|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - Problem z dopuszczalną masą całkowitą kampera
Kilup - 2010-07-21, 14:34 Temat postu: Problem z dopuszczalną masą całkowitą kampera Witajcie !
Nie jestem "nowy" na forum, ale nie udzielałem się z powodu braku sprzętu W marcu nabyłem Fiata Ducato, którego miniaturkę widać w awatarze i bylem super zadowolony z zakupu do czasu, gdy chciałem go przerejestrować - okazało się, że masa własna kamperka to 2820 kg (w rzeczywistości 2900) a dopuszczalna masa całkowita to 3000 kg i jest zarejestrowany na 6 osób !!! Zasięgnąłem języka tu i ówdzie i dowiedziałem się, że najwięcej problemów to będę miał z nim na zachodzie, gdzie ważą kampery... A ja właśnie chciałbym pojeździć po Skandynawii. Czy ktoś miał podobny przypadek i wie jak to ugryźć ??
Pozdrawiam serdecznie
Sylwek
papamila - 2010-07-21, 15:19
problem bedziesz miał również w wypadku kolizji,
nawet nie z Twojej winy
jeśli ktoś Cię zważy i wyjdzie przekroczenie to możesz być uznany sprawcą
a wtedy ubezpieczalnia szybciutko wycofa się ze zobowiązań ubezpieczeniowych
wobec Ciebie i ew pokrzywdzonego.
do płacenia pozostaniesz Ty
Kilup - 2010-07-21, 15:35
Problem w tym, że na tabliczce znamionowej też jest DMC 3000 kg.... Na mój gust, to albo ktoś sam przerabiał tego kampera z dostawczego, albo Frankia adaptując tego Fiata nie zrobiła potem badań homologacyjnych..., albo nie oryginalna tabliczka znamionowa ???
Kilup - 2010-07-21, 15:53
Cóż, odwiedziłem niejedną okręgową stację diagnostyczną... Niestety na stacji nie wiedzą jak to ugryźć, bo tabliczka jest, a za Chiny ludowe nie mogą znaleźć w żadnych katalogach informacji technicznych na temat tego modelu. Nawet do głównego polskiego przedstawiciela fiata wujek dzwonił, ale ze względu na wiek nie są w stanie wykopać jakichkolwiek informacji. Podobno jest parę takich wynalazków w PL i a nóż widelec ktoś z posiadaczy nawet byłych urzęduje na Forum...
pirat666 - 2010-07-21, 15:58
KOGUT napisał/a: | łatwo odpada i się gubi.... |
Trzeba spróbować he he
marcin_z1 - 2010-07-21, 16:08
KOGUT napisał/a: | Kilup napisał/a: | bo tabliczka jest |
, łatwo odpada i się gubi.... |
Dokładnie. Zgubiłeś tabliczkę, jedziesz do Rzeczoznawcy niech opinię o samochodzie napisze ( on za 4 stówki wie gdzie szukać ), a potem na podstawie tejże opinii diagnosta zmieni ci masy. Miałem podobną sytuację, ale z terenówką po "wymianie" nadwozia na inne. 3 msc jeździłem na czasowym dow. rejestracyjnym.
Pozdrawiam
Kilup - 2010-07-21, 16:10
Taka opcja była brana pod uwagę, ale jeśli jest w dowodzie rejestracyjnym tak wpisane, to nawet jeśli wyrobią mi tabliczkę zastępczą, to w nowym dowodzie rejestracyjnym i tak będzie to samo; a nawet jeśli też zgubiłbym dowód rejestracyjny, to informacje ściągną z poprzedniego wydziału rejestracji pojazdów....
Kilup - 2010-07-21, 16:13
A swoją drogą - zawsze tabliczka znamionowa jest montowana plastikowymi nitami ? Coś kojarzę, że u mnie jest na dwóch aluminiowych nitach.
Srebrzanka - 2010-07-21, 16:14
Zważ go z pełnymi zbiornikami na wodę, dodaj 400 kg i na Okręgowej Stacji Kontroli dokonaj badania i zmiany DMC. jeśli nie masz prawka kat.C ryzykuj wpis 3450 kg, ale te bliźniaki (właściwie 2 osie tylne) sugerują powyżej 3,5 tony.
Powodzenia.
Kilup - 2010-07-21, 16:16
A jeśli nawet by to przeszło, to nie może być równe 3,5 t ? Kat B jest do 3,5 t
Srebrzanka - 2010-07-21, 16:19
do 3,5 tony. 3,5 to juz C.
Kilup - 2010-07-21, 16:19
Znajomy mojego kumpla ma Ducato dostawczy na bliźniakach z tyłu i ma DMC 3,5 t. Fakt, że nie wiem, czy bliźniaki z tyłu a dwie osie z pojedynczymi to to samo
Kilup - 2010-07-21, 16:30
Będę podróżował takim bez wyposażenia i z kratkami w oknach
Pawcio - 2010-07-21, 16:31
Przypominam o temaciku :
http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
TomekW - 2010-07-21, 16:54
Srebrzanka napisał/a: | do 3,5 tony. 3,5 to juz C. |
"B" jest do 3,5T włącznie. Miałem kiedyś dostawcze Ducato Maxi rejestrowane na równe 3,5T; z jednej strony można było nim jeździć na "B" a z drugiej strony trzeba było płacić podatek drogowy (od 3,5T w górę). Taki polski paradoks...
Całe szczęście podatek od środków transportowych nie dotyczy kamperów.
StasioiJola - 2010-07-21, 17:45
Tomek ma racje- do 3500kg DMC kategoria B, 3501 kg DMC kategoria C. A obecnie i z podatkiem od środków transportu jest identycznie. Płaci sie od 3501 kg DMC!!!
marcin_z1 - 2010-07-21, 19:43
KOGUT napisał/a: | Srebrzanka napisał/a: | właściwie 2 osie tylne) sugerują powyżej 3,5 tony |
żaden gliniarz nie kupi tego , że to ma mniej niż 3500 kg , oni też kumają i to nawet za często |
Spoko bez paniki. Tu trzeba się dogadać z "kumatym" rzeczoznawcą. Bo to że ma 3 osie nie oznacza że przy 6 osobach i bagażu będziesz miał przekroczone 3,5T. A o to chodzi żeby tego nie przekraczać. Np przy zakupie nowej lawety dwu osiowej dogadujesz sie z producentem jaką chcesz mieć dmc, tak żeby do twojego auta/prawka pasowało ( ale nie więcej niż on uzyskał w homologacji )
chris - 2010-07-21, 20:10
Przy trzech osiach i tej długości pojazdu będzie przekroczone 3,5 T. I to jest proste jak drut. U nas być może można się dogadać. Za granicą będzie to niewykonalne.
krynia i stan - 2010-07-21, 20:34
TomekW napisał/a: | Srebrzanka napisał/a:
do 3,5 tony. 3,5 to juz C.
"B" jest do 3,5T włącznie. Miałem kiedyś dostawcze Ducato Maxi rejestrowane na równe 3,5T; z jednej strony można było nim jeździć na "B" a z drugiej strony trzeba było płacić podatek drogowy (od 3,5T w górę). Taki polski paradoks...
Całe szczęście podatek od środków transportowych nie dotyczy kamperów. |
Dokładnie, ja mam na przykład DMC równe 3500 kg, ale z tyłu jedna oś
krynia i stan - 2010-07-21, 20:43
chris napisał/a: | Przy trzech osiach i tej długości pojazdu będzie przekroczone 3,5 T. I to jest proste jak drut. U nas być może można się dogadać. Za granicą będzie to niewykonalne. |
No nie sądzę, mój samochód jako platforma od peugeota miał DMC 4200, Adria robiąc z niego kampera zmieniła DMC na 3500 i tak sobie wiele lat jeździło to autko u niemca (tabliczka ma 4200 " zakrzyżykowane " a obok wbite 3500) więc chyba ważne jest to co w papierach masz (lub uzyskasz), i oczywiście żeby się to zgadzało z rzeczywistością w razie kontroli lub nie daj Boże wypadku.
Kilup - 2010-07-21, 21:17
"Oryginalna" (pisze w nawiasie, bo w koncu nie wiem, czy oryginalna...) tabliczka ma DMC 3 tony, nacisk na przednia os 1550 kg, a na tylnia os - i tu ciekawosta nie sa wpisane jako dwie osobne, tylko jako jedna - 1680. I badz czlowieku madry i pisz wiersze... Moze by napisac do producenta zabudowy FRANKIA, co z tym fantem zrobic ? Jedyny szkopul to taki, ze nie znam technicznego angielskiego, nie wspomne o niemieckim... Sorki za brak polskich liter - odpisuje z pracy, a nie mam na tym kompie polskich znakow.
AUTOJUR - 2010-07-21, 21:17
Najlepiej 1/Waga pustego znana ?????????????????????//
krynia i stan - 2010-07-21, 21:22
AUTOJUR napisał/a: | Najlepiej 1/Waga pustego znana ?????????????????????//
|
Kurczę , albo ja jestem niedopity , albo ktoś przeholował
AUTOJUR - 2010-07-21, 21:25
Dobra może ja troche
kaimar - 2010-07-21, 21:29
Kilup napisał/a: | Problem w tym, że na tabliczce znamionowej też jest DMC 3000 kg.... Na mój gust, to albo ktoś sam przerabiał tego kampera z dostawczego, albo Frankia adaptując tego Fiata nie zrobiła potem badań homologacyjnych..., albo nie oryginalna tabliczka znamionowa ??? |
Na którą tabliczkę patrzysz? Jak na Fiatowską to źle. Kamper w/g prawodawstwa UE jest pojazdem produkowanym w dwóch fazach - pierwsza pojazd bazowy z osobna tabliczką najczęściej pod maską druga faza to zabudowa która ma drugą tabliczkę. Masy na tabliczkach mogą się różnić. W Twoim przypadku zabudowa pojazdu polegała m.in na wymianie ramy podwozia z zawieszeniem co mogło spowodować podniesienie DMC ale ktoś w papiery ( w Polsce jak przypuszczam) wpisał niestety dane z tabliczki pod maską.
Prawdopodobnie masz podwozie AL-KO. Odszukaj typ podwozia AL-KO i znajdź w katalogu DMC dla tego podwozia. Tak naprawdę to było tylko parę modeli tego podwozia.
krynia i stan - 2010-07-21, 21:32
AUTOJUR napisał/a: | Dobra może ja troche |
Może ja też uzupełnię i jakoś się dogadamy , to biorę puszkę z lodóweczki w kamperku i idę na pomost popatrzeć na Wigry, jak wrócę powinno być OK.
KOGUT napisał/a: | Kurczę jest w sąsiednim pokoju ...zawołać? |
Lepiej nie, chyba że pełnoletnie
Kilup - 2010-07-21, 21:32
W chwili obecnej nie moge tego zrobic, autko jest w serwisie i dopiero zobacze je 02.08... Mimo, ze mam problem z tym cholernym DMC, to mimo wszystko staram sie je dopiescic, bo naprawde zalezy mi na nim. I stad moje wolanie o pomoc... I jeszcze raz powtorze - w dowodzie masa wlasna jest wpisana jako 2820, choc przy polowie zbiornika paliwa na wadze wykazalo 2900... oczywiscie bez wyposazenia.
Kilup - 2010-07-21, 21:34
Tak, pisze o tabliczce pod maska, innej nie znalazlem
Kilup - 2010-07-21, 21:48
Nie, on ma tak rozwiazane jak w przyczepach kempingowych - na drazkach i na czyms tam jeszcze
Kilup - 2010-07-21, 22:57
Roznica miedzy szerokoscia przodu a tylu jest wieksza niz pol opony A fotki dopiero bede mogl wrzucic w sierpniu jak wroce do Lodzi, pracuje poza Lodzia.
gino - 2010-07-22, 08:59
a na poczatek jedz na najblizszy ZŁOM..
daj im 5taka..i wjedz na wage..
bedziesz wiedzial dokaldnie....ile wazy autko..
moj..wazy 2650...a jest sporo mniejszy...
Pawcio - 2010-07-22, 09:21
gino napisał/a: | moj..wazy 2650...a jest sporo mniejszy... |
A mój.. z podstawowym wyposażeniem waży 3950... a jest ciut większy ...
Brajtek - 2010-07-22, 09:51
gino napisał/a: | a na poczatek jedz na najblizszy ZŁOM..
daj im 5taka..i wjedz na wage..
bedziesz wiedzial dokaldnie....ile wazy autko..
|
Przecież już ważył
Kilup napisał/a: | choc przy polowie zbiornika paliwa na wadze wykazalo 2900... oczywiscie bez wyposazenia. |
tomekp - 2010-07-22, 11:50
Witam,
czy ktoś może podać jakiś namiar na wagę w Warszawie lub okolicy.
Skorpion - 2010-07-22, 11:58
tomekp, jezeli masz blisko to taka wagajest na ulicy Ostroroga w skupie zlomu tu wazylem swojego kampiorka
Kilup - 2010-07-23, 20:01
Wracajac jeszcze do tej drugiej tabliczki, ktora powinna byc na zabudowie - gdzie zwykle sie znajduje? Czy w zaleznosci od producenta, maja one rozne miejsca ? Ja dla przypomnienia mam zabudowe FRANKIA
IAAN - 2010-07-30, 10:13
Kilup a dobrze wazyłeś miałem ciut mniejszego i miał 2860 na pół zbiornika i butlę gazu
był taki jak twój kiedyś na alegro w szczecinie ktoś z forum nawet go oglądał stał na sprzedaż 2 lata i z tego co pamiętam przy rejestracji na 6 osób ważył 3380 a dmc miał 3500 też chore według mnie powinło byc 4200
powodzenia przy rejestracji tego auta i znalezieniu diagnosty który zakuma o co chodzi ja szukałem 3 miesiące a jeden zpytał mnie jak wygląda kamper
napisz co słychac dalej w tym temacie będę go sledził z uwagą
pozdrawiam i powodzenia życzę
Kilup - 2010-07-30, 10:24
Witaj!
Tak, dobrze ważyłem... choć powinienem zważyć go przy pełnym zbiorniku paliwa. Jeszcze raz go zważę jak wrócę do Łodzi. Chyba mowa jest o moim kamperze, bo on jest z okolic Szczecina, aczkolwiek tak jak pisalem MW wpisana w dowód to 2820 a DMC 3000 kg... Gdybym zauważył ten mankament przy kupnie, to pewnie bym się nie zdecydował, ale stało sie. Niemniej jako kamper bardzo mi się podoba.
Pozdrawiam
IAAN - 2010-07-30, 22:07
a oto kolejny kwiatek na alegro zarejestrowany do 3,5 tony
http://aukcjewp.wp.pl/ite..._trzy_osie.html
pojawia się od dłuższego czasu
współczuję nowemu nabywcy rozczarowania na wadze
prezesuu - 2010-07-30, 23:05
KOGUT napisał/a: | ta cena 100 000 PLN za 1994 rok |
Gość nie chce go sprzedać
Lubi na niego patrzeć
Kilup - 2010-07-30, 23:13
Heh... Napisalem to tego wlasciciela, zeby mi przeslal fotki tabliczki/ek znamionowych... Narazie bez odzewu. Nie macie pojecia jak bardzo mi zalezy na tym, zeby wyprostowac ta sprawe z waga. Jestem "zakochany" w tym kamperze.
Kilup - 2010-07-30, 23:15
Poza tym, jesli konstrukcja-stelarz na ktorym opiera sie zabudowa, bylaby aluminiowa (oryginalnie jest z drewna) , to napewno bylby lzejszy, pytanie o ile.
Kilup - 2010-07-31, 00:12
Moj ma ok 7,5 metra, ale 3,5 t. DMC calkowicie by mu wystarczylo.
Kilup - 2010-07-31, 00:14
Sprzety fajne i ceny tez...
IAAN - 2010-07-31, 08:37
a tu kolejny przykład
http://otomoto.pl/peugeot...g-T1347828.html
dosc długo na alegro jak myslicie jaka jest jego waga i dmc
na moje to 3000kg i dmc 3100
IAAN - 2010-10-31, 09:10
i co zrobiłeś w tym temacie pytam z ciekawości
gustaw - 2011-10-29, 12:46 Temat postu: Problem z tabliczką znamionową Witam podbijam temat
W dniu dzisiejszy robiłem badanie techniczne i pojawił się mały problem z tabliczką znamionową
DMC w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu to 2600 kg
Natomiast na tabliczce znamionowej ktoś nabił numeratorem nową DMC 2850kg
(stare 2600 kg jest przekreślone)
Jak to odkręcić żeby DMC na tabliczce było takie jak w dowodzie rejestracyjnym.
WINNICZKI - 2011-10-29, 12:49
A ile teraz waży?
gustaw - 2011-10-29, 12:51
Nie wiem, nie ważyłem.
Ale diagnosta miał wątpliwości, podbił, ale trzeba to uregulować,
Tylko nie wiem jak.
WINNICZKI - 2011-10-29, 13:04
Jedź na składnicę złomu i zważ go będziesz wiedział przynajmniej co robić dalej.Możliwe ,że ktoś wykonał zabudowe w środku z zwykłej płyty meblowej i brakło mu DMC i stąd przeróbki w tabliczce znamionowej.
gustaw - 2011-10-29, 13:10
Może inaczej
Czy istnieje możliwość zamontowania , zrobienia nowej tabliczki zgodnej z dowodem rejestracyjnym.
Tak chyba będzie najprościej (pewnie i tak to będzie kupa papierologii )
IAAN - 2011-10-29, 17:00
nie rób nic zgłoś w urzędzie ze zgubiłes tabliczkę znamionowa z auta dostaniesz papier na nabicie zastępczej a na zastępczej nie masz żadnych mas okreslonych
na twoim miejscu jednak bym odkręcił to przekreslenie 2850 i wrócił do dmc 2850 bo twoje auto 2600kg to waży ale puste
lepciak - 2011-10-29, 18:29
Niektóre Fiaty mają tabliczki z korektą wagi i nikt z tego powodu właścicielom pojazdów do gardła nie skacze.
gustaw - 2011-10-29, 18:54
Dokładnie tak samo jest u mnie
Tylko z 2600 przebite na 2850 kg w dowodzie mam 2600
Banan - 2011-10-29, 19:13
Zrób tak jak radzi Irek, będziesz miał tabliczkę zastępczą i kłopot z głowy
Wszystko będzie legalnie, no prawie...
koko - 2011-10-29, 20:41
To są tabliczki od dostawczaków przerabiane na camperowe
lepciak - 2011-10-30, 13:05
koko Cytat: | To są tabliczki od dostawczaków przerabiane na camperowe |
To są oryginalne tabliczki z kamperów. Ponieważ w zakupionym przeze mnie kamperze też mam burdel w pozycjach dotyczących dopuszczalnego ciężaru zacząłem zbierać dane z pojazdów w których są podobne rozbieżności i stąd zdjęcia. Na prośby właścicieli kamperów nie załączam zdjęć pojazdów.
koko - 2011-10-30, 14:54
Ja też miałem tak przerabiane ,oczywiście Fiat robił wersję :Rama do zabudowy; i określał wagę na tabliczce a Knaus Hymer czy inny producent kamperów przystosowywał je do wyższej wagi i uzyskiwał homologacje nabijał nowe DMC w moim knausie polegało to
na poszeżeniu go( atestowane pierścienie) oraz resory Goldszmita ja kpl dokumentów dotyczących tego procederu przekazałem nabywcy Oczywiście że to są oryginalne tabliczki od tego samochodu po liftingu u producenta kampera
lepciak - 2011-10-30, 15:59
koko wszystko co piszesz to prawda, ale producenci nadwozi kamperowych po wykonaniu swojej roboty "zapominają" wypełnić do końca swoją tabliczkę znamionową.
Kiedyś to nie było ważne gdyż nikt nie sprawdzał wagi kampera na szosie a teraz okazuje się, że przekroczenie dopuszczalnego ciężaru pojazdu pozwala wytypować jego kierowcę jako sprawcę spowodowania zagrożenia lub wypadku.
SlawekEwa - 2011-10-30, 16:32
lepciak napisał/a: | producenci nadwozi kamperowych po wykonaniu swojej roboty "zapominają" wypełnić do końca swoją tabliczkę znamionową. |
Nie wszyscy "zapominają
koko - 2011-10-30, 18:47
Masz Zbyszek racje tę tabliczke wypełnił mi grawer żeby pasowało doMOJEJ homologacji
lepciak - 2011-10-30, 19:03
Konradek Cytat: | tę tabliczke wypełnił mi grawer |
Dzięki za podpowiedź. Za kilka dni też będę miał wypełnioną.
|
|