|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - Bio Diesel
Skorpion - 2010-07-05, 23:24 Temat postu: Bio Diesel
Ted69 napisał/a: | Przy szalejących cenach paliwa coraz bardziej łakomym okiem spoglądam w stronę paliwa BIO Diesel, ale nie znam się na tym zupełnie.
Czy można to coś lać do baku zamiast zwykłego ON? A może mieszać w jakiejś proporcji?
Czy nasze silniki to wytrzymają czy to tylko do traktorów i podobnych ?
Dzisiaj cena ON w okolicach Wroclawia juz 4,56 (mnie udalo sie znalesc stacje kawalek do miasta z ON w cenie 4,39) a ten BIO ciagle jeszcze ponizej 4 zl |
ja lalem do swojego kamperka bio diesla i ladnie pachnialo frytkami hihihihi tylko ze moj silnik starowinka przyjmnie wszystko do spalenia
SlawekEwa - 2010-07-06, 06:53
http://www.camperteam.pl/...light=bio+dizel
maszakow - 2010-07-06, 10:56
no bo tak temat ukryli zamiast tradycyjnie to po polsku diesla potraktowali.
Stan na początek lipca 2010 - najtańsza ropa na stacjach Lukoil - ok 4,35, koło Elbląga przy "7" 4,26. Nastęne w kolejności są Neste, ale one już powyżej 4,4.
Biodiesel na Bliskiej w granicach 3,56 -3,7 ten wyższy pułap przeważnie na weekendy.
Jeśli masz autko jak w awatarze to możesz spokojnie zalewać. Ja leję Bio u siebie - ale zawsze mieszanka albo 1/3 albo 2/3 z ropą.
Smród faktycznie trochę jest zwłaszcza przy rozruchu, dość specyficzny (jednak nie frytki) ale da się przeżyć - niespalona ropa gorzej śmierdzi. U mnie silnik bardziej klekocze i trzęsie na estrze na wolnych obrotach, ale swoje jedzie.
łoś - 2010-07-07, 18:20
Był taki okres, że rzepak był sporo tańszy od ON. W peugeot partner z 2000r lałem nawet 90% ale na rozgrzany silnik na długie trasy. Wszystko było wyliczone i na koniec wlewałem 20l ON. Po przejechaniu 20-30km spokojnie wyłączałem silnik. Rano odpalał bez stuków. Silnik do dziś pracuje i ma już prawie 400tys. km. Przy plusowych temp. można spokojnie jeździć na tych mieszankach. Teraz to chyba poszaleli z cenami. Wczoraj od Gdańska do Ciechanowa to 4,59 za litr najtaniej, a w Wyszkowie 4,39. Na pełny zbiornik to 25km mniej do przejechania przy tej różnicy cenowej. Śmieszne? Nie. 5km. przed Nowym Dworem Gd. skończyło mi się paliwo. Szczegóły pominę, ale poznałem pomoc na jaką można liczyć w potrzebie. Syn machał kanistrem, a ja nawijałem przez CB. dziesiątki aut z anteną i sam kierowca, a nikt nie pomógł i nie podwiózł do stacji. U omijających mnie widziałem uśmieszki. Finał w innym temacie
WODNIK - 2010-07-07, 18:51
No tak, zastosowałeś sposób pozyskania paliwa lub podwiezienia przed jakim ostrzega nawet policja. Jest to sposób na oszukanie lub okradzenia kierowcy który zatrzyma się aby pomóc.
Stosują go przeważnie cyganie ale nie tylko oni. Mówi ci że brakło im paliwa i nie mają pieniędzy więc proponują złotą obrączkę za pół ceny, oczywiście tombak, a inni po cichu szabrują co się da
z samochodu a ty o tym nawet nie wiesz.
Mój kolega jechał do Włoch i w Czechach też chciał tak pomóc, na granicy Austrii kiedy chciał
dać dokumenty do kontroli okazało się że ich nie ma. Nie tylko dokumenty ale lap-top, torba z
dokumentami firmowymi i pieniądze. Zgłosił na policji że go okradli a oni się zdziwili że taki był naiwny zresztą nie tylko on. Miał duże problemy z powrotem do domu bez paszportu.
Nie dziwię się że taka była reakcja kierowców.
Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia.
łoś - 2010-07-07, 19:17
WODNIK napisał/a: | No tak, zastosowałeś sposób pozyskania paliwa lub podwiezienia przed jakim ostrzega nawet policja. Jest to sposób na oszukanie lub okradzenia kierowcy który zatrzyma się aby pomóc. |
Informowałem przez CB, ze proszę tylko o podwiezienie do CPN. Kilka krotnie też pomagałem w podobnych sytuacjach. Policja ostrzega przed naiwnością, a nie przed pomocą. Inna sprawa, która jest mi doskonale znana, to zakup złota od Rumunów, bo im na paliwo brak lub na chore dziecko. Trzeba umieć rozróżniać różne sytuacje.
marcin_z1 - 2010-07-07, 19:25 Temat postu: Re: Bio disel
Ted69 napisał/a: | .
Czy mozna to cos lac do baku zamiast zwyklego ON? |
Do auta które masz w avatarze można spokojnie. Nawet specjalnie nie trzeba mieszać. Co do nowszych nie będe się wypowiadał, bo one klękają nawet na extra paliwie. Natomiast dla tych zupełnie starych "ropnioków" to jak
Johny Walker dla alkoholika
Cyryl - 2010-07-07, 21:18
ja jeżdżę od początku czyli prawie roku na bioesterze.
odczucia (bo nie mierzyłem niczego dokładnie na hamowni):
- trochę mniejsza moc,
- nierówności w pracy silnika,
- głośniejsza/twardsza praca silnika.
ponieważ jakieś 10 lat temu czytałem w niemieckiej prasie tekst o biodiesel-u i zapamiętałem zdjęcie pompy wtryskowej z żółtawo-brązowym tłustym natolem.
postanowiłem przeciwdziałać temu zjawisku i zacząłem dolewać do paliwa benzynę.
takie coś stosowało się kiedyś w zimie, aby benzyna rozpuszczała wytrącające się zgranulowane cząstki związków parafiny.
tak jak kiedyś w czasie zim w odpowiednich proporcjach. zwykle tankuję około 50l i dolewam wtedy 2-3l Et 95.
moje wrażenia:
- większa moc,
- równiejsza praca silnika,
- cichsza/bardziej miękka praca silnika.
zużycie paliwa:
- z dzieciakiem 8,2 - 8,9 l/100km,
- z dzieciakiem i żoną 9,7 - 10,0 l/100km.
Wieluniak - 2010-07-07, 21:54
Witam
w temacie bio zabiorę głos. W moim PKS -ie jeździmy na BIO20 prawie 2 lata. paliwo tankujemy do prawie 100 autobusów Prekrój roczników to od 1990 (mercdesy ) do 2003 (starszych nie mamy). Do nowszych nie wlewamy bo producenci grożą utratą gwarancji.
Wnioski: nie zwiększyło się zużycie paliwa, silniki pracują równo, zero problemów. Zimą stosujemy bio do temp -20 (wytrzymalo w tym roku nawet -24).
Nie jest to jednak ten bio disel sprzedawany na stacjach , tamten jest 100%, my stosujemy BIO20%. Jego cena jest jakiś 14 gr mniejsza (przy naszym zuzyciu to kilkadziesiat tysięcy rocznie). Od ok miesiąca mamy zgodę odpowiednich urzędów na jego sprzedaż klinetom.
Od czerwca tego roku tankujemy b100%. Wnioski: większy smród (frytki), zużycie nie wzrosło zauważalnie.
W naszej ocenie popartej 2 letnim doświadczeniem stwierdzam, że bio jest paliwem o właściwościach czyszczących - oczyszcza silnik - wtryski z nagarów (co przy zużytych jednostkach może doprowadzić do konieczności ich wymiany). Innych wad nie znaleźliśmy.
Do swoich aut leję jednak normalny napęd (boję się ewentualnej naprawy wtrysków).
łoś - 2010-07-07, 22:36
Wieluniak napisał/a: | Do swoich aut leję jednak normalny napęd (boję się ewentualnej naprawy wtrysków). |
Wtryski to taki element, który smaruje się samoistnie paliwem. Pracowałem przy ich produkcji i coś o tym wiem. Zadam pytanie. Jak się robi dziurki i jaką mają średnicę.
Ja to wiem i wiem wiele innych rzeczy. Wiele groźniejszy dla silnika jest podrobiony ON.
W silnikach nowej generacji z zaworem zwrotnym spalin to koszmar.
Wieluniak - 2010-07-08, 09:05
łoś napisał/a: | Wiele groźniejszy dla silnika jest podrobiony ON. |
Zgadzam się w 100%. My przy naszej flocie aut z bio jesteśmy zadowoleni (mimo początkowo konieczności wymiany w kilkunastu autobusach wtrysków).
maszakow - 2010-07-12, 11:38
Łosiu - ON smaruje, Biodiesel czyści więc jak się pojeździ nieco dłużej na estrze, czy może dojść do "wytarcia" się wtrysków ?
Mimo wszystko lepiej uniknąć sytuacji przeszlifowania otworków żeby uniknąć kosztownej naprawy i nie walić świecy dymnej na trasie...
Nasze paliwa wkrótce będą miały do 5% dodatków ale to jednak nie B100 lub B80, gdzie to smarowanie w takim układzie jest znacznie ograniczone.
Z podstaw jazdy na Bio wiem, że estry są agresywne w stosunku do starych przewodów paliwowych z gumy oraz dla uszczelek, więc lepiej uważać.
Dlatego staram się nie jeździć na czystym BIO.
maszakow - 2010-07-20, 10:17
Na ostatni weekend miałem do przejechania ok 500 km więc zalałem swoją maszynkę bio - powiedzmy że miałem b95 w baku. nadal jeździ ok jak burza - jak na nazwę przystało natomiast to co denerwuje to dymienie przy odpalaniu na zimno - może to jednak efekt tej nieszczęsnej świecy. Smród niespalonego bio jednak jest bardziej denerwujący.
AUTOJUR - 2010-07-20, 11:37
Transit jeżdzi jak szalony
Dziabong - 2010-07-20, 14:45
Ted69 napisał/a: | Ostatnio na trasie Wawa - Bialystok mialem ochote poeksperymentowac i zatankowac BIO - ale niestety bylo tylko w menu ale samego paliwa nie bylo | Trzeba lać do fiata, bo pompę wtryskową wozisz w zapasie, no chyba że nie
Pawcio - 2010-07-21, 09:54
Hehe.. to nie wiesz, że manie jest teraz modne?
A co do bio- szczególnie zalecane jest do stosowania w samochodach z układem paliwowym opartym o pompowtryski.
Pawcio - 2010-07-21, 11:09
Wiecie, wiecie.. gołym okiem widać ...
StasioiJola - 2010-07-21, 12:37
No i nosem też czuć!!!
Pawcio - 2010-07-21, 16:08
A tak na poważnie.. to zwykły olej napędowy bez biokomponentów chyba już jest nieosiągalny.
Na rynku dostępne jest w tej chwili paliwo w całości wyprodukowane na bazie olejów roślinnych- tzw BIOester. W chwili wprowadzenia na rynek jego cena od zwykłego ON była niższa o ok. 1 zł. A więc dość atrakcyjna. Teraz w zależności od dostawy wacha się pomiędzy 0,40 a 0,60 zł. Jednak jaki jest wpływ tego paliwa na żywotność pojazdu to chyba sam producent nie wie.
Kilku naszych znajomych organoleptycznie rozpracowuje to paliwo. Jakie będą efekty.. zobaczymy.
AUTOJUR - 2010-07-21, 21:26
Ja jestem zadowolony
maszakow - 2010-07-21, 23:39
Ted69 napisał/a: | A dwa stare ale jeszcze "troche" chodzace moduly do Lady Samary mam na pewno |
Ja mam klocki hamulcowe do mercedesa beczki - polski produkt - oraz trójkątne szyby do Passata B2. Jednak bardziej wole elektronikę.
ON musi mieć biokomponenty na mocy ustawy dodane - nie pamiętam ile ale mają je stopniowo zwiększac do 5%.
a Biodiesel, albo bioester, albo ester metylowy oleju rzepakowego... no cóż tańszy i znacznie bardziej bezpieczny dla silnika - zwłaszcza nieco nowszej generacji - niż sam olej rzepakowy na którym też można pojechać.
Wiedzieliście że pierwszy skonstruowany przez Diesla silnik wysokoprężny chodził nie na ropę, tylko na olej palmowy ? 100 lat historii i musimy wracać do korzeni
Camper Diem - 2010-07-22, 12:02
nie znam się na biopaliwach, ale jak tankowałem bioester z Bliskiej na Przymorzu to bardzo szybko mi filtr zatkało i byłem zszokowany jego zawartością.
inna sprawa, że w Chorwacji wlałem normalny wydawało się diesel (ale chyba z jakiejś trefnej stacji, mimo że pełno samochodów tankowało) i też mi filtr zatkało.
chyba nigdy już nie będę tankował nic "bio", ani nic wyraźnie tańszego niż na innych stacjach
maszakow - 2010-07-23, 15:07
affa, to normalne - biodiesel ma właściwości czyszczące, nic więc dziwnego że pierwszy raz dla 15letniego autka może być szokiem. JAk ktoś zaczyna jazę na biodieslu to może sobie założyć prosty filtr siatkowy (kilkanaście PLN) przed głównym ( 120-150 PLN) i w ten sposób zobaczyć co jeszcze w baku pływa, a przy okazji zaoszczędzić na wymianie całej puszki.
Camper Diem - 2010-07-23, 16:38
ale filtr nie był brudny, był wypełniony gęstą mazią??
maszakow - 2010-07-24, 23:19
Niech ja cię dorwę affa, tankujemy na jednej stacji. Znaczy się ja też tankuje na Bliskiej na Przymorzu i jeszcze mi filtra nie zatkało. Wymieniałem zimą bo myślałem ze go zatkało ale to świece i mróz były...W każdym bądź razie od pół roku jeżdżąc na mixie mie mam żadnych sensacji. na Grunwald zatankowałem do pełna bio mając z 15 l ropy w baku i jedyne sensacje jakie miałem to tylko z dojazdem .
Nie mam pojęcia o jakiej mazi mówisz, albo co się mogło wytrącić zarówno w jednym jak i w drugim przypadku ... może jakiś pseudo-olej się ściął - albo mazut
Camper Diem - 2010-07-24, 23:49
w pierwszym przypadku może problemem było, że nie miksowałem tylko lałem czyste bio?
a jakim autem jeździsz, bo ja t4 1.9TD 94r.
ktoś mi powiedział później, że nie powinienem lać tego paliwa do tego układu paliwowego, zdaje się sprawdzałem na stronie Orlenu, ten odsyłał do jakiejś strony niemieckiej i tam mojego auta nie było wymienionego i dałem sobie spokój.
no ale teraz różnica w cenie jest na tyle duża, że może się skuszę
ten ostatni przypadek to był chorwacki diesel
w obydwu sytuacjach nie tylko ja, ale przede wszystkim mechanicy (różni) byli zaskoczeni zawartością filtra paliwa
maszakow - 2010-07-27, 12:21
mój to LT II 2.5TDI 2000.
POszukaj na forach busowych, T4 to bardzo popularne autko więc ktoś musiał i to zagadnienie na tych forach poruszyć. Ja jestem pewien tego że mieszanka 1/5 bio - 4/5 ropy silnika ci nie rozwali.
Camper Diem - 2010-07-28, 11:35
tylko wiesz? jak mam zacząć mieszać i to w takiej proporcji to te oszczędności wcale nie będą duże, a ile zachodu włącznie z jeżdżeniem na konkretne stacje?
Zaradek - 2010-08-20, 11:16
w Poznaniu w Auchan ON jest po 4.01 zł
AUTOJUR - 2010-08-20, 12:26
Wczoraj tankowałem Bio 3.75
jury - 2010-08-20, 13:37
Zaradek napisał/a: | w Poznaniu w Auchan ON jest po 4.01 zł |
Tylko raz zatankowałem benzynę w Auchan w Warszawie i oszczędnośc kosztowała mnie 130 zł , tyle kosztowało czyszczenie gaźnika bo zapchała się nie tylko dysza wolnych obrotów.
Po zmianie samochodu podjechałem na tą stację żeby zatankowac LPG i do nie pustego zbiornika 40 litrowego weszło 46 litrów.
Klawo jak cholera
Już nikt mnie nie na mówi na tańsze paliwo
tolo61 - 2010-08-20, 18:19
Autojur jak wrażenia???
Ja jakoś nie mogę się zmobilizować.... myślę że i przekonać.
Tak że czekam na opinie....
Co do Auchan...w Poznaniu i Wrocławiu ON jest moim zdaniem bardzo dobry.
Nie wiem jak w innych miastach bo nie miałem okazji tankować .
Spalanie , osiągi, może nawet są i lepsze niż na Orlenie.
AUTOJUR - 2010-08-20, 19:00
Przejechałem w ostatnim czasie 2 transitami około 4 tyś km wszystko ok .Byłem dziś u mechanika na wymiane sworzni wachaczy i jechał Camperem i stwierdził zero różnicy.W Poznaniu różnica między eko i bio to 40 gr na 1 litrze, na Podlasiu w wakacje ta różnica była od 50-55 gr . Przy zwykłym ON to już różnica 20 gr większa
Srebrzanka - 2010-08-20, 23:36
Ja jutro po raz pierwszy zaleję bio. Po powrocie z 2-tyg. urlopu opiszę wrażenia.
Mój silnik to 1,9 D o oznaczeniu 1Y z dołączoną turbiną od 1,6 TD (od JX-a).
MILUŚ - 2010-08-21, 19:25
To może ja teraz doleję oliwy do ognia , właśnie wróciłem z dwutygodniowego wyjazdu i wnioski / moje/ są takie : przy mieszance ON/BIO spadek prędkości o około 10-20 km/h i zwiększenie zużycia 2-3 l / 100km .
IAAN - 2010-08-21, 20:15
a ja jechałem na bio w stronę chorwacji i tankowałem dopiero w austri spalił 10,5 litra na 100 km z prędkością w porywach do 90 km /h
wniosek taki jak widzę na stacji bio to tankuje dzis 3,74 zł
stanislawb - 2010-08-21, 21:54
Wszystko fajnie roznicy moze nie zauwazycie jezdzac na bio ,ale nie wiem czy wiecie ,ze auta ktore nie sa przystosowane na bio tak jak np. mercedes e taxi, to po czasie bedziecie uszczelniac przewody ,pompe ltp. gdyz bio rozpuszcza uszczelki. Warto to wziac pod uwage czy sie oplaca.
darek 61 - 2010-08-21, 22:28
Niedawno spróbowałem jechałem na chyba80% bio nie zauważyłem różnicy w samej jeździe,ale ile spalił nie wiem
airgaston - 2010-08-21, 22:42
Ja wlałem w Słupsku. Miałem 1/3 zbiornika i dolałem BIO za 3,75. Jechał tak samo ale cuchnął okropnie. Węcej tego nie wleje. Zapach nie do zniesienia.
Majki - 2010-08-21, 23:34
A w mojej osobówce używanie BIO jest zabronione przez producenta auta.
AUTOJUR - 2010-08-22, 20:20
Transit spali wszystko taki typ silnika Jest ciszej w środku zużycie takie same ale większa moc
maszakow - 2010-08-23, 01:30
stanislawb napisał/a: | Wszystko fajnie roznicy moze nie zauwazycie jezdzac na bio ,ale nie wiem czy wiecie ,ze auta ktore nie sa przystosowane na bio tak jak np. mercedes e taxi, to po czasie bedziecie uszczelniac przewody ,pompe ltp. gdyz bio rozpuszcza uszczelki. Warto to wziac pod uwage czy sie oplaca. |
O tym już też mówiliśmy ale dobrze że potwierdzasz. Co do uszczelek duże ryzyko dotyczy zwłaszcza dość wiekowych aut głównie z lat 80tych.Warto zawsze to skonsultować. O mnie w książce użytkownika mówią o biodieslu, a autko jest z 2000.
obiegowa opinia głosi że silnik mercedesa 123 spali dosłownie wszystko, bez specjalnej szkody dla samego silnika. Ponoć byli tacy co już to sprawdzili. Opał, frytura, oleje jadalne, techniczne... A silniki tego pokroju to już chyba tylko w "kaczuchach" znajdziemy.
Ponoć Common raile nie lubią estrów - a to jest conajmniej dziwne bo w końcu bio było już powszechne gdy pierwsze CDI weszły do masowego użytku.
413wdhiz - 2010-08-25, 02:02
Witam,
jezdze na BIO z Bliskiej od jakichs 2-3 lat. Pacjent to Fiestka 1,6D z 84. Niestety udalo misie wydmuchac uszczelke spod glowicy wiec nie wiem czy BIO szkodzi czy nie - i tak silnik zglupial. Fiestka jest na wymarciu - rdza - wiec nie naprawiam na razie.
BIO na pewno zzera pewien rodzaj gumy - trzeba zwracac uwage na przewody paliwowe, uszczelki w pompie itp. Jest to szczegolnie klopotliwe w silnikach z turbo (mowa o starych silnikach z lat 90tych). Jest tam jakis dynks z membranami przed turbo. Jezeli membrany padna turbina szaleje, podaje paliwo jak glupia i silnik wchodzi na obroty bez kontroli.
Podobno lepsze sa do BIO pompy Bosha niz Lucasa.
Znajomy przejezdzil Peugeotem 405 td jakies 100 tys km na oleju posmazalniczym. 1 tys. km - 1 filtr paliwa. Silnik dalej dziala.
Polecam forum o biopaliwach i inne dyskusje.
http://www.ekoforum.pl/forum/
http://www.mondeoklubpols...article&sid=168
http://www.drewnozamiastb...diesel-vf20.htm
http://www.rapsdb.de/view.php
pozdr
Piotr
Majki - 2010-08-25, 12:43
413wdhiz napisał/a: | turbina szaleje, podaje paliwo jak glupia | Turbinka ma niewiele wspólnego z "podawaniem paliwa"
maszakow - 2010-08-25, 23:10
413wdhiz napisał/a: | Podobno lepsze sa do BIO pompy Bosha niz Lucasa. |
Co oznacza że pompy Lucasa są ogólnie do d... bo przecież biodiesel i ropa mają podobną lepkość.
Ci którzy mają pompy Lucasa nie moga lać do baku czystego oleju roślinnego, bez podgrzewacza oleju pompa Lucasa tego nie przetłoczy. Natomiast Bosch - owszem. bez problemu przeciągnie to co mu wlejesz, co w przypadku braku paliwa w najbliższej okolicy daje szybki ratunek w najbliższym sklepie spożywczym.
roger - 2010-08-25, 23:14
To kwestia konstrukcji pompy Bosch wytwarza ciśnienie inaczej a Lucas inaczej Bosch ma tłoczki a Lucas głowicę mimośrodową mniej odporną na wynalazki ..... wałek sie ukręca to najczęstsza awaria tych pomp ...
413wdhiz - 2010-08-26, 12:46
Majki napisał/a: | 413wdhiz napisał/a: | turbina szaleje, podaje paliwo jak glupia | Turbinka ma niewiele wspólnego z "podawaniem paliwa" |
Sorry, zle sformulowalem mysl. Efekt jest jednak ten sam - niekontrolowane wejscie na obroty.
Moja wiedza mechaniczna jest hmm, wyjatkowa, tzn, wyjatek tu i wyjatek tam
Troche sie przekopalem przez temat "paliw alternatywnych", mocno mnie interesuja.
pozdr
Piotr
airgaston - 2010-10-15, 21:13
Ja tam uważam ,że autko powinno jeździć na tym do czego zostało zaprojektowane. Lepsze jest wrogiem dobrego. Wlałem kilka razy bio wynalazek. Poza totalnym smrodem nie odczułem żadnych zmian i żadnej uszczelki jeszcze nie rozpuściłem.
Leje normalny ON i spie spokojnie.
Tadeusz - 2010-10-15, 21:19
airgaston napisał/a: | Leje normalny ON i spie spokojnie. |
Jarku, ja robię dokładnie to samo i dokładnie z tego samego powodu.
Andrzej 73 - 2010-10-15, 21:31
Tadziu , TIR-y tankują przeważnie dużo więc to był taki mały rabat.
Nieraz kierowcy dostają na stacjach po zatankowaniu np. 200 litrów obiadek.
SlawekEwa - 2010-10-15, 21:33
Ted69 napisał/a: | Cena za duza jak na typowe BIO - wiec co to bylo za paliwo ? |
Jak weżmiesz 500 l to się dowiesz
Tak poważnie- hurt dla Tira
Andrzej 73 - 2010-10-15, 21:40
Ted69 napisał/a: | A co do tego BIO TIR - tankowalem kilka razu i placilem wlasnie MNIEJ - chociaz nalalem ledwie jakies 40-50 litrow |
Jak tankowałeś z tego dystrybutora dla tirów , to w tym niema nic dziwnego.
SlawekEwa - 2010-10-15, 21:42
Ted69 napisał/a: | A co do tego BIO TIR |
A skąd wziąłeś taka nazwę- jest tylko ON i ON Tir
SlawekEwa - 2010-10-15, 21:45
Nie wiem czy oglądaleś dobrze pistolet dla Tira
SlawekEwa - 2010-10-15, 21:51
Ted69 napisał/a: | ale czy to w czyms przeszkadza ? |
Nie- jak się mieści wszystko we wlewie
Andrzej 73 - 2010-10-15, 21:53
Slawek Dehler napisał/a: | Nie- jak się mieści wszystko we wlewie |
Kamper to auto na bazie dostawczaka więc niema z tym problemu.
SlawekEwa - 2010-10-15, 21:55
Andrzej 73 napisał/a: | Kamper to auto na bazie dostawczaka więc niema z tym problemu. |
Zgadza się tylko kamper ma zbiornik o poj. 70-80l, a tir 700-800
AUTOJUR - 2010-10-15, 21:57
Na stacjach Orlen Bliska są trzy rodzaje :
1 ON
2 ON bio
3 Bioester
Andrzej 73 - 2010-10-15, 21:59
Slawek Dehler napisał/a: | Zgadza się tylko kamper ma zbiornik o poj. 70-80l, |
Tu się z Tobą nie zgodzę.W moim kamperku jest oryginalny zbiornik paliwa na 130 l.
SlawekEwa - 2010-10-15, 22:00
AUTOJUR napisał/a: | 2 ON bio
3 Bioester |
Czym się różnią- ceną ?
AUTOJUR - 2010-10-15, 22:22
ON bio - ropa z domieszką bio
Bioester - czysty ester metylowy kwasów tłuszczowych, nie mieszany z olejem napędowym
Różnica od 40-50 gr na 1 litrze
Ahmed - 2010-10-16, 09:19
A ja Wam powiem jedno - jeśli nie musicie - nie tankujcie tego gów........ a
Wybór zostawiam Wam bo podobno człowiek ma wolną wolę itp. itd.
tosiek159 - 2010-11-05, 21:49 Temat postu: Re: Bio disel
Ted69 napisał/a: | Przy szalejacych cenach paliwa coraz bardziej lakomym okiem spogladam w strone paliwa BIO DISEL, ale nie znam sie na tym zupelnie.
Czy mozna to cos lac do baku zamiast zwyklego ON? A moze mieszac w jakiejs proporcji?
Czy nasze silniki to wytrzmaja czy to tylko do traktorow i podobnych ?
Dzisiaj cena ON w okolicach Wroclawia juz 4,56 (mnie udalo sie znalesc stacje kawalek do m
iasta z ON w cenie 4,39) a ten BIO ciagle jeszcze ponizej 4 zl |
tosiek159 - 2010-11-05, 22:10
Kochani kamperowicze.Zapomnijcie o biodieslu,nie ma gorszego paliwa.Jestem praktykiem,spalony biodiesel pozostawia nagar,który osadza się pod pierścieniami tłoków,powodując po pewnym czasie zatarcie silnika.
W czasach,kiedy nie ścigano za tankowanie oleju opałowego, to czerwone paliwo często było lepsze jak olej napędowy,nie chrzczono go wszelkiego rodzaju rozpuszczalnikami....
Biodiesel jest tańszy jak tankujemy,tyle że ostateczny wynik jest bardzo kosztowny,kiedy odmówią wtryskiwacze i pompa wtryskowa a i silnik też w końcu stanie.
Pozdrawiam.
AUTOJUR - 2010-11-05, 22:17
Tosiek159 witam na forum CT i pozdrawiam Każdy ma własną wolną wolę i sam podejmuje decyzje na czy jeżdzi
Cyryl - 2010-11-06, 06:47
wypowiedź kolegi Tośka 159 jest emocjonalna, ale jest w niej trochę racji. oto artykuł z Autobild chyba z przd 15 lat. on jest przyczyną dlaczego do Biodiesel-a dolewam 2l benzyny na 50l paliwa.
Yans - 2010-11-06, 17:56
Cyryl napisał/a: | wypowiedź kolegi Tośka 159 jest emocjonalna, ale jest w niej trochę racji. oto artykuł z Autobild chyba z przd 15 lat. on jest przyczyną dlaczego do Biodiesel-a dolewam 2l benzyny na 50l paliwa. |
No to sobie poczytałem... Tam nie ma polskich liter...
AUTOJUR - 2010-11-06, 18:30
Yans ja przjechałem w 2 Transitach w tym roku około 15 tyś km
IAAN - 2010-11-06, 22:12
dzis zuzyłem 50 litrów bio cena już nie robi wrażenia 4,04 za litr przy cenie on 4,22 za litr
mysle że lepiej chodził by silnik na opale a ten bio po spaleniu charakterystyczny zapach ma
potwierdzam w czasach gdy opał był stosowany do napędu samochodów i legalnie sprzedawany na stacjach był on lepszej jakości niż niejeden on sprzedawany na stacjach
AUTOJUR - 2010-11-06, 22:17
Irek najtaniej na Smochowicach przy Dąbrowskiego .
łoś - 2010-11-07, 01:51
Już się tu wypowiadałem i mogę o tyle rozwinąć temat, że tak na pewno to nikt nie wie co wlewa do zbiornika. Rozpętałem burzę w temacie opon, to i tu mogę poszaleć.
Moje zdanie potwierdzone eksploatacją kilku samochodów z napędem diesla przez wiele lat to moje przekonanie o słuszności użytkowania tych jednostek napędowych.
Wszystko co napiszę o moich eksperymentach na dieslach będzie ocenione przez fachowców. Ponieważ korzystam z różnych samochodów, wszystkie na ropę to po wielu latach eksploatacji mam jakieś doświadczenie. Moje samochody w rękach pracowników robiły tysiące kilometrów i dziś są do jazdy. W moim przekonaniu to diesel powinien pojechać 1000000km normalnie.
IAAN - 2010-11-07, 09:45
stary dobry diesel tak ale nowe z elektroniką i wszystkimi bajerami zwnętrznymi nie koniecznie
bo silnik może sprwny ale osprzęt siada
tomiy - 2010-11-07, 10:04
NIe ma co porownywac dieselka ktory z 2 litow mial 90 koni do obecnych gdzie z 2.0 jest nawet powyzej 200. Wiadomo jak to sie ma do trwalosci.
Co do bio to u mnie komunikacja uzywa tego paliwa o okresie wiosna-jesien - po 2 latach nic zlego z autobusami sie nie dzieje - oprocz psioczenia kierowcow stojacych za takimi. Ale w zwiazku ze zniknięciem zwolenienia z akcyzy sensownosc stosowania bio bedzie bliska 0.
roger - 2010-11-07, 10:39
łoś napisał/a: | tak na pewno to nikt nie wie co wlewa do zbiornika |
Irek napisał/a: | stary dobry diesel tak ale nowe z elektroniką i wszystkimi bajerami zwnętrznymi nie koniecznie
bo silnik może sprwny ale osprzęt siada |
Temat trudny i stary jak świat z dostępnych mi informacji wynika że jedyny kraj w europie gdzie tzw BIODIESEL spełnia założone normy i jest to restrykcyjnie kontrolowane to Niemcy i tam można go stosować praktycznie we wszystkich silnikach .... reszta to wolna amerykanka .....
Jeśli chodzi o olej opałowy to faktycznie w Polsce często gęsto był on lepszy jakościowo od ON ..... ale tu jest jeden problem w silnikach spalinowych czynnik palny jest również smarowaniem dla elementów tego układu , pompy paliwa i wtryskiwaczy .... w oleju opałowym jest duża zawartość związków siarki drastycznie pogarszająca jego smarność, co niesie duże ryzyko zatarcia się części współpracujących głównie tych na ciasnym pasowaniu. Stare diesle jeżdzące na oleju opałowym mają typowe uszkodzenia układu paliwowego są to ukręcenia wałków w pompach rozdzielaczowych i zakleszczenia iglic wtryskiwaczy .... pół biedy gdy wtrysk stanie na "zamknięciu" czyli nie daje paliwa wtedy cylinder przestaje pracować i to słychać i czuć , jak stanie na "otwarciu" czyli leje paliwem stale skutkiem przeważnie jest korbowód wystający z bloku i uciecha dla mechanika "u Panie kolanko pokazał .....nieżle mu Pan dał ..... " - to ulubiony tekst w takich sytuacjach.
Bio-diesle ze względu na dodatki estrów nasyconych i wielu "innych uszlachetniaczy" powoduje odkładanie się w układzie paliwowym twardych mazi oleisto-klejących co wywołuje efektu zakleszczenia i przycierania elementów pracujących na dokładnym pasowaniu, zatykaniu kanałów paliwowych czy wtryskiwaczy .....
Paliwo tego typu odkłada specyficzny nagar w miejscach wysokich temperatur głównie są to gładzie cylindrowe, pierścienie czy zawory
Więc tak źle i tak niedobrze stare konstrukcje dieslowskie na pompach rozdzielaczowych są dużo bardziej odporne na gorsze jakościowo paliwo, ale nowe konstrukcje wtrysku wysokociśnieniowego typy HDI, JTD , TDI są bardzo wrażliwe na wszelkie anomalie paliwowe a ewentualne próby roszczeń w przypadku awarii wymagają sporo zachodu. Najbezpieczniej jest prowadzić tzw ksiązkę pojazdu i tankować paliwo zawsze w tym samym koncernie (niezaleznie od asortymentu), każde tankowanie powinno być udokumentowane paragonem lub fakturą bez tzw "dziur przebiegowych" wtedy mamy możliwość odzyskania pieniędzy za ewentualny remont ......
Jeszcze pomarudzę o pewnych starych i znanych zasadach dotyczących eksploatacji diesli .... wrogiem tych układów są głównie trzy elementy jest to woda, parafina wytrącająca się w niskich temperaturach oraz wspomniane już związki obniżające smarność ..... Starzy rzemieślnicy nauczyli mnie następujących rzeczy :
1. Zawsze staram się jeździć tak aby zbiornik był w miarę możliwości pełny szczególnie w warunkach dużych różnic temperaturowych dzień - noc , im mniejsza poduszka powietrzna tym mniej pary wodnej skrapla się w zbiorniku .....
2. Do każdego tankowania dodaję etyliny OK 5-8% w zależności od pory roku w zimie więcej , i dzięki temu nie mam problemów z parafiną.
3. co 4 -5 tankowanie dodatkowo dolewam pół litra denaturatu , alkohol wiąże wodę i umożliwia jej spalenie
4. Co 2 tankowanie dodaję pół litra mixolu , poprawia to smarność paliwa.
Co kierowca to sposoby, te opisane wyżej stosuję od lat i żadnych sensacji paliwowo silnikowych nie miałem.
PS
Jeśli jeździcie na BIO to koniecznie dolewajcie etyliny i mixolu przy każdym tankowaniu ...
maszakow - 2010-11-08, 19:03
Świetnie - czyli co uczony to inna interpretacja.
Ja z kolei czytałem że silnik na bio mimo nieco gorszych właściwości spalania czyści się ze względu na sam znacznie bardziej agresywniejszy charakter paliwa.
Zresztą kto nie ufa innym sam sobie może wypędzić estry (byle nie za dużo bo to karalne proces nie jest specjalnie trudny, podstawową trudnością jest jednak oczyszczenie produktu końcowego ze wszystkiego co zbędne a co nie przereagowało do końca. Przynajmniej będzie pewien że wie co leje do baku Szkoda tylko że to też jest mało opłacalne jak się spojrzy na ceny rzepakowego w Biedronce.
roger - o denaturacie i benzynie w ON uczyli mnie by lać to zwłaszcza w zimie, (koktajl 60l ropy + 5 benzyny + 0,5 denaturatu). Nie ma bata by coś takiego zatkało przewody.
Natomiast o mixolu - pierwsze słyszę
Słyszałem natomiast żeby oczyścić silnik z nagaru - warto co jakiś czas, ale też niezbyt często -(20-30 tyś km ) wlać do zbiornika od 0,5 do litra nafty. Na nafcie bazują te wszystkie dodatki czyszczące silnik wtryski itp.
Zresztą .. dla posiadaczy wszystkich starych silników diesla i amatorów mocnych wrażeń - zawsze pozostaje wam czysty olej roślinny
Cyryl - 2010-11-08, 19:29
ze stosowaniem miksolu dowiedziałem się bardzo dawno temu jako środek powodujący wypłukiwanie nagaru, jeszcze w Żukach.
roger - 2010-11-08, 20:34
Mixol jako dodatek smarny i całkowicie palny zapewnia poprawę właściwości smarnych ON "non name" nieznanej nam jakości neutralizując ewentualne skutki substancji agresywnych o których wspomniałeś dodatek etyliny uniemożliwi wytrącanie parafiny a denatrurat wiąże wodę ....
Co do metod oczyszczania estrów nasyconych to właśnie tu jest problem i tylko w Niemczech są na to normy u nas to wolna amerykanka niestety ....
Jeśli chodzi o naftę to najstarszy na świecie patent na "odmiękanie" wszelkich nagarów ..... ale stosowany głównie na rozebranych silnikach ......cały pic polega na tym aby nie dopuszczać do odkładania takowych .... Każdy mechanik który rozebrał silnik wie jak to wygląda "od środka" i po tym co zastanie powie Ci na czym jeździłeś ..... naprawa silnika po BIO czy opale który był stosowany długotrwale jest niezłym wyzwaniem ... Kilkadziesiąt ekspertyz takich silników robiłem i niestety wszystkie były niekorzystne dla klientów ... ..
Autoryzowane zakłady specjalistyczne na terenie całego kraju zajmujące się układami wtryskowymi po analizie osadów również są w stanie określić co spowodowało uszkodzenie 95% tych ekspertyz to niewłaściwej jakości paliwo ..... niestety proza życia.
Jeśli chodzi o płukanie silnika z nagarów czymkolwiek to STANOWCZO ODRADZAM , kiedyś na zasadzie doświadczenia robiłem takie płukanie na własnym samochodzie Espace V6 specjalistycznym urządzeniem znanej światowej firmy i specjalną chemią silnik miał 120tys przebiegu a po płukaniu przejechał niecały 1000km i stanął zarówno dół jak i wałki rozrządu ..... Ale decyzję oczywiście pozostawiam płuczącemu ....
Ahmed - 2010-11-08, 21:05
roger , ale z tym denaturatem to ja też zrobiłem doświadczenie , tyle tylko że na benzynie .
Do butelki wlałem 1/3 benzyny , 1/3 denaturatu i trochę wody . Po intensywnym rozmieszaniu zawartości woda rozpuściła się , lecz po odstawieniu butelki na noc , rano na dnie zobaczyłem gęstą jakby ,, galaretkę " Od tego doświadczenia nie dolewam już denaturatu tylko zawsze tankuję ,, do pełna "
roger - 2010-11-08, 21:20
W samochodzie zbiornik paliwa jest tak skonstruowany że paliwo podczas ruchu miesza się samoczynnie ..... albo to słychać (gdy zbiornik jest bezprzegrodowy) albo nie .... ale ta jak to nazwałeś galaretka po wypaleniu 2-3 zbiorników zniknie a woda sama z siebie niestety nie ..... zawsze będzie na dnie kotła ....
PS
Tankowanie do pełna jest b.dobrym nawykiem który ciężko wytłumaczyć kobietom .... bo skoro tankują za 50PLN to przecież oszczędzają .... .....
Płeć piękna myśli troszkę inaczej od nas .....
Camp77 - 2010-11-21, 22:31
Zaparłem się i przeczytałem wszystkie wpisy na ten temat.
Jeżdzę dieslami od kilkunastu lat. Jakieś doświadczenie w tym temacie mam plus
kilku zaprzejaźnionych mechaników.
Biodiesel ma w swoim składzie jako komponent związki wodorotlenkowe (zasada).
Przy produkcji biodiesla, jako ekstrat do oleju rzepakowego dodadaje się wodorotlenek czyli zasadę. Środek żrący, niebezpieczny.
W przypadku współczesnych instalacji paliwowych,
opartych na wyrobach stopu aluminium, wodorotlenek
wchodzi w reakcję chemiczną z aluminium.
W wyniku tego po dłuższym używaniu powstają wżery. Dotyczy to głownie pomp wtryskowych.
Ze swojej strony z tego powodu ODRADZAM STANOWCZO!!!
Druga kwestia: róznica cenowa miedzy ON a ON BIO nie wielka. Zysk ekonomiczny żaden. W perspektywie naprawa układu paliwowoego
To tyle w temacie.
Pozdrawiam
maszakow - 2010-11-22, 23:40
NIe wiem co czytałeś ale raczej był to artykuł niskiego lotu. Ten sam autor napisze również że nitrogliceryna powstaje ze zmieszania gliceryny i kwasu azotowego.
Z grubsza wygląda to tak:
Wodorotlenek sodu lub potasu w naprawdę niedużych ilościach rozpuszcza się w metanolu tworząc roztwór (metanolan) a nastęnie dodaje do oleju i całość poddaje się reakcji estryfikacji. Efektem jest bioester oraz gliceryna.
Te dwie rzeczy są separowane od siebie i bioester-półprodukt jest następnie czyszczony. Jest na to parę różnych technologii, poczynając od kąpieli wodnych, poprzez wirówki, kończąc na procesach chemicznych z z rektyfikacją kwasem siarkowym włącznie. To co trafia do baku na pewno nie ma w sobie wodorotlenku, ani metanolu, ani też grubych tłuszczów bo to wszystko jest czyszczone do iluś tam zer po przecinku. Tak więc perspektywa naprawy układu paliwowego jest dokładnie taka sama jak w każdym normalnym samochodzie. Jak ci na ulubionej stacji do dobrej ropy doleją za duzo nafty albo opałowego to założę sie że w tym przypadku nawet znacznie bliższa.
Przypominam jednak że to jest związek chemiczny a nie wszystkie związki chemiczne w kupie się lubią tak więc w autach starszych zwłaszcza dłuższe używanie spowoduje uszkodzenie uszczelki i przewodów paliwowych. NIe grozi to autom w których producenci pomyśleli o ekologii i zmienili części o kórych mówię na odporne na bioestry, nie grozi to też nowszym autom które z biodiesla korzystają rzadko lub korzystają w mieszankach.
Sytuacja jest bardzo podobna jak w autach na benzynę zasilanych gazem - Duuużo osób na gazie jeździ, A mało kto wie że w niektórych przypadkach można zatrzeć silnik jak się nie używa specjalnie obrobionego oleju ... a potem przykra niespodzianka ...
Silnik zatarty i glut w misce olejowej zamiast czarnej mazi...
Zgodzę się natomiast że nasi dostawcy nieco sfixowali z cenami. jak Bio kosztowało 3,50 a ropa 4,20 to IMHO warto było tankować bio. Obecnie Bio 4,15 a ropa 4,30 (na najtańszych stacjach)
Pamiętajcie że i tak w końcu, chcąc czy nie chcąc, będziecie jeżdzili na ropie z dodatkiem minimum 5% bioestrów. [/b]
MILUŚ - 2011-02-17, 23:15
Też się zaparłem i przeczytałem wszystkie wpisy na temat Biodiesla w tym temacie...........
I nie znalazłem żadnej uwagi na temat BIO w zimie ........
W lecie , w trakcie wakacji troszkę jeżdziłem na w/w paliwie ........... może z trzy tankowania..........
Od początku jesieni tankowałem normalny ON ale jakieś resztki musiały w zbiorniku pozostać
Tydzień temu zapragneliśmy z rodzinką odbyć pierwszą w tym roku wycieczkę camperkiem.
Po paru kilometrach samochód zaczął się dławić i zupełnie stracił moc . W drodze powrotnej zgasł mi z trzy razy . Zaświtało mi ,ze może to być zatkany filtr paliwa . Na zajutrz po odkręceniu filtra paliwa wylała mi się z niego jasnobiała gęsta ciecz . Nie była to zamarznięta ropa , parafina czy coś w tym rodzaju .... podejrzewam że przy niskich temperaturach BIO uległo jakiemuś przeistoczeniu ................
Camper Diem - 2011-02-17, 23:19
Miluś, ja miałem taką historię, ale w busie, a nie w kamperze i nigdy więcej nie zatankuję bio
roger - 2011-02-17, 23:35
MILUŚ napisał/a: | podejrzewam że przy niskich temperaturach BIO uległo jakiemuś przeistoczeniu |
Wylewałem resztki BIO i wymieniałem filtr paliwa w kamperze tydzień temu ....... .... raz zatankowałem a własciwie drugi pierwszy i ostatni .....
kimtop - 2011-02-18, 09:00
Zatankowałem kiedyś BIO do nagrzewnicy olejowej.Cały dzień kombinowałem dlaczego nie chce pracować.Pomogła zmiana BIO na opałówkę.Hula aż miło.
MILUŚ - 2011-02-18, 19:42
roger napisał/a: |
Wylewałem resztki BIO i wymieniałem filtr paliwa w kamperze tydzień temu ....... .... raz zatankowałem a własciwie drugi pierwszy i ostatni ..... |
Czyli co......... pod wpływem niskiej temperatury mimo uszlachetniacza przeciwżelowego BIO gęstnieje i robi się z niego muł bagienny
zbychu91 - 2011-02-19, 07:37
MILUŚ napisał/a: | roger napisał/a: |
Wylewałem resztki BIO i wymieniałem filtr paliwa w kamperze tydzień temu ....... .... raz zatankowałem a własciwie drugi pierwszy i ostatni ..... |
Czyli co......... pod wpływem niskiej temperatury mimo uszlachetniacza przeciwżelowego BIO gęstnieje i robi się z niego muł bagienny |
Jeśli tankowałeś ON na jesieni to zatankowałeś po prostu letni ON z dużą zawartością parafiny.
A na marginesie BIO na zimę niestety w ogóle się nie nadaje.
gino - 2011-02-19, 08:09
zbychu91 napisał/a: | MILUŚ napisał/a: | roger napisał/a: |
Wylewałem resztki BIO i wymieniałem filtr paliwa w kamperze tydzień temu ....... .... raz zatankowałem a własciwie drugi pierwszy i ostatni ..... |
Czyli co......... pod wpływem niskiej temperatury mimo uszlachetniacza przeciwżelowego BIO gęstnieje i robi się z niego muł bagienny |
Jeśli tankowałeś ON na jesieni to zatankowałeś po prostu letni ON z dużą zawartością parafiny.
A na marginesie BIO na zimę niestety w ogóle się nie nadaje. |
co nie zonacza..ze w okresie ''ciepła'' nie mozna z niego korzystać...oczywiście tylko w naszych staruszkach...
maszakow - 2011-02-19, 15:27
MILUŚ, BIo na zimę niestety się nie nadaje, znaczenie trudniej jest odpalić silnik.
Jeśli już to mieszanki z ON ale nadal będzie trudno. Ja jeździłem w zeszłym roku na mixach, w tym przy różnicy 0,20 PLN na litrze nie opłaca mi się tego mieszać. Ale w zeszłym nie miałem specjalnych sensacji z wytrącaniem się parafiny. - jak wiedziałem że będzie poniżej 10 to dolewałem jeszcze benzynę i denaturat.
Jedyna biała maź jaka może się wytrącić z biodiesla - to gliceryna. I to na dodatek ze źle wypędzonego ale normalnie bioestry są czyszczone w wirówkach więc tych "śmieci" jest tam naprawde niewiele.
Skorpion - 2011-04-06, 12:53
Na onecie zamieszczono fajny teks dotycz alternatywy oleju napedowego http://moto.onet.pl/16407...kul.html?node=8
maszakow - 2011-04-07, 18:02
uhm... artykuł dotyczy jazdy na czystym oleju roślinnym, jest też BARDZO ŁADNA wideo wstawka na temat auta na holzgas.
To pierwsze nie do zastosowania w nowych autach - własciciele starych MB mając daleko do najbliższej stacji spokojnie moga sięgnąć po olej jako paliwo zastępcze - auto na pewno nie ucierpi.
To drugie - tylko dla koneserów-narwańców. W Niemczech w latach 44-50 takie przeróbki były wymuszone, bo nie było innych paliw. teraz - tylko jako stacjonarne generatory.
JEst sobie taki portal drewnozamiastbenzyny.pl, a na nim forum, a na forum gość, który zbudował sobie w domu elektrownię na holzgaz. Polecam zainteresowanym - temat czyta się prawie jak o Świstakowej Milce.
Jary70 - 2011-10-14, 18:49
Po przeczytaniu tematów o paliwie bio proponuje stworzenie listy stacji z BIO:
1)Lubelskie/Piaski k/Lublina /trzeba zjechać z obwodnicy stacja OPAL (przy stawie)
2)Lubelskie/Kock /stacja Bliska przed wylot na Radzyń
MILUŚ - 2011-10-14, 19:01
Po przeczytaniu tematów o paliwie bio proponuje stworzenie listy stacji z BIO:
1)Lubelskie/Piaski k/Lublina /trzeba zjechać z obwodnicy stacja OPAL (przy stawie)
2)Lubelskie/Kock /stacja Bliska przed wylot na Radzyń
3)Śląskie /Chorynkowice/Droga Gliwice - Kędzierzyn-Koźle
SlawekEwa - 2011-10-14, 19:56
Po przeczytaniu tematów o paliwie bio proponuje stworzenie listy stacji z BIO:
1)Lubelskie/Piaski k/Lublina /trzeba zjechać z obwodnicy stacja OPAL (przy stawie)
2)Lubelskie/Kock /stacja Bliska przed wylot na Radzyń
3)Śląskie /Chorynkowice/Droga Gliwice - Kędzierzyn-Koźle
4)Lubelskie/Biłgoraj/ ul. Janowska- stacja "Bliska"- wylot na Lublin
5)Lubelskie/Biłgoraj/ ul. Krzeszowska- stacja "ARDO"- wylot na Nisko
WINNICZKI - 2011-10-14, 20:04
SlawekEwa napisał/a: | Po przeczytaniu tematów o paliwie bio proponuje stworzenie listy stacji z BIO:
1)Lubelskie/Piaski k/Lublina /trzeba zjechać z obwodnicy stacja OPAL (przy stawie)
2)Lubelskie/Kock /stacja Bliska przed wylot na Radzyń
3)Śląskie /Chorynkowice/Droga Gliwice - Kędzierzyn-Koźle
4)Lubelskie/Biłgoraj/ ul. Janowska- stacja "Bliska"- wylot na Lublin
5)Lubelskie/Biłgoraj/ ul. Krzeszowska- stacja "ARDO"- wylot na Nisko |
6)Małopolskie/Kraków al. 29-go Listopada stacja "Bliska" wlot z Warszawy
makdrajwer - 2011-10-14, 21:05
1)Lubelskie/Piaski k/Lublina /trzeba zjechać z obwodnicy stacja OPAL (przy stawie)
2)Lubelskie/Kock /stacja Bliska przed wylot na Radzyń
3)Śląskie /Chorynkowice/Droga Gliwice - Kędzierzyn-Koźle
4)Lubelskie/Biłgoraj/ ul. Janowska- stacja "Bliska"- wylot na Lublin
5)Lubelskie/Biłgoraj/ ul. Krzeszowska- stacja "ARDO"- wylot na Nisko
6)Małopolskie/Kraków al. 29-go Listopada stacja "Bliska" wlot z Warszawy
7)Śląskie/Bielsko-Biała/Bliska/ul.Cieszyńska ( stara droga na Cieszyn )
8)Śląskie/Żywiec/Bliska/koło ronda kierunek Sucha Beskidzka
9)Śląskie/Tychy/Bliksa/Dk1
Jary70 - 2011-10-14, 21:43
http://image.mapmuse.com/...cMapOverlay.png
Jary70 - 2011-10-14, 21:45
http://find.mapmuse.com/interest/biodiesel może teraz będzie oki
Cyryl - 2011-12-18, 20:49
tutaj jest jpg artykułu w Autobildzie napisany chyba z jakieś 15 lat temu na temat biodiesela i zdjęcia porównujące wnętrza pomp wtryskowych po przejechaniu 7000km.
MILUŚ - 2011-12-18, 21:37
Szczerze powiedzcie............... czy są tacy wśród nas którzy przy takiej różnicy cen na korzyść ON tankują jeszcze BIO ? Nie mówie tu o aspekcie temperaturowo- klimatycznym
WINNICZKI - 2011-12-19, 00:24
Nikt chyba nie tankuje,ale co do artykułu to jednej rzeczy nie rozumiem.Proces spalania w silniku Diesla następuje w komorze spalania,pompa wtryskowa potrzebna jest do wytworzenia ciśnienia i ew. rozdziału na poszczególne wtryski.Temperatura pracy pompy wtryskowej jest powiedzmy do 100 stopni C. Co w takim razie tak zaczerniło wnętrze tej pompy ,bo jak widziałem BIO to jest bezbarwne mówiąc ogólnie.I nikt mi nie wmówi że BIO zapala się już w pompie wtryskowej i tam tworzy sie nagar.
Cyryl - 2011-12-19, 06:21
woda cieknąca z kranu też jest bezbarwna, a zostawia rude nacieki.
tutaj w pompie nie dochodzi do zapłonu, ale nie wiem pod wpływem ciśnienia czy z innych przyczyn wytrąca się jakiś syf, który zostaje w pompie - tak mi się wydaje.
dlatego ja gdy tankowałem bioestera na 50l lałem 2l benzyny, celem wypłukania tego dziadostwa.
jednak jakiś czas temu wymieniałem taki zaworek z króćcem wlotu paliwa na dni pompy wtryskowej i wewnątrz było czysto.
gino - 2011-12-19, 08:17
a moze po prostu...15 lat temu bio...było inne, gorszej jakosci...
WINNICZKI - 2011-12-19, 22:53
A tak gwoli ścisłości to Niemcy stosują bio-estry do benzyny ,a nie do diesla. To ja już nic nie rozumiem. Cyryl napisał/a: | woda cieknąca z kranu też jest bezbarwna, | Ale my tu rozprawiamy o BIO ,a nie o laniu wody
maszakow - 2011-12-19, 23:35
Estry oleju rzepakowego czyli biodiesel to paliwo do diesla.
benzynę to Niemcy moga wzbogacać etanolem który jest relatywnie tańszy ale mało popularny. Popularności nabiera w krajach Ameryki Południowej (T2 seryjnie produkowany z takim silnikiem) i ... w Szwecji. Saab niedawno pokazał pierwszy przedseryjny model swojej bodajże 95tki z silnikiem przestawionym na etanol (FYI u nich etanol pozyskuje sie z wiórów drewnianych). Silniki identyczne a ten na etanolu miął większego kopa i większa moc .
Tadeusz - 2011-12-19, 23:41
maszakow napisał/a: | ten na etanolu miął większego kopa i większa moc |
Ja znam kilku takich.
gino - 2011-12-20, 11:47
maszakow napisał/a: | w Szwecji. Saab niedawno pokazał pierwszy przedseryjny model swojej bodajże 95tki z silnikiem przestawionym na etanol (FYI u nich etanol pozyskuje sie z wiórów drewnianych). |
czyzby dzięki takim pomysłom.. SAAB wczoraj ogłosił BANKRUCTWO
makdrajwer - 2011-12-20, 12:57
gino napisał/a: | maszakow napisał/a: | w Szwecji. Saab niedawno pokazał pierwszy przedseryjny model swojej bodajże 95tki z silnikiem przestawionym na etanol (FYI u nich etanol pozyskuje sie z wiórów drewnianych). |
czyzby dzięki takim pomysłom.. SAAB wczoraj ogłosił BANKRUCTWO |
Mnie się ciśnie tylko słowo " wreszcie " . Saaby skończyły sie w latach 80 a na te oplowskie mutanty nie mogłem patrzeć ( szczególnie z silnikien 2.2 DTi ).
silny - 2011-12-20, 13:06
ale makdrajwer teraz przecie 3/4 aut jezdzi na silnikach 2 moze 3 producentow , glbalna wioska..................................
makdrajwer - 2011-12-20, 13:25
Zgadza się ale saab był zawsze troche poza " normalne auta". Dwusuwy, wygląd, stacyjka, night panel itp. To tak jak widuje jaguara kombi - profanacja. Tylko czekam jak MINI wejdzie do produkcji w wersji FURGON. Silniki - ok , jest to uzasadnione wieloma czynnikami. Ale np. przełączniki ? Kupujesz Lotusa i masz przełączniki z astry ! Fu !
silny - 2011-12-20, 13:33
paro letnia awensis - wyjmuje rozrusznik bo padl i co ? jakis znajomy - reno i to zaczynajac od 19 do dzis prawie bez zmian koncze bo of sie robi
Kubbek - 2019-01-10, 11:35
a czy ktoś lał olej roślinny do ducato mk1 1,9D? Z tego co wiem to ma pompę VE Bosha więc akurat dobrze ciągnącą gęsty OR. Tylko jak to uszczelki zniosą...
w biedronce promocja 5L rzepakowego za 14,99!
Horte - 2019-01-10, 18:18
W zimie olej roślinny to słaby pomysł ze względu na większą gęstość w niskich temperaturach. Jak zalejesz w proporcji 1/3 do zwykłej ropy, to nic się nie stanie.
Narobisz tylko apetytu tym co za tobą pojadą, bo będzie czuć frytki.
Kubbek - 2019-01-14, 09:43
tak, wiem że zimą lepiej tego nie lać jak się nie zmodyfikuje instalacji paliwowej. ale już od maja chyba można tankować z CPN Biedronka.
Jak tam kwestia rozpuszczania uszczelek, czy innych uszczelnień w Ducato mk1?
Argo - 2019-01-14, 09:52
Olej rzepakowy przed podaniem do pompy musi byc podgrzany do temperatury 60 stopni. W niższej olej nie posiada właściwości smarnych. Jeden z naszych forumowych kolegów drogo za tą niewiedzę zapłacił.
Horte - 2019-01-14, 10:22
Jeżeli chodzi o właściwości smarne oleju BIO, to słyszałem o dodawaniu do zbiorników oleju od dwusuwów.
amples - 2019-01-14, 10:28
Horte napisał/a: | o dodawaniu do zbiorników oleju od dwusuwów. |
Dodaje do normalnego ON (silnik common rail , bez dpf itp. wynalazków)
Kubbek - 2019-01-14, 14:44
a na jakiej pompie była ta awaria? chyba nie na starym boshu? spotkałem się z wieloma opiniami, że boshom OR nie szkodzi. Wiele osób latem jeździ nawet na czystym bez mieszania z ON.
A może czysty OR + mixol do 2t ?
silny - 2019-01-16, 06:28
Amples a w jakich proporcjach lejesz 2t, bo czytałem sporo o ON i dodatków Bio nie mają tylko te najdroższe paliwa , wszystkie standardy mają dolewkę
amples - 2019-01-16, 08:47
silny napisał/a: | proporcjach lejesz 2t, | Jak się uda tak średnio 1(Oil 2T Semisynthetic) do 200-250 ON
jsaluga - 2019-01-16, 09:09
A my wszyscy musimy potem to wdychać.
amples - 2019-01-16, 09:46
jsaluga napisał/a: | musimy potem to wdychać |
Odstaw auto na kolki i nie będziesz wdychał ,
mojego nie wdychasz , za daleko.
Zakaż wszystkim używania dwusuwów bo oni spalają go w większym procencie do 1-50.
Albo wyprowadź się na Antarktydę tam technika występuje sporadycznie
silny - 2019-01-16, 17:27
Racja , ile zakopci w nowoczesnym HDI litr oleju na 200 a ile zwykle TD bez dolewki , za którym chcesz jechać
Mikesz - 2019-01-16, 21:07
tosiek159 napisał/a: | Kochani kamperowicze.Zapomnijcie o biodieslu,nie ma gorszego paliwa.Jestem praktykiem,spalony biodiesel pozostawia nagar,który osadza się pod pierścieniami tłoków,powodując po pewnym czasie zatarcie silnika.
W czasach,kiedy nie ścigano za tankowanie oleju opałowego, to czerwone paliwo często było lepsze jak olej napędowy,nie chrzczono go wszelkiego rodzaju rozpuszczalnikami....
Biodiesel jest tańszy jak tankujemy,tyle że ostateczny wynik jest bardzo kosztowny,kiedy odmówią wtryskiwacze i pompa wtryskowa a i silnik też w końcu stanie.
Pozdrawiam. |
Brawo kolego.
Dla miłośników frytek chciałem pokazać wam jak wyglądała moja pompa wtryskowa po rozebraniu przez fachowca i zdyskwalifikowaniu naprawy ,pompa została naprawiona przez fachowca pod warunkiem że on nie czyści tylko ja ,zajęło mi to 3 godziny przy pomocy płynów do czyszczenia piekarników i szczoteczek do zębów,wszystkie ruchome części wewnątrz pompy były zablokowane.
ludzik - 2020-06-11, 10:08
A jak wygląda kwestia filtra DPF? Jak biodiesel wpływa na ten element?
casper - 2020-06-12, 12:30
ludzik napisał/a: | A jak wygląda kwestia filtra DPF? Jak biodiesel wpływa na ten element? |
Tam, gdzie funkcjonuje diesel, tam zachodzi konieczność używania filtrów, w tym filtrów DPF. Są to elementy eksplotacyjne i czasami się przytykają.
Tak, można je regenerować, a koszt regeneracji uzależniony jest przede wszystkim od modelu samochodu.
Przykładowe ceny znajdziesz np tutaj: https://dpf-fap.waw.pl/oferta/
|
|