Mam pytanie - jakis czas temu kapal mi olej z mojego mobila z komory gdzie jest sprzeglo,ktore bylo rok przedtem wymienione i Rusek mechanik nie wymienil odrazu Zimmeringa - szkoda,ale dowiedzialem sie o tym juz po fakcie - ale wracajac do tematu - kapal i kapal ten olej i przestal.
W silniku poziom wydaje mi sie,ze sie nie zmienial.
Pol roku temu przestalo kapac-pomyslalem sobie,ze Zimmerink sie zacisnal - albo....
Teraz sie dowiedzialem od jednego uzytkownika Ducato - ze to moze mi olej ze skrzyni biegow wykapal.......i tu pytanie -- jak moge to sprawdzic ?? slyszalem od niego,ze jest gdzies w skrzyni bagnecik - jakis maly - czy to prawda ???
Podajcie koledzy jakies rady.
Moje Dukato : 290 - 2.5 Diesel - 1991 rok 170.000 km przechulal.
pozdrawiam
TycekMILUŚ - 2010-04-18, 21:57
KOGUT napisał/a:
jest bagnecik ...
jest widoczny od spodu zakrzywiony drut wychodzący z obudowy
PZDR> MILUŚ Niemowa - 2010-04-19, 09:09 Najlepiej wyjmij koło zapasowe, pod nim, w tylnej części skrzyni biegów zauważysz wystający do góry bagnet. Mając dość szczupłe ręce można go sięgnąć z komory silnika.WINNICZKI - 2010-04-19, 19:45 Podziele się" patentem" jaki wykonał mój poprzednik (Guten Tag). Wygiął pręt tak,że teraz bez problemu można wyciąnąć z komory silnika bagnet ze skrzyni biegów,dodatkowo w podobny kształt wygiął rurkę i teraz po wyciągnięciu bagnetu,wsuwam rurkę od strony komory silnika do otworu w skrzyni biegów i uzupełniam olej.Stojąc z przodu auta zajmuje mi ta operacja ok 10 minut. Dziwie sie ze fabryka nie wpadła na tak prosty pomysł,tylko trzeba nurkować pod auto,żeby sprawdzić poziom oleju. Powodzenia w zrób to sam tycek - 2010-04-19, 22:50 Dzieki koledzy za pomoc - musze sie za to zabrac i opisze jaki i co.
pozdrawiam
Tycektycek - 2010-04-21, 10:59 szukalem od gory i od dolu i nie moge tego druta znalesc :-)
TTadeusz - 2010-04-21, 11:43
tycek napisał/a:
szukalem od gory i od dolu i nie moge tego druta znalesc
tycek - 2010-04-21, 17:32 No wiem hahaha gdzie jest drut,tylko nie moge tego odnalezc.
Ttycek - 2010-04-23, 18:45 No w koncu...jest bardzo gleboko ten.......druuuut ,tak jak myslalem,wogole bagnecik nie zahaczal oleju - wiec bylo go bardzo malo.
Po wlaniu pol litra jest teraz minimum.
Ile wogole tam wchodzi oleju ?
poz
dzieki
TycekWINNICZKI - 2010-04-23, 21:02 Minimum na maksimum,ja mam ponad maksimum i skrzynia chodzi cicho.tycek - 2010-04-26, 07:01 No wlalem ile trzeba,ale kapie jak glupi - gdzie nie postoje troche to fleki......zimmering holernyTomv4 - 2011-05-13, 15:14 Koledzy pomóżcie proszę.
Naszukałem się tego bagnetu od olju skrzyni biegów i po wielkich trudach udało się!
Obrazek z instrukcji obsługi fiata w ogóle nie pomógł.
Po wyciągnięciu bagnecika zdziwiłem się gdyż nie jestem pewien jak odczytać poziom oleju. Pomiędzy którymi punktami jest optimum. Załączam zdjęcie mojego bagnecika.roger - 2011-05-13, 15:32 Między tymi dwoma nacięciami blisko siebie jest prawidłowy poziom .....dziwaczek - 2011-05-13, 18:05 A ja zapytam jaki stosować olej do tej skrzyni silnik 2.5D 1988r.? Czytałem różne opinie, jedni mówią ze mineralny inni syntetyk (olej silnikowy) czy tez może specjalny taki do skrzyń biegów, prosiłbym o oznaczenie takowego ew. waldi - 2011-05-13, 18:36 Kolego jak sama nazwa (olej silnikowy)toznaczy ze do,skrzenia biegow musi dostac olej do skrzyni przekladniowydziwaczek - 2011-05-13, 18:41
waldi napisał/a:
Kolego jak sama nazwa (olej silnikowy)toznaczy ze do,skrzenia biegow musi dostac olej do skrzyni przekladniowy
Wiem wiem i taki zamierzam wlać ale jaki konkretnie nie wiem?waldi - 2011-05-13, 18:44 Jaki tam byl nie wiesz wiec ja bym wlal mineralnymartini44 - 2011-05-13, 19:08 ja nalałem syntetyczny jak producent zaleca, FUCHS RENEP 9000 z dwusiarczkiem molibdenu, olej o kolorze ciemnego grafitu...... moim zdaniem bardzo dobry do wszystkich przekładni manualnych.....
P.S.
Wlewam ten olej do wszystkich moich samochodów i już jest zrobione tysiące kilometrów i jest wszystko w porządku...... innego już nie naleje ....... dziwaczek - 2011-05-13, 19:33 dzięki dzięki powoli się mi klaruje.zbychu91 - 2011-05-13, 20:54
waldi napisał/a:
Kolego jak sama nazwa (olej silnikowy)toznaczy ze do,skrzenia biegow musi dostac olej do skrzyni przekladniowy
Niestety, niekoniecznie, niektóre skrzynie pracują na oleju silnikowym acz sporadyczne to przypadki martini44 - 2011-05-13, 20:58
zbychu91 napisał/a:
niektóre skrzynie pracują na oleju silnikowym
np mini moris mk1.... tzw fasolowóz.... skrzynia biegów jest jednoczesnie miska olejową silnika, całość poskładana jak klocki od dołu do góry.... skrzynia silnik głowica pokrywa ..... lepsze modele turbina mechaniczna z intercoolerem a wszystko na oleju silnikowym......
a
dziwaczek - 2011-05-13, 21:03
zbychu91 napisał/a:
waldi napisał/a:
Kolego jak sama nazwa (olej silnikowy)toznaczy ze do,skrzenia biegow musi dostac olej do skrzyni przekladniowy
Niestety, niekoniecznie, niektóre skrzynie pracują na oleju silnikowym acz sporadyczne to przypadki
Wiem wiem np. Oltcit eMKa - 2011-05-13, 21:47
dziwaczek napisał/a:
A ja zapytam jaki stosować olej do tej skrzyni silnik 2.5D 1988r.? Czytałem różne opinie, jedni mówią ze mineralny inni syntetyk (olej silnikowy) czy tez może specjalny taki do skrzyń biegów, prosiłbym o oznaczenie takowego ew.
Proponuje trzymać się zaleceń producenta i zastosować Tutelle ZC80/S (oryginalny,półsyntetyczny), bezproblemowa eksploatacja.Skrzynie biegów Ducato są "chimeryczne" zwłaszcza 5 bieg.Odbija sie to "czkawką" po czasie, a części nie należą do tanich i w tych rocznikach coraz częściej trudniejsze do zdobycia.dziwaczek - 2011-05-13, 22:09
eMKa napisał/a:
Proponuje trzymać się zaleceń producenta i zastosować Tutelle ZC80/S (oryginalny,półsyntetyczny),
Teraz to jest konkretnie - taki nabędę. dziękiWINNICZKI - 2011-05-13, 23:13 I pamiętać o tym ,by było go troszke więcej niż max. Nic sie nie dzieje złego,natomiast jak ubędzie poniżej minimum to "leci " piątka ,ponieważ jest tzw. biegiem dokładanym do skrzyni czterobiegowej i przy zbyt małym poziomie oleju chodzi na sucho Tomv4 - 2011-05-14, 06:08 Dzięki Roger,
między tymi kreskami jest tak mało miejsca, że wydawało mi się to absurdalne aby optimum miało być pomiędzy nimi, a jednak. To trzeba z poziomicą na oku parkować, bo lekka nierówność terenu i już odczyt będzie fałszywy.
Jak będę dziś w kamperku to odczytam symbole z oleju przekładniowego, jaki poprzedni właściciel pozostawił do dolewania.
Pozdrawiam
Tomekdziwaczek - 2011-05-16, 18:49 U mnie w instrukcji jest wymieniony olej TUTUELA ZC90 80 W/90 nicht EP a podajecie olej TUTELA ZC 80/S no i zgłupiałem, one chyba są mieszalne?
Oleju mam za mało na bagnecie ok. 0.5cm poniżej minimum i muszę dolać . Co jest zalane nie wiem, ale wygląda na wymieniony bo na bagnecie jest czysty.eMKa - 2011-05-16, 22:25 TUTELA
ZC90 to mineralny, praktycznie wycofany z obrotu.
ZC80 - półsyntetyczny
ZC75 - syntetyk
dalej do najnowszych sprzetów
Matrix,Technix,Experya i inne, ale wszystkie 75
Jeżeli na dolewkę to loteria i nie ma co przeżywac.Wlewanie oryginalnego oleju ma sens przy wymianie całości.dziwaczek - 2011-05-17, 07:20 To ja zaleję doleję ZC80 tak będzie najbezpieczniej. Bardzo dziekuję