Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Zakup kampera

pp - 2007-06-20, 09:48
Temat postu: Zakup kampera
Szanowne Panie i Panowie!

bardzo proszę o radę!

Noszę się z zamiarem kupna kampera, ale jestem całkowicie zdezorienowany co powinienem kupić! Na co zwracać uwagę itp.

Samochód powinien posiadać 4 miejsca do spania, ale takie stałe, nie rozkładane z siedzeń!

Czy warto dopłacać za długość aby mieć garaż?

jakie minimalne wyposażenie powinien mieć?

sasquatch - 2007-06-20, 10:19

Nie napisałeś w jakim przedziale cenowym chcesz zakupić takie autko. Więc raczej dyskusja jest o układzie (typie) a mniej o marce.

4 miejsca nie rozkładane z siedzeń - hmmm - alkowa 2szt. - i z tyłu po 1 szt piętrowo, lub łóżko 2 osobowe z tyłu. Zamiast alkowy oczywiście może być łożko opuszczane w inetegralu. U mnie przykładowo jest rozsuwana alkowa powstaje łożko 2x2m i na tym mieścimy się z dwójką dzieci - nie trzeba rozkładać na dole. Jeszcze jeden plus tego rozwiązania - wożę ze sobą zawsze te nakładki aluminiowe na okna ale nigdy ich nie zkładam - jakoś nie mam potrzeby bo wszyscy śpimy u góry i zimą nie zawiewa z szoferki.

Jak z tyłu łożko 2 osobowe to już kamperek będzie miał około 6,5m. Ja nie zdecydowałem się na tak długiego ponieważ wolę mieć możliwość zaparkowania na parkingach osobowych w miastach które zwiedzam. Trochę nawisu z tyłu nad jakiś trawnik i nie wystaję z przodu dalej jak Octavia :-)

Pytanie co do długości w zasadzie się samo odpowiedziało - ja bym dopłacił by nie był taki długi :-) - ale oczywiście to są indywidualne potrzeby.

Minimalne wyposażenie - chyba nikt takiego nie zna - a najbardziej chce mi się śmiać jak w ogłoszeniach piszą "pełne wysposażenie campingowe" :haha:

dla mnie (na to zwracałem uwagę jak kupowałem tego ostatniego):
- silnik z turbo (ok 100KM)
- klima w kabinie (z tyłu nie musi jej być) - wystarcza bardzo dobrze przewiewa do części mieszkalnej (przynajmniej w transicie - nie wiem jak w ducato)
- wspomaganie kierownicy - to chyba podstawowe wymaganie
- napęd na tył jest dobrym pomysłem choć nie jest koniecznym :-)
- spać tak by nie rozkładać łożek do spania (to tak jak Twoje wymaganie)
- pasy bezpieczeństwa trzypunktowe w części mieszkalnej i wysokie oparcia z zagłowkami - ale to wymaganie dla starszych kamperków - Tobie to chyba nie grozi :haha:

to co było (czego nie szukałem) a okazało się przydatne:
- bateria słoneczna - nie duża - ale doładowuje bieżaco akumulatory i je konserwuje
- zbiornik wody brudnej ocieplony (na zimę)
- spust wody brudnej z "wentylem" - taka giętka rura którą można regulować gdzie wylać wodę
- przelotowy bagażnik przez całą szerokość kampera (z dostepem z dwóch stron) - na narty, wędki, krzesełka itp
- ogrzewanie zintegrowane z boilerem ciepłej wody (wraz z automatycznym spustem wody przy spadku temperatury) - nie ma grzejnika (kaloryfera) co przy małych dzieciach jest istotne - w poprzednim kamperze zawsze na to trzeba było uważać

gdybym mógł pomarzyć i dodać coś do obecnego kamperka:
- duże okno w dachu całkowicie otwierane (chociaż nie wiem czy słońce nie grzeje za bardzo wnętrza przez takie okno)
- 5-10 cm wyższy w środku - i tutaj się kłania tylny napęd - jak samochody mają wał napędowy to są niższe w środku - ducato ma wiekszą przestrzeń ponieważ nie ma wału. I jeszcze druga strona medalu - do alkowy wchodzi się bez drabinki (nawet dzieci) co w Ducato jest raczej trudne.


To chyba wszystko - ale miałem wenę na pisanie :lol:

pp - 2007-06-20, 11:29

super! dzięki :pad:

przelotowy bagażnik czyli garaż? taki pod łóżkiem piętrowym albo jednym podwójnym?

pp - 2007-06-20, 11:50

Jeszcze jedno pytanie!

Jakie są zalety i wady integrali?

sasquatch - 2007-06-20, 12:06

ja mam bagazniczek przelotowy pod podłogą - to nie jest garaz - chyba że na Alka kampery zabawki :-)

integrale wg mojej oceny:

wada - cena, nie usiądziesz za kierownicą jak łożko nad kierwcą jest rozłożone, baaaaardzo drogie częsci zamienne tej zabudowy (np. szyba przednia 1500 Euro!!! - ma specjalny kształt) i jeszcze zastanawia mnie jak z ogrzewaniem i szybami dokoła łożka czy tam nie wieje bardziej niz w alkowie - w końcu po coś się te osłony termiczne zakłada... - a latem czy szoferka się nie nagrzewa tak jak w alkowie - wiec i cały kamper - To mnie bardzo ciekawi - wie ktoś?

zaleta - powierzchnia mieszkalna większa i szoferka jest też kameperem (a tutaj mój syn by zaprotestował - on często wychodzi do drugiego pokoju w naszym kamperku - do szoferki - w integralu nie ma takiej możliwości :-))

pp - 2007-06-20, 12:24

w tym roku wypożyczyłem integrala aby organoleptycznie sprawdzić co lepsze!

a te ceny to nie tylko szyba chyba! :-)
cały przód w integralu to niestandartowe rzeczy!

sasquatch - 2007-06-20, 12:29

Jeszcze mi się taki szczegół przypomniał.

Szafki i szuflady - dobrze jak mają blokadę otwierania automatyczną (ostatnio widziałem na targach - chyba u RIMORa) - by nie trzeba było pamiętać o wciśnięciu blokady - u nas zawsze coś jest niezablokowane i po ruszeniu coś się otwiera i trzeba wstawać i blokować. Bardzo mały szczegół ale niezmiernie upierdliwy.

Głęboka szuflada (lub szafka) na soki 1l i butelki 1,5L oraz na czajnik (nie może podróżować na płycie kuchennej :-))

Zamykany zlew kuchenny - ale musi być dodatkowa dziura jakby się kran przypadkowo odkręcił lub by wylać resztkę herbaty na przykład.

Bardzo ważne jest dobre miejsce na buty - blisko wejścia.

Lustro na szafie - to wymaganie Sasquatchowej. I jeszcze szafeczki w łazience na "duperele" - takie małe najlepiej za lustrem.

I to tyle.

pp - 2007-06-20, 12:43

ta blokada to potwierdzam! zwłaszcza wampiry zapominają o zablokowaniu i potem na zakręcie nagle coś się wali z szafki!
często prosto na wampirze łby!
Gdy to jest ciuch to nie problem ale kto wie co taki wampir upcha sobie w szafce nad głową!
blokady oczywiście trzeba sprawdzać :-/ ale coż człowiek to człowiek!

eeik - 2007-06-20, 14:12

No więc tak
Dla nas z doświadczenia garaż zdecydowanie tak, ten mały schowek i w dodatku z dojściem z jednej strony, to porazka.
Da sie przeżyc, ale nie jest wygodny,

JA - jakbym miała do wydania na kampióra 200 -300 tys to kupiłabym integrala
największy plus komfort jazdy - różnica wydaje mi sie bardzo dużo, w porównania do alkowy.

Jakbym miała do wydania 160 -200 tys to półintegral

A jak do 160 to wypasiona alkowa.

Ważne dla nas jak i sadze dla Ciebie to łóżko duże z tyłu (zadne tam pietrowe :chytry )
no i spanie dla chłopaków w alkowie czy opuszczanym nad siedzenia łóżku.
Prysznic osobno, klima , i obok zlewu i kuchenki kawałek blatu roboczego - tego mi strasznie brakuje :placze2
Z technicznych - za bardzo sie nie znam, ale rewelka to automat, jak dla mnie.
No i przystosowany do warunków zimowych.
Te blokady i takie tam usprawnienia w kuchni to dodatkoweplusy.

Solara nie mam więc nie wiem,

Na razie tyle, co więcej nie wiem, zobaczymy jak sie rozwinie temat

pp - 2007-06-20, 14:28

No! Eeik! poszłaś na całość! :-)

a mając 300 do 450 tyś?

i jeszcze koniecznie 450 do 600 tyś :gwm

eeik - 2007-06-20, 14:38

No wiesz, ile to szukania.
Jak znajdziesz to nam pokaż do oceny :bajer
pooglądamy, pochwalimy, pokrytykujemy
Kupisz idealnego
Może ta strona ci pomoże

http://www.glueck-freizeitmarkt.de/

Zacznij od concordów :2kc :2kc :spin: :spin:

Marcin T - 2007-06-20, 14:41

sasquatch napisał/a:
gdybym mógł pomarzyć i dodać coś do obecnego kamperka:
- duże okno w dachu całkowicie otwierane (chociaż nie wiem czy słońce nie grzeje za bardzo wnętrza przez takie okno)

Bez obaw, kupując przyczepę też tak myślałem a okazuje się, że nie dość, że się nie nagrzewa to wietrzenie jest błyskawiczne. Podczas eksploatacji jak jest pogodnie mamy daszek non stop otwarty, nawet wyciągu nad kuchnią nie potrzeba. Wymiary bodaj 70x50cm :-D

pp - 2007-06-20, 14:45

dobra! na kampera dam tylko 595 tyś! :szeroki_usmiech

a za resztę ............ :-)


k u p i ę s o b i e PRAWO JAZDY na to bydle! :gwm :gwm :gwm

eeik - 2007-06-20, 14:50

polak piotr napisał/a:
No! Eeik! poszłaś na całość! :-)

a mając 300 do 450 tyś?

i jeszcze koniecznie 450 do 600 tyś :gwm


Napisałam jakbym miała :haha: :haha: na co sie nie zanosi.

A te do 160 tys to sa nawet od 10 tys.
Zaprzyjaźnisz sie z bankiem :ok :ok na jakis czas (czas bedzie uzależniony od standardu kampióra)

pp - 2007-06-20, 15:36

Eeik! a wczoraj pisałaś mi na PW że jesienią kupujesz nowego półintegrala!

jaki to ma być model i marka?

może też sobie popatrze!

eeik - 2007-06-20, 16:45

Za 595 :shock: :shock: :shock: chcesz zebym z zazdrości zeszła z tego swiata :-/

polak piotr napisał/a:
k u p i ę s o b i e PRAWO JAZDY na to bydle! :gwm :gwm :gwm

do takiego dają kierowcę :haha:

polak piotr napisał/a:
Eeik! a wczoraj pisałaś mi na PW że jesienią kupujesz nowego półintegrala!


No wiesz, dżentelmen nie wywleka poufnych spraw na forum publiczne. :box2

:box2

Jacht juz na nas czeka, co mi szkodzi takiego concrda tam zawlec :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

pp - 2007-06-20, 16:51

:czytaj poddaję się!
eeik - 2007-06-20, 17:24

Dobra zaczynamy od nowa

Co to chciałeś zakupic - więcej danych prosze :szeroki_usmiech

pp - 2007-06-20, 17:35

4 koła
1 silnik
2 duże łóżka
1lodówka
1 łazienka
1 kuchenka
1 pokój

eeik - 2007-06-20, 18:32

W zasadzie , każda alkowa z łóżkiem z tyłu,
jak i integral czy półintegral, z łóżkiem i opuszczanym łóżkiem nad siedzeniami.

To bedzie załezało od kwoty, którą przeznaczysz na zakup.

Śilnik zawsze lepszy mocniejszy niż słabszy :) ale sie wymądrzyła :haha:
Łazienka lepiej jak prysznic osobno.
Kuchena - dodatkowo kawałek blatu kuchennego.

Ja myśle, że klima, byłaby wskazana, i przystosowanie na zimowe wyjazdy

Reszta to zależy czy używany i jest coś co się dostanie z dobrodziejstwem inwentarza,

Chyba zostanie ci szukanie, a my możemy tylko doradzać.

Ale jak znam zycie to po protu to będzie ten i żaden inny :ok :ok

pp - 2007-06-20, 18:43

a co leiej:

nowego taniego włocha ? czy 5-6 letniego niemca?

jakie marki?

Marcin T - 2007-06-20, 19:14

Co to znaczy, że kamper jest "przystosowany" do jazd zimowych?
Oponki to rozumiem, ale co takiego jeszcze?

pp - 2007-06-20, 19:17

chyba ogrzewany zbiornik b. wody
docieplenie?

eeik - 2007-06-20, 19:53

Głównie zawory do spuszczania wody i sam zbiornik :)
Mają tez podwójna podłogę.

Mirek mówi, że wolałby używke niemca,

Ja to musiałabym organoleptycznie,

ale włoskie raczej najniżej w jakości stoją.
Z tym, że doświadczenia nie mam.

Nasi mają nówki Rimory, to ci napiszę jak się sprawdziły w Norwegii.

No i chyba 'niemiaszek" młodszy byłby w cenie nowego "włoszka"
I dalej pytanie, alkowa dużo młodsza czy starszy integral ??????

pp - 2007-06-20, 20:31

Eeik trzeba było nowego na Norwegię kupić!

powiesz do czego podchodzisz czy nie?

eeik - 2007-06-20, 20:48

polak piotr napisał/a:
Eeik trzeba było nowego na Norwegię kupić!


Bank az tak mnie nie lubi :placze2 :placze2

Do niczego nie podchodze, ogladac kazdemu wolno. :diabelski_usmiech
a strony mam, jak szukalismy naszego.

Jeszcze będzeisz chciał, żeby ci linki dac :bajer :bajer

pp - 2007-06-21, 09:22

Eeik ! a gdzie bedzie stał kamer gdy będziecie na jachcie? :-)
eeik - 2007-06-21, 10:23

Jak to gdzie ? :haha: :haha: na rufie jak myslę, w części podwodnej :bajer :bajer
pp - 2007-06-21, 10:26

m owiłaś że chcesz duży jacht ale nie sądziłem że kupisz aż tak duży! :shock:
eeik - 2007-06-21, 10:34

Jak szaleć to szalec,
zaprzyjaźniłam się bankiem na długi czasssssssssssssss :haha: :haha: :haha:

Żeby uprzedzić Twoje pytanie , jacht stoi w Hanstholm :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

pp - 2007-06-21, 10:38

Gratuluję! kiedy robimy oblewanie?

To stoim tam skąd ja płynę do Norwegii! :-)

eeik - 2007-06-21, 11:47

Na oblewanie wszędzie i zawsze ,
a jak się pospieszysz to darmo przwioze Cie do tej Norwegii.

P/s
Znowu gadułki, znowu o Norwegii i znowu nowy post do statystyki.

Za chwile bedę się bała cokolwiek napisac :-/

pp - 2007-06-21, 11:55

eeik napisał/a:
Za chwile bedę się bała cokolwiek napisac :-/



przecież tu nie ma obowiązku czytania wszystkich postów!

eeik - 2007-06-21, 15:53

No niby nie ma, ale to nie forum jachtowe :-/

A wracając do tematu - co to chciałeś kupic :haha: :haha: :haha:

pp - 2007-06-21, 16:16

no kampera rzecz jasna!
fajnego
taniego
wygodnego
młodego
w swietnym stanie
doskonale wyposażonego
:bigok :bigok :bigok

eeik - 2007-06-21, 16:22

Hmmmm zdaje sie, że taki to tylko w Erze, albo i tam nawet nie :-/

Musisz okroic wymagania :ok :ok
No i ja Ci moge poszukac, ale Ty potem nie rozumiesz moich starań :chytry :chytry

pp - 2007-06-21, 16:28

szukaniem się zajmiemy jesienią i zimą!

Twoje starania zozumię! Krzynka piwa jest wystarczającym zrozumieniem? :diabelski_usmiech

sasquatch - 2007-06-22, 11:12

http://moto.allegro.pl/it..._dandis_pl.html

Piotr - gratka dla CIebie :-)

pp - 2007-06-22, 11:17

czuję się obrażony! :chytry

takie maleństwo! nie doceniłeś mnie! :gwm

eeik - 2007-06-22, 11:26

Sas narazisz się. :twisted:
Ja byłam milsza i mi się dostało :-/ :-/

polak piotr napisał/a:
Twoje starania zozumię! Krzynka piwa jest wystarczającym zrozumieniem? :diabelski_usmiech


Jak Ci znajde to Ty postawisz mi tę "krzynke"
OK ???
Moze byc roll-bar z lanym :) żywcem - nie pogradzę i jak sądzę reszta pomagających ci tutaj kupic to wymarzone autko

pp - 2007-06-22, 11:28

a pewnie!

załatwię roll-bar! :diabelski_usmiech



TY przywieziesz beczkę piwa! :haha: :haha: :haha:

eeik - 2007-06-22, 11:31

Mówisz - masz :haha: :haha: :haha:
janusz - 2007-07-03, 18:53

Chciał bym wrócić do tematu i to tak bardziej na poważnie. Nowego kampera za około 150tyś. na cztery osoby, myślę że alkowę, ale nie koniecznie, do 6 m co byście radzili?

Chodzę po internecie i zaglądam na różne strony producentów samochodów żeby coś wybrać i już nie wiem czy wszystkie oglądałem. Pomóżcie stworzyć listę producentów możliwie z linkami do stron internetowych. Chciał bym nie przegapić jakiegoś producenta a jest ich dużo.

pp - 2007-07-03, 19:00

knaus, hymer,dethleffs,adria,burstner,fendth,mc luis, mobilwetta,sea,niesmann

szukasz nowego?

janusz - 2007-07-03, 19:03

Tak chcemy kupić nowy samochód. Nowy w sensie nie używany od dealera. Pewnie się wybiorę na targi do Diseldorfu pooglądać samochody tylko nie wiem kiedy są.
janusz - 2007-07-03, 19:09
Temat postu: Lista producentów kamperów.
Adria http://www.adriacaravan.pl
Ahorn http://www.ahorn.co.uk
Alpha
Arca http://www.arcacamper.it
Autostar http://www.autostar.fr/
Bavaria-Camp http://www.bavariacamp-gmbh.de
Bawemo http://www.bawemo.de
Benimar http://www.benimar.es
Bimobil
Burow
Burstner
Carado
Carthago
Challanger
Chausson
CI International
Coachmen
Concorde
Cristall
Dethleffs
Due Erre
Elnagh
Eriba
Esterel
Euramobil
Euro Liner
EVM
Fendt
Fendth
FFB - Tabbert
Fleetwood
Fleurette
Frankia
FR-Mobil
Granduca
Hehn http://www.hehnmobil.de/
Heku
Hobby http://www.hobby-caravan.de
Holiday Rambler
Hymer
Joint
Karmann
Knaus
La Strada
Laika http://www.laika.it/
LMC
McLouis
Miller
Mirage
Mobilvetta
Moncayo
Niesmann+Bischoff
Ormocar
Paul & Paula
Phoenix
Pilote http://www.pilote.fr/en/
Rapido
Reimo
Rimor
Riva
Riviera
RMB
Roadtrek
Robel-Mobil
Rockwood
Roller Team http://www.rollerteam.pl/
Sea http://www.sea-camper.com/en/index.wbl
Selbstbau
Sunlight
Tabbert
TEC http://www.tec-caravan.de
Triple E
Vario
Weinsberg
Westfalia http://www.westfalia-van.de/
Winnebago

pp - 2007-07-04, 10:01

targi są chyba od 26 sierpnia, napewno do 3 września!

też się wybieram!

pp - 2007-07-04, 16:17

Internationaler CARAVAN SALON
Düsseldorf (D), 25.08.2007 - 02.09.2007
http://www.messe-duesseldorf.de/caravan/

sasquatch - 2007-07-06, 13:43

http://www.hehnmobil.de/
http://www.laika.it/
http://www.sea-camper.com/en/index.wbl
http://www.rollerteam.pl/
http://www.westfalia-van.de/
http://www.tec-caravan.de
http://www.pilote.fr/en/

janusz - 2007-07-06, 14:23

Może ktoś zna wytłumaczenie dla czego ten kamper jest taki niedrogi. Gdzie jest pułapka.

Fiat A 600
Cena około 100tyś.

pp - 2007-07-06, 14:32

1. jak doliczysz akcyzę 13,6 % to już wyjdzie tle co za włoskie nowe u nas!

2.tzw, no name są zawsze duzo tańsze,

jednak jeżeli możesz jak pisałeś pzeznaczyć ok 150 tyś to szukaj u sprzedawców, teraz j\koniec sezonu i zawsze cos im zostaje, zwłaszcza jeżeli maja jeszcze modele zeszłroczne!

janusz - 2007-07-06, 15:00

Znalazłem takie ogłoszenie:
"Autokempig firmy HYMER na FIACIE TALENTO super stan ,wc,prysznic,ogrzewanie gazowe "

Co w takim wypadku mam napisać o swoim. :gwm

pp - 2007-07-06, 16:06

nówka! :haha:
eler1 - 2007-07-06, 16:25

igła prosto z fabryki powystawowy :haha: :haha:
janusz - 2007-07-06, 23:49

I drugi też fajny.

nformacje dodatkowe Bezwypadkowy, Sprowadzony, Zarejestrowany w Polsce

sasquatch - 2007-07-07, 11:37

Morzecie sobie wyciąć i skleić - będzie nówka !!!!!
janusz - 2007-07-07, 11:40

Ale bajer prawie taki jak mój, i też będzie "SAM".
pabloo - 2007-07-07, 11:44

janusz napisał/a:
Może ktoś zna wytłumaczenie dla czego ten kamper jest taki niedrogi. Gdzie jest pułapka.

Fiat A 600
Cena około 100tyś.


Janusz - najlepiej skontaktuj się ze sprzedającym - a jeszcze lepiej jakby to zrobił ktoś kto mieszka w Niemczech - oni tam nie za bardzo mogą pisać i mówić "super stan" jeśli są jakieś usterki - jak to wyjdzie po transakcji taki sprzedający ma przechlapane. Oczywiście w przypadku kiedy kupuje Niemiec od Niemca - dlatego mówię żeby ktoś stamtąd dzwonił...
Ja bym sprawdził tą ofertę... 8-) - może jaki emeryt wstawił albo powystawowy?? ! rej 2007 ale kto wie ile stał w oknie... :szeroki_usmiech ...
Pozdrawiam
Pabloo

eler1 - 2007-07-08, 00:23

janusz coś dla ciebie zgrabny w przyzwoitej cenie http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2799866
jacek l - 2007-07-08, 03:03

Dlaczego jest tani,

bo jest niestety Fiatem, i co ma odpaść to odpadnie a potem będzie jeżdził do końca świata.

Narażony na zbanowanie ,za te odzywkę,

Jacek.

pp - 2007-07-08, 08:49

może by tak wydzielić ten kawałek z listą producentów kamperów? :bigok
janusz - 2007-07-08, 08:54

jacek l napisał/a:

Narażony na zbanowanie ,za te odzywkę

Pewnie nie. Fiat jaki jest każdy widzi.

Zobaczyłem przy przeglądaniu ofert jeszcze taką prawidłowość, Takie samo auto na podwoziu Citroena jest jeszcze tańsze niż na Fiacie.

eler1 - 2007-07-08, 09:15

jacek l napisał/a:
Dlaczego jest tani,

bo jest niestety Fiatem, i co ma odpaść to odpadnie a potem będzie jeżdził do końca świata.

Narażony na zbanowanie ,za te odzywkę,

Jacek.

tylko tak apropo to ford transit też to nie jest to co kiedyś ale w tej chwili nie ma dobrych sam. tylko tak jak kiedyś z polonezem jaki się trafi są egzemplarze lepsze i gorsze

janusz - 2007-07-08, 09:32

Szkoda że z kamperami nie jest tak jak z samochodami osobowymi. Gdy chce się coś kupić to można przejechać się samochodem testowym. U kilku dealerów można autami w różnym standardzie (wyposażeniu). Dla niezdecydowanego to spore ułatwienie. Szczególnie to widziałem przy zakupie mojego ostatniego samochodu. Poprzednie to był wybór jedynie między dostawcami, który da lepsze warunki. W wypadku ostatniego auta był wybór między trzema markami. I mimo lepszych czy gorszych opinii wyczytanych na różnych forach, zadecydowała jazda próbna.
tatkog - 2007-07-08, 09:42

Ten A600 całkiem, całkiem
janusz - 2007-07-08, 09:46

Kurde jak to jest zawsze jakieś ale. Fajny samochód tylko dla czego Fiat i spółka tak spaprali swoje podwozia. Przecież kabina nowego Fiata i tp. jest najbrzydsza w historii samochodu. To jakiś taki "kleszcz" powstał. Moim zdaniem najzgrabniejsze było nadwozie do 1994 roku. Potem coraz gorzej. Ale to rzecz gustu.
Jerzy - 2007-07-08, 13:30

janusz napisał/a:
Może ktoś zna wytłumaczenie dla czego ten kamper jest taki niedrogi. Gdzie jest pułapka.

Fiat A 600
Cena około 100tyś.

Gebrauchtfahrzeug, 4.500 km,
74 kW (101 PS), Diesel, Schaltgetriebe, Erstzulassung: 01/07


Pojazd półroczny, oferowany jako używany, więc zasadniczo... bez gwarancji.
Na moje oko, "robak" w silniku!

JaWa - 2007-07-08, 13:35

eler1 napisał/a:
Pojazd półroczny, oferowany jako używany, więc zasadniczo... bez gwarancji.

A dlaczego miałby stracić gwarancję ? ? :idea: :idea:

Jerzy - 2007-07-08, 14:15

JaWa napisał/a:
A dlaczego miałby stracić gwarancję ? ?

Jakoś nie mogę sobie wyobrazić aby polskie serwisy Fiata wzięły taki pojazd do naprawy gwarancyjnej...
Miałem kiedyś w Niemczech, do czynienia z Autohausem sprzedającym auto roczne - tzw. Jahreswagen. Nie posiadało gwarancji producenta. Dealer dawał jedynie, jakąś swoją, lokalną gwarancję. W przypadku awarii - należałoby auto dostarczyć do niego.
Może, to się sprawdza w Niemczech, ale po wywozie auta za granicę...

Marek - 2007-07-08, 15:20

Janusz ja w zeszłym roku za takimi okazjami przejechałem "poł Niemiec" i w sumie kupiłem w Krakowie. Jeżeli chodzi o Fiata ... to fiat to fiat,ale bez kłpotu wszystko zrobisz w kraju. Dlaczego tak tani to:
a- silnik
b - mała lodówka starego typu
c - zawieszenie nie uwzgleniajace rozwiazań typu ALKO komfort jazdy, stabilizacja podwozia.
Wypas typowy dla wypożyczalni.
Sprawdź naszych dilerów na koniec sezonu jak im coś zostaje lub ktoś nie odbierze to mozna korzystnie kupić.
Marek
Ps silnik jednak mocniejszy minim 130 KM

JaWa - 2007-07-08, 15:33

KERC napisał/a:
Jakoś nie mogę sobie wyobrazić aby polskie serwisy Fiata wzięły taki pojazd do naprawy gwarancyjnej

No fakt, to nie Panda. :-x

JaWa - 2007-07-08, 16:17

pabloo napisał/a:
Może ktoś zna wytłumaczenie dla czego ten kamper jest taki niedrogi.

Raczej nie kupuj od handlarza, szukaj ofert prywatnych. :mrgreen:

prymek - 2007-07-08, 23:01

Ello!
Nie wiem co chcecie od fiata :)
to juz nie te same fiury jesli kojarzycie to z 126 p albo jeszcze wczesniej !
bylem dzis na drzwiach otwartych i ogladalem nowa Linee ( po rabatach 45 kola z niezlym wyposazeniem w sumie duza fura do targania np przyczepy) sam kiedys mialem nowe seicento 1.1, ojciec smiga od kilku lat brava (chyba 1.6) puscilem sie nia przez de do austrii wloch i croatii i luzik:) a podobno ducato to jedno z najpopularniejszych podwozi do camperow - przy ich przebiegach rocznych to mniemam ze silniki nie do zajechania:)
a wizualizacja hmm siedzialem dzis w kilku fiatach i alfach i musze powiedziec ze baja :)
pzdr
prymek

eler1 - 2007-07-11, 17:59

Znalazłem firmę budujące kampery w Polsce
A ta firma nawet dostała medal http://www.camperspol.republika.pl/
a tu jest krótka informacja http://www.polskicaravani...lg=pl&uid=&sid=

sasquatch - 2007-07-12, 09:26

Płakać się chce. Zero pomysłu na reklamę i sprzedaż tych kamperków. Nie wiem po co on to robi. I to już parę lat... Ach...
janusz - 2007-07-22, 17:29

Na stronie http://www.reisemobil-discount.de/ znalazłem dwa samochody
A 640 i Sirio 599.
Obydwa w podobnym układzie.
Co sądzicie o tych samochodach.

Swoją drogą przy próbie sprzedaży swojego auta i poszukiwaniach nowego zadziwiło mnie że za używanego kampera z początku lat 90 trzeba zapłacić około 30 tyś złotych a podobnego nowego da się kupić poniżej 150 tyś a w Niemczech to za niewiele więcej niż 100 tyś. po piętnastu latach cena jeszcze jakieś 25-30% nowego. Kupując auto osobowe średniej klasy za około 60 tyś podobne auto 15 - letnie kosztuje poniżej 6 tyś a więc mniej niż 10 %.
Popatrzcie jaka różnica w utracie wartości.

Jerzy - 2007-07-22, 23:59

Jeżeli, posiada solidną, fabryczną gwararancję, to ta propozycja jest jedną z rozsądniejszych: http://www.otomoto.pl/ind...show&id=T356586
Kazik II - 2007-07-23, 00:28

janusz napisał/a:
Popatrzcie jaka różnica w utracie wartości.

Nie ma w tym niczego dziwnego jeśli zważymy, że podstawowym składnikiem wartości kampera jest zabudowa kempingowa wraz z całym wyposażeniem, a to wszystko jest na ogół trwalsze i dłużej zachowuje wartość użytkową niż zwykły samochód. Kamper 15 letni jeśli się o niego odpowiednio dbało w pełni zachowuje swoje podstawowe funkcje jako "domek na kołach" a 15 letnie auto osobowe zaczyna już pachnieć starym rzęchem.

sasquatch - 2007-07-23, 09:21

janusz napisał/a:
Na stronie http://www.reisemobil-discount.de/ znalazłem dwa samochody
A 640 i Sirio 599.


Ja w temacie A640. Układ jest rewelacyjny - jak dla mnie - z tyłu dwa łóżka dla dzieci.

Zwróciłem też uwagę na pewien szczegół. Porównując A600 i A640 na rysunkach jest dużo większa alkowa - w sensie szersza. Gdybyś oglądał lub dopytywał o ten model u producenta to dopytaj jakie są wymiary alkowy w A600 i A640. Jest to temat wazny dla osób z małymi dziećmi - wtedy mozna spać razem w alkowie.

Ja mam rozkładaną i obecnie śpimy we czwórkę - ale czas leci wiec i Alek niedługo będzie chciał sam spać i wtedy wystarczy mniejsza alkowa (na 2+1).

I jeszcze jedno w Sirio bardziej mi się podoba układ przedniego stoliczka - tzn. bez kanapy tytłem do jazdy tylko obrotowe fotele (wykorzystuje się przestrzeń szoferki jak w integralu). Ta kanapa tyłem do jazdy wg. mnie jest zbędna (co prawda zawsze tam jest zbiornik na wodę ale mysle że inne miejsca też się znajdą).

I pamietaj o jeszcze jednym - na transitach część mieszkalna jest niższa niż na dukato (wał napędowy) ale i do alkowy mozna wejść bez drabinki (co raczej nie jest mozliwe w dukato).

janusz - 2007-07-23, 18:52

Tak na 100% to nie jestem pewien ale chyba ten Transit ma przedni napęd.
W reklamówce napisane jest Drive - Front.

Jerzy - 2007-07-23, 20:46

janusz napisał/a:
nie jestem pewien ale chyba ten Transit ma przedni napęd

Nowy Transit jest produkowany w następujących klasach: 2600kg, 2800kg, 3000kg, 3300kg, 3500kg dopuszczalnej masy całkowitej. Niestety nie wiem, które z klas są wykorzystywane, jako bazy do zabudowy kamperowej.
Samochód z przednim napędem może mieć od 2600kg do 3000kg DMC, a tylny napęd stosuje się od 3000kg do 3500kg DMC.

Marcin T - 2007-07-23, 21:52

A model A640, o którym mowa w/g informacji na stronie ma 3300kg za dopłatą 3500kg więc sprawa napędu chyba się wyjaśnia ;-)
Mirekmat - 2007-07-24, 00:08

Witam.
W temacie napędu fordowskiego.Fordy z silnikami ok.140KM mają napęd na tylne koła np.nowy model Fortego natomiast te z silnikami mniejszej mocy mają napęd przedni.np z zabudową Hobby trzyosobowy.Ciężar dmc dla fortego jest fabryczny 3500-3850 kg natomiast hobbita ma coś ok.3300kg.Mirek

Jerzy - 2007-07-24, 04:58

janusz napisał/a:
Co sądzicie o tych samochodach.

Jeżeli auto posiada solidną, fabryczną gwarancję, to ta propozycja: http://www.otomoto.pl/ind...show&id=T356586
jest jedną z rozsądniejszych.

janusz - 2007-08-05, 19:49

Wczoraj byłem u Bodzia_Ł. Bardzo miły człowiek a jakiego miłego ma kamperka :bigok
Porozmawialiśmy sobie pooglądałem i spodobał mi się znaczy kamper - Sirio 599 -Roller Team.
Moje pierwsze wrażenia to, że kamperek jest ładny, sprawia wrażenie lekkiego, zgrabnego samochodu. Podwozie i kabina Forda dobrze komponuje się z nadbudową. W wypadku podwozia Fiata kabina ze swoimi liniami nadwozia takimi nowoczesnymi i opływowymi troszkę kłóci się z kanciatymi kształtami nadbudowy (to tylko moja opinia) tutaj ford jakoś tak bardziej pasuje stylistycznie. Autko ma przedni napęd i dosyć fajnie wyposażone podwozie, 2 poduszki, tempomat, radio z guzikami w kierownicy, kilkanaście schowków w kokpicie, nawet drewnopodobne wstawki w desce rozdzielczej.
Trochę gorzej jest z wyposażeniem wnętrza kempingowego. Zrobione jest ładne, zrobione z jasnych drewnopodobnych materiałów, kolor taki jakiś buk, albo olcha. Trochę widać że auto w założeniach ma być tanie. Wszystko zrobione jak najprościej bez takiego głębszego przemyślenia. Praktycznie wszystko jest w środku a nie pod samochodem. Zbiornik wody zajmuje skrzynkę pod siedzeniem - bagażu się nie włoży, Bojler w szafce pod kuchnią - zostaje tylko szczelina na szufelkę i zmiotkę. Pod zlewem mała szafka u góry ograniczona miską zlewu u dołu nadkolem i do tego bez półeczki, w ogóle w szafkach generalnie brak półeczek. Pod drugim siedzeniem akumulator pokładowy i sejf. Też wiele miejsca na bagaż nie ma. Sytuacje rozwiązuje tylny bagażnik. Normalnie dosyć duży, po złożeniu dolnego łózka bagażnik staje się ogromny tylko otwarty do wnętrza samochodu. Płyta na której leży materac dolnego łózka składa się na tylną ścianę samochodu i w miejscu z którego jest dostęp do dolnego łózką jest dostęp do bagażnika zasłaniany tylko zasłonką.
Te mankamenty jednak są do przyjęcia patrząc na cenę samochodu w Niemczech. Jak ktoś lubi sobie coś pogrzebać przy samochodzie to bez problemu wprowadzi swoje modyfikacje i dostosuje do swoich potrzeb. W Polsce, auto można kupić za 28160 Euro netto + 22%VAT + 13,6 akcyza

janusz - 2007-08-13, 22:15

Cytat:
OOOOO Janusz się wydał, że już definitywnie wybrał kampera - i wręcz można powiedzieć że zadatkował :-)


Na 90% będzie to Sirio 599 chyba że by był inny, nie zadatkowałem chcę to zrobić na targach w Duseldorfie.

papamila - 2007-08-13, 22:44
Temat postu: zakup kampera
no to życzymy pomyślnych łowów na targach,
może udałoby się cosik taniej jakieś autko powystawowe wyrwać,
bądż co bądż to i tak po opłatach wyjdzie fura pieniędzy,
a jeszcze ubezpieczenie zaboli :cry:
powodzonka

stefan - 2007-09-26, 01:21

Witam! Przeczytalem caly watek i niestety nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie.Jestem zainteresowany zakupem jakiegos auta z lat 90 tych lub konca 80 tych.Poniewaz nie mam rozeznania na co trzeba zwracac uwage przy zakupie prosze o wszelkie rady i sugestie.Pozdrawiam.Stefan.
papamila - 2007-09-26, 07:10

stefan napisał/a:
Przeczytalem caly watek i niestety nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie

witam kolego :bigok
nie znalazłeś bezpośredniej odpowiedzi bo ta nie jest prosta. Najpierw określ swoje potrzeby bytowe, na ile osób?, jak długie wyjazdy? preferencje gimnastyczne-(alkowa?integral?) :diabelski_usmiech
Weż pod uwagę różne wielkościi aut i rozplanowanie wnętrza-wiek auta nie ma tu znaczenia.
Poproś sprzedającego o fizyczną demonstrację sprawności wszelkich urządzń.
Zwróć uwagę na zapachy, nieszczelności, próby i sposób naprawy uszkodzeń.
Nie bez znaczenia jest wyposażenie ponad standartowe- solary, markiza, mebelki,itp;
W celu szerszej kontemplacji tematu sugeruję udanie się na jakieś spotkanie karawaningowców i wymianę poglądów :lol:
Masz to szczęście kolego że najpierw znalazłeś to forum, jego rady i uwagi a potem kupisz kampera- oczywiście najlepszego i bez wad :bigok

janusz - 2007-09-26, 07:55

Ja jeszcze dodam od siebie. Nie ma takiego kampera który spełniał by wszystkie pokładane w nim nadzieje. Jak ma mieć osobne miejsce do spania zawsze gotowe bez rozkładania to pozostała część będzie ciasna, jak nie ma być ciasno to auto będzie musiało być wielkie, jak będzie wielkie to będzie miało za słaby silnik. Jak wybierzemy duży silnik to będzie dużo paliło.
Trzeba sobie zdać sprawę że zawsze będzie to jakiś kompromis. Poprzedni mój samochód mimo że miał tylko 6m długości, to we wnętrzu był jakiś taki przestronny. Mieściło się w nim pół karawany i jeszcze można było grać na gitarze. Uciążliwe natomiast było to żę do spania to albo alkowa z codzienną gimnastyką wieczorną i poranną lub rozkładanie spania na dole. To na dole wygodniejsze ale trzeba codziennie składać i rozkładać. Co by nie mówić to jest tylko 10-15 m kwadratowych do pomieszczenia całej rodziny, jaki samochód by nie był zawsze coś będzie miał nie tak. Ważne żeby nie przeciekał, nie miał grzyba - zapach, generalnie nie był bardzo wyeksploatowany. Da się wszystko naprawić tylko naprawy bardzo podnoszą koszty zakupu. Takie drobiazgi jak zawiaski, klameczki, są dosyć drogie i trudno dostać z odzysku z używanych.
Chyba jednak dobrze jest rozpocząć od wypożyczenia auta i sprawdzenia czy taki czy inny układ nam odpowiada.
Ważne jest też Twoje podejście do techniki. Czy potrafisz (masz warunki) by dokonać jakichś napraw, przeróbek. Czy wszystko trzeba zlecić fachowcom. Myślę że trzeba zwrócićź uwagę bardziej na stan techniczy, zużycie części mieszkalnej, podwozie w 90 % to typowy dostawczak i z ewentualnymi naprawami podwozia raczej kłopotu nie będzie.

papamila - 2007-09-26, 09:00

janusz napisał/a:
Mieściło się w nim pół karawany i jeszcze można było grać na gitarze

zważ Januszu że od tamtego czasu karawana przyjeła w swoje podwoje wiele nowych załóg,z czego i my jesteśmy bardzo zadowoleni :bigok
Do zobaczenia w Wadowicch :hello

stefan - 2007-10-02, 00:07

Witam!
papamila napisał/a:
Najpierw określ swoje potrzeby bytowe, na ile osób?, jak długie wyjazdy? preferencje gimnastyczne-(alkowa?integral?
-Zaloga pewnie bedzie sie skladala z kierowcy(ja) obserwatora-pilota-marudy(zona) oraz psa i kota.Wyjazdu raczej kilkudniowe(do tygodnia) plus oczywiscie regulaminowy urlop.Na pokladzie powinno byc wygodne spanie+lazienka+kuchnia.Dobrze by bylo miec bagaznik na dwa rowery.Silnik najchetniej benzynowy okolo 100 KM aby mozna bylo podrozowac po autostradzie.Z "zapachami" to regola jest ze wszystkie ogladane samochody mialy taki specyficzny(starzyzna?) zapach.W czesci mechanicznej sobie poradze.Reszta jednak czarna magia dla mnie jest. :ok Pozdrawiam.Stefan.
eler1 - 2007-10-02, 07:53

stefan napisał/a:
Silnik najchetniej benzynowy okolo 100 KM aby mozna bylo podrozowac po autostradzie
to tylko mercedes z silnikiem 2,3 benzyna bo 2.0 w fiacie i fordzie będzie mało.
stefan - 2007-10-03, 03:05

Witam! W jakich autach wystepuja te silniki? :ok Pozdrawiam.Stefan.
Andrzejk - 2007-11-15, 21:09
Temat postu: Jaka optymalna długość kampera?
Witam. Przeczytałem wszystkie odpowiedzi dotyczące zakupu kampera i zainteresował mnie temat długości kampera, nie ze względu na wnętrze, tylko ze względu na jego walory użytkowo jezdne i parkowanie. Czy ktoś mógłby rozwinąć ten temat- jaka byłaby najbardziej optymalna długość?
eler1 - 2007-11-15, 21:17

Andrzejk napisał/a:
Witam. Przeczytałem wszystkie odpowiedzi dotyczące zakupu kampera i zainteresował mnie temat długości kampera, nie ze względu na wnętrze, tylko ze względu na jego walory użytkowo jezdne i parkowanie. Czy ktoś mógłby rozwinąć ten temat- jaka byłaby najbardziej optymalna długość?
optymalna długość to do 6m ze względu opłaty za promy i statki oraz własności parkingowe.
Andrzejk - 2007-11-15, 21:24
Temat postu: Sory
Przepraszam ale zapomniałem się zalogować w nowym oknie.
Co masz na myśli własności parkingowe?

eler1 - 2007-11-15, 21:27

Andrzejk napisał/a:
Co masz na myśli własności parkingowe?
chodzi o możliwość zaparkowania na miejscu dla osobówki tylko trzeba się dobrze ustawić jak będzie miał 5,4 będzie dużo łatwiej w dużych miastach
Andrzejk - 2007-11-15, 21:41
Temat postu: A zima
Jeszcze interesuje mnie temat wyjazdów zimowych. Jak to jest z doświadczenia, czy w nocy jest ciepo, czy można się swobodnie wykąpać, czy jest gdzie spuścić ścieki, nabrać wody? Czy po prostu, jest to spartańskie i wymaga dużo samozaparcia. Mówię oczywiście o przeciętnych kamperach.
janusz - 2007-11-15, 21:42

Im krótszy tym łatwiej się jedzie, mniejszy zwis tylny. I tak najkrótszy jest dłuższy od malucha i na nierównościach nie "galopuje". Z drugiej strony jest wygoda i ilość miejsca. Trudno znaleźć wygodne auto krótsze niż 5,5-6 m. Jeszcze zależy ile osób i ile bagażu. 6m na promie ma znaczenie ale aż ta dokładnie nie mierzą 0,5 m wtę lub w tę nie powinno robić wielkiej różnicy w praktyce, w teorii 6 m to granica opłat. Jeszcze inna kwestia to ilość kół na naszej autostradzie Kraków - Katowice na inne nie wiem, 6 kół drożej niż 4 koła.
Robin - 2007-11-15, 21:42

Nie, no eler bez przesady.Kampera się ma nie po to ,żeby łatwiej parkować czy mniej płacić za prom.On ma służyć tylko i wyłącznie naszej wygodzie.Jeżdżą kampery 10-cio metrowe i 4,5 metrowe.Zarówno jedne jak i drugie radzą sobie dosłownie wszędzie.To jest tylko kwestią wprawy.Ale wygody trudno nie doceniać.Tym bardziej gdy się spędza w kamperze pół życia.To sprawa indywidualnych upodobań kamperowca.Trudno dawać tutaj dobre rady.
Pozdrawiam - Robin :idea:

janusz - 2007-11-15, 21:51

Andrzejk napisał/a:
Czy po prostu, jest to spartańskie i wymaga dużo samozaparcia. Mówię oczywiście o przeciętnych kamperach.


Pewnie że są spartańskie, ale w przyczepie albo namiocie jest dużo bardziej po spartańsku.
Myślą że za podobne pieniądze co nowego kampera można kupić domek letniskowy gdzieś w jakichś lasach. Będzie szambo, studnia, prąd. Można tak, można tak. Co kto lubi. Trudno radzić, uważam że najlepiej by było na jeden wyjazd wypożyczyć samochód albo pojechać z kimś i zobaczyć czy to nam odpowiada. Myślę że to podstawa. Ja mojego kampera kupiłem od rodziny, która kupiła go bez próby kamperowania. Okazało się że nie mogą tak podróżować ze względu na chorobę lokomocyjną Pani. Inaczej się jedzie niż osobówką.

Andrzejk - 2007-11-15, 22:10

Ja wiem, że trudno komuś radzić, ale chcę znać wasze opinie na ten temat.
Co wam przeszkadzało a co było bez zarzutu. Ja już decyzję podjąłem- kupuję kampera. Przysłowiowy domek w górach mnie nie interesuje ale szukam najlepszej opcji dla siebie a nie chciałbym podejmować decyzji zbyt pochopnie pomijając jakiś szczegół, dla mnie laika teraz nieistotny a później? W końcu kamper to nie mała kwota.

janusz - 2007-11-15, 22:20

To rzeczywiście trudna decyzja. Że tak jest świadczy to że ludziska zmieniają auta. Po pierwszych wyjazdach precyzują się wymagania i zaczyna się ruch w działach kupię-sprzedam.
Jerzy - 2007-11-15, 22:33

Andrzejk napisał/a:
Czy po prostu, jest to spartańskie i wymaga dużo samozaparcia. Mówię oczywiście o przeciętnych kamperach.

Andrzejk, kampering, to jest sentyment poprzeplatany pasją. Ze wszystkimi aktywami i pasywami. Można zaryzykować twierdzenie, że jest to sposób na życie. Do tego, po prostu trzeba mieć serce... Chłodno kalkulując zawsze Ci wyjdzie na siedzenie w domu i oglądanie świata w telewizorze - platformy cyfrowe pchają się drzwiami i oknami...
Dopóki nie poczujesz "heglowskiego ukąszenia" przyda się ostrożność w robieniu poważnych inwestycji związanych z zakupem kampera...

sasquatch - 2007-11-16, 09:31

Andrzejk napisał/a:
ak to jest z doświadczenia, czy w nocy jest ciepo, czy można się swobodnie wykąpać, czy jest gdzie spuścić ścieki, nabrać wody? Czy po prostu, jest to spartańskie i wymaga dużo samozaparcia.


Co do warunków życia niech posłuży przykład - my jeżdzimy z dziećmi - każde z nich miało 9 miesięcy gdy wyruszało w pierwszą podróż. Dzieci trzeba wykąpać i dbać - w nocy się wykopują itp.. W kamperze jest 20, 23, 25 stopni - w zależności co lubisz i jak ustawisz ogrzewanie. Ogrzewanie kabiny prysznicowej zazwyczaj jest. Oczywiście pod prysznicem nie postoisz jak w domu ponieważ wodę trzeba oszczędzać. Ale gorąca leci jak w domu (masz ciepłą? u mnie jest - zimna i ciepła oddzielnie :haha: -0 to taki żart ze szkoły) No i czasami łokcie są poobijane - ale tylko na początku. W wannie nie poleżysz :-).

Jak się siedzi w kamperze gdzieś w świecie w ciepełku z muzyczką, dzieci już śpią - BAJKA

Już się nie mogę doczekać kolejnego wyjazdu - a będzie to wyprawa a nie wyjazd...

Tadeusz - 2007-11-16, 11:58

Sasquatch, tyle serca włożyłeś w opis przyjemności z kamperowania, że gdybym nie miał kamperka, natychmiast usiłowałbym go kupić.Widać,że naprawdę to lubisz. :-D
ML - 2007-11-16, 22:56

Ja najbardziej lubiłem ustawić się kamperem blisko morza np. we Włoszech lub w Grecji (tam możesz wjechać prawie na plażę wyciągnąć krzesełka i stoliczek i sącząc złocisty napój prosto z lodóweczki podziwiać np. zachód słońca. A ten szum fal, który słyszysz zasypiając w wygodnym łóżeczku w kamperze .... Nie spotkałem hotelu lub pensjonatu, w którym byłby podobny efekt w pokoju. Owszem były blisko morza i/lub z widokiem na morze, ale ceny były bajońskie (za pokój, a zwłaszcza za piwko z hotelowej lodówki :mrgreen: )
Jacek M - 2007-11-18, 23:43

janusz napisał/a:
Im krótszy tym łatwiej się jedzie, mniejszy zwis tylny. I tak najkrótszy jest dłuższy od malucha i na nierównościach nie "galopuje". Z drugiej strony jest wygoda i ilość miejsca. Trudno znaleźć wygodne auto krótsze niż 5,5-6 m. Jeszcze zależy ile osób i ile bagażu. 6m na promie ma znaczenie ale aż ta dokładnie nie mierzą 0,5 m wtę lub w tę nie powinno robić wielkiej różnicy w praktyce, w teorii 6 m to granica opłat. Jeszcze inna kwestia to ilość kół na naszej autostradzie Kraków - Katowice na inne nie wiem, 6 kół drożej niż 4 koła.

Bym się tu w całej rozciągłości zgodził z kol. Januszem. Po ostatnim wyjeździe do Norwegii, który dla mnie był swego rodzaju wyczynem (średnio 400 km dziennie po drogach 2 kategorii) mam kilka zdecydowanych typów:
- cichy silnik - nowszej generacji niż mój
- mocny silnik - minimum 120 KM
- większy rozstaw osi - mniejszy zwis tylni - ten parametr jest dla mnie bardzo istotny jesli idzie o komfort prowadzenia auta - w moim kochanym emerycie tylna oś jest idealnie pod środkiem części mieszkalnej i jest to zły pomysł.
- wspomaganie kierownicy
- długość do 6m mimo, że jest coś w stwierdzeniu, że nie jeździmy kamperami po to, zeby było najtaniej (choć dla niektórych może to mieć znaczenie i trzeba to uszanować), nie zgadzam się również z twierdzeniem, że tak samo łatwo jeździć pojazdem o długości 10m - najdłuższy jakim jeżdziłem miał ok. 7. I wtedy kiedy te 7 metrowe parkowały 3 km od centrum (np. Akvilea we Włoszech) ja stawiałem swojego krótkometrażowca na każdym parkingu dla "osobówek" w każdym centum miasta. I bardzo mi to odpowiada.
- bardzo by mi także odpowiadało przystosowanie kampera do zimy (wszystkie wodne "leluty" wewnatrz kabiny lub ocieplone i automatyczny spust wody na wypadek mrozu) w obecnym już drugi raz pękłem baterię od mrozu i nie mam już zdrowia do wykręcania kranów, przedmuchiwania rurek itp. A jak chciałem na pożegnanie sezonu wywieźć rodzinkę to sobie skojarzyłem, że nie mam ogrzewania w części mieszkalnej innego niz truma, a jeździć z odkręconym gazem jakoś się boję...
Póki co - tyle.
Pozdrawiam
Jacek M

JaWa - 2007-11-19, 12:54

Cytat:
Ja najbardziej lubiłem ustawić się kamperem blisko morza

To jest właśnie piękna sprawa. :bigok

Jerzy - 2007-11-19, 15:07

Jacek M napisał/a:
- bardzo by mi także odpowiadało przystosowanie kampera do zimy (wszystkie wodne "leluty" wewnatrz kabiny lub ocieplone i automatyczny spust wody na wypadek mrozu)


Jest to ważny aspekt, ogólnie nie doceniany...
Nie chodzi tu o udowadnianie sobie i innym, że mroźną zimą potrafimy trwać w plenerze, lecz o możliwość komfortowych wyjazdów późną jesienią i wczesną wiosną.

- Jerzy

Tadeusz - 2007-11-19, 16:36

Jutro rano będziemy w drodze na Mazury. W Karwicy jest ostatnio regularnie poniżej zera, w nocy to nawet kilka stopni. Mamy więc okazję sprawdzić jak to jest w ciut trudniejszych warunkach. :zimno :rip
Paweł P. - 2007-11-19, 21:25

Wydzieliłem posty o gazie do http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=1473
Kali - 2007-12-27, 23:29

witam. jestem wielkim fanem kamperów,planuję zakup kampera dla 4 osób "(2 dor.+2 dzieci) max.budżet to 60-65 tys. , ostatnio na allegro znalazłem Hymera zinegrowanego z 95 r. za 66 tys. nie wiem czy to dużo? czy możecie coś doradzić ? pozdrawiam :lol:
janusz - 2007-12-28, 00:00

Trudno coś radzić, auto ma 12 lat, mogło przez ten czas mieć bogatą historię, lub mogło być eksploatowane tylko dorywczo. Auto z tego roku może mieć przejechane 50 tyś km lub 500 tyś kilometrów, może mieć markizę, bagażnik, Sat itp, lub może być "golas". Może być bite i może być bezwypadkowe. I jeszcze jedno dla kogoś identyczny samochód wart jest 50 tyś zł dla drugiego 80 tyś. Pod tym względem różnią się sprzedający i kupujący. Za mało danych aby coś doradzić.
Gość - 2007-12-28, 11:19

Dzisiaj jadę go zobaczyć, jest to Hymer 544 ,właściciel to starsza osoba kópił go 1,5roku wcześniej z niemiec, w kraju jeżdził nim tylko na mazury,z fotek wynika że jest , zadbany(ale to trzeba sprawdzić organoleptycznie)podobno jego przebieg to 38 tys.???jest na podwoziu fiatowskim -silnik 2.5 td... chyba warto sprawdzić. pozdrawiam.
janusz - 2007-12-28, 17:30

Jak obejrzysz to daj znać. Trochę nam poopowiadaj co widziałeś.
Gość - 2007-12-28, 20:24

,Byłem, widziałem i na pierwszy rzut oka wszystko jest OK. :mrgreen: nie mam jeszcze skali porównawczej ale wnętrze robi wrażenie prawie nowego, wszystko jest na swoim miejscu, szafki i tapicerka siedzeń bez śladu zużycia, zasłony i moskitiery sprawne, łazienka jak i całe wnętrze bez przykrych zapachów :cry: nie zauważyłem żadnych uszkodzeń poszycia na zewnątrz, ani jakiś przecieków w środku-chociaż takie rzeczy mogą wyjść póżniej przy jakiś większych deszczach :shock: , auto ma ogrzewanie wnetrza "thrauma"które ogrzewa również wodę użytkową-chociaż jej nie włączaliśmy-to trzeba sprawdzić. Odpalalismy za to silnik -zapalił bez problemu chodzi cicho i równo, sam silnik też robi wrażenie -czysty bez wycieków .Trzeba by się nim przejechać ale facet podstawił mu parę lewarków co by było mu lżej(oczywiście kamperkowi a nie facetowi).kurcze, ale wyszły mi same plusy :lol: ...chmm do uzupełnienia: cztery nowe opony i drabinka z tyłu :gwm to chyba tyle.. może coś z tego będzie! Pozdrawiam :ok
Jerzy - 2007-12-29, 11:44

Gość napisał/a:
Byłem, widziałem i na pierwszy rzut oka wszystko jest OK

Daj parę zdjęć - "po zdjęciach" może ktoś się zgłosi z takim samym modelem. Będziesz mógł wiedzieć więcej o swoim aucie... Możesz też widok auta ustawić w avatarze.

ps. Przy wysyłaniu postów bądź zalogowany - nie będziesz czytany, jako anonimowy "Gość"...

Gość - 2007-12-29, 22:23

Nad zdjęciami muszę popracować...może się uda
Disiaj spotkałem się z Papamilem i żoną Hanią- serdecznie pozdrawiam!!! -bardzo fajne spotkanie,dużoinformacji o kamperingu-oni naprawde to lubią! Co do mojego wyboru czyli kamper zintegrowany-mieli pewne wątpliwości: rozkładanie i składanie łóżka nad przednimi fotelami , nagrzewanie latem a chłód zimą przez duże powierzchnie przeszklone , kosztowne naprawy przedniej części samochodu - zasiali ziarno niepewności..może warto rozważyć alkowę (przyp.chcemy jeżdzić 2+2). Będę wdzięczny za każdą sugestię , być może ma ktoś doświadczenia z kamperami zintegrowanymi ...ale nie tylko. Pozdrawiam!! :lol:

Kali - 2007-12-29, 22:27

sorki- znowu coś ztym logowaniem-to napisane wyżej to ja :lol:
Jerzy - 2007-12-29, 22:38

Gość napisał/a:
Będę wdzięczny za każdą sugestię


Kali, przeczytaj od pierwszego wszystkie posty w tym temacie: http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=82
...to rozwieje wiele a może wszystkie Twoje wątpliwości związane z wyborem typu kampera.

Życzę przyjemnej lektury...
- Jerzy

papamila - 2007-12-29, 23:22

Gość napisał/a:
Nad zdjęciami muszę popracować...może się uda


najprościej wklej link z aukcji allegro, a zaoszczędzony czas przeznacz na uzupełnienie swojego profilu, lepiej się wtedy rozmawia na forum

co do wyboru taki czy siaki, to ilu ludzi tyle będzie zdań,
każdy ma swoje preferencje
Rzeczone auto masz niedaleko, pomacaj jeszcze raz, weż oddech i naprzód
najważniejsze jest to........ ze chcesz, że dojrzałeś,
i w końcu że Wam się taka forma spędzenia czasu podoba.

tatkog - 2007-12-30, 09:14

Gość napisał/a:
chcemy jeżdzić 2+2
Gość napisał/a:
może warto rozważyć alkowę
Pewnie, że warto. Większość ma alkowy. Ja ze swojej jestem bardzo zadowolony. jeżdżę 2+2(ale 1 dziecko i 1 pies,bokser :haha: )Każdy wybór ma swoje dobre i gorsze(złych nie ma)strony. Jedno jest pewne, kupuj jak najszybciej i dołącz do pólnocy. To pewnie objeździmy, co nieco i reszte sprawdzisz w trasie. :bajer
papamila - 2007-12-30, 10:56

auto które znalazł Kali
http://moto.allegro.pl/it..._integrate.html

obejrzyjcie sami, nie ma się do czego przyczepić, rozkład fajny, jeśli tylko jest do końca taki sprawny ja widać na fotkach i liczniku to........ dodałbym tylko

BIERZ GO RAZEM Z WIATĄ!!!!! :-D

eler1 - 2007-12-30, 11:38

przebieg jest nierealny nawet jak wnętrze jest w nienagannym stanie to opony pewnie oryginalne z 95r. . To można policzyć 38000/12lat= 3166 km rocznie raczej powinien mieć 138000 km. Jeśli kupił to niemiec to po to żeby nim jeździć tym bardziej że integral jest dużo droższy jak by tyle jeździł kupił by przyczepę przecież głupi nie jest.
tatkog - 2007-12-30, 12:29

Fajny na zdjęciach. Zgadzam się z Elerem przebieg jest nierealny. I koniecznie sprawdz i odpal wszystkie urządzenia pokładowe. Nie wierz na słowo. Albo, że nie ma gazu, albo wody, akumulatory nienaładowane itp.
Jerzy - 2007-12-30, 13:50

eler1 napisał/a:
przebieg jest nierealny


Przebieg może więce znaczyć w kontekście marki podwozia, na którym stoi buda - czy ktoś wie, co to jest?

@ndrzej - 2007-12-30, 14:04

Mam prawie identycznego (starszy rocznik) na Fiacie Ducato 290. Napis na kierownicy świadczy, że to też jest Fiat.
janusz - 2007-12-30, 14:26

12 letni Fiat jeżeli był zadbany nie musi być w złym stanie, może przednie nadkola dokładnie obejrzeć, Ale tu jest to robione przez producenta zabudowy, więc nie bardzo typowo dla setek tysięcy podwozi podstawczaków. 40 czy 140 tysięcy przejechane to nie powinno sprawiać fiatowskiemu silnikowi problemu, Z tym przebiegiem powinno być ok i ze strony silnika i podwozia. Części do układu jezdnego dostępne i dość tanie.
Kali - 2007-12-30, 19:15

Buda stoi na podwoziu dukato 2.5 td , co do przebiegu to fakycznie wydaje się nierealny (sam jeżdżę zawodowo więc wiem że takie bajki się nie zdarzają) , odpalałem go tylko na postoju, należałoby się przejechać- co z pewnością uczynię.
martes - 2007-12-30, 19:28

tatkog napisał/a:
I koniecznie sprawdz i odpal wszystkie urządzenia pokładowe. Nie wierz na słowo. Albo, że nie ma gazu, albo wody, akumulatory nienaładowane itp.
Święte słowa...
Koniecznie sprawdz wszystko ja tego nie sprawdziłem w moim 1 kamperku i spędziłem 2 miesięce na uruchamianiu ,naprawach i szukaniu błędów i złodziejstwie poprzednich właścicieli :-|
Z tym przebiegiem to nie zgadzam się z przedmówcami . Mój camper z 1978 roku ma 150 tyś AUTENTYCZNEGO przebiegu i wyliczanka Elerka o d... potłuc :-P

jacek stec - 2007-12-30, 20:39

Przebieg nie musi być oszukany-ja kupilem 13-letnie auto od niemieckiego emeryta,który uważal ,że dużo jeżdzi z przebiegiem 70 000 km(autentycznym bo znalem to auto już wtedy gdy On je kupil).Emeryci niemieccy jeżdżą przeważnie w te same miejsca i tam stoją przez cale lato.Mój przyjeżdżal w lecie do Opola jechal na 2 mieś. na mazury,a w zimie na 2 mieś do Czech na narty(120 km). U siebie w Germanii nie mial drugiego auta ,ale kamperem tam nie jeżdzil bo problem z parkowaniem,z oplatami itp.,a poza tym U-bahn jeżdzi co 10 min ,więc po co ruszać kampera.Ja przez 3 lata zrobilem 35 000 km nie będąc emerytem i intensywnie pracując-dlatego najlepiej kupić autko od emeryta,ale na takie czychają handlarze.To autko wygląda fajnie,podparte na zimę,pod wiatką-widać że wlaściciel wie o co chodzi Powodzenia
maga - 2007-12-30, 22:12

Kali,mam od IX 2005r.zintegrowanego Hymera 564 2,5TD z 1989 roku i przebiegu 150 tyś.km.Przed zakupem miałem ten sam dylemat co Ty,zadawałem sobie te same pytania.Im ich było więcej tym bardziej oddalałem się od kupna,trawiłem go miesiąc.
Dzisiaj jestem bardzo zadowolony z niego i nie zamienił bym się na nic innego,jest bardzo wygodny,funkcjonalny,bardzo przestrzenny,tak dużej łazienki nie widziałem w żadnym innym (osobno prysznic i toaleta).
Na zlocie w Borsku gościłem w nim dwanaście osób,wszyscy siedzieli (ja na blacie od kuchenki). :lol:

Jeżeli ja mam cokolwiek Tobie doradzić,to posprawdzaj wszystkie urządzenia pokładowe (naprawa może okazać się dość kosztowna),z Twoich postów i zdjęć kampera wynika,że jest wszystko w porządku.Te samochody się nie psują,nawet gdyby przebieg okazał sie większy,moim zdaniem warto.

Posłuchaj kolegów i

BIERZ GO RAZEM Z WIATĄ



PS.Jeżeli masz jakieś pytania to bardzo proszę,nie krępuj się.

@ndrzej - 2007-12-30, 22:48

kamperek wydaje się super! A i wiata niczego sobie! Właśnie taka by mi odpowiadała ;-)
Przy okazji gdybyś mógł dowiedzieć się o producenta wiaty :?: :?: :?:

Kali - 2007-12-30, 22:56

Witam , dzięki za wszystkie wasze uwagi! Fajnie słyszeć opinie hymerowiczów :lol: Wersja z wiatą jest ciekawa -chociaż mam garaż w którym cały hymerek by się zmieścił :shock: Myślę że warto sprawdzić jego niemieckie papiery (powinien je chyba mieć) to pomogło by zweryfikować jego historię- czy wersja z niem. emerytem jest prawdziwa. Co do tego jakie auto -to ciągle szukam w ogłoszeniach , jednak ta propozycja wydaje mi się najciekawsza. Mam jeszcze pytanko - jak to jest z przednią szybą integrali - czy już ktoś ją wymieniał , to podobnież droga sprawa i jeszcze silne nagrzewanie wnętrza - jak dajecie sobie ztym radę? Pozrawiam! :lol:
papamila - 2007-12-30, 23:15

@ndrzej napisał/a:
gdybyś mógł dowiedzieć się o producenta wiaty

koszt stelaza nie przekracza 800-1000zł-
pokrycie to poliweglan komorowy,lub lity- zapytam o ceny i podam na forum.

Jerzy - 2008-01-20, 08:59

papamila napisał/a:
poliweglan komorowy lub lity - zapytam o ceny i podam na forum

Zapytałeś?

Jerzy - 2008-01-20, 09:00

Dla zainteresowanych kupnem kampera w Niemczech polecam ten wątek: http://www.camperteam.pl/...p?p=22651#22651
rafalcho - 2008-01-21, 23:17

kaimar napisał/a:


Ponieważ jak szukałem swojego kampera, to rozważałem zakup w Niemczech identycznego jak ten Hymer z lekko uszkodzonym przodem, i zrobiłem rozeznanie w cenach elementów przodu. Szyba bez transportu to koszt ok. 7000 złotych. Przód z tworzywa, bez maski i zderzaka to z tego co pamiętam około 12000 złotych. Zrezygnowałem z zakupu. Ten sam kamper pojawił się już na allegro w Polsce po paru miesiącach, oczywiście jako bezwypadkowy. Rozpoznałem go po charakterystycznej naklejce z tyłu i "rzeźbionemu" bagażnikowi na motor.


Jak coś, to daj info do ... nie polecam/odradzam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group