Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Oznaczenie kampera taśmą konturową odblaskową ...

swierzak - 2010-10-25, 12:27
Temat postu: Oznaczenie kampera taśmą konturową odblaskową ...
Co myslicie o oznaczeniu kampera taśmą konturową odblaskową koloru np : żółtego

Tak jak okleja sie naczepy i samochody dostawcze zeby byly bardziej widoczne


janusz - 2010-10-25, 12:32

Czy to jest zgodne z naszym kodeksem drogowym. Nie żebym był przeciwko tylko czasami nasze Prawo o ruchu drogowym nie nadąża za życiem.
swierzak - 2010-10-25, 13:18

janusz napisał/a:
Czy to jest zgodne z naszym kodeksem drogowym. Nie żebym był przeciwko tylko czasami nasze Prawo o ruchu drogowym nie nadąża za życiem.



zgodne bo w krajach uni tylko samochody osobowe nie moga byc tak konturowo oznaczone , a kamper to nie osobówka :) , kolor obrysu tylu moze byc koloru żółtego lub czerwonego , boki bialego lub żółtego . od 2008 kazda wyprodukowana naczepa tira musi byc tak konturowo oznaczona .


Wydaje mi sie ze w przypadku kamperów takie oznaczenie bylo by wskazane poniewaz bardzo podnosi bezpieczenstwo w nocy oraz slabej widocznosci , a kampery to raczej powolne i niewymiarowe pojazdy wiec ostrzegalo by to w pore szybkich kierowcow za nami o zblizajacej sie duzej powolnej szerokiej przeszkodzie :)


Co o takim pomysle sadzicie ?

DAKOTA - 2010-10-25, 16:51

witam

dodaj jeszcze pare swiatelek i tego Mikolaja z Coca Coli (na tyl naturalnie)co jezdzi przed swietami :spoko


i
Wesolych Swiat

DAKOTA




Wydaje mi sie ze w przypadku kamperów takie oznaczenie bylo by wskazane poniewaz bardzo podnosi bezpieczenstwo w nocy oraz slabej widocznosci , a kampery to raczej powolne i niewymiarowe pojazdy wiec ostrzegalo by to w pore szybkich kierowcow za nami o zblizajacej sie duzej powolnej szerokiej przeszkodzie :)


Co o takim pomysle sadzicie ?[/quote]

roger - 2010-10-25, 16:54

DAKOTA napisał/a:
ostrzegalo by to w pore szybkich kierowcow za nami o zblizajacej sie duzej powolnej szerokiej przeszkodzie :)


I niskie wiadukty by ostrzegało ..... może uskoczą ..... ;) :chytry

donald - 2010-10-25, 16:55

na wiadukty to nire tasma odblaskowa a drag jakis by sie zdał lepiej.. :-P
Pawcio - 2010-10-25, 17:02

Zagłębiając się w szczegóły:

http://www.autoakcesoria.com.pl/poradniki/77.html

Ahmed - 2010-10-25, 17:07

Pawcio napisał/a:
Zagłębiając się w szczegóły:
niedozwolone :spoko
janusz - 2010-10-25, 17:24

DAKOTA napisał/a:
podnosi bezpieczenstwo w nocy

W nocy to kampery śpią a nie tułają się po drogach. :haha:

swierzak - 2010-10-25, 17:32

oskp napisał/a:
Pawcio napisał/a:
Zagłębiając się w szczegóły:
niedozwolone :spoko



niedozwolone dla samochodów osobowych i przyczep ponizej 0.75 tony , przeciez pisze jak byk ! a kamper to nie osobówka ani nie przyczepa !

Ja tam zazwyczaj jezdze noca , bo pusto i przyjemniej chlodniej latem a w dzien uprawiam sporty i siedze na plazy a nie na zatloczonej autostradzie :) haha

widze ze nie spotkalem sie tu ze zrozumieniem hehe

Ahmed - 2010-10-25, 17:51

swierzak napisał/a:
widze ze nie spotkalem sie tu ze zrozumieniem hehe


To nie tak jak myślisz , ale zaglądnij do dowodu rejestracyjnego swojego kampera czy tam nie pisze kat. M1

Majki - 2010-10-25, 17:56

swierzak napisał/a:
niedozwolone dla samochodów osobowych i przyczep ponizej 0.75 tony , przeciez pisze jak byk ! a kamper to nie osobówka ani nie przyczepa !


Kamper to jednak bardziej osobówka niż ciężarówka, autobus, czy naczepa lub przyczepa. :spoko

zbychu - 2010-10-25, 18:02

Marko ma obklejonego całego kampera i nieżle to wygląda napewno jest lepiej widoczny
swierzak - 2010-10-25, 19:12

Majki napisał/a:

Kamper to jednak bardziej osobówka niż ciężarówka, autobus, czy naczepa lub przyczepa. :spoko


a co z kamperem "Milka. Jedyna na świecie... " Swistaka ? :diabelski_usmiech jednak bardziej ewidentna osobówka ? hehe :)


oskp napisał/a:


To nie tak jak myślisz , ale zaglądnij do dowodu rejestracyjnego swojego kampera czy tam nie pisze kat. M1


Nie wiem jak to wygląda w Polsce ale ja w swoim dowodzie rejestracyjnym mam kategorie "kamperauto " a w dowodzie osobówki mam "personenauto" więc ? ....i żadnego M1 tam nie ma :)

A kamper to na pewno nie samochód osobowy , chociażby patrząc pod względem innych opłat za podatki i ubezpieczenie osobówki i kampera

kimtop - 2010-10-25, 19:24

swierzak napisał/a:
A kamper to na pewno nie samochód osobowy


Według Urzędu Celnego-OSOBOWY!!!!!!!

swierzak - 2010-10-25, 20:26

kimtop napisał/a:
swierzak napisał/a:
A kamper to na pewno nie samochód osobowy


Według Urzędu Celnego-OSOBOWY!!!!!!!


bo urząd celny to relikt przeszłości z czasów kiedy jeszcze nie było UE i jeszcze były jakieś granice hehe . Poza tym co ma urząd celny do regulacji ECE 48 ?




Tu w linku poniżej treść regulacji i co ciekawe są tu opisy kategorii M1 M2 M3 N1 N2 N3 O1 O2 O3 , są nawet piktogramy przedstawiające która regulacja ma zastosowanie do której klasy i co dziwne w rozdziale dotyczącym właśnie konturowych odblasków jest piktogram kampera a pisze że niedozwolone w Klasie M1 więc dosyć to zagmatwane albo musi to być legalne tylko jesli kamper ma większą masę niż 3500 tony ... chyba :)

http://www.hella.com/hell...2005_EN_HKG.pdf

Co ciekawe pytałem policjantów z lokalnej drogówki czy wyklejenie konturowe kampera jest legalne i .... powiedzieli że jesli ma to podnieść bezpieczeństwo na drodze to jak najbardziej i nawet pochwalili za pomysł :) hehe


Więc mając kampera 3100 kg można czy nie można oklejać konturów według ECE 48 ?

Majki - 2010-10-25, 22:29

[/quote] a co z kamperem "Milka. [/quote]

Milka to wyjątek, który potwierdza regułę ;)

Ahmed - 2010-10-25, 22:33

Majki napisał/a:
Milka to wyjątek, który potwierdza regułę


Nie do końca , data pierwszej rejestracji Milki zwalnia ją z tego obowiązku :spoko

swierzak - 2010-10-26, 01:07

oskp napisał/a:

Nie do końca , data pierwszej rejestracji Milki zwalnia ją z tego obowiązku :spoko



jakim obowiązku ? ....przepraszam ale zdążyłem się już pogubić w temacie :mrgreen:

lepciak - 2010-10-26, 12:29

swierzak
Cytat:
albo musi to być legalne tylko jesli kamper ma większą masę niż 3500 tony ... chyba

Czyli legalne oklejanie mamy z głowy gdyż nikt z nas nie ma kampera o takiej masie chyba, że właśnie dostosowuje czołg lub walec drogowy do wypraw turystycznych.

swierzak - 2010-10-31, 02:52

No niestety nie można okleić odblaskowego konturu , ale ..... :diabelski_usmiech i tak żeby kamper był bardziej widoczny to trochę go wykleiłem taką odblaskową taśmą , nie cały kontur ale zawsze coś .

Z tyłu pod zderzakiem mam taką wysuwaną szufladę na różne rzeczy i to właśnie ją wykleiłem odblaskową taśmą koloru żółtego ,oraz 2 punkty na krańcach zderzaka
( ewentualnie mogę je zmienić na czerwone odblaskowe te 2 żółte punkty )

:lol: a oto efekty widoczności w nocy z bliska :

pirat666 - 2010-10-31, 09:26

swierzak, Mogę cie prosić o fotki tego patentu szyfladowego ?
detale jak to jest zrobione, co tam się mieści itp
jako że mam niemal takiego samego a w tym miejscu również mam miejsce
tylko się zastanawiałem aby zrobić taką szufladę ale wysuwaną na bok
z tyłu mam hak

Świstak - 2010-10-31, 09:51

Co do typów pojazdu to ogólnie bardzo ciekawa historia bo:.....

1. Milka MUSI mieć przykręcone tablice ze skośnymi pasami, bo jest to pojazd długi i ciężki, a nie jest autobusem (autobusy są z tego obowiązku zwolnione).
2. Milki nie dotyczą ograniczenia wagowe gdy na znaku ograniczającym jest narysowana ciężarówka, bo nie jest to pojazd ciężarowy. Dotyczą ją ograniczenia wagowe gdy na znaku nie ma symbolu ciężarówki.
3. Cinqecento z kratką nie może wjechać tam gdzie jest zakaz poruszania ciężarówek oraz nie może wyprzedzac gdy jest zakaz wyprzedzania przez pojazdy ciężarówe bo jest POJAZDEM CIĘŻAROWYM! Dotyczy to wszystkich pojazdów osobowych z zamontowaną kratką i wpisem w dowodzie "pojazd ciężarowy"
4. Milka ma w dowodzie to co wasze kamperki: pojazd SPECJALNY, nie osobowy, nie ciężarowy, nie autobus. Przeznaczenie - kempingowy. Dotyczą ją te same ograniczenia co tradycyjnych kamperów. Ma również te same przywileje.

Co do ewentualnego spotkania z policją gdy ma się przyklejone taśmy odblaskowe... Stróże prawa (doświadczeni) cenią ludzi którzy na drodze dbają o bezpieczeństwo własne i innych użytkowników. Sami również często naginają przepisy jeżdżąc na kogutach niebieskich i czerwonych. Zgodnie z prawem czerwone koguty winny być włączone wyłącznie w czasie prowadzenia kolumny i powinien je mieć włączony wyłącznie pojazd pierwszy i ostatni. Jak wiemy bardzo często pojedynczy radiowóz ma włączone wszystko co się da po to by stać się jeszcze bardziej widocznym. Młodzi - gniewni mogą się doszukiwać błędów w interpretacji, lecz jeśli ograniczenie dotyczy wyłącznie pojazdów osobowych, to nie dotyczy kampera ani cinquecento z kratką.

Podsumowując - pojazd specjalny to nie pojazd osobowy. Jeśli zakaz dotyczy wyłącznie pojazdów osobowych to nie dotyczy pojazdów specjalnych czyli naszych kamperków.

Świstak - 2010-10-31, 11:05

Nareszcie ktoś sprawdził!!!
Adi: Zgadza się. Choć nie wszystko. Różnice dotyczą zwłaszcza nieszczęsnego znaku B5... NIe jest to miejsce aby roztrząsać uprawnienia i ograniczenia Milki (przynajmniej nie to było moją intencją) lecz aby zmotywować nas wszystkich do czytania przepisów!!!
Czemu jednak nie zabrałeś głosu wcześniej???

Świstak - 2010-10-31, 11:17

Zatem dochodzimy do momentu gdzie należy przypomnieć Administracji o zaniedbanym dziale w którym będzie umieszczona interpretacja przepisów które nas dotyczą. Dobrze by było aby pod interpretacją podpisała się osoba funkcyjna (reprezentant Ministerstwa lub WRD). Jak widać interpretacje (przyzanje się bez bicia że moja interpretacja była częściową podpuchą) mogą być niewłaściwe z racji niedoczytania lub pamiętania "starych" przepisów. Z czasem mógłby powstać z tego mini-poradnik który z pomocą naszego miesięcznika otrzymalibyśmy w postaci drukowanej do wożenia w kamperku.

PTTCC powinno chyba też nawiązać stałą współpracę z WRD w celu bieżącego wyjaśniania takich właśnie wątpliwości.

doris i archie - 2010-10-31, 13:53

mym skromnym zdaniem jestem za , bo sam zadaje sobie pytanie co będzie mi wolno a co nie tak wielkim kamperkiem itd .
Pozdrawiam wszystkich :spoko

Świstak - 2010-10-31, 13:57

Chyba stworzymy osobny temat w którym będziemy wyjaśniać prawdy i mity. Wbrew pozorom tych ograniczeń nie ma aż tak wiele, ale trzeba mieć ich świadomość jak choćby ogranicznika prędkości lub tacho.... Czasem brak przecinka w ustawie powoduje spore zamieszanie... art 66
1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu:

1. specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i jednostek ochrony przeciwpożarowej;
2. zabytkowego;
3. nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości większej niż odpowiednio określone w ust. 1a;
4. używanego do prowadzenia badań naukowych na drogach;
5. przeznaczonego wyłącznie do robót publicznych na obszarach miejskich.


Zatem czy pojazd specjalny powyżej 3,5 tony musi mieć ogranicznik? Bo z zapisu można by wnioskować (z racji braku przecinka), że nie musi bo jest specjalny (choć pewnie ustawodawca miał na myśli że dotyczy zarówno specjalnych jak i używanych do celów specjalnych w/w instytucji). To już dotyczy nie tylko Milki (która nawiasem mówiąc ogranicznik taki posiada choć konstrukcyjnie ten egzemplarz nie był przystosowany do rozwijania prędkości ponad 100 km/h z racji krótkiej skrzyni), ale i kulku innych kamperów. A skoro nie wiedzieć skąd wzięły się w tym zapisie wspominki o pojazdach specjalnych (w pkt 1 wspomniane zostały ciężarowe, autobusy i ciągniki samochodowe), to czy ktoś nie doczepi się o kamper z przyczepą jako zespół pojazdów przekraczający 3,5t????

To już zagadnienia na inny wątek, który mam nadzieję założy i popilotuje PTTCC. Potrzebna nam coraz bardziej wykładnia pod którą ktoś się podpisze!

swierzak - 2010-11-01, 16:29

Świstak napisał/a:
1. Milka MUSI mieć przykręcone tablice ze skośnymi pasami, bo jest to pojazd długi i ciężki, a nie jest autobusem (autobusy są z tego obowiązku zwolnione).
.


Ok musi ale czy mój "mniejszy" kamperek moze miec takie zólte tasmy odblaskowe ukosne ? czy moge dostac jakis mandat i bede musial wtedy odklejac gdzies na autostradzie ? :)

Fux - 2010-11-01, 16:32

swierzak napisał/a:
Ok musi ale czy mój "mniejszy" kamperek moze miec takie zólte tasmy odblaskowe ukosne ? czy moge dostac jakis mandat i bede musial wtedy odklejac gdzies na autostradzie ?

Bardziej zasadne byłoby zamontowanie z tyłu tasmy koloru czerwonego, a z boku pomarańczowego.
Ta żółto czarna oznacza przeszkody NIERUCHOME, umieszczone w pasie drogowym lub inne miejsca w ciągach komunikacyjnych.
Możesz mieć problem...

Ahmed - 2010-11-01, 17:28

swierzak napisał/a:
Ok musi ale czy mój "mniejszy" kamperek moze miec takie zólte tasmy odblaskowe ukosne ?


Nie powinien , tymi tablicami oznacza się pojazdy lub zespoły pojazdów o DMC powyżej 12 ton lub długości powyżej 8 metrów :spoko

swierzak - 2010-11-01, 17:37

Fux napisał/a:
Ta żółto czarna oznacza przeszkody NIERUCHOME, umieszczone w pasie drogowym Możesz mieć problem...


hehe no jak kamper stoi to jest nieruchomy :) chyba ze jak bede ruszal to bede zakrywal :) ( np taki patent na przycisk w kabinie , silniczek i klapke która zakrywa te odblaski podczas jazdy .... ufff drogo wyjdzie mnie taki patent ) :-P chyba lepiej odkleic ? jaki problem moge miec ? mandat ? czy tylko opierdol i zrywanie przy policji ?

Fux - 2010-11-01, 18:35

Może byc gorzej i drożej...
Laweta, parking, te sprawy...
Może zakończyć się na kilku k€... :(

swierzak - 2010-11-01, 18:54

Fux napisał/a:
Może byc gorzej i drożej...
Laweta, parking, te sprawy...
Może zakończyć się na kilku k€... :(


A taka sama żółta linia bez tych ukośnych ? tak jak na fotce poniżej też nie można ?
....bo tylko zakleiłem całą taśmę żółtą takimi ukośnymi i będzie łatwo usunąć te ukośne nieodblaskowe



Fux - 2010-11-01, 19:22

Na logikę, to z tyłu powinny być światła odblaskowe czerwone...
Żółte/pomaranczowe zostaw sobie na bok autka...

Świstak - 2010-11-01, 19:51

Mówimy o żółto-pomarańczowych czy żólto-czarnych???

Jeśli pojazd przekracza długość 8m lub dmc 12 t. musi być wyposażony w tablice czerowno-pomarańczowe ze skośnymi pasami. W przypadku zespołu pojazdów - będą to tablice prostokątne (zółte w środku z pomarańczową obwódką).
http://www.stacja.com.pl/...262/0262_10.htm
Całe rozporządzenie... http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/0262/0262.htm

Oczywiście to tylko część przepisów, bo dochodzą jeszcze przepisy przejściowe, uzupełnienia, poprawki....

piotr05 - 2010-11-01, 22:26

pojazd przekraczajacy 8m żółta tablica z czerwona obwudka

pojazd powyrzej 12t. żółto czerwone ukosne paski (biało-czerwone)

Świstak - 2010-11-01, 23:44

Obawiam się że nie....

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 31 GRUDNIA 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. Nr 32 poz. 0262)

Załącznik nr 10

WARUNKI DODATKOWE DLA POJAZDU DŁUGIEGO I CIĘŻKIEGO

§ 1. Pojazd i zespół pojazdów, o których mowa w § 42 rozporządzenia, powinny być oznakowane tablicami wyróżniającymi, umieszczonymi z tyłu pojazdu prostopadle i symetrycznie do jego osi podłużnej.

§ 2. Tablice wyróżniające dla pojazdu samochodowego powinny składać się z ukośnych pasów umieszczonych pod kątem 45° ± 5° do pionu, o szerokości 100 mm ±2,5 mm, na przemian barwy żółtej, wykonanych z materiału odblaskowego, oraz barwy czerwonej, wykonanych z materiału fluorescencyjnego.

§ 3. Tablice wyróżniające dla przyczepy (naczepy) powinny mieć tło odblaskowe barwy żółtej z obrzeżem fluorescencyjnym barwy czerwonej.

§ 4. Dolne krawędzie tablic wyróżniających powinny być umieszczone nie niżej niż 250 mm, a górne - nie wyżej niż 2.100 mm od powierzchni jezdni.

§ 5. Zewnętrzne boczne krawędzie tablic wyróżniających powinny być umieszczone nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu.

§ 6. W przypadku zastosowania oznaczenia przewidzianego na rysunkach 1 i 2 przykład 4 - odległość między tablicą umieszczoną poziomo i tablicą umieszczoną pionowo nie może być mniejsza niż 200 mm i nie większa niż 300 mm.

§ 7. Wymiary oraz zasady rozmieszczania tablic wyróżniających na pojeździe określają rysunki 1 i 2.

swierzak - 2010-11-02, 00:01

hehe czyli jak nie ma nic o samych żółtych ukośnych w przepisach to co , mogę je mieć ?
.... no bo jak pojazd przekracza 8 ton to MUSI je mieć a jak nie przekracza to nie musi ale czy może ? :haha: skomplikowane te przepisy

Świstak - 2010-11-02, 00:28

Zakończmy konturówki...

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 4 maja 2009 r.
zmieniajàce rozporządzenie tegoż ministra.... (to własnie lubię) z 31.12.2002 (Dz.U. 75 poz 639 2009)
w punkcie 2b zmieniającym ustęp 3 pkt 14 mówi że dopuszczalne jest takie oznakowanie innych pojazdów nie wymienionych jako posiadające takie oznaczenie obowiązkowo, natomiast pkt 2c mówi że owej konturówki nie umieszcza się na pojazdach kategorii M1(samochody osobowe) i O1 (Przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej mniejszej od 0,75 tony). Ciężarowe i specjalne poniżej 3,5t to kategoria N1.

Zatem rozporządzenie dopuszcza stosowanie konturówki we wszystkich pojazdach za wyjątkiem pojazdów zarejestrowanych jako osobowy lub przyczepa lekka.

Co do tablic wyróżniających.... Nie znalazłem nigdzie adnotacji zabraniającej stosowania tych tablic, ale może przegapiłem..... Z drugiej jednak strony zostały przewidziane dla większych pojazdów i mogą mylic kierującego z tyłu, a tym samym stwarzać zagrożenie....

O samych żółtych ukośnych również nic nie widziałem. Jedyne co jest zabronione to oznakowania przewidziane dla pojazdów policji. Z drugiej jednak strony faktycznie same żółte będą w nocy wyglądały jak żółto-czarne i również mogą stwarzać zamieszanie (przeszkody nieruchome)

Jeśli już chcesz - zastosuj czerwone jednolite - będzie to najbardziej naturalne.

Świstak - 2010-11-02, 00:39

Jeszcze jedno Świerzak, mówimy cały czas o pojazdach zarejestrowanych w RP. W Holandii mogą być inne przepisy, a Twoje auto musi spełniać tamtejsze wymagania a nie polskie.
swierzak - 2010-11-02, 01:04

Świstak napisał/a:
Jeszcze jedno Świerzak, mówimy cały czas o pojazdach zarejestrowanych w RP. W Holandii mogą być inne przepisy, a Twoje auto musi spełniać tamtejsze wymagania a nie polskie.



Czy to Polska czy Holandia to jednak jest to Unia Europejska :) a przepisy są chyba zgodne w obu krajach z regulacjami ECE 48

Bo jak to sobie wyobrażasz że gdyby były inne przepisy dotyczące instalacji urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej na pojazdach silnikowych w każdym kraju to musiał byś zrywać lub naklejać inne takie oznakowanie po przekroczeniu granicy państwa ?

Ale ciekawostką jest że tylni kontur w niektórych krajach może być żółty a w innych tylko czerwony .Oczywiście pewnie chodzi o zarejestrowanie pojazdu w takim kraju z takim kolorem jaki jest przewidziany w przepisach :bajer ( przejście badań technicznych itp ) , a samochód zarejestrowany w innym kraju i posiadający inny kolor tylnego konturu który wjedzie na teren kraju w którym ten kolor ma być inny pewnie nie będzie niepokojony przez lokalnych stróżów prawa lub ewentualną inspekcje transportu drogowego . Tak mi się wydaje

łoś - 2010-11-02, 02:26

To ja się wypowiem bardzo autorytatywnie i fachowo. Też mi chodził taki pomysł po głowie i skoro się na tym nie znam to nie próbuję. Jednak zawsze można się okleić i jechać na przegląd. Jak dopuszczą do ruchu to olewać kontrole. Mnie się przypomina zakazane trzecie światło stop, a dziś to normalka. Przepisy to jedno, a rozsądne nowości nie ujęte w przepisach to drugie. :spoko
pirat666 - 2010-11-02, 09:03

ja sobie chyba z tyłu nakleję taki duży odblaskowy znak ograniczenia prędkości do 70 km/h hi hi

i tekst "SZYBCIEJ NIE DAM RADY"
:haha: :haha: :haha:

pirat666 - 2010-11-02, 12:21

maciejhonorata napisał/a:
4. Organ rejestrujący pojazd może ustalić dla indywidualnego pojazdu dopuszczalną
prędkość niższą niż określona w art. 20, jeżeli jest to uzasadnione konstrukcją
lub stanem technicznym pojazdu. Ograniczenie prędkości należy uwidocznić na
znaku umieszczonym z tyłu pojazdu."


czyli muszę taki wyświetlacz "duży" z aktualną prędkością jaką się poruszam :)
czy to też zabronione ? :szeroki_usmiech


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group