|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Karmann
Roberto76 - 2010-08-12, 11:52 Temat postu: Karmann Witam
czy ktos ma doswiadczenia z pojazdami o zabudowie tej firmy ?
poszukuje niewielkiego kampa i w kregu mojego zainteresowania jest MB 100 w zabudowie tej firmy lub VW T4 Colorado
z tego co popatrzylem po ogloszeniach (allegro, mobile.de, scout24) jest do niezbyt popularna zabudowa dlatego bede wdzieczny za kazda informacje nt. trwalosci i funkcjonalnosci
papamila - 2010-08-12, 12:26
Karman to bardzo markowa zabudowa
natomiast MB 100 już mniej pomimo gwiazdy na masce
Camper Diem - 2010-08-12, 12:30
uważam, że zabudowy Karmann są wysokiej jakości, bardzo estetyczne
niestety są stosunkowo drogie
zamiast na MB100 szukaj na bazie T4
być może sam bym takim jeździł, ale największy Karmann którego widziałem (Missouri na LT) miał tylko 6,5 metra długości
kimtop - 2010-08-12, 12:37
O ile sobie przypominam to karmanami jeżdżą Leszek z Włocławka,Jerzy i Strusiec
Roberto76 - 2010-08-12, 13:45
kimtop napisał/a: | O ile sobie przypominam to karmanami jeżdżą Leszek z Włocławka,Jerzy i Strusiec |
dzieki !
zaraz ich poszukam w katalogu uzytkownikow i pomecze na osobnosci
Roberto76 - 2010-08-12, 13:48
affa napisał/a: | uważam, że zabudowy Karmann są wysokiej jakości, bardzo estetyczne
niestety są stosunkowo drogie
zamiast na MB100 szukaj na bazie T4
|
problem w tym, ze ladny Karmann na MB 100 to wydatek rzedu 9000 euro a za Colorado na T4 trzeba juz wyskoczyc z kwoty minimum dwa razy takiej
i tu sie rodzi pytanie ... czy dwa razy drozej znaczy dwa razy lepiej lub dwa razy mniej zmartwien ?
Roberto76 - 2010-08-12, 13:53
papamila napisał/a: | Karman to bardzo markowa zabudowa
natomiast MB 100 już mniej pomimo gwiazdy na masce |
czy masz jakies doswiadczenia z tym pojazdem czy powtarzasz obiegowe zaslyszane opinie ?
bo ja na przyklad w cywilu poruszam sie miedzy innymi Citroenem XM z hydropneumatycznym zawieszeniem o ktorym z pewnoscia uslyszysz ze to zlom i ze francuski i ze sie psuje ... az nie pogadasz z kims kto taki samochod ma
rysiol - 2010-08-12, 17:23
Mercedes MB 100 to całkiem przyzwoite autko. Bez bajerów i rewelacji, lecz "proste w budowie i niezawodne w działaniu"- jak mawiał sierżant o kałachu. Silnik bardzo starej konstrukcji trwały, nie wyżyłowany. Najprostszy układ zasilania z rzędową pompą wtryskową.W razie awarii ( mało prawdopodobne ) można naprawić u zdolnego kowala. Podobno mniej niezawodny jest układ przeniesienia napędu. Piszę podobno, gdyż tylko o tym słyszałem. Sam nie miałem z nim problemów. Części są stosunkowo niedrogie i łatwo dostępne ( wymieniałem u siebie, profilaktycznie, hamulcowe przewody elastyczne i okładziny cierne). Moja żona która nie jest fanką motoryzacji bardzo polubiła ten samochodzik, gdyż podróżuje się nim wygodnie i powoli .
bogdan54 - 2010-08-12, 19:26
Mój Karman na zabudowie T4 jest juz sprawdzony i nie miałem z nim zadnych niemiłych przygód bez problemu objechalismy hiszpanie,włochy nawet w zimie przy -18 c nie było problemu gdyz jest kamperem całorocznym.Bardzo estetyczne i trwałe wykonanie sprawia ze przyjemnie sie mieszka.Naprawde polecam kamper warty swojej ceny.POZDRAWIAM
Camper Diem - 2010-08-12, 19:36
bogdan54 napisał/a: | Bardzo estetyczne i trwałe wykonanie sprawia ze przyjemnie sie mieszka. |
jest śliczny
Roberto76 - 2010-08-12, 21:24
bogdan54 napisał/a: | ]Naprawde polecam kamper warty swojej ceny.POZDRAWIAM |
strasznie mi sie taki Karmann podoba !!!!
a jeszcze bardziej mojej zonie ktora jak kazda sroka lubi blyskotki
jaki masz tam motor ?
Roberto76 - 2010-08-12, 21:26
rysiol napisał/a: | Mercedes MB 100 to całkiem przyzwoite autko. Bez bajerów i rewelacji, lecz "proste w budowie i niezawodne w działaniu"- jak mawiał sierżant o kałachu. Silnik bardzo starej konstrukcji trwały, nie wyżyłowany. |
dzieki za odzew !
no wlasnie a propos tego niesmiertelnego mercedesowskiego diesla .... ma to dosyc pary zeby pociagnac tak duzy zaprzeg pod gorke ?
Pawcio - 2010-08-12, 21:38
Roberto76 napisał/a: | ma to dosyc pary zeby pociagnac tak duzy zaprzeg pod gorke ? |
Pod górkę bez problemu, zależy jednak z jaką prędkością!
Ale, ale.. dokąd tu się spieszyć?
StasioiJola - 2010-08-12, 21:41
Za to z górki bez problemu!!
A tak na poważnie to silnik nie do zajeżdżenia, trochę słabsze podwozie ale wszystkie części do dostania i ceny normalne!!!
kimtop - 2010-08-13, 08:12
Tak teraz to do mnie dotarło,że wszystkie Karmany jakie oglądałem miały układ salonki(podkowy).Czy tylko ja miałem takie szczęście,czy produkowane są również z innym układem?
tolo61 - 2010-08-13, 09:29
Witam
W zeszłym roku w Gierłoży spotkałem GutenTaga przyjechał odwiedzić wujka posiadłości Miał PIĘKNEGO T5 Karmann z innym środkiem niż salonka.
Jak znajdę zdjęcia to wkleję .
Zrobiłem specjalnie, bo też myślałem że oni ,tylko robią salonki.
Sprzęt był odjazdowy, dłuższy niż normalnie, na ramie Alko.
Osobna kabina prysznicowa , ale tylko na 4 osoby do jazdy i 6 do spania .
Kosztował z tego co mi Helmut mówił coś ok 50tyś eurasi
Oczywiście był full wypas.
Srebrzanka - 2010-08-13, 09:36
Mój jest w podkowie, ale to 23-letnia T3-ka. Zabudowa Karmann-a w drewnie w swoich latach świetności była ekskluzywna. Wszystkie media sprawne, wykończenie więcej niż solidne.
Oglądałem rok wstecz Karmann-a w T5-ce, nie miał układu w podkowę; tył pojazdu był kuchnią.
tolo61 - 2010-08-13, 09:55
Na ebayu znalazłem coś podobnego co widziałem....ale na LT
http://cgi.ebay.de/Zuverl...ohnmobile_wagen
bogdan54 - 2010-08-13, 11:08
A co do silnika to u mnie jest 2.5 TDI 102KM bez problemu daje rade w każdych warunkach nawet jak zapnę dodatkowo przyczepę na haka Wczesniej mielismy Fiata Ducato Talento w zabudowie EuraMobil ale tam silnik 1.9D widział górke wczesniej jak ja fakt ze nie ma sie gdzie spieszyc ale tam mocy brakowało.No a co do zabudowy Karmanna na T4 to są dwie Colorado H i Colorado S.Ten o oznaczeniu H to salonka tzw.podkowa a S to juz inny układ taki jak u mnie.Ponizej przedstawiam zdjecia środka i silnika
Roberto76 - 2010-08-13, 12:40
bogdan54 napisał/a: | A co do silnika to u mnie jest 2.5 TDI 102KM bez problemu daje rade w każdych warunkach nawet jak zapnę dodatkowo przyczepę na haka fakt ze nie ma sie gdzie spieszyc ale tam mocy brakowało. |
No wlasnie!
ja juz od szybkiej jazdy sie odzwyczailem ... ale 75 KM przy masie kampera i oporach powietrza to naprawde troche malo
inna sprawa ze po polskich lokalnych drogach z predkoscia wieksza niz 80 km / h strach jechac ale jednak dobrze gdy troche zapasu tej mocy jest.
powiedz mi jeszcze jeszcze jedna rzecz ....
... czy w T4 jest mozliwosc przecisniecia sie miedzy fotelami z szoferki do czesci mieszkalnej podczas jazdy ?
mamy dzieciaki i wiesz jak to jest "mama - PIC!!!"
do tej pory podrozowalismy vanami ktore mialy biegi na desce wiec zona smigala wte i wewte bez problemu. W MB 100 taka sztuka uda sie napewno ale w T4 jest to chyba niewygodne i malo bezpieczne
Srebrzanka - 2010-08-13, 13:34
Z tego co pamiętam, to bez problemu. Zależy chyba od typu zabudowy wewnątrz.
bogdan54 - 2010-08-13, 14:52
Podczas jazdy przechodzenie jest mozliwe tym bardziej ze fotel pasazera jest obrotowy i mozna troche jeszcze zyskac miejsca drązek nie przeszkadza,no cudów nie ma ale tez przeciskac sie nie trzeba
bogdan54 - 2010-08-13, 15:38
Roberto76 jeśli chcesz zobaczyć i wypróbować karmanna w realu to akurat jesteśmy z Objazdowym Torem Gokartowym w Łowiczu pod TESCO do 8 września po tej dacie TESCO Skierniewice .Zapraszamy na dobrą kawę i przy okazji przejażdżkę na gokartach .
Roberto76 - 2010-08-13, 20:08
bogdan54 napisał/a: | Roberto76 jeśli chcesz zobaczyć i wypróbować karmanna w realu to akurat jesteśmy z Objazdowym Torem Gokartowym w Łowiczu pod TESCO do 8 września po tej dacie TESCO Skierniewice .Zapraszamy na dobrą kawę i przy okazji przejażdżkę na gokartach . |
SUPER !!!!!
w ten weekend nie dam rady bo sa Mistrzostwa Polski Formacji Kawaleryjskich oraz rekonstrukcja Bitwy Warszawskiej, ale albo wpadne w tygodniu albo w przyszly weekend !
strasznie sie ciesze na Twoja propozycje !
gdybys mial chwile wytchnienia w pracy to polecam Ci wyskoczyc do Sromowca (to jest tuz przed skretem na Lowicz z trasy W-wa - Poznan)
jest tam absolutnie niezwykle muzeum rzezby ludowej !!!!
ale jakiej RZEZBY !!!!!
wszystko sie rusza, gra i tanczy
cala rodzina rzezbi juz od 50 lat i wyrzezbili np. wyscig pokoju przejezdzajacy przez Lowicz ))
wiele rzeczy widzialem ale to jest naprawde absolutna rewelacja !
Roberto76 - 2010-08-13, 20:10
Adi napisał/a: | "... czy w T4 jest mozliwosc przecisniecia sie miedzy fotelami z szoferki do czesci mieszkalnej podczas jazdy ? "
W tym modelu drążek jest w konsoli, miejsca średnio, ale przejść się da. |
Bo to T5
profilaktycznie nie bede go pokazywal zonie bo dwa etaty nie starcza i bede musial wygrac Milion w Rozumie
Roberto76 - 2010-08-13, 22:47
Adi napisał/a: | ja sam z Królową Margo tam wlazłem pare lat temu i ............. zachorowałem. Od tej pory jestem fanem Karmanna, Jamesa Cooka i .................... Tischerka. |
ja swojej nieopatrznie pokazalem na allegro fotki takiego Jamesa Cooka za jakies 220 tys i teraz jak pokazuje cos za 40 to mowi, ze bede spal na slomiance
arrtur - 2010-08-14, 16:06
Witam
Mam D oswiadczenia ze starym karmannem na LT ku.
Generalnie o rodzajach zabudowy juz koledzy napisali, o tym, ze marka wypas tez.
To co moge dolozyc to sugestie przesledzenia historii. Nie wiem ile kasy chcesz wylozyc ale jakbys kupil cos co zaczeli produkowac po zmianie wlasciciela to pewnei byloby lepiej - jesli bedziesz jezdzil pare lat.
Marketing Karmanna bardzo milutki i nawet mowi po angielsku jednak niestety damski i biznesowy - nic nie da sie zalatwic nikt nie ma czasu na zmieniono automatycznie na - opowiadaj wiec o pomocy jakiejkolwiek mozna zapomniec. Polski - pozalsieboze - "przedstawiciel"... tez mozna zapomniec. Moze Ci sprzedac nowy samochod i to tyle.
Jesli pytasz miedzy innymi o MB tzn, ze masz na mysli starsze modele. T4 i MB sa to male kabiny jednak... moze zwrocisz uwage na LT ka I. Produkowali to do 96 roku wiec mimo, ze to stara zabodowa z ostatnich lat moze byc sensowna. Niestety nie wiem czy bylto juz laminat. Zas sugeruje ze wzgledu na to co pisales o zapotrzebowaniu na moc.
6 cylindrow z turbina i intercoolerem w starej prostej konstrukcji to wyjatkowo przyjemna kultura i bezstresowa jazda w kazdych warunkach, obsluga prosta i tania dostepna wlascieie na calym swiecie. Za 12 tys eurasow mozna juz wyczesac rodzynka.
Dolozylbym na zmierzenie wilgotnosci zabudowy pare zlotych jesli jest jeszcze na drewnie i z dzieciakami ta wieksza przestrzen bedzie lepsza.
Powodzenia
maszakow - 2010-08-15, 21:55
co do MB100 mam nieco inne zdanie niż rysiol.
ciut mponiżej tego linka się wypowiadałem
http://www.camperteam.pl/...t=8130&p=169681
dodam gwoli ścisłości że moje autko to był użytkowy blaszak a nie kamper wiec był dość intensywnie używany. Same autko było sympatyczne, bardzo zwrotne - ale też bardzo głośne. Co do silnika - da się go zajeździć owszem, to jednak nie osobówki z lat 80tych - potem już non stop wymaga wkładu. i to sporego wkładu bo każdy serwis MB kasuje jak za złoto.
Pawcio - 2010-08-15, 22:05
Nie jestem pewien, ale w T4 bodajże Multivan występowały łamane dźwignie zmiany biegów. Na czas postoju można było złożyć.
Adi :arrow: a te fotki to chyba z Kapelusza, co?
Roberto76 - 2010-08-16, 14:30
arrtur napisał/a: | Witam
Mam D oswiadczenia ze starym karmannem na LT ku.
To co moge dolozyc to sugestie przesledzenia historii. Nie wiem ile kasy chcesz wylozyc ale jakbys kupil cos co zaczeli produkowac po zmianie wlasciciela to pewnei byloby lepiej - jesli bedziesz jezdzil pare lat. |
a kiedy nastapila zmiana wlasciciela ?
arrtur napisał/a: |
Jesli pytasz miedzy innymi o MB tzn, ze masz na mysli starsze modele. |
juz tak mam ze auta wole starsze a panienki mlodsze
arrtur napisał/a: | ... moze zwrocisz uwage na LT ka I. |
LT'ek jest jak najbardziej brany pod uwage ... ale musze przyznac, ze w tym przypadku chyba sklanialbym sie do zabudowy Westfalia ... to oczywiscie absolutnie subiektywne wrazenie i zdanie lajkonika ale Sven Hedin naprawde mi sie podoba!
jest w Polsce kilka do kupienia i dla ciekawosci przejade sie zobaczyc jak to wyglada
w Twojej miniaturce tez chyba widze taki pojazd .... wiem, ze watek LT Westfalia byl juz wielokrotnie opisywany na forum (ciekawa lektura) ale z uwagi na to ze jak widze masz doswiadczenia i z Karmannem i z Westfalia na LT napisz prosze kilka slow porownania
Karmann vs. Westfalia !
tolo61 - 2010-08-16, 22:49
Witam
Się wypowiem...
Miałem i MB100 rocznik 1993 i LT28 rocznik 1980 .... MB przedni napęd LT tylno napędowa jednostka / jeden i drugi ok 75KM/ MB rama rurowa LT samonośne zawieszenie.
Ani jeden ani drugi NIGDY mnie nie zawiódł do czasu sprzedaży jeden i drugi przejechał ze mną ok 300 tyśkm BEZ REMONTU...tylko podstawowe wymiany okresowe i zużyte części .
Jeżdżą do dzisiaj i mają się dobrze..../ bez remontu....tylko naprawy blacharskie ze względu na rdzę /
Lt 28 byla to benzyna 2,0 z gazem Westfalia / średnie spalanie ok 20l/100 z pełnym obciążeniem przy prędkości do 95km/h / więcej się nie dało /
MB to był blaszak max podwyższony ,przerobiony na kampero-serwisówke .
Oby dwa dobre dla dwóch osób , przy większej ilości, to już problemowo ze spaniem,
Lepiej w LT, więcej miejsca.
MB ,spalanie przy pełnym obciążeniu i prędkości do 120 km/h ok 9,5lON/100km
Tak że mimo latek, które miały auteczka ,zawsze dojechałem do domu.
Obecnie kamperek którego mam, to ducato 1990 1,9D 61KM
Spalanie ok 9.5lON/100km przy prędkości do 110km/h
Ostatni wyjazd to 8200 km bez tknięcia palcem z czego 6500km z wyjącymi łożyskami kół przednich i tylnych. Po górach i dolinach.....
Stare są nie tylko dobre skrzypce i wino.
Są też i auta bez elektroniki proste jak budowa cepa, które możesz naprawić u każdego domorosłego mechanika w każdym zakątku świata .
Tak że nie zgodzę się z Maszakowem co do MB-ka...ale każdy ma prawo mieć swoje zdanie
Pozdrawiam
tolo61 - 2010-08-16, 23:05
Jeszcze jedno co do Lt-ka
Gdybym miał wybierać to na pewno z perspektywy czasu nie wybrał bym zabudowy Westfali ,czy też innej podobnej.
Z uwagi na wysokość auta.W czasie wiatru był bardzo niestabilny.
Wybrał bym długiego na maxa i podwyższonego Ltka tylko z tyłu nie na bliżniakach , ze względu na opłaty.
O wiele więcej miejsca i spalanie mniejsze.
Pozdrawiam
arrtur - 2010-08-22, 00:08
Tak, mialem i Svena, a nawet dwa oraz mam Karmanna, ktorego odbudowuje.
Nie ma co porownywac bo to poprostu dwa rozne samochody.
Moim zdaniem LT k Westfalia to poprostu mistrzostwo swiata. Rewelacyjnie ergonomiczny, przemyslany i zaprojektowany doskonale. Optymalny pod wzgledem wielkosci - do 5m, sprawnosci - z turbina mocy wystacza bez problemu i ta kultura 6 cyl, iloscia miejsca w srodku zarowno do mieszkania jak i do spania oraz kpl wyposazenie z lazienka itd. Nawet wiekowy nie bedzie zgnily bo sama blaszka. Wersja Sven czy pozniejsze dwie wersje Foridy - wszystkie b ladne. Jakby mu zalozyc most z blokada to juz by bylo wszystko.
Napisales, ze jest kilka do sprzedania - sensowny jakosc/cena jest tylko jeden i tez nie wiem na ile.
Karmann, to poprostu inne, duze auto. Zabudowa H z podkowa z tylu mi do konca nie odpowiada, poniewaz samochod wszystko ma wieksze i niby wygodniejsze tylko, ze przez to robi sie mniej miejsca wewnatrz. Jakos tak malo przestrzennie.(?) w tak wielkim aucie.
Nie podoba mi sie tez, ze tyl jest niski (swojego podwyzsze w czeci centralnej)
Knstrukcja tradycyjna na listwach drewnianych wiec gnije jak wszystkie inne.
Natomiast coz , no to jest poprostu duza fura, z zaletami duzej fury. Zabudowa H ma mozliwosc jakby oddzielenia dwoch czesci sypialnych co przy dzieciach ma sens. Kladziesz je z tylu na dole, a korzystasz sobie z kuchni, lazienki i wejscia normalnie, takze z alkowy.
Mozna by pisac dlugo.
Jedna kwestia - drzwi. W Westfali masz duze boczne i po otwarciu mialem wrazenie, ze zyje w calosci, wnetrze samochodu i pod markiza inny pokoj jednak trzaskanie tym klamotem jest wyjatkowo uciazliwe przy spiacych dzieciakach. W karmannie sa normalne wiec nic nie wali jednak ja nie lubie takich malych bo wlasnei mam wrazenie wyraznego oddzielenia wnetrza od zewnetrza. Jak ktos siedzi w srodku to juz z nim nie pogadasz. Ale wszystkie auta tak maja w alkowach...
Moim zdaniem to kwestia decyzji czy szukasz auta duzego czy sredniego.
Pozdr
hrys - 2010-08-22, 14:42
witam , myślę że rozmawiam ze znawcami tematu. Mam prośbę jeżdżę T4 california i wysiadła mi (przetwornica prądu orginał westfalia) może macie jakieś namiary gdzie to można naprawić ew. kupić. Bez niej cały camperek do niczego.A wszystko zaczęło się w Majdanie Sopockim .Dzięki za ewentualnż pomoc
drifter - 2010-08-28, 23:47
Karamanna mam na LT-ku i właśnie odpowiada mi ten układ części mieszkalnej tzn. wchodzisz z zewnątrz na lewo salon (podkowa), na wprost łazienka, na prawo kuchnia, a jak ktoś ma ochotę na kimanie to alkowa i nikt nikomu nie przeszkadza. Kiedyś jeżdziłem Dukato i wkurzała mnie ta ciasnota i przeciskanie się. LT-ek jest szerszy niż Fiat czy Ford, (kamper ma lusterka normalne, nie przedłużane ramiona) więc przejście jest dość szerokie z szoferki do mieszkania pomimo lewarka biegów w podłodze, tylko ten silnik na środku trzeba przejść, no i te autka z silnikiem na przodzie to są trochę bezpieczniejsze, a w LT-ku siedzisz na silniku.
niebieski-n2 - 2019-05-23, 08:08
Czy na forum jest aktualnie ktoś, kto ma lub miał kampera w zabudowie karmann colorado lub karmann missouri?
EDIT 03.06.19
No niewiarygodne
Nie ma nikogo, kto ma lub miał Karmanna na VW T4 lub VW LT?
Aż taki niespotykany to model?
sterciu - 2020-12-15, 21:57
niebieski-n2 napisał/a: | Czy na forum jest aktualnie ktoś, kto ma lub miał kampera w zabudowie karmann colorado lub karmann missouri?
EDIT 03.06.19
No niewiarygodne
Nie ma nikogo, kto ma lub miał Karmanna na VW T4 lub VW LT?
Aż taki niespotykany to model? |
Wiem , że stary post ale napiszę to co zauważylem szukając karmann`a od jakiegoś czasu.
Karmann`ów Colorado jest niewiele na rynku wtórnym w stosunku do innych marek zabudów , pewnie duży wpływ ma też cena tych modeli. Patrząc na przykładowe karmanny na podwoziu t5, to osiągają jakies chore ceny w stosunku do przykladowo bliżniaków PSA i Fordów z zabudowami innych marek, które można sporo mlodsze i lepiej wyposażone wyrwać jak colorado za tą sama cenę. Podejrzewam, że własnie ilośc użytkowników użależniona jest od tego , że mogą miec coś sporo młodszego w podobnej cenie.... Zresztą patrząc na t4 z 96 roku z zabudową karmanna które w DE potrafi kosztować 25 tys euro mowi samo za siebie...
Nie wiem do końca jak przy t4 , ale w t5 zabudowa jest wykonana z laminatu , więc nawet wszelkie uszkodzenia są latwiejsze w naprawie , nawet dla średnio rozgarnietego "naprawiacza".
Socale - 2020-12-15, 22:41
sterciu napisał/a: | ...
Nie wiem do końca jak przy t4 , ale w t5 zabudowa jest wykonana z laminatu , więc nawet wszelkie uszkodzenia są latwiejsze w naprawie
... |
No i za tą łatwość trzeba z góry zapłacić
Karmann fajny, rozpoznawalny z daleka po "okienkach" w alkowie.
Szymek1967 był tu u nas kiedyś bardzo aktywny i przyjazny ale "tolerancyjni" koledzy go zajechali więc się obraził na amen
Miał wówczas Colorado na T5, pozdrawiał wszystkich.
sterciu - 2020-12-16, 23:16
Socale napisał/a: | sterciu napisał/a: | ...
Nie wiem do końca jak przy t4 , ale w t5 zabudowa jest wykonana z laminatu , więc nawet wszelkie uszkodzenia są latwiejsze w naprawie
... |
No i za tą łatwość trzeba z góry zapłacić
Karmann fajny, rozpoznawalny z daleka po "okienkach" w alkowie.
Szymek1967 był tu u nas kiedyś bardzo aktywny i przyjazny ale "tolerancyjni" koledzy go zajechali więc się obraził na amen
Miał wówczas Colorado na T5, pozdrawiał wszystkich. |
No własnie znalazlem stare tematy gdzie Szymek1967 przedstawiał swojego karmann`a. Ja się uparłem niedośc , że na taki model zabudowy to jeszcze zabudowany na tej marce pojazdu.
Szkoda, że kolega Szymek1967 juz tu nie zagląda bo mialbym trochę pytan wtedy do niego , a tak , to jak do tej pory muszę sam zgłębiać temat karmanów colorado, co nie jest łatwe przez praktyczny brak ich użytkowników .
Socale - 2020-12-17, 22:43
sterciu napisał/a: | ...
Szkoda, że kolega Szymek1967 juz tu nie zagląda bo mialbym trochę pytan
... |
Szymek/Piotrek jest bardzo przyjaznym człowiekiem, na pewno nie odmówi Ci wywiadu, jak chcesz "połączę Was" = z grzeczności i kultury zapytam go o zgodę czy mogę osobie trzeciej (Tobie) udostępnić nr telefonu do niego.
Jeśli chciałbyś zachować się dyskretnie to napisz do mnie na PW
szymek1967 - 2020-12-18, 10:40
Dzień dobry bardzo !
czytam wątek i czuje sie wezwany do tablicy jako użytkownik ( już były) Karmanna Colorado na bazie VW T 5
jeśli moge pomoc to bardzo chętnie słuzę pomocą
Z wątku technicznego zrobił się wątek powitalny - wyrazy sympatii do Szymka proszę kierować TUTAJ
sterciu - 2020-12-21, 21:42
szymek1967 napisał/a: | Dzień dobry bardzo !
czytam wątek i czuje sie wezwany do tablicy jako użytkownik ( już były) Karmanna Colorado na bazie VW T 5
jeśli moge pomoc to bardzo chętnie słuzę pomocą
Z wątku technicznego zrobił się wątek powitalny - wyrazy sympatii do Szymka proszę kierować TUTAJ |
A czemu juz "były" , czyzby taki zły był ?? :D
Ja od wczoraj stalem się posiadaczem własnie Karmana Colorado 650 , jak narazie jestem zachwycony , ale wiadomo , czlowiek zawsze jest zachwycony czymś dla niego nowym
Glownie mi chodzilo o komfort w podrózowaniu w kabinie , a jednak t5 prowadzi się jak osobówke , z doświadczenia z wieloma różnymi busami typu PSA , Sprintery , Craftery , Fordy , Renaulty to jednak najlepiej i najwygodniej mi się jezdzilo vw t5 , stąd wlasnie dlatego zacząłem się rozglądac za czymś na nim zbudowanym
szymek1967 - 2020-12-22, 09:40
ano dlatego ze wiosną sprzedałem kampera ( na chwile przed " plandemią ")
uznając ze dalsze trzymanie Karmanna jest nonsensem zwlaszcza w obliczu
licznych obostrzeń dotyczących podrózowania
jak widac nie myliłem sie a wszelkie nadzieje na odzyskanie mobilnej wolnosci są złudne
w moim przekonaniu ponieważ nie wrócimy juz do tego co było
jeśli zaś chodzi o samą zabudowę to największym atutem było podwozie bo to przecież niezawodna T5 tka a w dodatku w automacie i 180 km czystej mocy ktore nigdy mnie nie zawiodło ( przejechane 135 tys km)
środek to niemiecka solidnosc
, dobry układ wnetrza ( podkowa) łazienka z oddzielonym prysznicem plus alkowa a w dodatku
małe rozmiary ( 6 m i 3 wysoki) dawały naprawde wiele frajdy z podrózowania
w zasadzie z wad moge wymienic jedną ale za to dosc upierdliwą , otóz jak sie pózniej dowiedziałem u żródla Karmann miał problem z elekrtyką a dokładnie chodzi o słabe aku zabudoway ktore czesto padają ( max 2 dni) wiec rozwiązaniem było zamontowanie solarow
i tak tez zrobiłem ...
jeszcze jako wadę uznać należy niedociążony przod auta ktory utrudniał jazde na śliskiej nawierzchni
generalnie uważam ze zabudowa Karmann to solidna robota niemiecka ktorą zwłaszcza w połączeniu z niezawodnym Vw T5 daje wiele radosci w podrózowaniu
korzystając okazji chciałbym złożyc Wam najlepsze życzenia
Błogosławionych Swiąt Bożego Narodzenia
pokoju w sercu wiele Miłosci i radosci bycia z bliskimi
życzę mniej telewizji wiecej spacerów na swieżym powietrzu a nade wszystko jedności
bo życie jest zbyt cenne by marnować je na spory i waśnie
wszystkiego dobrego !!!
sterciu - 2020-12-22, 14:16
U mnie jest silnik 2.0 140KM więc też mocy nie brakuje ale w manualu , silnika 2.0 biturbo 180 km o oznaczeniu kodowym CFCA z jednej strony się boję a z drugiej strony mam juz z nim doświadczenie , mialem kiedys blaszaka małego z tym silnikiem to miałem okazję juz silnik w nim wymieniac , mam lawete która miala ten silnik , teraz ma stary 1.9 wlozony na pompowtryskach , ale tamto to auta do pracy. Udalo sie jednak trafic wersje 140KM i z tego sie ciesze. W swoim (juz moge tak napisac) tez mam 135kkm przebiegu, wydaje mi sie ze jak na kampera 8 letniego to dość sporo chyba , ale przynajmniej przebieg uczciwy , raczej nie kręcony.
gryz3k - 2020-12-22, 15:13
szymek1967 napisał/a: | jak widac nie myliłem sie a wszelkie nadzieje na odzyskanie mobilnej wolnosci są złudne
w moim przekonaniu ponieważ nie wrócimy juz do tego co było |
Jak często chyba jednak się myliłeś. Kamper to obecnie prawie jedyna metoda normalnego podróżowania. Od wybuchu pandemii objechałem kawał Polski, byłem 2 miesiące we Włoszech i teraz też się wybieram w świat.
Socale - 2020-12-22, 19:59
sterciu napisał/a: | ...
od wczoraj stalem się posiadaczem własnie Karmana Colorado 650
... |
O proszę... jak miło takie coś czytać. Szybko Ci poszło
Pochwal się no...
sterciu - 2020-12-22, 21:35
Socale napisał/a: | sterciu napisał/a: | ...
od wczoraj stalem się posiadaczem własnie Karmana Colorado 650
... |
O proszę... jak miło takie coś czytać. Szybko Ci poszło
Pochwal się no... |
Wsumie nie tak szybko , od pażdziernika to trwało
Narazie nie ma się czym chwalic bo trzeba wymyc , wypucowac , wysprzatac , wywoskowac itp
Trzeba będzie jakoś ładniej go okleic bo to co jest to raczej nieoryginalne oklejenie i zaczyna obłazić...
Ale jedno moge wrzucic , prosto po powrotnej trasie po zakupie
EDIT: 07.01.2021[zdjęcie usunięte]
Socale - 2020-12-23, 20:55
Jak od października to wręcz błyskawicznie, mając na uwadze popularność Karmann'a w PL a zwłaszcza Colorado.
Teraz się baw i ciesz każdą czynnością, ja uwielbiam to uczucie.
sterciu - 2020-12-24, 17:17
No wsumie patrząc po ilości ogłoszen sprzedaży karmannów colorado to poszło to szybko . Aż dwa się pojawiły w ogłoszeniach od sierpnia bo juz wtedy tak sobie przeglądalem ogłoszenia jeszcze nie zobowiązująco, dopiero w pażdzierniku na dobre zapadla decyzja i poszukiwania się rozpoczeły, jeden na podwoziu t6 dwulatek był , fajny ale zabudowa w najmniejszej wersji była i nas nie urządzała , drugi wisi nadal do sprzedazy. Nasz wogóle nie był wystawiony w tej chwili do sprzedaży , tylko rok temu , udalo mi się skontaktowac ze sprzedającym z pytaniem czy się sprzedal rok temu czy nie , okazalo się ze się rok temu nie sprzedal więc dzięki temu jest nasz teraz :D. Czasem dociekliwośc się opłaca.
Trochę musimy go zrobic po siebie , zastanawia mnie dlaczego te auta są rejestrowane na 6 osób a mają tylko 4 miejsca z pasami bezpieczeństwa (2 w kabinie i 2 w trzecim rzędzie siedzeń) , i to zacząłem szperać w necie , okazuje się , że tak karmann je wypuszczał w tej wersji... Dziwne to trochę ale tak myślę aby jakoś jednak te pasy zamontować , przynajmniej biodrowe...
|
|