Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Opony

roger - 2010-09-09, 14:31

Ted69 napisał/a:
Przy jakiej glebokosci bieznika trzeba zaczac myslec o ich wymianie ?
Ogladalem rozne ogloszenia o sprzedazy uzywanych opon CAMPING i widze ze sprzedaje sie albo 7 mm albo cos kolo 5 mm

U mnie oponki 215/70R15C CX CAMPING - niestety, jedna para juz ma troche mniej niz 5 mm, druga kolo 6.

Ile by kosztowaly takie ...... nowe ? :)

EDIT
opona wg przepisow powiinna miec bieznik minimum 1,6 mm ale fachowcy twierdza ze by dobrze jezdzic trzeba przyjac ok 3 mm.
To dotyczy osobowek - jak to jest z kamperami ?

EDIT 2
Cene nowej juz znalazlam :shock:
Opony letnie Michelin AGILIS CAMPING 215/70 R15
cena: 586 zł
http://www.motobroker.pl/...dProduktu=56129



Wystarczy że opona ma indeks "C" .... nie musi być cechowana i dedykowana do kampera ;)

PS
A bardziej niż głębokością bieżnika przejmowałbym się wiekiem opony ;)

papamila - 2010-09-09, 14:40

Ted69 napisał/a:
Opony letnie Continental VancoCamper 215/70 R15

mam takie opony w kamperach w podwoziu Forda- wytrzymały 100.000 km

na podwoziu Ducato przy 40.000km widać z przodu mocniejsze zużycie,oceniam 50%
z tyłu prawie jak nowe

zalecam kupienie dobrych nowych z indeksem C,
słowo camper/ camping nie jest Ci do niczego potrzebne
ZWRÓĆ JEDNAK UWAGĘ NA NOŚNOŚĆ OPON min 110/113
czyli gdzieś 1000kg/ oponę

papamila - 2010-09-09, 14:43

Ted69 napisał/a:
Mowisz ineks C

C oznacza oponę wzmocnioną

mondeo - 2010-09-09, 15:08

Vanco camper jest cienki na deszczu ( na mokrym ) na suchym ok a i scieralność taka sobie -ja nigdy nie kupię tych opon bo mam reklamcję i to bardzo paskudną . :spoko
Michelin AGILIS CAMPING to klasa sama w sobie, moim zdaniem najlepsza opona do campera ,troszkę dopłacisz ale warto . :spoko zapitala na deszcu i na suchym ,cichutka miodzio
Co do napisu ,,camping'' -to będzie opona która się nie odkształca , w naszym przypadku ma to znaczenie ponieważ nasze auta czasami długo stoją i oczywiscie są cały czas ,,załadowane,,
Podsumowując -jak chcesz mieć super gumki to MICHELIN AGILIS CAMPING
JAK CHCESZ TANIEJ to Michelin Agilis (bez napisu camping ) :spoko

Frowyz - 2010-09-09, 16:37

roger napisał/a:
Wystarczy że opona ma indeks "C" .... nie musi być cechowana i dedykowana do kampera ;)

PS
A bardziej niż głębokością bieżnika przejmowałbym się wiekiem opony ;)


No właśnie... Ja to mogę zobrazować moją wpadką z wakacji... Przy 60 km/h troszeczkę się spociłem... Nasz "Prosiaczek" nie ma wspomagania, a przez chwilę jechaliśmy boczkiem... Nie powiem - rączki mi się trzęsły jak już stanąłem... Opona nie jest rozcięta przez jazdę bez powietrza - stanąłem tam gdzie zahamowałem - maksymalnie 10 m od wystrzału... Bieżnika to one miały bardzo dużo - natomiast wiek... Ja zakupiłem "chinczyki" ciężarowe - 220 za sztukę... Mój ojciec ciora na takich w firmie już trzeci rok... Nie jest to ideał opony ale z drugiej strony nie jest to też nie wiadomo jakie badziewie...

Camper Diem - 2010-09-09, 16:50

dodam że Agilis Camping ma oznaczenie M+S, czyli może być użytkowana w warunkach zimowych
Frowyz - 2010-09-09, 17:14

Ted69 napisał/a:
Frowyz napisał/a:
Ja zakupiłem "chinczyki" ciężarowe - 220 za sztukę...

Tak sie zastanawiam czy te "chinczyki" to te na zdjeciach czy ich nastepcy :wyszczerzony:




:haha: No nie, "chińczyki" wyglądają odrobinę lepiej :haha:

A tak poważnie - jak się przyjrzałem bliżej oponom to mi włosy dęba stanęły... Co z tego, że bieżnika tam było 6 czy 7 mm jak opony były totalnie sparciałe... A jak sobie jeszcze pomyślę gdzie na nich wjeżdżałem to nawet teraz robi mi się słabo :gwm A kupując "chinole" najbardziej kierowałem się ceną - jakoś nie uśmiechało mi się kupować opon za 1600 - 1800 pln do samochodu, który kupiłem za 6000... :bajer

maszakow - 2010-09-09, 20:57

Ja jeżdżę na nalewkach Ecoceltic. 195/70R15 C - czyli obowiązkowo wzmocnione. Opony kosztowały 120 PLN/szt.
Ostatnio jedną zmieniłem bo musiałem na coś najechać i puszczała mi powietrze, puszczała - aż puściła totalnie na dziurze na naszej głównej wizytowej Gdańskiej drodze nr 1.
Na zestawie który mam, przejechałem 40 tyś. Widać spore zużycie przednich opon (chyba zbieżność do weryfikacji) i lekkie zużycie tylnych opon. spokojnie myślę że 80kkm wytrzymają.
Jak się na nich jeździ? Całkiem przyzwoicie, w miare dobrze trzymają się drogi, ale nie w zimie, no cóż w końcu to opony letnie :) - tak więc nie lubią śniegu, nie lubią też błota. Chociaż w Pajęcznie nie dały tego po sobie poznać.

KOCZOR - 2010-09-10, 00:02

Jestem szczęśliwym (naprawdę!) użytkownikiem opon firmy Michelin, mogę więc chyba pokusić się o ich ocenę.
Najpierw drobne uściślenie - Michelin produkuje do kamperów zarówno opony letnie (Michelim X XC Camping), jak i zimowe (Michelin Agilis Camping M+S). Oczywiście na lato zakładam letnie, a na zimę zimowe i jestem pełen podziwu dla ich drogowej skuteczności.
Zimowa trochę głośniejsza od letniej, ale ogólnie dość ciche i co najważniejsze - równie skuteczne na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Dotychczas nigdy nie miałem problemu z przyczepnością, a zdarzało mi się już gwałtownie hamować. Mój pierwszy zimowy wyjazd kamperkiem stał pod znakiem niepewności, jak to zwykle za pierwszym razem bywa, ale opony zimowe zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie. Szczególnie, że obawiałem się zachowania 3.5 - tonowego samochodu na śliskiej nawierzchni. Okazało się, że nasz kamperek na tych oponach sprawuje się lepiej, niż osobówka na swoich oponach (nota bene też Michelin, tylko innej konstrukcji).
Po przejechanych 40 000 km na opisywanych gumach, mogę je szczerze polecić.
Co do wysokości bieżnika - 6mm to naprawdę wystarczająca wielkość, a o wiele ważniejszą sprawą (jak koledzy słusznie zauważyli) jest wiek opony. 5-6 lat, to czas, kiedy należy poważnie rozważyć ich wymianę na młodsze.

Edit:
Po sprawdzeniu uściślam:
Moje opony zimowe, to Michelin Agilis Snow-Ice M+S

Ahmed - 2010-09-10, 09:08

Adi napisał/a:
wydaje mi się, że opona M+S nie jest typową oponą zimową,


M+S to typowa zimowa opona :spoko

KOCZOR - 2010-09-10, 09:13

Adi napisał/a:
wydaje mi się, że opona M+S nie jest typową oponą zimową

To teraz mam zagwozdkę.... kiedy przeczytałem Teda pytanie o opony Agilis M+S, automatycznie przyjąłem, że to moje zimówki.
Teraz, po Twoim Adi poście, sprawdziłem opony produkowane przez Michelin i... nie jestem już pewien, czy mam M+S, czy Snow-Ice (oczywiście Agilis). Żeby mój poprzedni post był wiarygodny - muszę sprawdzić w magazynie, albo znaleźć gwarancję na nie.
Kiedy tylko będę pewien modelu opon, wstawię dopisek w tamtym poście.

AUTOJUR - 2010-09-10, 09:19

ADI - M+S - (Mud + Snow) błoto i śnieg, oznaczenie wymagane na oponach zimowych i całorocznych, czasami pojawia się na oponach typowo letnich, które przeznaczone są na rynki USA i Australii .Zimowe maja tylko takie oznaczenie :bigok Do małego Campera wystarczą C, ale można zamontować większej wytrzymałości z literami RF lub XL :bigok
Ahmed - 2010-09-10, 09:28

Ted69 napisał/a:
Czyli - lekko podsumowujac - jak bedzie opona ze znaczkiem M+S ale bez znaczka "sniezynka" to bedzie to opona wielosezonowa, dobrze radzaca sobie na blocie (mokra trawa, blotko na campingu) ?
Dobrze kombinuje ?


M+S to opona zimowa , co nie znaczy , że nie poradzi sobie na błocie :spoko

Wszechstronność zastosowania (oznaczenie M + S)



Rzeźba z większą liczbą lamelek (+ 30%*), mocno ponacinana (+ 20%), w połączeniu z gumą możliwą do użytkowania w szerokiej rozpiętości temperatur, pozwala na wystarczającą przyczepność przy okresowej jeździe w trudnych warunkach (stoki, błoto, śnieg).

http://www.michelin.pl/pl...=20060301182752

Sowa - 2010-09-10, 09:34

AUTOJUR napisał/a:
Do małego Campera wystarczą C, ale można zamontować większej wytrzymałości z literami RF lub XL


Opony RF lub XL są to opony osobowe o podwyższonej nośności, ich nośność jest niższa niż opon typu C (dostawczych) a nie wyższa niż C. Do kampera nie polecam :spoko

Czyli opony XL/RF mają niższą nośność niż opony z indeksem C.

KOCZOR - 2010-09-10, 09:39

Sprawdziłem i swój wpis poprawiłem... oczywiście opisywałem oponę zimową Michelin Agilis Snow-Ice M+S. :bigok
roger - 2010-09-10, 11:23

Ted69 napisał/a:
z przodu glebokosc bieznika 4 mm (czasami minimalnie mniej) z tylu 6-7 mm. teraz kola sa zamienione miejscami wiec chyba lepiej.


A tu zdania uczonych sa podzielone ... ;) w wulkanizacji Ci powiedzą że dobrze ..... a ja powiem Ci że za utrzymanie toru jazdy odpowiedzialna jest os tylna a nie przednia ;)
Takie przekładki stosuje się gdy chcemy aby opony zużywały się równomiernie ale robi się to co roku ..... tak prewencyjnie jeśli się komuś chce oczywiście .... ;)

kimtop - 2010-09-10, 11:27

Mój kamperek był postawiony ma Michelinach Camping.Jako że przednia oś trochę się zużyła,postanowiłem przed wyjazdem do Turcji kupić dwie nowe opony.
Kupiłem Nokian Hakka c 215/75/16 indeks 116/114S nośność 1250kg. I muszę powiedzieć że mi się lepiej podobają od Michelinów.Mają większą nośność ,nie grzeją się tak (mój kamper waży ponad 4t.przy pełnym załadunku) i dałem za nie 760zł.

48a-ELANKO - 2010-09-10, 11:29

Piszecie tu o takich luksusach a ja ( wiem, że nie tylko ja ! ) mam założone czeskie Barum i jest OK ! Jasne, że zwyciężyła cena...
Sowa - 2010-09-10, 11:42

Ted69, nie chcę Cię martwić, ale Twoje opony mają ponad 9lat, na jednym z zdjęć, które pokazałeś jest data produkcji tzw. DOT. 0901 9tydzień 2001 roku.
Pomimo iż bieżnik jest jeszcze ok, guma po prostu straciła swoje właściwości, dlatego ślizgałeś się na nich.Proponuję wymienić dla świętego spokoju i bezpieczeństwa.

AUTOJUR - 2010-09-10, 12:12

Sowa miałem na myśli opony C z literami RF lub XL. :bigok Sa jeszcze opony z amerykańskim oznaczeniem LT do samochodów 4X4 i małych ciężarówek.Ale bardzo ważny jest max.wskażnik nośności.
AUTOJUR - 2010-09-10, 12:19

RF=XL -opny wzmocnione i większej ładowności :spoko
Sowa - 2010-09-10, 13:34

AUTOJUR napisał/a:
miałem na myśli opony C z literami RF lub XL. Sa jeszcze opony z amerykańskim oznaczeniem LT do samochodów 4X4 i małych ciężarówek.Ale bardzo ważny jest max.wskażnik nośności.


Możesz podać przykład takiej opony, bo się jeszcze z tym nie spotkałem, pomimo pewnego doświadczenia w tej branży.
W przypadku opon dostawczych RF jest mniejszym wzmocnieniem niż C.
Nadal twierdzę, że nie ma opon z indeksem C i oznaczeniem XL lub RF.

Są natomiast opony dostwcze z indeksem C lub XL/RF. Nigdy to i to.

Konkretny model poproszę, być może moja wiedza jest niepełna.

AUTOJUR - 2010-09-10, 14:03

Miałem kiedys takie w Dodge vanie taraz nie potrafie podać marki opon. :spoko Nie zamierzam się też sprzeczać w tej kwesti :bajer
Sowa - 2010-09-10, 14:06

Przecież ja się nie sprzeczam, myślałem po prostu, że rynek poszedł do przodu, a ja zostałem z tyłu, dlatego chciałem wiedzieć, to wszystko. :spoko
AUTOJUR - 2010-09-10, 14:15

Dobrze jak znajde troche czasu to poszukam. :bigok
roger - 2010-09-10, 16:30

Ted69 napisał/a:
mam kupowac wlasnie C.


No przecież napisałem na początku wątku .... :bajer
Michelin-ka jest cicha ale jak auto głośne i tak kicha .....
Michelinka się lepiej trzyma ale jak lód jest trzymania ni ma .....
Kupuj tańszą mówię szczerze i jedź zimą na wybrzeże ....

:haha:

Co ja jadam że wierszem gadam ... :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

roger - 2010-09-10, 16:34

No i sam sobie odpowiedziałeś Tadziu .... ;)
roger - 2010-09-10, 16:37

No dobra dla naukowców to sa indeksy wystepujace na oponach z opisami ....czytajcie myslcie kombinujcie ...ja mówie że Tadeuszowi starczy "C"


"Opony - oznaczenia
Skróty dotyczące opon osobowych i dostawczych:

* (...) - homologacje do montażu fabrycznego
* FR - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi
* ML - opona ma pierścień ochronny na boku (wzmocniona struktura wewnętrzna)
* FP - ochraniacz felgi
* cord - ochrona felgi na ściance bocznej opony
* no lbl - brak kolorowego napisu na boku opony
* OE - opony na pierwszym wyposażeniu
* RF lub Reinf. - (reinforced) - opona o podwyższonym indeksie nośności, dodatkowo wzmacniana. Uwaga: W przypadku opon dostawczych RF jest mniejszym wzmocnieniem niż C, dlatego przed zastosowaniem zalecemy sprawdzenie w instrukcji czy dopuszczalna jest opona RF czy musi być C.
* R/F lub RFT - opony Run Flat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)
* SSR [self supporting runflat tyre] - opona w technologii runflat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)
* TL - opona bezdętkowa
* XL - opona wzmacniana o podwyższonym indeksie nośności
* WP- opona w przygotowaniu
* rear - opona przeznaczona na tylną oś pojazzdu
* G1- Czujnik kontroli cisnienia
* RIGHT - Opona do montażu po prawej stronie samochodu
* LEFT - Opona do montażu po lewej stronie samochodu
* RA - Opona dostępna do wyczerpania stanów magazynowych
* B - homologacja grupy Volkswagen
* C1 - Homologacja Dodge Viper
* K1 - homologacja Ferrari
* MO - homologacja Mercedes
* N, N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
* * lub M3 - homologacja grupy BMW
* C - oznaczenie opon o wyższej nośności-typowo dostawczych
* # - wersja bieżnika stosowana w wyposażeniu fabrycznym

Skróty dotyczące tylko opon 4x4

* BSW - czarny bok opony
* ORWL - białe kontury liter na boku opony
* RWL, RW - białe litery na boku opon terenowych
* RB - czarne litery na boku opon terenowych
* RB - osłona felgi
* WP - opona w przygotowaniu
* G1 - Czujnik kontroli cisnienia
* B - homologacja grupy Volkswagen
* C1 - homologacja Dodge Viper
* MO - homologacja Mercedes
* N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
* * lub M3- homologacja grupy BMW

Indeksy prędkości

Indeks prędkości opon określa z jaką maksymalną prędkością może się poruszać pojazd w nie wyposażony. Jeśli indeks nie wyższy niż H (do 210km/h), to brane jest pod uwagę maksymalne obciążenie opony zgodnie z jej indeksem nośności. Przy indeksach wyższych niż H (210 km/h), zakłada się proporcjonalnie mniejsze dopuszczalne obciążenie wraz ze wzrostem prędkości.

* J - do 100 km/h
* K - do 110 km/h
* L - do 120 km/h
* M - do 130 km/h
* N - do 140 km/h
* P - do 150 km/h
* Q - do 160 km/h
* R - do 170 km/h
* S - do 180 km/h
* T - do 190 km/h
* H - do 210 km/h
* V - do 240 km/h
* W - do 270 km/h
* Y - do 300 km/h
* VR - powyżej 210 km/h
* ZR - powyżej 240 km/h

Indeksy nośności

Indeks nośności określa maksymalny dopuszczalny nacisk na oponę. Jeśli użyjemy opon ze zbyt niskim indeksem nośności, opony mogą ulec zniszczeniu. W związku z tym, nie zaleca się stosowania opon z niższym indeksem niż zalecany przez producenta. Niestety nie wystarczy po prostu podzielić maksymalną dopuszczalną masę Twojego auta przez cztery. Nośność odnosi się do wartości dynamicznych a nie statycznych. Np.przy nagłym hamowaniu masa pojazdu może w dużym stopniu zostać przeniesiona na przednią oś. Dlatego nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie tej wartości w instrukcji auta.



*

50 - 190 kg / na oponę
*

51 – 195 kg / na oponę
*

52 – 200 kg / na oponę
*

53 – 206 kg / na oponę
*

54 – 212 kg / na oponę
*

55 – 218 kg / na oponę
*

56 – 224 kg / na oponę
*

57 – 230 kg / na oponę
*

58 – 236 kg / na oponę
*

59 – 243 kg / na oponę
*

60 – 250 kg / na oponę
*

61 – 257 kg / na oponę
*

62 - 265 kg / na oponę
*

63 - 272 kg / na oponę
*

64 - 280 kg / na oponę
*

65 - 290 kg / na oponę
*

66 - 300 kg / na oponę
*

67 - 307 kg / na oponę
*

68 - 315 kg / na oponę
*

69 - 325 kg / na oponę
*

70 - 335 kg / na oponę
*

71 - 345 kg / na oponę
*

72 - 355 kg / na oponę
*

73 - 365 kg / na oponę
*

74 - 375 kg / na oponę
*

75 - 387 kg / na oponę
*

76 - 400 kg / na oponę
*

77 - 412 kg / na oponę
*

78 - 425 kg / na oponę
*

79 - 437 kg / na oponę
*

80 - 450 kg / na oponę
*

81 - 462 kg / na oponę
*

82 - 475 kg / na oponę
*

83 - 487 kg / na oponę
*

84 - 500 kg / na oponę
*

85 - 515 kg / na oponę
*

86 - 530 kg / na oponę
*

87 - 545 kg / na oponę
*

88 - 560 kg / na oponę
*

89 - 580 kg / na oponę
*

90 - 600 kg / na oponę
*

91 - 615 kg / na oponę
*

92 - 630 kg / na oponę
*

93 - 650 kg / na oponę
*

94 - 670 kg / na oponę
*

95 - 690 kg / na oponę
*

96 - 710 kg / na oponę
*

97 - 730 kg / na oponę
*

98 - 750 kg / na oponę
*

99 - 775 kg / na oponę
*

100 - 800 kg / na oponę
*

101 - 825 kg / na oponę
*

102 - 850 kg / na oponę
*

103 - 875 kg / na oponę
*

104 - 900 kg / na oponę
*

105 - 925 kg / na oponę
*

106 - 950 kg / na oponę
*

107 - 975 kg / na oponę
*

108 - 1000 kg / na oponę
*

109 - 1030 kg / na oponę
*

110 - 1060 kg / na oponę
*

111 - 1090 kg / na oponę
*

112 - 1120 kg / na oponę
*

113 - 1150 kg / na oponę
*

114 - 1180 kg / na oponę
*

115 - 1215 kg / na oponę
*

116 - 1250 kg / na oponę
*

117 - 1285 kg / na oponę
*

118 - 1320 kg / na oponę
*

119 - 1360 kg / na oponę
*

120 - 1400 kg / na oponę
*

121 - 1450 kg / na oponę
*

122 - 1500 kg / na oponę
*

123 - 1550 kg / na oponę
*

124 - 1600 kg / na oponę
*

125 - 1650 kg / na oponę
*

126 - 1700 kg / na oponę

Dla indeksów prędkości VR, ZR, V, W, Y:

* Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 210km/h.
* Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 240km/h.
* Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w zakresie od 210 do 240km/h.
* Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 240 do 270km/h.
* Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 270 do 300km/h. "

roger - 2010-09-10, 16:40

Adi napisał/a:
Nie mam ani XL/RF ani C


Adaś nie masz bo twój samochód to nie dostawczak a adaptowane auto terenowe ..... nie porównujcie Miczu do dostawczaka załadowanego stale -czytaj kampera..... ;)

Sowa - 2010-09-10, 17:17

Ted69 napisał/a:
Natomiast Michelinka Camping moga mi sciagnac i sprzedac po ....... 680 szt - kompletna paranoja


W internecie kupisz je za 586 sztuka, razem z dostawą. :spoko

AUTOJUR - 2010-09-10, 20:34

Może faktycznie przekręciłem ale opony takie znalazłem Continental VancoContact 2 215/60 R16 99 H RF C przeznaczone do samochodów dostawczych :spoko
maszakow - 2010-09-10, 21:57

doczytałem czym się różni Michelin Camping od zwykłej ...i wybrałbym zwykłą.
Nie wiem po co aż tak bardzo chceaz mieć "kamperowe" opony skoro zwykłe Micheliny "C" są tańsze i łatwiejsze do dostania... skoro wytrzymują ponad 120 kkm i użytkowanie na blaszakach to wytrzymają i wasze "fanaberie".
Strzeli opona, jak pójdzie w diabły trzeba będzie kupić nową. będziesz czekał tygodniami żeby ci ściągnęli ? czy kupisz od razu pare innych ? A tak idziesz szukasz po dostępnych oponiarzach i znajdujesz dość szybko bo Agilisy są cenione i popularne - w związku z tym wiele większych warsztatów je ma na stanie.
Ted69, Wszystko zależy od Twojego mniemania - i budżetu. Chociaż...jeśli w ogóle stać cię na Agilisy to nie ma chyba znaczenia czy wydasz na komplet 2100 czy 2300 :)

Camper Diem - 2010-09-11, 19:22

maszakow napisał/a:
doczytałem czym się różni Michelin Camping od zwykłej ...i wybrałbym zwykłą.

różni się m.in. wytrzymałością statyczną. w moim aucie opony Michelin XC Camping (wtedy nie było Agilis) wytrzymały 10 lat i bieżnik się zużywał, ale konstrukcja opony nie...
nic dziwnego, że nowe kupiłem również Agilisy Camping po 680 zł sztuka

pompowane są wyższym ciśnieniem, co daje moim zdaniem większy komfort jazdy

rozumiem, że do starszego kampera żal takich opon, ale nie lekceważyłbym ich z powodu ceny

perfex - 2010-09-16, 10:25

affa napisał/a:
maszakow napisał/a:
doczytałem czym się różni Michelin Camping od zwykłej ...i wybrałbym zwykłą.

różni się m.in. wytrzymałością statyczną. w moim aucie opony Michelin XC Camping (wtedy nie było Agilis) wytrzymały 10 lat i bieżnik się zużywał, ale konstrukcja opony nie...
nic dziwnego, że nowe kupiłem również Agilisy Camping po 680 zł sztuka

pompowane są wyższym ciśnieniem, co daje moim zdaniem większy komfort jazdy

rozumiem, że do starszego kampera żal takich opon, ale nie lekceważyłbym ich z powodu ceny


Na stronie www.baloon.pl najtańsze Agilisy (nie camping) w rozmiarze 215/75R16C są w cenie 590 zł natomiast opony Matador po 364zł (nie chińszczyzna, grupa Continental). To przy zakupie kompletu 4 szt. jest 2360 zł vs. 1456 zł....
No co kto lubi ale ja wolałbym kupić Matador i po 5 latach kupić nowy komplet niż jeździć 10 lat na Michelinach..

Pozdrawiam,

roger - 2010-09-16, 10:51

perfex napisał/a:
Matador


To przyzwoite gumy do dostawczaka ..... rozsadny kompromis miedzy cena a jakością ... ;)

Camper Diem - 2010-09-16, 17:16

perfex napisał/a:
No co kto lubi ale ja wolałbym kupić Matador i po 5 latach kupić nowy komplet niż jeździć 10 lat na Michelinach..

5 lat na Matadorach? podobno komuś się to udało, ale nie wiem czy to przypadkiem nie legenda :haha:

perfex, szukaj tańszej alternatywy, ale Matador i Agilis to różnica klas

perfex - 2010-09-17, 14:49

affa napisał/a:

perfex, szukaj tańszej alternatywy, ale Matador i Agilis to różnica klas


No w to nie wątpię :wyszczerzony: Rozchodzi się jednak zawsze o kasę również :mrgreen:

Camper Diem - 2010-09-17, 17:02

perfex napisał/a:
Rozchodzi się jednak zawsze o kasę również

pewnie, że rozchodzi się o kasę. mnie zdarzało się kupować używane, ale dobrej marki, opony do samochodu jak nie śmierdziałem groszem :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group