Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Diagnostyka silnika

szuwarek - 2010-08-01, 20:29
Temat postu: Diagnostyka silnika
Kupiłem w kwietniu kamper w zabudowie Jumpera z 2005 - 2,8 HDi z silnikiem fiata.
Chodzi niby dobrze ale zwłaszcza pod górę idzie mu ciężko. Ponieważ na forum jest wielu fachowców a ja jestem laikiem w sprawach technicznych to mam pytanie: w jaki sposób można sprawdzić czy z samochodem jest wszystko w porządku ?

szuwarek - 2010-08-01, 21:17

Napisałem , że nie znam się na sprawach technicznych ale to , że trzeba do serwisu to wiem. Interesuje mnie jednak trochę szczegółów- co należy sprawdzić podczas takiej diagnostyki ?
ML - 2010-08-02, 00:34
Temat postu: Re: Diagnostyka silnika
szuwarek napisał/a:
Kupiłem w kwietniu kamper w zabudowie Jumpera z 2005 - 2,8 HDi z silnikiem fiata.
Chodzi niby dobrze ale zwłaszcza pod górę idzie mu ciężko. Ponieważ na forum jest wielu fachowców a ja jestem laikiem w sprawach technicznych to mam pytanie: w jaki sposób można sprawdzić czy z samochodem jest wszystko w porządku ?

Ja mam podobny (o ile nie taki sam) silnik, bo mam fiata z 2006 poj. 2,8 i też jest mułowaty. Próbowałem w wielu miejscach i... odradzam serwis fiata. Bardziej niekompetentnych ludzi nie spotkałem (a próbowałem w trzech - w tym jeden w Poznaniu). Potraktują Cię "z buta", a jak będziesz się naprzykrzał, to będą próbowali naciąć na bardzo duże pieniądze nic nie robiąc - taka jest ich filozofia. :gwm
Ogólnie popytałem tu i ówdzie mechaników znajomych lub polecanych i poradzili mi zostawić tak jak jest, albo ewentualnie pojechać na hamownie i tam sprawdzić czy silnik ma moc taką, jaką mieć powinien. Rozmawiałem też z kamperowiczem, który ma podobny samochód i on robił tzw. chip-tuning. Zwiększa to moc i da się wtedy jakoś jeździć pod górkę :mrgreen: Zastanawiam się nad tym "ulepszeniem", ale ceny trochę ostre i słyszałem o różnych perypetiach po takim "programowaniu".