Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Tuning silnika

pabloo - 2007-07-03, 18:52
Temat postu: Tuning silnika
Wy mi lepiej powiedzcie jak "podkręcić" moją skodzinę 1,6 i w benzynce :szeroki_usmiech
Pozdrówka
Pabloo z Octavią :szeroki_usmiech



______________________________________________
Temat wydzielony z dyskusji o bagażniku w skodzie. Janusz

martes - 2007-07-03, 19:13

Pabloo jest taki koleś nazywa się Robert Sm... jakoś tam to dawny a może i obecny mechanik od rajdówek , to się jedzie jak na Wólkę jak coś to Cię zaprowadze . Jest mistrzem w podkręcaniu autek za rozsądne i nie... pieniądze. mogę zdobyć telefon ..
paf - 2007-07-03, 19:13

pabloo napisał/a:
Wy mi lepiej powiedzcie jak "podkręcić" moją skodzinę 1,6 i w benzynce :szeroki_usmiech

no i tu jest straszna kiszka - niedoładowane silniki mają bardzo małe możliwości

ale poczytaj tutaj
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=10588
tam jest parę pomysłów :bigok

pp - 2007-07-03, 19:16

może wymiana silnika? :diabelski_usmiech
Jerzy - 2007-07-04, 12:30

pabloo napisał/a:
Wy mi lepiej powiedzcie jak "podkręcić" moją skodzinę 1,6 i w benzynce

pabloo, o 20 KM zapomnij...
Aby zwiększyć moc, należy dać więcej pokarmu... czyli mieszanki.
Paliwa można programowo dodać, ile dusza zapragnie. Aby jednak zachować stechiometryczny (faktor Lambda = 1.0) skład mieszanki, należy odpowiednio do ilości paliwa dodać powietrza - bez turbiny/kompresora - nie da się...
W silniku wolnossącym, zwiększy nieco moc (kosztem trwałości) wprowadzenie:
- zmiany faz rozrządu - (zmiana wałków, lub jeśli jest VANOS a najlepiej dwa - to programowo)
- zmiany mapy kąta wyprzedzenia zapłonu - programowo
- podniesienie obrotów maksymalnych - programowo
Czasami w celu polepszenia dopływu powietrza do komór spalania, w silnikach wolnossących stosuje się wygładzanie ostrych krawędzi i polerowanie wewnętrznych powierzchni kolektora ssącego, ale to jest zabieg przynoszący stosunkowo niewielkie korzyści, podobnie jak stosowanie stożkowych (niskooporowych ale i słabooczyszczących) filtrów powietrza.
Niektórzy eksperymentują również ze zmniejszeniem objętości komory spalania, jednak jest to działanie bardzo ryzykowne.

Jak widać, najważniejszą czynnością związaną ze zwiększeniem mocy, jest... przeprowadzenie dogłębnej analizy wartości.

pp - 2007-07-04, 16:38

Kerc a co powiesz o lexusie rx 300?
3l 6 cyl benzyna ze sprężarką! ma chyba ok 220 koników ale przydałoby sie więcej.

janusz - 2007-07-04, 18:22

A może ktoś się orientuje jak to jest z silnikiem Ducato JTD 2,2. W takim nowym samochodzie. Czy ten silnik da się podkręcić. Bo 100 koników to trochę skąpo a auto z mocniejszym motorkiem jest sporo droższe. Jakieś 10 tyś złotych. Nawet gdyby takie podkręcenie miało zmniejszyć żywotność silnika to i tak w prywatnych rękach kamper zrobi 100 tyś kilometrów pewnie przez 20 lat.
paf - 2007-07-04, 18:28

magicy od silników turbodoładowanych - najwyższej klasy specjaliści w Polsce to m.in.
zadzwonicie - dowiecie się itp :bigok

Masters TUNING MAREK STASZEWSKI
al.Jerozolimskie 228
Warszawa
tel. 0-22 867 82 34
kom. 601 211 832

Masters TUNING oddział Katowice
Wojciech Gołąbek - vel Aligator, Ali (on czarował moją czeszke)
Katowice ul. Gromadzka 36L
kom. 606 34 11 44

CompSport
Ul. Cieszyńska 45
43-300 Bielsko-Biała
e-mail: info@compsport.pl
Patryk: +48 696 030 910
Szymon: +48 696 030 909

TUNE-UP, Robert
ul. J. Uphagena 15 Gdansk Wrzeszcz
e-mail: info@tune-up.pl
tel : 058 341 84 42
kom: 508 112 402

Jerzy - 2007-07-05, 11:26

janusz napisał/a:
A może ktoś się orientuje jak to jest z silnikiem Ducato JTD 2,2. W takim nowym samochodzie. Czy ten silnik da się podkręcić.

Elektronika systemów CDI, JDT oraz innych chodzących na common rail'u jest podatna na działania tuningowe.
Mogą jednak wystąpić pewne ograniczenia konstrukcujne układu mechanicznego, jak wydajność turbiny/kompresora, wydajność (w funkcji ciśnienia) pompy wysokiego ciśnienia, niedostateczność schładzania powietrza dolotowego (intercooler), brak możliwości zintensyfikowania chłodzenia silnika.
Powyższe ograniczenia mogą być przyczyną kłopotów podczas dłuższej eksploatacji. Pamiętajmy, że podzespoły docelowo obliczane są dla określonych warunków pracy, i jeżeli posiadają pewien zakres tolerancji, to w miarę postępującego zużycia, ich parametry mogą okazać się niewystarczające dla zwiększonych wymagań tuningowych.
Oczywiście, powyższe niedogodności nie są dotkliwe w przypadku zachowania umiaru w doborze wielkości tuningowego przyrostu mocy.

Zbigniew Mazur - 2021-01-29, 09:43
Temat postu: Skacze przy ruszaniu
Zniknęło mi sprzęgło - czyli wpadło i koniec . Podnosiłem ręcznie do góry , ale to nic nie dało . Pojechałem do fachowca - diagnoza docisk sprzęgła . Wymiana .
Po wymianie sprzęgło działa , ale w trakcie ruszania auto lekko skacze ( przed naprawą też lekko skakał ) . Na wyższych biegach wszystko ok. Jeżeli dam więcej gazu to rusza normalnie .

Moje pytanie - czy tak powinno być. Auto Fiat Dukato 2,3 przebieg 100 000 km

krzlac - 2021-01-29, 10:16

Jerzy napisał/a:
...wygładzanie ostrych krawędzi i polerowanie wewnętrznych powierzchni kolektora ssącego... zmniejszeniem objętości komory spalania, jednak jest to działanie bardzo ryzykowne...


Takie rzeczy robiłem 50 lat temu z motorowerem Komar. Niektóre WSK-i wyprzedzałem z dziką radością, ale pierścienie, tłoki, sworznie... to się wymieniało co miesiąc.

yamah - 2021-01-29, 23:08

[quote="krzlac"]
Jerzy napisał/a:
ale pierścienie, tłoki, sworznie... to się wymieniało co miesiąc.


oj..pamiętam :-P :bajer + wałek zdawczy po zrywach ;) ;) ;)

ZbigStan - 2021-01-30, 09:19

Reanimacja tematu z przed 14 lat. Początek czyta się jak historie. Pozdrawiam.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group