Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Porady zakupowe

perfex - 2010-08-31, 12:46
Temat postu: Porady zakupowe
Hello,
W związku ze zbliżającym się (mam nadzieję, że szybkimi krokami :wyszczerzony: ) zakupem kampera mam parę pytań ogólnych:
1. Jaki napęd jest lepszy - na przód czy tył ? (4x4 nie rozważajmy :mrgreen: ) Wiadomo, że napęd tylny można spotkać głównie w Transitach - ale gdybyście mieli do wybory dwa takie same auta to który napęd jest lepszy do kampera i dlaczego ?
I tu dodatkowa kwestia napędowa - czy przy kołach-bliźniakach z tyłu są automatycznie wyższe opłaty autostradowe ?
2. Hałas wewnątrz. Które samochody są cichsze a które głośniejsze ? Rozpatrując np. najpopularniejszą trójkę Ducato/Transit/LT-Sprinter to jak wygląda sprawa z głośnością wewnątrz w czasie jazdy ? Która kabina lepiej jest wyciszona ?
Czy zabudowy w zależności od producenta mocno różnią się poziomem hałasu wewnątrz w czasie jazdy ?
3. Ogrzewanie - czy są jakieś istotne różnice w systemach grzewczych kamperów ? Pytam o takie produkowane powiedzmy po roku 2000.
4. Klimatyzacja - czy gdy klimatyzacja silnikowa w czasie jazdy ustawiona jest na dosyć mocne dmuchanie :wyszczerzony: to pasażerowie siedzący na kanapie w części mieszkalnej coś z tego chłodu czują ?
5. Jak rozwiązane jest zawieszenie tylnej osi ? Czy częściej to resory czy miechy powietrzne, czy jedno i drugie ? I czy ta pneumatyka jeżeli jest - to jest fajna i mało zawodna ?
6. Jak poznać "na oko" czy auto jest w wersji "zimowej"- ocieplanej ? I czy to ocieplenie faktycznia spełania swoją rolę oraz czy w lato powoduje mniejsze nagrzewanie wnętrza ?

Pozdrawiam :ok

Miquel

papamila - 2010-08-31, 14:56

podstawą sukcesu i zadowolenia
w wypadku zakupu uzywanego auta
w/g mnie priorytety są w następujacej kolejnosci:
- stan techniczny zabudowy
- układ wnętrza
- wyposażenie dodatkowe
- cena

kwestia napędu- przód/tył/ ew blizniaki uważam za drugorzędną
halas (jesli nie od silnika) to będziesz mial i tak od przewożonego dobrodziejstwa :lol:
jeśli nie będziesz jeżdził zimową porą na regularne narty to nie będzie miało to dla Was znaczenia-wersją letnią też w chłody mozna, jeno wydatek gazu większy :-/
po czym poznać- grubsza badż podwójna podłoga a w niej schowane zbiorniki na szarą wodę- ściany i dach to to samo co wersja niezimowa
w tylnym zawieszeniu podstawa to resory, miechy powietrzne to miły dodatek
może też być oś AL-KO- również z kategorii extrasów

Andrzej_M - 2010-08-31, 15:08
Temat postu: ad. opłaty autostradowe
Jedyne miejsce, gdzie płaciłem więcej za bliźniaki to Autostrada Wielkopolska (2x w stosunku do sam. osobowych). Na innych płatnych autostradach w Polsce nim nie jeździłem. W Europie jeździliśmy po Francji (via Holandia, Belgia), Włoszech (via Czechy, Słowacja, Austria, Słowenia, Szwajcaria). Wszędzie albo mieliśmy winiety do 3,5t albo płaciliśmy opłaty autostradowe osobowy/kamper i bez znaczenia były bliźniaki na tylnej osi- nie zawsze są rysunki na cenniku, ale tam gdzie były nie było rozróżnienia czy kamper jest na bliźniakach, czy nie; tam gdzie nie było rysunków to cena i oznaczenie kategorii pojazdu na bilecie sugerowały, że jesteśmy traktowani jak samochód osobowy, a nie jak lekka ciężrówka (vide płatna A2).
perfex - 2010-08-31, 15:58

w/g mnie priorytety są w następujacej kolejnosci:
- stan techniczny zabudowy

Tu mam największy zgryz - bo stan techniczny auta umiem poznać- z zabudową gorzej. Myślę że podjadę na jakiś kamper-serwis i tam posprawdzają czujnikiem wilgoci itp.

- układ wnętrza

To akurat wiem doskonale. 6 osobowy, alkowa, na środku stolik z 4 miejscami z pasami, z tyłu podwójne łóżko - pod nim "garaż" :wyszczerzony:

- wyposażenie dodatkowe

Klima kabinowa, przyzwoita tapicerka, spora lodówka - a reszta to już standart.

- cena

To najłatwiejsze :wyszczerzony: Wiadomo, że najtaniej - choć "okazji" nie mam zamiaru kupować - to się nie opłaca :kciukminus

- może też być oś AL-KO- również z kategorii extrasów

Jak to poznać że to ALKO ? ma napis ? :wyszczerzony:

Pozdrawiam,

Miquel

papamila - 2010-08-31, 16:03

perfex napisał/a:
Jak to poznać że to ALKO ?

przede wszystkim będzie szerszy rozstaw kół niż przód

KrzysF - 2010-09-02, 22:56
Temat postu: Re: ad. opłaty autostradowe
Andrzej_M napisał/a:
Jedyne miejsce, gdzie płaciłem więcej za bliźniaki to Autostrada Wielkopolska

Tak samo jest na autostradzie A4 Katowice-Kraków.

perfex - 2010-09-15, 12:28
Temat postu: A hałas ?
papamila napisał/a:
perfex napisał/a:
Jak to poznać że to ALKO ?

przede wszystkim będzie szerszy rozstaw kół niż przód


A jak wygląda sprawa z odczuwaniem hałasem w kabinie kierowcy ? Jak to wygląda w przypadku aut z roczników 2003-2005 trójki Ducato/Transit/VW LT ? Macie jakieś spostrzeżenia, doświadczenia ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group