Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Resor

martini44 - 2011-02-09, 07:59
Temat postu: Resor
Mam do Was pytanie.... mianowicie ile Wasze kamperki mają piór w resorze ?? Dotyczy Ducato wersji pierwszej.....
Ja mam pięć i niewiem czy mam coś dołożone czy jeszcze nie..... :? :?

Wiem że temat był poruszany na Peugeocie J5 ale niewiem czy to to samo....

Karol Rosół - 2011-02-17, 19:10

Cześć. Mam Fiata Ducato I z 81 r. Kiedy go kupiłem miał dwa pióra eliptyczne długie i jedno krótkie. Rok temu wysłałem resory do Wrocławia do specjalistycznego zakładu naprawy resorów i szef firmy doradził mi wymianę pióra krótkiego na długie co też mu zleciłem. Całkowity koszt remontu + pióra wyniósł 320 zł. W czasie wakacyjnych wojaży okazało się, że kamperek bardzo dobrze trzyma się drogi a jednocześnie nie przenosi zbyt wielu drgań na zabudowę. Wydaje mi się że ilość piór w resorze zależy przede wszystkim od orginalnego przeznaczenia podwozia samochodu - rozstaw osi (mój ma duży - cały ma długość prawie 7 m). Pozdrawiam
WINNICZKI - 2011-02-17, 19:55

Ducato z 90 r. Pięć piór w resorze,podobno w wersji podwozia do kampera to standart. :spoko
TURTL - 2015-07-15, 21:07

Wracam do tematu. Ja mam ducato z 90 roku, ostatni wypust wersji I. Mam tylko 4 pióra, które są paraboliczne ale w drugą stronę, w poduszkach mam 4 ata i są proste a jak spuszczę powietrze to ładnie wygięte w przeciwnym kierunku. Mam pytanie, ile piór dołożyć i jakie kupić a może kompletne resory, do wersji 2 znalazłem takie z dwoma piórami i nie mam pojęcia czy będą dobre. Może ktoś podpasował z jakiegoś innego modelu ?
WINNICZKI - 2015-07-15, 21:48

Ja wyszedłem z innego założenia. Jak kamper był nowy to resory wystarczały w zupełności.Należy zrobić regeneracje piór resora (po Krakowsku -wyklepać założyć przekładki lub przesmarować pióra i autko pięknie stanie tak jak było nowe.Ja dodatkowo co sezon przelewałem resory bardzo rzadkim olejem co zabezpieczało pióra przed korozją.Dzisiaj kamper ma 25 la (sprzedałem ,ale widuje sie z moim następcą i widuje również kamperka) stoi tyłem tak jak na zdjęciach w katalogu nowy.Poduchy przydadzą ci sie jak doładujesz na wakacje ,a nie lubisz żeby sie bujał na koleinach.Zawsze można go wtedy usztywnić. :spoko
Bim - 2015-07-15, 22:02

Coś tu nie rozumiem macie poduszki i martwicie się jeszcze o resory ,że jak spuścicie powietrze to wygięte.

Do tej pory to myślałem , że po to zakładamy poduszki coby odciążyć resory i regulować w nich powietrze w zależności od załadunku i komfortu jazdy? :(

McGali - 2015-07-15, 22:39
Temat postu: Re: Resor
martini44 napisał/a:
Mam do Was pytanie.... mianowicie ile Wasze kamperki mają piór w resorze ?? Dotyczy Ducato wersji pierwszej.....
Ja mam pięć i niewiem czy mam coś dołożone czy jeszcze nie..... :? :?

Wiem że temat był poruszany na Peugeocie J5 ale niewiem czy to to samo....


Wersja 1300 - 4 pióra, 1400 - 5 piór. Mój ma z tyłu resory (5 szt.) i sprężyny

TURTL - 2015-07-15, 23:12

Rozumie sens poduszek ale jak na poduchach mam resory trochę w przeciwnym kierunku wygięte to chyba coś nie tak. Bo gdyby poduchy miały robić za resory to po jakie licho w ogóle zakładać to żelastwo. Wielu z nas nie ma założonych poduszek i co wtedy, jak mają wyglądać te resory ? Tuleje poniżej cybantu czy wyżej i to wyraźnie.

Ja mam chyba 14 a piór 4, może coś niemiec kombinował albo to jakaś dziwna mieszanka bo on jest z maja a chyba od lipca 90 szedł już po liftingu ...

lepciak - 2015-07-16, 17:18

Ducato 2,5 Turbo - 5 piór na tył dała fabryka w 1991 roku. Kilka lat temu wymieniłem na nowe bo w Nadarzynie likwidowano hurtownię i wyprzedawano oryginały za śmieszne pieniądze.
WINNICZKI - 2015-07-16, 17:51

TURTL napisał/a:
jakaś dziwna mieszanka
KolegaMcGali, wyraźnie napisał w jakim modelu ile ma być piór.Co do wyglądu resoru,ma być wygięty końcami do góry a środkiem do dołu. To chyba wiadome. Jak jest inaczej to resory trzeba regenerować,lub zmieniać na nowe ,ale od tego samego modelu.Inaczej jak będzie kolizja ,a inspektor PZU ,lub innej ubezpieczalni. Zobaczył by przeróbkę zawieszenia to nici z ubezpieczenia ,a kłopotów co nie miara,łącznie z przeróbką od nowszego modelu.
1,Nowsze są dłuższe
2.są szersze i nie pasują do wieszaków
Jak pisałem trzeba je regenerować. :spoko

TURTL - 2015-07-19, 08:28

Widzę że ktoś tuta w treści mojego pytania nie dostrzegł żartobliwego tonu, moja wina że nie piszę wprost. OK. Wiem jak powinien wyglądać resor, teraz pytanie: czy ktoś się orientuje się gdzie na dolnym śląsku mogę coś zrobić z tymi resorami albo gdzie można kupić (namiary).
Myślę że zajmę się tym raczej po sezonie, nie chcę rozgrzebywać auta w sezonie, jeszcze gdzieś wyskoczę ... pozdrawiam Wszystkich

martini44 - 2015-07-19, 09:03

Regenerowałem resory w Częstochowie..... pare godzin czekania ale opłacało się ....
KrzySówka - 2015-07-19, 10:21

martini44 napisał/a:
Regenerowałem resory w Częstochowie..... pare godzin czekania ale opłacało się ...


Z jakiegoś konkretnego powodu w Częstochowie bo robią też w Katowicach i Bytomu. Pytam bo też będę musiał to zrobić ?

martini44 - 2015-07-19, 17:58

ktoś mi polecał ale nie pamiętam kto, nie szukałem niczego innego.... wtedy jeszcze miałem ducato I z pięcioma piórami i podniósł się dokładnie o 5 cm......
W Imieleniu też robią podobno solidnie, przy głownej drodze po prawej stronie

McGali - 2015-07-19, 19:26

Tańszym rozwiązaniem zamiast poduszek jest montaż sprężyn dedykowanych do Ducato/J5/C25. Sprawdzają się rewelacyjnie. Czy są jeszcze do kupienia?
CORONAVIRUS - 2015-07-19, 19:42

McGali napisał/a:
Tańszym rozwiązaniem
...

. Czy są jeszcze do kupienia?



skąd wiesz , że tańszym jeśli nie wiesz czy są do kupienia czyli nie wiesz za ile ??? Sprężyny to nie wszystko , podstawy są konieczne też ...czyli zestaw :)

McGali - 2015-07-19, 19:57

BIORCA napisał/a:
McGali napisał/a:
Tańszym rozwiązaniem
...

. Czy są jeszcze do kupienia?



skąd wiesz , że tańszym jeśli nie wiesz czy są do kupienia czyli nie wiesz za ile ??? Sprężyny to nie wszystko , podstawy są konieczne też ...czyli zestaw :)


http://www.car-lift-kit.c...C25-800-By-9294
Do nowszych Ducato też są takie zestawy.

CORONAVIRUS - 2015-07-19, 20:11

McGali napisał/a:

Do nowszych Ducato też są takie zestawy.


taniej od poduszek wcale nie jest :-P

a do tego nie ma możliwości regulacji twardości...

:spoko

martini44 - 2015-07-19, 20:22

BIORCA, w obecnym moim kamperku zamontowany jest Twój zestaw poduszek z jednym manometrem..... jest możliwość przerobienia na dwa manometry i regulacji osobno prawej i lewej strony ?? kompresor także Twój pod siedzeniem kierowcy........
CORONAVIRUS - 2015-07-19, 20:28

martini44 napisał/a:
BIORCA, w obecnym moim kamperku zamontowany jest Twój zestaw poduszek z jednym manometrem..... jest możliwość przerobienia na dwa manometry i regulacji osobno prawej i lewej strony ?? kompresor także Twój pod siedzeniem kierowcy........


nic w Twoim aucie nie jest moim :haha:

...oczywiście, że jest możliwość przerobienia , potrzebny drugi manometr z wentylem , druga linia zasilająca poduszkę i kilka zaworków jednokierunkowych .

McGali - 2015-07-19, 20:34

Dla zainteresowanych z padniętym tyłem w Ducato I/J5/C25
http://allegro.pl/j5-duca...5327412654.html

KrzySówka - 2015-07-20, 07:44

,,martini44" zmieniłeś kamperka , a co z LT ? Nie widziałem abyś pochwalił sie nowym nabytkiem na forum :szeroki_usmiech Pozdrawiam :bigok :szeroki_usmiech
martini44 - 2015-07-20, 12:17

LT skasowany.... w marcu miałem wypadek ....
KrzySówka - 2015-07-20, 12:32

Przykro mi . Mam nadzieję ,że dla Ciebie skończyło się bez obrażeń.
CAPOMAN - 2015-07-24, 16:40

Panowie-a jak to jest z przodem kamperka tzn. jak mój stoi na równej powierzchni to widać, że ciągnie go trochę w przód tzn. przód zapadnięty- co trzeba wymienić, aby go trochę podnieść?
ps. mechanika to dla mnie "czarna magia" :wyszczerzony:

dulare - 2015-07-24, 16:49

Ja mam ten sam objaw, na płaskim stojąc przód mam wyraźnie niżej. Muszę najechać na pierwszy-drugi stopień najazdów żeby to zniwelować. Też chętnie dowiem się czy jest na to rada.
dulare - 2015-07-24, 16:52

Hm, poszperałem na własną rękę i znalazłem taki temat sprężyn:

http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=18561

janus - 2015-07-24, 22:00

Po blisko półtorarocznej eksploatacji potwierdzam w pełni pierwszą opinię. Samochód praktycznie nie osiadł, nadal utrzymuje poziom, a komfort jazdy i "zdolności terenowe" bardzo wyraźnie się podniosły :lol:
TURTL - 2015-07-27, 16:07

Mam jeszcze pytanie do bardziej doświadczonych lub oczytanych:
- ile maksymalnie (bezpiecznie) można nabić powietrza do poduszek ?
- czy montaż dodatkowych sprężyn opisywanych wcześniej zamiast poduszek pneumatycznych
podniesie sztywność pojazdu czy raczej efekt będzie podobny ?

resory i tak po sezonie do wymiany lub regeneracji (nie wiem co lepsze), chyba że znajdzie się kupiec na naszego niezawodnego staruszka (w tym roku przejechał 4600 km we Francji)

CORONAVIRUS - 2015-07-27, 17:07

TURTL napisał/a:
Mam jeszcze pytanie do bardziej doświadczonych lub oczytanych:
- ile maksymalnie (bezpiecznie) można nabić powietrza do poduszek ?


poduszka nie rozciąga się w nieskończoność ... dolna granica to 1 bar by się nie uszkodziła a górna to tyle ile wciśniesz tyle będziesz miał ale powyżej 6 bar nie wolno jeździć , na postoju do wypoziomowania moźna i więcej tylko czy jest sens jeśli niektóre od 4 bar przestają się rozciągać .... to jak byś utwardzał już twardy kamień a on i tak się nie powiększy .

janus - 2015-07-29, 06:06

TURTL napisał/a:
Mam jeszcze pytanie do bardziej doświadczonych lub oczytanych:
- ile maksymalnie (bezpiecznie) można nabić powietrza do poduszek ?
- czy montaż dodatkowych sprężyn opisywanych wcześniej zamiast poduszek pneumatycznych
podniesie sztywność pojazdu czy raczej efekt będzie podobny ?

resory i tak po sezonie do wymiany lub regeneracji (nie wiem co lepsze), chyba że znajdzie się kupiec na naszego niezawodnego staruszka (w tym roku przejechał 4600 km we Francji)


Sprężyny są z przodu a poduszki z tyłu.

TURTL - 2015-07-29, 07:57

I tu nie do końca masz racje. Znalazłem sprężyny montowane w miejsce poduszek. Specjalny zestaw do utwardzenia zawieszenia w ducato ...
McGali - 2015-07-29, 11:16

janus napisał/a:
TURTL napisał/a:
Mam jeszcze pytanie do bardziej doświadczonych lub oczytanych:
- ile maksymalnie (bezpiecznie) można nabić powietrza do poduszek ?
- czy montaż dodatkowych sprężyn opisywanych wcześniej zamiast poduszek pneumatycznych
podniesie sztywność pojazdu czy raczej efekt będzie podobny ?

resory i tak po sezonie do wymiany lub regeneracji (nie wiem co lepsze), chyba że znajdzie się kupiec na naszego niezawodnego staruszka (w tym roku przejechał 4600 km we Francji)


Sprężyny są z przodu a poduszki z tyłu.


Sprężyny także występują z tyłu (patrz zdjęcie na 1 stronie - jest to moje tylne zawieszenie). Użytkowałem wcześniej Chaussona na ducato I na samych resorach i mam porównanie odnośnie tych dwóch rozwiązań. Dodatkowe sprężyny diametralnie odmieniają pojazd pod względem prowadzenia, użytkowania campera bez opuszczania podpór a także większymi możliwościami ładunkowymi - camper nie siada.

TURTL - 2015-07-29, 21:43

Właśnie takiej opini oczekiwałem. A może masz jakieś doświadczenie co do różnic pomiędzy utwardzeniem za pomocą poduszek lub sprężyn. Prawdę powiedziawszy przy 5 letnim użytkowaniu poduszek nigdy nie użyłem ich do poziomowania a co do twardości to pompowałem je maksymalnie do 4 barów a i tak kamper zachowywał się jak na oceanie. Fakt że resory mam słabe i stąd moje zainteresowanie tym tematem ...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group