Klub mi³o¶ników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - Wymiana os³ony przegubu.

njoy - 2010-08-22, 14:17
Temat postu: Wymiana os³ony przegubu.
Szanowni koledzy.
Po letnich wyjazdach zauwa¿y³em pekniêta os³onê przegubu (strona kierowcy od skrzyni biegów) - zawali³o mi smarem ca³y spód. Trzeba siê z tym rozprawiæ przed nastêpnym wyjazdem ¿eby nie narabi³o siê gorzej. Ma kto¶ mo¿e do¶wiadczenie z tego typu zabiegiem - krótko mówi±c jak siê za to zabrac aby sprawnie i bez niespodzianek wymieniæ? Czy przegób z pó³o¶k± (tak to chyba fachowo siê nazywa) swobodnie wyjmê ze skrzyni?
Pozdrawiam z Suwalszczyzny
Kamil.

darek 61 - 2010-08-22, 14:31

Przegub wyjdzie bez problemu,ale je¿eli tego nigdy nie robi³e¶ to lepiej skorzystaæ z pomocy kogo¶ kto to robi³.Przy okazji wymieni³ bym uszczelniacz w skrzyni.
njoy - 2010-08-22, 14:42

Dziêki za szybk± podpowied¼. Chcia³em siê tylko upewniæ, ¿e nie ma ¿adnych patentów z tym zwi±zanych. Rozumiem, ¿e po wysuniêciu ze skrzyni nic w niej nie spadnie opadnie itp. i nie bêde mia³ problemów ze z³o¿eniem. S³uszna uwaga z tym uszczelnieniem - jedna robota.
Pozdrawiam.
Kamil

MILU¦ - 2010-08-22, 15:29

njoy napisa³/a:
Dziêki za szybk± podpowied¼. Chcia³em siê tylko upewniæ, ¿e nie ma ¿adnych patentów z tym zwi±zanych. Rozumiem, ¿e po wysuniêciu ze skrzyni nic w niej nie spadnie opadnie itp. i nie bêde mia³ problemów ze z³o¿eniem. S³uszna uwaga z tym uszczelnieniem - jedna robota.
Pozdrawiam.
Kamil


Z tym wyci±ganiem to nie tak hop i siup :chytry
Trzeba po³owê zawieszenia zdemontowac z jednej strony a i na lej±cy siê olej ze skrzyni przygotowaæ .Najlepiej przed demonta¿em pó³osi go zlaæ.
PZDR> MILU¦ :spoko

czupur - 2010-08-23, 12:16

tak jak pisze Milu¶, jest trochê roboty, a najgorsze ¿e musisz zdj±æ przegub z pó³osi, bo inaczej nie zmienisz gumy, pos³uchaj czy nie strzela bo je¶li guma by³a d³ugo pêkniêta to dosta³ siê piasek i móg³ uszkodziæ przegub
gino - 2010-08-23, 13:25

PO PIERWSZE-napraw to odrazu..BO PO KILKUSET km BEDZIESZ MIAL JESZCZE PRZEGUB DO WYMIANY
po drugie-odlaczasz koncowke drazka i wachacz dolny,odkrecasz nakretke porzegubu, odciagasz zawieszenie tak, aby przegub wyskoczyly z piasty, odciagasz go na bok..i mlotkiem zbijasz z poloski..
nakladasz nowa gume,napelniona nowym smarem do przegubow, zakladasz na poloske zapinke..ktora trzyma przegub i..mlotkiem go spowrotem nabijasz..dalej..robisz to samo co wczesniej.tylko w odwrotnej kolejnosci..
po 3cie..po tej lekturze popdjedz do warsztatu..niech Ci to zrobia :bigok

lepciak - 2010-08-23, 21:04

gino
Cytat:
po 3cie..po tej lekturze popdjedz do warsztatu..niech Ci to zrobia

Je¿eli nie zastosujesz siê do punktu 3 to przynajmniej postaraj siê o nowe nakrêtki na czopy osi. Przypadkiem mam zdjêcia to mo¿esz zobaczyæ jak to wygl±da.

Skrzynia biegów bez pó³osi. Pomarañczowy simmerig do wymiany po odkrêceniu 4-ch ¶rub


Prawa strona zawieszenia po wymontowaniu pó³osi. Przy okazji warto pomalowaæ nadkola farb± antykorozyjn±.

njoy - 2010-08-28, 21:35

Dziêkujê koledzy za dotychczasowe cenne wskazówki. Dzisiaj korzystaj±c z chwili wolnego czasu na wsi zabra³em siê za demonta¿ przegubu. W planie by³o wyjêcie wszystkiego tak aby dostaæ siê do uszczelnienia (pomiêdzy skrzyni± a pó³osi±), o którym pisali¶cie i Lepciak piêknie pokaza³ na zdjêciach. Wszystko sz³o jak po ma¶le - no mo¿e poza odkrêceniem nakrêtki pó³osi przy pia¶cie - zabrak³o klucza o rozmiarze 40. Z tym jednak poradzi³em sobie inaczej. Wszystko z górki a poleg³em na elemencie na za³±czonym zdjêciu - jak to cholerstwo zdj±æ, wyj±æ ze skrzyni aby dostaæ siê do obudowy uszczelniacza ? Próbowa³em delikatnie czy wyjdzie ale nic z tego. Lepciak pewnie wie jak zdemontowaæ skoro zrobi³ zdjêcia, Z góry dziêki za podpowied¼.
Pozdrawiam
Kamil

czupur - 2010-08-30, 12:17

kolego je¶li nie masz wycieku oleju pomiêdzy tym elementem ze zdjêcia a skrzyni± to nie ruszaj go
czupur - 2010-08-30, 12:21

najprawdopodobniej ta koñcówka pó³osi jest przykrêcona do skrzyni, a nie wysuwana z pier¶cieniem zabezpieczaj±cym
czupur - 2010-08-30, 12:34

i jeszcze jedno, wymieñ lepiej ca³y przegub, niewiele dro¿szy od gumy, a w komplecie z gum± pier¶cieniami i smarem, bo jak za³o¿ysz sam± gumê , a po jakim¶ czasie us³yszysz trzaskanie, to czeka cie ta sama praca, przegub ok 75 z³
IAAN - 2010-08-30, 15:12

nic na si³ê lekko m³otkiem
zaprzyj z prawej i lewej srubokêtem slusarskim ci±gnij na zewn±trz a od ty³u w ten element uderz m³otkiem lub jaki¶ ma³y ³om ci±gnij do siebie i puknij m³otkiem
nic siê nie posypie w skrzyni na 100%
na koñcówce jest rowek i pier¶cieñ rozprê¿ny którego opór musisz pokonac zaprzyj i ci±gnij a wieczorem pokarze ci fotkê z instrukcji obs³ugi jak to robiæ
pod tym s± 4 ¶ruby i zimering uszczelniaj±cy tak jak z prawej strony
nic nie wysypie siê w skrzyni nie bój siê

IAAN - 2010-08-30, 16:06

zdjêcie
njoy - 2010-08-30, 18:54

Wszystkim dziêkujê jeszcze raz za rozja¶nienie sprawy, a w szczególno¶ci Irkowi. Bez ok³adów m³otkowo - ³apowych siê nie obejdzie - a ja chcia³em delikatnie - po francusku - hehehehe :haha: :haha: .
Pozdrawiam

IAAN - 2010-08-30, 20:26

wydaje mi siê ze na tym krzy¿aku czego¶ brakuje tam powin³y byc takie tulejki i ³ozyska a ich tam nie widzê
ten krzy¿ak to sci±gaczem na zimno mo¿na zdj±c

njoy - 2010-08-30, 20:29

Tak Irku - ³o¿yska i igie³ki zdj±³em ¿eby nie przeszkadza³y i siê nie zapaskudzi³y.
lepciak - 2010-09-05, 20:38

Wróci³em dzisiaj z urlopu i widzê, ¿e ju¿ po sprawie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group