|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Ducato I - schemat instalacji
yannoo - 2010-03-22, 20:35 Temat postu: Ducato I - schemat instalacji Czy ktoś ma jakieś schematy instalacji elektrycznej, skrzynki bezpieczników itp. itd. Fiata Ducato I. Będę wdzięczny...
Pozdrawiam
gino - 2010-03-22, 21:04
moze to cos Ci pomoze..
faccon2006 - 2010-07-26, 19:28
Gino,jak możesz to wyślij mi to na maila. Z góry dziękuję
Aimeiz - 2010-08-02, 08:00
Gino.
Ja również poproszę schemat w pełnej rozdzielczości.
Widzę że mieszkamy niedaleko. Moje lokum to Miedzeszyn. Znasz jakiś warsztat, który zrobiłby solidnie i bez naciągania przegląd mojego Ducato 2.5D 1989r. za rozsądne pieniądze?
roger - 2010-08-02, 09:20
Aimeiz napisał/a: | Znasz jakiś warsztat, który zrobiłby solidnie i bez naciągania przegląd mojego Ducato 2.5D 1989r. za rozsądne pieniądze? |
HAHA Gino zrobi .... dobrze trafiłeś ....
Pawcio - 2010-08-02, 10:00
Gino teraz buja w obłokach.. znaczy po jeziorach. Tylko mu rybki w głowie.
Za tydzień ma zejść na ziemię.. znaczy na ląd.
Aimeiz - 2010-08-02, 10:50
Dzięki - zahaczę go.
A schemacik mi jest potrzebny, bo nie działa mi ładowanie akumulatora "hotelowego" z alternatora. Jak włączę lodówką na zasilanie z samochodu to szybko rozładowuje akumulator.
No i nie mogę wyczaić czy tego układu do ładowania wogóle niema, czy jest popsuty.
Na elektrodzie wyczytałem że w którymś z kamperów stosują przekaźnik sterowany napięciem z alternatora, który łączy poprzez bezpiecznik obydwa akumulatory.
Tylko że w Ducato alternator dostępny jest od spodu i nie mam jak wyczaić który to przewód pod który można by podpiąć ten przekaźnik.
Znalazłem czerwony konektor czterostykowy na którym, na jednym ze styków pojawia się 14.4V po uruchomieniu silnika. Ale to chyba kontrolka czujnika ciśnienia oleju bo jak podpiąłem tam cewką przekaźnika to zaczęła się lekko jarzyć kontrolka ciśnienia oleju.
Znam się nieco na prądzie, ale bez schematów i porady kogoś kto siedzi w tym na codzień to błądzenie po ciemku można tylko napsuć.
Aimeiz - 2010-08-11, 22:23
Miałem dziś przyjemnośc osobiście poznać Gino.
Dużo mi poradził i pożyczył, książkę z opisami i schematami - ślicznie dziękuję.
Żeby był pożytek dla zainteresowanych, zeskanowałem opisy i schematy i umieściłem Tutaj.
Jest czytelny i można wydrukować również dwustronnie.
gino - 2010-08-11, 22:55
ciesze sie ze moglem pomoc...
ja rowniez wiele dowiedzialem sie o super pasji ktora daje mase radosci Marcinowi..
czyli..MODELARSTWIE..i zawodach modeli latajacych...
rowniez dziekuje za odwiedziny. ...
roger - 2010-08-12, 00:59
Aimeiz ..... bo tu same porządne ludki są ......kolego
Aimeiz - 2010-08-12, 08:14
Tak - widzę że kompanija zacna.
Studiuję ten schemat i zagadką są dla mnie oznaczenia kolorów, które nijak nie mogłem wczoraj dopasować do żadnego ze znanych mi języków. Może dlatego że było późno i padłem po północy.
Jakie kolory oznaczają literki: M, N, RoN, ViN,Bi,M,V,G,GNGJ, Bc, BcR, VN, BN itd?
Również oznaczenia wiązek przewodów: T, G, RG, RD, D itd.
Sprawdziłem z naturą w \ducato z 1989r. że np. N to nie jest niebieski, BI to nie biały ani brązowy.
A potrzeba dość pilna bo ni stąd ni zowąd padły mi światła reflektorów, również światło przeciwmgielne i zostały tylko pozycyjne. Sprawdziłem że od bezpieczników włącznie do żarówek jest ok.
Wspólny przewód dla tych wszystkich świateł, wg. schematu to kabelek o kolorze M w wiązce oznaczonej jako T. No i właśnie - M co to za kolor?
Może ta informacja to nie w tej kategorii tematów, ale jak wygląda aircombat, można się zorientować oglądając Film z walki finałowej I wojna światowa Na mistrzostwach w Niemczech. I cała dyskusja na combatowym forum z linkami do galerii z setkami zdjęć
roger - 2010-08-12, 10:04
Generalnie w tych starszych obowiazuje taki schemacik kolorów:
A - niebieski
B - biały
C - pomarańczowy
G - żółty
H - szary
L - niebieski
M - brązowy
N - czarny
R - czerwony
S - różowy
V - zielony
Z - fioletowy
Aimeiz - 2010-08-12, 18:44
Dzięki.
Do Polskiego mi to nijak nie pasuje, z angielskim też nie bardzo, ciekaw jestem z jakiego języka pochodzą te skróty kolorów?
Coś mi sie przypomina, że w schematach Polskiego Fiata też były takie oznaczenia.
Jeszcze raz dziękuję.
Aimeiz - 2010-08-12, 22:40
Niestety między schematem z książki a rzeczywistością jest sporo różnic.
Przede wszystkim liczba przekażników. Na schemacie są dwa - do wentylatorów chłodzenia silnika a w skrzynce z bezpiecznikami w samochodzi jest 6.
Sprawdziłem wszystkie przekaźniki są sprawne, przynajmniej tykają jak się przyłoży 12v wprost na cewkę.
Na zdjęciu skrzynka z bezpiecznikami:
Dwa napewno są od wentylatorów, jeden tyka gdy się przekręci stacyjkę na pierwsze położenie.
Prawdopodobnie któryś, albo któreś są do świateł.
Może ktoś wie który przekaźnik powinien kiedy tyknąć a zwłaszcza gdy mają się palić światła mijania, drogowe czy przeciwmgielne?
Próbowałem sprawdzać też włącznik i przełącznik świateł. Ten pierwszy wygląda że działa. Po włączeniu świateł, napięcie 12vpojawia się Napięcie pojawia się na styku przełącznika świateł - kabelki zielono czarny i biało czerwony, ale pozostałe kable wchodzą w przełącznik i nie mam się jak podpiąć woltomierzem.
Wiązka kabli z przełączników przy kierownicy rozdziela się na dwie części - konktor przewodów sterujących wycieraczkami - to już sprawdziłem. Pozostałe multum przewodów wchodzi pod deską rozdzielczą bez konektora (albo nie mogę go znaleźć. Wymiana przełącznika świateł w tym sqamochodzie wiąże się chyba z eymianą całej wiązki kabli. Nie... to niemożlaiwe.
Na dziś dosyć. Może ktoś coś poradzi jak naprawić te światła.
IAAN - 2010-08-13, 07:31
kabelek na którym pojawia się napięcie + po odpaleniu samochodu z tego co pamiętam ma kolor czerwono czarny idzie od alternatora takim cieńkim przewodem podłączany na wsówkę do lewego nadkola w górę do licznika i tam do kontrolki alternatora
tak jest w peugocie z 86 roku
jesli szukasz przekażnika do akumulatora wewnętrznego nie znajdziesz go w skrzynce z bezpiecznikami auta
u mnie jest on w energobloku w szafce
w eura mobil na fiacie miałem go pod siedzeniem pasażera tam są 2 przekażniki
bezpieczniki do tego układu u mnie są na płycie czołowej od strony akumulatora pod taką osłonką z plastyku ,eura miała w szafie obok pieca widoczne popodniesieniu deski
roger - 2010-08-13, 08:53
Aimeiz napisał/a: | Wymiana przełącznika świateł w tym sqamochodzie wiąże się chyba z eymianą całej wiązki kabli |
No przestań szerzyć defektyzm .... ..... przełącznik jest na kostkach i wszystkie i spokojnie się odpina żeby go zdemontować odpinasz kostki zdejmujesz kierownicę i odkręcasz śrubę mocującą obejmę wokół przełącznika .....
Z tego co pamiętam od świateł są te dwa przekaźniki górne z prawym rogu ..... znajac zycie przypaliły się styki przy wsuwkach bo to standard w tych samochodach szczególnie jak postoją. Po pierwsze zrób małe doświadczenie odpal silnik włącz światła i poruszaj przekaźnikami obserwując czy się zapalą ( raczej migną) wyjmij przekaźniki ( ta skrzyneczka gdzie je wkładasz unosi sie do góry ) poczyść wsuwki i powinno być OK ... sam przekaźnik tez można rozebrać i zreanimować ....
Aimeiz - 2010-08-13, 18:20
Dzięki.
Przekaźnikowy układ który łączy obydwa akumulatory jak chodzi silnik zrobiłem. Nie chciało mi się szukać i naprawiać istniejącego układu, który jest albo i go niema, więc zrobiłem nowy układ który już działa. Przy okazji zaopatrzyłem sie w przekaźniki, wsówki, złączki i kable, tak że mam i do różnych usprawnień i "w razie Niemca" jak mówią w jednaj z naszych krain.
Co do świateł które mi znikły.
Wczoraj poszukiwania robiłem po ciemku, byłem zmęczony stąd ten mój defetyzm. Miałem wrażenie że czeka mnie rozebranie połowy samochodu, więc napisałem co napisałem na forum i poszedłem spać, w dodatku nie wiedziałem poco są te przekaźniki co ich niema na schemacie a sprawdzałem i przekaźniki i styki do nich prowadzące - są w dobrym stanie.
Rano szybciutko wstałem koło szóstej i po odświeżającym prysznicu zabrałem się do tematu od nowa.
Znalazłem na Allegro przełącznik zespolony taki jak jest w moim ducato i jego fotografię, co upewniło mnie iż jednak ma kostki łaczeniowe. Ośmieliło mnie to do nieco mocniejszego pociągnięcia za wiązkę przewodów i oczywiście kostki łączeniowe się znalazły. Jedna od sterowania wycieraczek - biała duża, druga od kierunkowskazów - biała mała i jedna zielona duża od świateł i klaksonu.
Sprawdziłem omomierzem i zanotowałem które styki są do czego i rozpocząłem śledztwo.
Testy omomierzem odłaczonego przełącznika spod kierownicy wykazały że jest sprawny funkcjonalnie.
Trzeba było znaleźć gdzie brak jest jakiegoś połączenia.
Oczywiście ze schematem się nie zgadzało bo są dwa przekaźniki do świateł: przedni lewy do drogowych i przedni prawy od świateł mijania a na schemacie ich niema. Ale do tego doszedłem dopiero śledząc po kolorach kabli, które szły nie do bezpieczników jak na schemacie, tylko do przekaźników.
Posprawdzałem jeszcze raz przekaźniki - były sprawne. Nie dawały się jednak sterować z przełącznika. Na wszystkich stykach kostki przełącznika odpowiedzialnych za światła, po włączeniu stacyjki i świateł pojawiło się 12V niezależnie od położeń dźwigni przełącznika świateł. To skierowało moje podejrzenia w kierunku braku połączeń z masą.
No i faktycznie. Styki cewek dwóch przekaźników nie miały połączenia z masą.
Zwarłem dla próby, poprzez kabelek z bezpiecznikiem ten styk, na którym nie było napięcia 12v no i światła zaczęły działać.
Czarny cienki kabelek, odchodzący od łącza cewki przekaźnika świateł drogowych, dalej do cewki przekaźnika świateł mijania, mimo że było podłaczony do takiej rozetki ze stykami masy nad przednim nadkolem nie przewodził prądu.
Powód - zaciśnięta na kablu wsówka straciła kontakt z kablem - taki uwiąd starczy.
Do tej rozetki dochodzi kilka kabli mas przekaźników, więc co bardziej zużyte wsówki powymieniałem na nowe świeże ale niestety nie tak solidne jak oryginalne. Te które były dobre poczyściłem i potraktowałem zaciskarką.
Ufff wszystko działa.
Pozakładałem zdjęte uprzednio osłony i postanowiłem uruchomić silnik i jeszcze raz sprawdzić czy wszystko działa.
No i.... świeczki się podgrzały, rozrusznik zakręciał kilka razy a silnik milczy.
Pomyślałem: Matko święta, jedno naprawiłem a co innego popsułem, ale pomyślałem również że mogłem przy tych próbach poprostu rozładować akumulator.
Sprawdziłem tylko czy na styku na pompie wtryskowej pojawia się napięcie przy włączonej stacyjce - było. Znaczy chyba nic nie popsułem. Mogłem jeszcze popalić świece żarowe, bo przy tych próbach ze światłami wielokrotnie właczałem i wyłączałem stacyjkę bez uruchamiania silnika. Spadek napięcia na akumulatorze, przy właczonych świecach upewnił mnie że przynajmniej jedna-dwie są sprawne.
Przypomniałem sobie że dieselki przy rozładowanym lub słabym akumulatorze potrafią kręcić ale częstyo nie chcą zapalić - brakuje takiego uderzenia.
Podłaczyłem prostownik i wziąłem się swą zawodową robotę.
Po kilku godzinkach ładowania silnik bez problemy zapalił i znów wszystko działa.
Doświadczenia traktuję jak najbardziej pozytywnie.
Mimo że straciłem kilka godzin na szukaniu po omacku po całym samochodzie, w końcu bardzo prostej usterki to zapoznałem się dosyć dokładnie z dużym fragmentem instalacji elektrycznej.
Samochód jest stary i podobne zdarzenie może wystąpić w podróży, ale znacznie szybciej sobie z usterką poradzę. Teraz wiem co kiedy powinno tykać i gdzie są słabe punkty.
Nie wiem jszszcze do czego służą pozostałe dwa przekaźniki.
Jeden cyka po włączeniu stacyjki - tylny lewy, a tylnego prawego nie udało mi się uaktywnić, może uruchamia bendiks i rozrusznik? Trzeba to też rozpoznać.
Dwa przekaźniki z przodu bezpieczników są chyba od wentylatorów. Te dwa są na schemacie.
Zastanawiam się jak sprawdzić funkcjonowanie kontrolek, które nie miały okazji jeszcze się zaświecić:
1. Kontrolka temperatury silnika. Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego działa ale kontrolka nie wiem.
2. Czy działa prawidłowo kontrolka sprawności hamulców. Zapala się przy zaciągnięciu ręcznego, ale nie wiem czy zasygnalizuje niesprawność hamulców.
3. kontrolka rezerwy paliwa - kupiłem i napełniłem mały karnisterek i teraz będę mógł odważniej patrzeć na opdającą wskazówkę wskaźnika zawartości zbiornika.
4. Kontrolka z jakąś bańką z płynem - to chyba płyn spryskiwaczy
5. kontrolka ogrzewania szyby, ale nie mam nigdzie szyby ogrzewanej
6. Jakaś kontrolka z "rusztem przewiewanym wiatrem" nie wiem co to jest.
Może ktoś wie jak to posprawdzać i przy okazji nie popsuć, bo odpukać pojazd znów jest sprawny.
mikart - 2010-08-13, 18:32
do tej "rozetki: z kablami masowymi co wazne dochodza tez kable masowe wentylatorow chlodnicy (u mnie te wlasnie nie laczyly) - sadze, ze warto to wiedziec takze
kontrolki juz byly tu gdzies omawiane ale a banka z plynem to z tego co sie orientuje to woda w filtrze paliwa a wiatr w rusztach to kontrolka filtra powietrza, jak sie za bardzo zapcha to sie zaswieci, ja sprawdzalem zatykajac rure gdzie jest zasysane powietrze
Aimeiz - 2010-08-13, 18:40
mikart napisał/a: | do tej "rozetki: z kablami masowymi co wazne dochodza tez kable masowe wentylatorow chlodnicy (u mnie te wlasnie nie laczyly) - sadze, ze warto to wiedziec takze
kontrolki juz byly tu gdzies omawiane ale a banka z plynem to z tego co sie orientuje to woda w filtrze paliwa a wiatr w rusztach to kontrolka filtra powietrza, jak sie za bardzo zapcha to sie zaswieci, ja sprawdzalem zatykajac rure gdzie jest zasysane powietrze |
Tak - te masy przekaźników sterujących również wentylatorami są bardzo wątłe i zadaję sobie z tego sprawę. Wszystkie odświeżyłem na wszelki wypadek, ale gdyby mi się płyn chłodzący przegrzewał i nie włączały się wentylatory to tam taż trzeba szukać przyczyny.
Przy sprawnym mierniku temperatury, niesprawność wentylatorów widać dosyć wyraźnie.
Poszukam postu o kontrolkach - dzięki.
roger - 2010-08-15, 22:28
Aimeiz napisał/a: | No i faktycznie. Styki cewek dwóch przekaźników nie miały połączenia z masą.
Zwarłem dla próby, poprzez kabelek z bezpiecznikiem ten styk, na którym nie było napięcia 12v no i światła zaczęły działać |
..... a gdzie moje piwo .... ?
Aimeiz - 2010-08-16, 07:23
..... a gdzie moje piwo .... ?[/quote]
Co prawda rozwiązałem problem przed przeczytaniem twojej informacji ale piwko przesłałem i dołączam podziękowania.
Dopadłem ne ebayu nowszą książkę "Fiat Ducato Peugeot Boxer, Citroen Jumper Sam naprawiam samomochód". Opis mówi że obejmuje samochody od 1982 do 2002r. Może tam będą bardziej aktualne schematy elektryczne.
Jak ją dostanę to będę mógł się podzielić informacjami.
Miałem jeszcze jeden mankament elektryczny objawiający się wydobywaniem sie zapachu palonego bakielitu gdy włączał się wentylator w chłodnicy.
Grzał się bardzo mocno bezpiecznik tegoś wentylatora.
Pracowicie oczyściłem styki i podoginałem sprężynki dociskające bezpieczniki w skrzynce i same bezpieczniki. To znacznie poprawiło sytuację. Bezpiecznik co prawda grzeje się, ale na tyle że można go spokojnie dotknąć. Przedtem dotknięcie styku kończyło się spaleniem naskórka na palcu. Również jaśniej świecą światła i szybciej chodzą wycieraczki i dmuchawa.
Pomierzyłem spadki napięć pod pełnymi obciążeniami na stykach oprawek. Wynoszą od kilkunastu mV do ok 60mV na bezpieczniku wentylatora. Nie jest to dużo, ale przy 15A to prawie 1 wat mocy zamieniane na ciepło.
Jeszcze z mankamentów elektrycznych pozostały do zdiagnozowania i naprawy:
1. Nie świeci się kontrolka kierunkowskazów - żarówka jest niestety dobra.
2. Nie świeci się tylne światło przeciwmgielne- kontrolka się pali. Może trzeba wymienić żarówkę.
3. Do sprawdzenia światło cofania.
No i tak jak pisałem wcześniej nie wiem czy funkcjonują pozostałe kontrolki.
OMNIBUS - 2010-08-21, 21:39
Dzięki Marcin, że pomyślałeś i zamieściłeś te opisy i schematy w dobrej rozdzielczości
Przydadzą mi się, bo właśnie dziś wymontowałem rozrusznik - nie łączy czasem styk prądowy w cewce rozrusznika (przekaźniku, nie wiem, jak to fachowo mechanicy samochodowi nazywają)
OMNIBUS - 2010-08-21, 21:48
Robert, sprawdzę też jutro jak te kolory w moim Ducato'90 się sprawdzą - dziś już za ciemno, nie pójdę w ślady Marcina ....
OMNIBUS - 2010-08-21, 22:09
Aaa.......doczytałem w innym topiku nt. rozrusznika i tp, więc tam przeniosłem swój post
MILUŚ - 2010-08-21, 22:16
Aimeiz napisał/a: |
2. Czy działa prawidłowo kontrolka sprawności hamulców. Zapala się przy zaciągnięciu ręcznego, ale nie wiem czy zasygnalizuje niesprawność hamulców.
........
4. Kontrolka z jakąś bańką z płynem - to chyba płyn spryskiwaczy
........
6. Jakaś kontrolka z "rusztem przewiewanym wiatrem" nie wiem co to jest.
Może ktoś wie jak to posprawdzać i przy okazji nie popsuć, bo odpukać pojazd znów jest sprawny. |
Witaj Marcinie !
Poz.2 to nie kontrolka sprawności hamulców / niestetety/ a tylko sygnalizacja zaciągniętego hamulca ręcznego ; niskiego poziomu płynu hamulcowego / czujnik masz w pokrywie zbiorniczka na pompie hamulcowej/ i w zależności od modelu stanu grubości klocków hamulcowych.
Poz. 4 to nie czujnik poziomu płynu spryskiwacza szyb a ...... sygnalizacja obecności wody w filtrze paliwa .
Poz. 6 jest to kontrolka filtra powietrza / zapalenie jej świadczy o zanieczyszczonym fitrze powietrza /
PZDR> MILUŚ
Aimeiz - 2010-08-22, 09:01
OMNIBUS napisał/a: | Dzięki Marcin, że pomyślałeś i zamieściłeś te opisy i schematy w dobrej rozdzielczości
Przydadzą mi się, bo właśnie dziś wymontowałem rozrusznik - nie łączy czasem styk prądowy w cewce rozrusznika (przekaźniku, nie wiem, jak to fachowo mechanicy samochodowi nazywają) |
To się chyba nezywa bendiks.
Miałem podobną usterkę w Fiacie 125p (lata 1986-88)i odpalałem samochód trzymając jedną ręką włączony rozrusznik kluczykiem i jednocześnie zwierając kluczem do kół te śruby stuków bendiksa. Pomagał mi w tym wzrost 190cm, bo taka też jest rozpiętość ramion . Nie można było dostać tej części. Kupiłem rzemieślniczą podróbkę która po roku popsuła się w taki sam sposób.
Konstrukcja bendiksa możed być podobna w tych pojazdach. Tam się wyrabiało zamocowanie miedzienej płytki zwierającej styki stycznika od rozrusznika i coraz częściej nie kontaktowało, aż wogóle przestawało działać.
Z rozrzewnieniem wspominam tamtego Fiata. Zacząłem nim jeździć jak miał ze 100tys i zrobiłem z górką drugą setkę. Nauczyłem się na nim radzić sobie z awariami po drodze i wrócić do domu z usterką zaleczoną metodami Mc Givera. A pamiętam takie:
Wyżej wspomniany bendiks, pękanie pasków klinowych (raz wróciłem na pończoszce), awaria wentylatora, rozłączenie drążka zmiany biegów, cieknąca pompa wodna, różne korowody z elektryką, nie działający prędkościomierz i licznik kilometrów (To było ważne, bo samochód był państwowy i rozliczało się paliwo na bazie wskazań licznika a to mi się stało 500km od firmy).
Czekam na nowszą książkę. Zeskanuję opisy instalacji elektrycznych i wrzucę na serwerek.
OMNIBUS - 2010-08-22, 11:35
Aimeiz napisał/a: | To się chyba nezywa bendiks. |
Trochę rozpiętości mi brakuje
A co do bendiksa - myślałem - może źle myslałem, nie wiem, niech mnie ktoś naprostuje - że bendiks to samo sprzęgiełko z zębatką na osi rozrusznika ......
Ale może cewka też do tego należy ....
W innym topiku jest o przeróbkach instalacji (poprawianie fabryki) - idę zaraz do autka i pomierzę napięcie na cewce, jesli będzie za małe, to może założenie przekaźnika pomoże.
Dzięki za info !
W małym fiaciku kiedyś dochodziłem do styku, ale to była inna zabawka - tam bez problemu dawało się w ciągu godziny-dwóch zdjąć głowicę i pooglądać gary ....
dziwaczek - 2010-09-18, 15:07
Aimeiz napisał/a: | Czekam na nowszą książkę. Zeskanuję opisy instalacji elektrycznych i wrzucę na serwerek. |
A książeczka może już dotarła? Szukałem w necie i księgarniach i nigdzie niema znaczy jest ale po niemiecku - może by się dało zeskanować całą i wrzucić na jakiś serwerek?
Aimeiz - 2010-09-18, 22:08
Książka dotarła.
Jest niezła, choć dobrze mieć dostęp i do tej starszej i do nowszej. Akurat do mojego Ducato ta książka jest nieco za nowa a ta od Gino za stara
Zeskanowanie całości to byłby spory problem bo to 390 stron w dodatku zszytych i bardzo niewygodnie się skanuje. Obawiam się że za udostępnienie skany całej książki mógłbym zostać ścignięty za prawa autorskie. Co innego parę schematów które i tak autor wziął z dokumentacji fabrycznej.
Choć opis i schematy elektryczne to już spory temat - 50 stron, bo są od różnych wersji, ale do samej elektryki przymierzę się w wolnej chwili.
Aimeiz - 2010-09-18, 23:27
Schematy Ducato z nowej książki od najstarszych do ver I 1994 są tutaj.
A tu schematy ze starej książki.
Mniej więcej zgadza się z moim Ducato 2.5D z 1989r. Tym razem światła mają przekaźniki. U mnie w reflektorach są żarówki halogenowe chyba H4, a wg. książek zwykłe żarówki. Ciekaw jestem czy któryś z właścicieli wymienił wkłady do reflektorów na halogenowe, czy to znów jakaś pośrednia wersja.
Widać że warto pogrzebać się nieco w instalacji posiadanego samochodu, nanieść poprawki na schemat. Wtedy gdy coś zawiedzie w drodze to znajdzie się problem bardzo szybko.
Marcin_75 - 2010-09-18, 23:34
OMNIBUS napisał/a: | Aimeiz napisał/a: | To się chyba nezywa bendiks. |
A co do bendiksa - myślałem - może źle myslałem, nie wiem, niech mnie ktoś naprostuje - że bendiks to samo sprzęgiełko z zębatką na osi rozrusznika ......
Ale może cewka też do tego należy ....
|
Bendiks to sprzęgiełko z zębatką
Cewka ze stykami to automat rozrusznika, zwany również elektromagnesem
dziwaczek - 2010-09-19, 07:39
Super z tymi schematami ja mam niestety ducato z 1988 r. z silnikiem 2.5 czy była by możliwość prosić o taki schemat??? Byłbym bardzo wdzięczny. Stawiam pifko
Aimeiz - 2010-09-19, 09:56
Niestety nie mam nic poza tym co jest w tych dwóch książkach.
Któryś ze schematów powinien pasować. Myślę że samochód z 1988r. jest bardzo podobny do 1989.
Dalsze schematy z tej nowej książki dotyczą samochodów nowszych niż 1994.
Linki do obydwóch schematów kilka postów wyżej.
Aimeiz - 2010-10-12, 22:54
[quote="Marcin_75"][quote="OMNIBUS"] Aimeiz napisał/a: | To się chyba nezywa bendiks.
Cewka ze stykami to automat rozrusznika, zwany również elektromagnesem |
Moje właściwe trigery pamięci zostały poruszone - tak to się nazywało automat albo elektromagnes rozrusznika tak jak pisze Marcin_75.
Świstak - 2010-12-03, 23:52
Dzięki śliczne za schemat.
zibikruk - 2010-12-11, 22:47
Pozwolę sobie włączyć się do rozmowy.
Mojego kamperka mam krótko - od lipca 2010r.
Wielu rzeczy o nim jeszcze nie wiem - stąd przegląd Forum i Wasze rady.
Poprzedni właściciel pozostawił mi książkę od mojego Ducato I - w wersji dla mnie niejadalnej (po niemiecku).
W tej książce są schematy elektryczne, które po zeskanowaniu chciałbym udostępnić.
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B3mE9OsBIkPhMWRlYWYwN2UtZDMyOC00YThmLTlhN2MtNTY3ZGE1YWI1ZDhl&hl=en
Jeśli jeszcze jakieś informacje w tym języku mogą być przydatne, proszę o wiadomość.
lepciak - 2010-12-12, 08:15
W tej książce te same schematy są po polsku
zibikruk - 2010-12-12, 19:01
Dzięki Lepciak, ale nie posiadam tej książeczki.
Starałem się być przydatny.
marcylrex - 2011-01-26, 20:23
Gdyby ktoś szukał tej książki to jeszcze jest dostępna TU. Po wielu, bardzo wielu godzinach spędzonych w sieci ja tu znalazłem. Dziś właśnie otrzymałem pocztą, nie jest może to cudo ale zawsze to lepsze niż nic. I napisana jest w ludzkim języku
baja02 - 2011-01-27, 19:06
Ta wiadomość przydała się. Właśnie zamówiłem.
Dziękuję za wiadomość.
gudmar - 2011-01-28, 23:37
CHyba ju sie skonczyły nistety
airgaston - 2011-01-29, 17:05
A na allegro nie ma?
przedmiot nr 1433608544
FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER, CITROEN JUMPER wyd.WKŁ
troszkę więcej niż ja zapłaciłem, ale co jakiś czas pojawiają się w normalnej cenie.
marcylrex - 2011-01-29, 21:22
airgaston napisał/a: | troszkę więcej niż ja zapłaciłem, ale co jakiś czas pojawiają się w normalnej cenie. |
delikatnie powiedziane, ja zapłaciłem za te książkę 45 zł + przesyłka
ALUMINIUM - 2013-09-05, 16:49
Witam.
Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Kampera i postanowiłem pojawić się tutaj.
A więc kupiłem i teraz szukam materiałów czyli książek typu "sam naprawiam", podeślijcie proszę linki gdzie mogę pobrać.
Pozdrawiam
Daniel - ALUMINIUM
zibikruk - 2013-09-05, 21:07
Książka obszerna , jeśli interesują Cię konkretne tematy, zaskakuje i udostępnię , aż nie kupisz
pwtwsw - 2013-09-25, 09:38
Witam, ja też od tygodnia jestem posiadaczem kamperka na Ducato z 1998 roku na silniku 2,5 d. Zaraz po przyjeździe do domu zawiozłem go do mechanika żeby wymienił rozrząd. Ile taka wymiana może mnie kosztować. Ufam swojemu mechanikowi, ale lepiej wiedzieć jak to wyglądało u Was? Zapewne będę miał milion pytań dotyczących tego pojazdu. Moje pierwsze dotyczy dmuchawy kabiny. Nie działa. Jak sprawdzić czy to silniczek? Gdzie znajdę bezpiecznik?
gino - 2013-09-25, 10:05
to raczej rezystor.. nie bezpiecznik czy silniczek
ale...najpierw sprawdź bezpiecznik....czasem, gdy ktoś zbyt długo używa jej na 4tym biegu..a bezpiecznik jest marnej jakości, nie tyle się przepala, co zwyczajnie...topi..
tylko jak to zrobisz, skoro nawet nie wiesz gdzie je w swoim autku masz..
pwtwsw - 2013-09-25, 10:16
gino napisał/a: | to raczej rezystor.. nie bezpiecznik czy silniczek
ale...najpierw sprawdź bezpiecznik....czasem, gdy ktoś zbyt długo używa jej na 4tym biegu..a bezpiecznik jest marnej jakości, nie tyle się przepala, co zwyczajnie...topi..
tylko jak to zrobisz, skoro nawet nie wiesz gdzie je w swoim autku masz.. |
Właśnie, nie wiem, Dlatego pytam i myślę że ktoś mi pomoże. A jak ten rezystor sprawdzić i gdzie go szukać????
gino - 2013-09-25, 10:25
pwtwsw napisał/a: | A jak ten rezystor sprawdzić i gdzie go szukać???? |
podjedź do warsztatu..zrobią to za czapkę jabłek
organ18 - 2016-07-08, 18:43 Temat postu: :) Cześć wam mam problem posiadam citroena c25D z 94r jest identyczny jak peugeot J5 czy ducato 1 , mam taki problem że wskaźnik paliwa raz pokazuje raz nie pokazuje ostatnio już wogóle nie pokazuje , pytałem ludzi na parkingach żeby nie było że ktoś jest stronniczy i mówili że coś jest z wskaźnikiem. Postanowiłem że pójdę o krok do przodu technologicznie i zamontuje komputer pokładowy ten uniwersalny firmy revolt...... ale dostałem od nich odpowiedź że mi nie będzie działał że niby za stare auto :/ Chciał bym zapytać czy ktoś z was zmieniał wskaźnik paliwa na elektroniczny ewentualnie komputer pokładowy montował ?? właśnie pisząc kumpel dał mi pomysł zamontowania "komputera pokładowego" aplikacji do telefonu i łączy się z samochodem za pomocą OBD2 bluetooth ale nie przypominam sobie abym gdzieś widział złącze OBD chyba że wy wiecie coś w tym temacie
McGali - 2016-07-08, 19:50 Temat postu: Re: :)
organ18 napisał/a: | Cześć wam mam problem posiadam citroena c25D z 94r jest identyczny jak peugeot J5 czy ducato 1 , mam taki problem że wskaźnik paliwa raz pokazuje raz nie pokazuje ostatnio już wogóle nie pokazuje , pytałem ludzi na parkingach żeby nie było że ktoś jest stronniczy i mówili że coś jest z wskaźnikiem. Postanowiłem że pójdę o krok do przodu technologicznie i zamontuje komputer pokładowy ten uniwersalny firmy revolt...... ale dostałem od nich odpowiedź że mi nie będzie działał że niby za stare auto :/ Chciał bym zapytać czy ktoś z was zmieniał wskaźnik paliwa na elektroniczny ewentualnie komputer pokładowy montował ?? właśnie pisząc kumpel dał mi pomysł zamontowania "komputera pokładowego" aplikacji do telefonu i łączy się z samochodem za pomocą OBD2 bluetooth ale nie przypominam sobie abym gdzieś widział złącze OBD chyba że wy wiecie coś w tym temacie |
Sprawny czujnik poziomu paliwa to podstawa! Myślę, że fantazja delikatnie Cię poniosła. Można wszystko tylko po co.
dominik - 2016-07-08, 21:42 Temat postu: Re: :)
organ18 napisał/a: | ...... nie przypominam sobie abym gdzieś widział złącze OBD chyba że wy wiecie coś w tym temacie |
nie ta epoka auta
mrsulki - 2016-07-08, 22:39
organ18, nie obraź się bo to nic osobistego ale czytając Twój post wnioskuję że bladego pojęcia o elektryce samochodowej nie masz, więc dla dobra swego podjedź do warsztatu ogarną temat w parę minut.
VirMan - 2018-08-18, 20:00
Witam,
Jako że posiadam peugeota J5 - czyli ducato I a żaden z podanych linków do dokumentacji nie działa, to bardzo uprzejmie upraszam o podesłanie schematów w dużej rozdzielczości - mogę umieścić je na stałym hoście dla potomnych - ale na razie proszę dla siebie - próbuję ogarnąć bałagan przeszczepu silnika.
I pytanie- bo na szrotach ciężko - potrzebuję kilku czujników około silnikowych - czyli ten od zapchanego filtra, szukam też gdzie jest podłączenie czujnika wody w filtrze itd etc
Mazur - 2018-08-18, 21:05
Aktualizacja dostępu do pliku.
https://drive.google.com/drive/folders/1YpJ6K2C7oa7GEJoxowyI_W6p0CPhJn66?usp=sharing
Mazur - 2020-08-28, 09:20
Poprawiłem niedziałający link i dorzuciłem zdjęcia książki modelu II które znalazłem w sieci.
VirMan - 2020-08-28, 09:23
Mazur, Dzięki
|
|