Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Amortyzacja

tachowp - 2010-07-05, 20:37
Temat postu: Amortyzacja
Nabylem niedawno kampera Fiat Ducato 1,9 TD '89 z zabudową DETHFLES ,jak się zorientowalem to tylne zawieszenie oparte jest na drążkach skrętnych stąd pytanie :na nierównościach "buja" po wymianie tylnych amorków niewiele się poprawilo ,czy przyczyną mogą być slabe przednie? Co z tym fantem zrobić ? Pozdrawiam !!
Skorpion - 2010-07-05, 20:44

Mozesz zamontowac dodatkowo poduszki pneumatyczne na tylne zawieszenie nic innego nie pomoze :spoko
f68 - 2010-07-05, 21:01

to samo ma w swoim
u nie zawieszenie jest ok ale jak długo
trzeba do firmy ressorex i pomogą
poduszki sa najlepsze

Joluś - 2010-07-05, 21:49

Ja myślę, że masz z tyłu oś ALKO i`udaj się do firmy co się zajmuje tego typu zawieszeniem!!! :spoko
tachowp - 2010-07-08, 23:15

Dzięki za podpowiedź . Faktycznie mam oś typu AL-KO ale po sprawdzeniu przez mechanika i opinii speca od amorów postanowiłem sprawdzić tą oś. Oby to było to. Pozdrawiam!!
tachowp - 2011-05-02, 13:28

Czy ktoś zna firmę na Dolnym Śląsku zajmującą się zawieszeniem typu Al-KO . Bo po paru trasach znów coś zaczyna mocniej bujać . Więc bez przeglądu teraz się nie obejdzie. Pozdrawiam ! :(
tachowp - 2011-05-14, 20:27

Nikt nie odpowiedzial ! Więc spróbuję poszukać w necie. ! Pozdro ! :(
f68 - 2011-05-14, 20:30

no własnie poniewaz tez mam alko
jak sie dowiesz napisz coś , jakie koszta czy polecasz zakład
tak w razie w

WINNICZKI - 2011-05-14, 20:36

Co prawda to Małopolska,ale Kraków ul.Wielicka Części do przyczep i osie typu al-ko. :spoko
tachowp - 2011-05-14, 21:44

Znalazlem firmę AL-KO w Przeźmierowie kolo Poznania . Na terenie dolnego śląska niestety chyba nie ma takiej firmy. I chyba fachowców "zlota rączka" w tej dziedzinie chyba teżZ mojego rozeznania nie jest to jakaś specjalistyczna naprawa ale jednak trzeba mieć dostęp do nowych części a z tym może być problem . Wiem że prowincja to nie W-wa i kraków. Pozdro ! :(
WINNICZKI - 2011-05-14, 22:41

Rozmawiaj na ten temat z Bystrzakiem,on sam dorabiał pakiet płaskowników amortyzujących w AL-KO i składał całość do "kupy".Ma doświadczenie większe niż zakład autoryzowany w tym temacie :spoko
tachowp - 2011-05-14, 23:02

Dzięki "Winniczki" za podpowiedź. Zwrócę się do niego może wspólnie coś zaradzimy . Już myślałem że jest wszystko Ok a tu po uzupełnieniu ciśnienia w oponach po zimie "skacze tył " i tłucze. Przy ciśnieniu ok 2 bar było dość fajnie. Kolega "f68" też skorzysta i o to chodzi. Pozdrawiam ! :wyszczerzony:
marek s - 2011-05-14, 23:28

ja mam AL-PKO i działa poprawnie ne odczuwam dziwactw
StasioiJola - 2011-05-15, 01:46

Ja też mam Alko - jak na razie jest super ale wiem, że trzeba taką oś systematycznie konserwować!! Na czym to polega to nie wiem :oops: - podobno na systematycznym uzupełnianiu smaru w osi -ale też byłbym zainteresowany firmą która zna się na rzeczy!!!! :bigok :spoko
gino - 2011-05-15, 06:43

w serwisie gutentaga, poinformowali JHJ że jego os ALKO w nowym kamperku ma 4 lub 6 punktów do ''smarowania...

a smaruje je sie tak, jak kiedys zwrotnice w maluchu..szukasz kalamitki, i smarujesz, aż smar wyłazi bokami....

tachowp - 2011-05-15, 20:30

Nie chciałbym nikogo wywoływać do tablicy ale czy ARKADArKA nie styknął się z tył problemem? Jaki forumowy ceniony fachowiec może miał styczność z osią AL-KO . Wiem że ma inne sprawy na głowie ale ? :wyszczerzony:
Pawcio - 2011-05-15, 21:14

gino napisał/a:


a smaruje je sie tak, jak kiedys zwrotnice w maluchu..szukasz kalamitki, i smarujesz, aż smar wyłazi bokami....


A kamperka należy dźwignąć na podnośniku tak,aby oś była luźna i smar dotarł wszędzie tam, gdzie powinien. :szeroki_usmiech

tachowp - 2011-05-21, 18:22

Dzięki Bystrzakowi za email'a i oddzwonię troszkę później( stawiam piwo za gotowość pomocy), ponieważ (jak to w życiu bywa rozwiązania przychodzą znienacka) trafilem i to pod Boleslawcem, więc 60 km od Jeleniej Góry firmę która zajmuje się między innymi także naprawą osi AL-KO. Bylem tam w środę w celu identyfikacji uszkodzenia i ewentualnych napraw . Wlaściciel bardzo rzeczowo i serdecznie zająl się moim weteranem , bardzo sympatyczny i chętny do pomocy więc w nagrodę postanowilem go zareklamować (myślę że nie popelnilem grzechu). Uszkodzenie - wybite tuleje środkowe osi ( 4 szt. -150 PLN sztuka)przyczyna - brak SMAROWANIA (taki kupilem :gwm ) ale co się nie robi dla odrobiny luksusu ? Czas realizacji zamówienia ok 2 tygodnie. Więc do pelnego sezonu zdążę śmialo. Porada - "Kto smaruje ,ten jedzie" . Podaję stronę internetową tej firmy:www.broand.pl .Pozdrawiam, a zainteresowanych odsylam do tej firmy. :gra: :gra: :brawo:
Przepraszam za brak tej jednej polskiej litery ,wszystkie są a tej niema i już!!!

tachowp - 2011-05-22, 16:11

Nawiązując do poprzedniego posta (u) nie mogę w żaden sposób stawiać "piw" ! Ktoś pomoże? W avatarze nie mam takiego pola , przycisku . Pozdrawiam ! :spoko
48a-ELANKO - 2011-05-22, 16:33

tachowp napisał/a:
W avatarze nie mam takiego pola , przycisk


Włodku, piwo możesz postawić w poście piszącego, czyli temu, któremu chcesz postawić to piwko. Poniżej jego podpisu pod postem masz "okienka": piwo, profil, pw, email i skype.Chyba już jest wszystko jasne ? :lol:

f68 - 2011-06-02, 00:24

na finale mojej reanimacji zauwazyłem że tylna oś jest sztywna
amorki do wymiany , okazało się że u mnie cała oś jest zalana w środku guma i ten typ tak ma
więc chyba spadło mi cisnienie że musze naprawiać
ceny podane przez firme lew z gdańska na części do alko
środek ok 4-7 tys zł w zalezności od modelu
:shock:

tachowp - 2011-06-22, 09:41

Witam ! Właśnie zakończyłem temat osi AL-KO . Jak pisałem wcześniej naprawy dokonała firma z Bolesławca (BROAND). A oto jej przebieg . Po rozebraniu osi okazało się że niema potrzeby wymiany tulei bo są dobre, a oś wymaga gruntownego wyczyszczenia , wymiany uszczelnienia i smarowania oraz wymiany amortyzatorów. Przy okazji wymieniono linkę hamulca ręcznego, "kalamitki" smarowania . Do osi AL-KO są przeznaczone amory o innym działaniu niż samochodowe. W czasie próby po nierównej z wybojami drodze zawieszenie spisuje się znakomicie, nic nie buja , nie tłucze nie stuka. Kwota za robociznę (ok. 300,00 PLN) chyba za taką robotę nie jest wygórowana, tak że dalej podtrzymuję swoje dobre zdanie na temat tej firmy. W drodze powrotnej zauważyłem i usłyszałem że dość mocno na wybojach hałasuje lodówka. Stąd pytanie: co podłożyć pod nią aby było cicho lub co jest podłożone w oryginale( u mnie były i są podstawione drewniane klocki ) czy stoi na podkladkach z gumy rodzaju jakichś amortyzatorów ? . Pozdrawiam !!
cycusxxl - 2011-06-26, 08:45

witam wszystkich mam taki sam problem z osiami ALKO (2 sztuki) w swoim fiaciku:) wiem ze to troche nie ta dzialka ale posidam autolawete i jest ona na tandemie :) po przeczytaniu postów wiem ze regeneruja w boleslawcu ale teraz moje pytanie czy regeneruja gdzies blizej mnie(wadowic) gdzies w malopolsce, slaskim z gory dziekuje za odpowiedz
tachowp - 2011-06-27, 11:05

Witam ! Poszukaj firmy która na Twoim terenie zajmuje się budową, naprawą przyczep towarowych, lawet . Oni powinni wiedzieć kto lub może sami wykonują naprawy. Budowa osi AL-KO nowej generacji jest bardzo podobna do tych starych więc tylko takie firmy mogą pomóc. Pozdrawiam !!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group