| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - sposób montowanie solara na dachu
Darek1968 - 2010-03-27, 11:19 Temat postu: sposób montowanie solara na dachu potrzeba mi porady jak montować solar na dachu, do tej pory na dachu mam antenę satelitarną i box dachowy jest też podest, montowane to jest do konstrukcji z rurek aluminiowych na obrzeżach dachu, jakbym zdemontował box to wtedy w to miejsce zamontowałbym soloara, ale szkoda mi tracić miejsca, sprawę komplikuje jeszcze szyberdach, którego też nie chcę tracić, gość który ma mi to montować twierdzi, że można zdemotnować box a w dachu szkoda robić dziury dodatkowe i jakby stracił zapał do montażu panelu, jutro jadę do niego dyskutować o tym, może jakieś mądre rady, zdjęcia dachu z zamontowanym solarrem, bo sam nie mam pomysłu co robić a sezon się zbliża, poza tym mam już dwa akumulatory, spec twierdzi że musiałbym kupować trzeci... nie znam się a muszę podejmować te ważne decyzje jutro, bo sezon tuż, tuż...
jokoe46 - 2010-03-27, 11:55
Witaj. Ja zamontowałem dwa panele solarne pomiędzy dwiema poprzeczkami relingu dachowego, w powietrzu, ściskając te poprzeczki za pomocą długiej śruby, kontrując
nakrętkami i przeciwnakrętkami. Przewód elektr. wprowadziłem do kampera przez szyberdach, bez jakiejkolwiek dziurki w dachu. Jak widzisz jest to system bezinwazyjny, jak mi się coś rozmyśli to jestem w stanie to rozkręcić w 10 minut i nie będzie śladu po solarach. System mocowania sprawdził się w ciągu ubiegłego sezonu znakomicie.Co do ilości akumulatorów to decyduje tutaj moc zainstalowanych solarów.
Darek1968 - 2010-03-27, 12:26