Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - świecąca kontrolka od ładowania akumulatora

mangierman - 2010-10-24, 14:27
Temat postu: świecąca kontrolka od akumulatora
Witam
Posiadam Campera na Peugeocie J5 z 1985r. z silnikiem 2,5D. Jakiś czas temu zaczęła się zaświecać kontrolka od akumulatora, więc oddałem auto do elektryka, żeby to sprawdził. Okazało się, że sztoki w alternatorze były wychodzone. Wymienił je i wszystko wróciło do normy lecz na wolnych obrotach świeciła się owa kontrolka od ładowania. Objechaliśmy po tej naprawie mazury, następnie trochę Ukrainy i wracaliśmy przez Węgry. A od Zakarpacia i tamtych stron są spore góry. Gdy wjechaliśmy na teren Węgier zaczęła się non-stop świecić kontrolka akumulatora. Czym prędzej zatem wracaliśmy do domu. Myśleliśmy, że może zwarcie jakieś jest i błędnie świeci się ta kontrolka lecz zaczęło słabnąć oświetlenie - akumulator padał. Na szczęście mieliśmy ze sobą drugi. Przepieliśmy go i wróciliśmy do domu lecz już wieczorną porą oświetlając już drogę tylko latarką!
Po tej wycieczce wykręcony został alternator i oddany do regeneracji. W alternatorze wymienili układ elektroniczny, szczotki i łożyska. Zadowolony odebrałem alternator i zamontowałem go z powrotem (spawając w zakładzie łapę, gdyż pękła a nie mogłem nigdzie znaleźć zamiennika do tego typu alternatora). Po tej naprawie myśląc, że wszystko w pełni jest sprawne pojechaliśmy na południe Słowacji i do Budapesztu, lecz bocznymi drogami. Zaczęliśmy się piąć po górach i znów kontrolka od ładowania akumulatora się zaświeciła. Nie wiedzieliśmy, czy wracać, czy jechać dalej. Odczekaliśmy, aż camper trochę odpoczął i przestygnął i pojechaliśmy dalej. Z tego co się działo zauważyliśmy: gdy samochód dłuższą chwilę jedzie na wyższych obrotach i temperatura zwiększa się powyżej 90 stopni zapala się ta kontrolka!! Spokojną jazdą, już po autostaradach pojechaliśmy dalej, lecz problem się powtarzał, gdy silnik dostał temperaturę powyżej 90 stopni. Udało nam się wrócić po raz drugi szczęśliwie.
Czy ktoś z Was wie może co może być tego przyczyną, gdy silnik dostaje temperatury i zapala się ta kontrolka od ładowania akumulatora?? Jest to nie ciekawe, bo wtedy wszystko ciągnie z akumulatora i jak auto zgasło nam raz na Słowacji, to trochę zajęło czasu zanim wpadliśmy na pomysł jak je odpalić, gdyż 1 akumulator był padnięty a drugi sam na rozruch nie pociągnął.
Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie i jakieś wskazania, bo już nie mam pomysłu, co może być tego przyczyną.

JaroW - 2010-10-24, 16:16

Witaj
a nie sprawdzałeś czasem masy ... może masz słaby przepływ minusa ... zaśniedziałe styki
lub przetarty kabel od -
Pozdrawiam :spoko

WINNICZKI - 2010-10-24, 19:19

Proponuję sprawdzić pobór prądu przez wentylatory,prawdopodobnie jeden z nich ma zwarcie lub uszkodzone łożyska i pobiera więcej prądu niż jest w stanie wytworzyć alternator.Gdy temperatura spadnie wyłącza sie wentylator i wszystko wraca do normy.Sprawdzić też naciąg paska,nowy lubi się naciągnąć :spoko :spoko
kimtop - 2010-10-24, 20:12

Pasek?
AUTOJUR - 2010-10-24, 20:16

Prosze sprawdzić kable od akumulatora i wentylatorów chłodnicy :bigok
WINNICZKI - 2010-10-24, 23:36

Wentylatory tez,i przekazniki od nich czy sie nie popaliły :spoko
swierzak - 2010-10-25, 01:56

kimtop napisał/a:
Pasek?


no raczej tak jak piszę kimtop są to paski / pasek od altrnatora ( ja w peugocie j5 z 92 r mam tam aż 3 paski ) , wszystko wskazuje na to iż podczas zwiększenia temp silnika pasek się rozciąga i ślizga , albo coś z naciągiem paska ..... dla tego pewnie alternator nie ładuje

OldPiernik - 2010-10-25, 13:23

Dokładnie - sprawdź pobór prądu z alternatora (ale to zrobi tylko dobry elektryk z DOBRYM sprzętem pomiarowym), i poza tym co napisał Winniczki, sprawdź pasek od alternatora czy nie jest ... za mocno naciągnięty.
WINNICZKI - 2010-10-25, 14:01

Oszem 3 paski ,ale jeden tylko do alternatora,pozostałe do pompy wody i wspomagania kierownicy :spoko :spoko
JaroW - 2010-10-25, 16:54

Witam
po co kolego mangierman założyłeś dwa takie same tematy?
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=8776

http://www.camperteam.pl/...p=185433#185433

Proszę admina o połączenie tych tematów w jeden.


:spoko

mangierman - 2010-10-25, 22:15

co do postu, to przez moją nieuwagę tak się stało, że 2 tematy były.
Dziękuję bardzo za odpowiedzi, co może być przyczyną tego. W najbliższej wolnej chwili postaram się sprawdzić te elementy, o których napisaliście i podam efekty pracy.
pozdrawiam ;) :spoko

mangierman - 2010-11-13, 19:56

Witajcie
W końcu miałem chwilkę, aby coś pogrzebać w samochodzie. Co do usterki: przy jednym z wentylatorów był przetarty przewód oraz zaśniedziałe były przewody od masy a także wymieniłem pasek od alternatora, gdyż był już w kiepskim stanie. I wszystko wróciło do normy :)
Dzięki wielkie jeszcze raz za dobrą rade,
Pozdrawiam i do zobaczenia w trasie :) :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group