| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - problem z electroblokiem CALIRA EVS 12/15 oraz BOARD 803
maciej_gda - 2010-10-17, 18:30 Temat postu: problem z electroblokiem CALIRA EVS 12/15 oraz BOARD 803 Witam
Jestem nowy na forum wiec pozdrawiam wszystkich miłośników ;]
Otoż kilka dni temu zakupiłem kolejnego kempola. Jest to Dethleffs 532 z roki 1991 oraz 1,9TD. Wiedziałem, że coś jest nie tak z elektroniką zabudowy, a dokładniej z elektroblokiem. Wczoraj odnalazłem dwa moduły. Są to CALIRA EVS 12/15 współpracująca z panelem 803. Dodatkowo znalazłem prostownik firmy SCHAUDT model LA-150. Problem polega na tym, że po wpięciu w instalację modułu CALIRA EVS 12/15 od razu zaskakują na nim przekaźniki. Wydaje mi się też, że nie ładuje aku od zabudowy. Zielony kabel wychodzony z kostki odpowiadający najprawdopodobniej za diodę na panelu 803 nie jest nigdzie wpięty. Jestem pewien że moduł jest niekompletny w dodatku wisiał on pod deską rozdzielczą. Gdzie on powinien się znajdować, oryginalnie? Posiada ktoś taki moduł w swoim autku ponieważ nie wiem jak się za to zabrać. Podejrzewam, że został on kiedyś uszkodzony w skutek czego został dokupiony SCHAUDT model LA-150. Aktualnie wszystko jest po rozłączane, pełno nieoryginalnych kabli, śmieszna robota zamiast zlokalizować usterkę to starano się ominąć problem ;/ Przesyłam zdjęcia. Ewentualnie czy można kupić taki moduł? Bardzo proszę o pomoc. Ewentualnie może ktoś jest z okolic Gdańska ;]
Pozdrawiam
papamila - 2010-10-17, 19:49
| maciej_gda napisał/a: | | Podejrzewam, że został on kiedyś uszkodzony w skutek czego został dokupiony SCHAUDT model LA-150 |
myślę ze dobrze podejrzewasz
bowiem energobloki do tanich nie należą
i latwiej, prościej i taniej dołożyć dodatkowy prostownik ładujacy aku.
znam elektronika co pewnie potrafiłby to naprawić....................
jednak pytaj, szukaj .............................bo on tani nie jest
(i nie mam na to żadnego wpływu)
jak polegniesz w poszukiwaniach to dzwoń
maciej_gda - 2010-10-17, 20:22
Bardziej zależy mi na zdjęciu kompletnego modułu, trochę na elektronie się znam ale nie wiem jak powinien wyglądać kompletny moduł. Szukam więc kogoś kto ma podobne auto i mógłby zrobi kilka zdjęć. By może tam miała być jeszcze jakaś jedna płytka, nie wiem. Układy zainstalowane na tej to groszowe sprawy. Ale wychodzą z tej płytki trzy kable które nie są nigdzie podpięte nie wiem do czego one służą, zaraz dam foto
maszakow - 2010-10-18, 12:37
O.. powiedziałbym "ziom" ale to byłaby obraza, pomóżcie krajanowi proszę
Dethleffs 532 z 91roku.
romgol - 2010-10-18, 21:56
Mam ten model i rocznik ,jednak energoblok trochę się różni.
Niestety zdjęć nie posiadam,też miałem z nim problem ,naprawiał go serwis i odesłał
niestety niesprawny. Jak się okazało ostatecznie ,jedna ścieżka miała przerwę w miejscu
gdzie znajdował się otwór na element (z obsadzenia którego fabryka zrezygnowała).
Warto więc spokojnie przeanalizować połączenia i przejścia ,również tych 3 przewodów.
Powodzenia Romek
maciej_gda - 2010-10-19, 02:13
priv, byłbym wdzięczny za zdjęcia wewnątrz elektrobloku oraz gdzie on się powinien znajdować
wmaker - 2011-01-10, 19:07
EVS 15/12 z 1993roku
f68 - 2011-04-19, 13:40
mam schematy
dostałem od producenta poniewaz i moj padł
moge podesłać
e-mailem moze sie przydadzą
f68 - 2011-04-19, 13:41
w załazceniu
zibikruk - 2011-04-22, 19:26
Dzięki f68.
Szukałem schematów od dawna.
Stawiam piwko.
Zbyszek
maszakow - 2011-04-22, 23:27
| zibikruk napisał/a: | | Dzięki f68. Szukałem schematów od dawna. Stawiam piwko. |
Heh, Krzysiu - Dodatkowe korzyści
Twój energoblok to jest ten starszy model czyli "1784" - chłopaki na zdjęciach wcześniej mają nowsze wersje. No i Twój już ożył
zibikruk - 2011-04-25, 10:03
F68- dwa ostatnie schematy są te same, może przez przypadek.
Mam Dethleffs-a A531 z 91r. Calira EVS 15/12a oraz wersję Board Control 804.
Nie mogę dopasować wyprowadzeń z diagramu BC804 (datowany z 23.2.1988) z żadnym ze schematów. Czy jest mozliwość zamieszczenia schematu po 1986r.?
maszakow - 2011-04-25, 21:29
no fakt są 2 takie same.
Calira Krzyśka jest pi* drzwi z 1986r. na to wskazuje data produkcji laminatu.
MOduł przełączający zasilanie akumulatorów jest identyczny w obu przypadkach, natomiast są różnice w bloku ładowania akumulatorów. MOduł krzyśka bazuje na schemacie z 09.1984 natomiast ten nowszy schemat z 10.1989 jest drastycznie uproszczony.
moduł Krzyśka składa się z 2 płytek, na zdjęciach widzę jeden laminat z 2ma częściami układu.
Zibikruk - a może to ci pomoże ?
zibikruk - 2011-04-25, 23:23
maszakow - dzięki, ale mam ten diagram i w stosunku do jego wyprowadzeń porównywałem te dwa schematy - ni jak nie pasują mi nr wyprowadzenia w stosunku do schematów. Bardzo dziekuję za trud - trzeba szukać dalej a może cierpliwość da rezultaty.
f68 - 2011-04-26, 06:37
jeszcze raz podczepiam to co mam
zibikruk - 2011-04-26, 18:44
f68- mam nadzieję, że nie uraziłem, gdyz nie taka była intencja mojego postu.
Jeszcze raz bardzo dziekuję za schematy, jak dotąd nigdzie nie były dostepne.
Mając je można coś juz pokombinować. Piwko wirtualne już postawiłem, mam nadzieję, że nadaży się okazja na szlaku aby wypić je w realu.
maszakow - 2011-04-26, 22:01
| f68 napisał/a: | | jeszcze raz podczepiam to co mam |
Krzysiu skasuj tego posta nie ma sensu się powielać - Gość z Caliry się pomylił i dostałeś 2x ten sam schemat pod różnymi nazwami.
maszakow - 2011-04-27, 22:11
Fotki Krzyśkowego modułu EVS15/12 po naprawie, ale przed poprawkami.
TO jest ten starszy model - dwupłytkowy - jak widzicie ostro nadziargany komponentami . Jak na 25latka elektronika w całkiem niezłym stanie. Poza jednym błędem montażowym widocznym zresztą na zdjęciu, cała reszta raczej mocno odporna na upływ czasu.
jedrek49 - 2011-06-22, 16:26
witam
czy ktos z Was ma schemat do prostownika calira EVS12/12 DS automatic
nr art E06 500 0028 00,lub umie naprawic taki prostownik lub ma zbyteczny i chce sprzedac
Moj prostownik laduje oba akumulatory ale nie wylacza ja sie naladuja i z tym problem
pozdrawiam
jedrfek 49
maszakow - 2011-06-22, 18:03
Wykręć i zrób zdjęcia płytek - względnie podaj opisy jakie na nich masz, może się okaże że to ten sam schemat i będzie można coś poradzić.
jedrek49 - 2011-06-23, 04:50
witam
zrobie zdjecia tego prostownika ,calego i plyteki przesle
dzieki sliczne
jedrek49
knauss - 2011-10-07, 22:03
Witam
Prosze o pomoc - w moim Knausie nawalilo ladowanie na tylna baterie.
Skrzynka z elektronika - Calira EVS 30/12 DS znajduje sie za moim siedzeniem - sa tam tez 3 bezpiczniki - 5,20 i 50 A i co ciekawe .....kiedy wyjme 50 A bezpiecznik nagle laduje tylna baterie,ale za to nie dzialaja zadne uzadzenia z tylu - jak go wsadze zpowrotem to nie laduje,ale wszystko z tylu dziala - tyle,ze tylko z baterii i po wolutku bateria zdycha i koniec pradu.
Czy 12 w nazwie Calira EVS 30/12 DS - oznaczy do 120Ah - pytam bo z tylu mam duza baterie 180Ah.
Czy sa jakies szanse na schemat do : Calira EVS 30/12 DS ???
Dzieki
Knaus
antwad - 2011-10-08, 14:06
| knauss napisał/a: | | Czy 12 w nazwie Calira EVS 30/12 DS - oznaczy do 120Ah - pytam bo z tylu mam duza baterie 180Ah. |
W zasadzie tak.
W instrukcji do modelu EVS 30/18 DS - jest informacja, że jest przeznaczony do akumulatorów o pojemności od 70 do 180 Ah.
Przy czym max prąd wyjściowy w modelu EVS 30/18 wynosi 18 A. W Twoim będzie on zapewne 12 A, czyli aku 180 Ah będzie się musiał dłużej ładować.
knauss - 2011-10-08, 16:20
Wiesz ladowac dluzej to nich sie laduje - tylko pytanko czy tak duza bateria nie wykonczy mi tej Calira EVS 30/12 DS...........czy cos tam moze wysiasc ????
poz
K
zibikruk - 2011-10-08, 16:32
Najlepiej sprawdź prąd ładowania oraz napięcie na aku pokładowym.
U mnie jak jest naładowany akumulator to gaśnie zielona dioda na Board Controler.
antwad - 2011-10-08, 19:19
| knauss napisał/a: | Wiesz ladowac dluzej to nich sie laduje - tylko pytanko czy tak duza bateria nie wykonczy mi tej Calira EVS 30/12 DS...........czy cos tam moze wysiasc ????
poz
K |
Nie wydaje mi się. To są dość zaawansowane urządzenia. Ich automatyka ograniczy prąd do 12 A i tyle.
zibikruk - 2011-10-08, 20:16
Bezpieczne ładowanie akumulatora to maksimum 1/10 pojemności czyli w przypadku 180Ah akumulatora 18A. Jak będzie ładowany prądem 12A to nic mu się nie stanie tylko będzie musiał być dłużej ładowany do pełnego naładowania.
knauss - 2011-10-09, 21:50 Temat postu: ........ A cha - i juz czlek jest troche madrzejejszy.....
Ciekawe jest to z tym 50A bezpiecznikiem - kiedy siedzi w srodku to wszystko z tylu dziala ------ wiec.....dostarcza na tyl prad..................ale baterii nie laduje.
Kiedy wyjme bezpiecznik - przestaje z tylu wszystko dzialac....ale....laduje baterie...czyli prostownik dziala.
Gdzies jakies przelanczanie nawalilo....tylko gdzie ???
Schemat...zalatwil by sprawe.....szkoda,ze nikt z Was go nie ma.
Pozdrowienia
Knaus
gino - 2011-10-10, 07:14
hmmm....
tak sobie kombinuje..
i
wkładajac bezpiecznik, prąd na zabudowie zaczyna dzialac bo....ciagnie prąd z rozruchowego?
/
skąd wiesz, że po wyjeciu bezpiecznika laduje baterie zabudowy?
jak to sprawdziles...
pamietaj, że ladowanie akumulatorów, na ogól jest w kolejności-najpierw rozruchowy, pózniej zabudowy..to w większosci energobloków dziala z ''automatu'' /
i to sugeruje..ze jak wyjmujesz bezpiecznik..odłaczasz ''rozruchowy'' więc..z automatu ładuje zabudowe...to by sie zgadzało z tym co powyzej napisałeś...
z tym że..jak aku-zabudowa jest za bardzo rozładowany, czasem energobloki, nie chca go ładowac..u mnie tak jest
jak za mocno rozładuje aku, to musze go najpierw podładowac zwykłym prostownikiem , aby osiągnął te minimum 11v i dopiero energoblok zaczyna normalnie go ładowac..
ale..to tylko takie moje kombinowanie
antwad - 2011-10-10, 08:52
| knauss napisał/a: | | Schemat...zalatwil by sprawe.....szkoda,ze nikt z Was go nie ma. |
Schematu nie mam, mam instrukcję do modelu EVS30/18. W tej instrukcji opisane jest jak energoblok podłączony jest do instalacji auta. Instrukcja, to plik pdf 670 kB - za duży żeby dołączyć na forum.
Podaj na PW swój email, to Ci prześlę.
knauss - 2011-10-10, 10:22
Witam
Do gino - kiedy tylna akku jest nie ladowana to trzyma ok 12,...Volta a wiem,ze laduje bo jest wtedy 14,3 Volta - nawet jak podczas zdejme kleme z czopow akku.
Ten akku z zabodowy mam caly czas w dobrej kondycji ,bo go prostowniukiem doladowuje jak trzeba.
Do antwad - super - dzieki
poz
K
Wieluniak_1 - 2016-04-22, 14:09
Podepnę się pod temat:
mam energoblok Calira EVS 15/12 i board 804.
Z energobloku "nie wychodzi" prąd na lodówkę.
Reszta urządzeń działa, 230 v działa, akumulatory są ładowane.
Lodówka nie działa na 12v po kablu z energobloku, jak ja podepnę na krótko z innego miejsca to działa. Problem nie leży więc w lodówce a w zasilaniu. Sprawdziliśmy, że prąd na lodówkę nie wychodzi z energobloku.
Czy ktoś miał podobny problem i znalazł rozwiązanie ?
Czy ktoś wie jak to naprawić?
p.s. auto to dethleffs integra z 1991 r.
mrsulki - 2016-04-22, 15:37
| Wieluniak_1 napisał/a: | | Lodówka nie działa na 12v po kablu z energobloku, |
Sprawdzasz oczywiście na odpalonym silniku???
Ja bym zaczął od sprawdzenie czy dochodzi D+ z alternatora (12V po zgaśnięciu kontrolki ładowania) w elektrobloku wtyczka pin 7 jeśli nie to problem może być w bezpieczniku lub osławionej "gównozłączce" przy wpince w instalację podwozia.
Wieluniak_1 - 2016-04-22, 20:01
sprawdzam na odpalonym silniku.
co to ta osławiona złączka i gdzie tego szukać?
mrsulki - 2016-04-22, 20:40
| Wieluniak_1 napisał/a: | | co to ta osławiona złączka i gdzie tego szukać? | Na początek sprawdź czy na 7-mym pinie masz po odpaleniu silnika 12V. Najlepiej zadzwoń bo taka korespondencyjna naprawa trochę po omacku.
Wieluniak_1 - 2016-04-22, 20:43
jak nie znajdę to będę dzwonił w poniedziałek lub wtorek.
iplyuta - 2017-07-04, 10:42
| Wieluniak_1 napisał/a: | Podepnę się pod temat:
mam energoblok Calira EVS 15/12 i board 804.
Z energobloku "nie wychodzi" prąd na lodówkę.
Reszta urządzeń działa, 230 v działa, akumulatory są ładowane.
Lodówka nie działa na 12v po kablu z energobloku, jak ja podepnę na krótko z innego miejsca to działa. Problem nie leży więc w lodówce a w zasilaniu. Sprawdziliśmy, że prąd na lodówkę nie wychodzi z energobloku.
Czy ktoś miał podobny problem i znalazł rozwiązanie ?
Czy ktoś wie jak to naprawić?
p.s. auto to dethleffs integra z 1991 r. |
I have same equipment and had same trouble with refrigirator. In my case trouble was coused by birned pin in 15-pin connector at big red block Calira EVS 15/12. I just connected it by a piece of cable.
Mam ten sam sprzęt i miałem takie same problemy z chłodnikiem. W moim przypadku kłopoty zostały pokonane przez boleczek w złączce 15-stykowej w dużym czerwonym bloku Calira EVS 15/12. Po prostu podłączyłem go kawałkiem kabla.
iplyuta - 2017-07-04, 10:51
Now I have another trouble: both battaries (starter and home) are connected together even if no generator or 220 V inlet applies. When I use to much of electrisity both battaries discharging together and I can not even start Engine. I have downloaded some schematics from first page of topic with many thanks. Will try to check if they matches my equipment and hope to repair.
---
Teraz mam kolejny problem: oba podzespoły (starter i dom) są ze sobą połączone, nawet jeśli nie ma żadnego wirnika lub 220 V wlotu. Kiedy używam dużo energii, zarówno battaries rozładowania razem i nie mogę nawet uruchomić Engine. Pobrałem schemat z pierwszej strony tematu z wieloma podziękowaniami. Spróbuje sprawdzić, czy pasują do mojego sprzętu i mam nadzieję naprawić.
smithpl - 2021-10-04, 16:19
Mam szybkie pytanie, czy w bord control ten wskaznik wychylowy jest/byl podswietlany?
Model z 1991 roku, bo nie wiem czy rozbierac
|
|