Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - problem z iloscia miejsc

ccsrally - 2010-02-28, 13:43
Temat postu: problem z iloscia miejsc
witam
mam mały problem. w briefie mam zapisane że mój fendt660 ma aż 8 miejsc :shock: a w kamperku tylko 2pasy w zabudowie i 2 pasy w kabinie czyli tylko 4miejsc z pasami. kamperek jest z 1991 roku może wtedy nie wymagano tyle pasów. co mam zrobić z taka ilością miejsc. teraz autko nie musi przejść pierwszego przeglądu w Polsce bo mam ważny TUV ale co będzie podczas następnych przeglądów?
pozdrawiam

roger - 2010-02-28, 13:48

Niezależnie od tego co masz wpisane w briefie podczas przeglądu w OSD wpiszą ci faktyczna ilość miejsc zgodnych z polskimi przepisami... Przerabiałem to w poprzednim samochodzie ..... ;) jak chcesz więcej to je "zrób" nawet na chwilę.... przed badaniem .... tak jest taniej niż to odkręcać .
kimtop - 2010-02-28, 14:25

Jeśli masz miejsca siedzące bokiem do kierunku jazdy,to tam pasów nie ma
Skorpion - 2010-02-28, 15:11

Wedlug bifu mojego kamperka z roku 82 jest zaznaczone 6 miejsc do jadzy i 6 miejsc do spania i tak mam w polskim dow.rejestracyjnym.A tylko pasy sa przy siedzeniu kierowcy i pasazera jakby tylko w kabinie a przy reszciesiedzen brak ich nawet niema gdzie zamontowac takowych.
IAAN - 2010-02-28, 15:13

co masz w brifie zadna siła tego nie może zmieni jesli diadnosta stwierdzi że brak pasów dla 4 pasażerów to zmień diagnostę masz 4 miejsca z pasami 2 bez tyłem do kierunku jazdy to juz 6 i napewno tył to podkowa więdz spokojnie masz jeszcze 2 do jazdy bokiem więdz nie wymagają pasów
poszukaj na forum było już to opisywne do rocznika chyba 93 w samochodach specjalnych nie było wymogu montowania pasów bezpieczeństwa a twoje auto to specjalne
wątpię aby diagnosta liczył miejsca przy przeglądzie
myślę jednak że twoje 8 miejsc to trochę nierealne miałem podobną zabudowę w poprzednim kamperze też na 8 osób rejestracja ale jest jeszcze coś więcej o czym chyba nie wiesz
chcesz się dowiedzie napisz na pw do mnie

Skorpion - 2010-02-28, 15:18

:diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
roger - 2010-02-28, 15:23

Skorpion napisał/a:
jade xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxJUŻ ON WIE CO NAPISAŁxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx dowodzie rejestracyjnym


Głośniej Tadziu ... to z pewnością ci kolega podziękuje .... ;)


PS
Każdy wie jak to się robi ale jest coraz trudniej ....

Skorpion - 2010-02-28, 15:25

:diabelski_usmiech ;) :diabelski_usmiech
roger - 2010-02-28, 15:29

Nie no skąd .... pominąwszy to że to jest karalne i kolega z dnia na dzień traci uprawnienia a stacja jest zamknięta .....to nic .... ;)

PS

Hahahha no ładnie to teraz cytat wykasuj .....

MILUŚ - 2010-02-28, 15:38

roger napisał/a:


PS
Każdy wie jak to się robi ale jest coraz trudniej ....


Większość diagnostów już nie jest tak chętna do nastawiania głowy :?
Boją się prowokacji i częstych nalotów policji ..... :(

ccsrally - 2010-02-28, 16:01

Irek tak właśnie mam. siedzenia w kierunku jazdy mają pasy,te co są tyłem już nie no i z tyłu pojazdu jest podkowa więc siedzi się bokiem więc nie muszą tam być pasy z tego co piszecie więc ilość miejsc by zgadzała się:wyszczerzony:
roger - 2010-02-28, 16:25

ccsrally napisał/a:
siedzi się bokiem więc nie muszą tam być pasy


Obecne przepisy nie przewidują takiej możliwości .... ilość miejsc w dowodzie rej. samochodów 1 raz rejestrowanych to miejsca wyposażone w pasy przodem do kierunku jazdy ....

janusz - 2010-02-28, 17:04

Taka bardzo drobna uwaga, od jakiegoś czasu nasze przepisy za pierwszą rejestrację pojazdu uznają nie pierwszą rejestracje w Polsce lecz pierwszą w kraju Unijnym. Pojazd zarejestrowany w Niemczech w 1983 roku ma i u nas datę pierwszej rejestracji 1983 i ma odpowiadać warunkom z tamtego okresu. A dla czego? Sprawa jest prosta. Od nie tak dawna każdy nowy (czytaj pierwszy raz rejestrowany) w Polsce pojazd do 3,5t musi mieć ABS. Między innymi z tego powodu nasz ustawodawca wybrnął z problemu zakazu sprowadzania do kraju (a konkretnie wywozu z Niemiec) pojazdów starszych nie koniecznie mających ABS.
Niemcy nie pozwolili na zablokowanie naszego importu, bo wywóz wraków z Niemiec jest bardziej opłacalny niż utylizacja ich na miejscu.

roger - 2010-02-28, 17:21

Nie jestem na bieżąco .... słyszałem ,że w tej chwili nie trzeba robić przeglądu dopuszczającego do ruchu w okręgowej stacji jeśli pojazd ma ważne takie uprawnienia w Unii ( ale łba nie dam....) jesli tak jest nie ma problemu. Samochód poddany takiemu badaniu będzie miał jako ilość miejsc siedzących tylko te wyposażone w pasu i przodem do kierunku jazdy .... Poprzednie Ducato rejestrowałem w 2007 roku i mimo tego że w briefie było 6 miejsc samochód zarejestrowali na 2 osoby, nie uznając ławki bokiem do kierunku jazdy mimo iż jedno miejsce na niej miło pasy jego też nie uzano. Musiałem dostawić dodatkową ławę 3 osobową (oczywiście zamontowaną "na chwilę") i dopiero po dodatkowym przeglądzie zmieniłem na 5 osób .

PS
przepisy przepisami a życie życiem ....to taka sama dyskusja jak akcyza ... ;)

janusz - 2010-02-28, 17:56

roger napisał/a:
słyszałem ,że w tej chwili nie trzeba robić przeglądu dopuszczającego do ruchu w okręgowej stacji

Więc teraz jest tak.
Nie ma czegoś takiego jak "pierwszy przegląd pojazdu uprzednio zarejestrowanego za granicą" Kosztował 163 złote i był obligatoryjny. Wydawane było zaświadczenie o dokonanym przeglądzie i jako załącznik do tego zaświadczenia dokument identyfikacyjny pojazdu.
Teraz podzieliło się to prawie na dwie procedury.
1 Pojazd posiadający ważny zagraniczny przegląd w kraju Unijnym.
2. Pojazd nie posiadający ważnego badania.
W praktyce obie procedury różnią się tylko do tego miejsca, czy auto ma przegląd czy nie. Nie ważne staje to się bo obydwa jadą na stację kontroli.
Pierwszy aby uzupełnić brakujące dane, drugi aby zrobić przegląd i uzupełnić brakujące dane. Dalej czytaj pogrubienie z tego postu.
Bierzesz te dokumenty wystawione podczas okresowego badania technicznego a nie pierwszego i udajesz się do U. Skarbowego, i Starostwa(lub innego urzędu rejestrującego)
O jakie uzupełnienie danych chodzi?
Najbardziej podobne dane jak w naszym "dokumencie identyfikacyjnym" są w niemieckim briefie. O belgijskich, francuskich włoskich nie ma co mówić. Tam są tylko podstawowe dane.
Aby nie było tak prosto i aby nawet przypadkiem dane z żadnego dowodu rejestracyjnego/briefu nie starczyły naszym urzędnikom i aby delikwent mimo najlepiej opisanego samochodu i z dwuletnim przeglądem musiał jechać na nieobligatoryjny przegląd wymaga się obok starego rzadko opisywanego w dokumentach rozstawu osi, nowy wymiar rozstaw kół. A tej informacji nie ma w żadnym europejskim dowodzie rejestracyjnym.

SlawekEwa - 2010-02-28, 17:59

janusz napisał/a:
w Polsce lecz pierdzą w kraju Unijnym.

Janusz, a fe tak pisać :shock:

janusz - 2010-02-28, 18:04

Cytat:
Janusz, a fe tak pisać :shock:

Poprawiłem ale mam współwinowajcę tego przekrętu. Automatyczne sprawdzanie pisowni przez Firefoksa. Poprawia błędy ortograficzne ale robi rzeczowe :haha:

WINNICZKI - 2010-02-28, 20:43

Ręce i nogi opadają,i bądź tu człowieku uczciwy jak widać jak nas traktują. :gwm :gwm :spoko
Dembomen - 2010-02-28, 23:04

Hej!
Czytam i... ,kiedyś pisałem o swoich przejściach, u mnie są tylko pasy w szoferce a zarejestrowany był i jest na 6 osób, choć diagnosta najwyraźniej coś mącił :szeroki_usmiech
Hej!

Srebrzanka - 2010-03-01, 22:39

Mój w Niemczech był rejestrowany na 3 osoby - pasy tylko w 2 fotelach (kierowcy i pasażera obok). Na przeglądzie (ponad rok wstecz) został zarejestrowany jako "specjalny - Kampingowy" i wpisano 5 miejsc (żałuje, że nie 6 albo 8).
Piszecie, że miejsca do jazdy bokiem (mam takie 4) nie wymagają pasów.
PYTANIE !
Na podstawie jakiego przepisu (ustawy, rozpoządzenia)? Czy Ktoś z Was zna podstawę prawną?

roger - 2010-03-02, 12:10

Srebrzanka napisał/a:
Na podstawie jakiego przepisu (ustawy, rozpoządzenia)? Czy Ktoś z Was zna podstawę prawną?


Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 ze zmianami z dnia 15 października 2007 (Dz.U. Nr 192)...skoncentruj się na &8 .... wraz ze zmianami (dotyczy siedzeń) w których dodano między innymi pkt 2a że siedzenia nie mogą być skierowane bokiem do kierunku jazdy .. ja to będzie mało to podciągną pojazd pod ciężarowy przystosowany do przewozu osób a wtedy rozdział 10 &40 czyli "...przymocowane na stałe ławki jadna za drugą.." + dodatkowo wymiary na jedna osobę ble ble ble...oraz &11 dotyczy pasów i ich kotwienia w nadwoziu etc...
I nie piszcie że nasze pojazdy to samochody specjalne a to ich nie dotyczy bo ich rodzaje są wyrażnie w rozporządzeniu wymienione i nie ma tam samochodów kempingowych..... a skoro nie ma to wolna amerykanka i jak się Panu ze Stacji Diagnostycznej widzi tak go zakwalifikuje bo zyjemy w Polsce..... ;)

kaimar - 2010-03-02, 12:17

Pasy to nie wszystko. zapominacie koledzy o DMC - człowiek też waży.
W niektórych modelach Mobilvetty którą mam przyjemność sprzedawać, jest różnica w ilości homologowanych miejsc do przewozu osób w zależności od silnika pojazdu. Wersje z silnikiem 3 litry mają często o jedno miejsce mniej w stosunku do wersji z silnikiem 2,3.

roger - 2010-03-02, 12:20

kaimar napisał/a:
zapominacie koledzy o DMC - człowiek też waży


W rozporządzeniu przywołanym wyżej jest wszystko ....DMC też ale troszkę czytania jest i sporo haków .....

Kaimar
Twoje pojazdy są nowe i siłą rzeczy muszą mieć homologacje która to wszystko dokładnie określa. Problem z rozbieżnościami brief polski dowód to raczej problem samochodów starszych i ewentualnych adaptacji .... ;)

bogus bednarski - 2010-03-02, 14:34

Koledzy, mam VW T4 ciężarowy. Zarejestrowany na 5 osób.Z przodu kierowca i pasażer po prawej stronie, pasy montowane trzy punktowo.W środku pas biodrowy.Tył pojazdu ławka na dwa siedzenia , brak kotwiczenia pasów.Samochód z 1991 roku, składak 1997r.Pojazd przeglądany od prawie 20 lat.Żaden diagnosta nigdy nie sprawdzał siedzeń ani pasów.
Kiedyś z ciekawości zapytałem czy mogę i na jakich zasadach przewozić osoby na tylnym siedzeniu.
Odpowiedziano mi że po 1997 r. pojazd musi mieć pasy na każde siedzenie, mimo że to składak z lat 1991.Czy w tym wypadku mogę mieć pasy biodrowe i przewozić dzieci?Czy dzieci poniżej 1metra wzrostu muszą mieć podkładki? [tylko po co przy pasach biodrowych?]
Jeśli nie mam możliwości montażu pasów trzy punktowych z tyłu to dlaczego pojazd dalej jest dopuszczany do ruchu na 5 miejsc?
Tak że widać to wszystko jest czarną magią dla naszych urzędów.
Policja sobie, urzędnik sobie a życie sobie, tylko dla swojego spokoju chcę mieć wszystko w porządku.Ale jak?

roger - 2010-03-02, 15:28

bogus bednarski napisał/a:
Zarejestrowany na 5 osób

Skoro tak jest zarejestrowany w Polsce to jest OK .... my piszemy o problemie związanym ze zmiana ilości miejsc i rozbieżnościach brief -polski dowód ... ;)
bogus bednarski napisał/a:
Żaden diagnosta nigdy nie sprawdzał siedzeń ani pasów.

Bo to stan zastany a nie pierwszy przegląd dopuszczający do ruchu czy tez zmiana stanu ....
bogus bednarski napisał/a:
Czy w tym wypadku mogę mieć pasy biodrowe i przewozić dzieci?Czy dzieci poniżej 1metra wzrostu muszą mieć podkładk

Cytat:
Kiedyś z ciekawości zapytałem czy mogę i na jakich zasadach przewozić osoby na tylnym siedzeniu.


Ustawa z 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym:
Obowiązek stosowania pasów:

Art. 39. 1. Kierujący pojazdem samochodowym oraz osoba przewożona takim pojazdem wyposażonym w pasy bezpieczeństwa są obowiązani korzystać z tych pasów podczas jazdy (...)

Art. 45. 2. Kierującemu pojazdem zabrania się: (...) 3) przewożenia pasażera w sposób niezgodny z art. 39, 40 lub 63 ust. 1;

Art. 63. 1. Przewóz osób może odbywać się tylko pojazdem do tego przeznaczonym lub przystosowanym. Liczba przewożonych osób nie może przekraczać liczby miejsc określonych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem ust. 4. W pojeździe niepodlegającym rejestracji liczba przewożonych osób wynika z konstrukcyjnego przeznaczenia pojazdu.

Zwolnieni z obowiązku stosowania pasów:

Art. 39. 2. Obowiązek korzystania z pasów bezpieczeństwa nie dotyczy
1) osoby mającej orzeczenie lekarskie o przeciwwskazaniu do używania pasów;
2) kobiety o widocznej ciąży;
3) kierujący taksówką osobową podczas szkolenia lub egzaminowania;
4) instruktora lub egzaminatora podczas szkolenia lub egzaminowania;
5) policjanta, funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, inspektora kontroli skarbowej, funkcjonariusza celnego i Służby Więziennej, żołnierza Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej - podczas przewożenia osoby (osób) zatrzymanej;
6) funkcjonariusza Biura Ochrony Rządu podczas wykonywania czynności służbowych;
7) zespołu medycznego w czasie udzielania pomocy medycznej;
8) konwojenta podczas przewożenia wartości pieniężnych;
9) osoby chorej lub niepełnosprawnej przewożonej na noszach lub w wózku inwalidzkim.

Przewożenie dzieci:

Art. 39. 3. W pojeździe samochodowym wyposażonym w pasy bezpieczeństwa dziecko w wieku do 12, nieprzekraczające 150 cm wzrostu, przewozi się w foteliku ochronnym lub innym urządzeniu do przewożenia dzieci, odpowiadającym wadze i wzrostowi dziecka oraz właściwym warunkom technicznym.
4. Przepis ust. 3 nie dotyczy przewozu dziecka taksówką osobową, pojazdem pogotowia ratunkowego lub Policji.
Art. 45. 2. Kierującemu pojazdem zabrania się: (...) 3) przewożenia pasażera w sposób niezgodny z art. 39, 40 lub 63 ust. 1; 4) przewożenia w foteliku ochronnym dziecka siedzącego tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego wyposażonego w poduszkę powietrzną dla pasażera; 5) przewożenia, poza specjalnym fotelikiem ochronnym dziecka w wieku do 12 lat na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego.
Taryfikator mandatów i system punktów:
* Niekorzystanie z pasów bezpieczeństwa podczas jazdy - mandat 100 zł - 2 punkty;
* Kierowanie pojazdem przewożącym pasażerów nie korzystających z pasów bezpieczeństwa - 100 zł - 1 punkt;
* Przewożenie dziecka w pojeździe:
1) poza fotelikiem ochronnym lub innym urządzeniem do przewożenia dzieci - 150 zł - 3 punkty,
2) w foteliku ochronnym, siedzącego tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu pojazdu wyposażonego w poduszkę powietrzną dla pasażera - 150 zł - 3 punkty.


PS
Mam nadzieję że wyjaśniłem co nie co ... ;)

bogus bednarski - 2010-03-02, 17:34

roger napisał/a:






Ustawa z 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym:



Obowiązek stosowania pasów:

Art. 39. 1. Kierujący pojazdem samochodowym oraz osoba przewożona takim pojazdem wyposażonym w pasy bezpieczeństwa są obowiązani korzystać z tych pasów podczas jazdy (...)


roger, witam.fakt że w nie fortunnym miejscu mój post, może admini go wywalą w inne miejsce.
Ja pisałem o braku pasów z tyłu na siedzeniach i w związku z tym moje pytanie czy mogę w ten sposób przewozić osoby.Co do dzieci to widzę że nie.

Dzięki za info w tej sprawie.

roger - 2010-03-02, 18:01

bogus bednarski napisał/a:
Ja pisałem o braku pasów z tyłu na siedzeniach i w związku z tym moje pytanie czy mogę w ten sposób przewozić osoby


Art. 39. 1. mówi że jak masz muszą być zapięta ...... idąc dalej jak nie masz.... nie masz co zapiąć ..... ;) .... więc możesz ... ale nie powinieneś :bajer :haha: :haha: :haha: Jezu jak to brzmi .... ;)


Jedziemy chronologicznie Polska:
1983 -wprowadzono obowiązek zapinania pasów ale dotyczył przednich siedzeń poza obszarem zabudowanym i wszystkie nowe pojazdy musiały być w nie wyposażone(już od 71r.).
1991 - rozszerzono obowiązek o siedzenia tylne i na wszystkie drogi
1999 - obowiazek stosowania fotelików

"Wymogi polskiego ustawodawcy nie są jednak zbyt wygórowane. Jadąc za granicę - czy to na zachód, czy też np. do naszych południowych sąsiadów - z pewnością będziemy musieli uzupełnić listę obowiązkowych akcesoriów, choćby o apteczkę, kamizelkę odblaskową czy komplet Robert Kwiatek- Polskie przepisy wymagają posiadania trójkąta ostrzegawczego i gaśnicy, a apteczka nie jest obowiązkowa. zapasowych żarówek.

W Polsce obowiązuje nas jedynie wożenie trójkąta i gaśnicy. Warto pamiętać, że ta ostatnia powinna znajdować się w łatwo dostępnym miejscu, a nie np. w bagażniku. Musi też mieć ważne badanie techniczne. Apteczkę samochodową warto wozić, ale policjant nie ma prawa wymagać od nas jej posiadania.

Każde auto w Polsce zarejestrowane po 1971 roku musi być wyposażone w przednie pasy bezpieczeństwa. Posiadanie tylnych pasów jest obowiązkowe w wypadku aut zarejestrowanych po 30 czerwca 1993 roku.

Określone wymogi dotyczą też ogumienia. Samochód musi mieć na każdej osi opony o takim samym bieżniku. Należy pamiętać o minimalnej głębokości bieżnika - ustawodawca określił ją na poziomie 1,6 mm.

Teoretycznie prawie każde rejestrowane w Polsce auto powinno mieć tylne chlapacze, jednak z powodu wyjątkowo zagmatwanej treści rozporządzenia w tej sprawie prawie, nikt tego nie wymaga - nic więc dziwnego, że niewielu producentów je montuje. Upraszczając nieco zapisy ustawowe, można przyjąć, że auta osobowe i dostawcze o masie do 3,5 tony powinny być wyposażone w chlapacze, jeśli dolna krawędź tylnego błotnika znajduje się powyżej płaszczyzny tylnej osi auta.

Według ministerialnego rozporządzenia obowiązkowe jest także posiadanie wycieraczki przedniej szyby, zapewniającej kierowcy odpowiednią widoczność. Podobny wymóg dotyczy spryskiwacza - z tą różnicą, że nie muszą go mieć auta zarejestrowane przed 1971 rokiem. Z innych oczywistości ustawodawca dokładnie określa, jaki dźwięk ma wydawać klakson oraz gdzie powinien znajdować się prędkościomierz. Specyfiką naszego kraju jest również wymóg posiadania kompletu zagłówków. Musi być ich tyle, na ile osób zarejestrowany jest samochód."


Źródło:www.motofakty.pl

Srebrzanka - 2010-03-03, 09:38

Znalazłem dzięki Rogerowi i wgryzam się w lekturę.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:
7) w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa:
a) na przednich siedzeniach - stosuje się do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1971 r., i do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1995 r.,
b) na siedzeniach innych niż przednie samochodu osobowego, skierowanych do przodu; warunek stosuje się do samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.;
przepisów lit. a i b nie stosuje się do pojazdu z nadwoziem otwartym;
8) w pasy bezpieczeństwa na siedzeniach wyposażonych w punkty kotwiczenia; przepis stosuje się do:
a) przednich siedzeń w samochodach osobowych, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu:
– 30 czerwca 1971 r. - z silnikiem o pojemności skokowej powyżej 1.400 cm3,
– 31 grudnia 1971 r. - z silnikiem o pojemności skokowej od 1.000 cm3 do 1.400 cm3,
– 30 czerwca 1972 r. - pozostałych,
b) siedzeń innych niż przednie - w samochodach osobowych zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r.,
c) siedzeń w pojazdach innych niż wymienione w lit. a i b, wyposażonych w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa - zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1993 r.;
przepisów lit. a-c nie stosuje się do pojazdu z nadwoziem otwartym;

To może być przydatne dla Nas, jeżdżących weteranami. Dzięki Roger za pomoc.

artanek - 2010-03-03, 10:53

Przeczytałem od deski do deski wszystkie posty w tym temacie i doszedłem do wniosku ?
Wiem że dalej nic nie wiem?
Jak na razie nigdy mnie policja nie zatrzymała nigdy na trasie ani w kraju ani za granicą .Jak mnie zastawią i sprawdzą że z tyłu na bocznych siedzeniach brak mi pasów i sa tam ludzie to mi pewnie dadzą odpowiedz .Pytanie ile to będzie kosztowac - jak nic to znaczy że przepisu nie złamałem .Camper zjezdził juz większosc panstw w Europie i jak na razie chroni mnie od policji.Oby tak dalej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group