Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

MERCEDES - Kaczka skrzynia 5 biegowa 711.110

Wojna - 2010-12-12, 06:01
Temat postu: Kaczka skrzynia 5 biegowa 711.110
Witam,
Mam takie pytanie, czy skrzynia biegów 711.110 posiada rozrusznik z lewej strony??, bo na zdjęciach na allegro widziałem, że z prawej. Ale może były robione skrzynie z rozrusznikiem z lewej strony?? Czy może się ktoś orientuje i mógłby mi pomóc??

pozdrawiam

TomekW - 2010-12-12, 14:33

Ja też Cię witam serdecznie (chociaż miejsce do powitań jest u nas gdzie indziej) :spoko

Gdybyś zadał sobie trochę trudu, znalazłbyś odpowiedź na swoje pytanie, na przykład tu:
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=4850

airgaston - 2010-12-12, 16:53

Tomku a nie wiesz po której stronie ja mam rozrusznik? Po prawej? Szwankuje mi i muszę do wydłubać. Kręci za każdym razem ale za 10 zazębia. :-/
Wojna - 2010-12-12, 17:04

TomekW napisał/a:
Gdybyś zadał sobie trochę trudu, znalazłbyś odpowiedź na swoje pytanie, na przykład tu:
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=4850


Ten temat, to ja czytałem oczywiście, jak w google się wpisze, to od razy wyskakuje ten temat. Ale ja się pytam, czy były skrzynie 711.110 z rozrusznikiem z lewej strony... Ja posiadam 2.5D z 124 w Chevrolecie g20, ale mi ta skrzynia fabryczna nie daje rade uciągnąć tak ciężkiej budy, dlatego chciałbym założyć skrzynię 711.110, bo ma duże przełożenie na 1, więc będzie dawała radę z autem. A nie chce mi się wstawiać drugiego silnika, bo to znowu będą przeróbki...

TomekW - 2010-12-12, 17:11

Skrzynia biegów nic nie ma do strony mocowania rozrusznika. Różnią się obudowy sprzęgła. Jak pisałem w wątku o przekładce skrzyni, też miałem ten problem i zmieniłem samą skrzynię, obudowa sprzęgła pozostała ze starej.

Tak a propos, nawet nie napisałeś skąd jesteś. Jeżeli z Krakowa lub okolic, mogę polecić mechanika-pasjonata starszych Mercedesów. Zresztą u niego robiłem przekładkę.

Wojna - 2010-12-12, 19:17

Hmm.. Czyli jak dobrze rozumiem, to dla silnika obojętne jest, czy rozrusznik będzie z lewej czy z prawej strony, wystarczy ewentualnie zmienić sprzęgło, czy dobrze rozumiem??? A tak w ogóle to czy będzie pasowała taka skrzynia 711.110 do 2.5D z W124?? Dziękuję bardzo za pomoc. Oczywiście się przywitałem ładnie w odpowiednim dziale:)
TomekW - 2010-12-12, 21:54

Zrozumiałeś dokładnie odwrotnie. To dla skrzyni biegów będzie wszystko jedno, z której strony jest rozrusznik. W skrzyniach serii G1/18 kielich (obudowa) sprzęgła jest osobną częścią, obudowy różniły się w zależności od modelu silnika. Starsze "kaczki" 2,4D miały rozrusznik z prawej, nowsze 2,3D - z lewej.
Z tego, co widzę na zdjęciach, obudowa skrzyni od W124 jest jednym odlewem z obudową sprzęgła, więc pozostają pytania, czy obudowa skrzyni od "kaczki" (oczywiście z rozrusznikiem po lewej stronie) będzie pasowała do tego silnika i czy będzie pasowało sprzęgło? Nie jestem ekspertem, moja wiedza wynika z własnych skromnych doświadczeń i porównania zdjęć. Może ktoś z kolegów będzie wiedział na 100%?

Te skrzynie występują też w terenówkach serii G, tu masz zestawienie modeli i danych technicznych:
http://www.offroadfan.rep...e/skrzynie.html

Pewnie potrzebujesz skrzyni G1/18-5/6,15 - ozn. konstrukcji 711.11 - ten model 5-tki ma bardzo wolną jedynkę (6,157) i bezpośrednią piątkę (bez nadbiegu).

Jeszcze jedno: gdybyś chciał w niej wymieniać olej, pamiętaj, że te skrzynie pracują tylko na ATF-ie (do automatów!) :ok

Wojna - 2010-12-12, 23:38

TomekW napisał/a:
Tak a propos, nawet nie napisałeś skąd jesteś. Jeżeli z Krakowa lub okolic, mogę polecić mechanika-pasjonata starszych Mercedesów. Zresztą u niego robiłem przekładkę.


To poprosił bym o te namiary.

TomekW - 2010-12-12, 23:59

Wojna napisał/a:
To poprosił bym o te namiary.

Porsche bardzo:
http://www.google.pl/maps...+kamionka&gl=pl

W adresie mała zmyła: szef warsztatu (to brzmi dumnie) ma na imię Grzegorz.
Zajmuje się tylko starszymi modelami, elektroniki nie tyka. Sam jeździ mocno poprzerabianą "kaczką". Wygląd warsztatu może niezbyt reprezentacyjny, ciężko tam trafić, ale gość zna się na rzeczy, jeżdżą do niego taksiarze z całego Krakowa i okolic.

Wojna - 2010-12-13, 23:48

Czyli czym mam się sugerować szukając skrzyni 711.110, no bo nie ma innej opcji, albo tą skrzynie wstawię do silnika, albo wymienię most....
TomekW - 2010-12-14, 11:13

Wojna napisał/a:
albo tą skrzynie wstawię do silnika, albo wymienię most....

To drugie rozwiązanie może być najprostsze, o ile uda Ci się zdobyć np. przekładnię o wolniejszym przełożeniu (rozumiem, że most zostaje oryginalny?). Pozostaje jeszcze problem niezgodności wskazań szybkościomierza...

Wojna - 2010-12-14, 16:01

A więc most mam w tej chwili z przełożeniem 3.08, jest możliwość kupnia mostu z przełożeniem 4.1... Ale wolałbym wymienić skrzynie biegów..

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group