Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - KAMPER A MOŻE....

doris i archie - 2010-09-29, 18:46
Temat postu: KAMPER A MOŻE....
Witam wszystkich .
Jak już pisaliśmy chcemy kupić dość duży kamper i wyruszyć nim w świat .
Lecz czym dłużej wybieramy , odwiedzamy różne kampery zaczyna w nas narastać przekonanie że wszystkie zabudowy są za małe dla nas i naszych oczekiwań .
To nie znaczy że porzucamy temat zakupu kempingu , po prostu rozważamy bardzo długi wyjazd i chcemy komfortowo się czuć podczas naszego wyjazdu i rozważamy opcje zakupu kampera lub zbudowania go od podstaw do naszych potrzeb .
Nie do końca pasuje mi polityka zabudowy kampera w firmie na bazie Fiata czy Forda lub innego samochodu i brak w nim tzw. personalizacji czyli takich dodatków jakich bym chciał , wszystko wykonane z cienkiej sklejki i wszędzie mało miejsca ( co niektórzy mnie widzieli więc się zgodzą że mały nie jestem : )
Strasznie spodobał się nam pomysł MILKI lecz byśmy chcieli coś na bazie ciężarówki w załączniku foto .
Ktoś by się zapytał dlaczego nie zakup autobusu w USA ?
Odpowiem interesuje mnie zakup nowego , wielkiego bez żadnych przeróbek u mechaników itd. Nie do końca podoba mi się amerykańskie wykończenie , a to które podoba mi się to już od 400.000 $ wzwyż :) plus wszystkie opłaty itd.
Myślałem nad kupieniem jakiegoś spalonego w środku lub cos takiego lecz koszty naprawy i jego personalizacji będą znowu narzucone i drogie .
Więc do sedna jeśli mam się bawić w przeróbki to już od podstaw i wszystko tak jak bym ja chciał , chciałbym zakupić ciężarówkę np. Scania lub Mana i na jej ramie postawić zabudowę wykonaną w profesjonalnej firmie coś jak na załączonym foto .( nie koniecznie wysuwane boki ) samochód na 3 osiach , pneumatyce itd.
Całość musi się zmieścić w 12 metrach długości bo takie przepisy co do wagi DMC to już bez różnicy w 12 tonach raczej się nie wyrobię .
Więc można śmiało powiedzieć że buda na ramię po odjęciu kabiny będzie miała około 9,5 metra długości , szerokości 2,45 wysokość około 2,3.bedzie miała podwójna podłogę i doskonale będzie wyizolowana , kabina wraz z buda była by połączona , więc otwarta będzie :)
Mam zarysy i szkice jak ma to wszystko wyglądać jestem w trakcie wyceny całej zabudowy , mam kilka pomysłów na samochód co i jaki miał by to być ( może nawet przyczepka na samochód jakiś mały )
Można zamontować duże zbiorniki paliwa , wody , gazu , fekalia , dobry agregat.
I tu nasuwa się pytanie do państwa :
Jak myślicie na co mam zwrócić szczególna uwagę , jakie zagrożenia widzicie z takiego pomysłu , co nasuwa się wam na myśl …
Wszelkie rady będą cenne , czas nas goni a wy jako doświadczeni w podróżach swych na pewno kilka cennych wskazówek mi dostarczycie ..
Proszę nie piszcie mi że takim kolosem nie wjadę do centrum miasta czy pod jakiś zamek bo to doskonale wiem … bardziej chodzi mi o podpowiedzi ludzi którzy mi pomogą i podsuną jakieś pomysły co powinno w nim być ….
Wiem że to temat rzeka więc jeśli ktoś by chciał nam pomóc proszę tylko o wiadomość na skrzynkę , sms z nr. tel. i oddzwonię do państwa i wymienimy się wnioskami z mego pomysłu .
Nie przekreślam zakupu kampera po prostu chcę mieć komfort i swój styl … jedziemy jeszcze na targi do LIPSKA i tam może coś zobaczymy co nas oczaruje lecz… nie wiemy tego ….
Długo nosiłem się z napisaniem tego tematu bo to różnie można odebrać lecz może wasze uwagi nas nakierują do czegoś czego nie widzimy….
Dziękuje za przeczytanie do końca mego tematu i liczę na pomoc z państwa strony :)

Oto kilka linków jak mogą wyglądać takie samochody robione przez polskie firmy :
Ta firma jest najbardziej bliska naszym oczekiwaniom , zabudowy sportowe i konowozy i po prawej stronie są zakładki każdego pojazdu :
http://www.autokontener.c...wy_uzytkowe.php


http://www.czekan.pl/?s=2/203

http://www.koniowozy.pl/i...=view&kat=1&s=2

a ta firma jest kilka km. od naszego domu :
http://www.pryzmatnadwozia.pl/


Pozdrawiamy Doris Archie i Cayen :)

roger - 2010-09-29, 19:03

Artur pierwszy link bardzo fajne wykonanie .... myślę że po uwzględnieniu Waszych preferencji wyjdzie z tego SUPER WÓZEK .... ;) przede wszystkim Wasz bo spersonalizowany zarówno jesli chodzi o wyposażenie jak i układ wnętrza. Myślę ze to dobra droga biorąc pod uwagę Wasze potrzeby i tak długi wyjazd jaki planujecie ... My trzymamy kciuki na forum będziesz pierwszy z taka furą .... ;)
doris i archie - 2010-09-29, 19:48

Roger ty jesteś najbliżej nas i wiesz jakie plany mamy mniej więcej dzwonimy do siebie i mówimy co i jak , znasz nasze oczekiwania i pomysł na samochód , na pewno twa wiedza i doświadczenie zostanie przez nas w jakiś sposób wykorzystane :)
Ten wątek stworzyłem żebyśmy właśnie ja , Dora i ty mieli właśnie odnośnik czy dobrze kombinujemy i w dobrym kierunku idziemy , jakie możemy napotkać problemy ..
Ale bardzo ci dziękuje że się interesujesz :)


PS.
Pierwszy to zawsze będzie MILKA lecz on nie ma czasu ze mną pogadać :(

chris - 2010-09-29, 19:50

Przeczytałem bardzo uważnie Waszego posta. Do końca. Wg. mnie ciężko coś doradzić. Każdy ma swoje preferencje co do wygody podróży a jednocześnie mobilności. Niestety te dwie rzeczy kłócą się ze sobą. Gdybym ja miał się decydować na kampera w którym chciałbym zamieszkać to na pewno byłaby to alkowa. Jestem ciepłolubnym człowiekiem a z kabiny zawsze ciągnie chłodkiem niezależenie od skuteczności ogrzewania. Zakładam że zimne regiony też chciałbym odwiedzać. Na rynku są dostępne 2 modele które by mi odpowiadały. Concorde Cruiser Daily 891 RL i Phoenix 7300 RS. Mając nawet dowolną ilość kasy nie zdecydowałbym się na rozwiązanie typu 12 metrowy kamper z USA czy nasz rodzimy europejski Vario Mobil Perfect z bagażnikiem na np. Ferrari.

Bardzo Wam serdecznie życzę realizacji planów. Sam chciałbym mieć takie. Ino gotówki brak :gwm

:spoko

doris i archie - 2010-09-29, 20:03

Chris .
Podany model przez ciebie na samym początku rozważaliśmy chodzi tu Phoenix
lecz jeśli nasze plany pójdą w kierunku zakupu nowego kampera to raczej padnie na Bürstner Elegance I 900 lub jakiś USA autobus lecz .... może coś takiego jak właśnie zapytałem ...
Ale i za to wielkie dzięki .... :)

marko - 2010-09-29, 20:07

myślę że powinniście kupić kampera który wam najbardziej odpowiada pojeździć nim troche przmyśleć własne potrzeby jak się pierwszy kamper nie spodoba to kupicie drugiego lub trzeciego albo nawet czwartego życze powodzenia i szerokości na drodze marko :spoko
doris i archie - 2010-09-29, 20:22

Marko wiem że tak by było najlepiej lecz kupienie kampera to jedno a sprzedanie go potem to druga sprawa :) wiem to kwestia ceny i pójdzie ...
Pozostaje jeszcze kwestia wynajmu jakiegoś np. w niemczech klasy premium czy lux de best lecz to nie do końca będzie nasze i żadnej personalizacji pod nas , a dla nas jest to bardzo ważna sprawa i dla naszego psa :)
Wiem co chcesz powiedzieć , bo i ludzie w Smołdzinie się pytali o to : ,, a jak ci się nie spodoba ,, co z nim zrobisz i tu jest właśnie sedno , muszę go tak zaplanować żeby niczego nie pominąć lub w jak najmniejszym stopniu .... :)
Zobacz na Milkę jego pierwszy kamper jak mniemam i od razu budowa własnego ...
Choć i twą uwagę odnotuję :)
Wielkie dzięki ...

PS.
Marko mówisz kupcie pierwszego , drugiego , trzeciego , właśnie tu mamy problem nie do końca widzimy kampera który by nam odpowiadał :) za mały , taki kibel , albo taki , a nie ma czegoś takiego że powiem w firmie poproszę za miast tego to i w innym miejscu i właśnie o to chodzi ..... i jeszcze ważna sprawa my nie jedziemy na miesiąc czy dwa my chcemy jechać na min. 9 msc. i być niezależni od prądu i innych takich tam
I tak mam wielkie obawy czy nie dostane klaustrofobii ale to oddzielny temat .... :)

doris i archie - 2010-09-29, 21:26

maciejhonorata
widzieliśmy go już w ogłoszeniach lecz jest to coś pomiędzy czyli wielki i odpowiada nam ten rozmiar lecz jego środek już nie koniecznie , jak zmienimy środek po naszemu i zaadoptujemy go tak jak byśmy chcieli to zostanie jeszcze kwestia samego amerykańskiego auta i sprawa serwisowania go w czasie wyjazdu , wiem że powiesz że się nie psują itd. lecz wiesz , szyba , cokolwiek i jestem uziemiony na dość długo , a po za tym chcemy coś nie po kimś.... lecz jak piszę wymiana całego środka była by już jakimś kompromisem :)
Dzięki za uwagę
Pozdrawiam :)

doris i archie - 2010-09-29, 21:29

Adi
oczywiście że wypożyczę lecz to za jakiś czas .. bo praca i inne takie tam
lecz to będzie już troszkę za późno ... do tego czasu chcę mieć jakiś pomysł co i jak , a sam wyjazd - wynajętym to już będzie dopełnienie mych pomysłów i waszych uwag ....
Wielkie dzięki :)

Pawcio - 2010-09-29, 21:33

Kolega wskazuje na zabudowy czy bojazdy z kategorii BIG.
Jednak wszystko zależy od tego, gdzie kolega chca podróżować i kamperować.
Poruszanie się kamperem długości 12 metrów w europie w żaden sposób nie będzie można nazwać komfortowym. Poza autostradami. Infastruktura dostosowana jest niestety do tych mniejszych gabarytów.
W Norwegii i Hiszpanii widziałem kamperki zbudowane na MANach. Ot coś jak na zdjęciu.
Myślę, że to udany kompromis pomiędzy gabarytami i wielkością wnętrza.

Również sugeruję wypożyczenie takiego pojazdu- u naszych zachodnich sąsiadów i podróż np. na wybrzeże. Tydzień wystarczy do weryfikacji planów. :spoko

doris i archie - 2010-09-29, 22:43

Adi co do zakupu kampera takiego jak ma Ted to nie wchodzi to w rachubę my wiemy że chcemy większegoooo.....
Tylko jak tu zaplanować w nim wszystkie nowinki , co jest potrzebne itd. o to tu chodzi nie o wybór czy taki czy taki , po rozpatrzeniu wszystkich za i przeciw które nam podacie wtedy zadecydujemy czy wasze argumenty nas przekonują i są dla nas nie do obejścia lub są akceptowane :)
Ale rozumiem w którym kierunku chciałeś nas poprowadzić i wielkie dzięki za to :)

TED mam nadzieje że się nie obraziłeś ..? :)


Pozdrawiamy

jacekiagatka - 2010-09-29, 23:07

...a może kupić Milke, Świstak lekko ją z personalizuje i będzie cacy. :spoko
Dorota i Robert - 2010-09-29, 23:11

doris i archie

Mysle, ze we flocie FR-Mobili mozecie cos ciekawego znalesc.

Świstak - 2010-09-30, 00:06

Witam.
Rozmawialiśmy w Smoldzinie i po przeczytaniu Twojego posta chyba zaczynam rozumieć o co Ci chodzi. Adi mierzy wielkość kampera swoją miarą (lubi małe, nie jeździł dużym), ja mierzę swoją miarą (nie mam małego, a że mam dużego to nie mogę narzekać bo nie mam punktu odniesienia). Prawdziwi off-road'owcy nie mają w swoich bolidach tapicerki na drzwiach i jest fajnie, rolsy nie mają napędu na wszystkie koła i też jest fajnie. Tak więc kazdemu według gustu i potrzeb. Z tego co piszesz, rozumiem że potrzebujesz mieszkania. Tyle że na kołach. Ma być odpowiednie dla okazałego mężczyzny który może się czasem przewrócić i nie chciałby przy tym rozwalić połowy kuchni. Ma być wyposażony we wszystko co do życia niezbędne beż większych kompromisów. Własne, wydajne zasilanie, własne niezależne bezpieczne ogrzewanie, wygodny salon, szerokie schodki, słuszną kabinę prysznicową w której można wygodnie wziąć kąpiel chlapiąc się do woli gorącą wodą której w połowie kąpieli nie zabraknie. Tak więc dla Ciebie liczy się komfort i przestrzeń.
Czego potrzebujesz - wiesz tylko Ty, jakie masz upodobonia - to też wiesz tylko Ty. Jedno jest pewne - baza dużej ciężarówki będzie znacznie łatwiejsza w adaptacji niż autobus. Choćby z racji konstrukcji ramy której w autobusach zazwyczaj nie ma, to jak z robieniem kabrioleta z nadwozia samonośnego... Ciężka sprawa... Jeśli już autobus to raczej piętrus gdzie na dole jest praktycznie gotowy cały socjal a górę można zaadaptować na część całkowicie prywatną. Świetny pomysł ma Darek - aby połowę górnego pokładu przeznaczyć na werandę..... Jako baza świetnie nadawał by się neoplan N 122.
Jeżeli ciężarówki to tylko z małą kabiną dzienną (przykładowo Atego http://upload.wikimedia.o...s_atego_sst.JPG ), lub Scania z niepodnoszoną kabiną.
Każde z tych rozwiązań ma zalety i wady. Wady których nie ma rozwiązanie ekstremalne czyli naczepa campingowa zbudowana w pełnowymiarowej naczepie choćby chłodni. Jest to rozwiązanie często używane przez stacje telewizyjne. Ma wiele zalet, ale drastycznie spada mobilność, ale czy aż tak bardzo? Z powodzeniem możesz wozić całkiem przyzwoitą osobówkę. I aby zadowolić wszystkich może to być terenówka, albo kabriolet z 400 konnym silnikiem. Pytanie gdzie tym staniesz... Na to odpowiedź mogą dać zawodowi kierowcy Tirów którzy stali tygodniami w miejscach o których kamperowcom nawet się nie śniło.... Tak więc będziesz musiał kupić nawigację z automapą i tam wklepać gabaryty pojazdu.... Rozwiązanie z naczepą ma jeszcze jedną zaletę - gdy padnie koń, podstawienie innego potrwa kilka minut. Opony dostaniesz wszędzie, poduchy zawieszenia, okładziny hamulcowe czy cokolwiek innego również. Ale przejścia z kabiny do części mieszkalnej tak łatwo nie zrobisz, co znów sprowadza nas do solówki, a tam miejsca już tylko 25 metrów kwadratowych..... Czy to Ci wystarczy? Mam na myśli powierzchnię oczywiście....
Co do układu wnętrza budując na bazie ciężarówki masz całkowitą swobodę. Nic cię nie ogranicza, nawet przyłącza czy rury które i tak pójdą w podwójnej podłodze i wyjdą dokładnie tam gdzie są potrzebne. W autobusie już tak lekko nie będzie bo do szyby śruby nie przykręcisz.

Rozplanuj wnętrze, spróbuj w pokoju wygrodzić odpowiednią ilość miejsca i ustaw makiety niezbędnych sprżętów - pralki, lodówki, kuchenki, telewizora, kabiny prysznicowej..... Co do zbiorników, agregatów itd nie ma żadnego problemu. Pod podłogą możesz zamocować kilka metrów sześciennych sprzętów wszelakich. Możesz też zaopatrzyć się w podwozie terenowe i wojskowe opony kartoflaki które świetnie nadają się na drogi i w teren, zależy czy nabijesz w nie trzy atmosfery czy osiem....

doris i archie - 2010-09-30, 00:22

Widzisz Arku i ty mnie świetnie rozumiesz .
Co do łączenia kabiny z buda nie ma już z tym problemu nawet jeśli kabina do góry jest podnoszona np. jak w MAN-ie , lecz planowałbym chyba Skanie ....
Łączenia wykonane są na zasadzie gumy jak w Ikarusach przegubowych , jeśli to kabina podnoszona , wolałbym dlatego kabinę na stałe mniej problemu z zabudowa i płaska podłoga oto link i fotki takiej zabudowy :
http://www.autokontener.c...owe.php?gid=588

doris i archie - 2010-09-30, 00:26

Dorota i Robert napisał/a:
doris i archie

Mysle, ze we flocie FR-Mobili mozecie cos ciekawego znalesc.


szukaliśmy już tam i na pewno by coś tam znalazł jeśli miał by to być kamper , lecz ciężko w dalszym ciągu z jego charakterem i dokładaniem czegoś od siebie

Świstak - 2010-09-30, 00:27

Czyli rozwiązania które rozważaliśmy w Smoldzinie....
doris i archie - 2010-09-30, 00:33

chodzi mi mniej więcej o coś takiego ..... oczywiście naczepa to dalekie marzenie lecz.... kto wie .... :)
doris i archie - 2010-09-30, 00:34

Świstak napisał/a:
Czyli rozwiązania które rozważaliśmy w Smoldzinie....



tak ... Arku :)

artyst - 2010-09-30, 00:48

Moze cos takiego: Mercedes

Generalnie jestem fanem małych camperów i wychodze z zalozenia ze male jest piekne. Natomiast moge sobie wyobrazic, ze moze ktos potrzebowac domu na kolach na 9 miesiecy. Mimo wszystko zbyt duże ogranicza. Spędziłem osobiście duzo czasu podruzujac z camperem i bez i wiem ze od czasu do czasu dobry hotel od czasu do czasu to tez fajna sprawa :) Tymbardziej ze nie chodzi tu o to jak najmniejszym kosztem spędzic 9 miesiecy podrózujac. Duzy ok rozumiem, zbyt duzy stanie sie kula o nogi po jakims czasie... chyba ze ktos chce sie przylaczyc do trupy cyrkowej na 10 lat ;)

doris i archie - 2010-09-30, 01:11

artyst napisał/a:
Moze cos takiego: Mercedes

Generalnie jestem fanem małych camperów i wychodze z zalozenia ze male jest piekne. Natomiast moge sobie wyobrazic, ze moze ktos potrzebowac domu na kolach na 9 miesiecy. Mimo wszystko zbyt duże ogranicza. Spędziłem osobiście duzo czasu podruzujac z camperem i bez i wiem ze od czasu do czasu dobry hotel od czasu do czasu to tez fajna sprawa :) Tymbardziej ze nie chodzi tu o to jak najmniejszym kosztem spędzic 9 miesiecy podrózujac. Duzy ok rozumiem, zbyt duzy stanie sie kula o nogi po jakims czasie... chyba ze ktos chce sie przylaczyc do trupy cyrkowej na 10 lat ;)



Cyrk to ja mam teraz tu... w domu i na miejscu :)
Ale tak na poważnie , wiem że są duże ograniczenia z posiadania takiego wielkiego kolosa , lecz co do hotelu to mam ich już dosyć bo przez ostatnie 13 lat spędziłem w nich średnio 250 nocy w roku więc chyba mnie rozumiecie dlaczego nie hotel... a i jeszcze dodatkowo pies..... jest jeszcze więcej powodów dla których przemawia za tym żeby ciężarówkę zabudować lecz na razie pominę te powody .
Piszecie że może autobus z usa lub coś podobnego , a przecież to podobne wymiary .....
Wydaje mi się że zabudowa od podstaw takiego samochodu była by czymś lepszym i pod względem personalizacji dla nas i pod względem serwisowym.
Zakup autobusu z usa nowego to dodatkowe akcyzy itd. brak tzw. charakteru tego auta ,, personalizacji ,, , czego w przypadku samochodu ciężarowego już by nie było , no chyba że samo auto , lecz zabudowa , buda , wykończenie w środku odpada cło , akcyza itd. i tutaj można zabudować wszystko tak jak się chce ...

Mam kilka kamperów w głowie które mi się widzą lecz zawsze coś w nich jest nie tak a to łazienka , zbyt mały garaż , itd . czegoś mi tu brakuje .....
Wiem powiecie że się czepiam , nie proszę o pomoc i szczere opinie na moje pytania oraz doradztwo w zadanym temacie .......
A jeśli mnie przekonacie że nasz pomysł jest nie dobry to będziemy się zastanawiać dalej co zrobić w tym temacie .......

Jeszcze raz wielkie dzięki :)

artyst - 2010-09-30, 01:58

Jak ja mialbym kupic sobie cos wielkiego co mialoby mi zastapic dom to bylby to nie camper a Yacht! Plywalbym po karaibach i mial w du... czy czesci do scanii sa bardziej dostepne od tych z US RV lub czy latwiej manewruje sie naczepa czy przyczepa. ...ale to juz chyba temat na inne forum ;)
cichy - 2010-09-30, 06:47

Chyba niepotrzebnie próbujecie wywarzać otwarte drzwi.

Cały czas piszesz: "persolanizować", "zaadoptować" itp. a nie podałeś żadnych konkretów. Czy nie lepiej będzie przerobić istniejącego kampera niż tworzyć coś od nowa i męczyć się z niedoróbkami i usterkami (problemy wieku dziecięcego :lol: )

Na pewno sa kampery odpowiadające Waszym wymaganiom, które ewentualnie trzeba by lekko zmodyfikować. A może niepotrzebnie upieracie się przy swoich "wymaganiach"

Dorota i Robert - 2010-09-30, 08:54

www.busumbau.net

Tam nie tylko dobrze robia, ale tez doradzaja.

chris - 2010-09-30, 10:01

Adi napisał/a:
A oglądałeś naczepy do pickupów (EU) - tam miejsca sporo, wjedziesz w wiele miejsc, jedzie sie przyzwoicie


Adi, czy mógłbyś podać producentów takich naczep ale w Europie ?

Dzięki.

:spoko

ptasznik - 2010-09-30, 10:42

chris,
http://www.tischer.ch/trailliner/

doris i archie - 2010-09-30, 11:44

[quote="Adi"]
Świstak napisał/a:
Adi mierzy wielkość kampera swoją miarą (lubi małe, nie jeździł dużym), ja mierzę swoją miarą (nie mam małego, a że mam dużego to nie mogę narzekać bo nie mam punktu odniesienia).

Trochę mnie obaj Panowie nie zrozumieliście, a Świstak juz wcale. MOja miara nie ma tu nic do rzeczy. Na półroczną podróż kabina tak jak na moim aucie się średnio nadaje, bo jest za mała. Chciałem tylko powiedzieć, że sens nie leży w wielkości, chciałem pokazać, że można małym (jak Ted). doris i archie skupia się moim zdaniem za bardzo na wielkości i przed tym chciałem Cię ostrzec. Ważniejsze wg mnie są rzeczy jak rodzaj ogrzewania kabiny i wody, solary, agregaty - czyli to co zapewnia nam niezależność, układ wnętrza - to co zapewnia nam życie. Na tych samych metrach można coś zrobić dobrze i kiepsko. No i jeszcze jedno - to co chcesz, czyli nowe, wielkie, EU w posiadanych (na forum zadeklarowanych) pieniądzach możesz chyba tylko w Erze dostać. Taka zabawka będzie kosztowała parę milionów zł.


Adi wydaje mi się a może się mylę że nie do końca tak jest jak piszesz że taka zabawka kosztować będzie parę milionów , podam ci to na bazie przykładu :
-samochód baza z ramą to koszt od 130.000zł do 200.000 zł taki około 2 -3 lat ( mogę podać przykłady lecz nie o to tu chodzi chyba )
- wykonanie zabudowy , samej skorupy to koszt od 80.000 do 150.000 zł( zależy od wersji i nakładu prac , okien , rampy itd.
-jeżeli miała by być wysuwana któraś ze ścian to koszt 1m . bieżącego ściany to koszt około 10 tys.( wydaje mi się to zbyteczne )
-pozostaje zabudowa w środku i nowinki jakie chcesz w nim zamontować i tu liczę że około 250.000 - 300.00 wystarczy bo kilka rzeczy już mam :)
-podsumowując 130.000+80.000+250.000=460.000 wersja skąpa lub 650.000 wersja lepsza i bliższa realiom , oczywiście do tego założyć trzeba margines pomyłki jakieś 20%.
Nie chciałem pisać o cenach bo zaraz podniesie się rumor jak to ... jak tamto ....
Zaznaczam dużo rzeczy mam , które bym chciał tam w środku , wykonawców co niektórych znam ... dostęp do niektórych akcesoriów mam z pierwszej ręki... dlatego właśnie sądzę że w mym przypadku będzie łatwiej mi zabudować go od podstaw .


To co piszesz o rozplanowaniu , webasto i innych rzeczach to właśnie jest moje pytanie początkowe :) żeby ktoś mi podpowiedział co i jak widział by to , ciekawe rozwiązania itd .


PS .
Jeżeli cena przekroczy jakąś zaporową cenę to oczywiście nie jesteśmy wariatami i nasze wyliczenia i plany mają jakąś granice , wtedy kupimy coś co nas na ten czas kręci i jeszcze będziemy zarobieni ... :) lecz nie do końca chyba zadowoleni .... :)

Jeszcze raz proszę nie rozmawiajmy o cenach bo to jest forum i nie bardzo wiem kto to czyta , bez obrazy ale znam życie choć młody jestem ...
Proszę porozmawiajmy o rozwiązaniach jeśli to możliwe ...

Świstak - 2010-09-30, 12:35

Zatem do dzieła.
Czego potrzebujesz? Jeśli będziemy wiedzieli czego potrzebujesz będziemy szukali rozwiązań... Zacznijmy od rzeczy przyziemnych: kibelek, z kasetą czy 200 litrowym zbiornikiem? Optowałbym za drugim rozwiązaniem, choć i pierwsze ma zalety.
Prysznic: tu jestem za kupnem dużej kabiny prysznicowej. Możesz podejść do Castoramy i wybrać odpowiednią dla Twoich rozmiarów i upodobań. Kwestie zasilania (jesli była by to kabina parowa lub z sauną) są stosunkowo łatwe do rozwiązania i będą rozpatrywane na końcu, gdy będziemy już z grubsza znać bilans energetyczny.
Kuchnia: Rodzi się pytanie czy rozważasz instalację gazową czy też z jakichś przyczyn chcesz zupełnie z gazu zrezygnować? Tak czy owak kuchnia to miejsce gdzie Twoja lepsza połowa spędzać będzie sporo czasu, tak więc tu nie może być żadnych kompromisów. Duży blat, spora lodówka, mnóstwo szafek. Ale skoro lodówka to znowu pytanie co do zasilania: gaz czy prąd. Jeśli prąd to bardzo cichy agregat o małej mocy oraz drugi większy do grubego zaopatrzenia, czy może ogniwa paliwowe wspomagane panelami słonecznymi i przetwornica współpracująca z 1000 Ah akumulatorami? A może jedno i drugie?
Woda: Mam zbiorniki 1000 litrowe i nie oszczędzam wody, ale one też mają dno. Pranie w automacie to 40 - 50 litrów wody, kąpiel w kabinie w której można się chlapać bez obawy o napuchnięcie desek to następne 50 - 100. Zapas gorącej wody: mam 70 litrów i bez podgrzewania wystarcza mi jej na 2 - 3 dni. Zrobiłem odzysk ciepła z silnika tak więc woda nagrzana jest do 80 stopni, daje to około 150 litrów wody o temp. 40 stopni, jeśli będzie pracował agregat można dogrzewać ją elektrycznie lub zamontować agregat z chłodzeniem wodnym, wtedy odzyskujemy jeszcze więcej energii ze spalanego paliwa.
Klimatyzacja i ogrzewanie: W czasie jazdy klimatyzacja w kabinie powinna wystarczyć, ale jeśli nie.... Zamontuj 4 kilowatowy alternator z dowolnego autobusu, albo w czasie jazdy odpal agregat który napędzi solidnego splita i zmrozi część mieszkalną. Ogrzewanie: bardzo spodobało mi się rozwiązanie w autobusach Scania - mają zamontowane .... kaloryfery. Kawał blachy przylutowany do miedzianej rury. Źródło ciepła - mokre webasto. Dochodzimy do chwili gdy mamy kilka urządzeń a możemy je zastąpić jednym - większym agregatem chłodzonym cieczą. Da prąd i ciepło. Prąd możemy zamienić na jeszcze więcej ciepła lub cokolwiek innego co jest akurat potrzebne. W zeszłym roku na Mobilexpo widziałem cichuteńkie agregaty LPG, być może w tym roku będą diesle??? Tak więc okazuje się że gaz może być zbędny a przydatny będzie 1000 litrowy zbiornik ON. Jak widzisz instalacje stanowią najmniejszy problem. Czasem rozmach może rozwiązać wiele problemów....
Transport: Preferujesz motocykle czy może wolisz smarta? Jeśli smarta - nadwozie może mieć z tyłu windę która podniesie 700 kilogramowe autko do garażu, a nad garażem sypialnia. No chyba że nie lubisz się wspinać - nad garażem mnóstwo szafek do których będzie dostęp z obu stron - od zewnątrz i od środka. Weranda - Jeśli nie chce Ci się rozwijać sztucznej trawy może na bocznej ścianie zrobić opuszczaną hydraulicznie werandę.... http://www.rvtravel.com/b...ntry-coach.html

Świstak - 2010-09-30, 12:37

Adi, pisaliśmy razem..... A przemyślenia identyczne....
roger - 2010-09-30, 13:19

Adi napisał/a:
- cała zabudowa bez gazu, wszystko oparte wyłącznie o diesla (ogrzewanie, gotowanie, i napędzanie auta). Wyjątkiem może być lodówka, ale ta powina być na prąd (sprężarkowa). DO tego agregat też na diesla - taki profesjonalny caravaningowy. Wtedy martwisz się wyłącznie o uzupełnianie jednego płynu (poza piFkiem wieczorem)
- pełne niezależność elektryczna od świata zewnętrznego na czas nieograniczony (solary + agregat + akumulatory)
- duża niezależna łazienka niezależna od kibelka
- pełna autmatyka, tak by wszystko działało samo, bez przełączników, bez ręcznego kręcenia korbą czy załączania czegokolwiek (antena sat czy zawory do spustu wody)


Do tych wniosków doszliśmy Adamie juz w Smołdzinie ... ;) wspólnie z Arturem i Świstaczkiem (no jemu sie miało prawo zapomnieć co nie co ... ;) ), Tadeuszem i Ekosmakiem ......

roger - 2010-09-30, 13:33

Nie Adam chodzi o konkrety ...... a każdy ma jakieś doświadczenia
Jeśli mówisz ogrzewanie napisz "mokre Webasto" takie jakie polecasz uwzględniając gabaryt ..... jeśli niezależność elektryczna .... jaki generator jakie solary myślą o płycie indukcyjnej....grzanie wody jakie rozwiązania przy założeniu że zbiornik to ok 1000litrów ..... jeśli duże "szmbo" to czy z pompą żeby to opróżnić sprawnie czy nie ..... jakie AKU etc ....itd....itp ....
Wszystkie przemyslenia i uwagi są dla nich cenne ..... ;)

PS
Jakie pass to dopiero poczatek poczekaj aż dojdziemy do konkretów .... oj to bedzie ciekawy pojazd jestem pewny ..... ;)

Świstak - 2010-09-30, 14:19

Adi, obawiam się że nie masz racji. Póki co cały projekt jest tak płynny i ogólny, że wszystkie pomysły będą negowane i szukanie będzie dziury w całym. Nie ma rozwiązań idealnych, natomiast kwestią jest wybranie tych które będa najlepiej dopasowane do potrzeb, a potrzeby te jeszcze nie są do końca sprecyzowane. Wiele pomysłów zrodzi inne pomysły lub otworzy nam wszystkim oczy na problemy które rozwiązanie to tworzy.

Ostatnio Relabi spytał mnie dlaczego producenci kamperów nie montują fabrycznie wentylatorów wspomagających pracę lodówki. Nie odpowiedziałem, bo nie potrafiłem. W dalszym ciągu nie umiem znaleźć na to pytanie odpowiedzi. Zaćma? Może, ale czyja: moja (nasza) czy producenta zabudów??? Może to my przesadzamy chcąc mieć w lodówce -18, a może dla producenta jest mało istotne na ile dni starczy nam gazu jeśli sprawność lodówki drastycznie maleje gdy na dworze jest +40 a przy wymienniku ciepła +65??? Może jest to wręcz działanie zamierzone aby kupić nowszy model kampera z lepszą lodówką??? A może fakt że nas taka instalacja kosztuje kilkadziesiąt złotych a producent musiałby doliczyć ładnych parę tysiączków do ceny kamperka?

Adi, szanuję Twoje zdanie i Twoją wiedzę. Nie ja jeden zresztą. Znamy Cię wszyscy i zwyczajnie nie stać nas na to aby stracić Twoje cenne koncepcje i sugestie tylko dlatego że strzeliłeś focha. Nie przy tym projekcie i nie na tym forum. Tu jesteś zbyt cenny. Koniec i kropka.

Zatem rozpocznijmy rozważania w których będą się pojawiały liczby. Przy tej powierzchni i dobrej izolacji moc ogrzewania powinna wynosić około 3 kW, jednak uwzględniając fakt że mnóstwo ciepła ucieknie przez kabinę oraz częste wietrzenie i otwieranie drzwi, wydaje mi się że można zastosować ogrzewanie o mocy 6 - 8 kW. Może zastosować odzysk ciepła z agregatu oraz ogrzewanie elektryczne? Mamy więc pierwszą wartość - agregat o mocy 6 - 8 kW, jednofazowy podobny do tego: http://allegro.pl/agregat...1253069368.html

roger - 2010-09-30, 14:35

Dzięki Arku .... i mnie i Arturowi wyszło tyle samo jeśli chodzi o zapotrzebowanie energii i moc agregatu ...wszystkie znaki na niebie i na ziemi mówia że jednak 8 ..... zawsze lepiej troszkę więcej niż troszkę za mała .......

PS
Adaś no "baw" się z nami nie bądź wiśnia .... :chytry nie zmieniaj piaskownicy dziewczynki we wszystkich sa takie same ;) :bigok bo pomyśle że ten foch to z cyklami i fazami księżyca związany że tak "innym tematem" trącę ;) .....
O tym projekcie tez chciałem z Tobą pogadać przy szklaneczce .... ;) no ale cóż .... ;)

doris i archie - 2010-09-30, 15:03

Adi wielkie dzięki za twe zdanie proszę nie oburzaj się na mnie że pytam tak , czy tak ..
bo gdybym od razu zapytał o co chodzi to ktoś by mógł wiary nie dać o co mi chodzi ..
Roger zna sprawę od podstaw , rozmawialiśmy kilka razy o tym i cały czas na bieżąco wymieniamy się jakimiś doświadczeniami i pomysłami na zabudowę , praktycznie miałem w planach zrobić wszystko po cichu i pod koniec poinformować o wszystkim lecz napotykam na jakieś problemy i dlatego pytam tak na okrętkę co powinno być i jak to widzicie
Proszę o rady ...
Roger dużo mi pomaga i podaje pomysły np. taki układ kanap lub coś innego ..
Świstak jest dla mnie wzorem i cenne są jego uwagi ponieważ nie bał się wejść w taki temat i sam zbudował Milkę
Inni mogą nam pomóc swymi uwagami itd.
Może wykażą błędy w mym rozumowaniu i projekcie , może przekonają nas do porzucenia tego pomysłu i kupieniu oryginalnego kampera , lecz nie chcę się poddać na samym początku tego projektu ...

Drodzy państwo proszę żadnej agresji i żadnych zbędnych nerwów ... i tak długo nosiłem się z napisaniem tego postu proszę o pomoc , a nie o kłótnie między nami ... :)

POZDRAWIAM WAS WSZYSTKICH :)

pirat666 - 2010-09-30, 15:07

Eeee tam Adi foch to foch :)

Ja się nie wypowiadam bo nie mam doświadczenia :)

mogę sobie jedynie wyobrazić autko o dużych gabarytach i patentach pozwalających przeżyć bez większych problemów przez kilka dni 5 może 10, ale potem jak wiadomo trzeba trochę się po-serwisować i największy problem to "kot" bo zrzut 200l to już ciekawa operacja :mrgreen:

Mnie się bardzo spodobała opcja koniowozu-kampera :diabelski_usmiech - ale to już na emeryturkę jak przejdę - czyli trochę się zejdzie he he
Taki fajny duży domek ze stajnią na dwa koniki no bosko :bigok

A i jeszcze mi się marzy taki kamper napędzany silnikiem elektrycznym na baterie słoneczne - ewentualnie zasilane agregatem 6-8 kW by wystarczyło aby pomykać takim 60-70 km / h
tylko solarki by cały dach zajmowały + jeszcze mała przyczepka, ale za to koszty użytkowania były by bardzo małe he he

doris i archie - 2010-09-30, 15:09

ADI
piszesz że zaczynamy od tyłu cały plan , powiem tak mamy wizję samochodu i zabudowy interesują nas rozwiązania czy na tym aucie wszystko co chcemy wejdzie itd , zadziała wszystko .... jaki agregat , klima , webasto ,kuchenka itd. czy wszystko na prąd czy mieszać gaz , prąd , baterie słoneczne , i wiele innych czy zrobić agregat i wszystko na prąd tu jest sedno - rozwiązań , jak rozwiązać webasto mokre, suche , może na diesla , a może jakiś inne źródło gaz itd .
Wiele jest pytań i mam nadzieje że ten temat rozwinę do granic lecz na pewno nie dziś , bo do pracy czas.. :)
Pozdrawiam

Świstak - 2010-09-30, 15:10

Mamy, Milkę. Obliczenia są szacunkowe i mają wyłącznie określić rząd wielkości. Teraz już wiemy że skoro będzie agregat 8 kW, to można:
- zastosować 2 klimatyzacje ze splitami, a wymienniki ciepła umieścić nad kabiną (jak w chłodniach) oczywiści ładnie je zabudować.
- kuchnia z elektrycznym piekarnikiem i płytą indukcyjna, a więc i zlewozmywak "cywilny" co określa pompę wody z hydroforem. Skoro mamy do dyspozycji non stop 230V (z przetwornicy lub agregatu) to zwykły cichutki maleńki hydrofor.
Itd. Itp. Póżniej podsumujemy wagę tego wszystkiego i dopasujemy podwozie, jego nośność, wymagany prześwit, utniemy gdzieś tonę czy dwie aby zejść poniżej 12 ton.... Może nawet zaprojektujemy cały gotowy kontener a podwozie wybierzemy ze względu na kolor???
Z doświadczenia wiem że dopasowywanie się do istniejących ścian to masakra. Tu brakuje centymetr, tam nie można zrobić kibla bo w ścianie idzie wzmocnienie, tu nie zawiesisz szafki bo pod spodem próżnia albo róg szyby... Zresztą, nawet aby wybrać podwozie musimy z grubsza wiedzieć co ma być w środku. Gabaryty, waga, zabezpieczenie termiczne, ilość wyjść, garaż, schody, weranda, agregat. Zbiorniki wody będą już dopasowywane do mocowania w ramie, a może lepiej będzie kupić aluminiowe zbiorniki paliwa ciężarówki i zamontować je do ramy. Tylko ten ziąb który może je skuć lodem i rozsadzić. Czyżby więc umieścić je wewnątrż??? Przynajmniej wody czystej??? Chyba o ten poziom rozważań tu chodzi. Pierwsze cenne ustalenie to to co napisałeś: zero gazu, tylko diesel i prąd.

Mówisz - najpierw auto, a ja mówię najpierw do komisu i obejrzeć 100 domków holenderskich. Może się okaże że znajdzie się wymarzony i tylko będzie trzeba zrobić jego kopię.

Świstak - 2010-09-30, 15:17

Znowu pisaliśmy wszyscy naraz.... Czekamy zatem na szkice... Będziemy wspólnie wciskać osprzęt i instalacje....

A tak swoją drogą Adi ma sporo racji, podziel się swoimi przemyśleniami. Nie daj nam strzelać na oślep i narażać się na pośmiewisko.... Wiem że nikt się nie będzie nabijał, ale łatwiej będzie się odnieść do zarysu....

Świstak - 2010-09-30, 17:41

Kto szuka ten znajdzie... Są dostępne kuchnie, co prawda jednopalnikowe, ale paliwem jest.... olej napędowy.... Płyty grzejne na ropę...... Produkowane przez Webasto....
Tadeusz - 2010-09-30, 17:47

Świstak napisał/a:
. Wiem że nikt się nie będzie nabijał


Oj, Arku, prześmiewco jeden. :wyszczerzony: Lubię Twoje żarty. :haha:

Świstak - 2010-09-30, 17:57

No co???
ptasznik - 2010-09-30, 18:26

Świstak napisał/a:
Są dostępne kuchnie, co prawda jednopalnikowe, ale paliwem jest.... olej napędowy.... Płyty grzejne na ropę...... Produkowane przez Webasto...


Jest jeszcze fińska firma Wallas. Taką kuchenkę posiada i użytkuje WOJAK70
http://www.marco-marine.p...site_puola2.pdf

marko - 2010-09-30, 18:29

doris :idea rozumiem że wymiana kampera na nowego jest problemem ale można załżyc wypożyczalnie kamperów i upiec dwie pieczenie na jednym grilu ps doświadczenie zdobyte przy każdym następnym kampeże będzie bezcenne :spoko
piotr1 - 2010-09-30, 19:14

Myśmy dawniej używali kocherka na benzynę ... to byłby odjazd :wyszczerzony: :wyszczerzony: :wyszczerzony:
pirat666 - 2010-09-30, 19:36

Adi coś taki dziś nie w humorze ?

Luuuuuuuz :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech :wyszczerzony:


ja się loguję do tematu i będę dzielnie śledził poczynania itp bo w głowie tez mi się kołacze WIELKI kamper :)

ptasznik - 2010-09-30, 19:53

Adi napisał/a:
na ognisku doris i archie pewnie też nie będą gotować.

No właśnie Archie, może określisz jak zamierzacie kamperować? Bo to ważne przy wyborze auta i wysposażenia. O wielkości już nie wspomnę. :-P

ekosmak.dabrowska - 2010-09-30, 20:08

Adi napisał/a:
piotr1, a jak się to ma do tematu, ??? jak widzisz zastosowanie tego patentu w luskusowym niezależnym camperze ??? Jeśli nijak to proszę załóż wątek gdzie opiszesz swoje doświadczenia z kuchenkami benzynowymi (notabene nizastąpionymi w wysokich górach, ale w camperach zbędne) Uprzedzam - na ognisku doris i archie pewnie też nie będą gotować.

A jak Twój post ma się do tematu?
Cytat:
Myśmy dawniej używali kocherka na benzynę ... to byłby odjazd

Ja używałem na denaturat, był mniej wybuchowy :spoko
Adi wiem że to offtopic :spoko

piotr1 - 2010-09-30, 20:24

Czasami można pożartować :wyszczerzony: :wyszczerzony: :wyszczerzony:
Świstak - 2010-09-30, 21:04

Nawet trzeba!
Świstak - 2010-09-30, 21:51

No i już są pierwsze efekty naszej dyskusji. Kuchnia dwupalnikowa Wallas jest faktycznie dość droga - ponad 1000 euro, piekarnik ponad 1700 euro, ale w sklepie żeglarskim który je sprzedaje znalazłem fantastyczne kibelki! Z elektryczną pompką i rozdrabniaczem za 260 euro. Super sprawa przy dużym zbiorniku na fekalia...http://sklep.marco-marine.com.pl/index.php?menu=6&kodtowaru=63508&grupa_tow=Osprz%C4%99t+sanitarny&g1=Toalety&nazwa=Toilette+12V+Matromarine
pirat666 - 2010-09-30, 21:58

Nie wiem czemu się tak upieracie żeby wszystko było na ropę ?
czy nie skuteczniej mieć zbiornik na gaz (LPG) - duży zbiornik :)
chyba zdecydowanie taniej opalać wszystko gazem niż ropą ?
no i zdecydowanie tańsze urządzenia na gaz
tak by podpowiadał "wąż w kieszeni" :mrgreen:

Świstak - 2010-09-30, 21:58

Podwozie bazowe mogło by wyglądać tak: http://otomoto.pl/man-12-...w-T1920508.html

Sama rama przykładowo tego typu (o ile mi wiadomo konieczny jest automat)
http://otomoto.pl/man-26-...l-T1946123.html

Świstak - 2010-09-30, 22:01

Czemu na ropę? Unifikacja paliw, bezpieczeństwo, łatwość montażu.... LPG też jest do zrobienia, ale trzeba by zamontować 200 litrowy zbiornik. Póki co rozpatrujemy wszelkie możliwości, o których ja osobiście nawet nie wiedziałem! Dzięki takim dyskusjom człowiek dużo się dowiaduje o nowościach...
ptasznik - 2010-09-30, 22:51

Świstak napisał/a:
Czemu na ropę? Unifikacja paliw, bezpieczeństwo, łatwość montażu.... LPG też jest do zrobienia, ale trzeba by zamontować 200 litrowy zbiornik

Adi napisał/a:
Dla zwykłego uproszczenia instalacji. Wszyscy mamy gdzieś problemy z tankowaniem gazu, to przelotka, to propan ma zła mieszankę, a ropa - jest na całym świecie.

Dokładnie tak, poza tym podróż ma być długa więc nie wiadomo gdzie ich poniesie... A na Bliskim Wschodzie czy w północnej Afryce może być z gazem problem...
Dwie małe uwagi:
- kuchenki i wszelakie nowoczesne urządzenia zasilane ON są wrażliwe na jakość paliwa,
- Wojak70 napisał: "Kuchenka na ON ani raz mnie nie zawiodła jest troszkę nie wygodna jak chodzi o gotowanie przy dużym upale, ale w chłodniejsze dni super"

LANDEK - 2010-09-30, 23:27

Witam
Jeśli wolno mi się wtrącić to proponowałbym sprawdzić tego producenta. Jeśli miałbym dość kasy to im zleciłbym budowę kampera wyprawowego http://www.unicat.net/en/index2-Gebrauchte.html

artyst - 2010-10-01, 01:45

Adi napisał/a:
pirat666 napisał/a:
Nie wiem czemu się tak upieracie żeby wszystko było na ropę ?
Dla zwykłego uproszczenia instalacji. Wszyscy mamy gdzieś problemy z tankowaniem gazu, to przelotka, to propan ma zła mieszankę, a ropa - jest na całym świecie.

pirat666 napisał/a:
chyba zdecydowanie taniej opalać wszystko gazem niż ropą ?
Nie sądzę. Mój znajomy co Tirami śmigał opowiadał mi o wydajności suchego webasta zimą - z jego opowieści wyszło na korzyść ropy.

Poza tym UNIFIKACJA, jeden zbiornik i jedno tankowanie paliw odpada z martwienia się ile tam tego jeszcze jest i czy nie braknie.



DYWERSYFIKACJA moze byc lepsza od UNIFIKACJI.

U mnie w domu na wsi gdzie gaz ziemny nie dotarł 11 litrowa butla gazowa do napedzania kechenki dla 2ch osób prawie codziennie starcza średnio na 3 miesiące. Wiec po co zbedne kilowaty pradu produkowac czy tez kuchnie dieslowa za 1000euro kupowac?

ogrzewanie też bym podzielil w razie W na rozne zrodla zasilania, a i gazowy kominek potrafi miec swoj urok czasami.

doris i archie - 2010-10-01, 03:38

Świstak napisał/a:
Czemu na ropę? Unifikacja paliw, bezpieczeństwo, łatwość montażu.... LPG też jest do zrobienia, ale trzeba by zamontować 200 litrowy zbiornik. Póki co rozpatrujemy wszelkie możliwości, o których ja osobiście nawet nie wiedziałem! Dzięki takim dyskusjom człowiek dużo się dowiaduje o nowościach...



Jestem w trasie ale pozwoliłem sobie porozmawiać dłuższą chwilę :) przez tel z Arkiem wytłumaczyłem mu wszystko i chyba zaiskrzyło...
Jestem po rozmowach z Rogerem i myślę że tych panów przekonałem do swego pomysłu :)
Na pewno będziemy konsekwentnie opisywać co i jak do jakiego wniosku doszliśmy co mniej więcej ustaliliśmy .....
Pozwolę sobie na razie nie komentować państwa wypowiedzi bo brak mi czasu na to po prostu odzywam się żeby być na bieżąco co do naszych dywagacji na temat....
Roger i Arek wtajemniczeni są więcej w temat więc może nieraz odpowiedzą na zadawane pytania , jeśli nie to z pewnością po mych wojażach w pracy na wyjeździe opisze wszystkie pytania i komentarze ....
Pozdrawiam wszystkich :)

doris i archie - 2010-10-01, 03:44

marko napisał/a:
doris :idea rozumiem że wymiana kampera na nowego jest problemem ale można załżyc wypożyczalnie kamperów i upiec dwie pieczenie na jednym grilu ps doświadczenie zdobyte przy każdym następnym kampeże będzie bezcenne :spoko


Myśleliśmy na ten temat lecz chcemy wypoczywać a nie otwierać następny biznes jak na razie... , lecz dzięki za radę i pomysł :)

doris i archie - 2010-10-01, 03:46

Adi napisał/a:
Świstak napisał/a:
najpierw auto, a ja mówię najpierw do komisu i obejrzeć 100 domków holenderskich
to jest etap wyłacznie dla Doris i z tego co widze już rozpoczęty. Kolejnym jaki uważam powinien nastąpić to wypożyczenie, ale ...........



ADI nie ma żadnego ale... jedziemy na targi w Lipsku i na nich zadecydujemy co możemy sobie wypożyczyć i na zachodzie poszukamy czegoś podobnego w wypożyczalni i lecimy w trasę to pewne :)

doris i archie - 2010-10-01, 04:00

ptasznik napisał/a:
Adi napisał/a:
na ognisku doris i archie pewnie też nie będą gotować.

No właśnie Archie, może określisz jak zamierzacie kamperować? Bo to ważne przy wyborze auta i wysposażenia. O wielkości już nie wspomnę. :-P


Odpowiem tak w skrócie :)
pierwszy wyjazd po Polsce celem wypróbowania zdolności i niedoróbek....
w planach mamy wyjazd na około 9 msc. może się to przedłużyć czas nie goni :) ,jeśli dostaniemy korby ze jesteśmy za długo lub coś nas zmusi do przyjazdu to na jakiś czas zwalamy się z powrotem .
Na pokładzie tego samochodu będziemy mieć raczej smarta bo kupowanie skuterka to raczej nie dla nas i naszego psa , więc jeśli zaplanujemy sobie jakiś kraj - miejsce docelowe to duży samochód jest na miejscu a małym smarcikiem się poruszamy , zwiedzamy ....
Zaznaczam zwiedzanie w mym przypadku jest na drugim miejscu na pierwszym stawiam odpoczynek w wymarzonym kamperku ... jeśli ktoś zaraz zapyta się dlaczego taki wypoczynek , lub hotel , czy coś podobnego napiszę po krótko bo takie mam plany i marzenie :) chcę odpocząć od problemów życia codziennego , poszukać w tym czasie sobie własnego konta nie koniecznie w Polsce itd.
Proszę nie każcie mi pisać wszystkiego na forum na pewno spotkamy się na zlotach i tam możemy sobie pogadać nie tu gdzie nie wszystko można powiedzieć i nie wypada ... bez obrazy ....
Czyli w skrócie żadnej ciasnoty , moja personalizacja , niezależność mobilność , moje marzenia , Doris i pies ze mną , żadnych planów tylko wypoczynek , w trakcie podróży mogę zmienić swe plany itd. , ciepło , chłodno i to co chcę a nie firma mi narzuca ...
To tak w skrócie jeśli ktoś był ciekawy ... :)

doris i archie - 2010-10-01, 04:05

LANDEK napisał/a:
Witam
Jeśli wolno mi się wtrącić to proponowałbym sprawdzić tego producenta. Jeśli miałbym dość kasy to im zleciłbym budowę kampera wyprawowego http://www.unicat.net/en/index2-Gebrauchte.html


Masz rację , lecz tylko częściowo i na pewno nie chciałbym aż takiego terenowego ,coś bardziej cywilnego :) jeśli rozumiesz o co mi chodzi :)
Co do zabudowy nikt jeszcze nie podjął decyzji gdzie i kto go zbuduje właśnie po to powstał ten temat .
Pozdrawiam .

doris i archie - 2010-10-01, 04:06

A miałem nie pisać ... :) i iść pracować :)
darek 61 - 2010-10-01, 08:39

super temat,ale inaczej bym widział auto które by było przystosowane do wyprawy np. po afryce a inaczej po USA
doris i archie - 2010-10-01, 11:33

darek krupa napisał/a:
super temat,ale inaczej bym widział auto które by było przystosowane do wyprawy np. po afryce a inaczej po USA


Na pewno , ja też bym widział inaczej przystosowany samochód na polskie drogi i na niemieckie :) lecz chyba 80% samochodów jest przygotowane pośrednio i nacisk na nasze auto będzie podobny , ekstremalnie nie będziemy wypoczywać , bardziej chodzi o wygodę :)
Dzięki wielkie za dodatkowe zdanie w temacie ...
Pozdrawiam

pirat666 - 2010-10-01, 12:31

Adi napisał/a:
Poczytaj na ile starcza 11tka w zimie w normalnej wielkości camperze, a tu mowa o wielkim pojeździe. Gaz do grzania moim zdanie odpada


Myślisz Adi że ropy wówczas nie pociągnie ?

11kg butla u mnie poszła w ciągu 2 dni przy -15 na zewnątrz w kamperku +20

więc tu pytanie czy będziecie dużo pomieszkiwać w zimie ?
Jeśli tak to trzeba naprawdę dobrze przemyśleć izolację + grzanie podłogowe itp
to się również opłaci przy klimie będzie miała mniej pracy.

ptasznik - 2010-10-01, 13:24

Adi napisał/a:
Moje następne vozidlo jak się udą to chciałbym wyłącznie o diesla oprzeć

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Zamierzasz zmieniać? Nie lepiej w Tischerku zamontować te wszystkie ustrojstwa?

ptasznik - 2010-10-01, 13:44

Adi, to dobrze. :) :bukiet:
Ale tak czytając Twoje relację z wypraw to zastanawiam się, czy taki potężny samochód wyprawowy pasuje do Ciebie i Twojego stylu kamperowania? Często się przemieszczacie, lubicie uciekać od zgiełku na dzikie plaże czy w góry. A taki Unicat to bardziej na Afrykę czy Azję. Na Amerykę południowa czy Australię to nie za bardzo bo do kontenera się nie zmieści. A tak to Tischerka na statek a Wy samolotem...

kazbar - 2010-10-01, 16:03

A taki? Duży, przestronny, jeździ, pływa...

http://www.youtube.com/wa...j9Q&feature=fvw

Mówię poważnie :spoko

WINNICZKI - 2010-10-01, 21:52

Już wiem :idea .......kupcie sobie STATEK. :spoko
doris i archie - 2010-10-02, 04:22

Maciejhonorata dzięki za linki będą pomocne w personalizacji na pewno :)


Kogut każde zdanie się liczy i nawet Twe :) , nie gniewam się i nie zadzieram nosa bo to ja was proszę o przysługę i o zdanie na temat , wy najwięcej pomożecie i bardzo dziękuje Ci za to co napisałeś ... :)
I jeszcze jedno mam jakiś budżet do tego pomysłu i jeżeli przekroczy on moje założenie to spasuje ... ja tez mam jakieś plany życiowe a nie tylko kamperowanie ,,kwota miliona jest tu troszkę naciągnięta kogucie :)
Jeśli miał by to być milion to wole kupić kampra - autobus do 400.000zł i mieć na waciki :)
Lecz zanim się poddam lub spasuje temat to zrobię wyliczenie z zapasem i przemyślę temat dogłębnie i z każdej strony ponieważ zależy mi strasznie na tym pomyśle .....

A TERAZ TROSZKĘ WAZELINY ... LECZ PRAWDA :
Nie liczy się kamper , choć dla mnie to po prostu jakiś cel w życiu i pomoc w następnych doświadczeniach , ja się cieszę że mogę być w waszym gronie liczyć na was i żyć w przeświadczeniu że będziemy się spotykać gdzieś w nieznanym ... i tak naprawdę to jest dla nas też wielkim zaszczytem .......
Jeśli nasze spotkania będą podobne do tych ze Smołdzina , w takiej atmosferze to ja mogę nawet Niewiadowem przyjeżdżać na takie zloty :)
DZIĘKI ŻE JESTEŚCIE , Z NADZIEJA ŻE BĘDZIECIE ...... :)

Świstak - 2010-10-02, 10:36

No, Artur..... Ale zawazelinowałeś......

Zatem poszukajmy podzespołów. Wydaje mi się że można by było popuścić wodze fantazji i zwyczajnie zebrać ciekawe pomysły. Zacznijmy od producentów zabudowy (kontenera). Gdy się szuka, okazuje się że w naszym kraju jest mnóstwo firm które sie tym zajmują. Począwszy od koniowozów, przez kontenery do przewozu żywca a na chłodniach skończywszy. Oto oferta której wcześniej nie widziałem:
KONTENERY
http://oferia.pl/usluga/i...i-bydla-prosiat
http://www.przyczepyhandl...=galeria&lang=0


WNĘTRZA
http://oferia.pl/usluga/i...yczenia-klienta

Świstak - 2010-10-02, 10:46

Tutaj kilka detali dotyczących mocowania kontenera do ramy: http://otomoto.pl/inny-za...z-T1723262.html
Świstak - 2010-10-02, 11:37

Na marginesie: Do zwiększania przestrzeni garażowej można zastosować takie siłowniki:

http://allegro.pl/automat...1237506789.html

doris i archie - 2010-10-02, 11:51

Świstak poprawie Ciebie troszkę jeśli to dobre słowo , a może dodam informacje : te siłowniki to do podniesienia miejsca do spania żeby powiększyć garaż na wjazd małego samochodu , samochód kiedy opuści garaż będzie można łóżko opuścić na dół do żądanej pozycji to w ramach wyjaśnienia bo my już jesteśmy z Arkiem po jakiś rozmowach i wiem o czym Arek pisze lecz może ktoś się zastanawiać po co te siłowniki lub coś takiego... :)
doris i archie - 2010-10-04, 02:19

Pewnie że jeździłem , mieliśmy takie cudo ponad 4 lata :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group