| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Podpory tył
Jary70 - 2010-11-14, 19:07 Temat postu: Podpory tył Nie mogę znaleść informacji więc zakładam temat:
Jestem w trakcie remontu kamperka i zdemontowałem fabryczne podpory tylnie, umieszczone były pomiędzy ramą podwozia a tylnym zderzakiem, na dość solidnej konstrukcji. Są dość ciężkie i sfatygowane. Czy reanimować i montować? Czy nie montować ? Czy często używacie takich podpór, rdza na moich wskazuje, że były używane sporadycznie.
Proszę o pomoc
papamila - 2010-11-14, 19:30
Z moich obserwacji wynika że karawaning kamperowy
odchodzi od podpór,
sam stawiałem je sporadycznie, i szybko mi się znudziło
bo i male kiwanie auta nikomu nie przeszkadza
moim zdaniem- zdemontuj, odzyskasz trochę wagi
Krystian - 2010-11-14, 19:31
Remontować i zakładać.
Służą one do stabilizacji kampera na postoju, garnek z gotującą się wodą nie spadnie z kuchenki, gdyż nie będzie można rozkołysać domku na resorach.
Uwaga, podpory nie służą do podnoszenia kampera.
Tadeusz - 2010-11-14, 19:38
| Krystian napisał/a: | Remontować i zakładać.
Służą one do stabilizacji kampera na postoju, garnek z gotującą się wodą nie spadnie z kuchenki, gdyż nie będzie można rozkołysać domku na resorach.
|
Niektórzy Koledzy przekonują mnie, że cel stabilizacji jest zgoła inny.
Krystian - 2010-11-14, 19:40
pomyłka
AUTOJUR - 2010-11-14, 19:41
Jak się Camper rozkołysze to też fajnie
roger - 2010-11-14, 20:08
Jak już remontujesz to pomyśl o pneumatyce na tył efekt uzyskasz ten sam plus większy komfort prowadzenia obciążonego samochodu. Przyznam się że z lenistwa nie rozkładałem nigdy podpór a jak się buja wieczorami to pewnie od wiatru .... wiesz duża powierzchnia boczna to i przy bezwietrznej pogodzie jak żagiel działa ....;)
Kliny tak podpory nie ....
Andrzej 73 - 2010-11-14, 20:09
My w naszym kamperku nie mamy zamontowanych na stałe podpór. Jest Super , pożegnałem się z kręceniem korbką jak to miało miejsce podczas użytkowania przyczepy. Na dłuższe postoje używam podpory tego typu:
http://www.movera.com/sho...ts[sword]=78180
kimtop - 2010-11-14, 20:17
| roger napisał/a: | | to pomyśl o pneumatyce na tył efekt uzyskasz ten sam |
Tu się nie zgodzę.Podpory służą do czego innego niż poduchy.
Sam zawsze podpieram auto gdy staję dłużej niż na jedną noc.
Również pod domem auto zawsze mam na podporach.Odciążają resory i opony podczas długiego postoju.
ekosmak.dabrowska - 2010-11-14, 20:20
| AUTOJUR napisał/a: | | Jak się Camper rozkołysze to też fajnie |
Ewa nie lubi jak alkowa robi tak: iu, iu,iu.
Jary 70.- I Papamila ma rację i Krystian ma rację. Może spytaj swojej połowy ?:
Jary70 - 2010-11-14, 20:21
Dzięki za podpowiedzi myślałem o podporach nie stałych.
A takie bujanko wieczorkiem jeżeli nie zakrótkie to niezły lans
roger - 2010-11-14, 20:22
A czym Mareczku odciążasz przód ... ?
PS
Od strony technicznej masz rację dodatkowo powinno się zmieniać miejsce aby równomiernie obciążać opony ...etc ..... tylko kto to robi ...;)
ARCADARKA - 2010-11-14, 20:38
| Andrzej 73 napisał/a: | My w naszym kamperku nie mamy zamontowanych na stałe podpór. Jest Super , pożegnałem się z kręceniem korbką jak to miało miejsce podczas użytkowania przyczepy. Na dłuższe postoje używam podpory tego typu:
http://www.movera.com/sho...ts[sword]=78180
|
no tak Andrzeju wszyscy jesteś super męscy ,elektronika ,,,,,,,,guziczki do wszystkiego ,,,,,,,a brzuchy wam rosną ,chyba więcej facetów z CT ma chorobę tak zwaną lustrzankę ,kręcić mu się nie chce ,,,,korbą ,no nie mogie
co złego to nie ja tłuściochy
kimtop - 2010-11-14, 20:40
| roger napisał/a: | | A czym Mareczku odciążasz przód ... ? |
Przód odciążam ponad dwumetrowym zwisem za tylną osią.
StasioiJola - 2010-11-14, 20:43
Marku - nie wiedziałem, ze mozna mieć taki zwis!!!!
kimtop - 2010-11-14, 20:45
Można Stasiu,można
ekosmak.dabrowska - 2010-11-14, 20:51
| ARCADARKA napisał/a: | | chyba więcej facetów z CT ma chorobę tak zwaną lustrzankę |
A co, na forum b.łatwo być mi męskim
Dareczku nie gaś, iskierki co jeszcze drzemie w nas
ARCADARKA - 2010-11-14, 20:53
| ekosmak.dabrowska napisał/a: | | ARCADARKA napisał/a: | | chyba więcej facetów z CT ma chorobę tak zwaną lustrzankę |
A co, na forum b.łatwo być mi męskim
Dareczku nie gaś, iskierki co jeszcze drzemie w nas |
męskim ,może to ,źle ujęłam,sorki jak kogoś zadrażniłem
SlawekEwa - 2010-11-14, 20:57
| ARCADARKA napisał/a: | | męskim ,może to ,źle ujęłam,sorki j |
A Ty co -zniewieściałeś
ARCADARKA - 2010-11-14, 21:10
| SlawekEwa napisał/a: | | ARCADARKA napisał/a: | | męskim ,może to ,źle ujęłam,sorki j |
A Ty co -zniewieściałeś |
witaj Sławku jak ja was dawno nie widziałem ,pozdrów małżonkę
no sam nie wiem kto ja
roger - 2010-11-14, 21:10
Marku ale ten 2 metrowy zwis za tylną osią przestaje być dźwignią po rozstawieniu podpór jak już sie w fizykę zagłębiamy ....
PS
Swoją drogą imponujący zwis ....
kimtop - 2010-11-14, 21:12
| roger napisał/a: | | Marku ale ten 2 metrowy zwis za tylną osią przestaje być dźwignią po rozstawieniu podpór jak już sie w fizykę zagłębiamy .... |
I właśnie po to są podpory
roger - 2010-11-14, 21:34
A co wtedy z przodem bo "odciążenie poprzez tył" przestaje działać .....
PS
Wiem zamykasz amorki ...
kimtop - 2010-11-14, 21:54
| roger napisał/a: | | Wiem zamykasz amorki ... |
Nie.
Wtedy kamper stoi na czterech kołach.A nie na dwóch tylnych.
Zmorą wszystkich długich kamperów jest przeciążenie tyłu.Zdarzało mi się ,że w czasie jazdy na wybojach(Bułgaria,Słowacja)włączała się trakcja jazdy (t/zn przód frunął).
Jeśli ktoś ma rozkład obciążeń osi 50/50 to moje gratulacje
tolo61 - 2010-11-15, 02:32
A mój zwis ma tylko 70cm.....
I nie frunie....... tylko.....wisi....
Krystian - 2010-11-15, 12:30
| kimtop napisał/a: | | roger napisał/a: | | Wiem zamykasz amorki ... |
Nie.
Wtedy kamper stoi na czterech kołach.A nie na dwóch tylnych.
Zmorą wszystkich długich kamperów jest przeciążenie tyłu.Zdarzało mi się ,że w czasie jazdy na wybojach(Bułgaria,Słowacja)włączała się trakcja jazdy (t/zn przód frunął).
Jeśli ktoś ma rozkład obciążeń osi 50/50 to moje gratulacje |
Marek, wystraszyłeś mnie, w moim nowym jest taki zwis jak poniżej na zdjęciu.
Boję się że będę fruwał.
kimtop - 2010-11-15, 13:38
Ho,ho.Gratuluję nowego nabytku.
Może zrobimy ranking najdłuższych zwisów
Mój ma 242cm.
Krystian - 2010-11-15, 15:06
| kimtop napisał/a: | Ho,ho.Gratuluję nowego nabytku.
Może zrobimy ranking najdłuższych zwisów
Mój ma 242cm. |
Dzięki za gratulacje.
Dobra mam zwis krótszy od Twojego, ale podpory postojowe dokupię (takie jak pokazał Andrzej 73).
A propo "zwisów" kiedyś kupiłem krawat, na metce było napisane "ZWIS MĘSKI"
andreas p - 2010-11-15, 16:13
Oj dawno ten krawat kupiles dawno
Skorpion - 2010-11-15, 18:05
| Krystian napisał/a: | | "ZWIS MĘSKI" |
to jeszcze powinno byc dopisane ozdobny
Andrzej 73 - 2010-11-15, 18:17
| Krystian napisał/a: | | ale podpory postojowe dokupię (takie jak pokazał Andrzej 73). |
I myślę , że będą dobre nawet przy tak długim zwisie
Krystian , nie chwaląc się , też mam taki zwis
koko - 2010-11-15, 18:44
Panowie a może coś takiego
www.ep-hydraulics.nl
Krystian - 2010-11-15, 20:51
| Andrzej 73 napisał/a: | | Krystian napisał/a: | | ale podpory postojowe dokupię (takie jak pokazał Andrzej 73). |
I myślę , że będą dobre nawet przy tak długim zwisie
Krystian , nie chwaląc się , też mam taki zwis
|
Andrzej zlituj się, masz taki sam "Zwis męski" czy zwis za tylną osią w kamperze?
Bo piszemy w temacie podpory.
Andrzej 73 - 2010-11-16, 21:56
| Krystian napisał/a: | Andrzej zlituj się, masz taki sam "Zwis męski" czy zwis za tylną osią w kamperze?
Bo piszemy w temacie podpory. |
Ja cały czas piszę w temacie podpory i omawiam zwis za tylną osią ....coby go podeprzeć.
StasioiJola - 2010-11-16, 22:00
Ja uważam, że nasze zwisy najlepiej podeprzec ręką i to damską
I zwisy przestaną byc zwisami!!!!
Andrzej 73 - 2010-11-16, 22:04
| StasioiJola napisał/a: | Ja uważam, że nasze zwisy najlepiej podeprzec ręką i to damską
I zwisy przestaną byc zwisami!!!! |
Bez komentarza
roger - 2010-11-16, 22:09
Upssss no nie mów że nie działa ....
łoś - 2010-11-16, 22:55
| roger napisał/a: | | Upssss no nie mów że nie działa .... |
działa na działo, oj to się działo
Tadeusz - 2010-11-16, 23:20
Gawędziarze.
MAWI - 2010-11-17, 15:59
Można pomyśleć o kamperku z podwójną osią tzw.tandem i ten problem raczej odpada
Andrzej 73 - 2010-11-17, 23:14
| MAWI napisał/a: | | Można pomyśleć o kamperku z podwójną osią tzw.tandem i ten problem raczej odpada |
Wiesiek ,
Jaki problem długi zwis czy podpory
Proszę rozbuduj treść Twojej wypowiedzi.
roger - 2010-11-17, 23:23
Wiesiu się "przejęzyczył" miało być .....problem opada ...a nie problem odpada ....
MAWI - 2010-11-18, 08:19
Macie racje chłopaki o 15,59 to ja jestem przeważnie głodny i w związku z tym mogłem pisać głupoty ,bardzo przepraszam ,więcej nie będę.
MAWI - 2010-11-18, 19:29
Co się nie odzywacie?
roger - 2010-11-18, 20:44
Pewnie mamy za duży zwis Wiesiu ....
Andrzej 73 - 2010-11-19, 08:54
Robert , to pochwal się jaki masz zwis ......w swoim kamperku
roger - 2010-11-19, 09:09
No z tą długością to mnie tu koledzy biją na głowę .....
A ja ....... nie mierzyłem .....
PS
Wiola jest b.zadowolona .....
Andrzej 73 - 2010-11-19, 09:45
| roger napisał/a: |
No z tą długością to mnie tu koledzy biją na głowę .... |
Jeśli to Cię pocieszy , to nie jest tak źle , mają krócej.
| roger napisał/a: | | Wiola jest b.zadowolona ..... |
A to jest najważniejsze
Pawcio - 2010-11-25, 20:21
W Danii widzieliśmy podpartego na czymś takim Meśka. Oczywiście ze znakiem D.
WINNICZKI - 2010-11-25, 20:49
Mówisz i masz w Polsce wystarczy wejść na www.elcamp.pl i dział pt.Goldschmitt (podpory)
Endi - 2010-11-25, 21:02
| roger napisał/a: | | Taki mam "zwis" .... |
To musisz Robercie kłaść na ...dyszel
martini44 - 2010-12-05, 10:25
Koledzy czy używanie podpór w kamperkach jest wymagane czy zalecane ???? Wiadomo na postojach potrzebne aby nie bujało domkiem ale gdy np przez zimę nikt do niego nie wchodzi to też trzeba??? Resory i opony najbardziej obciążanie są przecież podczas jazdy na dziurach z pełnym obciązeniem itp..... Bez podpór jednak można szybciej zmienić pozycje opony aby nie straciła swoich "krągłości"
roger - 2010-12-05, 10:38
| martini44 napisał/a: | Bez podpór jednak można szybciej zmienić pozycje opony aby nie straciła swoich "krągłości" |
Tez jestem tego zdania i tak właśnie robię ...... owszem przyczepę podpierałem ale to była jednoosiówka więc siłą rzeczy podpory odciążały oś i opony .... w kaperze odciązenie osi tylnej powoduje dociążenie osi przedniej ....itd itp ...więc po mojemu robi się błędne koło ...
Co innego stabilność podczas wypoczynku .... to się przydaje na zatłoczonym kampingu np ....
TomekW - 2010-12-05, 16:36
| roger napisał/a: | w kaperze odciązenie osi tylnej powoduje dociążenie osi przedniej ....itd itp ...więc po mojemu robi się błędne koło ... |
Dziwne, mi się wydaje, że raczej spowoduje przeniesienie obciążenia z osi tylnej na podpory, ale może źle kombinuję?
Fux - 2010-12-05, 16:38
Podnieść przód i tył i po problemie. Na ramie oczywiście...
roger - 2010-12-05, 16:43
| TomekW napisał/a: | ale może źle kombinuję? |
Sztywna belka i dwa punkty podparcia przymocowane do niej ..... rozrysuj siły
Sławuta - 2010-12-11, 05:37
Zwis (zwłaszcza pokaźny) mógłby się być może opierać na takiej…torbie . Air Jack (Exhaust) różnych producentów unosi spokojnie nawet ponad 4 tony. Sam nie macałem, nie wiem na ile skuteczne. Można by odciążyć zawieszenie i oponki a oprócz tego stosować jako lewarek i lift do wydobywania się z tarapatów. Swoją drogą tam jest chyba jakiś cwaniutki ten zawór zwrotny. Po mojemu (może się mylę) podnosząc pojazd wytwarzamy duże ciśnienie wewnątrz i nie zadusza to silnika, któren ma siłe to nadymać nawet na biegu jałowym. Może chodzi o to, iż masa rozkłada się na większą powierzchnię? Oczywiście nie wiem jak z trwałością i ew. stratami ciśnienia i może też ktoś przytulić szybko taki wynalazek pod nieobecność gospodarza .
http://www.youtube.com/watch?v=QP64ONi9auY
kimtop - 2010-12-11, 17:48
Kilku naszych kolegów stosuje takie podnośniki
gino - 2010-12-11, 18:44
to wy podnosicie na tych podporach tyl?
przeciez one sluza tylko do podpierania, aby autko sie nie bujało.. a nie jak kobylki do ''wieszania'' na nich kamperka...
tzn ja ich tak wlasnie uzywam....
OMEGA - 2010-12-11, 20:25
[
to wy podnosicie na tych podporach tyl?
przeciez one sluza tylko do podpierania, aby autko sie nie bujało.. a nie jak kobylki do ''wieszania'' na nich kamperka... [/quote] | gino napisał/a: | to wy podnosicie na tych podporach tyl?
przeciez one sluza tylko do podpierania, aby autko sie nie bujało.. a nie jak kobylki do ''wieszania'' na nich kamperka...
tzn ja ich tak wlasnie uzywam.... |
Gino masz rację , wielu z nas przesiadło się z przyczep na campery i tu jest coś innego
w przyczepie podpory służą do poziomowania a w camperze tylko do utrzymania by pojazd się nie kiwał przy wsiadaniu i wysiadaniu .
Kilka razy próbowałem wypoziomować auto i okozało się że ząbki które służą do podnoszenia się zużyły i już nie trzymały.
|
|