Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - rozmiar pasków klinowych

IAAN - 2010-07-06, 08:47
Temat postu: rozmiar pasków klinowych
czy ktoś orientuje się jakie rozmiary pasków klinowych należy zakupic do peugota j5 silnik 2,5 d z 90 roku są 2 na pompę wody ,1 alternator i 1 wakumpompa
bonusik - 2010-07-06, 11:13

Pompa wodna 10 X 825
Vacuum pompa 10 X 600(może się trafić 10 X 613,co prawda rzadko)
Alternator 10 X 700
Pompa wspomagania 10 X 785

Pozdrowionka :ok

IAAN - 2010-07-06, 22:04

i o to własnie chodziło zkupię takie rozmiary pasków i będę miał na wszelki wypadek w niezbedniku 20 latka
dziękuję

MILUŚ - 2010-07-06, 23:02

Przed ostatnim moim wyjazdem przed tygodniem camperem do Kotliny Kłodzkiej też sobie załatwiłem / na wszelki wypadek od razu dwa/paski od alternatora . Pech chciał , że w drodze powrotnej w Kłodzku strzelił mi pasek :gwm Myślę .......... spoko mam dwa zapasowe.... pół godzinki roboty / bo silnik gorący/ i po sprawie
O jakżem był wtedy daleki od prawdy............. :evil: :evil: :evil:
Paski załatwiałem do typowego alternatora silnika 1,9D ............ a mój okazał się alternatorem o większym kole pasowym :gwm :gwm :gwm
I tym sposobem jeden pasek okazał się za krótki drugi............ za długi :evil:
Sytuacja nie nastrajała optymistycznie........... póżne popołudnie w nieznanym mieście ........ na trzech znalezionych stacjach benzynowych pasków nie sprzedają / wódki i papierochów do wyboru i koloru / ........... w końcu udałem się na postój taksówek .Tam z taksówkarzem objeżdziliśmy chyba z dziesięciu mechaników i właścicieli sklepów z art.motoryzacyjnymi.I kicha!Taksówkarz podniósł nawet maskę swojego merca sprawdzając czy u siebie w silniku nie ma podobnej długości paska.W końcu wyciągneliśmy z suto zakrapianego grila jakiegoś właściciela sklepu z częściami ........ zabrał parę pasków i dawaj przymierzać . W końcu się udało :mrgreen: Taksówkarz wziął symboliczną kasę za dwie godziny jeżdżenia ze mna a ja miałem możliwy powrót do domu.Piszę o tym dlatego ,że paski które miałem były do tego typu silnika który mam ale nie sprawdziłem przed wyjazdem namacalnie - wzrokowo rzeczywistej długości użytego paska .
PZDR> MILUŚ :spoko

StasioiJola - 2010-07-06, 23:29

Miluś masz rację- oprócz zakupu trzeba jeszcze sprawdzić czy zakupione paski będa pasowały do naszego silnika- szczególnie długości, Czasami katalogi podaja inne wymiary jak jest w rzeczywistości w silniku. Wystarczy, że ktoś kiedyś zamienił alternator na większy lub zmienił nietypowe koło pasowe i wtedy zaczynaja się problemy. Sam tak miałem kiedys podczas podróży!! :spoko
bonusik - 2010-07-07, 07:40

StasioiJola napisał/a:
Wystarczy, że ktoś kiedyś zamienił alternator na większy lub zmienił nietypowe koło pasowe i wtedy zaczynaja się problem


Co racja to racja,przy wiekowym autku zawsze może coś się nie zgadzać :spoko

MILUŚ - 2010-07-07, 16:47

W moim przypadku ....... wystarczyło by żebym się przed wyjazdem położył pod silnikiem i sprawdził :oops: :evil:
Uczę się na błędach :gwm

:spoko

łoś - 2010-07-07, 18:57

Wiadomo, że najlepiej okresowo wymieniać paski, ale bywa, że kupimy zleżały pasek i on nie pochodzi. Lepiej mieć zeszyt i pisać rozmiary niż kupować na zapas. Mnie do fiata ducato za trzecim razem dopasowali i wszystko w/g katalogu. Wszystkiego nie da się przewidzieć, a wozić różne zapasy, lub trzymać w garażu to się kończy magazynem rzeczy już nie potrzebnych. :spoko
aroo59 - 2011-02-20, 10:03

Witam,
trzeba jeszcze pamiętać, że paski kinowe dzielą się na gładkie i zębate. Długość paska producent ustala według wymiaru liczonego po wewnętrznym i zewnętrznym obwodzie. Dlatego też trzeba pamiętać że, dobór pasków do J5 2,5D z 1989r. przysporzy wiele trudu. Jeżeli zakupimy pasek po rozmiarze np. 13x825 nie zwracając uwagi na literki ( La - długość zewnętrzna, Ld - długość podziałowa i Li - długość wewnętrzna ) to będziemy rozczarowani. Polecam zakup pasków do tego modelu pojazdu po nr. Vin. w serwisie. Cena jest "normalna" i mamy pewność co do rozmiaru. Oby mieli na stanie ja miałem takie szczęście.
Pozdrawiam.

bonusik - 2011-02-20, 12:55

aroo59 napisał/a:
paski kinowe dzielą się na gładkie i zębat


Zęby od wewnętrznej strony paska klinowego służą tylko i wyłącznie podniesieniu odporności paska na pękanie.W samochodach już mało kto stosuje paski bez zębów :wyszczerzony:
Szczerze mówiąc nie spotkałem się nigdy podczas doboru paska klinowego z długością wewnętrzną.
Zawsze podawana jest długość po zewnętrznym obdwodzie.
Na przykładzie auta o którym mowa powyżej,Peugeot J5 1989,pasek alternatora ma wymiar 10x900 gdzie 10 to szerokość paska w milimetrach a 900 jego długość.
Oczywiście istnieją także paski pompy podcisnieniowej,pompy wspomagania,pompy wodnej.
Uważam,że w przypadku kupna paska klinowego nie ma sensu kupować w serwisie,to niepotrzebny wydatek....no,chyba,że ktoś naprawdę tam chce kupić :spoko

aroo59 - 2011-02-21, 10:11

:wyszczerzony: ...można ludzi uczyć ale nie zawsze nauczyć... :wyszczerzony:
Polecam poczytać... http://pasyklinowe.pl/pomoc-techniczna/... na naukę nigdy nie jest za późno...
Pozdrawiam.

bonusik - 2011-02-21, 10:52

aroo59 napisał/a:
można ludzi uczyć ale nie zawsze nauczyć...


daleki jestem od uczenia kogokolwiek... :szeroki_usmiech
Tylko informuję,być może przyda się komuś w potrzebie :ok

matejko - 2011-03-09, 20:23

Przed sezonem postanowiłem sprawdzić stan pasków klinowych w peugeocie j5 25D /91 (wcześniej tam nie zaglądałem i jest to nowy nabytek)) i zaskoczył mnie sposób naciągu obu pasków pompy wodnej 10/825 (6213 MC ) poprzez rolkę napinającą płaską ale założoną od wewnętrznej bieżni pasków klinowych - uznałem to za błędny montaż poprzedniego właściciela przełożyłem paski pod rolkę napinającą tak aby rolka dociskała zewnętrzną , płaską stronę pasków ale regulacja się skończyła a paski są lużne- wyglądają na całkiem świeże- może któryś z doświadczonych kolegów spotkał się z takim problemem?
Pozdrawiam Adam

Donat - 2011-03-09, 20:38

Taki montaż rolki jest jak najbardziej prawidłowy, od wewnętrznej strony pasków, wymusza to jednak stosowanie pasków które nie maja ząbków po wewnętrznej stronie, ale i takie widziałem montowane, które bardzo długo pracowały bez śladów wiekszeo zuzycia.
matejko - 2011-03-09, 20:54

Domniemywam że masz założoną rolkę napinającą od wewnątrz i działa (moje obawy spowodowane są brakiem doświadczenia), obejrzałem jednego J5 w naturze i też tak miał założoną rolkę- natomiast w książce Fiat ducato peugeot boxer citroen jumper autor H.R. Etzold strona70 jest opis (ale brak schematu czy zdjęcia)że rolka naciska z zewnątrz., ale wychodzę z założenia że jak działa w praktyce to nie ma co kombinować :szeroki_usmiech -dziękuję i stawiam piwko za szybką pomoc
Adam

Donat - 2011-03-09, 21:56

Do tego silnika posiadam wszelką fabryczną dokumentacje techniczną również w pdf-ie (co prawda do citroena ale to to samo) oraz jakieś 19 lat doświadczenia w eksploatacji i naprawach tych konkretnie silników wide mój podpis:-) W tych citroenkach co na zdjęciu w podpisie, silniki te były montowane od wielu, wielu lat. Moje osobiste doświadczenia to: jeden silnik 540 tyś. km - rozbiłem autko - silnik dalej jeździ zamontowany w zaprzyjaźnionym UAZ-ie , drugi to 720 tys. km autko sprzedałem i nawet ostanio brało udzial w jakimś polsatowski serialu.
aroo59 - 2011-03-10, 07:47

Jak już opisywałem rozmiar pasków do tego modelu silnika jest trudny do dobrania po rozmiarze; szerokość + długość. Miałem ten sam problem i stwierdzam, że paski mają jeszcze wymiar podawany przez producenta ( nie znany dla laika ) liczony od strony wewnętrznej lub zewnętrznej. Proszę poczytać w necie " dobór pasków klinowych". Pasek klinowy napięty od wewnątrz nie może posiadać zębów to po pierwsze a po drugie z takim rozwiązaniem nie polecam oddalać się od domu na większą odległość. Ja zakupiłem paski w serwisie Peugeota dobrane po nr. Vin za śmieszną cenę ( taniej niż dostępne Gates ) inne nie pasują. Produkuje je jak pamiętam firma Dunlop. I napięte są po stronie zewnętrznej tak jak producent zaleca. W swojej karierze zawodowej widziałem różne rozwiązania ... :wyszczerzony: ... nie zdziwi mnie żadne roziązanie domorosłych mechaników takich co to wszystko wiedzą ale nic nie umieją zrobić.
Pozdrawiam.

Donat - 2011-03-10, 08:26

Fotka z fabrycznej (citroena) dokumentacji technicznej co prawda silnik benzynowy (później poszukam diesla) ale to to samo rozwiązanie i ta sama pompa
I to tyle w temacie napinania tych pasków
Firma Gates paruje te paski i sprzedaje w jednym opakowaniu dwie sztuki oczywiście bez ząbków po wewnętrznej stronie.

aroo59 - 2011-03-10, 10:16

Silnik benzynowy i Citroena to inna bajka... :?
Donat - 2011-03-10, 16:45

nie tak do końca co innego
ale masz tu z tej samej dokumentacji silnik diesla

aroo59 - 2011-03-10, 20:18

Polecam poczytać ... http://pasyklinowe.pl/pomoc-techniczna/
njoy - 2013-06-12, 09:05

Panowie
Pytanie może z serii głupich. W zeszłym roku przed wyjazdem na urlop zauważyłem, że jednemu z dwóch pasków napędzających pompę wody w naszych Peugeotach uległ uszkodzeniu. Nie zastanawiając się pomogłem mu skończyć żywota nożem, wziąłem pod pachę i sru... do sklepu. Kupiłem identyczny i z radością zabrałem się za wymianę - i tu zonk :stop: . Za cholerę nie udało mi się go założyć. Nie mogłem go przełożyć pomiędzy blokiem silnika a kołem napędzającym. Jest na to jakiś tajemny sposób ?, a może w oryginale powinny być paski o niższym profilu? Przejeździłem urlop na jednym ale w tym roku chciałbym ze spokojem wyjechać i nie martwić się, że mogę mieć problem.
Pozdrawiam
Kamil

JaroW - 2013-06-12, 13:11

njoy napisał/a:
Panowie
Pytanie może z serii głupich. W zeszłym roku przed wyjazdem na urlop zauważyłem, że jednemu z dwóch pasków napędzających pompę wody w naszych Peugeotach uległ uszkodzeniu. Nie zastanawiając się pomogłem mu skończyć żywota nożem, wziąłem pod pachę i sru... do sklepu. Kupiłem identyczny i z radością zabrałem się za wymianę - i tu zonk :stop: . Za cholerę nie udało mi się go założyć. Nie mogłem go przełożyć pomiędzy blokiem silnika a kołem napędzającym. Jest na to jakiś tajemny sposób ?, a może w oryginale powinny być paski o niższym profilu? Przejeździłem urlop na jednym ale w tym roku chciałbym ze spokojem wyjechać i nie martwić się, że mogę mieć problem.
Pozdrawiam
Kamil


Zawsze tam gdzie są paski klinowe jest napinacz.
zluzuj lub zdemontuj napinacz a założysz pasek.

njoy - 2013-06-12, 14:37

JaroW
Aż takim dyletantem technicznym nie jestem, żeby zmieniać paski bez luzowania napinacza :haha: . Problem jest z założeniem/przełożeniem paska na miejsce na kole napędzającym z bloku silnika.

Donat - 2013-06-13, 07:36

Musisz zdemontować to duże koło ale nie odkręcaj centralnej śruby tylko te małe "chyba 6 szt " śrubek M6. Wtedy zdejmiesz tylko samą "obręcz" koła a jego piasta zostanie na wałku rozrządu.
CORONAVIRUS - 2013-06-13, 07:46

JaroW napisał/a:
[

Zawsze tam gdzie są paski klinowe jest napinacz.
zluzuj lub zdemontuj napinacz a założysz pasek.


nie zawsze ... np. w transicie 2,2 pasek jest a napinacza nie ma :bigok

Donat - 2013-06-13, 13:34

W "maluchu " również nie ma napinacza i jest jeszcze bardzo dużo takich konstrukcji :-P
CORONAVIRUS - 2013-06-13, 13:38

allleeee... w maluchu są blaszki regulacyjne czyli jakaś forma napinacza jest .... :spoko
njoy - 2013-06-14, 14:39

Donat. O to chodziło :lol: . Piwko powędrowało. Tak na marginesie to nie zauważyłem tych śrubek i kombinowałem jak odkręcić całość z wałka rozrządu. Pisałeś wcześniej, że posiadasz dokumentację do naszych silniczków. Jeżeli masz w pdf-ie do 2.5 D, to będę wdzięczny za maila: njoy@poczta.onet.pl
Pozdrawiam jeszcze raz.
Kamil

Donat - 2013-06-15, 15:55

Mam taka dokumentacje tylko że ma ona jakieś 200Mb i ciężko to wysłać mailem, może masz jakiś serwer to Ci na niego wrzucę.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group