|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - fiat ducato TD 2,5 rok 94
jedrek49 - 2011-03-09, 17:09 Temat postu: fiat ducato TD 2,5 rok 94 witam
chcialbym zebrac troche opini na temat silnika i calego jego osprzetu,Moj jest z 94 r i ma juz troche lat i 160000 km co nawala w tych silnikach ,na co zwrocic uwage /oprocz normalnych przegladow
W zeszlym roku mialem problem z grzaniem sie hamulcow podczas dluzszych zjazdow
Prosze o uwagi,rady
jedrek49
martini44 - 2011-03-09, 21:52
zjazdy z hamowaniem wraz z silnikiem nie wolno na "luzie" jeśli dalej grzało sprawdź korektor sił hamowania czy czasem nie zatarty...... ja zrobiłem "bajpas" ale działa super......
kimtop - 2011-03-10, 08:33
jedrek49 napisał/a: | W zeszlym roku mialem problem z grzaniem sie hamulcow podczas dluzszych zjazdow |
Może masz stary płyn hamulcowy
jedrek49 - 2011-03-10, 10:58
Dzieki za cenne uwagi ,faktycznie jet stary plyn i musze go wymienic ,oraz te korektory hamowania sprawdze
to cenne wiadomosci
ile moze byc plynu do hamowani w DUCACIE
Pozdrawiam
jedrek49
kimtop - 2011-03-10, 11:51
Kup butelkę 1l. i starczy.Tylko najpierw wyssij (np.strzykawką) stary płyn ze zbiorniczka.Dopiero zalej nowy
martini44 - 2011-03-10, 14:43
no i odpowiednia procedura wymiany i odpowietrzenia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dziwaczek - 2011-03-10, 18:49
Tak i we dwóch - dwoje to trzeba robić. Pompuj - trzymaj i tak dalej
SlawekEwa - 2011-03-10, 18:51
dziwaczek napisał/a: | ak i we dwóch - dwoje to trzeba robić. Pompuj - trzymaj i tak dalej |
Albo samemu mając pompkę na podciśnienie
dziwaczek - 2011-03-10, 18:54
W parze weselej
kimtop - 2011-03-10, 18:58
Ja wymieniłem sam.Najpierw wyssałem strzykawką stary płyn ze zbiorniczka i zalałem nowy.Potem odkręciłem odpowietrznik na najdalszym kole i poczekałem aż wypłynie stary płyn.I tak po kolei.
Na koniec typowe odpowietrzanie (2 osoby)i po robocie.Trzeba tylko uważać żeby nie zapowietrzyć ABS-u.
lepciak - 2011-03-10, 19:18
jedrek49 Cytat: | te korektory hamowania sprawdze to cenne wiadomosci |
Korektor hamowania w samochodzie jest jeden a sposób jego ustawiania przedstawiono na rysunku naklejonym od wewnętrznej strony drzwi pasażera - mówimy o Fiacie Ducato.
jedrek49 - 2011-03-13, 09:54
witam
Dziekuje bardzo za przekazanie informacji jak mam zmienic plyn hamulcowy ,Naprawde dziekuje i tak bede robil ,zatrudnie zone do pompowania/odpowietrzania /
i pytanie ,czy we wszystkich kolach najpierw spuscic stary plyn /Kazde kolo po kolei /a poznioej po kolei od najdalszego odpowietrzac?
Dziekuje i pozrawiam
jedrek49
dziwaczek - 2011-03-13, 10:31
T ja uzupełnię troszkę. Odpowietrzamy od najdalszego od koła kierownicy tj:
-prawy tył,
-lewy tył,
-prawy przód,
-lewy przód.
Opis http://www.motofakty.pl/a...amulcowy_2.html
Film na ten temat. Z ta wymiana w przypadku ABS - to prawda kolega tak miał (mrygała kontrolka) Jak wymieniliśmy klasycznie (POMPOWANIE DWIE OSOBY) i wypłukane zostały syfy z układu i pompy ABS wszystko wróciło do normy.
http://www.autoswiat.tv/p...o,480,film.html
jedrek49 - 2011-03-13, 10:44
naprawde dziekuje za pomoc
jedrek49
kimtop - 2011-03-13, 10:50
jedrek49 napisał/a: | pytanie ,czy we wszystkich kolach najpierw spuscic stary plyn /Kazde kolo po kolei /a poznioej po kolei od najdalszego odpowietrzac? |
Tak.Po nalaniu nowego płynu,spuszczaj po kolei z każdego koła.Płyn spłynie sam bez pompowania. Oczywiście dolewając płynu do zbiorniczka.Na koniec klasyczne odpowietrzanie.U mnie wystarczyło spuścić po jednym razie z każdego koła.
Powodzenia
MAWI - 2011-03-13, 14:43
Kiedyś miałem taką historię.Miałem wtedy mercedesa E klasa 3,2 benzyna ,Ciągnąłem nim ogromną 8metrową dwuosiową przyczepę kempingową .Spieszyło mi się bardzo więc poganiałem.Cały czas gaz i hamulec ,gaz i hamulec po dojechaniu do Mikołajek zauważyłem kłopoty z hamulcem zapalały się kontrolki od absu i takie inne od hamulców,wystraszyłem się ,nie wiedziałem co mogło się stać .Po konsultacji z kolegami jeden poradził mi sprawdź płyn ,myslałem ,że chodzi o poziom ,więc mówię" że jest" na to on ,żebym wziął strzykawkę i zobaczył jak z przejrzystością i tu zdziwienie, mętny szary jakieś farfocle.Po prostu go zagotowałem.Wymieniłem w Mikołajkach metodą KIMTOPA, poluzowałem wszystkie odpowietrzniki i lałem do skutku chyba z litr.Aż zobaczyłem nowy i wszystko wróciło do normy.Nie miałem pojęcia że to ma takie znaczenie.
jedrek49 - 2011-03-13, 15:17
witam
Mysle ,ze wymienie plyn wraz z zonka i wg wszych wskazowek ,nie jest to takie trudne
pozdrawiam
]jedrek49
BiG Team - 2011-03-13, 18:00
jedrek49 napisał/a: | Mysle ,ze wymienie plyn wraz z zonka i wg wszych wskazowek ,nie jest to takie trudne |
z płynem , to bez problemu, ale z żonką może być trudniej
eMKa - 2011-03-13, 22:51
BiG Team napisał/a: | jedrek49 napisał/a: | Mysle ,ze wymienie plyn wraz z zonka i wg wszych wskazowek ,nie jest to takie trudne |
z płynem , to bez problemu, ale z żonką może być trudniej |
Trzeba być konsekwentnym i przy wymianie żonki patrzeć tez na wyższą temperaturę wrzenia przynajmniej jak w Dot 5
jedrek49 - 2011-03-14, 11:19
witam
dzieki sliczne za uwagi wraz z wspanialym humorem
naprawde tak wyglada,ze zmieniam plyn i zonke
dobre to
PS
zonki nie zmieniam
jedrek49
jedrek49 - 2011-03-15, 12:50
witam
Teraz mam problem jaki plyn hamulcowy wlac
mam plyn organiki pod nazwa DOT-4 czy nadaje sie na wymiane?
SlawekEwa - 2011-03-15, 14:01
jedrek49 napisał/a: | mam plyn organiki pod nazwa DOT-4 czy nadaje sie na wymiane?
|
Tak nadaje się
Skorpion - 2011-03-15, 15:32
Jest jeszcze jedna sprawa jaka ma temp.wrzenia bo jest ich kilka rodzaii
jedrek49 - 2011-03-15, 17:09
Witam
temp wrzenia 260 stopni
Dziekuje za informacje o DOT-4
Jedrek49
|
|