Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Czy ktoś był by zainteresowany formą ???

tolo61 - 2010-11-15, 02:20
Temat postu: Czy ktoś był by zainteresowany formą ???
Witam Wszystkich... :ok
Mimo tego że miałem i mam kamperka to jednak kiedy przychodzi jesień , zima. Wieczory długie, brak jakiegoś " normalnego " zajęcia :haha: . To nachodzą mnie różne myśli.
Od dłuższego czasu chodzi za mną pomysł zrobienia "SWOJEGO" kampera.
Nie jestem krezusem finansowym tak że chciał bym, zrobić to we własnym zakresie, i w miarę nie drogo.....Czy jest na to szansa????? Czy da się ?????
Patrząc na to co robi Krzysiu F68 ,jestem pełen podziwu.
Sam remontowałem swoje wynalazki i wiem ile zdrowia to kosztuje .
Borykamy się z problemem zewnętrznego oklejania ścian. Szukamy najlepszego rozwiązania .
Na swoim przykładzie wiem ile nerwów mnie to kosztowało.
Marszczy się , nie dolega , połacie są pofałdowane jak tu jest dobrze to tam odejdzie....cholera człowieka bierze .
Patrząc na to co zrobił Rysiol zastanawiam się ,ilu jeszcze będzie miało podobne problemy.
A jednak rozwiązanie , stare ale dobre , było przy produkcji N126
Laminat......
Do dzisiaj , nie zalewa , nie gnije , jak jest dziura to szybko i we własnym zakresie ,reperaturką się naprawi ...itp, itd.
Dlatego mam pytanie ...ilu było by chętnych na ......zrobienie formy , części mieszkalnej półintegrala ...
Tj. ścian bocznych ,tylnej i przedniej ściany , oraz dachu ..
Myślę o formie uniwersalnej , pasującej do każdej ramy .
Nie dłuższej niż ~ 4,5m , tak aby długość całkowita auta nie przekraczała 6m .
Czy skórka warta wyprawki????
Kiedyś to znaczy dwa lata temu , gość w okolicach Nowego Sącza chciał ode mnie ok 20 tyś zł za formę....
Odpuściłem sobie temat ze względów finansowych .
Ja jako jednostka ,to na taką kasę się nie piszę.
Może ktoś coś na ten temat wie , może zna , może też chciał, może, może , może.....
Kiedyś na allegro było kopyto ala alkowa cena zchodziła z 25000-10000 jednak ja myślę o pólintegralu.
Czekam na Wasze opinie....a może też za chętnymi do podjęcia życiowego wyzwania..... :mrgreen:
Pozdrawiam
:spoko

gino - 2010-11-15, 06:53

to kopyto z allegro to chyba alkowa...chociaz, nie wiem, czy nie pol/integral...
bo dosc niska ta ''nadbudówka'' ....
http://allegro.pl/kamping...1242361128.html

AUTOJUR - 2010-11-15, 06:54

Pokazuje się na Allegro cały czas ta sama forma ,cena ostatnio chyba ponize 10 tyś.Tylko czy warto to kupić? Cały czas myśle o zrobieniu Campera ale wykorzystując już gotowy pojazd z zabudową . :bigok http://allegro.pl/renault...1314679198.html
krynia i stan - 2010-11-15, 07:08

No fajna idea Jareczku, trzeba to jeszcze przemyśleć ale chyba byłbym za :bigok
ptasznik - 2010-11-15, 07:52

Może się przydać...

http://www.roadbook.pl/go...d=150&idc=id_15

f68 - 2010-11-15, 15:25

kolego głowa do góry
da się zrobić wszystko
oczywiście chciec i mieć cierpliwość do czynnika ludzkiego czyli procwników
najgorsze jak dostana wypłatę kilka dni :pifko i jeszcze :pifko i jeszcze :pifko i na kaca :pifko

rysiol - 2010-11-15, 21:28

Witam!
Miewam podobne pomysły jak Ty. Myślę, że dzięki temu, iż coś robimy, opisujemy, wymieniamy się doświadczeniami będzie coraz mniej takich wpadek jak moja z oklejaniem ścian, a coraz więcej takich perełek jak robota f68. Cóż błędów nie popełnia ten, co nic nie robi. Dzisiaj mam już niejaką wiedzę i na jej podstawie jestem przekonany o możliwości stworzenia swojego kampera. Podstawą do budowy własnego pojazdu musi być rzetelne określenie czego od niego oczekujemy, jakie musi spełniać wymogi.
Pierwsza sprawa nad jaką się zastanawiam to co lepsze alkowa czy półintegral. Gdy rozważam wszystkie za i przeciw cały czas wychodzi mi że lepsza alkowa. Porównuje gabaryty poszczególnych kamperów. W produktach tych samych firm tak to wygląda sprawa wysokości Arca alkowa- 3130, półintegral-2900 , Pilote a- 3050,p- 2850, Mobilvetta a-3050, p-2750, czyli około od 23 do 30 centymetrów różnicy w wysokości , a na długości można zaoszczędzić szerokość dwuosobowego łóżka.

IAAN - 2010-11-15, 23:19

Ta forma która jest na alegro moim zdaniem nadaje się prędzej na koniowóz ,meblowóz niż na kampera co to za alkowa dł może z pół metra szybciej jako schowek na pasy lub siano
I waga tego całego sprzętu taka że bez wózka widłowego nie podchodź
Też myśle cały czas nad zbudowaniem nowej zabudowy ten pomysł rodzi się powoli w mojej głowie choc łatwiej było by zbudowac alkowę to jednak skłaniam się bardziej do półintegrala ,myslę jednak że nie warto robic takiej formy jak ta z allegro lepiej moim zdaniem zrobic przód i tył a sciany zbudowac na tradycyjnym stelażu pokrytym laminatem szklanym i wszystko złożyc z takich części składowych sciany ,przód tył i dach z tymże dach zrobic tak aby nachodził na sciany boczne coś takiego jak ma chyba nasz kolega Waldi i chyba Donald
Na razie zbieram wiedzę na temat wyglądu takiego przodu i tyłu mam swojego faworyta ale aby stworzyc formę trzeba mieć model 1:1 albo go zbudowac myślałem jak sciągnąc wymiar dachu nad szoferką aby forma pasowała idealnie na kabinę kierowcy i stwierdziłem że najlepiej będzie kupic odcięty dach takiej kabiny i resztę budowac na tym dachu do wysokości łączenia ścian bocznych z dachem zabudowy zacząłem gromadzic materiały może do lata coś się z tego urodzi

Jeśli masz jakąś możliwośc zdobycia takiej formy na przód zabudowy półintegrala na stary model ducato/j5 to byłbym zainteresowany
Sciany budował bym z takiego laminatu jak na zdjęciu (jest to wyrób własny nie wiem czy można kupic ) myślałem o zrobieniu całkowitej sciany w jednym elemencie jest to do wykonania ale trzeba mieć stół o wymiarach ciut większych niż sciana tj ok. 220cm na 450 cm na długości w moim przypadku założyłem długośc zabudowy 450 cm co dało by całośc na aucie ok. 6600 cm z kabiną
Można by też wykonac np. w 3 częściach np. 220 cm wysokośc i po 150 cm szerokośc i połączyc na szkielecie ale mniej zabawy było by przy całościowym wykonaniu sciany (płyty
laminatu )

loguję się do tematu i będę go bacznie sledził

tolo61 - 2010-11-16, 00:53

:spoko
Faktycznie forma z Allegro , jak pierwszy raz została wystawiona ,w opisie miała Koniowóz
Z czasem nazwa została zmieniona... :haha:
Irek ...też popieram Twojego faworyta ze zdjęcia 3jpg
Niestety, nie mogę się zgodzić co do wysokości...
Oczywiście jeżeli jest to rama oryginalna ,może i różnica wysokości z alkową jest nie za duża.
Lecz jeżeli jest to rama alko, niska ,to już niestety inna bajka.
A właśnie mnie interesuje niskie zawieszenie.
Inne auto, po prostu nie zmieści mi się do garażu.... / wysokość bramy wjazdowej to 2,48 a mój ma jeszcze ok4 cm zapasu / :haha:
Pozwoliłem sobie wstawić zdjęcie ,/ innego w całej okazałości, jak na razie nie mam/
dla zobrazowania tego jakim niskim teraz się poruszam.
I wierzcie mi ani razu nie zahaczyłem podwoziem mimo jazdy po różnych drogach.

tolo61 - 2010-11-16, 01:24

AUTOJUR.... też brałem taką opcję pod uwagę
Miałem nawet sprintera w wersji angielskiej z bardzo ładnie zrobioną nadbudówką nad kabiną..... ale ta wysokość mnie przeraża ... myślę że już był by lepszy przedłużany ambulans .
Wtedy można na wzór integrala,zrobić opuszczane łóżko z przodu .
Lub wariant z podnoszonym dachem . Podobno to już wchodzi do produkcji....
Niski to zaleta ... mniej pali , nie buja podczas jazdy ,wjedzie w miejsca niedostępne dla alkowy ..
Nie będę się rozpisywał, bo jak to życie, jedni za tym drudzy za tym. A tu nie o to chodzi .
Dlatego właśnie, patrząc na to co mam dookoła ,i z czego mogę zrobić to co bym chciał .....
Nie mam opcji ..... poza zakupem kampera , lub zrobienia samemu to czego chcę....
Myślałem o przeróbce ,tego co mam ,na to co chcę ...ale szkoda mi niszczyć,to co jest dobre.
Gdybym musiał zrobić remont, to nie zastanawiał bym się ani chwili .
A w moim przypadku ,niszczenie czegoś dobrego.....bo mi środek nie odpowiada... :gwm :zastrzelic
Dlatego najpierw zrobię, lub jak znajdę okazję ,i to czego szukam, to kupię ........ a póżniej sprzedam to co mam .
:spoko

tolo61 - 2010-11-16, 01:28

Ale napisałem ...jak nawiedzony... :haha: :haha: :haha:
:spoko

IAAN - 2010-11-16, 08:57

o widzę kto ma dziub na sciągnięcie formy :mrgreen:
też myślę o takiej niskiej zabudowie z tych samych względów co ty
wydaje się mi że masz podwozie alko a takich na rynku jest mało a druga sprawa to jak jest to wersja 3 osobowa a ja myslę o 6 osobowej zabudowie a po zaostrzeniu przepisów na zamontowanie pasów jest raczej nie do przeskoczenia z wersji 3 na 6
druga sprawa to magiczna liczba DMC 2800 lub 3100 mnie jakoś nie zadowala
3500 do mnie przemawia jest to tg 18 fiata ducato w wersji 6 osobowej i musi mieć roztaw osi bodajże 403 cm
nieraz trafia się takie w dobrej cenie

f68 - 2010-11-16, 09:09

tak ale nalezy wziąć pod uwagę jedną rzecz
to podwozie jest wysokie
więc w środku przynajmniej powinno być od podłogi do sufitu 190-200cm a to warunkuje zrobienie nadbudowy nad kabiną przy półintegralu będzie to zawsze niżej niz przy alkowie ale mozna zrobic tak ze zmierzyć szerokość barków lub bioder plus jakies 10cm w odległości od materaca do sufitu alkowy :-P

tolo61 - 2010-11-16, 22:15

Witam
Nie ma sprawy jeżeli chodzi o dziób ..... :haha:
Co do reszty to mnie interesuje wariant tego typu....
http://cgi.ebay.de/FIAT-D...=item255da9b6a2
Jeżeli chodzi o ilość osób to przerabiałem temat i nie widzę dużego problemu.
Jednak nie będę tutaj prowokował tematu..... :wyszczerzony:
:spoko

StasioiJola - 2010-11-16, 22:31

No- to była okazja wyjątkowa do zabudowy własnego kampera. :szeroki_usmiech Tym bardziej za ta cene z ramą ALKO to rarytas. Ciekawe jak często sie takie trafiają?????????? W dodatku odpada problem z akcyzą pomimo silnika 2.5 TDi, bo można to sprowadzić jako ciężarowy!!Same plusy i poszedł za niewielką cenę!!! :spoko
IAAN - 2010-11-16, 22:33

auto z twojego linku jest 2 osobowe i max może byc u nas 3 osobowe
a ja bojaźliwy jestem i nie jechał bym autem 3 osobowym w 6
oto dobra baza http://otomoto.pl/fiat-du...-C15573496.html
5 osobowe
ostatnio na alegro było auto kempingowe rozbite bez zabudowy za 11000 chyba z 1997 r
i takiej bazy trzeba szukac

tolo61 - 2010-11-16, 22:43

Ale tu ma być o formie nie o bazie..... :szeroki_usmiech
Baza to taka na jaką stać wykonawcę całości....
:-P

tolo61 - 2010-11-16, 22:48

A toto to wydaje mi się jest z blaszaka.....
IAAN - 2010-11-16, 23:57

fakt odbiegło od tematu
aby zrobic formę trzeba miec model w skali 1:1 wyprowadzony na gotowo z połyskiem myslę że najważniejszym elementem składowym takiej formy byłby przód zabudowy to nad kabiną i tył oraz nakładki dolne tylne i zdeżak tylny oraz nakładki górne
nie poprawiał bym fabryki na zamieszczonym zdjęciu widac że na górze są nakładki maskujące łączenie scian z dachem
najwięcej wkładu pracy wymaga stworzenie modelu takich nakładek z zachowaniem symetri oraz całego przodu
sciany to płaszczyzna
dolne nakładki mam obecnie z plastyku i te chciałbym odwzorowac w formie ewentualnie dosztukowac na długości bo obecnie mam zabudowę 4 metry a myśle o 4,5 metra z tym nie było by problemu
a jak podejśc do przodu to narazie myślę chyba trzeba będzie zrobic model
najprościej było by miec element gotowy ale zkąd go zdobyc i jakie koszty przy pojedynczym egzemplażu to nawet formy nie opołaca sie zrobic

tolo61 - 2010-11-17, 11:45

I właśnie dlatego jest ten temat...
Bo gdyby znalazło się paru chętnych....lub jeszcze więcej... :mrgreen:
To koszty rozłożyły by się na ileś tam osób .
Wtedy nawet zlecenie zrobienia kopyta mogło by się opłacać...
A kopyto mogło by być z blachy lub sklejki , następnie forma z laminatu.....

f68 - 2010-11-17, 12:11

najprościej mieć taki drugi egzemplarz i zrobić odciski elementów np w silikonie i pod to zrobić formę ,
za pojedyncze elementy zapłacisz za kawałek listwy powyżej 100 euro
a robienie formy nie ma sensu bo ile czasu poświęcisz na dopracowanie

IAAN - 2010-11-17, 12:25

ja mogę udostepnic moje listwy dolne i tylny zdeżak dla zrobienia formy
IAAN - 2010-11-18, 14:26

nawiązując do tematu szukałem drzwi do kampera używek a kupiłem nowe w cenie używanych
info http://www.camperteam.pl/...p=190595#190595
może ktoś też chciałby mieć takie


a co do formy czy szerokośc gotowego tyłu 220 cm była by wystarczająca i jaka wysokośc czy 210 na zewnątrz z dachem od podłogi czyli w środku ok 205 cm mogła by byc
ja po namyśle zaczynam robić model najpierw tyłu auta łącznie z nakładkami dachowymi i bocznymi
tył dachu i tylna sciana kąt prosty
lampy w nakładkach bocznych
może ktoś zacznie kombinować przód nad kabiną
mój model powstanie prawdopodobnie z płyty wiórowej oraz gipsowej szpachlowanej do dołysku i lakierowanej aby móc odbic formę
może ustalimy jakieś wymiary i wspólnymi siłami coś z tego wyjdzie

f68 - 2010-11-18, 19:43

irek podaj tel do siebie
ja chetnie wykonam przód nadbudowy

Kamil_K - 2010-11-19, 08:53

Loguję się do tematu i będę bacznie go śledziu :)

wprawdzie aktualnie "ujeżdżamy" przyczepkę którą w tym roku remontowałem ale wizja kampera własnej budowy systematycznie spędza mi sen z powiek :)

IAAN - 2010-11-19, 12:49

drzwi już u mnie typowe do przyczepy i kampera starego w starej zabudowie
wymiary 56 na 173,5 cm na zewnątrz ramy
dzielone w połowie z zamkiem i uszczelkami stan nowe zakurzone o zapachu gryzoni :szeroki_usmiech


dzis zakupiłem tez wentylator dachowy w oknie nowy
oraz okno dachowe o wymiarach ok 60 na 90 cmotwierane i moskiterom i zaluzją oraz okno boczne nowe tez z moskiterą i zaluzją nowe ale o zapachu gryzoni

kto jest zainteresowany zakupem drzwi mogę załatwic za 280 zł plus ewentualnie wysyłka ,są też do nabycia zawory gazowe zespolone chyba 3 albo 4 przyłącza szybkozłączki na rurki gazowe kompletne

IAAN - 2010-11-20, 00:44

dziś zdzwonił do mnie kolega kamperowiec jednak nie z naszego forum który zajmuje się zawodowo laminatami który również mysli o półintegralu własnej roboty
mysli on o wykonaniu takiej formy poniewarz mnie interesuje przód zabudowy półinteglara jestem skłonny dołożyc się do poniesiomych kosztów wykonania modelu i formy przodu z rozmowy wynikło że jeżeli robic formę przodu to zrobic ją na wzór nowego modelu a nie czegoś z wczesnych lat 90

a więdz podbijam temat i pytam kto jeszcze jest chętny na taką zabudowę
i jaki wygląd miała by ona miec oraz jakie wymiary na szerokośc i długośc
propozycje tutaj aby każdy kto jest zainteresowany mógł zobaczyc

f68 - 2010-11-20, 07:45

no kto ja jestem zainteresowany
mozna zobaczyc
mam projektanta i dostep do centrum cnc które wykona forme według projektu
mozna cos pomyśleć
osobiście myślę nad prasa do ścian ale nie próżniową

IAAN - 2010-11-20, 22:46

zastanawiam sie cały czas nad scianą ze stelażem drewnianym ,dzis zakupiłem okazyjnie równierz pistolet na szywki w celu łączenia ramy drewnianej ,muszę jeszcze rozejrzec się za zszywkami o rozmiarze 25 mm
Andrzej 73 - 2010-11-20, 23:17

Irek napisał/a:
zastanawiam sie cały czas nad scianą ze stelażem drewnianym ,dzis zakupiłem okazyjnie równierz pistolet na szywki w celu łączenia ramy drewnianej ,muszę jeszcze rozejrzec się za zszywkami o rozmiarze 25 mm


Ten pistolet , to pamięta jeszcze poprzedni ustrój , ale dasz rade co nieco nim zrobić.
Produkcja tego pistoletu jeszcze przed przejęciem przez firmę BE-a - Bizon.
Zszywki dostaniesz w Poznaniu u produceta , podaję linka.

Ps. Zabierz ze sobą spluwę :-P

http://www.prebena.com.pl/sklep/

tolo61 - 2010-11-21, 00:05

Witam
Wróciłem dzisiaj z targów w Lipsku....
Aż strach się bać.....
Tylko pół integral . Może być wersja z opuszczanym łóżkiem nad przednią częścią ./ elektrycznie lub mechanicznie /
Ewentualnie z podnoszonym dachem...
Niektóre super rozwiązania zwłaszcza dla blaszaków przerobionych na kamperki....
Mam tu na myśli łazienki i wc .

tolo61 - 2010-11-21, 00:27

Najbardziej spodobało mi się takie rozwiązanie .....
tolo61 - 2010-11-21, 00:35

Lub też dla tych co to lubią wysoko i ......małym autkiem....
tolo61 - 2010-11-21, 00:36

Lub trochę większym ,z osobnym domkiem dla pociechy.... :mrgreen:
tolo61 - 2010-11-21, 00:47

A teraz trochę na temat......
Dziobów... :mrgreen:

tolo61 - 2010-11-21, 01:26

Właśnie znalazłem na ebayu taki wynalazek...
http://cgi.ebay.de/Wohnmo...=item415499f929

IAAN - 2010-11-25, 20:45

czy ktoś dysponuje jakimiś planami zabudowy kampera chodzi mi o budę jakies wymiary czy coś podobnego
ponoc w sieci jest film jak budują w fabryce kampera chyba eura mobil czy ktoś mógłby dac jakieś namiary na niego
jaka jest wysokośc półintegrala
moja alkowa ma 280 cm wysokości podłoga jest na wysokości ok 60 cm nad ziemią co przy budzie minimum 2 metry w srodku daje jakieś 270 czy nie lepiej zbudowac w takim razie alkowe ????

IAAN - 2010-11-25, 21:10

ja dysponuję jakimiś rysunkami do mojej zabudowy i o ile sciana boczna jest rozrysowana dośc dokładnie to podłoga już nie jet dobrze czytelna a z rysunku wynika że belki na podłodze mają 60 mm grubości musiały by byc cięte na zamówienie myślę że 50 wystarczyły by też na to z góry sklejka 6mm bo taką dało mi się kupic bardzo tanio w srodek styropian a od spodu sklejka 8 mm wodoodporna pytanie czy musi byc wodoodporna czy może zwykła wystarczy
jako bazę do budowy przyjmuję długośc 4,5 m i szerokośc 220 cm na zewnątrz poszycia

IAAN - 2010-11-25, 21:44

zapomniałem o fotkach
Andrzej 73 - 2010-11-26, 08:42

Jeśli zastosujesz niższe belki , to zmniejsza się grubość izolacji( niższy styropian ).
Na podłogę sugeruję użyć sklejki suchotrwałej dodatkowo zaimpregnowanej , a od spodu podłogi narażonej na warunki atmosferyczne koniecznie wodoodporną. :spoko

Fux - 2010-11-26, 08:57

Sklejka suchotrwała to marketing. zastosowano tylko klej o powyzszonej odporności na wilgoć.
Trzeba cala płytę kilkukrotnie impregnować zwłaszcza na krawędziach...
Plyta budowlana lepsza, cena niższa.

Andrzej 73 - 2010-11-26, 11:44

Fux napisał/a:
Sklejka suchotrwała to marketing. zastosowano tylko klej o powyzszonej odporności na wilgoć.


Suchotrwała to najzwyklejsza sklejka , a wodoodporna klejona jest na kleju fenolowo -
formaldehydowm.

:spoko

f68 - 2010-11-26, 11:56

irek masz link do filmu z mojego serwera
http://www.akwarium.com/kamper_film/Film.mpg

Fux - 2010-11-26, 12:18

To mnie kiedyś w Pagedzie źle poinformowali...
Andrzej 73 - 2010-11-26, 13:33

Fux napisał/a:
To mnie kiedyś w Pagedzie źle poinformowali...


Eee tam ....wiedzą ale jaja sobie robią . :diabelski_usmiech .

IAAN - 2010-11-26, 21:10

Andrzeju ty chyba jesteś tapicerem czy możesz powiedziec co to za materiał
co do podłogi to będzie z 5cm belek pokryta od spodu sklejką 8 mm wodoodporną dostępne wymiary to 2,5m na 1,25 m u nas można kupc za 113 zł w srodku styropian a od wewnątrz sklejka 6 mm bo taką kupilem okazyjnie tj 80 zł z 12 m2 a w sklepie 1,52 m na 1,52 m 46,93zł
film zobaczyłem dośc ciekawy fajnie było by miec takie płyty na scianę
zadziwiło mnie ze na zwykłym podwoziu buduje sie zabudowę z podwójną podłogą i tak wysoką alkową ciekawe ile mierzy taka zabudowa ,mialem eure mobil wysoką na 3,05 metra i alkowa też była dośc wysoka ale nie aż tak żeby można w niej tak siedziec
jesli ktoś coś posiada z takich mteriałów poglądowych chętnie zobaczę

IAAN - 2010-11-26, 21:11

fotka materiału
Andrzej 73 - 2010-11-26, 21:30

Prawdopodobnie gatunek jakiś welur , ciężko ocenić z tego zdjęcia . Masz jakieś inne fotki , a najlepiej z "lewej strony" tkaniny. Miałem już z taką tkaniną styczność. Obstawiam , że jest to "samochodówka". Czyli welur samochodowy.
Tkaniny mają gatunki przeznaczenia np. meblowe , samochodowe , dekoracyjne, itd.
:spoko

IAAN - 2010-11-26, 21:34

to zdjęcie z tapicerki w kamperze podoba mi się taka tapicerka,tak tylko pytam do tapicerki to mi jeszcze troche braknie zabudowy :mrgreen:
IAAN - 2011-09-15, 16:27

podbijam temat
czy taka zabudowa wykonana w całości z żywicy,o dł 4,4 metra przykręcona do ramy i kabiny nie będzie pękac ,czy nie lepiej zrobic przód tył dach i sciany osobno i wszystko skręci na gotowo na ramie za pomocą kątowników a na to nałożyc dach zachodzący na sciany aby uniknąc przecieków , a może skleic z pojedynczych elementów na gotowo już na ramie za pomocą zywicy

gino - 2011-09-15, 16:42

chyba zwykła niewiadówka jest takiej własnie konstrukcji
i..mimo iz rama przyczpeki, jest mniej stabilna niz rama samchodu...wytrzymuja wiele...

IAAN - 2011-09-15, 18:16

ale niewiadówka jest całą skorupą z drzwiami i oknami a przy kamperze nie ma przedniej sciany bo jest przejscie do kabiny
gino - 2011-09-15, 18:25

no niby tak..ale ta sciana w której bedzie otwor do przejscia, byłaby uszytwniona kabina samochodu..bo, połączyc na sztynwo to chyba trzeba....

ale..to czysta teoria...
hmm...chociaz nie do końca..
spotkalem w necie i na zywo, pare żuków i innych ''kamperów'' z niewiadówka na grzbiecie..

perfex - 2011-09-16, 10:36

gino napisał/a:
no niby tak..ale ta sciana w której bedzie otwor do przejscia, byłaby uszytwniona kabina samochodu..bo, połączyc na sztynwo to chyba trzeba....


Wszystko fajnie i temat własnoręcznej produkcji kampera jest inspirujący ale.... jeżeli to ma być półintegral to po co się z tym chrzanić ? :szeroki_usmiech Nie lepiej zrobić kampera z dużego blaszaka ?? Mamy przynajmniej pewności co do sztywności i bezpieczeństwa konstrukcji nadwozia i można się wyżywać w zaprojektowaniu fajnego i funkcjonalnego wnętrza. Zależnie od własnego "widzimisię" można wybrać którąś z wersji obecnego Ducato - ma on maxymalne wymiary przestrzeni ładunkowej: dł. 407cm, wysokości 217cm, szerokość 187 cm. Półintegral byłby od niego lepszy wyłącznie na szerokość o jakieś 15cm, to dużo i nie dużo... Nie wiem czy warto przy takiej różnicy tracić kupę czasu by sobie wystrugać półintegrala....
Nieco inaczej wyglądałaby sprawa w przypadku robienia alkowy. Jeżeli jej koszt stworzenia byłby rozsądny to mooooże i warto kopie kruszyć...
Jest tylko jeszcze jedno zastrzeżenie, że nie da się raczej kupić (a w każdym razie to truudne) podwozia z obniżaną ramą. Czy Ducato czy Transit w wersji skrzyniowej (a taki musiałby być bazą) nie ma tak niskiej ramy jak te przeznaczone do zabudowy kamperowej. Nie sprawdzałem jakie są to różnice w cm, ale autko mogłoby pójść w górę co nie sprzyja ani pewności prowadzenia ani oczekiwanej możliwie jak najmniejszej wysokości auta. Co do samej alkowy to powinna mieć ona wewnątrz Minimum 60 cm wysokości od materaca do sufitu, ale i 80cm nie byłoby wg mnie za wielkim rozpasaniem :)

gino - 2011-09-16, 10:54

perfex napisał/a:
jeżeli to ma być półintegral to po co się z tym chrzanić ? :szeroki_usmiech Nie lepiej zrobić kampera z dużego blaszaka ??

perfex napisał/a:
szerokość 187 cm.

właśnie głównie chodzi o kubature..
blaszaczki są sporo węższe od półintegrali, czy nawet nałozonych przyczepek na jakies podwozie...a te 30-40cm..daje duzo więcej mozliwości i swobody we wnetrzu

perfex - 2011-09-16, 11:22

gino napisał/a:

blaszaczki są sporo węższe od półintegrali, czy nawet nałozonych przyczepek na jakies podwozie...a te 30-40cm..daje duzo więcej mozliwości i swobody we wnetrzu


No z tym 30-40cm to chyba trochę przesadził kolega ? :mrgreen: Te 185-7 to już jest w Ducato szerokość wnętrza w miarę użytkowa (bo ocieplenie idzie między blachę zewnętrzną z tapicerkę wnętrza pomiędzy wzmocnieniami nadwozia) szerokości między lewym a prawym oknem to jakieś 200cm (bo szerokość zewnętrzna auta to 205cm). Tak czy owak- oczywiście półintegral będzie szerszy i przez to wygodniejszy do życia tylko czy... skórka warta wyprawki ? Większa szerokości będzie kosztem bardzo duuuużej ilości pracy, posiadania "prototypa", truudnej odsprzedawalności, prawdopodobnie gorszej sztywności i bezpieczeństwa konstrukcji i możliwe że gorszego prowadzenia (tylne zawieszenie, wysokość ramy, środek ciężkości wyżej). Wszytko ma plusy dodatnie i ujemne :mrgreen:
Nie jestem czarnowidzem i nie mówię "nie" - ale zawsze pozostaje pytanie też o koszty. Moim zdaniem gdyby koszt kompletnej zabudowy typu alkowa na 5-6 osób z pełnym wyposażeniem (spanie, ogrzewanie, łazienka, kuchnia, szafeczki, oświetlenia itd - wszystko na nowych lub prawie nowych podzespołach) wyniósł ok. 50 tys zł no... 60 tys. to warto temat zgłębiać. Do tego dokupujemy używane podwozie z kabiną za jakieś 30 tys i w okolicy 90 tys zł mamy częściowo przynajmniej Nowe auto. Przy większych kosztach nie ma to najmniejszego sensu, lepiej kupić używane auto renomowanej firmy.

Pozdrawiam,

tolo61 - 2011-09-18, 03:52

Wszystko zależy ile damy ocieplenia i na jakiej wysokości od podłogi mierzymy szerokość
:spoko

koko - 2011-09-18, 15:31

Jeżeli miał to by być pół integra to nie wywarzajcie otwartych drzwi sciany boczne z alu +
ocieplenie robi takie Duni w Nowym Sączu wymiary jakie kto chce Nos nad kabiną i przod forma tył jak kto chce

IAAN - 2011-09-18, 20:57

koko a masz może zdjęcie takiego półintegrala bo na stronie internetowej nie bardzo mogę znależc
a tak pozatym to raczej nie sprzedadzą samego nosa a jesli całośc to w cenie nie do przyjęcia
tutaj ciekawy opis o budowie kopyta i formy a wymiary większe od nosa kampera
http://www.sztormiaki.pl/rambler/temporalis.html

koko - 2011-09-26, 16:32

Duni robi płyty nos trzeba sobie wymyślić ja w moim pierwszym kamperze wykorzystałem
spoiler z ciężarówki

IAAN - 2011-09-27, 22:01

niestety ze spoilera nie będziesz miał takich widoków
Kamil_K - 2011-09-28, 10:10

Irek napisał/a:
niestety ze spoilera nie będziesz miał takich widoków


Oj bez przesady jeśli będzie wykorzystany spoiler/nadbudówka z małych samochodów dostawczych to są też wersje z szybkami z przodu lub po bokach :)

IAAN - 2011-09-29, 21:06

szukam dachu do j5 ducato z rocznika do 94 może ktoś widział lub ma
więcej na
http://www.camperteam.pl/...p=241869#241869

4x4camper - 2011-09-30, 17:12

Podbijam temat

Walczenie z integralem żeby zyskać 1,5m sześciennego kubatury ?
Lepiej wydłużyć zwis tylny o 40cm.
Pomysł dotyczy ducato i pochodnych w wersji max

poz
Tolek

IAAN - 2011-09-30, 18:38

nie wiem czy jest dobrym pomysłem zwiększac zwis tylny w tym roku mój kamper był zabierany na lawetę z opuszczaną platformą i choc jego długośc jest 6 m to hakiem tarł o ziemię w czasie wciągania na lawetę przy długim zwisie tylnym raczej nie było by to możliwe
choc mój projekt ma miec 6,4 m długości nie wiem jak bedzie daleko wychodził za tylną oś nie mam jeszcze zwymiarowanego podwozia jest szerokośc 224 cm na zewnątrz zabudowy i 200 cm wewnątrz na wysokosc
fotek kopyta narazie nie daję zamieszcze jak będzie gotowe do malowania
potrzebuję dach bo nie mogę zrobic dołu nosa a musi pasowac na 0 za pierwszym razem

4x4camper - 2011-09-30, 20:53

Jeżeli masz rozstaw 4,05m to przy długości 6,4m zwis wyjdzie większy niż myślisz.
Zostaje przy swojej opcji
Dobrym rozwiązaniem jest powieszenie plecaka na drzwi tylne a raczej w miejsce drzwi
Plecak uszczelnia się na oryginalnych uszczelkach i jest przykręcony w miejscach po zawiasach.
Układ wymienny ,zamienny przyjemny- kibel i kuchnie masz na rufie a środek wolnyyy

poz
Tolek

IAAN - 2011-10-01, 09:10

mówiąc o długości 6,4 m myślę nad całym autem zabudowa w tym momęcie ma 4,4 m
IAAN - 2011-10-01, 21:20

szukam dachu do j5 ducato z rocznika do 94 może ktoś widział lub ma
więcej na
http://www.camperteam.pl/...p=241869#241869
już nieaktualne kupiłem dach ze scianą grodziową ,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group