci w środku czy cuś. Nie wymieniam na razie, bo jeżdżę po krajach, gdzie świateł się nie włącza. Może kiedyś, tylko jakie
Ahmed - 2016-10-21, 18:28
MILUŚ napisał/a: | Po latach zaszły wilgocią i część diod już nie pali . |
toscaner napisał/a: | Moje dzienne też zdechły, a kupiłem te droższe i też w pudełku. |
Wywalić to dziadostwo i nigdy więcej nie montować
toscaner - 2016-10-21, 18:43
Żeby wywalić, to musiałoby mi się chcieć je odkręcić.
Są sobie takie nieświecące od roku już.
Pewnie już zostaną takie na zawsze.
SlawekEwa - 2016-10-21, 19:56
oskp napisał/a: | Wywalić to dziadostwo i nigdy więcej nie montować |
To co wg Ciebie należy zamontować?
toscaner - 2016-10-21, 19:59
Sławek, to chyba do mnie było, bo jeżdżę w krajach, gdzie gestapo nie ściga za światła, bo po prostu nie trzeba ich włączać. Te co mam padły, więc najlogiczniej - wywalić
SlawekEwa - 2016-10-21, 20:08
toscaner napisał/a: | Te co mam padły, więc najlogiczniej - wywalić |
Na niektórych te ledy to działają jak płachta na byka.i dziwią się jak po kilku latach padły , a jak padają żarniki xenonowe po 350 zł to nikt się nie dziwi?
toscaner - 2016-10-21, 20:15
Ale przyznam, że nie wywaliłem, bo w 90% mi się nie chce ich odkręcać, ale tak w 10% chodzi mi po głowie zdemontować, otworzyć i zobaczyć czy tam po prostu jakieś chińskie luty nie puściły, nie po pękały. Coś mi nie pasuje że tak szybko padły, a właściwie nie padły, tylko pomrugują sobie delikatnie jak jakieś jednokolorowe kolorofony przy cichej muzyczce. A czasem nic. Wieczorem to widać.
Tak bardziej z ciekawości może kiedyś.
Ahmed - 2016-10-21, 21:01
SlawekEwa napisał/a: | oskp napisał/a: | Wywalić to dziadostwo i nigdy więcej nie montować |
To co wg Ciebie należy zamontować? |
Choinkę zapachową na lusterko wewnętrzne powiesić , byleby nie chińską bo niektórzy usypiają od tych aromatów
Nie widzę logiki w montowaniu dodatkowych lamp diodowych w sytuacji gdy pojazd się porusza , tzn. ma nadmiar mocy z pracującego alternatora
Ps. za niedziałające lampy do jazdy dziennej można oblizać mandat więc lepiej to zdemontować
stef - 2016-10-21, 21:10
Mam ledy dzienne w mojej cytrynie od 4 lat. I kupiłem najtańsze jakie były - 45 zł. Działają i nic się nie dzieje. Ostatnio w jednym przerdzewiało mocowanie to je na sztywno przekręciłem... super sprawa. W kamperze mam też ledy... bilans energetyczny wypada dzięki nim pozytywnie biorąc pod uwagę lodówkę, tv i ładowanie komórek, nawigacja itp.
Rav - 2016-10-21, 21:13
oskp napisał/a: | SlawekEwa napisał/a: | oskp napisał/a: | Wywalić to dziadostwo i nigdy więcej nie montować |
To co wg Ciebie należy zamontować? |
Choinkę zapachową na lusterko wewnętrzne powiesić , byleby nie chińską bo niektórzy usypiają od tych aromatów
Nie widzę logiki w montowaniu dodatkowych lamp diodowych w sytuacji gdy pojazd się porusza , tzn. ma nadmiar mocy z pracującego alternatora
Ps. za niedziałające lampy do jazdy dziennej można oblizać mandat więc lepiej to zdemontować |
Zamontować tylko coś w miarę porządnego np. http://allegro.pl/philips...6557535382.html
Świecą dużo mocniej względem świateł mijania (nie sposób nie zauważyć auta). Łączna moc - 16W, podczas gdy np. w kamperze świecą mijania 2x55W+ postojowe 2x5W + obrysówki (u mnie po 4 na stronę, każda po 5W) + lampy tylne razem 2x21W - łącznie ponad 200W. Po co mam obciążać alternator, który ma do ładowania 2 akumulatory, zasilić lodówkę i często jeszcze przetwornicę? Poza tym mniej obciążony altek to mniejsze spalanie.
Do tego jeszcze 1 duży plus: nie muszę pamiętać o światłach. W każdym aucie mam lampy do jazdy dziennej (fabryczne) i po przesiadce do kampera nie czuję różnicy w tym zakresie.
toscaner - 2016-10-21, 21:20
oskp napisał/a: |
Ps. za niedziałające lampy do jazdy dziennej można oblizać mandat więc lepiej to zdemontować |
E mnie już nie dotyczy. Kamperek na blachach GB, więc podlega już pod tutejsze przepisy, a tu dzienne czy nawet przednie przeciwmgielne mają w dupie czy działa czy nie, bo nie ma na liście, że musi
Problem pewnie gdybym nim do PL przyjechał, to zaraz by mnie dopadli za niemanie wszystkiego co se "władza" umyśli.
Swoją drogą Rav ma rację. Dobrze, że nie muszę już świecić świateł, bo altek ma co robić. 440Ah na zabudowie, plus to co pod maską i bieżące odbiorniki. Szkoda by było tych ok. 150W tracić na doświetlanie drogi w dzień.
piotr1 - 2016-10-21, 21:25
Ja tez w kazdym aucie zawsze zakladam swiatlo do jazdy dziennej. Tylko musza byc mocne bo w jednym aucie mam slabo swiecace to przy sloncu co chwila mi ktos miga zebym zapalic swiatla........ troche frustrujace
silny - 2016-10-21, 21:25
nie wiem czy wiecie ale ostatnio w Biedronce były orginalne Filipsy po 6 czy 8 dych.
był u mnie znajomy który wykupił wszystko z okolicznych biedron i wystawiał na alledrogo po półtora stówy
piotr1 - 2016-10-21, 21:29
silny napisał/a: | nie wiem czy wiecie ale ostatnio w Biedronce były orginalne Filipsy po 6 czy 8 dych.
był u mnie znajomy który wykupił wszystko z okolicznych biedron i wystawiał na alledrogo po półtora stówy |
SPEKULANT
toscaner - 2016-10-21, 21:33
Pewnie se życie ułożył tym zarobkiem.
Pamiętam jak z 10-12 lat temu Polacy się bili o telewizor w Lidlu w Irlandii. Bo jeden zgarnął dwie ostatnie sztuki.
Eh te promocje. Święta niedługo, karpie znów w promocji rzucą
Socale - 2016-10-21, 22:06
Z tymi Ledami to jest tak, że dla nich destrukcyjne są napięciowe "szpilki".
Ledy zasilane bez odpowiedniego tłumika są narażone na to, czego zwykła żarówka nie zauważa.
"Szpilki" to krótkie gwałtowne wysokie skoki napięcia w instalacji. W każdej instalacji gdzie obwody narażone są na działanie jakiejkolwiek indukcji transformatorowej/cewkowej. Ja wiem, nieliczni to skumają ale tak jest.
Jak to działa w uproszczeniu:
Znacie zasadę działania cewki zapłonowej np w Maluchu 126p?
Różnica polega tylko na tym, że W/N było odizolowane i szło na iskrę na świecy, a w instalacji domowej/kamperowej z udziałem cewki/transformatora taki obwód nie jest odseparowany więc zło idzie w kable, jak kondensatory tego nie przechwycą to szpila idzie w skutku na ledy, a one tego nie przeżywają bo to jest jak strzał w serce.
.
Jest 100% rozwiązanie/zabezpieczenie by zło do Ledów nie docierało, bynajmniej nie w wartości destrukcyjnej. To sprawa dla elektroników. Dla nie elektroników są gotowe zasilacze z owym wbudowanym w samej konstrukcji.
.
Na skróty:
Rezystor, kondensator do masy, rezystor, stabilizator, kondensator. To bezpieczna droga "plusa" do ledów.
Ledy w postaci taśm lub żarówek zamiennych za "H", w swoich obwodach mają tylko rezystory.
marius - 2016-10-23, 21:12
SlawekEwa napisał/a: | oskp napisał/a: | Wywalić to dziadostwo i nigdy więcej nie montować |
To co wg Ciebie należy zamontować? |
Ledy COB. Dostępne na Allegro za grosze. Świecą nawet zanurzone we wodzie. Jeżeli chodzi o intensywność świecenia to nieporównywalne z żadnymi innymi. Zamontowałem na przodzie i jako wspomaganie świateł cofania na tyle. Przy cofaniu w nocy mam jasno prawie jak w dzień. na tyle zamontowałem dwie sztuki.
SlawekEwa - 2016-10-23, 23:14
marius napisał/a: | Ledy COB. Dostępne na Allegro za grosze. |
Bez homologacji
marius - 2016-10-23, 23:30
SlawekEwa napisał/a: | marius napisał/a: | Ledy COB. Dostępne na Allegro za grosze. |
Bez homologacji |
???
SlawekEwa - 2016-10-24, 00:02
http://allegro.pl/mega-mo...ars_socket_id=9
http://allegro.pl/swiatla...6526472004.html
darek 61 - 2020-02-17, 13:57
Czy ktoś to stosuje i wie czy się sprawdza.
https://allegro.pl/oferta/drl-swiatla-dzienne-zamiast-dlugich-led-modul-100-8392798909
krzlac - 2020-02-17, 14:09
Mam to od kilku lat w samochodzie osobowym. Moje nie ma bezstopniowego potencjometru tylko kilka ustawialnych stopni świecenia. Mam ustawione światła mijania na 35% mocy - jako dzienne.
Spisuje się się bez zarzutu.
yamah - 2020-02-17, 20:13
Kilka dni temu takie wstawiłem w miejsce halogenów na zderzaku :
Światła okrągłe led
pół godziny montażu
SlawekEwa - 2020-02-17, 22:43
te lepiej świecą https://allegro.pl/oferta/okragle-swiatla-led-do-jazdy-dziennej-dzienne-cob-7028932083?reco_id=456faa1e-51ce-11ea-9de9-ecf4bbd61370&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951
zbyszekwoj - 2020-02-19, 09:35
Mam takie. Super
yamah - 2020-02-19, 09:48
zbyszekwoj napisał/a: |
Mam takie. Super |
Przetrawię te moje .. zresztą w dzień to dobrze jeszcze widzę
MaxL - 2021-02-24, 18:42
Ja kupiłem takie dwufunkcyjne kierunkowskaz / DRL
https://allegro.pl/oferta/2w1-swiatla-led-dzienne-kierunkowskazy-drl-py21w-7026201938?
Jeszcze nie założone
SlawekEwa - 2021-02-24, 20:35
MaxL napisał/a: | eszcze nie założone |
Do jakiego podwozia kampera? Jak "trojaczki" po 2006r. to kiszka b. słabo widoczne
Comsio - 2021-02-24, 21:31
Daj info po montażu 👍
prusiak - 2021-02-24, 21:59
SlawekEwa napisał/a: | MaxL napisał/a: | eszcze nie założone |
Do jakiego podwozia kampera? Jak "trojaczki" po 2006r. to kiszka b. słabo widoczne |
A takie dobre będą?
https://pl.aliexpress.com/item/4001035726451.html
LukF - 2021-02-24, 22:03
Comsio napisał/a: |
Daj info po montażu 👍 |
Czy lampa kierunkowskazu w samochodzie jest zbudowana po to by emitować światło do jazdy dziennej ????
Ludzie: to nie ma homologacji. I nie ma prawa znaleźć się w samochodzie poruszającym się po drodze publicznej.
SlawekEwa - 2021-02-24, 22:33
prusiak napisał/a: |
A takie dobre będą? |
Super
Comsio - 2021-02-25, 07:52
LukF napisał/a: | Comsio napisał/a: |
Daj info po montażu 👍 |
Czy lampa kierunkowskazu w samochodzie jest zbudowana po to by emitować światło do jazdy dziennej ????
Ludzie: to nie ma homologacji. I nie ma prawa znaleźć się w samochodzie poruszającym się po drodze publicznej. |
ma być po hamerykańsku 🤗
MaxL - 2021-02-25, 12:54
LukF napisał/a: | Comsio napisał/a: |
Daj info po montażu 👍 |
Czy lampa kierunkowskazu w samochodzie jest zbudowana po to by emitować światło do jazdy dziennej ????
Ludzie: to nie ma homologacji. I nie ma prawa znaleźć się w samochodzie poruszającym się po drodze publicznej. |
Ojtam ojtam
O wiele lepiej wygląda niż te wszystkie ledy z pseudo CE - w co drugim nowym aucie tak są zespolone kierunki z DRL.
Jak się ktoś przypieprzy to wymienie w minutę na normalne żarówki
SlawekEwa - 2021-02-25, 13:26
MaxL napisał/a: | Jak się ktoś przypieprzy to wymienie w minutę na normalne żarówki |
Dokładnie tak chyba ,że to jest Opel Vectra C lub Signum
MaxL - 2021-03-20, 22:42
Comsio napisał/a: |
Daj info po montażu 👍 |
@Comsio
W końcu założone - wygląda i świeci super. Był mały zonk bo działały dzienne i awaryjne a kierunki cisza - po wymianie żarówek u sprzedawcy z allegro nowe działają bezbłędnie.
Dzienne są wyraźne jasne ale nie rażą bo są rozproszone. Kierunki świecą dużo lepiej od oryginału.
Comsio - 2021-03-21, 12:44
Dzięki za info.
Mam Ducato II i nasuwa się pytanko
Te świecidełka pasowały by w montować w lampy kierunków.
Akurat obecne dzienne, muszę wymienić, starość.
sprawdziłem na yut
|
|