| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - działanie pieca Truma C6000
Roza - 2010-10-08, 12:48 Temat postu: działanie pieca Truma C6000 szukałam na forum, ale nie znalazłam rozwiązania
od zakupu walczymy z piecem, już kilka razy zdążyliśmy zmarznąć, a na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda tak, że o 8 rano w aucie było ok. 4 st. do godz. 14 nagrzało się do 20 st. czy naprawdę tyle to musi trwać?
piec włącza się na ok. 7 minut na pełną moc, potem przez ok pół godziny dmucha, i znowu się włącza i znowu dmucha. auto duże, ale wydaje mi się, że coś jest nie tak? (nasz gdański serwisant wydaje się być bezradny)
Dziabong - 2010-10-08, 13:22
Nagrzewanie nadmuchem bardzo szybko podnosi temperaturę w aucie zwłaszcza że max grzanie to 6 kW. Zdecydownie jest feler. Miałem kiedyś podobne obiawy - wtedy okazało się że wypieła się rura od orzewania z pieca, po 5 minutach dział idealnie. Dla ułatwienia to była rura za piecem i trzeba było mieć jeszcze jeden łokieć więcej.
Roza - 2010-10-08, 13:31
a co powiesz o tych cyklach grzania 7 minut / 30 nadmuch?
Dziabong - 2010-10-08, 13:36
Było podobnie dlatego opisał nasz przypadek jescze. Czy z miejsca usutuowanaia pieca leci dużo ciepła?
Może macie inne uszkodzenie, nie jestem specjalistą, ale swoje naprawiłem sam.
Camper Diem - 2010-10-08, 17:12
sprawdzałem rury, ale siedzą na miejscu i są gorące. im dalej tym chłodniejsze, co zrozumiałe.
piec grzeje, ale bardzo powoli
Dziabong - 2010-10-08, 20:11
Niestety moja wiedza się kończy, ale te rury powinny być gorące u wylotu - u mnie są, nawet jak dmuchawa kręci się wolno, choć temp spada z odległością i podziałem na kolejne wyloty.
Camper Diem - 2010-10-09, 06:18
dzięki Dziabongu za odpowiedzi
po nocy spędzonej w kamperze i temp. zewn. +2 st. czujemy się dobrze bo nie zmarzliśmy, ale co by było przy minus 10 st.?
obserwacje mamy takie, że piec grzeje świetnie, podczas kilkuminutowego nagrzewania dmucha ciepłym powietrzem, w tym czasie temp. podnosi się o 0,5-1 st., piec się wyłącza i nadmuch zmniejsza się (do minimum chyba). w ciągu pół godz. temp. spada o 0,5-1 st. i piec włącza się znowu, cykl się powtarza. chyba muszę znaleźć kogoś, kto się zajmie elektroniką
Camper Diem - 2010-10-09, 06:43
| TIMOT napisał/a: | | Może to kwestia termostatu |
termostat, jak i dodatkowy czujnik temperatury, który serwis zainstalował po uzgodnieniach z "Krakowem" jest zlokalizowany przy drzwiach, ale faktycznie pod spodem jest wylot nawiewu. z tym że w ciągu 7 minut grzania temp. na termometrze zlokalizowanym przy termostacie podnosi się o 0,5 st. a piec się wyłącza i nadmuch zmniejsza nawet przy maksymalnej nastawie termostatu...
| TIMOT napisał/a: | | Pracują tam mili ludzie i na każde moje pytanie - czy to telefoniczne czy to via mail - odpowiadali z chęcią i skutecznością. |
będę musiał dzwonić. wcześniej zostawiałem sprawę serwisowi, bo co ja laik będę grzebał. no i lato było i trudno było wypróbować działanie pieca
dzięki za podpowiedzi
Dziabong - 2010-10-09, 07:11
Mam podobnie zainstalowany termostat pod sufitem na szafce obok drzwi, a wylot ciepłego niżej. Całą noc chodzi piec ( nataw na gałce 4-5 ) na minimalnych obrotach brz przerw. Wydaje mi się, że nie tu jest problem. Nad ranem było -3 st.
Camper Diem - 2010-10-09, 09:44
serwisant sugerował, że auto duże i piec nie wyrabia, ale nie daję temu wiary.
mnie zastanawia, że piec wchodzi na 2KW, potem 4KW, potem 6KW, cały czas wentylator na obrotach, ale po kilku minutach piec wyłącza się, wentylator wchodzi na minimum i przez pół godziny nie ogrzewa prawie w ogóle
Dziabong - 2010-10-09, 09:51
Zmień serwisanta, to co opowiada to bzdury, też mamy spore auto i można urządzić w nim saunę!!! Tak jak pisałem poziom ogrzewania na 4-5 otwarte okienko w łazience i ciepło w aucie.
IAAN - 2010-10-09, 10:13
a może to wina termostatu czy piec można odpalic bez niego pomiąc termostat
Camper Diem - 2010-10-09, 10:17
| Dziabong napisał/a: | | Zmień serwisanta |
niestety nie znam nikogo innego w moich stronach
| Irek napisał/a: | | może to wina termostatu czy piec można odpalic bez niego pomiąc termostat |
termostat był wymieniany, ale efektu nie było. nie wiem jak odłączyć termostat, nie grzebię żeby czegoś nie zewrzeć
DAKOTA - 2010-10-09, 11:39
gdybanie , gdybanie sami znawcy
wymienic trzeba to
CEH Art. Nr. 34010-07100 ( 85371099 ) Listenpreis 234.83 + Steuer ) + motaz.+ dojazd
i bedzie dzialac , nie ty pierwszy musisz to wymienic i nie ostatni
Ps.
cena w euro
DAKOTA - 2010-10-09, 12:16 Temat postu: Re: działanie pieca Truma C6000 a tu masz reszte
DAKOTA
Camper Diem - 2010-10-09, 14:51
Dakota, nie umiem znaleźć w tej ulotce wskazanej pozycji
możesz jeszcze raz sprawdzić?
dobra, znalazłem w necie, płyta główna. czytałem na niemieckim forum, że ludzie wymieniali te płyty, ale ich problemy raczej różniły się od moich.
chyba będę musiał zaryzykować i zamówić tę płytę, mam nadzieję, że to ona jest winna sytuacji
DAKOTA - 2010-10-09, 15:45
| affa napisał/a: | Dakota, nie umiem znaleźć w tej ulotce wskazanej pozycji
możesz jeszcze raz sprawdzić? |
Nr. 34010-07100 to jest nr katalogowy ty i tak z tego nic nie wyczytasz , serwisant powinien miec taka mape w ktorej jest to napisane w tabelkach ,jezeli nie ma to piz...,a nie serwisant.
Zdjecie strony wyslalem abys mial pojecie o co chodzi ,
To jest Elektronic C6000(mitW.-Temp.Schalter) mozna to chyba nazwac po polski Plyta sterujaca.
numer glowny rozbija sie w tabelce na numery poszczegolnych serii i bauraii
Ja bylem dzisiaj w Trumie na wymianie gwarancyjnej i nimi rozmawialem.
DAKOTA
wiecej ci nie pomoge bo dojscia do katalogow nie mam. Nie wiem czy nie masz takich migajacych diodek pod przykrywa trumy, one nadaja sygnal swietlny krotki lub dlugi(kilka lub kilkanascie razy) to jest kod do odczytania problemu, ale rozwiazanie tez znajduje sie w serwisie trumy .
Dziabong - 2010-10-09, 17:22
[quote="DAKOTA"]gdybanie , gdybanie sami znawcy
Do tego właśnie służy serwis, a jak jest kiepski to pozostaje gdybanie oparte na własnych doświadczenich i tyle.
Camper Diem - 2010-10-09, 17:47
Dakota, niestety nasz serwisant sobie nie radził, ale wcale nie p*** z niego, bo do tej pory pomógł wielu nam z Trójmiasta i okolic. po prostu nie zawsze sobie radzi
Twoja podpowiedź jest dla mnie bardzo cenna
DAKOTA - 2010-10-09, 18:39
przed zamowieniem tego modulu postaraj sie jeszcze przedmuchac kompresorem ,okolice palnika, i aparatu zapalajacego, nie wiem jakie masz dojscie , aby to zrobic .Nastepnie przedmuchaj jeszcze okolice wiatraka (dmuchawy).Normalnie przed zalozeniem nowego modulu jest to robione w ramach serwisu. Przy wydmuchiwaniu brudu wlacz tez odkurzacz aby wyciagnac brudy ktorych masz tam co niemiara
DAKOTA
| affa napisał/a: | Dakota, niestety nasz serwisant sobie nie radził, ale wcale nie p*** z niego, bo do tej pory pomógł wielu nam z Trójmiasta i okolic. po prostu nie zawsze sobie radzi
Twoja podpowiedź jest dla mnie bardzo cenna |
Camper Diem - 2010-10-10, 10:57
jutro zaczynam działać, bo bardzo chcę mieć auto gotowe na wyjazdy przy minusowych temperaturach
Mirekmat - 2010-10-10, 18:44
Witam.
Niech się p.Kolega nie rwie od razu do kupna czegoś o czym /jak sam mówi/ nie ma pojęcia.Może lepiej jak radzi Dakota spróbować u innego fachowca.Czy piec był wymontowywany do przeglądu z samochodu?Jeżeli piec startuje i przez pewien czas grzeje więc stawiam na to,że sterowanie jest w porządku oprócz czujnika temperatury są też dodatkowe czujniki temperatury zamontowane bezpośrednio na piecu,czyż nie?
48a-ELANKO - 2011-05-17, 12:12
Krzysztofie- affa. mamy niedokończony temat. Jak zakończyła się sprawa Twojego kłopotu z piecem ?
Camper Diem - 2011-05-17, 13:30
| 48a-ELANKO napisał/a: | | Jak zakończyła się sprawa Twojego kłopotu z piecem ? |
Andrzeju, wydawało mi się, że opisałem finał swoich zmagań, być może w innym wątku???
sprawdzę to (i/lub opiszę) jak tylko znajdę odpowiednio dużo czasu, bo mnie w ostatnich dniach robota dopadła... w dodatku dzisiaj kamper wraca z samotnej podróży, ale to już zupełnie inna historia
48a-ELANKO - 2011-05-17, 13:32
Camper Diem - 2011-05-17, 19:39
8 stycznia w temacie: http://www.camperteam.pl/...er=asc&start=40 opisałem przyczynę.
dokładniej zrobiłem to na na blogu: http://kamperemprzezzycie...zmi-dumnie.html
w każdym razie sprawa zakończyła się sukcesem
jest już na forum, nie ma sensu żebym dublował treści
marek230482 - 2021-07-06, 22:13
Witam!
Podłączę się pod temat.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek informację na temat zasady/logiki działania tego pieca. W szczególności nurtuje mnie:
- w jakich warunkach pracuje który palnik lub kiedy pracują oba? Bo z tego co widzę dwie cewki służą do puszczania dwóch mocy.
- na podstawie czego i jak jest regulowana prędkość obrotowa wentylatora powietrza do spalania. Czy jest zmieniana tylko w stosunku do tego który palnik pracuje (czyli dwie, trzy stałe prędkości) czy modulowana płynnie? Może ktoś mógłby podejrzeć to przy pracy swojej trumy? Podejrzewam że w C6002 będzie tak samo.
Dodatkowe informacje, schematy, dane czujników też będą bardzo pomocne.
Camper Diem - 2021-07-07, 12:31
z tego co mi wiadomo ilość podawanego gazu oraz prędkość wentylatora nadmuchu zależą od temperatury w kamperze oraz temperatury nastawionej. jeśli jest duża różnica piec włączy się na większej mocy, by później ja zmniejszyć, jeśli nieduża różnica włączy się na mniejszej mocy. co do wentylatora spalin nie wiadomo mi nic o różnych trybach pracy.
marek230482 - 2021-07-07, 13:46
Prędkość wentylatora nadmuchowego to łatwo będzie ustawić. Mamy do dyspozycji fabrycznie przewidziane czujniki NTC.
Gorzej właśnie z ustaleniem prędkości obrotowej silnika PWM do komory spalania. Wiem, że można to docelowo ustalić na sondzie (której nie mam) ale może ktoś coś na ten temat wie?
Albo moze po prostu aktualnie ktoś używa podobnego pieca i może się przysłuchać jak ten wentylator pracuje.
Camper Diem - 2021-07-07, 13:58
no ja mam taki piec i nie zauważyłem różnych trybów pracy wentylatora spalin
marek230482 - 2021-07-07, 16:42
Czyli sugerujesz, że on się kręci zawsze z tą samą prędkością? Bez względu na to w jakiej mocy palniki pracują?
Camper Diem - 2021-07-08, 15:28
nic nie sugeruje, tylko nie zauważyłem żeby pracował z różna prędkością. teraz tego nie sprawdzimy bo w kamperze 29 stopni pomimo włączonej klimatyzacji
Janusszr - 2021-07-08, 16:48
Tak sobie myślę, że po to jest elektronika przy tym wentylatorze, aby regulować dopływ powietrza do palnika w zależności od jego mocy. Wg mnie podobnie to działa jak w kotłach gazowych używanych w naszych domach.
U mnie jak siadła elektronika tego wentylatora, to pomimo jego pracy(bez regulacji) truma była martwa.
marek230482 - 2021-07-14, 07:08
Czy jest ktoś na forum kto posiada trumę C6000 i mógłby mi pomóc w pomiarach? Ja sprzęt udostępniam albo może nawet sam przyjadę.
maro88pl - 2023-11-23, 11:21
Trochę pobawię się w archeologa i odkopię stary temat, ale szukam już pomocy w tej sprawie wszędzie.
Wcześniej już o to pytałem w jednym swoim wątku ( https://www.camperteam.pl...pic.php?t=40345 ) ale dyskusja utknęła niestety w martwym punkcie
| Cytat: | | Piec załącza się i grzeje. Chodzi mała dmuchawa w dolocie powietrza do kotła/wylocie spalin ale nie zauważyłem aby załączała się dmuchawa obiegu ciepłego powietrza. Czy to normalne że sterownik jej przez dłuższy czas nie uruchamia? Czy może wina sterownika? Sprawdzałem miernikiem i na wtyku zasilającym tą dmuchawę nie ma żadnego napięcia. Czy jeżeli jest to wina sterownika to czy zamiast wymieniać go można tą dmuchawę zasilić z jego pominięciem? |
Sama dmuchawa mająca rozprowadzać ciepłe powietrze z tego co sprawdziłem jest sprawna i po bezpośrednim podaniu napięcia na styki załącza się. Jednak nie jest ona wysterowywana przez piec
Janusszr - 2023-11-23, 11:34
W mojej Trumie dmuchawa działa ze zwłoką po włączeniu ogrzewania. Jeżeli jest włączone jednocześnie grzanie wody i ogrzewanie, to priorytet ma woda. Po jej nagrzaniu uruchamia się dmuchawa ogrzewania. Trwa to jakiś czas. Nie zwracałem na to uwagi, ale może z pół godziny jest grzana tylko woda.
maro88pl - 2023-11-23, 11:51
Obecnie używam Trumy bez wody (dopuszcza do instrukcja) jako tylko ogrzewanie wewnętrzne. Niestety ale z tego co obserwowałem to piec zdążył się nagrzać (palnik wygasił się na chwilę), a mimo to dmuchawa nie ruszała.
|
|