| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Do czego ten wężyk ?
TURTL - 2011-03-25, 14:45 Temat postu: Do czego ten wężyk ? Witam Wszystkich serdecznie. Mam kamperka z 90r. na bazie Fiata Ducato 1,9 TD.
Zauważyłem że po prawej stronie (od pasażera) nad zbiornikiem wtrównawczym chłodziwa pod maską wychodzi mi wężyk pomarańczowy, wychodzi z kabiny i pod maską jest zaślepiony śrubą i obejmą. Do czego to służy albo do czego powinno służyć, może mam jeszcze jedno cudeńko w aucie i nawet nie wiem. Zdjęcie przedstawia owy wężyk
airgaston - 2011-03-25, 16:36
Jest to wężyk podłączony do najwyższego punktu w nagrzewnicy i służy do jej odpowietrzenia.
dziwaczek - 2011-03-25, 17:57
| airgaston napisał/a: | | Jest to wężyk podłączony do najwyższego punktu w nagrzewnicy i służy do jej odpowietrzenia. |
Dokładnie tak!! U mnie nie ma tego wężyka, za to jest wkręt w nagrzewnicy - spełniający rolę odpowietrznika
martini44 - 2011-03-25, 18:13
dwa tygodnie temu ten wężyk pracował u mnie przy wymianie płynu chłodniczego.... wywalił całe niepotrzebne powietrze z ukł. chłodzenia
gino - 2011-03-25, 18:21
| martini44 napisał/a: | wywalił całe niepotrzebne powietrze z ukł. chłodzenia |
bo do tego dokładnie ten węzyk jest...
odpowietrza nie tylko nagrzewnice, ale cały układ chłodzenia...
co w naszych autkach jest BARDZO WAŻNA CZYNNOSCIA//
węzyk powinien byc włozony w otworek w wlocie powietrza i od srodka , przykręcony srubka..
powinien byc zakonczony srubka, ktora ułatwia odpowietrzanie...ale z takim ''patentem'' tez da rade to zrobic...
martini44 - 2011-03-25, 18:36
ja tak mam
TURTL - 2011-03-25, 19:58
Sliczne dzięki. Auto to to dla mnie zagadka ale krok po kroczku rozgryzam go jak mogę. A tak ogólnie to mój pierwszy Diesel jakim przyszło mi się poruszać. Wszystkie auta jakie dotąd miałem to benzyna.
W momencie jak stoję i chodzi nawiew to leci zimne powietrze, (silnik rozgrzany) ale w trakcie jazdy zaczyna ciepełkiem zaciągać - nieodpowietrzony układ może być tego przyczyną czy raczej jakaś klapka w nawiewach się nie otwiera
MILUŚ - 2011-03-25, 19:59
| martini44 napisał/a: | ja tak mam |
ja też.......
Yans - 2011-03-25, 20:01
| martini44 napisał/a: | ja tak mam |
Ja też , tylko u mnie jest taki fajnisty koreczek, który mogę odkręcić paluszkami...
bonusik - 2011-03-25, 20:41
Jednym słowem.....wylot bulbulatora.....
ArekExpert - 2011-04-08, 11:15
| TURTL napisał/a: | Sliczne dzięki. Auto to to dla mnie zagadka ale krok po kroczku rozgryzam go jak mogę. A tak ogólnie to mój pierwszy Diesel jakim przyszło mi się poruszać. Wszystkie auta jakie dotąd miałem to benzyna.
W momencie jak stoję i chodzi nawiew to leci zimne powietrze, (silnik rozgrzany) ale w trakcie jazdy zaczyna ciepełkiem zaciągać - nieodpowietrzony układ może być tego przyczyną czy raczej jakaś klapka w nawiewach się nie otwiera |
Dolej plynu chlodniczego lekko ponad stan (na zimnym silniku) zagrzej silnik i przy pomocy odpowietznika wypusc powietrze (delikatnie) az pojawi sie plyn. Kiepskie grzanie to czesto takze wina zle dzialajacego termostatu. Generalnie diesel zamienia wiecej energii paliwa na skuteczna prace a nie w cieplo chlodnicy niz benzynowce. Do tego stopnia, ze w nowych pojazdach montuje sie dogrzewacze kabin by nie marznac w zimie. W moim multijetcie (1,3) caly silnik stygnie gdy stoje w korku.
dziwaczek - 2011-04-08, 17:08
Jakby odpowietrzenie nie pomogło - a powinno. To może być to zamulona nagrzewnica, płukanie może pomóc ale może tez spowodować powstanie nieszczelności. Proponuję w okresie jesienno zimowo wiosennym zastosować stary sposób do starych silników - kawałek kartonu (taki z pudełka wystarczy) włożony przed nagrzewnicę. Powinno pomóc - tylko kontroluj wskaźnik temperatury - ale nie powinno wzrosnąć.
bonusik - 2011-04-08, 21:24
| ArekExpert napisał/a: | | . W moim multijetcie (1,3) caly silnik stygnie gdy stoje w korku. |
inne prawa fizyki czy co?...
eMKa - 2011-04-08, 22:09
| ArekExpert napisał/a: | | multijetcie (1,3) caly silnik stygnie gdy stoje w korku |
tak ma być
to dobry silnik
|
|