Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - podlaczenie stacjonarnej klimy

jedrek49 - 2010-06-14, 10:09
Temat postu: podlaczenie stacjonarnej klimy
Witam
Czy ktos z Was probowal podlaczyc klime na 220V podczas jazdy do agregatu 220V
Mam camperka z 1994 roku ,/Fiat ducato TD2,5/ktory nie ma klimatyzacji jezdnej zasilanej przez silnik samochodu,natomiast ma klimatyzacje stacjonarna na dachu na 220V i mam agregat i zastanawiam sie czy by zdalo egzamin zamontowanie agregatu na tylnym bagazniku -podescie i zasilenie klimy

Jazda w chlodzonym camperku na pewno jest super
jezeli ma ktos doswiadczenie ,lub uwagi ,sugestie to prosze o kilka slow
Pozdrawiam
Jedrek49 z Sanoka

jedrek49 - 2010-06-14, 10:18

witam
Moja klima ta na dachu ciagnie prad ok 5 A i moc tego konwertera musiala by byc duza i prad pobierany z akumulatora bylby bardzo duzy i alternator nie dalby rady
,
Nie jestem znawca elektryki ale tak sobie wyobrazam to zagadnienie
moze sie myle
Takie rozwiazanie ,ktore proponujesz bylo by najlepsze i najtansze
Pozdrawiam
Jedrek49

papamila - 2010-06-14, 10:30

Adi napisał/a:
może odpowiedniej mocy inverter i zasilać z samochodu z 12V ??

takie rozwiązanie się nie sprawdza,
za mało prądu produkuje alternator
i układ posiłkuje się z akumulatorów,
doprowadzając do ich całkowitego rozładowania

Kimtop przechodził przez to w zeszłym roku w Grecji

kimtop - 2010-06-14, 11:21

Jak napisał Papamila,przerabiałem to w zeszłym roku w Grecji.
Probowałem czasie jazdy przez oryginalną przetwornicę.Pobor prądu jest tak duży,że alternator nie wyrabia i leci prąd z aku. pokładowego.Trzeba by szukać jakiegoś innego alternatora.
W tym roku biorę na Turcję agregat i będę miał klimę na postoju.Zamontowałem również klimę silnikową.

Jędrek 49.Proponuję zabrać do samochodu jakiś wentylator na 220 chłodzić się przy jego pomocy (pójdzie z przetwornicy)

kaimar - 2010-06-14, 11:46

Cytat: