| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Porady dla kupujących kampera - Blisko do zakupu campa
Campmar - 2010-10-14, 19:42 Temat postu: Blisko do zakupu campa Witam,
Wszystko wskazuje na to,że w najbliższym czasie pojadę do Niemiec po kampera.
W zakupie aut za granicą jestem ciemnozielony,a kamperów tym bardziej.
Padło na jeden z typów na bazie DUCATO 1995+ 1,9TD (Burstner lub Dethleffs)
Znalazłem kilka za ok 10.000EUR. (u handlarzy)
Moje pytania:
1.Dokumenty-jak sprawdzać BRIEF (gdzie i jakie są ważne zapisy?).Pewnie trzeba to porównać z tabliczkami znamionowymi?
2.Jakie tablice rejestracyjne i ubezpieczenie na przejazd?
3.Jakie czekają mnie opłaty po przyjeździe?O akcyzie wiem (3,1%).Czy do tego jeszcze VAT?Co po za tym?
4.Czy o czymś zapomniałem?
5.Może jest ochotnik,który ze mną pojedzie? (warunki do uzgodnienia)
szuwarek - 2010-10-15, 19:13
Widzę, że przytkało trochę lubiących zabierać głos na kazdy temat, bez względu na to, czy mają coś do powiedzenia. Zakładam, że j. niemiecki chociaż trochę znasz. Kupowałem w Niemczech w kwietniu tego roku kamper, więc napiszę jak to wygląda.
1. Dokumenty od sprzedającego
- KAUFVERTRAG (umowa )
- Fahrzeugbrief (dowód własności pojazdu) wazny wpis dla
kampera : SO KFZ WOHNMOBIL
- Fahrzeugschein (dowód rejestracji pojazdu)
- Abmeldebestaetigung (gdy pojazd jest wyrejestrowany)
Fahrzeugbrief i Fahrzeugschein (Brief - duzy, schein - mały)
- Kennzeichen (dotychczasowe tablice rejestracyjne o ile ma wciąż ważną rejestrację),
- Hauptuntersuchung; HU (dokument badania technicznego)
- Abgasuntersuchung;ASU;AU (certyfikat badania emisji spalin dla poj. starszych niż 3 lata)
- Betriebsanleitung (instrukcje obsługi pojazdu i urządzeń)
- Scheckheftgepflegt (książka serwisowa)
- Kody do kluczyków
- Karty gwarancyjne urządzeń
2. Urząd Komunikacji miejsca sprzedaży: może być czynny
w poniedziałki, wtorki i środy, od 7.30 do 14.00 ; w czwartki, od 11 do 18 ; w piątki, od 7.30 do 12