|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
|
Grupa Hymer - stalowy stelaż w hymmerze
airgaston - 2010-05-29, 21:40 Temat postu: stalowy stelaż w hymmerze Mam pytanko do znawców marki. Wiem że to kiedyś czytałem na forum ale za chiny nie mogę tego odszukać.
Interesuje mnie w jakich latach albo do kiedy hymmer robił autka ze stalową bądź alu lub inną ramą/stelarzem/kratownicą czy jak to nazwać (nie drewnianą). A od kiedy wprowadził drewno. Interesuje mnie okres wiekowy jak Ludwik Marcina G i ew ciut młodsze tak powiedzmy 78-88.
airgaston - 2010-05-30, 09:30
Bardzo mi sie podoba taki model i może........
KrzysF - 2010-08-24, 11:50
Ja mam Hymerka 540 na MB z 78 roku. Konstrukcja oczywiście stalowa. I tylko dzięki temu Hyniek, bo tak go ochrzciliśmy, jest jeszcze cały. Po prostu w poszyciu nie ma niczego co może zgnić. Jest tylko stal, która rzeczywiście powolutku ale nieszkodliwie sobie rdzewieje + styropian+ poszycie aluminiowe. Uszczelniałem go jesienią zeszłego roku i dzielnie przetrwał pod chmurką całą zimę. Niestety wiosną, a wiosna jak pamiętacie była deszczowa, coś się zaczęło sączyć. Najprawdopodobniej w poszyciu aluminiowym robią się już mikroskopijne dziurki i każda kałuża na dachu powolutku sączy się do wewnątrz. Świadczy o tym fakt, że poprzedni właściciel zasmarował sporą część dachu cieniutką warstwą czarnego uszczelniacza (chyba na bazie smoły bo zmywa się benzyną). Dodatkowo, na prawej stronie położony jest dodatkowy pas blachy ze stali nierdzewnej (efekt jakiegoś poważniejszego remontu).
Jak na razie sprawę rozwiązuje stawianie kampera na postoju nie całkiem poziomo, co uniemożliwia powstawanie kałuży na dachu. Przed zimą planuję solidne uszczelnienie lub nawet dodatkowo postawienie wiaty.
Ale do czego zmierzam. Stalowa konstrukcja powoduje, że trudno tę zabudowę wykończyć, przy odrobinie chęci może służyć wiecznie i trudno o nieodwracalną zgniliznę spotykaną w dzisiejszych konstrukcjach drewnianych.
KrzysF - 2010-08-24, 11:53
Tu jest podobny z 1980 roku.
http://allegro.pl/mercede...1192205083.html
Świetnie zachowany. Tylko ta cena
Wieluniak - 2010-08-24, 12:01
KrzysF napisał/a: | Najprawdopodobniej w poszyciu aluminiowym robią się już mikroskopijne dziurki i każda kałuża na dachu powolutku sączy się do wewnątrz. Ś |
Mam to samo.
airgaston - 2010-12-03, 23:03
Może się spełniło
TomekW - 2010-12-04, 08:36
Witamy w klubie!
airgaston - 2010-12-04, 09:22
Klubie old camper Daimler Benz
Jest już nas pięciu
Skorpion - 2010-12-04, 09:31
A ja to co tyz mamDaimlera Benz
TomekW - 2010-12-04, 10:32
Mercedesów jest więcej, arigaston myślał raczej o Hymermobilach.
airgaston - 2010-12-04, 11:31
Tak tak miałem na myśli model hymer mobil, ale dział old timer Daimler Benz myśle, że byłby ciekawszy. Jest więcej ludzi którzy mają te cacka, właśnie np Skorpion. Podwozie jest u wszystkich to samo. Doświadczenie i wiedza jest bezcenna. Ja lubię uczyć się na cudzych błędach
airgaston - 2010-12-04, 11:37
Tomku stawiam Ci na razie wirtualne piwo, za piękne foto mechanizmów. Muszę popracować nad moimi. Martes wymienił pasy na nowe, tak że na razie juz nie grozi katastrofa, ale coś chyba trzeba będzie poprawić w mechanizmie.
TomekW - 2010-12-04, 12:59
A, jeżeli chodzi o wszystkie MB, to na CT są jeszcze ze dwa FFB: Radeckiego (w odbudowie), "szafa" Tomo i kilka Hymerów ROBHEN-a:
http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=245
http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=247
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=6661
airgaston - 2010-12-04, 13:21
Kiedyś na allegro wisiała szafa Tomo i powiem szczerze myślałem o nim. Pamiętam nawet jego stare nr rej OP XXXXX Mam też parę fotek. Pamiętam go z Koszelówki z zeszłego roku.
Ale zawsze podobał mi się Hymer S 650. Taki jak nasz. O mały włos nie kupiłem S660 bodajże z 82r z zaokrąglonym ryjkiem. Nie wiedziałem jednak czy ma stalowy szkielet. A potem uciekł mi.
DB S650 602/32 to jest to
airgaston - 2010-12-04, 13:25
Tomku a jakie masz kółka u siebie? W TUV napisane że 205R14C 8P.R ale dopuszczone 215R14C.
Zastanawiam się nad zakupem większych. I tak muszę wszystkie wymienić.
donald - 2010-12-05, 08:53
Jeszcze raz gratuluje nabytku..szafa gra
ja mam nowszego ale też gwiazde : wiec pozostaje mi tylko sledzić przebieg usprawniania waszych dziadków
airgaston - 2010-12-05, 11:24
Dziękuję
Ja go mam doprowadzić do stanu oryginalnego idealnego a nie usprawniać. To jest zabytek
roger - 2010-12-05, 11:30
A gdzie Ty go trzymasz Jareczku ... ?
PS
A widzisz sam się wygadałeś .....
airgaston - 2010-12-05, 11:33
Tam gdzie drugiego pod dachem w Warce
airgaston - 2010-12-05, 11:38
Teraz juz moge bo jest juz moj. Nie chcialem zapeszyc.
roger - 2010-12-05, 11:43
No to GRATULUJĘ raz jeszcze .... i cierpliwości w odbudowie bo znajac Ciebie rozbierzesz go do golasa ..... zanim wiosna nadejdzie
airgaston - 2010-12-05, 12:12
Dziękuję.
Żal mi było patrzeć jak powoli zostaje eksponatem, a ten model był zawsze dla mnie ideałem. Tylko nie było mnie na niego stać. Ale czasami w życiu się zmienia. Wiesz nowa żona, nowe dziecko to i "nowy" kamper Odbudowa. Mam taki zamiar. Chciałbym aby był taki jak z fabryki a mam czas. podjazd powiększyłem, z tyłu w ogrodzie wiosną postawie warsztat, a na razie dukato też mam, tak ,że domek na kółkach też jest.
Pewnie niedługo kupię dom, wiesz który to i bedę miał warsztat z garażem na 4 auta.
Ludwik zajmie 2 to i reszta się zmieści.
airgaston - 2010-12-05, 12:15
Marta narzekała że w fiacie jest strasznie głośno, jest mała łazienka i z tyłu siedzi się bokiem. Tu tego nie ma bo jest więcej miejsca i benzynka z gazem.
TomekW - 2010-12-06, 10:10
airgaston napisał/a: | Marta narzekała że w fiacie jest strasznie głośno... |
U nas też głośno (diesel), ale tylko w kabinie kierowcy. A układ naprawdę praktyczny, można zjeść śniadanie nie ścieląc łóżek
A propos opon: mam 205 R 14
Jerzyk - 2010-12-06, 20:04
dołączam się do gratulacji.
ja na swojego muszę poczekać... ale na początku roku chyba się uda. Może jakieś spotkanie wiosenne ?
opony w krótszym ( na taki się nastawiłem ) są 185
TomekW - 2010-12-07, 09:19
Jerzyk napisał/a: | opony w krótszym ( na taki się nastawiłem ) są 185 |
Ja widać z briefu krótszy to 207D (mniejsza DMC), dłuższy jest na podwoziu 307, stąd różnica.
airgaston - 2010-12-07, 21:19
Dzisiaj w brifie sie doczytałem że mój może mieć opony 205R14C lub 215R14C. Ale warunek jest że na feldze 6J14H2. Na feldze 5,5J14H2 tylko do 205R14C a na 5J14H2 185R14C.
Tomku a jakie felgi są na Twoim automobilu ?
airgaston - 2010-12-07, 21:26
Jerzyk zobacz w ostatniej linijce briefu jest napisane że oponka 205 na feldze 6J x 14H2.
Jerzyk - 2010-12-08, 15:21
no fakt... nie zwróciłem na to uwagi
KrzysF - 2010-12-08, 23:54
Kilka dni nie wchodziłem na CT. A tu takie nowiny
Gratulacje !!!!
A ja swojemu postawiłem wiatę. Staruszek zasłużył. Trzeba o zabytki zbać
Wrzucę parę zdjęć w wątku o wiatach.
airgaston - 2010-12-09, 15:18
Pokaż Krzysiu, pokaż.
Z lubością oglądam wszystkie zdjęcia hymerków na Daimlerze Benzie
airgaston - 2010-12-09, 15:23
Jakiś czas temu jadąc do pracy, widziałem Mercedesa Hymer mobila S650 w niezłym stanie. Spotkłem go na ślimakach w Markach tuż przed Radzyminem. Był na białostockich numerach BI XXXXX. Nie mogłem go dogonić bo byłem na przeciwległym pasie, a powyższy całkiem chyżo udał się w drogę powrotną w kierunku Białegostoku. Czy ktoś go zna?
donald - 2010-12-09, 15:36
To był pewno jakiś szpieg Teda
TomekW - 2010-12-09, 16:23
airgaston napisał/a: | Z lubością oglądam wszystkie zdjęcia hymerków na Daimlerze Benzie |
A znasz ten folder Hymera z 1978?
http://www.caravan-museum...hymer_1978.html
Skorpion - 2010-12-09, 16:36
a moze koledzy pomoga mi odszukac podobna strone FFB motocaravans ??
KrzysF - 2010-12-09, 22:29
airgaston napisał/a: | Pokaż Krzysiu, pokaż.
Z lubością oglądam wszystkie zdjęcia hymerków na Daimlerze Benzie |
Ja pisałem o wiacie
reszta zdjęć z budowy w wątku o daszkach
http://www.camperteam.pl/...p=194677#194677
eMWu - 2011-03-03, 13:14
a wracajac do tematu, jeszcze w 87r Hymer sie chwalil w katalogach stalową ramą ( jest takie piekne zdjecie hymer 45 na miśku l300 postawiony na przyczepie).
JagWald - 2011-03-03, 14:39
Chciałbym przypomnieć kolegom budującym wiaty pod kamperki o konieczności
zrobienia zgłoszenia (do 25 m kw.pow.) o budowie w urzędzie miasta ,lub gminy.
Ja mając takie zgłoszenie przed upływem 30 dni -co jest wymagane prawem ,
rozpocząłem budowę ,a było to 3 lata temu i po donosie życzliwego sąsiada do dnia dzisiejszego "walczę" z powiatowym inspektorem budowlanym i końca nie widać.
Kosztuje mnie to sporo zdrowia i pieniędzy.
Pozdrawiam
Nocny Rajder - 2011-03-03, 16:33
trzeba wiatę zamontować na stalowych kółkach - łożyskach i nie ma już problemu z gminą. ponieważ jest to ruchomość.
JagWald - 2011-03-03, 16:57
Kółka wystarczały w zaborze pruskim , ale nasi urzędnicy są odporni i nie
zawsze to co jest białe jest dla nich białe ,a im marniejszzy urzędas tym
większe problemy.
Znamy to przecież wszyscy.
TomekW - 2011-03-05, 08:31
Nocny Rajder napisał/a: | trzeba wiatę zamontować na stalowych kółkach - łożyskach i nie ma już problemu z gminą... |
... ale mogą być problemy z wiatrem
martini44 - 2011-03-05, 15:23
TomekW napisał/a: | ale mogą być problemy z wiatrem |
można wykorzystać pas sztormowy z fiammy
fiba56 - 2011-03-06, 11:12 Temat postu: stalowy stelaż w hymmerze może powrót do tematu,chciałbym porobic trochę przy moim a boję się ruszac poszycie,bo jeśli cały drewniany to strach ruszac,czy Hymerki integrale na fiatach i citroenach też miały stelaże metalowe
airgaston - 2011-03-08, 18:12
Z mojej wiedzy chyba już nie. W drugiej połowie lat 80 zaczęto ciąć koszty.
|
|