Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Temperatura włączania się wentylatora chłodnicy

MILUŚ - 2010-04-30, 15:32
Temat postu: Temperatura włączania się wentylatora chłodnicy
Przekopałem forum w zdłuż i wszesz i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie : przy jakiej temperaturze chłodziwa powinnien włączyć się pierwszy z wentylatorów chłodnicy a kiedy drugi. Poziom płynu jest w normie ; wentylatory na krótko podłączone pracują normalnie ;po jeżdzie nic nie sika ,nie wygotowuje się ....ogólnie jest O'K tylko wskażnik temperatury pokazuje ~ 100 st.C i to mnie martwi . A może nie potrzebnie ?
PZDR> MILUŚ :spoko

roger - 2010-04-30, 15:39

1-a prędkość to 95-98 stopni 2-a 101-105 kontrolna przegrzania ok 115-118 .... ;)
Skorpion - 2010-04-30, 15:43

Prawdopodobnie zwarty czujnik zegara, innej opcji nie widze a co temperatury to termostaty sa ustawiane pomiedy 85 a 88 st. powinienes miec dwa czujniki temp. jeden w chlodnicy a drugi w bloku . Ten w chlodnicu uruchamia wentylatory a w bloku podaje sygnal na wskaznik
roger - 2010-04-30, 15:44

Te poprzednie dane to w układzie dwubiegowym, silniki z jedną prędkością obrotową wentylatorów chłodnicy powinny załączyć przy ok 97 stopniach alarm przy 118. Otwarcie termostatu 83-95 a ciśnienie w układzie ok 1,4bar-a ... ;)
roger - 2010-04-30, 15:47

SKORPION napisał/a:
powinienes miec daw czujniki tem jeden w chlodnicy a drugi w bloku



Tu Tadziu ma rację a ja cię nie doczytałem pomiar temperatury na logometrze to jedno i za to odpowiada czujnik na silniku ..... a włączenie wentylatorów to stycznik termiczny w chłodnicy dwu albo trzy pinowy w zależności od tego czy jest jedna czy dwie prędkości wentylatorów .....

MILUŚ - 2010-04-30, 16:32

roger napisał/a:
SKORPION napisał/a:
powinienes miec daw czujniki tem jeden w chlodnicy a drugi w bloku



Tu Tadziu ma rację a ja cię nie doczytałem pomiar temperatury na logometrze to jedno i za to odpowiada czujnik na silniku ..... a włączenie wentylatorów to stycznik termiczny w chłodnicy dwu albo trzy pinowy w zależności od tego czy jest jedna czy dwie prędkości wentylatorów .....


Czyli włączają sie oba na raz :shock: ..... i mają dwie prędkości :?:

roger - 2010-04-30, 17:24

MILUŚ napisał/a:

Czyli włączają sie oba na raz :shock: ..... i mają dwie prędkości :?:

Hahahaha no nie do końca .... ;) to są dwa styczniki w jednym w zależności od temperatury zwiera jeden albo drugi a dalej już pracują przekażniki gdy układ jest dwusilnikowy łącząc je szeregowo lub równolegle i tak się odbywa regulacja "szybko wolno" albo w przypadku układu jednosilnikowego włączana jest rezystancja ... ;) są jeszcze inne patenty regulacyjne np sprzęgła wiskozowe etc ..... ale nie będę ci tu nudził ;)

mikart - 2010-04-30, 20:54

MIałem ten sam problem, temperatura wysoka, wentylatory nie włączają się a na krótko chodzą. Okazalo się, że na kostce z przewodami masowymi bylo wszystko tak pośniedziałe, że nie łączyło, po wyczyszczeniu stykó działa jak ta lala. Całą taką kostkę mam na błotniku po stronie kierowcy między blachami zewnętrzna a wewnętrzną (śledząc kable ją znależliśmy). Może warto to sprawdzić.
MILUŚ - 2010-05-01, 21:40

Dzisiaj po bliższej kontroli organoleptycznej stwierdziłem ,że chyba jest O'K z moim układem chłodzenia w camperku.Wentylatorki działają oba , po zwarciu przy termostacie zaczynaja pracować dwiema prędkościami / termostat tak jak pisał ROGER jest trzypinowy/ Przyjrzałem się też czujnikom temperatury i rzeczywiście są dwa .Ten w bloku silnika podaje wartości na wskażnik temperatury w desce rozdzielczej i siłą rzeczy ta wartość jest dużo wyższa niż temperatura chłodnicy.Dlatego wentylatorki mi się nie włączają :foch:
Dla swego komfortu / korki ;góry;wysoka temp./tradycyjnie jak we wszystkich swoich dieslach zrobiłem obejście i jeden z wentylatorów mogę włączać manualnie z kabiny .
Dzięki wszystkim za pomoc a ROGER i Skorpion mają ode mnie tradycyjne wirtualne piwka / następne mam nadzieję z Wami wypić w Pajęcznie /
PZDR> MILUŚ :spoko

roger - 2010-05-03, 20:02

MILUŚ napisał/a:
Dla swego komfortu / korki ;góry;wysoka temp./tradycyjnie jak we wszystkich swoich dieslach zrobiłem obejście i jeden z wentylatorów mogę włączać manualnie z kabiny .



Powiem tak ....w każdym starszym dieselku robię taki patent .....;) często się przydaje bo nasze dziadki bywają "chimeryczne" głównie masowo .... ;)

PS
Dzieki za piwko ...;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group