|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
MERCEDES - rozrusznik kaczki
airgaston - 2010-12-20, 23:24 Temat postu: rozrusznik kaczki A teraz znowu pytanie do znawców marki.
Czy rozrusznik do modelu z benzynowym silnikiem 2.3 typ M115 jest identyczny jak do modelu z dieslem.
W papierach ma napisane 12V 1,5kW a pod autem byłem sekunde i to dawno i wiem tylko ,że mam rozrusznik z prawej strony. Foto z natury sprzed miesiąca.
Świruje mi. Kręci za każdym razem tylko zazebia się z kołem zamachowym co 10raz
Skorpion - 2010-12-21, 07:11
Radzil bym osobiscie podjechac do elektryka samym kamperkiem bo to moze byc wylacznie kwestia regulacji linki rozrusznika, masz taki sam uklad ja w moim czyli rozruch na linke.Mam zaprzyjazniony warsztat elektromechaniczny tel 22 639-86-26 ul.Duchnicka 3 polecam sam kozystam z ich pomocy nie tylko prywatnie ale przedewszystkim gdy mam problemy elektryczne w samochodach klientowych. Taki rozrusznik musi byc sprawdzany przez fachowca .
airgaston - 2010-12-21, 18:24
Tadziu ja mam w stacyjce. Przekręcam i rozrusznik kręci. Za 10 razem przekręcam i zazębia się wreszcie na kole zamachowym. Pol obrotu i motorek szumi. Bo ja mam benzynkę.
donald - 2010-12-21, 19:08
No to masz do wymiany bendix lub automat ...gorzej jak korone masz juz wycietą... wtedy skrzynie trzeba zdejmać..
kimtop - 2010-12-21, 20:29
Do wymiany automat.Nie wyrzuca bendixu.
Bendix do wymiany jeśli automat wyrzuca a nie zazębia(wtedy zgrzyta).
airgaston - 2010-12-22, 08:50
Nie wyrzuca bendixu, kręci bardzo ładnie. Za którymś razem jak wyrzuci i się zazębi to kręci doskonale. Nic nie zgrzyta.
roger - 2010-12-22, 09:25
Jarek za tory do Pana Kazia .... druga w prawo za stacją i po lewej stronie .... dobry i tani rzemieślnik ....
Skorpion - 2010-12-22, 09:26
To obiawy uszkodzonego automatu sam nic nie zrobisz .Jezeli zawieziesz go tam gdzie podalem Ci tel i adres zrobi to w ciagu jednego dnia a jeszcze jak powolasz sie na mnie to prawie od reki
donald - 2010-12-22, 19:43
Jak to sam nic nie zrobisz... ja zawsze sam wymienialem automaty w rozrusznikach i bez problemu działało... nie jest to trudna robota
Skorpion - 2010-12-23, 08:00
To tez prawda ale jezeli ktos tego sam nie robil nigdy to po co ma si z tym szarpac
airgaston - 2011-01-22, 13:05
No i wreszcie mam go wydłubanego. Wyjąć go to umiejętność iscie ginekologiczna. A teraz niespodzianka. Automat ma dwa wejścia. Sprawdziłem na schematach jeden kabel idzie ze stacyjki a drugi z cewki zapłonowej. Trzeci gruby tradycyjnie z akumulatora. Tak więc rozrusznik z dieslowskiej wersji chyba się nie przyda. Prawda?
A swoją drogą po co plus z cewki zapłonowej na rozrusznik?
janusz - 2011-01-22, 13:33
airgaston napisał/a: | A swoją drogą po co plus z cewki zapłonowej na rozrusznik? |
Takie rozwiązanie stosowane było dawniej. W oryginale powinna być cewka zapłonowa z opornikiem. Do normalnej pracy silnika/układu zapłonowego wystarczała iskra z 9V cewki zapłonowej zasilanej przez drutowy opornik. Aby cewka miała tez te 9V podczas rozruchu silnika, kiedy obciążenie akumulatora rozrusznikiem powoduje spadek napięcia, szeregowy opornik mostkowany był przez dodatkowy styk elektromagnesu rozrusznika. Taki układ ułatwia rozruch silnika - silniejsza iskra.
donald - 2011-01-22, 23:22
O prosze.. czlowiek całe zycie sie uczy...
airgaston - 2011-01-22, 23:41
Dzięki Janusz. Tak właśnie jest na schemacie i w rzeczywistości. Schemat jest niestety po niemiecku i domyślałem się o co chodzi. Twoje wyjaśnienia bardzo mi pomogły. Stawiam piwko.
SlawekEwa - 2011-01-23, 18:37
janusz napisał/a: | Takie rozwiązanie stosowane było dawniej. W oryginale powinna być cewka zapłonowa z opornikiem. |
Takie rozwiązanie miała również Skoda 105 i 120.
airgaston - 2011-01-25, 16:51
Wylądował w warsztacie.
Okazało się że przez 33lata nikt tam nie zaglądał. Dziewica
Wymienią bendix, automat i szczotki i starczy na następne 33 lata
airgaston - 2011-01-27, 21:49
Już po operacji.
Pacjent żyje i ma się świetnie. Wszystkie części oryginalne i nowiutkie. Wystarczy na kolejne 33lata a i cena nie powaliła
Powiedziałem że auto jest zabytkowe to i rozrusznik ma być zrobiony odpowiednio.
Moje życzenie zostały uwzględnione. Jest takie jedno miejsce w Wawie gdzie jest sklep i serwis alternatorów i rozruszników, części do wszystkiego nawet najbardziej egzotycznego auta. Zrobiłem test czy naprawia mi coś z citroena SM? oczywiście. A ten stwór ma silnik maserati i z tego co wiem to w polsce są ze 3szt. Jak ktoś chce namiar to na prv.
airgaston - 2011-02-11, 20:53
Rozrusznik na miejscu. Wyjęcie i włożenie jest to coś dla ginekologa. Nie było łatwo ale się udało. Mruczy za każdym razem
|
|