Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - alternator ducato ładowanie akumulatorów

marcin19r - 2011-01-27, 18:38
Temat postu: alternator ducato ładowanie akumulatorów
Witam
Zrobiłem w Swoim camperku mały zabiego. Zmieniłem alternator 55 A na alternator 65A. Dotychczas miałem ładowanie na dwoch akumulatorach 13,8 v na właczonych światełkach,radio cd cb. Po wymianie alternatorka napiecie na obydwu akumulatorach przy pełnym obciazeniu mam po 14,3 v. Zachecam wszystkich do zmiany alternatorków( lub ich regeneracji) aby Nasze akumulatorki były dobrze naładowały i nie psuły nam wypoczynku:) Dodam jeszcze ze nowy alternator jest juz w nowej technologi nie tak jak te montowane fabrycznie, w moim przypadku w 1985 roku:) Pozdrawiam...

maniek68 - 2011-01-27, 20:33

Jakie są koszty nowego alternatora??i czy zmienia się rozmiar paska :spoko
airgaston - 2011-01-27, 20:47

To zależy od alternatora jaki chcesz włożyć.
Wczoraj na warsztacie widziałem potwora 155A który chłodzony był wodą z układu chłodzenia auta.
Fabrycznie dukato miało 55A x 13V=715W tak licząc na skróty a to monstrum które oglądałem 155x13=2015W Drobiazg. Potem trzeba wymienić kable na większy przekrój, potem okaże sie że nowy alternator jest ciut inaczej zamontowany i pasek jest ciut przekoszony i trzeba go wymieniać 3razy w sezonie bo ciut ciut sie scina i pęka. Potem okaże się że akumulatory co jakiś czas są zagotowywane itd itd. Fabryka juz nad tym popracowała.
Prąd ładowania zależy generalnie od stanu alternatora. A 10A więcej to 130W więcej prądu.
Mnie by się nie chciało kombinować za tyle watów. :diabelski_usmiech

maniek68 - 2011-01-27, 21:11

Śliczne dzięki za wyczerpująca odpowiedż.Znowu czegos się nauczyłem :spoko
marcin19r - 2011-01-28, 11:03

witam, ja za nowy alternator 65 A dałem 390 zł. Nic nie trzeba zmieniac, rozstaw śrub jest taki sam. Tak jak pisałem 65A daje sobie dobrze rade nawet z właczona lodówka.
marcin19r - 2011-01-28, 11:06

airgaston napisał/a:
To zależy od alternatora jaki chcesz włożyć.
Wczoraj na warsztacie widziałem potwora 155A który chłodzony był wodą z układu chłodzenia auta.
Fabrycznie dukato miało 55A x 13V=715W tak licząc na skróty a to monstrum które oglądałem 155x13=2015W Drobiazg. Potem trzeba wymienić kable na większy przekrój, potem okaże sie że nowy alternator jest ciut inaczej zamontowany i pasek jest ciut przekoszony i trzeba go wymieniać 3razy w sezonie bo ciut ciut sie scina i pęka. Potem okaże się że akumulatory co jakiś czas są zagotowywane itd itd. Fabryka juz nad tym popracowała.
Prąd ładowania zależy generalnie od stanu alternatora. A 10A więcej to 130W więcej prądu.
Mnie by się nie chciało kombinować za tyle watów. :diabelski_usmiech



kolego... fabryka montowała alternatory 55 A i 65 A. Nic nie trzeba kombinowac, a 130 W w kamperku to zawsze cos:)

krzysztofCz - 2011-01-28, 19:27

airgaston napisał/a:
Wczoraj na warsztacie widziałem potwora 155A który chłodzony był wodą z układu chłodzenia auta.

:lol: W mercedesie E 270 CDI (okular) miałem takiego 160A, chłodzonego cieczą i dodatkowo miał sprzęgięłko w kółku pasowym by nie szarpać paska przy gwałtownych zmianach obciążenia.

airgaston - 2011-01-28, 21:37

Wiem że były dwa rodzaje Bosch i Magneti M (55 I 65A). Miałem na myśli wymianę na porządną elektrownię. Ja poszedłem inną droga. Ograniczyłem zużycie prądu różnymi zabiegami.
marcin19r - 2011-01-28, 22:56

airgaston napisał/a:
Wiem że były dwa rodzaje Bosch i Magneti M (55 I 65A). Miałem na myśli wymianę na porządną elektrownię. Ja poszedłem inną droga. Ograniczyłem zużycie prądu różnymi zabiegami.


były jeszcze firmy valeo. Ja tez zrobiłem zabiegi w postaci całe oswietlenie led (oprocz reflektorów przednich). A alternatorek wymieniłem profilaktycznie bo dawał juz dziwne objawy:) Wymiana bardzo prosta:) pozdrawiam

airgaston - 2011-01-29, 12:41

Ja u siebie w Ducato nakląłem się na konstruktorów że xxxxx. U mnie nie da się wyjąć alternatora bez odkręcenia rury wydechowej od kolektora , bo brakuje 0,5cm luzu i w żaden inny sposób. Zresztą jest na forum relacja wraz ze zdjęciami.
MAWI - 2011-01-29, 16:01

W moim poprzednim był już 65A ale nie wiem czy fabrycznie.
marcin19r - 2011-01-29, 22:52

airgaston napisał/a:
Ja u siebie w Ducato nakląłem się na konstruktorów że xxxxx. U mnie nie da się wyjąć alternatora bez odkręcenia rury wydechowej od kolektora , bo brakuje 0,5cm luzu i w żaden inny sposób. Zresztą jest na forum relacja wraz ze zdjęciami.



ze starym nie miałem problemu wyjecia, z nowym troche musiałem pokombinowac:)

jedrek49 - 2011-03-15, 12:34

marcin19r
witam ja mam fiata ducato z 94 roku ale buda jest ducato I .silnik 2,5TD
chce zmienic tez alternator ,Jezeli mozesz podaj model alternatora oraz cene za jaka kupiles
Pozdrawiam jedrek49

airgaston - 2011-03-15, 23:06

Ja kupiłem alternator Boscha na allegro i dałem do regeneracji. W 200 się zamknąlem.
Hercer - 2011-03-16, 20:15

u mnie podczas jazdy mam wskazania przy obciążeniu na obu aku 14,6 :diabelski_usmiech
marcin19r - 2011-04-05, 23:26

jedrek49 napisał/a:
marcin19r
witam ja mam fiata ducato z 94 roku ale buda jest ducato I .silnik 2,5TD
chce zmienic tez alternator ,Jezeli mozesz podaj model alternatora oraz cene za jaka kupiles
Pozdrawiam jedrek49


witaj kolego, modelu nie pamietam..ale moge podac ci namiary od kogo kupowałem:) ja dawałem 290 zł i jak narazie sie spisuje:)

marcin19r - 2011-04-05, 23:28

Hercer napisał/a:
u mnie podczas jazdy mam wskazania przy obciążeniu na obu aku 14,6 :diabelski_usmiech

14,6 to ładne ładowanie, ale troche za duze:) ,a nie gotuja ci sie akumulatory?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group