Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Prawo i przepisy - Kontenerek do spania, wożony jako ładunek - przepisy.

radek_z_południ - 2010-07-22, 12:16
Temat postu: Kontenerek do spania, wożony jako ładunek - przepisy.
/FAZA I - pozyskiwanie - koncepcji, mienia, doświadczenia/
Jako że jesteśmy coraz bliżej zakupu i najprawdopodobniej adaptacji dostawczaka na kampera,
zastanawiamy się, między innymi, nad budową kontenera do spania wożonego jako ładunek.

Pomijając fakt solidnego wykonania, umiejętności wykonującego itp.

Czy wożony jako ładunek kontener powinien spełniać jakieś urzędnicze wymagania?
Potrzebna jest homologacja?
Na trasie kontener byłby podobny do zwykłych, na postoju byłby trochę podnoszony, no i służył by jako sypialnio-jadalnia.
Czy są przepisy regulujące takie twory?
Mowa o wykonaniu jednego egzemplarza na własny użytek.

krzysioz - 2010-07-22, 13:01

" Nie idzcie ta droga"
Jako czteroosobowa rodzina ciezko wam bedzie pomiescic sie w dostawczaku , a w kontenerku podczas jazdy raczej nie bedzie mogl nikt przebywac. To pomijajac wiele innych kwesti.
:spoko

radek_z_południ - 2010-07-22, 14:27

Ja wiedziałem że tak będzie :gwm

No dobrze to już to napiszę: kampery nam się nie podobają.
Interesuje nas spanie i gotowanie, oraz przewóz "sprzętu do pracy" trochę tego jest + rowery, pontony itp.
Przeszedłem przez kilka etapów od autobusu po merca z zabudową pocztową Kogla.

Doszliśmy do czegoś w tym stylu /może tylko trochę mniej paradnego/:
Kontener jest w fazie szkiców, nic jeszcze nie jest postanowione.
Mamy natomiast mocne postanowienie, aby do końca września kupić auto "bazę" i przygotować "to coś" do naszych potrzeb przed następnym sezonem.

Po wielu rozmowach obstawiamy MIŚKA który być może przypominać będzie te ze zdjęć.

pirat666 - 2010-07-22, 14:35

No widać teraz o czym dokładnie myślisz :diabelski_usmiech
będę śledził bardzo uważnie - bo taki sprzęt bardzo mi się podoba :spoko :spoko :spoko

krynia i stan - 2010-07-22, 15:40

Fajny pomysł :wyszczerzony: , jestem ciekaw realizacji, nie daj się zdołować (o ile jesteś pewien swoich sił) :szeroki_usmiech

Co do przepisów, to jak rozumiem chcesz wykorzystać podwozie platformę na którym postawisz kontener mieszkalny, więc obawiam się iż taki kontener jako ładunek będzie musiał mieć jakąś homologację czy coś podobnego. :?

Życzę powodzenia :spoko

radek_z_południ - 2010-07-22, 15:42

Skłaniam się w stronę MIŚKÓW, nastolatka można kupić za 15k. Jeśli kontenerek będzie zdejmowany, a taki ma być to zawsze można odmłodzić :)
Canter ze słabszym, 116 konnym silnikiem pali 11,5 ropy na trasie, chyba nie jest dużo. ...a po mieście 14 :gwm

Nie zależy nam na przejściu z kabiny do kontenera. Jeśli ktoś może pomóc proszę o info o przepisach.
O autku mam nadzieję jeszcze pogadamy, będzie osobny wątek :)

adam180 - 2010-07-22, 16:16

To jak mój iveco 177km pali na trasie 11 l na stówę.Ja bym się w takie coś nie pakował... ale wasza sprawa.. co nie zmienia faktu, że kibicuje wam w tym dążeniu do waszego ideału :bigok
radek_z_południ - 2010-07-22, 17:37

Alternatywą jest "wersja europejska" na t4 ;)
Może na początek coś mniejszego o spalaniu nie wspomnę...

Byliśmy zdecydowani na przerabianie "pocztowego" Mercedesa, ale po obejrzeniu kilku przeszła nam ochota.

Od początku dumamy nad oryginalnym rozwiązaniem, które pasowało by do nas i pozwalało na zwiedzanie oraz pracę poza domem. Nie podobają nam się gotowe konstrukcje, do tego większość z nich jest nie na naszą kieszeń.
Preferujemy spartańskie warunki /oczywiście z zachowaniem higieny/ oraz umiarkowanie, a nawet minimalizm.
Wykończenie: wszędzie gdzie się da; naturalne, tam gdzie trzeba "coś" innego. Plastiku jak najmniej.

chris - 2010-07-22, 18:04

Adi napisał/a:

Pewnie znasz ten film, ale może pozostałych zainteresują:


Adi, fajny filmik, obejrzałem z przyjemnością.

:spoko

marcin_z1 - 2010-07-22, 20:34

radek_z_południ napisał/a:
Ja wiedziałem że tak będzie :gwm


Przeszedłem przez kilka etapów od autobusu po merca z zabudową pocztową Kogla.


Tego Merca to robiłeś, czy tak jak Ja myślałeś zrobić??? Jeśli robiłeś to można jakieś fotki???Pozdrawiam i kibicuje przy wykonaniu Twojego projektu

MILUŚ - 2010-07-22, 20:42

Była kiedyś na forum relacja z przebojów T 4-ki z podobna z zdejmowaną nadbudową.Pisał ją o ile pamiętam Tolo61 .Z opisu wynikało ,że to nie najlepszy pomysł .Poszukaj i poczytaj.
:spoko

radek_z_południ - 2010-07-22, 23:49

Adi brawo za odwagęw końcu ktoś to zauważył. Świstak przepraszam:)
Budowanie czegokolwiek na podstarzałej konstrukcji zawsze oznacza kłopoty.
Prawda jest jednak taka, że budżety mamy jakie mamy i tyle.
Co do spalania wiem mniej-więcej ile palą nastoletnie autka /na taki nas stać/ i w to 11 nie bardzo wierzę, jest to info od kierowcy z którym rozmawiałem osobiście.
...jeśli autko 'baza" będzie tańsze od "konkurencji" o np 10k, a uda mi się wymodzić "coś fajnego"...
Filmu nie widziałem wcześniej, markę znam, ceny niestety też :gwm
MILUŚ z tym T4 to był taki wkręt, lepszy byłby chyba LT lub najpopularniejszy i naprawdę dobry Sprinter i może jeszcze będzie?
Jak już pisałem nie zapadły żadne decyzje, ale przymierzamy się do kampera od ponad roku i pora coś wymodzić. "Klasyczne" kampery nam się nie podobają, takie jak te na miśkach tak. Opinia o Miśkach w śród fachowców i kierowców jest b. dobra.
marcin_z1 do tego Merca /niemiecki, kwadratowy, zabudowa Kogel/ się przymierzaliśmy i "ostatecznie" stanęło właśnie na nim. Jednak po obejrzeniu kilku z bliska doszliśmy do wniosku że niewiele można z nim zrobić. Autko w większości wersji jest bardzo wąskie /1,8m/, niezbyt wysokie ale wysoko zawieszone /mam na myśli podłogę/ i wygląda jak kamper.
Nadal uważam że przerobienie takiego marca to dobry i stosunkowo tani sposób na kampera, ale...
adam180 jaki Iveco ile ma lat i w ilu będzie częściach mając lat kilkanaście?
O iveco to się nasłuchałem tylko złych opowieści. Słowo ani razu nikt nie powiedział o tej marce dobrego słowa.

A tak przy okazji to offtopuje własny wątek :haha: :haha: :haha:

Jeśli można ponawiam prośbę o info dotyczące przepisów i innych upierdliwości związanych z taka "robótką".

ptasznik - 2010-07-23, 07:08

Radek, czy możesz sprecyzować do czego tak naprawdę będzie służył Twój sprzęt? Po zdjęciach wnioskuję, że do turystyki offroadowej ale z tekstu wynika już coś innego :-P
Ma to kapitalne znaczenie, bo jeśli do offroadu to spalanie min 15/100 km (napęd 4x4, opony AT itd.)

Pawcio - 2010-07-23, 07:19

Skład ilościowy w twojej drużynie sugeruje, że będziesz musiał poszukiwać auta z podwójną kabiną (pojedyńcza jest trzyosobowa.. i arcyciasna) Obawiam się, że z zakupem w kraju takiego miśka doka troszku się nagimnastykujesz.
Jeśli chodzi o przepisy, to osobiście nie widzę komplikacji.

Jednak powtarzając za kolegami.. jeśli masz niewielki budżet, to budowa nie jest najlepszym sposobem na jego realizację. Widzę, że do sprawy próbujesz podejść profesjonalnie. Realizacja jak się domyślam również ma być profesjonalna. A niestety profesjonalizm jest drogi...

ptasznik - 2010-07-23, 07:24

Pawcio ma rację. Podwójna kabina to podstawa a nakładka to może takie coś:
http://tischer.ch/Trail%20280.html

marcin_z1 - 2010-07-23, 09:54

radek_z_południ napisał/a:

marcin_z1 do tego Merca /niemiecki, kwadratowy, zabudowa Kogel/ się .


Tak wiem o jakie auto chodzi. Też kilka już oglądałem. A tak przy okazji może ktoś zna orientacyjny koszt adaptacji takiego kontenera na Kampera???

radek_z_południ - 2010-07-23, 12:17

Adi dzięki za link i za to że jako jedyny nie oftopowałeś :haha:

marcin_z1 moim zdaniem można się na tym mercu zainstalować za 0,3k. ale można i za 15k.
ptasznik mniej-więcej o coś takiego nam chodzi. Mamy swoje wymagania co do wyglądu zewnętrznego /o wewnętrznym nie wspomnę/ ale idziemy w tą stronę.
Pawcio Przemieszczać się będziemy 2+2, czasem 3+2 + ok. 100 kg. sprzętu, rowery i pontony. Myślimy o podwójnej kabinie - również dlatego że takie autko pozwala na jego /ograniczone ale jednak/ użytkowanie zaraz po kupnie. A nad nadbudówką można popracować w wolnym czasie / przy okazji dziękuję za kompolement - mam nadzieję że wytwór mojej wyobraźni, jeśli w ogóle powstanie, będzie na tyle pro. by sie nie rozlecieć :)
Zakup w kraju to ostateczność albo jakaś mega okazja, auta od gutentagów są o 1/4 tańsze i nie uprawiały "turystyki offroadowej" :haha: :haha: :haha:

Pawcio - 2010-07-23, 12:51

Sugeruję zmianę wagi ładunku. Zabiera się dodatkowo a to grill, a to wodę pitną. Dojdzie stolik, krzesełka czasem dodatkowa butla z gazem. Zanim się obejrzysz, to w 200 kg się nie zmieścisz.
Weż również pod uwagę napełnine zbiorniki z wodą pitną. Czasem zarówno zbiorni szarej i czystej wody jest pełny. Cztery rowery również ważą. :spoko

ptasznik - 2010-07-23, 12:57

radek_z_południ napisał/a:
ptasznik mniej-więcej o coś takiego nam chodzi. Mamy swoje wymagania co do wyglądu zewnętrznego /o wewnętrznym nie wspomnę/ ale idziemy w tą stronę.

radek_z_południ a dokładniej tzn bez alkowy?
radek_z_południ napisał/a:
Zakup w kraju to ostateczność albo jakaś mega okazja, auta od gutentagów są o 1/4 tańsze i nie uprawiały "turystyki offroadowej"

I tu się bardzo mylisz. To przede wszystkim w Niemczech popyt na samochody turystyczne 4x4 jest największy. Nie odpowiedziałeś na pytanie, asfalt czy teren bardziej preferujesz?

radek_z_południ - 2010-07-23, 14:23

2+2 lub 3+2 + 100 kilo sprzętu do pracy + rowery + pontony. o masie kontenera i wyposażenia nie wspomniałem.
Ładowność w papierach to przeważnie ponad 1 tona. Ile autko może wozić to już zupełnie inna sprawa.
Według moich nieudolnych obliczeń powinienem mieścić się w okolicy 0,7t. /buda + wszystko inne/.
Nie wspominałem o 4x4 natomiast o możliwości zmiany "bazy" na inną nowszą - bo to jest w planach.
Czy droga czy nie droga - droga + nie droga i najlepiej niedrogo ;)

Cytuje siebie z początku wątku: "Interesuje nas spanie i gotowanie, oraz przewóz "sprzętu do pracy" trochę tego jest + rowery, pontony itp. "

Autko ma być nietuzinkowe /jak jego właściciele/, pomocne, i powinno na siebie i na nas zarabiać! :bajer :haha:
:haha: :haha:

radek_z_południ - 2010-07-23, 15:00

Adi pewnie masz rację. Ja nie mam ani doświadczenia ani wiedzy, jak na razie :bajer
Jesienią lub zimą mam zamiar pracować nad kat "C". I jeśli się to stanie...

Co do moich nieudolnych obliczeń no mi wychodzi mniej niż tona...
Na razie trzymamy się Miśków ale nie zapadła ostateczna decyzja.

Co do wyboru mamy to szczęście i zaszczyt mieszkać w centrum Krakowa /nie jesteśmy krakowiakami(!), my tylko tu mieszkamy/, codziennie mijamy dziesiątki busów często na parkingach czy podczas za lub wyładunku rozmawialiśmy z wieloma kierowcami tych autek. Mamy też znajomych: mechanika, właściciela firmy małej transportowej no i kilku "zwykłych" użytkowników...

ptasznik - 2010-07-23, 17:13

radek_z_południ, nie wiem co mi się ubzdurało z 4x4., może te fotki, które wkleiłeś naprowadziły mnie na zły trop :wyszczerzony: a jeszcze Adi wkleił ten filmik.
Pojazd ma służyć do pracy? Odszukałem Twoje przywitanie na CT i widzę, że... zajmujecie się malowaniem. Super! To tym bardziej 4x4 jak znalazł :diabelski_usmiech

MILUŚ - 2010-07-23, 17:30

radek _ z _ południ a gdybyś kupił gotową nadbudówkę :chytry / może Tolo 61 jeszcze swojej nie sprzedał /;są takie np.: na allegro a zaoszczędzone pieniądze , czas, nerwy poświęcił na zakup konkretnego samochodu.Potem zawsze możesz coś sobie w szopie rzeżbić a w razie spodziewanej porażki zawsze masz domek na kółkach :ok
:spoko

radek_z_południ - 2010-07-23, 22:19

MILUŚ napisał/a:
w razie spodziewanej porażki
ale z Ciebie MILUŚ :haha: :haha: :haha:
Gotowej nadbudówki nie kupię bo "gotowce" nam się nie podobają tak z zewnątrz jak i w środku. Do tego potrzebujemy "osobne" miejsce na śmierdzidła do pracy :)
Myślę nad kilkoma etapami 1 to oczywiście zakup optymalnego /na dziś/ auta i użytkowanie go :)
2. to zamontowanie pierwszej wersji kontenera własnej roboty lub /co gorsza/ przerobienie na ten cel gotowego kontenera.
3. /i to zależ od tego i tamtego/ zbudowanie "super kontenera" :)

Akurat właśnie dziś spotkałem niebywałe połączenie... /obiecuję wkleić tu fotki mam w telefonie/.
Auto-laweta z wciąganym kontenerem. Rozmawiałem z ludźmi którzy tym smigają... i nic!
Zarejestrowane jako auto laweta, kontener jak kontener, żadnych homologacji, nie mieli żadnych problemów z policją. :bigok

radek_z_południ - 2010-07-24, 09:26

Adi wspieraj mnie dalej, twoje przekonujące, i z pewnością poparte doświadczeniem, rady upewniają mnie w obranej drodze.

Chcę jak ta "strasz" ;) - jest lato zabieram letni, jest zima zimowy, jadę do pracy "box" na dwie osoby + sprzęt do roboty :)
/na razie to plany, na kiedyś ale nie mówię nie/
Wygląd zewnętrzny nie jest najważniejszy ale /pisałem o tym w innym wątku/ autko będzie jeździć z reklamą :)
Co do dziesiątków lat - zgoda.
Co do przyczepy Pana "adamkwiatek" - takim rozwiązaniom dziękujemy.

PODOBAJĄ MI SIĘ KAMPERY GOTOWE np. te z za wielkiej wody ale... nas na nie nie stać.

Przeganiać nikogo nie mam ambicji. Wątek Swistaka oczywiście czytałem. Moim zdaniem wspaniale spędził czas pięknie się napracował i ma powody do dumy i satysfakcji! Do tego jak sam podkreśla poznał dobrych ludzi, a o to coraz trudniej!

Jestem totalnym leniem i tylko ciekawe wyzwania pozwalają mi z tym uzależnieniem walczyć.
Lubię i zamierzam majsterkować, a z jakim skutkiem zobaczymy.


Nie pisałem nic o kontenerku z blachy. Pisząc gotowy kontenerek miałem na myśli "małą lodówkę" z laminatu.

radek_z_południ - 2010-07-24, 15:43

Adi wspierasz mnie. Tak, czy tak - wspierasz i za to dziękuję. Jeśli wyraziłem się nie tak, przepraszam :spoko
Doświadczenia z kamperami nie mam żadnego i liczę na wasze, właśnie dla tego jestem na forum :)
Zamierzam się dzielić swoim doświadczeniem i na bieżąco zdawać relacje z budowy, licząc że może coś da się zrobić inaczej, lepiej tip.

Jak napisałem we wstępie obecnie jestem w fazie I - pozyskiwania między innymi informacji.
Ten wątek miał wyjaśnić kwestie przepisów i coś tam chyba wyjaśnił.

O naszym autku będzie osobny wątek - jak już autko będzie.
O laminacie na pewno jeszcze będzie okazja. Od początku myślę nad zabawą z laminatem, znam trochę technologie, kiedyś malowaliśmy karuzele, autka itp. O laminat otarłem się kilka razy, nasz znajomy dłubał z laminatu różna rzeczy /teraz dłubie łódki w Irlandii/.

Mnie osobiście marzy się kontener w wersji "mocno rozkładanej" ale jego powstanie to przyszłość.
Na teraz wystarczy nam dobra doka z paką na której będzie można w jesienią i zimą coś wymodzić.
Taki jest plan.

Jaszcze raz: jeśli ktokolwiek poczuł się urażony moimi wypocinami PRZEPRASZAM.

Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE DOTYCHCZASOWE INFORMACJE I PROSZĘ O WIĘCEJ.

W temacie przepisów wątek zdechł. Autko jako np. laweta a kontenerek jako ładunek.
No chyba że ktoś ma coś do dodania - uprzejmie proszę i z góry dziękuję.
:spoko

ptasznik - 2010-07-24, 16:11

Adi napisał/a:
Podobne rozwiązania stosuję straż pożarna. Jest powódź zabierają kontener z napisem "powódź" a skażenie chemiczne to zabierją inny.

A w jaki sposób wciągają taki kontener? Tak sobie myślę, że można by było zainstalować na ramię urządzenie hakowe (w wersji mini) i wciągać/zdejmować kontener jak każdy inny do śmieci czy złomu
http://www.youtube.com/watch?v=qFEVXDXYe74
Tylko to jest drogie urządzenie i szarpie kontenerem, także ruchome przedmioty musiałyby być dodatkowo zabezpieczone :-/

radek_z_południ - 2010-07-24, 16:53

W wersji którą widziałem wczoraj w Krakowie /autko z opolską rejestracją/ kontener był wciągany na lawetę prawdopodobnie wyciągarką. Nie dopytałem więc nie chcę pisać. mam fotki ale nie mam ich jak wklepać, hmm może kafejka? Ramie chyba zły pomysł ;)
ptasznik - 2010-07-24, 16:58

To w takim razie najlepszym rozwiązaniem wg mnie byłby kontener stojący na nogach pod który samochód wjeżdża tyłem. Takie rozwiązanie ma Adi, a i ja niedługo takie będę miał :szeroki_usmiech
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=7028

Brajtek - 2010-07-24, 18:36

radek_z_południ napisał/a:
O iveco to się nasłuchałem tylko złych opowieści. Słowo ani razu nikt nie powiedział o tej marce dobrego słowa.

Wprawdzie pisałeś że nie interesują Cię 4x4 (a może jednak :) ) to wtrącę, że dosyć często właśnie te samochody są wykorzystywane jako podstawy do kamperów wyprawowych. Kilka linków z mojej "kolekcji" :)
http://4x4.mforos.com/247...veco-daily-4x4/
http://www.viermalvier.de...onen#Post263857
http://bernard.debucquoi.com/spip.php?article266
http://privat.albicker.org/iveco/index.html
http://s140.photobucket.c...010camper_1.jpg
http://bernard.debucquoi.com/spip.php?article164
http://www.arvi.fr/Le_veh...onstruction.htm
http://www.expeditionport...ead.php?t=41197

radek_z_południ - 2010-07-25, 15:46

No cóż, tak to już jest, że nawet mając dobre intencje można niechcący swoim paplaniem kogoś urazić. Ponieważ już przepraszałem a nie chcę się co chwilę powtarzać napiszę tylko że obiecuję... postaram się pisać w taki sposób, by nikogo nie urazić, ani też nikomu na odcisk nie nadepnąć.

Brajtek dzięki za linki, świetna sprawa, jak się ogląda to aż się chce 4x4 i do lasu :)
o tym dla czego większość kemperów powstaje na Fiacie i innych na "F" było na forum.
Adi pooglądałem Twoje cacko - ŁADNE! Zszokowało mnie mocowanie do samochodu.
Zastanawiałem się nad różnymi rozwiązaniami a tu proszę.
Kontenerek który widziałem w Krakowie był wciągany wyciągarką na lawetę.
Osobiście obstawiam nogi takie jak w twoim...
Tak jak piszesz, na razie nie będą potrzebne ani nogi ani wyciągarka, na razie planuję tylko jeden "kontenerek".
ptasznik dzięki za współpracę! Życzę udanego zakupu i po cichu liczę że się na forum pochwalisz :)

Cyryl - 2010-07-25, 17:46

można jeździć dostawczym mając skrzynię ładunkową jako część mieszkalną, ale osoby mogą podczas jazdy być tylko w kabinie. więc albo 2, czasem dostawcze auto jest rejestrowane na 3 osoby, ale komfort jazdy wtedy jest kiepski.

podstawa prawna:
"Art. 63.
...2. Dopuszcza się przewóz osób samochodem ciężarowym poza kabiną kierowcy, pod warunkiem że:
1) pojazd odpowiada wymaganym warunkom technicznym do przewozu osób;
2) osoby nie znajdują się między ładunkiem a kabiną kierowcy;
3) osoby przewożone są na miejscach siedzących;
4) pojazd nie przekracza prędkości 50 km/h."


uwaga, auto dostawcze ma przeznaczenie "ciężarowe" - poniżej 3,5t DMC, ale ciężarowe.

no przecież nie będziemy jechali w przypadku 4-osobowej rodziny 50km/h nad morze.

radek_z_południ - 2010-07-25, 18:24

Cyryl a co jeśli kabina podwójna DMC poniżej 3,5t? Auto zarejestrowane np. jako laweta lub specjalny "jakiś tam"? Wtedy też "C" jak ciężarowy, czy może z "B" się da?
Cyryl - 2010-07-25, 19:08

jeżeli jest zarejestrowany na więcej osób to OK, ale jeżeli jest zarejestrowany jako jakikolwiek pojazd z dwoma miejscami, to przewożenie osób poza kabiną musi się odbyć według Art. 63.

nie wiem, czy zostałem prawidłowo zrozumiany, przeznaczenie pojazdu nie ma nic wspólnego z kategorią prawa jazdy.

pojazd może być poniżej 3,5t DMC czyli prawo jazdy kat. B, ale przeznaczenie "ciężarowy".

MILUŚ - 2010-07-25, 20:59

radek_z_południ napisał/a:
No cóż, tak to już jest, że nawet mając dobre intencje można niechcący swoim paplaniem kogoś urazić. Ponieważ już przepraszałem a nie chcę się co chwilę powtarzać napiszę tylko że obiecuję... postaram się pisać w taki sposób, by nikogo nie urazić, ani też nikomu na odcisk nie nadepnąć.


Nie przepraszaj ,bo nie masz według mnie za co . To są Twoje wizje , pieniądze i poświęcony czas .I TWOJE SILNE PRZEKONANIE ,ŻE NIE RZUCASZ SIĘ Z MOTYKĄ NA SŁOŃCE
Na pewno zaskarbisz sobie życzliwośc wszystkich forumowiczów kiedy swoje marzenia spełnisz . Albo zaczniesz spełniać . To ,ze wielu z nas próbuje Ci wytłumaczyć trudności w wykonaniu zadania które sobie postawiłeś i wybiciu z głowy różnych pomysłów to nie przez złośliwość czy przekonanie że wiemy wszystko i o wszystkim . :chytry Wielu z nas przerabia swoje campery , część je naprawia po poprzednich właścicielach a liczni / przyznam się że ja też/ polegli przy remoncie ............. :gwm

ALE.......... NIE MÓJ WÓZ......NIE MNIE BĘDZIE .......WIÓZŁ............... :ok

:spoko

donald - 2010-07-25, 21:07

a po co samemu robic,...na ebayu masz gotowca :diabelski_usmiech
http://cgi.ebay.de/VW-LT-...f#ht_1245wt_928

radek_z_południ - 2010-07-25, 21:29

MILUŚ nie mam żalu do nikogo! Bardzo się cieszę z Twojego /oraz wszystkich/ udziału w dyskusji :)
"RZUCASZ SIĘ Z MOTYKĄ NA SŁOŃCE"
Moja mama mawia ... na księżyc :haha: :haha: :haha:
Słyszę to od wczesnego dzieciństwa, aż mi się łezka w oku zakręciła...
Ukończyłem kilka mniej lub bardziej kretyńskich projektów ;)
Ten z nabyciem drogą kupna i adaptacji do własnych potrzeb autka w którym można będzie spać jest "bardzo przy ziemi". Wydaje mi się że zdaję sobie sprawę ze złożoności zagadnienia. Między innymi dlatego przymierzam się do autka z podwójną kabiną. Takim już można gdzieś pojechać i nawet sporo przewieźć, a jeśli jeszcze uda się wymajsterkować solidną i oryginalną budkę to będzie to to co Tygryski lubią najbardziej, a na pewno ten Tygrysek :)

Cyryl źle Cię zrozumiałem. Teraz rozumuje że mogę mając kat. "B" wozić się autem "ciężarowym" do 3,5 t.

Postanowione jest że będzie to podwójna kabina na T, LT, MB lub najchętniej na M :)
Trwają rozmyślania nad wielkością /czytać spalaniem/ autka bazy - pogoda sprzyja kontemplacji :(

donald dzięki za link. Przyznaję "piękny koszmarek" ma jednak kilka wad z których, poza nieprzeciętną brzydotą wnętrza oraz sporawą rdzą, największą /dla mnie w tej chwili/ jest DMC.

Pawcio - 2010-08-04, 22:44

Radecki, kooknij sobie w ten link... wprawdzie nie doka, ale baza ciekawa i przebieg przystępny. Kuchnia już jest i markiza rónież.

Pracuj nad kategorią C
http://www.zoll-auktion.d...n.php?id=201617
:spoko

Cyryl - 2010-08-05, 03:47

radek_z_południ napisał/a:

...Cyryl źle Cię zrozumiałem. Teraz rozumuje że mogę mając kat. "B" wozić się autem "ciężarowym" do 3,5 t...


Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii:...
3) kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,


tak jest, każdym pojazdem samochodowym z wyjątkiem autobusu i motocykla do 3,5t DMC, więc nie ma ograniczenia że musi być to samochód osobowy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group