|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - POWIĘKSZENIE ZBIORNIKA PALIWA
ccsrally - 2011-02-24, 17:55 Temat postu: POWIĘKSZENIE ZBIORNIKA PALIWA witam
od dłuższego czasu chodzi mi po głowie powiększenie zbiornika paliwa gdyż ten który posiadam w kamperku fiat ducato ma tylko 55 litrów,a co za tym idzie jego zasięg to max 500km.
Mam pytanko czy ktoś przerabiał już to czy też może posiada już taki.
pozdrawiam
Krzysztof M - 2011-02-24, 19:01
Kupując mojego Ducato miałem prawie pusty zbiornik. Ledwo dojechałem do CPN. I rozpoczęło się tankowanie 50,60,70,80…. I weszło prawie 110 litrów(szok).
Z mojego przykładu widać, że można coś takiego zamontować i zasięg wtedy około 1000 km
ccsrally - 2011-02-24, 19:27
hej
nie wiem czy w Twoim kamperku nie masz juz fabrycznie takiego zamontowanego. Twoj jest nowszy.
Jeśli nie sprawiło by Ci problemu mógłbyś pstryknac fotke zbiornika?
pozdrawiam
Camper Diem - 2011-02-24, 19:36
Krzysztof M, masz auto jak ja, ale ja mam zbiornik 65 czy też 70l, nie sprawdzałem pojemności
orientowałem się w/s zmiany zbiornika i jedyna odpowiedź jaką uzyskiwałem brzmiała: większy nie wejdzie. teraz się zastanawiam jak zmieścił się u Ciebie, to może i u mnie
lepciak - 2011-02-24, 19:59
Przecież można dołożyć jeden lub dwa dodatkowe zbiorniki, odpowiednio połączyć rurkami i otrzymuje się wypadkowy zbiornik o pojemności na przykład 150 lub więcej litrów. Nam w mercedesie o pojemności podstawowej 70 l po dołożeniu dwóch dodatkowych po 40 l wyszło właśnie 150. Zależy to od ilości miejsca w podwoziu oraz wielkości i kształtu zdobytych zbiorników.
ccsrally - 2011-02-24, 20:03
hej
myślałem właśnie dołożyć dodatkowy zbiornik ale to się chyba wiąże ze spawaniem dodatkowej rury w starym zbiorniku do połaczenia z nastepnym
janusz - 2011-02-24, 20:07
Cytat: | Przecież można dołożyć jeden lub dwa dodatkowe zbiorniki, |
Można ale nie wolno. Nie w sensie, żeby szybko tylko nie zgodnie z przepisami.
Bim - 2011-02-24, 20:09
Przeróbka zbiorników to mała kontrabanda przy połoczeniach dwuch zbiorników np metodą rurkową
Przy przekaraczaniu granicy np wschodniej.
Jak was wyjmą na szegółowej kontroli to duże nieprzyjemności
Samochód zawsze ma jeden zbiorniki paliwa kombinujcie jak wsadzić większy, ale orginalny
Dziabong - 2011-02-24, 20:11
A czy jest jakiś fabryczny większy zbiornik, taki co go wolno mieć?
Camper Diem - 2011-02-24, 20:12
janusz napisał/a: | Można ale nie wolno. Nie w sensie, żeby szybko tylko nie zgodnie z przepisami. |
no właśnie. nie da się tego zrobić w sposób niewidoczny dla diagnosty, a w razie draki
Camper Diem - 2011-02-24, 20:13
Dziabong, podobno Ducato III ma duży zbiornik, ale nijak nie pasuje do II
ja sobie "powiększę" zbiornik w najprostszy sposób: http://allegro.pl/super-k...1471846644.html
jakie przepisy regulują przewożenie paliwa w kanistrze? wystarczy postawić go przy ścianie garażu i przypiąć pasem?
ccsrally - 2011-02-24, 20:19
A może zamówić w jakiejś firmie produkującej zbiorniki wiekszy pasujący do ducato I
janusz - 2011-02-24, 20:20
affa napisał/a: | jakie przepisy regulują przewożenie paliwa w kanistrze? |
Celne
Dziabong - 2011-02-24, 20:21
janusz napisał/a: | affa napisał/a: | jakie przepisy regulują przewożenie paliwa w kanistrze? |
Celne |
Celna uwaga
Skorpion - 2011-02-24, 20:26
To i ja sie wtrace.Do mojego MB byly fabrycznie montowane az 4 rozne zbiorniki paliwa o pojemnosci 70 , 80 , 100 i 110 litrow paliwa taka info otrzymalem w serwisie Mercedesa zaleznie bylo to jaka mial zabudowe . Byly montowane na indywidualne zamowienie podczas montarzu w fabryce.
Bim - 2011-02-24, 20:29
Tadziu masz możliwość to ładuj ten big i nie będzie problemu
Skorpion - 2011-02-24, 20:40
Ale to sie wiaze ze zmniejszeniem ilosci zapakowania w inne potrzebne rzeczy a i DMC musi sie zgadzac 3200kg .Wazylem swojego w zeslym roku przy pelnym zbiorniku wody paliwa 2 butle gazowe,bez kolerzanki manrzonki i calej reszty potrzebnej do wyjazdu waga wyniosla 2700kg. A teraz ma dolozona markize i jeszcze kilka drobiazgow a liczac tak na oko to litr on rowna sie 0,876kg to 70l =61,32 kg 80l =70,08 kg 100l =87,60kg 110l =96,36kg. Wiec kazdy kilogram sie liczy czyz nie ??
WINNICZKI - 2011-02-24, 21:33
Ktoś,na jakimś forum pisał o prostym powiększeniu zbiornika w Ducato I.Należy opróżnić zbiornik,zatkać odpowietrzenie podłączyć kompresor i "rozdmuchać" oryginalny zbiornik.Podobno spokojnie wchodzi po takiej "akcji" do 90 litrów.Zbiornik oczywiście jest metalowy.Przy tankowaniu należy również otworzyć zawór odpowietrzający zbiornik.Zatankowanie do "pełna "bez poduszki powietrznej zwiększa pojemność układu o kolejne 15l. Czyli tankowanie sposobem +"podrasowanie zbiornika i mamy więcej zatankowane o 35-40l.Bez jakiejkolwiek przeróbki widocznej z zewnątrz
eler1 - 2011-02-24, 22:41
WINNICZKI napisał/a: | Ktoś,na jakimś forum pisał o prostym powiększeniu zbiornika w Ducato I.Należy opróżnić zbiornik,zatkać odpowietrzenie podłączyć kompresor i "rozdmuchać" oryginalny zbiornik.Podobno spokojnie wchodzi po takiej "akcji" do 90 litrów.Zbiornik oczywiście jest metalowy.Przy tankowaniu należy również otworzyć zawór odpowietrzający zbiornik.Zatankowanie do "pełna "bez poduszki powietrznej zwiększa pojemność układu o kolejne 15l. Czyli tankowanie sposobem +"podrasowanie zbiornika i mamy więcej zatankowane o 35-40l.Bez jakiejkolwiek przeróbki widocznej z zewnątrz
| tylko jedno pytanie czy ten 20 letni zbiornik wytrzyma czy pod opaską nie ma rdzy i przy pompowaniu nie będzie bum lub zacznie lecieć nam w szybkim czasie 55l ON na ziemię. Niech każdy to przemyśli czy się to opłaca ?
Co do zbiorników to nowe fordy przy zamówieniu też mogą mieć większą pojemność.
A o tym ducacie I też spotkałem się z różną pojemnością zbiorników. Ktoś mi tłumaczył że kiedyś takie zbiorniki były dostępne w katalogach niemieckich dla karawaningu ale to informacja niepotwierdzona.
WINNICZKI - 2011-02-24, 22:51
Wyraźnie napisałem" Należy opróżnić zbiornik",jak będzie bum ,to tylko potrzeba zakupić zbiornik na alledrogo ,w cenie ok 150 zł i po doswiadczeniach .No chyba ,żeby kupić nowy za 300 i wspawać pas w miejscu fabrycznego zgrzewania,ale to już bardziej skomplikowane niż dmuchnięcie w rurkę.Zwłaszcza ,że na efekt troche trzeba poczekać jak kompresor pompuje od "zera"
eler1 - 2011-02-24, 22:56
WINNICZKI napisał/a: | Zwłaszcza ,że na efekt troche trzeba poczekać jak kompresor pompuje od "zera" | to jakie ciśnienie bezpieczne trzeba stworzyć w zbiorniku? aby był efekt i nie przedobrzyć ?
A zbiornika nigdy do zera się nie opróżni zawsze coś zostaje i może wypłynąć a to nie jest woda szara tylko ropa szkodliwa dla środowiska ( ja zielony nie jestem tylko tak dywaguję )
maszakow - 2011-02-24, 23:43
affa napisał/a: | Krzysztof M, masz auto jak ja, ale ja mam zbiornik 65 czy też 70l, nie sprawdzałem pojemności
orientowałem się w/s zmiany zbiornika i jedyna odpowiedź jaką uzyskiwałem brzmiała: większy nie wejdzie. teraz się zastanawiam jak zmieścił się u Ciebie, to może i u mnie |
Affa ty masz podwozie LT prawda ?
NO to spieszę cię poinformowac ze są większe zbiorniki do LT. Normalny zbiornik ma 80l a większy oryginalny VW - 100 l. mała różnica lae Jeśli masz oryginalną przestrzeń po lewej stronie podwozia nie zagospodarowaną - to taki zbiornik wejdzie.
Jest też firma która robi zbiorniki na zamówienie. Do LT mają 2 wzory na 150 i 180 litrów. Zalety to dopasowanie i pojemność, wady - zborniki są stalowe no i kosztują baaardzo dużo.
Camper Diem - 2011-02-25, 07:06
maszakow napisał/a: | Affa ty masz podwozie LT prawda ? |
Ducato II
nawet do T4 wchodzi mi na siłę prawie 100l, a w Ducato maksymalnie wlałem 65 litrów, nie chciałem sprawdzać póki co ile wejdzie, ale podobno 70
StasioiJola - 2011-02-25, 13:30
Mam znajomego który produkuje różne zbiorniki paliwa , jak go spotkam to podpytam się czy byłaby możliwość wyprodukowania do Ducato II zbiornika o większej pojemności na potrzeby naszych pojazdów!! Jak będę coś wiedział dam wiadomość na forum!!! Sam jestem też zainteresowany bo u mnie jest zbiornik 70 l.!
Camper Diem - 2011-02-25, 13:39
Stasiu, jeśli Ci się uda to w końcu Polskę przejadę na jednym baku
Czekam na, mam nadzieję, pozytywne wieści
ccsrally - 2011-02-25, 18:15
hej
to moze jeszcze do ducato I zrobi? Myślę że na forum bedzie więcej chetnych.
Krzysztof M - 2011-02-25, 18:48
Nie znam niemieckiego, ale w papierach, jakie dostałem od poprzedniego właściciela było coś takiego. Jest to instrukcja montażu ( z uwagi na ilość 14 stron) zamieszczam skan pierwszej oraz jak mi się wydaje rachunek z montaż tego zbiornika. Gdybym był w błędzie to znawców jeżyka proszę o sprostowanie.
Camper Diem - 2011-02-25, 22:13
dobra wiadomość: da się zamontować zbiornik 135 l, wprawdzie nie można do niego tankować biopaliw, ale to chyba nie jest olbrzymi problem na przyszłość?
zła wiadomość: drogie rozwiązanie, bo 370E z montażem, +65E za TUV. napisane jest, że obowiązkowo trzeba wymienić przednie sprężyny na mocniejsze (koszt w tej samej firmie 300E, plus montaż zapewne). jednego nie rozumiem- zamiast sprężyn przedniej osi Ty masz na fakturze poduszki na tył? może jednak wymiana tych sprężyn nie jest taka niezbędna?
maszakow - 2011-02-26, 00:49
czyli metalowy.zbiornik... affa to będzie problem za czas jakiś bo w Polsce biokomponenty sa w każdym paliwie. - do kilku procent.
Mój Jumper (furgon = Ducato II) miał zbiornik 80l. Pamiętam raz jak podjechaliśmy z ojcem na stację i wlaliśmy ...82 litry. Do tej pory nie wiem jak mogliśmy na stację w ogóle dojechać.
lepciak - 2011-02-26, 01:18
affa Cytat: | obowiązkowo trzeba wymienić przednie sprężyny na mocniejsze (koszt w tej samej firmie 300E, plus montaż zapewne). jednego nie |
Sprężyny przód komplet LESJŐFORS 4026123 DUCATO 18/1800 - szwedzkie w/g serwisu FIAT kosztują 340 zł komplet + wymiana. Właśnie to przerabiam.
Camper Diem - 2011-02-26, 05:47
lepciak napisał/a: | Sprężyny przód komplet LESJŐFORS 4026123 DUCATO 18/1800 - szwedzkie w/g serwisu FIAT kosztują 340 zł komplet + wymiana. Właśnie to przerabiam. |
Zbyszku, piszesz o Ducato I, po pierwsze, po drugie piszesz o wymianie zużytych sprężyn, a tutaj chodzi o mocniejsze niż standardowe, a po trzecie wraz z wymianą podnoszą jeszcze przód do góry o kilkadziesiąt milimetrów. Jest to, doczytałem, zalecane przez firmę Goldschmitt, która ten zbiornik montuje
Camper Diem - 2011-02-26, 05:50
maszakow napisał/a: | czyli metalowy.zbiornik... affa to będzie problem za czas jakiś bo w Polsce biokomponenty sa w każdym paliwie. - do kilku procent.
|
jak jest z tymi plastikowymi zbiornikami, przecież wiele aut ma takie na pierwszy montaż
lepciak - 2011-02-26, 08:28
affa Cytat: | piszesz o wymianie zużytych sprężyn |
Przecież dokładasz sobie lekko licząc 60 kg na przód czyli prawie pasażera więc rzecz jasna, że przód będzie siadał a wymiana zużytych sprężyn nie ma nic do tego z wyjątkiem właściwego ich doboru przez serwis co nic nie kosztuje.
Skorpion - 2011-02-26, 08:34
Wlasnie to sprezyny odpowiadaja za wysokosc w samochodzie. Ducato Camper model 245 2,8 JTD i 2,8 TD HEAVY DUTY od 04/02 do 07/06 cena detal sprerzyny przod 453zl LS4026169
Camper Diem - 2011-02-26, 09:27
czyli wymiana zbiornika okazuje się raczej kosztownym rozwiązaniem, a nawet bardzo kosztownym
StasioiJola - 2011-02-26, 09:49
Z tymi zalecanumi sprężynami przez Goldschmita to mam mieszane uczucia!!! Przecież zakładając zbiornik 100 czy 135l dodajemy na przednią os ciężaru około 50 kg , a w naszych kamperkach na standartowych spręzynach z przodu jeżdżą 2 osoby a przecież Dukato w większości jako furgon ma przewidziane z przodu 3 miejsca siedzące czyli ta jedna osoba to dokładnie podobne obciążenie jak dodatkowe paliwo. I producent nie przewiduje wtedy jakiejś innej spręzyny!!! Przyglądając się z boku na nasz kamperek i tak widzę że przód jest sporo wyżej od tyłu, więc myślę że można te dodatkowe 50l paliwa wozić bez zmiany sprężyn, no chyba ,że ktoś ma przejechane powyżej 250 tys km i zmienia całe zawieszenie celem poprawienia komfortu i bezpieczeństwa.
Myślę, że kazdy chce na naszym hobby zarobić - Goldschmit -też!!!
Camper Diem - 2011-02-26, 10:09
StasioiJola napisał/a: | Myślę, że kazdy chce na naszym hobby zarobić - Goldschmit -też!!! |
to jasne a wiesz, że Goldschmitt to i tak jedna z tańszych tego typu firm w Niemczech (chodzi mi o firmy montujące dodatkowe zbiorniki paliwa) nie robię im reklamy! uważam, że koszt takiego zbiornika z montażem, który pewnie trzeba by w Niemczech zrobić jest zbyt duży, przynajmniej jak na nasze warunki.
zastanowiło mnie dokładanie przez nich wraz z większych zbiornikiem bloków kompensacyjnych podnoszących przód, bez czego nie dostaniesz tam TUV... pewnie chodzi o większy nacisk na przednią oś niż w zwykłym dostawczaku, niezależnie od ilości miejsc siedzących z przodu
maszakow - 2011-02-26, 11:07
affa napisał/a: | jak jest z tymi plastikowymi zbiornikami, przecież wiele aut ma takie na pierwszy montaż |
Z plastikowymi nie będzie nic, szanowny kolego. One są odporne więc o nich nie rozmawiamy .
Stasio ma rację. Wydaje mi się również ze faktycznie z tymi sprężynami to trochę przegięcie. Większy zbiornik z tworzywa waży 2-3kg więcej. te 50 l różnicy w masie jeśli chodzi o zawartość baku każdy samochód powinien spokojnie znieść - przecież ładowność mają do 3,5 tony. IMHO to jest istotne jak ktoś np kupił ramiaka i przerabia go na lawetę. to wtedy faktycznie trzeba to wzmocnić bo obciążenie rozkłąda się zupełnie inaczej. Ale w kamperku... albo w furgonie... przeciez one i tak mają tyłki mocno obciążone więc i tak są wzmacniane - albo spreżyny albo poduszki. Tak więc kwestię wymiany sprężyn przy okazji większego baku raczej bym sobie darował.
eMKa - 2011-02-26, 11:38
Dla CT
Skorpion napisał/a: | Wlasnie to sprezyny odpowiadaja za wysokosc w samochodzie. Ducato Camper model 245 2,8 JTD i 2,8 TD HEAVY DUTY od 04/02 do 07/06 cena detal sprerzyny przod 453zl LS4026169 |
pozostała 1 szt za 300zł
reszta już po 330 zl
eMKa - 2011-02-26, 11:42
dla CT
lepciak napisał/a: | affa Cytat: | obowiązkowo trzeba wymienić przednie sprężyny na mocniejsze (koszt w tej samej firmie 300E, plus montaż zapewne). jednego nie |
Sprężyny przód komplet LESJŐFORS 4026123 DUCATO 18/1800 - szwedzkie w/g serwisu FIAT kosztują 340 zł komplet + wymiana. Właśnie to przerabiam. |
Odpowiednik z K.M.E 145 zł.
eMKa - 2011-02-26, 11:46
StasioiJola napisał/a: | Z tymi zalecanumi sprężynami przez Goldschmita to mam mieszane uczucia!!! Przecież zakładając zbiornik 100 czy 135l dodajemy na przednią os ciężaru około 50 kg , a w naszych kamperkach na standartowych spręzynach z przodu jeżdżą 2 osoby a przecież Dukato w większości jako furgon ma przewidziane z przodu 3 miejsca siedzące czyli ta jedna osoba to dokładnie podobne obciążenie jak dodatkowe paliwo. I producent nie przewiduje wtedy jakiejś innej spręzyny!!! Przyglądając się z boku na nasz kamperek i tak widzę że przód jest sporo wyżej od tyłu, więc myślę że można te dodatkowe 50l paliwa wozić bez zmiany sprężyn, no chyba ,że ktoś ma przejechane powyżej 250 tys km i zmienia całe zawieszenie celem poprawienia komfortu i bezpieczeństwa.
Myślę, że kazdy chce na naszym hobby zarobić - Goldschmit -też!!! |
święte słowa, też tak uważam
Skorpion - 2011-02-26, 11:49
eMKa napisał/a: | Myślę, że kazdy chce na naszym hobby zarobić | Przeciesz to jest normalka ,ze kazde hobby ma swoje prawa i kazdy chce zerowac na innych
SlawekEwa - 2011-02-26, 14:57
maszakow napisał/a: | przeciez one i tak mają tyłki mocno obciążone więc i tak są wzmacniane - albo spreżyny albo poduszki. T |
Albo dodatkowe pióra w resorze, tak jak Niemiaszki w moim zrobili.
marius - 2011-03-03, 22:34
W swoim Hymerze sprawę załatwiłem krótko. Wywaliłem stary zbiornik, kupiłem grubą blachę aluminiową (4mm - koszt 700,- zł brutto) i jestem w trakcie spawania nowego. Dzięki temu będę miał zasięg ok. 1500 km. Następnie pomaluję go na czarno i żaden diagnosta nawet się nie domyśli, że nie jest to zbiornik oryginalny.
DarekK - 2011-03-03, 23:37
W swoim ivecu wywaliłem stary zbiornik, zamówiłem dwa na wymiar w firmie handlującej częściami do ciężarówek i dostałem dwa zbiorniki z atestem i po kłopocie. Sterowanie zrobione jest na elektrozaworach i jednym pstryczkiem wybieram z którego zbiornika ma autko pić. Kłopotem jest to że musiałem pozbyć się stopnia zewn. i teraz myślę o jakimś przystawianym, ale zasięg zrobił się duuży .
eMKa - 2011-03-04, 22:49
W czasach kiedy paliwo było limitowane i wolno było nalać tylko do zbiornika w samochodzie,mój kolega zamontował w bagażniku swojej Syreny, beczkę 100 l.Zaopatrywał wszystkich kumpli.Po pewnym czasie panowie ze stacji rozszyfrowali diabelski pomysł, ale w nagrodę za pomysłowość przymykali oko.
413wdhiz - 2012-12-06, 01:39
A ktos z Was spotkal sie z kontrola nastawiona na poszukiwanie dodatkowego zbiornika? Z pobieznej lektury w necie dowiedzialem sie, ze szczegolnie Niemcy sa drazliwi na punkcie dodatkowych a nawet tylko nieoryginalnych zbiornikow. Dla nich jest to wwozenie paliwa bez akcyzy. Podobno jakis kierowca ciezarowki po sprawie w sadzie ma do zaplacenia 1000E. Nie wolno mniec w Niemczech zbiornika innego niz ten zamontowany w fabryce.
Hmm, nie jezdzilbym samochodem z dodatkowym zbiornikiem w kierunku wschodnim. Ze dwa lata temu licytowalem na aukcji celnej ladnego kamperka (ale to raczej sprawa z papierosami).
Podobno zdarzaja sie tez kontrole celne na terenie przygranicznym w Polsce - zamojszczyzna, lubelszczyzna itp.
Pytanie jak z kierunkiem Rumunia/Bulgaria - tam chyba spokojniej jest. We wrzesniu jechalem stopem z polskim kierowca TIRa. Zatrzymala go bulgarska ITD, ale on bywaly, zastosowal technike 5E.
Cyryl - 2012-12-06, 10:14
po pierwsze trzeba sobie zadać pytanie: po co?
mając zasięg 400-500km po Europie można spokojnie jeździć. nawet jeżeli powiększymy pojemność zbiornika o 40l, to zarobek na różnicach w cenach paliwa nie przekroczy 10-20 euro, co biorąc pod uwagę koszty całej podróży jest znikomym procentem. dodatkowo, że na dłuższą podróż jedzie się tylko raz do parę razy w roku.
nawet jeżdżąc po Niemczech autostradami najczęściej nie zjeżdżamy z nich żeby zatankować taniej, bo zarobimy na różnicy w cenie 5 euro, a stracimy 3 euro na paliwo i czas gdy będziemy szukać tańszej stacji.
po drugie, jak tutaj koledzy wspomnieli, większy zbiornik paliwa to większa masa pojazdu i mniejsza waga tego co można załadować. ale jest jeszcze jeden aspekt tej sprawy o której tu nik nie wspomniał: większa masa = większe zużycie paliwa.
zbiorniki paliwa muszą być dopuszczone i jak w firmie kiedyś były MB 814 to dokładało się drugi zbiornik z Mercedesa ze znaczkiem i było OK. ale Niemcy uznawali je za jeden zbironik, gdy miały dwa smoki. gdy były połączone dołem, a jeden miał smok, uznawano to za dwa odrębne. i za paliwo w drugim płaciło się cło.
zmieniając obszar celny wolno wwieźć paliwo tylko w oryginalnych zbiornikach w ilości nie większej jak 200l. kanisty do 10l nie sa brane pod uwagę.
poza tym trzeba dodać, że ON jest materiałem niebezpiecznym ADR (jak gaz i benzyna) o numerze UN 1202 i można go przewozić z zachowaniem szczególnych warunków.
jednak dopuszcza się dla różnych substancji niebezpiecznych małe opakowania, w których moża przewozić je bez zachowania tych warunków.
i tak dla ON małe opakowanie to poniżej 1000l. więc jeżeli zamawia się ciężarówkę ze zbiornikami powiedzmy 1500l, to po jednej stronie montuje się zbiornik 900l i po drugie 600l.
co do zbiorników paliwa w VW, mają one dodatkową komorę, która nie wypełnia sie paliwem. jej zadanie polega na tym, że w razie wypadku i uderzenia, żeby nie rozerwało zbiornika i aby te paliwo nie wypłynęło właśnie jest ta komora.
ale komora ta ma taki zawór odpowierzający we wlewie paliwa, przynajmniej w starych Paassatach i lejąc paliwo wolniutko i trzymając na ukos pistolet, aby naciskał ten zawór, do Passata moża było nalać nawet 110l paliwa. w nowych VW już tych odpowietrzników nie ma (mamy Golfa i Passata w firmie z tego roku), w starych Fabiach do roku 2008 to było, w Oktavaiach już nie.
Camper Diem - 2012-12-07, 18:36
Cyryl napisał/a: |
ale komora ta ma taki zawór odpowierzający we wlewie paliwa, przynajmniej w starych Paassatach i lejąc paliwo wolniutko i trzymając na ukos pistolet, aby naciskał ten zawór, do Passata moża było nalać nawet 110l paliwa. |
no to właśnie rozwiązałeś wielką zagadkę zbiornika paliwa w moim T4
lepciak - 2012-12-08, 17:41
Cyryl Cytat: | aby naciskał ten zawór, do Passata moża było nalać nawet 110l paliwa |
Mam Passata z takim zaworem. Przy pojemności zbiornika 70 l wchodzi mniej niż 10 l i to z trudem.
Cyryl - 2012-12-09, 16:43
lepciak napisał/a: | Cyryl Cytat: | aby naciskał ten zawór, do Passata moża było nalać nawet 110l paliwa |
Mam Passata z takim zaworem. Przy pojemności zbiornika 70 l wchodzi mniej niż 10 l i to z trudem. |
czyli co 9 litrów tankujesz?
rzeczywiście ze zbiornikiem jest coś nie tak.
mz3545 - 2016-09-16, 19:48
Czy był taki przypadek ze znajeziono u Ciebie dodatkowy zbiornik paliwa , jakie były konsekwencje oczywiście poza granicami kraju
Johny_Walker - 2016-09-17, 06:27
Cyryl napisał/a: |
mając zasięg 400-500km po Europie można spokojnie jeździć. nawet jeżeli powiększymy pojemność zbiornika o 40l, to zarobek na różnicach w cenach paliwa nie przekroczy 10-20 euro, co biorąc p
po drugie, jak tutaj koledzy wspomnieli, większy zbiornik paliwa to większa masa pojazdu i mniejsza waga tego co można załadować. ale jest jeszcze jeden aspekt tej sprawy o której |
Przypuszczam że masa większego zbiornika niewiele się różni od mniejszego, bo jest on z tworzywa. Pomijalne.
Mam oryginalny, powiększony zbiornik 120 l. Zasięg na nim przy oszczędnej jeździe, to 1600 km.
Tankując do pełna w Bośni jak tydzień temu za 120*3,6 zł płacę 432 zł.
Jadąc dalej na południe w Grecji bym za to paliwo musiał zapłacić 1,28*4,31*120= 662 zł. Oszczędność 230 zł lub 1/3 ceny paliwa. Oczywiście zanim do jadę do Grecji to spalę z 30 l, więc rzeczywista jest niższa, ale to i tak kilkaset zł na każdym wyjeździe.
Mając duży zbiornik tankuję tylko na porządnych, sieciowych stacjach. Żadnych pipidówek.
Teraz po powrocie do domu mam pozostałości z ostatniego tankowania w Bośni. Średnie spalanie od Bośni do Polski miałem 6,8. Komputer wskazuje zasięg 500 km.
Ostatnia trasa to 4000 km. Tankowania: Polska do pełna, Bośnia do pełna 3,60/l, Czarnogóra 10l za 3,90 na dojazd do Bośni. Bośnia do pełna dwa razy 3,60. Przejeżdżałem przez kraje, gdzie cena paliwa jest znacznie wyższa.
Niska prędkość i ecodriving, tankowanie na tanich stacjach i omijanie większości płatnych autostrad obniżyło koszt transportu o ponad połowę.
Bronek - 2016-09-17, 08:15
Johny, nie żebym..... Ale JM ChPanie, , jak Ty możesz mieć takie wyniki.
Już raz Ci pisałem, nie chciałbym mieć Ciebie za męża.
Bo byś byzkał nawet ekonomicznie.
Z wyliczeń, tylko w celach prokreacyjnych, na boczku w odpowiedniej temperaturze... Sex bezstratny.
Postawiłeś kiedyś flaszkę? ......
A jeśli, to mogłeś zasnąć?
Z czasów, które znów nadchodzą, spalili by Cie na stosie...
Dla samej zasady.
Z jednej strony podziwiam, zardroszczę, a z drugie współczuję........ Tylko nie wiem Tobie, czy sobie?
mz3545 - 2016-09-17, 09:52
100 to ja tez mam w orginale ale chce dołożyć jeszcze 100 czy 150 a mam możliwości jeśli chodzi o wagę dlatego pytam . Czy np. w Austrii jak ważą i waga jest ok to sprawdzają podwozie czy są dwa zbiorniki
Johny_Walker - 2016-09-17, 16:54
Bronek napisał/a: | Johny, nie żebym..... Ale JM ChPanie, , jak Ty możesz mieć takie wyniki.
|
Z całej trasy średnia jest 7,4, bo góry mocno popsuły wyniki. Nie Alpy, bo autostradą się je omija bezstratnie, ale Czarnogóra itp.
Nie pracujemy. Żyjemy z 500+. Sam widzisz, że bieda i szału nie ma. Trzeba oszczędzać na wszystkim. Najbardziej mnie martwi aby moi żywiciele - podatnicy nie przestali płacić podatków, bo zamiast podróżować albo leżeć przed telewizorem, to bym musiał się ruszyć i roboty poszukać.
2mirek - 2020-04-16, 22:30
Witam!!
Temat 4 strony- powiększanie, lub zakładanie dodatkowego zbiornika
paliwa.
Nikt, przepraszam ale tak jest, nic konkretnego w temacie nie napisał.
I tak minęło 8 lat!!!
Postaram się konkretnie coś tu umieścić i zał. foty.
Pozdrawiam Mirek
Bim - 2020-04-16, 22:39
Mirku czekam z zaciekawieniem
Po zimie mój pełny bak zaczął się pocić gdzieś go przytarlem na wyrypach ,mam j5 pewnikiem to samo
2mirek - 2020-04-19, 11:43
Witam !!
Wymierzyłem u siebie miejsce gdzie wejdzie mi dodatkowy zbiornik
o wym. 94x44x22 cm.
Rozmawiałem z kolegą żeby mi coś takiego wyspawał.
Drugi kumpel mówił mi że ma parę arkuszy z kwasówki.
Zobaczymy jeszcze z czego to będzie.
Będę tu pisał co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam Ciebie Jacku i wszystkich z portalu. Mirek
chris_66 - 2020-04-19, 15:57
janusz napisał/a: | affa napisał/a: | jakie przepisy regulują przewożenie paliwa w kanistrze? |
Celne |
przejeżdzając dziesiątki razy granice i będąc pytanym o towar w kanistrach nigdy nie miałem żadnych problemów - EU, poza EU, wschód i okolice
a wożę olej silnikowy, hydrauliczny, paliwo - ilości raczewj "serwisowe" niż kontrabandowe
krzlac - 2020-04-20, 10:02
2mirek napisał/a: | ...wejdzie mi dodatkowy zbiornik o wym. 94x44x22 cm... |
Z paliwem to ponad 100 kg.
2mirek - 2020-06-09, 08:46
No sam zbiornik to prawie 30 kg.
Ale nie wiem o co walczysz o 150 kilo że auto będzie cięższe??
A i to tylko,- jeżeli pełno w bakach.
Ja tak chce i tak zrobię bo mi tak pasuje.
Inni też chcą, ale nie robią, bo nie wiedzą jak,
a inni też chcą ale nie robią bo im się nie chce i tylko się...
i piszą tylko żeby mieć więcej o jednego posta.
Pozdrawiam Mirek
2mirek - 2020-06-09, 09:01
A tak wygląda przygotowane już miejsce
na przyszły zbiornik.
LukF - 2020-06-09, 10:02
2mirek napisał/a: | A tak wygląda przygotowane już miejsce
na przyszły zbiornik. |
Fajny pomysł.
Ja mam obecnie 120l w oryginalnym plastikowym zbiorniku Ducato. I w nowym też chcę 120l zamiast fabrycznego 90l.
Popieram
Woj-tek - 2020-06-09, 10:20
Ja mam 90l , właśnie rozważam zmianę na 120l. Ciekawy jestem czy Ktoś się w to bawił. Pewnie trzeba zmienić pływak i przeprogramować.
LukF - 2020-06-09, 10:51
I to przeprogramowanie jest ciekawe. Pewnie nikt na forum tego nie robił w nowym Ducato w BSI???
Roberto - 2020-06-09, 13:38
Woj-tek napisał/a: | Pewnie trzeba zmienić pływak |
Pływak jest ten sam. Zbiornik 120-litrowy jest pojemniejszy ze względu na boczne "wybrzuszenie" a nie na wysokość. Potrzebne będą inne uchwyty do podwieszenia.
Ja w swoim aucie zmieniłem
Roberto - 2020-06-09, 13:44
LukF napisał/a: | I to przeprogramowanie jest ciekawe. Pewnie nikt na forum tego nie robił w nowym Ducato w BSI??? |
Bo to ciężki temat. W nowym oprogramowaniu nie ma miejsca w którym można to wpisać.
Prawdopodobnie (nie wiem tego na 100%) pojemność zbiornika jest zapisana w kodzie literowo-cyfrowym.
Tam też prawdopodobnie jest zapisany rozmiar kół
Rozmawiałem na ten temat z wieloma mechanikami, pytałem nawet w ASO Fiat i nikt tego nie wie
Nikt nie potrafi tego przeprogramować
Teraz rezerwa zapala mi się przy 200 kilometrach do pustego zbiornika
Gorsze jest to, że wskazania komputera wariują
LukF - 2020-06-09, 14:12
No i to jest ból. Zysk że zbiornika jest. Szkoda, że elektronicznie nie da się łatwo ogarnąć
Woj-tek - 2020-06-09, 14:23
Roberto, Podobno się da, rozmawiałem z elektronikiem, który mi zakładał oryginalny tempomat ( też się nie dało w serwisach), że mi to zrobi.
Roberto jesteś pewien na 100%, że pływak jest ten sam?
krzlac - 2020-06-09, 14:57
LukF napisał/a: | ...Zysk że zbiornika jest... |
No, z tych 30 litrów to może być i 50 zł.
Roberto - 2020-06-09, 15:45
Woj-tek napisał/a: | Roberto jesteś pewien na 100%, że pływak jest ten sam? |
Kupiłem praktycznie nowy zbiornik z rozbitego 3-litrowego Ducato razem z całym układem ssącym paliwo i okazało się, że ma identyczny symbol i wygląd jak mój oryginalny
Podobno w oprogramowaniu do modeli przed liftem była rubryczka, w której można było wpisać pojemność zbiornika. Nie jestem mechanikiem i sam tego nie widziałem, ale taką informację otrzymałem z kilku źródeł.
W moim poliftowym nie mam takiej możliwości. Sprawdzałem na kilku programach i interfejsach.
Może lepiej, jak się wypowiedzą koledzy mechanicy
LukF - 2020-06-09, 16:30
krzlac napisał/a: | LukF napisał/a: | ...Zysk że zbiornika jest... |
No, z tych 30 litrów to może być i 50 zł. |
No i ?
Razy kilka lat czyli razy dziesiąt tysięcy km. Jak zbiornik mam za grosze to rozumiem, że nie warto? Każdy oczywiście musi sam ustalić czy mu warto czy nie
rakro1 - 2020-06-09, 17:34
To nie jest tylko kwestia zysku finansowego.Czasami nie ma warunków aby zatankować.Czasami może to być niebezpieczne i przy przeliczaniu lokalnej waluty na euro/dolary zawsze będzie to kurs niekorzystny dla kierowcy a nie wszędzie jest możliwość zapłaty kartą ( dlatego zawsze warto pytać przed tankowaniem).
Np.na Węgierskich autostradach stacje z paliwem są bardzo rzadko rozmieszczone i nieraz jechałem ze strachem czy uda się.
Do Grecji jadąc wszyscy tankujemy w Macedonii i daje to ogromną, niemającą tak naprawdę większego sensu radość,że zaoszczędzamy 2pln/litrze.
Na szczęście tu nie ma dyktatu większości i każdy ma prawo robić po swojemu.
krzlac - 2020-06-09, 18:13
LukF napisał/a: | ...czyli razy dziesiąt tysięcy km... |
A tej matematyki to nie rozumiem.
LukF - 2020-06-09, 20:04
krzlac napisał/a: | LukF napisał/a: | ...czyli razy dziesiąt tysięcy km... |
A tej matematyki to nie rozumiem. |
Widzę. Jak całej idei...
maxiek - 2020-06-09, 20:06
Roberto napisał/a: | LukF napisał/a: | I to przeprogramowanie jest ciekawe. Pewnie nikt na forum tego nie robił w nowym Ducato w BSI??? |
Teraz rezerwa zapala mi się przy 200 kilometrach do pustego zbiornika
Gorsze jest to, że wskazania komputera wariują |
Nie pocieszę Cię u mnie w fabrycznym zbiorniku 120 L tez głupoty pokazuje
Ostatnio przez Dolomity pokazywał zasięg 34km, przejechaliśmy ok 100km i na stacji wlalem równo 100 litrów, czyli 20 litrów zostało w baku
Wieluniak_1 - 2020-06-09, 21:24
Sam też się zastanawiam nad większym zbiornikiem. To lepsza logistyka jak dla mnie. W tej chwili mam spokojny przelot na poziomie 450-500 km Zwiększenie zbiornika do 120 l znaczenie usprawni mi jazdę. Mniej zbędnych przerw. Tu chyba nie chodzi o oszczędność kasy tylko czasu.
Tak przy najmniej jest u mnie.
Bim - 2020-06-09, 21:35
Wieluniak_1 napisał/a: | Sam też się zastanawiam nad większym zbiornikiem. To lepsza logistyka jak dla mnie. W tej chwili mam spokojny przelot na poziomie 450-500 km Zwiększenie zbiornika do 120 l znaczenie usprawni mi jazdę. Mniej zbędnych przerw. Tu chyba nie chodzi o oszczędność kasy tylko czasu.
Tak przy najmniej jest u mnie. |
Ten temat wałkujemy od X czasu .
Jedna grupa która ma piniondze i nie ma czasu
Druga grupa , która ma czas a nie ma piniendzy
I trzecia grupa to centusie do której się zaliczam JA
LukF - 2020-06-09, 21:50
Bim,
Zgubiłem się i nie wiem która grupa to ja? Możesz to jeszcze raz tylko wolniej...
Bim - 2020-06-09, 21:58
LukF napisał/a: | Bim,
Zgubiłem się i nie wiem która grupa to ja? Możesz to jeszcze raz tylko wolniej... |
Wolniej się nie da
Nie szufladkowałem Ciebie tylko siebie sam musisz sie określić jak wyskalować komputer i za ile
LukF - 2020-06-09, 22:03
Eeeeeee,
Rano muszę to jeszcze raz przeczytać
Comsio - 2020-06-09, 22:05
U mnie zbiornik leżakował 3- latka.
W poprzedni poniedziałek zamontowałem, 70+55 =125l
Jedno przybyło ,drugie ubyło, (drugi tłumik ) na złom.
Przy okazji zamontowałem Grecki wydech.
rjas - 2020-06-10, 10:06
Bim napisał/a: |
I trzecia grupa to centusie do której się zaliczam JA |
A ja myślałem że krakusy mają wyłączność na centusiowanie
rakro1 - 2020-06-10, 19:41
Z racji miejsca zamieszkania kwalifikowałbym Bima zaledwie jako kandydata na centusia.
To już całkiem nieźle.Gdyby częściej odwiedzał miasto stołeczne Kraków mógłby jeszcze awansować w hierarchii.
sławek w. - 2020-06-10, 22:59
Comsio napisał/a: | Przy okazji zamontowałem Grecki wydech. |
Możesz bliżej co to jest?
Cyryl - 2020-06-11, 06:04
to jest z fetą
2mirek - 2020-06-11, 09:01
Witam!
Nie było to łatwe, ale nowy dodatkowy zbiornik
jest wyspawany.
Teraz pierwsze przymiarki, ustalenie- pomiar gdzie mają być
dokładnie uchwyty do trzymania zbiornika, oraz dwie rurki.
Jedna do odpowietrzenia druga do wlewu paliwa.
No i oczywiście trzeba będzie jeszcze to pomalować,
żeby się spec. w oczy nie rzucało.
Jak skończę i zamontuję, to jeszcze opiszę i dodam foty.
Pozdrawiam. Mirek
2mirek - 2020-06-11, 09:31
Jeszcze kilka słów.
Z moich wyliczeń poj. tego zbiornika to
ok. 81 litrów.
Wymiary albowiem to
94 dł x 44 szer.x 22 centymetrów wysok. to poj 90.992 l.
Minus występ (w tym miejscu jest na dole drugi tłumik
wydechu ) 10 x22 x44.- 9.68. l.
Wychodzi mi że poj. zbiornika jest 81,3 litra.
No to auta jak pali 13 to można już 620 km przejechać.
Plus 70 litrów chyba zb. fabryczny to razem 1160 km.
Koszty zbiornika to blacha niby po znajomości 500 zł
Spawanie kolega - niby darmo, plus montaż swoimi siłami.
Myślę że jak ktoś miałby mi to tanio zrobić to suma 1500 zł
była by naprawdę niską kwotą.
LukF - 2020-06-11, 12:39
2mirek napisał/a: | Jeszcze kilka słów.
Z moich wyliczeń poj. tego zbiornika to
ok. 81 litrów.
Wymiary albowiem to
94 dł x 44 szer.x 22 centymetrów wysok. to poj 90.992 l.
Minus występ (w tym miejscu jest na dole drugi tłumik
wydechu ) 10 x22 x44.- 9.68. l.
Wychodzi mi że poj. zbiornika jest 81,3 litra.
No to auta jak pali 13 to można już 620 km przejechać.
Plus 70 litrów chyba zb. fabryczny to razem 1160 km.
Koszty zbiornika to blacha niby po znajomości 500 zł
Spawanie kolega - niby darmo, plus montaż swoimi siłami.
Myślę że jak ktoś miałby mi to tanio zrobić to suma 1500 zł
była by naprawdę niską kwotą. |
Czyli w Twoim przypadku 500zl jeszcze się opłaca bo na różnicach ceny paliwa te 500 odrobisz w rozsądnym czasie. Natomiast 1500zl to już raczej nie warto. Chyba, że dla idei- mam bo mam.
2mirek - 2020-06-11, 21:49
LukF napisał..
Czyli w Twoim przypadku 500zl jeszcze się opłaca bo na różnicach ceny paliwa te 500 odrobisz w rozsądnym czasie. Natomiast 1500zl to już raczej nie warto. Chyba, że dla idei- mam bo mam.
Bardzo materialistyczne podejście.
Mam nadzieję że kampera nie masz tylko dlatego że ci się to opłaca!! i w rozsadnym czasie
wyjdzie Ci taniej , niż hotel czy pensjonaty
To powiedzenie ,,mam bo mam,, jest bardzo kolokwialne drogi kolego.
A może jeszcze pomyślisz troszkę i wpadniesz na to dlaczego to zrobiłem.
Pozdrawiam Mirek
LukF - 2020-06-12, 08:07
Mirek,
Źle mnie zrozumiałeś. Wiem czemu to zrobiłeś. I szanuję to.
Ps. Sprawdzenie finansowe danej działalności jest aż takie zle? Chyba nie
Comsio - 2020-06-13, 15:48
sławek w. napisał/a: | Comsio napisał/a: | Przy okazji zamontowałem Grecki wydech. |
Możesz bliżej co to jest? |
Łonczysz kilka kolanek .
Tylko w rzędowym motorku marny efekt.
2mirek - 2020-06-15, 09:14
Widzisz LukF.
Człowiek ma pewne pasje i realizuje się w nich lepiej lub gorzej.
Ja niedawno kupiłem pewien kultowy samochód za 2 t. włożyłem w niego 7.
A warty jest może 5. lub 6, ale mnie to cieszy, chociaż niektórzy tego nie rozumieją,
a może zazdroszczą.
Obecnego kampera kupiłem też za 20 włożyłem już w niego 10 t. i jak mam czas, to zawsze
coś w nim poprawiam i dodaje.
---Patrz moje remonty Hymera.---
Jestem niestety zapracowany i ciągle brak mi czasu na moje już liczne pasie
takie jak pasieka , jacht , rekonstrukcie wojsk i bitew, rycerstwo i inne.
Po prostu lubię realizować różne swoje projekty moich marzeń i robię to.
Aha, a co do paliwa to jak się ma własną stację i paliwo po 2 zł. to też się opłaca
Pozdrawiam Cie Mirek.
Woj-tek - 2020-06-16, 15:58
Przeklejał może Ktoś końcówkę adblue w Jumperze?
Lub podpowie Ktoś jakim klejem.
ZbigStan - 2020-06-16, 18:06
Bim Jest jeszcze czwarta grupa. A po co to zmieniać jak jest dobrze. Zastrzegam, że szanuję wybory innych. Pozdrawiam.
Bim - 2020-06-16, 19:45
ZbigStan napisał/a: | Bim Jest jeszcze czwarta grupa. A po co to zmieniać jak jest dobrze. Zastrzegam, że szanuję wybory innych. Pozdrawiam. |
ZbigStan jak jest dobrze to to tylko się cieszyć kamperowaniem, nie w tym temacie.
Neno - 2020-06-17, 06:59
maxiek napisał/a: | Roberto napisał/a: | LukF napisał/a: | I to przeprogramowanie jest ciekawe. Pewnie nikt na forum tego nie robił w nowym Ducato w BSI??? |
Teraz rezerwa zapala mi się przy 200 kilometrach do pustego zbiornika
Gorsze jest to, że wskazania komputera wariują |
Nie pocieszę Cię u mnie w fabrycznym zbiorniku 120 L tez głupoty pokazuje
Ostatnio przez Dolomity pokazywał zasięg 34km, przejechaliśmy ok 100km i na stacji wlalem równo 100 litrów, czyli 20 litrów zostało w baku |
U mnie rezerwa zapalała się własnie gdy w zbiorniku zostawało 20L, czyli po wypaleniu setki.
Działało to idealnie równo, mogłem przejechać bez stresu jeszcze 100km tankując 108-114L w zależności od aktualnego spalania.
Comsio - 2020-06-17, 09:22
U mnie rezerwa zapalała się własnie gdy w zbiorniku zostawało 20L, czyli po wypaleniu setki.
Działało to idealnie równo, mogłem przejechać bez stresu jeszcze 100km tankując 108-114L w zależności od aktualnego spalania.[/quote]
Mam to samo.
LukF - 2020-06-17, 09:46
Neno, Comsio,
Czy piszecie o: wymienionym we własnym zakresie zbiorniku w Ducato po 2006r z 90l na 120l ??? Oraz o NIE zmienionym oprogramowaniu w BSI???
Odpowiedzi na te pytania są bardzo ważne w temacie który poruszamy
Comsio - 2020-06-17, 10:47
Mam z 1997roku.
krzlac - 2020-06-17, 11:29
2mirek napisał/a: | ...paliwo po 2 zł... |
Opałowy lejesz?
Woj-tek - 2020-06-17, 11:49
Niestety zbiornik 125l nie pasuje do Citroena Jumpera z adblue.
A piszę to dla potomnych co by sobie głowy nie zawracali.
LukF - 2020-06-17, 11:52
Oczywiście, że nie pasuje. Kamper z AdBlue ma 90l plus drugi mały na AdBlue. I już nie ma miejsca na zamontowanie 120l.
Ducato od 2020 też tak będzie mieć
Ps. Comsio, dzięki za odpowiedź. Czyli nie mój rocznik.
A Neno ?
Neno - 2020-06-17, 12:12
Mój był z 2011r. oryginalny zbiornik taki miałem. Do końca nie wiem jaki (bałem się przetestować) 120 lub 125L. Max co udało mi się do niego wlać to 119L ale to był wałek... byłem dopiero na pograniczu rezerwy. Stacja SHELL w Marrakeszu
LukF - 2020-06-17, 22:45
Neno,
Czyli zrozumiałem, że miałeś oryginalnie w fabryce montowany 120l. To nie była Twoja przeróbka/ przełożenie zbiornika z 90l na 120l. Więc temat elektroniki/ BSI się nam tym sposobem nie wyjaśnił
Neno - 2020-06-18, 07:18
Tak, zgadza się.
Nie wczytałem się w temat zbyt mocno. U mnie działał perfekcyjnie bo był "z fabryki".
voice - 2020-06-18, 17:42
Panowie odniosę się tutaj do poruszanego tematu programowania BSi.
Swego czasu pytałem na forum odnośnie dołożenia halogenów, do mojego kamperka.
Instalacja przygotowana fabrycznie, wystarczyło podpiąć halogeny i kupić oryginalny panel gdzie był włącznik przednich halogenów.
Niestety pomimo podłączenia nie działało, można było to podłączyć przez przekaźnik jednak chciałem mieć oryginalnie zrobione tak jak to wychodzi z fabryki.
Co się okazuje. BSI w citroenie Jumperze, peugeocie boxerze, oraz fiat ducato jest programowalne tylko raz w fabryce Fiata do wszystkich trojaczków i nie ma możliwości włączenia, wyłączenia sobie opcji wyposażenia lub czegokolwiek. Na moje zapytanie do fiata o nowe zaprogramowanie BSI bym mógł mieć halogeny to kwota 4800 zł.
po zorientowaniu się w temacie dostałem namiar na elektronika w okolicach 100km co programuje na nowo i koszt takiej modyfikacji to tylko lub az 500 zł.
Niestety nie pojechałem jeszcze do niego by to zrobić ale konsensus tej opowieści jest taki, że najprawdopodobniej by przeprogramować bsi na większe zbiorniki dokładnie jest tak samo jak z moim dołożeniem porzednich halogenów.
LukF - 2020-06-18, 19:30
Voice,
Na 99% masz rację. Jak założę zbiornik 120l zamiast 90l to dam znać. Za około 1 miesiąc.
LukF - 2020-08-12, 16:08
Panowie,
Gotowe. Do nowego Malibu zamontowalem zbiornik paliwa 120l zamiast fabrycznego 90l.
Mechanika: zbiornik z opaskami, wskaźnikiem poziomu i pompą montuje się i podałącza bez żadnych przeróbek. Poziom trudności= żaden, potrzeba 2 osoby i 1 godzina.
Elektronika: licznik/BSI z wersji 90l widzi wersję 120l bez problemu. Lecz wskazówka poziomu paliwa opada szybciej niż następuje zużycie paliwa ze zbiornika 120l. Po zapaleniu się rezerwy można dalej jeździć nie 100km lecz 300km. Elektronik za 400zł przeprogramował mi komputer BSI i teraz mam pełną funkcjonalność zbiornika i elektroniki w wersji 120l jak z fabryki.
Podsumowując: w Ducato od 2006 do 2019 jest prosto zmienić zbiornik z 90l na 120l. Koszt zbiornika z alledrogo plus 400zł elektronik w Rybniku.
aviator - 2020-08-12, 17:23
No i super, aż się z ciekawości zainteresuje nad taka operacja do sprintera, 300km więcej brzmi bardzo zachęcająco :-)
LukF - 2020-08-12, 18:02
Aviator,
Dziękuję za i pozdrawiam
mgF3 - 2020-08-12, 18:41
Witam. Czy mogę prosić o kontakt telefoniczny do tego elektronika?
Roberto - 2020-08-12, 19:30
mgF3 napisał/a: | Witam. Czy mogę prosić o kontakt telefoniczny do tego elektronika? |
Ja też
LukF - 2020-08-12, 21:02
Proszę o telefon do mnie lub SMS to odpiszę.
Mój nr: 602 656 910.
voice - 2020-08-15, 17:55
LukF napisał/a: | Voice,
Na 99% masz rację. Jak założę zbiornik 120l zamiast 90l to dam znać. Za około 1 miesiąc. |
Czyli miałem rację, ja też mam już dołożone halogeny ledowe na przód i wszystko oryginalnie jak powinno być koszt też 400 zł, prócz przeprogramowania BSI w moim przypadku trzeba było też przeprogramować licznik, ponieważ nie włączała się kontrolka halogenów
|
|