Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Łańcuchy tekstylne

Damian - 2010-12-21, 10:06
Temat postu: Łańcuchy tekstylne
Witam wszystkich!
W związku z nadejściem zimy zacząłem zastanawiać się nad łańcuchami do mojego pojazdu. Temat był już poruszany ale nie znalazłem na forum nic na temat tzw. łańcuchów tekstylnych. Z tego co widzę na rynku są dwa produkty: Autosock oraz Goodyear. Jeśli chodzi o rozmiary to chyba z tej pierwszej marki jest większy wybór dla naszych kółek.
Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów stosował coś takiego ? Co sądzicie o takim rozwiązaniu ?

Pozdrawiam wszystkich :spoko

Cyryl - 2010-12-25, 16:52

w czwartek byłem w fundacji TARA i droga była nawet znośna, ale na miejscu jest lekki podjazd i miałem jak zwykle kłopoty, a potrzebowałem podjechać i zawrócić:


ponieważ są tam głównie zwierzęta, więc sznurka od snopków jest co nie miara, a ja zrobiłem z niego użytek w ten sposób:


rozwiązanie okazało się skuteczne i samodzielnie wjechałem i wyjechałem z stamtąd. następnego dnia pojechałem w drogę i sprawdziłem trwałość owego rozwiązania, po 4 km jazdy na asfalcie z szybkością około 70 km/h sznurki z lewego koła spadły, natomiast z prawego musiałem rozcinać nożem:

dziwaczek - 2010-12-25, 18:44

Cyryl napisał/a:
ponieważ są tam głównie zwierzęta, więc sznurka od snopków jest co nie miara, a ja zrobiłem z niego użytek w ten sposób:


Rozwiązanie wręcz genialne można je nazwać "łańcuch awaryjny". Można kupić takie sznurek z tworzywa wzmacniany o średnicy ok 5mm powinien być w sam raz. Chyba nabędę motek i będę woził "na wszelki wypadek" :idea:

kimtop - 2010-12-25, 20:19

dziwaczek napisał/a:
Można kupić takie sznurek z tworzywa


Można użyć trytytek w odpowiednim rozmiarze

OMEGA - 2010-12-25, 21:09

kimtop napisał/a:
Można użyć trytytek w odpowiednim rozmiarze




co to są trytytki ????

Skorpion - 2010-12-25, 21:11

OMEGA napisał/a:
co to są trytytki ????

sa to tasmy plastyczane urzywane do mocowanai roznych czesci ze soba no zamiat popularnego stosowanai druta do mocowania

martini44 - 2010-12-25, 21:13

i przy ściąganiu robia tttrrrrrrrrr...... :mikolaj
WINNICZKI - 2010-12-25, 21:37

Raczej przy zaciskaniu,ściągnąć bez noża bieda i nie robią tttrrrr :spoko
martini44 - 2010-12-25, 21:49

ściągniu w pętlę...... u nos tak się godo..... ale może być zaciskaniu :spoko :spoko
WINNICZKI - 2010-12-25, 21:53

;) ;) :) :spoko
martini44 - 2010-12-25, 21:54

:pifko :pifko
Cyryl - 2010-12-26, 07:41

co do trytek, muszą być te o długości 80 cm, można sztukować 40 centymetrowe, ale on się szybko rwą.

ale mam jeszcze dwa pomysły podobne do siebie, muszę je wypróbować i o tym wkrótce.

pirat666 - 2010-12-26, 13:12

Bardzo fajny pomysł Cyryl - czekam na kolejne o których mowa :)

Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł na awaryjne łańcuch ?

SlawekEwa - 2010-12-26, 17:10

Ted69 napisał/a:
nie mylic z trzycytrzystki)

A co to jest :shock:

SlawekEwa - 2010-12-26, 17:26

Ted69 napisał/a:
Tak zwany polamaniec jezykowy

Dzięki :kufel za wyjaśnienie

Cyryl - 2010-12-29, 19:43

ponieważ z tymi sznurkami to trochę roboty, postanowiłem udoskonalić to trochę i użyłem do tego celu innego materiału.
wracając wczoraj kamperem na parking nie mogłem wjechać na swoje stanowisko ślizgając się na boki, więc dałem spokój aby nie uszkodzić i innych aut stojących po bokach i swojego.

tak zostawiłem auto:


do ułatwienia sobie wjechania użyłem starych pasków klinowych, akurat miałem takie od rozrządu ząbkowane, więc musiałem je poprzecinać wzdłuż na pół. zwykłym nożem:


do tego użyłem trytek, ale nie polecam czarnych bo pękają na mrozie, a może ja trafiłem na taką wybrakowaną partię:


po założeniu pasków wyglądało to tak:



wjechanie okazało się banalnie proste, proszę zwrócić uwagę na ślady na śniegu. paski zostawiłem na kołach, bo może będę musiał wyjechać po śniegu:

pirat666 - 2010-12-29, 19:52

Pomysł fajny tylko wymaga już kilku starych pasków - co oczywiście nie powinno być większym problemem.

Muszę podobnie pokombinować :)

Skorpion - 2010-12-29, 21:40
Temat postu: Opony zimowe
Musze sie pochwalic gdy kupowalem swojego kamperka poprzedni wlasciciel dolozyl mi dwa kompletne kola na os tylna sa to opony przystosowane pod kolce a ze nie uzywam kamperka w okresie zimowym leza sobie spokojnie w warsztacie jako kompletne kola zapasowe .Tak ze mam trzy kola zapasowe jedno na stale zamontowane w kamperku no i dwa sa w warsztacie. Na zamieszczonym zdjeciu sa dwa kola zimowe ktore otrzymalem od poprzedniego wlasciciela ,sa przystosowane do kolcowania . Jutro wkleje dokladniejsze zdjecie tych opon i bedzie widac miejsca pod kolce. Wiem ze moj kamperek przez poprzedniego wlasciciela byl uzywany zima gdy wyjezdzal na narty do szwajcarii i austrii i zima na NORDCAPP.Dolaczam zdjecia swoich zimowych opon na os napedowa fabrycznie przystosowan do wstrzelenia kolcy.Na kazdej oponie moze byc ich 110 sztuk .Jest to opona firmy Michelin 205R14 XC M+S4 i zdjecia roznych kolcy.W europie po za kilkona krajami tj. Lotwa Estonia Litwa oraz Szwecja Finlandia i Norwegia zabronione jest uzywanie opon okolcowanych chyba ze znaki drogowe w gorach dopuszczaja mozliwosc ich stosowania w okresie zimowym tak samo jak i lancuchow.Gdy kolce samoczynnie wyleca z opony nie narobia tak duzej szkody jak rozerwany lancuch.Jezdzac na oponach kolcowanych slychac stuk kolcy o asfalt :)Acha i jeszcze jedno szybkosc z jaka mozna jechac z zalozonymi lancuchami to tak okolo 25km/h a na oponach z kolcami jedzie sie normalna szybkoscia jak jest dopuszczona poprzez znaki drogowe i ograniczenia wlasnej umiejetnosci jazdy po zasniezonych i oblodzonych drogacch
Cyryl - 2010-12-30, 07:18

dlaczego unikam łańcuchów?
łańcuchy nie są mi nie znane, ale mają wady: są ciężkie, trudno się zakładają, trzeba dociągać (niektóre typy), nie można nimi jeździć po asfalcie, a zerwane mogą uszkodzić auto.

ponieważ jestem leniwy, to szukam takiego rozwiązania abym nie musiał się martwić czy wjechałem na śnieg czy na asfalt, aby było łatwe w zakładaniu i łatwe w przewożeniu (lekkie), a zerwane nie narobiłoby mi szkód.

te paski są w miarę dobre, dzisiaj jadę na plac aby autem osobowym trochę to przetestować. dodatkowo jadę kamperem na Sylwestra więc również zobaczymy jak się sprawią.

Cyryl - 2010-12-30, 11:42

wracam właśnie z testowania mojego pomysłu i powiem nie jest tak różowo.

1. tryrtki tracą swoje właściwości poniżej -10. po prostu łamią się.

2. nie we wszystkich autach można to stosować, w kamperze się sprawdza, w moim Renault Twingo też, ale już w Passacie odległość zacisku hamulcowego od felgi jest niewielka i ucina on trytki oraz sznurek jakim próbowałem wiązać pasek myśląc, że trytki puszczają z zmina.

niebawem będzie można zobaczyć o tym filmik na moim kanale na youtube pod nazwą szkoła transportu.

airgaston - 2010-12-31, 00:40

A jak to jest z oponami do terenówek? Gdyby tak założyć do kampa zamiast zimówek?
Camp77 - 2010-12-31, 09:54

Opony terenowe również mają podział na letnie / zimowe / całoroczne.
Ponadto opony terenowe mają zastosowanie jako do: błota / piasek / śnieg / przeprawowe itp. :shock:
Używanie ich do kampera chyba nie ma sensu w okresie zimowym. :-/ I tak trzeba byłoby jednak zastosować zimowe. :spoko

jarekzpolski - 2011-01-04, 14:21

dokładnie tak jak powyżej.
Klasyczne terenowe (czyli MT) nie są do śniegu tylko do błota. Agresywny bieżnik na asfalcie po prostu nie robi, ma znikomą powierzchnię przylegania, znika w oczach na czarnym afalcie, a w kopnym śniegu traci własności samooczyszczające i zaczyna się balet...no i jeszcze sprawa nośności...Do śniegu tylko zimówki. Na obu osiach niestety.

Damian - 2012-01-18, 12:01
Temat postu: łańcuchy tekstylne
Rok temu zadałem pytanie i sam na nie mogę teraz odpowiedzieć. Może moja odpowiedź komuś się przyda.

Dokładnie rok temu kupiłem łańcuchy tekstylne (Autosock 695 - opony 225/70R15) na zimowe wyjazdy - tak "w razie czego". Podczas zeszłorocznych wyjazdów nie miałem potrzeby ich użycia. Jednak podczas wyjazdu w zeszłym tygodniu do Oravskiej Lesnej świeżego śniegu na miejscu było na tyle, że wyjazd pod niewielkie wzniesienie na parkingu na zimowych oponach (niezbyt nowych) okazał się niemożliwy. Po założeniu na opony wyjętych z luku bagażowego "skarpet", co okazało się proste i szybkie, samochód był w stanie wyjechać na wzniesienie.

Na skarpetach przejechałem około 15 km - po zaśnieżonej drodze starając się nie przekraczać sugerowanej przez producenta szybkości 50 km/h. Po późniejszym wypraniu łańcuchów w pralce ich stan oceniam na możliwy do użycia w przyszłości. Nie uległy zniszczeniu - pomimo że koło na śniegu buksowało. Oczywiście nie wyglądają jak nowe i częściowo mają przetarcia.

Cameleast - 2018-12-19, 22:24

Zbliża się powoli sezon i chciałbym mieć coś awaryjnego w razie śniegu. Pytanie czy taki sznurek polipropylenowy się sprawdzi? Nie chciałbym wozić za łańcuchów bo za dużo ważą i zajmują sporo miejsca. Opcja ze sznurkiem/liną jakoś w awaryjnej sytuacji do mnie bardziej przemawia. Nawet jak po wyjechaniu ze śniegu się zerwie to i tak nie narobi szkód w aucie.
dziwaczek - 2018-12-20, 08:45

Ja to się nad czymś takim zastanawiam:
Samochodów Auto Zima antypoślizgowe Stali Łańcuchy Mini Samochodów Pas Śnieg Błoto Piasek Opony Clip-on Łańcuch S /M/L
https://s.click.aliexpress.com/e/OG6DWh3
5 sztuk Auto Opon Samochodów Anti-pominąć Łańcuchy Śnieżne TPU Wołowiny Ścięgna Trwałe Samochodów SUV Zima Bezpiecznej Jazdy Pas dla Lód Śnieg Piasku Błoto Drogowego
https://s.click.aliexpress.com/e/LyYmYBR

Comsio - 2018-12-20, 11:08

To jednorazowo.bedziesz miał pod górę podjazdu ok 1-2 km to się roztopi. :mikolaj

Tylko łańcuchy, i to kute, 100% satysfakcji. :spoko

Bim - 2018-12-20, 21:01

tobie to się krawat należy nie tylko z prolipropylenu

Cameleast napisał/a:
Zbliża się powoli sezon i chciałbym mieć coś awaryjnego w razie śniegu. Pytanie czy taki [URL=http://sznurkidamar.pl/40-polipropylenowy]sznurek polipropylen

HENRYCZEK - 2019-01-02, 20:36

Pytanie.
Zakupiłem łańcuchy na koła z przeznaczeniem do kamperka./waga,nieco powyżej 3,5 T zawsze/ Sprzedawca zapewniał że te będą super, samonapinające w odpowiednim dla moich kół rozmiarze.Tyle tylko że w opisie nic nie ma o stosowaniu do busa czy kampera..Co sądzicie ,będą ok?

krzlac - 2019-01-02, 21:02

Jak rozmiar dobry to muszą być OK. Pędzić nie musisz, a nawet się nie powinno.
Jedna rada: PRZEĆWICZ ZAKŁADANIE.

dziwaczek - 2019-01-21, 18:24

Nabyłem opaski na koła, wykonane są bardzo porządnie i przyszły w ciągu dwóch tygodni :szeroki_usmiech testowane nie były bo nie było potrzeby. Koszt ok 21$ z wysyłką.
Jest to pewna alternatywa dla łańcuchów i powala skutecznie wygrzebać się z błota lub zaspy.

https://pl.aliexpress.com/item/Vehemo-Opon-Pasek-a-cuch-a-cuch-niegowy-2-sztuk-Gumy-Nylon-Antypo-lizgowe-Ko-a/32957385434.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.361c5c0fbFwW3P

janus - 2019-01-21, 18:39

Raczej nie obiecuj sobie za wiele :(
Miałem dużo porządniejsze ze sklepu Jula (szwedzki :!: ).

Tam nawet część plastikowa była nabijana kolcami a połączenie z taśmą było z ogniw łańcucha i .... wytrzymało to do pierwszego użycia :evil: i to w osobówce :shock:

dziwaczek - 2019-01-21, 18:51

Plastik jest tylko osłoną zapięcia a trzyma taśma przechodząca przez klocek gumowy - więc urwać się niepowinno. Wszystkie tego typu pateny co maja plastikowe uchwyty się rwą tak jak trytki. Nabyte testowo i zamiarem nieużywania tak na wszelki wypadek

Taki opis:
https://www.youtube.com/watch?v=sbukUqjaSSw

HENRYCZEK - 2019-01-27, 16:01

Mam pytanie.Czy ktoś używał łańcuchów śniegowych do wygrzebania się z piasku lub grząskiego terenu.Zastanawiam się czy pomogą, czy zakopią całkiem rajfurę.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group