|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Alu butle gazowe
Dembomen - 2011-03-10, 12:28 Temat postu: Alu butle gazowe Hej!
Po trzech latach sięgnąłem po swoją zapasową butle gazową - 11kg. zaskoczyła mnie waga /tara 5,4kg /, lekka jak kompozytowa z BP.
Czy ktoś używał takiej ,na boku homologacja do 2011 r.
Czy można tankować do niej propan-butan
Hej!
koko - 2011-03-10, 18:28
Kto to zatankuje?
Jest to butla Niemiecka
Mirekmat - 2011-03-10, 20:49
witaj.
Możesz tankować mieszankę jak też czysty propan w ilości 11kg mieszanki icóś tam 10 koma kg czystego propanu.Musiałbyś podmienić ją u towarzyszy z zachoduaby przedłużyć homologację.Trzym się Mirek
Dembomen - 2011-03-10, 23:22
Hej!
koko napisał/a: | Kto to zatankuje?
Jest to butla Niemiecka |
Wiem i z zatankowaniem nie mam problemów
Hej!
Dembomen - 2011-03-10, 23:24
Hej!
Mirekmat, Dzięki za podpowiedź, nie wiesz ile kosztuje homologacja za miedzą
Hej!
Tadeusz - 2011-03-11, 07:22
Dembomen napisał/a: | Wiem i z zatankowaniem nie mam problemów |
Oczywiście! Gwint ma identyczny jak butle polskie i jej napełnienie to żaden problem, zakładając, że ma się w pobliżu punkt napełniania butli gazowych.
Ja regularnie napełniam dwie pięciolitrówki niemieckie z takim samym gwintem, jak ta aluminiowa.
Co do homologacji - Andrzejku, wystarczy u sąsiadów wymienić tę butlę na pełną i ona będzie miała aktualną homologację.
IAAN - 2011-03-11, 09:06
gwint to może i ma identyczny ale czy napewno ma też otwór wylotu gazu odpowiedniej średnicy
polska butla i reduktor do niej wchodzi w śrorek zaworu kawałek rurki z reduktora i dociska to wszystko nakrętka do uszczelki
w niemieckich butlach wydaje mi się że jest ciut inna budowa tego przyłącz przy reduktorze
zawodowo naprawiam wózki widłowe niemieckiego producenta i tam przyłącza butli w orginale są inne niż w polsce wszystko niby pasuje ale jednak ma inną budowę i tak naprawdę uszczelnia rurka króra nachodzi w naszej butli na częśc wewnętrzną zaworu tą rurkę wewnątrz uszczelki i obejmuje ją od zewnątrz
w efekcie po kilkukrotnej wymianie butli z przyłącza robi się grzybek
dajcie proszę zdjęcie zaworu takiej butli od strony przyłącza reduktora
mogę się mylic
na fotce przyłącze butli niemieckiej to czerwone ma inną budowę niż u nas
koko - 2011-03-11, 09:13
Przeważnie nasze samochody są niemieckie a na pewno reduktory tak że pasują i te i te
IAAN - 2011-03-11, 09:23
Koko masz racje ja mogę się mylic nie mam butli gazowej w swoim aucie mam butlę na stałe nie moge porównac teraz
choc auto jest niemieckie to chyba masz butle polską
Tadeusz - 2011-03-11, 09:26
Irek napisał/a: | choc auto jest niemieckie to chyba masz butle polską |
Irek, ja używam butli niemieckich bezproblemowo. Używam również polskich. Mam po prostu wymienne, nakręcane końcówki.
To nie jest żaden problem.
IAAN - 2011-03-11, 09:32
Tadeusz pisze że ma wymienne końcówki nakręcane zapewne na reduktor od strony zaworu gzau czy tak
możesz wstawic fotkę
i pytanie czy wszyscy co tak robią maja takie końcówki czy nie zdają sobie sprawy o tym
Tadeusz - 2011-03-11, 10:22
Irek napisał/a: | Tadeusz pisze że ma wymienne końcówki nakręcane zapewne na reduktor od strony zaworu gzau czy tak |
Tak. Reduktor jest dopasowany do butli niemieckiej. Na reduktor nakręcam wężyk , na którego drugim końcu jest końcówka do polskiej butki turystycznej 5-ciolitrowej. Całość doskonale się sprawdza. Dzięki temu mogę w dalekie podróże zabierać butle i polskie i niemieckie. U mnie mieszczą się tylko butle pięciokilogramowe.
Pamiętajmy, że niemieckie pięciokilogramówki mają gwint identyczny jak 11-kilówki.
Zdjęcia teraz nie pokażę, bo musiałbym jechać do kampera. Gotowego niestety nie mam.
Dembomen - 2011-03-11, 11:11
Hej!
Irek nie tylko gwinty są ok. ale i reszta
Używam w domy bez żadnych problemów natury technicznej, dla porównania załączam fotki dla Ciebie
Hej!
airgaston - 2011-03-11, 12:22
O rany co kraj to co innego. A jak ja mam dwa kampery i w każdym co innego to za chwile wiaderko redukcji będę woził
cooper - 2011-03-11, 12:41
airgaston napisał/a: | to za chwile wiaderko redukcji będę woził |
EEEEE... Dwa kampery = dwa wiadra
kimtop - 2011-03-11, 12:52
Skoro niemieckie redukcje w naszych kamperach pasują do polskich butli,to chyba będą też pasować do niemieckich.
koko - 2011-03-11, 20:40
Są trzy prawdy ale to Marek jest świnto prawda
Mirekmat - 2011-03-11, 22:30
Nie rób sceny liczą się ceny.Wszystko pasuje sprawdż tylko czy uszczelniające gumki są w całości.Co do butli do wózków to mają jednakowy gwint zewnętrzny jednak otwór wewnątrz jest większej średnicy/Silnik potrzebuje więcej gazu/.Po niemieckiemu gaz w butlach do wózków zwą cosik jak "treibgas" a butle mają kołnierze ochronne jak w naszych butlach/inne ujęcie gazu gdyż najczęściej pracują w pozycji leżącej/ natomiast butle do użytku domowego,w kamperach itp nie posiadają kołnierzy,więdzą o tym Ci którym krajowe butle z kołnierzem nie chcą się mieścić w schowkach.Śpij spokojnie i śnij o podróżach.Mirek
|
|