Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Ducato 89 2,5 D wymiana rozrządu

Malefisto - 2010-07-08, 20:26
Temat postu: Ducato 89 2,5 D wymiana rozrządu
Auto do mnie ma dotrzeć w sobotę jako że nie ma zadnej dokumentacji od azu chcę wymienić rozrząd prosze o informację czy pasek obejmuje tez pompę wody?
czy wystarczy tylko pasek i napinacze?

@ndrzej - 2010-07-08, 22:44

Przy wymianie rozrządu w moim kamperze (wprawdzie z silnikiem 2,5TD) wymienione zostały pasek i dwie rolki - bez pompy.
Malefisto - 2010-07-13, 19:34

Już wiem ze pompa nie musi być wymieniona wiec teraz drugie pytanie mam problem z zamówieniem kompletu do rozrządu podobno były dwa a po numerze vin nic im nie wchodzi , oczywiscie numeru silnika nie moge znaleść

w sklepie powiedzieli mi ze mają taki rozrząd

Napinacz FT44003 marki fast w cenie 58 zł za szt lub SK Fw cenie 115 zł za szt
rolka prowadząca FT44001 marki fast w cenie 55 zł za szt lub SKF w cenie 120 zł za szt.

Pasek rozrżądu dayco FT41522 w cenie 70 zł za szt

czy to będzie odpowiedni komplet do mojego silnika najlepiej by bylo zdjac pasek i podjechać ale to jest sklep internetowy.

@ndrzej - 2010-07-13, 21:54

Ja kupiłem kolejny już rozrząd (do kampera, a wcześniej do VW Polo) na Jelonkach, w sklepie internetowym. Moim zdaniem mają ceny konkurencyjne. Zadzwoń i dowiedz się: 604120603.
StasioiJola - 2010-07-13, 23:04

Jeśli chodzi o rozrząd to napewno nie zdecydowałbym się na pasek i rolki tzw zamienniki. Trochę czasu już w tej branży pracuję i miałem kiedyś przykre doświadczenia z rolkami napinającymi tzw zamiennikami. Ja polecam swoim klientom paski firmy Contitech inaczej Continental/ lub firmy Gates i rolki Ina , SKF lub EVR . Nie są to rzeczy tanie ale mam pewność że bartdzo dobrej jakości!!! A awaria rozrządu to póżniej dużo większe koszty niż różnica cenowa między dobrymi rzeczami a zamiennikami!!! :szeroki_usmiech :spoko
eMKa - 2010-07-13, 23:33

Rozrząd w oryg Fiata to zawsze rolki SKF + pasek Dayco czasem Conti
Ja preferuje Dayco i rolki SKF ,takie rozrządy tylko montujemy
Wymienione referencje (operujesz nr Fasta)
Pasek Dayco 44 zł
Napinacz SKF 82 zł
Rolka SKF 78 zł
Zwróć uwage na podstawe napinacza ,koniecznie wymień na nowy typ !,stare pekają przy srubie !

eMKa - 2010-07-13, 23:44

Jeszcze jedno
jezeli twój sam jest po 06.89 to VIN wszystko powie
jeżeli jest starszy (kierunki pod ref) to podany rozrząd jest zły chyba że wymieniony silnik.
przed 06.89 paski miały niski ząb.
Podaj vin na PW
:spoko

@ndrzej - 2010-07-15, 21:36

StasioiJola napisał/a:
Jeśli chodzi o rozrząd to napewno nie zdecydowałbym się na pasek i rolki tzw zamienniki. Trochę czasu już w tej branży pracuję i miałem kiedyś przykre doświadczenia z rolkami napinającymi tzw zamiennikami. Ja polecam swoim klientom paski firmy Contitech inaczej Continental/ lub firmy Gates i rolki Ina , SKF lub EVR .


Stasiu, kto mówi o zamiennikach? Ja właśnie kupiłem pasek Gates i rolki SKF! Tyle że po cenach hurtowych :)

StasioiJola - 2010-07-15, 21:54

Andrzejku - i bardzo dobrze zrobiłeś :szeroki_usmiech :spoko , ale kolega wspominał w swoim poście o jakieis firmie FT /Fasta/ :? Nie wiem - nie znam!!!!! :(
eMKa - 2010-07-15, 23:19

Numery Fasta stworzyła nieistniejąca juz firma Euro Moto Fan dzisiaj Celkar.Jest to b.fajne rozwiazanie tzw.numeru katalogowego "wspólnego" np.pasek rozrządu do Ducato
Gates 5335XS
Dayco 9481
Contiiech CT984
Fiat 500323627

to są te same paski ale różnych producentów i posiadaja odpowiednik z FASTA FT41531,czyli jak chcesz pasek FT41531 dostawca oferuje Ci ten sam pasek w róznych wykonaniach.Tak Firma stworzyła katalog części do Fiata,Lanci,Alfy i Iveca.Katalog obejmuje wszystkie części eksploatacyjne i wiele innych.Jeżeli ktoś oferuje Ci pasek FT41531 to nalezy pytać sie jaka to firma (koniecznie) bo może się kryć pod tym numerem pasek z firmy "ble ble".System ten żyje tylko wśród dostawców i odbiorców hurtowych w sieci Celkar specjalizujących się w częściach do "włoszczyzny"
:spoko

StasioiJola - 2010-07-15, 23:27

I wszystko Jasne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dzięki Krzysiu za wyjaśnienie! :szeroki_usmiech :spoko
Suburban - 2022-11-01, 18:53

Cześć, mam pytanie.
Czy z technicznego punktu widzenia w 2.5D 1989 można za mocno napiąć pasek rozrządu czy zawsze kompensuje to napinacz?
Po wymianie rozrządu w serwisie pojawił mi się wyciek oleju po przejechaniu około 1000km.
Serwis wybrałem z polecenia i nie jestem zadowolony. Pokrywa rozrządu była skręcona niechlujnie.
Było też wymieniane sprzęgło, regeneracja alternatora i rozrusznika.
Śruby wydechu i poduszki skrzyni były skręcone tylko "ręką" i zapomniał ich ktoś dokręcić kluczem. Dlatego spora moja obawa że trafiłem na partaczy.
Co powinienem sprawdzić i poprawić bo partaczach?

jacek2214 - 2022-11-01, 18:57

Jechac do nich i niech poprawiaja.
Suburban - 2022-11-01, 19:09

Obecnie mam do nich 650km luźne śruby i pokrywę już poprawiłem.
Pytam jak z naciągiem paska rozrządu. Czy w tym silniku pompa oleju jest na tym pasku i hipoteczne za mocny naciąg mógł ją uszkodzić? Czy to w ogóle możliwe by naciągnąć rozrząd za bardzo w tym silniku?

Edit :

Zresztą to nie musi być przecież pompa oleju może też to być np koło zdawcze. Generalnie coś co uszczelnia jakiś simering olejowy i ma nacisk paska.

Gewehr - 2022-11-01, 20:09

Napięcie paska nie ma nic do wycieków. Silnik ma 33 lata i w każdej chwili może coś z niego wyciec. Po co odkręcali wydech do rozrządu?
Suburban - 2022-11-07, 23:51

Było więcej robione, sprzęgło, zawieszenie pneumatyczne tył, osłony malownicy i przegubów, drążki i końcówki, alternator, rozrusznik, rozrząd i parę innych spraw. Kontaktowałem się z właścicielem serwisu i powiedział że należy mi się rekompensata oraz że wyciągnie konsekwencje temu co to tak zostawił. Zobaczymy jak po powrocie będzie to wyglądać w praktyce.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group