Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Sprzęt turystyczny i akcesoria - klimatyzacja z generatora

ArkadiuszW - 2011-02-03, 14:47
Temat postu: klimatyzacja z generatora
Witam wszystkich.Wymysliłem że po wielkich kombinacjach zdecyduje sie na założenie klimy w moim Fordzie Transit.Stanęło na tym że najtaniej i najsensowniej jest kupic generator prądu Kraftwele 2kW lub kipor i klime ladycook ,ewentualnie Beko.Odpowiednio 600 i 800W.Co myślicie o takim wyjsciu.Ten generator to dwusów.Mam mieszane uczucia co do głosnosci [piszą 37 dB}i czystosci spalin takiego czegoś.Byłbym wdzieczny za podpowiedzi.Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuje.bo podobno Hiszpania jest gorąca latem. :bajer
janusz - 2011-02-03, 17:09

ArkadiuszW napisał/a:
Odpowiednio 600 i 800W.

Moim zdaniem to za mało. Normalna samochodowa klima ma moc około 4kW lub więcej, około 5 koni mechanicznych. Stąd bierze się większe mniej więcej o litr zużycie paliwa przy pracującej klimatyzacji. I to w niewielkim pomieszczeniu jakim jest samochód osobowy. Kampera tym się nie schłodzi.
Dla zapewnienia komfortu pasażerom busu czy niewielkiego autobusu (do dziewięciu metrów długości) wystarczy urządzenie o wydajności chłodniczej 18,5 kW!.
Autokarowe klimatyzacje zaczynają się od mocy około 20KW.
Jak widać sprawa klimatyzacji w kamperze jest raczej trudna do takiej realizacji by działała z zadowalającym skutkiem.

Można poczytać tutaj http://www.truck.pl/pl/ar...s%C3%B3w,gb_573

jacekiagatka - 2011-02-04, 00:00

jeżeli masz zamiar podłączyć 600 W, to kamperka nie schłodzisz, ale agregatem na pewno obudzisz wszystkich sąsiadów i swoją załogę.(37 dB ale z jakiej odległości)
Jeżeli campingi to 230v i mocniejsza klima, jeżeli na dziko to wiatraczki, wentylatory, a najlepiej to pokochać ciepełko. :spoko

jacek stec - 2011-02-04, 01:34

kipor pracuje dwa razy-pierwszy i ostatni-chętnie oddam egzemplarz po dwóch odpaleniasz-gratis :szeroki_usmiech
SlawekEwa - 2011-02-04, 07:39

jacek stec napisał/a:
chętnie oddam egzemplarz po dwóch odpaleniasz-gratis

Jacku zawalą Ci PW :haha:

airgaston - 2011-02-04, 09:22

Zapomnij o takim zestawie. Wyrzucone pieniądze. 3kW mocy chłodniczej obniży Ci temperature z 30 st C na 28st C. Warto. I jeszcze warczący pierdziul. Nie Nie :rip
ArkadiuszW - 2011-02-04, 10:57
Temat postu: klima
Pocieszyliście mnie.To co ,przetwornica?Wtedy byc moze bedzie jakis prąd,ale tylko w czasie jazdy.Tak to jest gdy ma się starocia 91r.Przeczytałem chyba juz chyba wszystkie sposoby na schlodzenie kampa.Powoli slepnę od monitora.Wychodzi ze nie da się tanio.. :?
papamila - 2011-02-04, 11:46

ArkadiuszW napisał/a:
Wychodzi ze nie da się tanio

DA SIĘ :idea:
jak pogmerasz w wątkach to znajdziesz informacje o wentylatorach

1. zestaw skladajacy się z wentylatorka z łapkami mocującymi,
montowany za ich pomocą w istniejące okno dachowe
- koszt 200-250zł /szt
zaleta: pracuje na 12Vi ma niski pobór mocy
wada: z uwagi na niewielki rozmiar-średnia wydajność

2. Zestaw kompletnego okna dachowego Turbovent 40x40 z wbudowanym już
konkretnym wentylatorem 12V, pracujący prawo/lewo
oraz wbudowany termostat auto załączajacy
koszt: ok 800-850zł /szt
zalety: praca 12V, b. dobra wydajność, nawiew i wywiew
wada: brak rolety zaciemniającej w zestawie i trzeba dokupić
albo poradzić sobie niskobudzetowo inaczej

oba przytoczone rozwiązania znajdziesz w każdym katalogu :spoko

ArkadiuszW napisał/a:
To co ,przetwornica?Wtedy byc moze bedzie jakis prąd,ale tylko w czasie jazdy

niestety, pobór prądu jest tak duży że wysysa sobie z głównego akumulatora :gwm
o wątpliwym zysku energetycznym o 3-5 stopni już nie wspominam

kimtop - 2011-02-04, 11:48

ArkadiuszW napisał/a:
Wychodzi ze nie da się tanio..


Tanio się nie da.Ogólnie schładzanie jest droższe od ogrzewania.O przetwornicy zapomnij.Przetwornica musi skądś wziąć prąd.Akumulator 100Ah starczy na kilkanaście minut.Alternator musiałby mieć kilkaset amper mocy.Inaczej można go tylko wytopić.
Ja mam klimę silnikową i na dachu (1500W)
W Turcji przy 40st w cieniu,stojąc kamperem w pełnym słońcu miałem wewnątrz 36-37st.I nieprawdą jest że nie czuć różnicy.Czuć jak nie wiem co.W dodatku jest to powietrze suche.Żadne wiatraczki tego nie dadzą.Myślę,że najwięcej do powiedzenia w tym temacie mają jak zwykle ci ,którzy klimatyzacji nie mają.
Stojąc na kempingu jest prąd.Na dziko używam agregatu.Przeważnie stoję wtedy sam lub w dwa kampery i agregat w odległości 20-25m od auta nikomu nie przeszkadza.(zawsze można wykopac dołek i wstawić do niego agregat.

ArkadiuszW - 2011-02-04, 12:41
Temat postu: klima zgeneratora
W takim razie pytanie-jaki generator kupic?Wiem tyle że powinien byc cichy{walizkowy},odpowiedniej mocy{min 2kW} i z inwertorem {bo podobno popali elektronikę}.Wiem że są takie Hondy .Cena powala wiec dałem sobie spokój.Wszystko co wyszukałem to chinszczyzna.Macie jakies sugestie?
ArkadiuszW - 2011-02-04, 12:42
Temat postu: klima zgeneratora
W takim razie pytanie-jaki generator kupic?Wiem tyle że powinien byc cichy{walizkowy},odpowiedniej mocy{min 2kW} i z inwertorem {bo podobno popali elektronikę}.Wiem że są takie Hondy .Cena powala wiec dałem sobie spokój.Wszystko co wyszukałem to chinszczyzna.Macie jakies sugestie?
kimtop - 2011-02-04, 12:50

Ja ma m Kipora i jest o.k.
ArkadiuszW - 2011-02-04, 13:06

Powiedz Marku długo masz ten sprzęt i jaki to model?
airgaston - 2011-02-04, 13:16

Sprężarkowe urządzenia chłodnicze w momencie startu sprężarki pobierają przez chwile prawie 5krotną nominalna wartość prądu. No chyba że klimatyzator ma sprężarkę inwerterowa (a to nie jest najtańsze). Większość agregatów skapituluje bo chwilowy pobór prądu jest tak duży że wywala zabezpieczenie przeciążeniowe.
Przykład. Mam agregat który ma stałą moc 2kW , chwilową do 2.5kW. Nie jest w stanie znieść rozruchu porządnej lodówki domowej z oddzielnym zamrażalnikiem.
Agregat 2kPLN + 2kPLN klimatyzator to na dzień dobry a i tak dopiero to będzie namiastką.
I nie czepiaj się starocia :szeroki_usmiech bo one są lepsze konstrukcyjnie od współczesnych, a klimatyzację moze mieć każdy tylko kwestia ceny. Zajmuję sie chłodnictwem zawodowo i powiem Ci tanio to można wyrzucić kasę.

kimtop - 2011-02-04, 13:43

airgaston napisał/a:
I nie czepiaj się starocia bo one są lepsze konstrukcyjnie od współczesnych,


Jeśli to do mnie, to ja się nie czepiam.Jeśli poczułeś się urażony to przepraszam.

Chciałem tylko powiedzieć,że żaden wentylator nie zastąpi klimy.Można zastosować coś takiego http://allegro.pl/wentyla...1433139008.html tylko po co jak mamy takie wynalazki http://allegro.pl/listing...arz&view=gtext.
A propos.Na innym forum była niedawno podobna dyskusja i jeden z userów napisał,że używanie klimatyzacji prowadzi do zawilgocenia zabudowy :shock:

ArkadiuszW - 2011-02-04, 13:53
Temat postu: klima zgeneratora
Wiec generator z inwertorem 2kW nie pociągnie głupiej klimy 600-800 watt.Mam swiadomosc ze prąd początkowy moze byc większy,ale 5 razy?To jest najlepsze-przekonam sie gdy już kupie...
kimtop - 2011-02-04, 14:02

Prąd rozruchowy 14A przez 0,15sek.Nie wiem dlaczego ale mój agregat nie ma z tym problemu
ArkadiuszW - 2011-02-04, 14:12

Widziałem te generatorki,zgrabne są trzeba powiedziec.Jak jeszcze opiszesz mi tą klime którą masz nad głową to już przestane zawracać Ci głowe,P.S.To Jarek broni mojego starocia wiec nie ma za co przepraszac.Mimo wszystko mniej boje sie jechac do Barcelonki nim niż 3-letnia osobówką,nie mówiąc o klimacie.Pozdrawiam Artur
airgaston - 2011-02-04, 16:17

Nie nie Marku nie czepiam sie nikogo. :ok Tak tylko napisałem, bo czasami słysze że mam starocia (np od żony) a to nic złego. Stare też jest piękne :wyszczerzony:
kimtop - 2011-02-04, 16:24

Mam Dometica B1500 S.Służy również jako wentylator i nagrzewnica.Kupiłem już z samochodem.
To że bronię klimatyzacji w zabudowie,to nie znaczy,że nie można się bez niej obejść.Na postoju staram się spędzać w aucie jak najmniej czasu.
Podobnie jest z automatyczną anteną TV.Jedni uruchamiają nawet stając na kawę,a inni nie wożą w ogóle telewizora.Można bez tego żyć.
Myślę natomiast,że wyjeżdżając do ciepłych krajów niestety trudno się obejść bez klimatyzacji silnikowej

kimtop - 2011-02-04, 16:32

Jarek,nigdy nie pozwoliłbym sobie na żadne uwagi co do czyjegoś samochodu.
Oczywiście inną sprawą jest pytanie ,czy ekonomicznie uzasadnione jest inwestowanie dość dużej kwoty w wiekowy(sorry)samochód.Nikogo nie namawiam do czegoś takiego

Ja też nieraz mówię żonie że mam starocia i nie wiem dlaczego zaraz dostaję blachę :haha:

StasioiJola - 2011-02-04, 17:17

Chyba nie odważyłbym sie powiedziec tego Joli!! :haha: :haha: :haha: :spoko
ArkadiuszW - 2011-02-04, 17:33

Przestań,moja tez Jola :lol:
cooper - 2011-02-04, 22:20

:ok Witam i z góry przepraszam wtrącając się w ten wątek...
Będąc na w lipcu nad zalewem "Sosina" testowałem pożyczoną od znajomego klimę przenośną przywiezioną z dwa lata temu z Japonii (Marynarz) firmy Toshiba (moc 2,2 KW rurą wypustową którą wpakowałem po redukcji w komin spalinowy TRUMY w moim COPEERMOBILKU). Staliśmy w ośrodku wypoczynkowym podpięci do prądu w pełnym słońcu, a w związku z tym że byłem zainteresowany zakupem klimy do kamperka i tą wziąłem do testu zaopatrzyłem się w podstawowe i w sumie proste przyrządy pomiarowe jak elektroniczny licznik poboru energii (220V) oraz dwa termometry laboratoryjne o zakresie pomiaru -50 +50.
Dodam że panel kontrolny i pilot opisane były w jasny sposób znakami ogólnie normalnymi poza pochodzeniem (wewnątrz-japońsko-rynkowym} urządzenia i ustawiłem ją zgodnie z instrukcją właściciela ( około 10 konsultacji telefonicznych). Wyniki: temperatura zewnętrzna w cieniu pod roletą 42 C - w pozamykanym Campermobilku przy zasłoniętych oknach i założonej zewnętrznej kurtynie termicznej na przednie szyby po 3 h schładzania 38 C bez przebywania osób w środku zużycie energii 8,7 kWh. Wcześniej jednak było 2 h testów więc już się lekko schłodził w tym czasie.

Wnioski?


CHŁODEK PO WEJŚCIU pomimo niewielkiej niby różnicy temperatur BEZCENNY!!!!!!

WINNICZKI - 2011-02-04, 22:33

Hmmm...cztery stopnie :-/ następnym razem umieść jeszcze jeden termometr pod kamperkiem (w cieniu ) może być jeszcze chłodniej :bajer :spoko
WINNICZKI - 2011-02-04, 22:37

Kolejne spostrzeżenie -chłodek 38 stopni raczej nie występuje,przy temp.człowieka 36,6 może to prąd powietrza od klimy sprawił wrażenie "chłodu" - czyli wracamy do zwykłego wentylatora. Koło się zamyka :) :spoko
LANDEK - 2011-02-04, 23:08

Jeśli mogę to napiszę jak to jest w moim przypadku.
Agregat KIPOR 2,5 KW mam od 3 lat. Pracował w Grecji, potem w Czarnogórze, ostatnio w Tunezji i Bułgari. Nie pracował może skrajnie długo ale mnie nie zawiódł.
Mam go teraz zabudowanego w samochodzie, ale muszę przerobić mocowania na bardziej elastyczne, żeby drgania nie przenosiły się na auto i muszę poprawić wentylację.

Co do klimatyzacji to założyłem klimę domową o mocy chłodzącej około 2 KW (nie pamiętam teraz dokładnie), ma też funkcję grzania.

AGREGAT NIE MA ŻADNYCH PROBLEMÓW Z ZASILENIEM KLIMY !!!

Więcej prądu na rozruchu pobiera mała (60 l) zamrażarka.

Co więcej klima nie pracuje w sposób ciągły.

Dziwią mnie też informacje o różnicy temperatur jakie można uzyskać przy włączonej klimie. W moim przypadku różnice są potężne (35-40 stopni na dworze a w środku około 20-25). Nie wiem, może jest tak z tego powodu że mam bardzo dobrze wyizolowanego kampera.
Często w nocy muszę wstawać i zmieniać ustawienia klimy bo jest po prostu zimno.

Co do zasilania klimy z przetwornicy to mogę napisać tyle, że zwykła przetwornica o mocy 1000/2000 WAT wystarcza do zasilenia klimatyzacji. Oczywiście w czasie jazdy, żeby alternator produkował prąd (mam alternator 180 A/150 A na wolnych obrotachz s-klasy).
Aby poprawić zasilanie z przetwornicy, przymierzam się do wymiany przetwornicy na sinus 2000 WAT, tak żeby spokojnie zasilić też zamrażalkę.
Wiem, że na postoju to nie wypali, ale w czasie jazdy powinno być ok.

Tyle z moich doświadczeń.

cooper - 2011-02-04, 23:39

WINNICZKI napisał/a:
Kolejne spostrzeżenie -chłodek 38 stopni raczej nie występuje,przy temp.człowieka 36,6 może to prąd powietrza od klimy sprawił wrażenie "chłodu" - czyli wracamy do zwykłego wentylatora. Koło się zamyka :) :spoko



U mnie różnica temperatury pomiędzy zewnętrzną a wewnętrzną pomimo COOPEROWEJ konstrukcji szkieletu
i organów wewnętrznych (wg. NFZ zbliżonych do standardowego ubezpieczonego JELENIA lub innego ŁOSIA) była wyraźnie odczuwalna.

Być może z tego powodu nigdy nie wpakuję się w wyposażenie CAMPERMOBILKA w żadną klimę poza naturalną (wentylacja oraz schładzanie z źródeł browarnych)


Dodam :
Bateria żelowa PANASONIC 75 AH + przetwornica (TRUMA 2000) po 14 minutach ALARM !!!

Stasiek117 - 2011-02-27, 09:59

planuje zabudować generator pod kamperem i podróżować z włączoną klimatyzacją dachową.Co myslicie o tym pomyśle?
WINNICZKI - 2011-02-27, 18:54

Porządny generator do kamperka koszt 20 000zł,(yamaha),wolał bym dopłacic ta kwote do tego co mam i kupic z klima oryginalnie montowaną.Taki generator do klimy musi mieć troche mocy.
eler1 - 2011-02-27, 21:28

Stasiek117 napisał/a:
planuje zabudować generator pod kamperem i podróżować z włączoną klimatyzacją dachową.Co myslicie o tym pomyśle?
nie wiem jaką klimę masz zamiar zamontować BTU? bo klimatyzacja silnikowa ma dość dużą wydajność . Domyślam się że masz integrala bo przy oryginalnej kabinie to 0 efekt :spoko
A wykonać można wszystko tylko żeby zdało to egzamin

Ducaciak - 2011-03-04, 14:54

ja też myśle o zamontowaniu klimy no i mam dwa wyjścia
albo kupić uzywana klimatyzację dachową z cieżarówki 24V:( lub troche domowym sposobem przerobić klimatyzator 230V dostępny nawet w Castoramie [800zł] i zamontowac go w tylnej części Ducato [blaszak narazie].
na kempingu i tak idzie na 230V a w trasie pozostaje szyber dach lub jazda nocą :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group