| 
				
					| 
							
								|  | Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam 
 |  |  podwozia i silniki - Opony wielozezonowe
 
 casper - 2019-04-06, 09:53
 Temat postu: Opony wielozezonowe
 Słuchajcie, camperem i tak się jeździ głównie w okresie wiosna, lato, jesień - czyli gdy jest względnie ciepło. Po co więc wydawać kasę na zimówki. Ktoś jeszcze wychodzi może z takiego założenia?
 
 Na http://puzioskyfighters.p...mieniamy-opony/ tłumaczą, że jednym z czynników jest ekonomia - i pewnie coś jest na rzeczy.
 moskit - 2019-04-06, 10:29
 
 i dla tego kupuje się wielosezonowe i jest spokój
 MisioKRAK - 2019-04-06, 12:26
 
 Ja jeżdżę Osiołkiem na całorocznych...dużo lepiej się spisują np na trawie czy piasku nawet latem...
 LukF - 2019-04-06, 14:28
 
 A ja jak jadę zimą na narty to wolę założyć zimówki
   robba - 2019-04-06, 15:39
 
 
  	  | LukF napisał/a: |  	  | A ja jak jadę zimą na narty to wolę założyć zimówki   | 
 a nie lepiej narty założyć? jak się jedzie na narty to je zakładając osiąga się cel...
     LukF - 2019-04-06, 19:05
 
 Jadę zimą kamperem NA narty a nie NA nartach
 
 Zresztą bez sensu gadka
 moskit - 2019-04-06, 19:30
 
 w Nicei śnieg widzą tylko w zamrażarkach to co mogą wiedzieć o jeździe "na narty"
       Socale - 2019-04-06, 20:45
 
 
  	  | LukF napisał/a: |  	  | A ja jak jadę zimą na narty to wolę założyć zimówki   | 
 A ja jak jadę na narty to tam gdzie nie ma śniegu i zimówek nie zakładam.
   
   A seriej to sukcesywnie swoje pojazdy wyposażam w opony wielosezonowe.
 Wqurza łączna ilość zmian w ciągu roku, a kolejki u gumiarzy że hej... Floty nie mam ale kilka aut jest.
 Czas w kolejce jest straconym czasem.
 SlawekEwa - 2019-04-06, 21:27
 
 
  	  | casper napisał/a: |  	  | Słuchajcie, camperem i tak się jeździ głównie w okresie wiosna, lato, jesień - czyli gdy jest względnie ciepło. Po co więc wydawać kasę na zimówki. Ktoś jeszcze wychodzi może z takiego założenia? | 
 No tak w Europie już wiosna https://www.o2.pl/artykul...67437121611393a
 Agostini - 2019-04-06, 22:01
 
 Opony wielosezonowe dla kampera to chyba nawet lepsze rozwiązanie niż typowo letnie na lato. Błoto, mokra trawa, szutrowe, wysokie podjazdy itp.
 Ale jeśli jeździmy systematycznie zimą, zimowe obowiązkowo. I nie dla przepisów w niektórych krajach a dla komfortu i bezpieczeństwa.
 mischka - 2019-04-07, 11:29
 
 Ja mam wielosezonowe i następne też takie będą. Prowadzą się dobrze latem i zimą więc jestem zadowolony.
 eMKa - 2019-04-07, 11:38
 
 Tak dla przypomnienia
 od 01.2019 w wielu krajach Europy wszedł nowy przepis dopuszczający zimą tylko opony ze znakiem opony zimowej
 3PMSF
 Do 2019 można było używać opony ze znakiem  wielosezonowej M+S
 Ustawodawcy dopuścili do ruchu zimą opony M+S wyprodukowane przed 2019
 
 Michelin  CrossClimate spełnia nowe wymagania
   mischka - 2019-04-07, 11:56
 
 
  	  | eMKa napisał/a: |  	  | Michelin CrossClimate spełnia nowe wymagania   | 
 wszystkie nowe spełniają te wymagania
   eMKa - 2019-04-07, 12:03
 
 Ale mówimy o wielosezonowych
 które jeszcze ?
 amples - 2019-04-07, 12:03
 
 
  	  | eMKa napisał/a: |  	  | od 01.2019 w wielu krajach Europy wszedł nowy przepis dopuszczający zimą tylko opony ze znakiem opony zimowej | 
 Konkrety , ustawa - paragraf mówiący o 01.2019r  ,
 Lokowanie produktu 	  | eMKa napisał/a: |  	  | Michelin CrossClimate spełnia nowe wymagania | 
   Chińczyk wielosezonowy nie spełnia , mimo że  też ma znak 3PMSF
     eMKa - 2019-04-07, 12:10
 
 Moje Agilis M+S kończą żywot, i powinienem mysleć o wymianie
 Jedyna wielosezonowa mająca znak 3PMSF to wspomniana CrossClimat
 innej nie znalazłem
 mischka - 2019-04-07, 12:14
 
 
  	  | eMKa napisał/a: |  	  | Ale mówimy o wielosezonowych które jeszcze ?
 | 
 Wszystkie nowe opony wielosezonowe które są w sprzedaży. Myślisz że producenci opon nie znają obowiązujących przepisów?
 W Austrii w zeszłym roku obowiązywało oznaczenie M+S, a na ten rok nie znalazłem żadnych nowszych informacji. Dlatego moje Vredesteiny spełniają oba wymagania
   Nokian, Continental, GoodYear, Nexen itd. itp...
 amples - 2019-04-07, 12:15
 
 
 Poszukaj na forum , jeden taki kupił i zachwalał , 	  | eMKa napisał/a: |  	  | Jedyna wielosezonowa mająca znak 3PMSF to wspomniana CrossClimat innej nie znalazłem
 | 
 zresztą ja też mam podobne chińczyki ,
 eMKa - 2019-04-07, 12:19
 
 
  	  | amples napisał/a: |  	  |  	  | eMKa napisał/a: |  	  | od 01.2019 w wielu krajach Europy wszedł nowy przepis dopuszczający zimą tylko opony ze znakiem opony zimowej | 
 Konkrety , ustawa - paragraf mówiący o 01.2019r  ,
 Lokowanie produktu 	  | eMKa napisał/a: |  	  | Michelin CrossClimate spełnia nowe wymagania | 
   Chińczyk wielosezonowy nie spełnia , mimo że  też ma znak 3PMSF
     | 
 
 
 Artykuł w Polski CaraVaning  nr.5(84)2018 str.98
 Dla mnie to informacja wiarygodna
 a chińczyków (opon) nie kupuje tak mam
   mischka - 2019-04-07, 12:25
 
 Nie musisz kupować Chińczyków, rynek się rozwija i opon wielosezonowych nie brakuje.
 Akurat ja zdecydowałem się na Vredestein i jestem zadowolony.  https://www.oponeo.pl/dan...9-s-c#158073534
 Kolega kupił Nexen i też nie narzeka.
 amples - 2019-04-07, 12:26
 
 
 A to twój problem 	  | eMKa napisał/a: |  	  | a chińczyków (opon) nie kupuje tak mam | 
   eMKa - 2019-04-07, 12:31
 
 No dopakuje
   wspomniany przepis w Niemczech obowiązuje 01.2018 !
 eMKa - 2019-04-07, 12:33
 
 
  	  | amples napisał/a: |  	  | A to twój problem 	  | eMKa napisał/a: |  	  | a chińczyków (opon) nie kupuje tak mam | 
   | 
 
 oj to nie ja mam problem
   ja ich poprostu nie kupuje
   eMKa - 2019-04-07, 12:38
 
 
  	  | mischka napisał/a: |  	  | Nie musisz kupować Chińczyków, rynek się rozwija i opon wielosezonowych nie brakuje. Akurat ja zdecydowałem się na Vredestein i jestem zadowolony.  https://www.oponeo.pl/dan...9-s-c#158073534
 Kolega kupił Nexen i też nie narzeka.
 | 
 
 ale nie mogę na nich w sezonie zimowym jechać np.do Austrii czy Niemiec
   robba - 2019-04-07, 12:47
 
 
  	  | LukF napisał/a: |  	  | Jadę zimą kamperem NA narty a nie NA nartach 
 Zresztą bez sensu gadka
 | 
 sorki... głupawkę miałem akurat...
 mischka - 2019-04-07, 13:09
 
 
  	  | eMKa napisał/a: |  	  |  	  | mischka napisał/a: |  	  | Nie musisz kupować Chińczyków, rynek się rozwija i opon wielosezonowych nie brakuje. Akurat ja zdecydowałem się na Vredestein i jestem zadowolony.  https://www.oponeo.pl/dan...9-s-c#158073534
 Kolega kupił Nexen i też nie narzeka.
 | 
 
 ale nie mogę na nich w sezonie zimowym jechać np.do Austrii czy Niemiec
   | 
 
 To ty tak twierdzisz
   Ostatni raz powtarzam że nowe opony wielosezonowe mają potrzebne oznaczenia, przejrzałem teraz na szybko oponeo i nawet na fotkach to widać
 Nie wiem dlaczego się uparłeś przy tym że tylko Michelin spełnia wymogi prawne?
 eMKa - 2019-04-07, 15:14
 
 E tam
 Nie uparłem sie na Micheliny bo jakby tak było to bym juz je kupił.
   
 rzeczywiście widać znak 3PMSF
 Zwracam honor
   mischka - 2019-04-07, 16:32
 
 najważniejsze że się dogadaliśmy
   dziwaczek - 2019-04-07, 18:42
 
 Ja mam wielosezonowe własnie z tym znaczkiem i certyfikatem zimowym, przeszłych chrzest bojowy w tym roku w Zieleńcu - a było ciężko. Z doświadczenia praktycznego to jest opona  zimowa z dopuszczeniem do jazdy latem - tak wskazuje bieżnik oraz jego zachowanie w zimie na śniegu i lodzie. W kamperku tylko takie na zimie dobre i w lato dadzą radę tj. mam torque all season TQ 7000
 https://www.youtube.com/w...9&v=v5H0z1Ev_iE
 arti33 - 2019-04-07, 20:08
 
 Bezprecedensową dynamiką mogą jednak pochwalić się opony całoroczne. W 2018 r. sprzedano ich aż o 49 proc. więcej niż w 2017 r., a warto pamiętać, że i wówczas zanotowano 29-procentowy wzrost względem 2016 r.
 
 Cały artykuł:
 https://autokult.pl/33095,sprzedaz-opon-calorocznych-w-2018-r-rekord-padl-nie-tylko-w-polsce
 
 Ja też od palu lat myślę kupić opony całoroczne dobrej i znanej marki.
 andi at - 2019-04-08, 11:23
 
 
  	  | arti33 napisał/a: |  	  | Bezprecedensową dynamiką mogą jednak pochwalić się opony całoroczne. 
 Ja też od palu lat myślę kupić opony całoroczne dobrej i znanej marki.
 | 
 
 I to jest to https://www.oponeo.pl/dan...9-s-c#158073534
 Bajaga - 2019-04-09, 09:17
 
 
  	  | eMKa napisał/a: |  	  | Michelin  CrossClimate spełnia nowe wymagania
   | 
 
 W jedenej osobówce mam te CC i jestem w 100% zadowolony. W miarę wymian kolejne będą tylko takie. W lato sprawują się dobrze w zimę  też, no co prawda po połoninach bieszczadzkich nie jeżdżę. I mam w nosie te wymiany i umawianie Pana Wulkanizatora. Do kampera, którym niezależnie od opon, raczej nikt nie będzie starał się pokonywać zasp śnieżnych sądzę, że całoroczne to bardzo dobry wybór.
 robba - 2019-04-09, 17:02
 
 
 
 wygląda że przyszedł okres przejściowy globalnego ocieplenia: ludzie całoroczne opony kupują...
   krzlac - 2019-04-10, 12:45
 
 
  	  | robba napisał/a: |  	  | ..wygląda że przyszedł okres przejściowy globalnego ocieplenia: ludzie całoroczne opony kupują...   | 
 
 I mądrzeją, nie dają się oponiarskim marketingowcom nabijać w butelkę. Większość kręci się wokół komina, rzadko  trafiają albo wcale nie trafiają na warunki zimowe, a robią sobie niegrzeczność kupując dwa komplety opon, przechowując ten nieczynny i dwa razy w roku płacąc za wymiany.
 Bajaga - 2019-04-17, 14:23
 
 Przy sportowych autach +300KM opony mogą mieć znaczenie.
 Kamper robi  rocznie 10-15 tys km z prędkością rzadko przekraczającą 100 km/h. Po co mu jakiś chory cenowo Michelin?
 MisioKRAK - 2019-10-17, 21:04
 
 Mam pytanie (bo chyba chcę kupić jednak przed zimą)
 
 Na przednią oś do Kampera (stare Ducato - nawet bez ABS)
 
 Zawsze chciałem mieć w takim aucie opony kierunkowe (na przedniej osi)...
 
 Z racji iż mam problem znaleźć takowe myślę nad:
 
 Nokian WEATHERPROOF C
 Vredestein COMTRAC 2 ALL SEASON
 
 Które byście wybrali?
 krimar - 2019-10-17, 23:13
 
 a wagowo się wyrobią? (czy są w wersji C)
 MisioKRAK - 2019-10-18, 04:39
 
 Oczywiście C
 mischka - 2019-10-18, 09:17
 
 Ja mam w kamperze Vredestein COMTRAC 2 ALL SEASON
 Po dwóch latach (czyli ok 30tys km) zamieniłem przód na tył.
 Sama opona moim zdaniem dobra. Sycylijskie lato i śniegi Kudowy nie sprawiały problemów.
 marcincin - 2019-10-18, 11:03
 
 
  	  | mischka napisał/a: |  	  | Ja mam w kamperze Vredestein COMTRAC 2 ALL SEASON Po dwóch latach (czyli ok 30tys km) zamieniłem przód na tył.
 Sama opona moim zdaniem dobra. Sycylijskie lato i śniegi Kudowy nie sprawiały problemów.
 | 
 
 Ja także używam tych opon. Wagowo w moim rozmiarze wyrabiają się ze sporym zapasem (z tego co pamiętam to mają 115R). Bieżnik zbliżony do opony zimowej. Przejechałem 12tys km - od lutego do dzisiaj - nie widać śladów zuzycia. Przy odbiorze kampera pozbyłem się letnich opon dostarczonych przez fabrykę i śmigam od samego początku na vredesteinach. W poprzednim kamerze w ostatnim sezonie także założyłem vredesteiny (w kwietniu), ale nie zdążyłem przetestować ich w zimę (sprzedałem kampera w grudniu). Obecnym raz wybralismy się na weekendowe narty, ale nie było jakiś extremalnych warunków śniegowych - także prawdziwe testy zimowe przed nami.
 MisioKRAK - 2019-10-18, 16:03
 
 A jak na trawie, błocie, piasku?
 Jak przy dużych opadach deszczu...
 Ja na kierunkowych 1 generacji przejechalem ponad 20 tyś km latem i zimą i byłem bardzo zadowolony...
 marcincin - 2019-10-20, 22:26
 
 
  	  | MisioKRAK napisał/a: |  	  | A jak na trawie, błocie, piasku? Jak przy dużych opadach deszczu...
 Ja na kierunkowych 1 generacji przejechalem ponad 20 tyś km latem i zimą i byłem bardzo zadowolony...
 | 
 
 Na trawie lamelki ładnie się wgryzają - jak się delikatnie rusza to dają radę. W błocie - wiadomo jak się obkleją mazią to nie za wiele można poradzić - to nie opony AT. W piasku lepiej sobie radzą niż typowe letnie. Co do wody to także nie ma problemu - jeździłem w mocnym deszczu i błocie pośniegowym. Dwa razy wybrałem ten model.
 michal_olk - 2019-11-12, 23:56
 
 Jako że ja dużo użwałem kampera zimą to powiem że dla mnie na zimę warto kupić opony typowo zimowe i to nie byle jakie. I nie mówię tu o odśnieżonych alpach tylko o czeskich białych górskich drogach w Karkonoszach. Koszt kompletu opon nokiana + nowe stalowe koła był w okolicach 1500zł - dla kogos kto kilka razy do roku jeżdzi na nary w trudno dostępne miejsca, bezcenne. No i jakieś przyzwoite łańcuch bo bez tego to sie i tak nie wjedzie albo nie wyjedzie:)
 Ale dla kogoś kto na narty nie jeździ to prawdopodobnie zbędny wydatek i problem.
 
 A... i miałem kiedyś opony wielosezonowe w busie i problem dostrzegłem dopiero w górach. tam gdzie inne auta wjeżdzały, ja nie byłem w stanie. Wiem że opona oponie nie równa ale takie mam doświadczenia.
 onionskin - 2019-11-13, 07:56
 
 Ja założyłem Toyo Celsius po "obczytaniu" for USA i Kanady (u nas nie za wiele jest o nich) gdzie mają bardzo dobrą opinię w większości.
 A że akurat jest promocja na nie (wchodzą na nasz rynek?) więc się zdecydowałem na "Made in Japan"
   Po kilkuset km jedyne co mogę to napisać to to- że są cichsze od letnich Pirelli które miałem.
 No i do gumy dodają chyba jakiś olejek zapachowy bo w garażu przyjemnie pachnie
   Comsio - 2019-11-13, 10:50
 
 
  dobrze wiedzieć, to może i ja Pirelli wymienił bym toyo. Obecnym mija  6- roczek.
 onionskin - 2019-11-13, 11:57
 
 Na opo...neo czekałem tydzień bo idą z zagranicy, produkcja 04.2019
 Bajaga - 2019-11-18, 20:53
 
 Toyo jest na naszym rynku od wielu lat. Mają  modele bardzo popularne w środowisku tuningu i wyścigów. Taka  Toyo Proxes R888R to sprawa kultowa dla "świra" zabaw autem :-)
 gryz3k - 2019-11-20, 17:26
 
 
  	  | Comsio napisał/a: |  	  | :kawka: dobrze wiedzieć, to może i ja Pirelli wymienił bym toyo. Obecnym mija  6- roczek.
 | 
 
 Założyłem Toyo do jeepa. Ciche i na razie nie ma wstydu.
 darek 61 - 2019-12-16, 15:08
 
 A może jednak zimowe na cały rok
 https://www.google.com/ur...-UBz2VNR88rH-YV
 LukF - 2019-12-16, 19:56
 
 Mój dostawczak od kilku lat jeździ przez cały rok na zimowych
 Nie piszę o kamperze. Bo to nie dostawczak
   PiciuM - 2020-02-28, 10:00
 
 Tez stoje przed decyzja, bo musze wymienic wszystkie opony u siebie - 5 szt...
 
 Kryteria to cena, nie-chinska, wielosezonowa.
 
 Znalazlem cos takiego, Viking FourTech Van - ktos z Was ma moze jakies doswiadczenie z ta marka?
 LukF - 2020-02-28, 10:55
 
 Nie wiem nic o oponie o którą pytasz.
 
 Ale w tym temacie piszą w Internetach, że wielosezonowe najlepiej spiszą się w samochodach jeżdżących w mieście, w łagodnych warunkach pogodowych zimą i latem oraz dla mało wymagającego kierowcy. Opony wielosezonowe są dość miekkie więc szybciej niż dedykowane się zużywają.
 
 Czy te zalecenia pasują do kamperów? Można różnie interpretować. Ale wg.mnie nie.
 PiciuM - 2020-02-28, 12:14
 
 Zdecydowanie chce opone wielosezonowa - przy przebiegach, ktore planuje, opona raczej za szybko sie nie zedrze. Kamper to tez nie jest auto, ktorym sie wchodzi szybko w zakrety itp, szczegolnie moj 1.9td Ducato
   
 Planujemy trase bardzo mocno na polnoc, wiec chlodniejsze temperatury moga sie zdarzyc, a jednak bieznik wielosezonowej jest bardziej agresywny i powinien lepiej sprawdzic sie chocby na trawie itp.
 pawko13 - 2020-02-28, 12:19
 
 W poprzednim kamperze jeździłem na takich
 https://www.oponeo.pl/mod...ASAAEgKwf_D_BwE
 a ponieważ (subiektywnie) byłem z nich zadowolony to teraz kiedy nadeszła pora wymiany w obecnym(spękane ze starości Micheliny)   kupuje takie same. Nie bez znaczenia jest stosunek ceny/jakości i przebiegi jakie rocznie robię. Nie jeżdżę zimą.
 darek 61 - 2020-02-28, 12:42
 
 
  	  | PiciuM napisał/a: |  	  | Planujemy trase bardzo mocno na polnoc,
 | 
 Warto sprawdzić co tam wolno a co nie,bo na południu jest tak.
 https://www.camperteam.pl...pic.php?t=34484
 moskit - 2020-02-28, 15:46
 
 
  	  | pawko13 napisał/a: |  	  | W poprzednim kamperze jeździłem na takich https://www.oponeo.pl/mod...ASAAEgKwf_D_BwE
 a ponieważ (subiektywnie) byłem z nich zadowolony to teraz kiedy nadeszła pora wymiany w obecnym(spękane ze starości Micheliny)   kupuje takie same. Nie bez znaczenia jest stosunek ceny/jakości i przebiegi jakie rocznie robię. Nie jeżdżę zimą.
 | 
 
 a twój kamper ma DMC 2240 kg bo takiej nośności są te opony
 Bajaga - 2020-02-28, 18:17
 
 
  	  | PiciuM napisał/a: |  	  | Kryteria to cena, nie-chinska, wielosezonowa.
 
 | 
 Wielosezonowa - popieram (dobrze by było  z symbolem odpowiednim  dla M+S) a czemu nie chińszczyzna? Masz chiński telefon, chiński  telewizor, chiński klimatyzator, lodówkę, mikrofalówkę i prawdopodobnie większość innych sprzętów  technicznych w domu i któryś wybuchł?  (Ajfon też  jest chiński)
 Wulkanizatorzy nie mają  teraz  oporów  przed chińczykami, to nie to co 15 lat temu. A niebawem zapewne chińskie będą Pirelli i GoodYear. Zresztą  czy metka np. "made in Serbia" to jakaś gwarancja specjalnej jakości?  :-)
 mischka - 2020-02-28, 23:01
 
 Vredestein, Nokian, Falken, Nexen... dobre sprawdzone za rozsądne pieniądze.
 To oczywiście moje prywatne obserwacje, nie trzeba się z nimi zgadzać
   PiciuM - 2020-03-02, 09:30
 
 
  	  | Bajaga napisał/a: |  	  | Wielosezonowa - popieram (dobrze by było  z symbolem odpowiednim  dla M+S) a czemu nie chińszczyzna?
 | 
 
 Generalnie nie ufam azjatyckim producentom opon (oprocz japonskich) - pozostalosc po roznych doswiadczeniach ze sportem motorowym. Oczywiscie, wszystko sie zmienia i moze niektore modele sa juz ok, ale dla mnie opony to NAJWAZNIEJSZA czesc kazdego samochodu i nie bede na sile staral sie oszczedzic 'kilka stowek'.
 
 Poza tym wole opony wyprodukowane w UE, chociazby ze wzgledow ekologicznych - transportowanie opon z Azji (albo calego tego dziadostwa z AliExpress) to niezbyt dobry pomysl.
 max111 - 2020-03-03, 18:20
 Temat postu: Viking FourTech Van
 
  	  | PiciuM napisał/a: |  	  | Tez stoje przed decyzja, bo musze wymienic wszystkie opony u siebie - 5 szt... 
 Kryteria to cena, nie-chinska, wielosezonowa.
 
 Znalazlem cos takiego, Viking FourTech Van - ktos z Was ma moze jakies doswiadczenie z ta marka?
 | 
 
 Witam
 W zeszłym roku przed wakacjami - Grecja wymieniłem na takie opony, wcześniej miałem Continental.
 Nie zauważyłem pogorszenia jesli chodzi o sezon letni. Zimą nie mialem okazji sprawdzic choc z taką mysla je kupilem.
 LukF - 2020-03-03, 20:10
 Temat postu: Re: Viking FourTech Van
 
  	  | max111 napisał/a: |  	  | wcześniej miałem Continental. Nie zauważyłem pogorszenia jesli chodzi o sezon letni.
 | 
 
 Z całym szacunkiem: jak kamperowiec jadący 100km/h po autostradzie  kolubryną ważącą 3.5T  może zauważyć różnicę między poszczególnymi rodzajami opon????
   
 Co innego na torze jadąc zwrotnym autem, mając czujniki itp. duperele badawcze można zmierzyć różnice i wyrazić to w jakiejś skali.
 
 
 
 A my kamperem to sobie możemy....
   Bajaga - 2020-03-03, 20:51
 Temat postu: Re: Viking FourTech Van
 
  	  | LukF napisał/a: |  	  | Z całym szacunkiem: jak kamperowiec jadący 100km/h po autostradzie  kolubryną ważącą 3.5T  może zauważyć różnicę między poszczególnymi rodzajami opon????
   
 | 
 Jadąc  spokojnie dobrą  i w miarę  suchą autostradą faktycznie nie ma różnic, no może  w hałasie mogą być ale to w kamperze i tak nie do wychwycenia.
 Ale miałem Continentale i każde kolejne były lepsze pod względem np. podjazdu na wilgotnej nawierzchni, czy słabo przyczepnej trawie a także  jak chodzi  o hamowanie na bardzo mokrym.
 coolzizi - 2020-03-03, 21:09
 
 Jutro zmieniam na całoroczne Uniroyal. A tak przy okazji pytanie. Po ilu latach eksploatacji wymieniacie na nowe? Moje do wymiany po tylu latach że wstyd się przyznać😣
 kimtop - 2020-03-03, 21:16
 
 Jeżdżę na całorocznych Matadorach i nigdy się  nie kopałem w Boga'csu
 max111 - 2020-03-04, 06:25
 Temat postu: Re: Viking FourTech Van
 
  	  | LukF napisał/a: |  	  |  	  | max111 napisał/a: |  	  | wcześniej miałem Continental. Nie zauważyłem pogorszenia jesli chodzi o sezon letni.
 | 
 
 Z całym szacunkiem: jak kamperowiec jadący 100km/h po autostradzie  kolubryną ważącą 3.5T  może zauważyć różnicę między poszczególnymi rodzajami opon????
   
 Co innego na torze jadąc zwrotnym autem, mając czujniki itp. duperele badawcze można zmierzyć różnice i wyrazić to w jakiejś skali.
 
 
 
 A my kamperem to sobie możemy....
   | 
 
 Z całym szacunkiem odpowiadam na zaczepkę - można zauważyć różnice:
 - opona jest głośniejsza lub odwrotnie
 - droga hamowania jest inna na suchej może mniej zauważalna , ale na mokrej to już może być znacząca różnica.
 dla osób jeżdżących z miarką jeśli chodzi o spalania to również można zauważyć.
 
 Moje określenie nie zauważyłem różnic jest odpowiedzią dla kolegi, który pyta własnie o te opony.
 
 Ale jeśli chodzi o cenę to można przyznać ze jednak jest spora różnica
   
 Wiec dla kolegów, którzy szukają opony jako wielosezonowej w przystępniejszej cenie polecam.
 LukF - 2020-03-04, 08:41
 
 Max111,
 
 Nie było żadnej zaczepki. Nie zauważyłeś, że napisałem grzecznie ???
 
 Napisałeś, że można zauważyć różnice:
 - opona jest głośniejsza lub odwrotnie.
 Oczywiście. Takie różnice występują przy wszystkich oponach: letnich, zimowych i wielosezonowych i zależą od tego co producent chciał osiągnąć
   
 Dalej napisałeś:
 - droga hamowania jest inna na suchej może mniej zauważalna , ale na mokrej to już może być znacząca różnica. Oczywiście. Patrz punkt wyżej.
 
 Dalej:
 -dla osób jeżdżących z miarką jeśli chodzi o spalania to również można zauważyć. Oczywiście. Wiesz gdzie można spojrzeć...
   
 Więc to niczego nie dowodzi. Co nie znaczy, że bronię Tobie lub komuś innemu zakup takiej czy innej opony.  I NIE JEST TO ZACZEPKA
   max111 - 2020-03-04, 10:25
 
 
  	  | LukF napisał/a: |  	  | Max111, 
 Nie było żadnej zaczepki. Nie zauważyłeś, że napisałem grzecznie ???
 
 Napisałeś, że można zauważyć różnice:
 - opona jest głośniejsza lub odwrotnie.
 Oczywiście. Takie różnice występują przy wszystkich oponach: letnich, zimowych i wielosezonowych i zależą od tego co producent chciał osiągnąć
   
 Dalej napisałeś:
 - droga hamowania jest inna na suchej może mniej zauważalna , ale na mokrej to już może być znacząca różnica. Oczywiście. Patrz punkt wyżej.
 
 Dalej:
 -dla osób jeżdżących z miarką jeśli chodzi o spalania to również można zauważyć. Oczywiście. Wiesz gdzie można spojrzeć...
   
 Więc to niczego nie dowodzi. Co nie znaczy, że bronię Tobie lub komuś innemu zakup takiej czy innej opony.  I NIE JEST TO ZACZEPKA
   | 
 
 Nie pisałem "zaczepki" w formie "niegrzecznej zaczepki"...
 Ale to można pominąć...
 Kolega zapytał o opinie opony  Viking FourTech Van
 Wiec ponownie odpisuje - w stosunku do drogich letnich Continetal nie zauważyłem w lecie różnicy - a dodam jedynie ze są znacznie tańsze (i to nie Chińczyk) i wielosezonowe.
 Z continental bylem zadowolony choć wyjazd z podmokłego terenu nie był łatwy.
 Dla tych  Viking FourTech Van nie sprawdziłem takiego zachowania.
 pawko13 - 2020-03-04, 12:54
 
 
  	  | moskit napisał/a: |  	  |  	  | pawko13 napisał/a: |  	  | W poprzednim kamperze jeździłem na takich https://www.oponeo.pl/mod...ASAAEgKwf_D_BwE
 a ponieważ (subiektywnie) byłem z nich zadowolony to teraz kiedy nadeszła pora wymiany w obecnym(spękane ze starości Micheliny)   kupuje takie same. Nie bez znaczenia jest stosunek ceny/jakości i przebiegi jakie rocznie robię. Nie jeżdżę zimą.
 | 
 
 a twój kamper ma DMC 2240 kg bo takiej nośności są te opony
 | 
 
 oj tam, jak tak dokładnie czytasz to sprawdź rozmiar opony.  Felg 13" też nie mam.
 Nie wiem czemu z linku wchodzi na taki rozmiar(13"). Poprawny to 215/75 R16C i Indeks nośności: 116/114 = max 1250 kg . więc spkojnie z ta wagą.
 radzik - 2020-03-24, 23:18
 
 Jesienią założyłem opony vredestein comtrac 2 wielosezonowe - mogę powiedzieć, że sprawdziły się podczas kilku zimowych wypadów w góry. Zobaczymy jak będzie latem.
 PiciuM - 2020-03-25, 21:13
 Temat postu: Re: Viking FourTech Van
 [quote="max111"
 W zeszłym roku przed wakacjami - Grecja wymieniłem na takie opony, wcześniej miałem Continental.
 Nie zauważyłem pogorszenia jesli chodzi o sezon letni. Zimą nie mialem okazji sprawdzic choc z taką mysla je kupilem.[/quote]
 
 Dzieki bardzo za informacje.
 moskit - 2020-05-06, 07:51
 
 Prosto opisana różnica między wielosezonowymi a dedykowanymi lato , zima
 https://www.auto-swiat.pl...przeciw/mp71np3
 coolzizi - 2020-05-06, 09:22
 
 Pierwszy poważny wyjazd na dziką majówkę  na oponach wielosezonowych Uniroyal. Teren dość trudny, miejscami wysoki piach. Dały radę.
 LukF - 2020-05-06, 16:09
 
 
  	  | coolzizi napisał/a: |  	  | Pierwszy poważny wyjazd na dziką majówkę  na oponach wielosezonowych Uniroyal. Teren dość trudny, miejscami wysoki piach. Dały radę. | 
 
 Gratulacje, pełny sukces. A już się wydawało, że nie da rady. A tu patrz, nie spadły z felgi...
   MisioKRAK - 2020-05-06, 16:43
 
 Witam
 Z różnych powodów w tamtym roku na majówkę pojechałem na szosowych letnich Continentalach...asfalt suchy i mokry...bardzo fajnie, ale wystarczyło trochę piasku, mokra trawa lub bardziej miękko to od razu były problemy...
 W tym roku pojechałem na całorocznych Vredersteinach (też szerszych), asfalt nadal bez zarzutu...ale mokra trawa, czy nawet miękki piasek - naprawdę byłem zaskoczony, szczególnie jak widziałem jak auta osobowe się "kopały" i miały problemy w miejscu gdzie ja przejechałem i nawet zbytnio nie zauważyłem że tam jest tak miękko...
 PiciuM - 2020-06-02, 11:31
 
 Ostatecznie zamiast Vikingow kupilem wielosezonowe Barum Vanis AllSeason.
 Cena podobna, a zaklad mi je polecal, twierdzac, ze z Vikingami nie maja za bardzo doswiadczenia, a Barumy sa juz sprawdzone.
 
 Nie mialem jeszcze okazji wiecej pojezdzic, dam znac po sezonie
   suzu4x4 - 2020-09-11, 11:38
 
 hej mam pytanie czy ktoś ma doświadczenie z oponami wielosezonowymi NOKIAN WEATHERPROOF C ?
 
 chodzi mi konkretnie o to jak spisują się w zimie, opony te mają homologację zimową i bardzo zbliżony bieżnik do zimówek NOKIAN WR C3
 
 waham się czy kupować do kampera zimówki czy wielosezon ?
 
 jeździmy kamperem cały rok, narty również.
 
 W osobówkach stopniowo przechodzę na wielosezonowe. Porostu szkoda mi czasu na wystawanie w kolejkach u gumiarza, zaczyna brakować miejsca na przechowywanie itd.
 darek 61 - 2020-09-11, 12:53
 
 
  	  | suzu4x4 napisał/a: |  	  | jeździmy kamperem cały rok, narty również. | 
 https://www.camperteam.pl...pic.php?t=34484
 marcincin - 2020-09-11, 13:01
 
 
 
 Z opisu modelu wynika, że spełniają wymagania więc problemu za granicą nie będzie.
 
 
  	  | Kod: |  	  | The Nokian Weatherproof product family offers first class safety and durability for year-round use. All of the sizes have the Snowflake symbol (3PMSF), which indicates that the tyres have been officially approved for winter use
 
 | 
 Oldzbig - 2020-09-11, 19:12
 
 Chcę założyć do Grand Californi opony terenowe ze śnieżynką na tle gór bfg at ko2. Czy to dobry pomysł?
 Darek Szczecin - 2020-09-11, 19:35
 
 
  	  | Oldzbig napisał/a: |  	  | Chcę założyć do Grand Californi opony terenowe ze śnieżynką na tle gór bfg at ko2. Czy to dobry pomysł? | 
 
 Pomysł ok, uważaj tylko na nośność
   Ja celuję w BFG All Terrain T/A KO2 245/75 R16 120 S RWL
 Nośność na oponę 1400 KG
 dziwaczek - 2020-09-11, 19:48
 
 Ja od 3 lat mam 4x Torque all season TQ 7000  - mają certyfikat z góra i śnieżynka i naprawdę dobrze się sprawują i zimą i latem. Opony posiadającie ten certyfikat to zimówki dostosowane do jady latem a te co maja jedynie M+S to opona letnia dostowana do jazdy zimą - taki haczyk
   Opona budżetowa ale naprawdę wytrzymała i niema z nimi problemów.
 
 jakby co https://allegro.pl/oferta/4-nowe-opony-caloroczne-225-75r16c-torque-tq7000-9609134162
 Oldzbig - 2020-09-11, 19:55
 
 
  	  | Darek Szczecin napisał/a: |  	  |  	  | Oldzbig napisał/a: |  	  | Chcę założyć do Grand Californi opony terenowe ze śnieżynką na tle gór bfg at ko2. Czy to dobry pomysł? | 
 
 Pomysł ok, uważaj tylko na nośność
   Ja celuję w BFG All Terrain T/A KO2 245/75 R16 120 S RWL
 Nośność na oponę 1400 KG
 | 
 Ja zdecydowałem się na zmianę felg na 17 to mam nośność 1360 to wystarczy a prześwit mi się zwiększa o 3,75 cm
 Darek Szczecin - 2020-09-11, 20:32
 
 
  	  | Oldzbig napisał/a: |  	  |  	  | Darek Szczecin napisał/a: |  	  |  	  | Oldzbig napisał/a: |  	  | Chcę założyć do Grand Californi opony terenowe ze śnieżynką na tle gór bfg at ko2. Czy to dobry pomysł? | 
 
 Pomysł ok, uważaj tylko na nośność
   Ja celuję w BFG All Terrain T/A KO2 245/75 R16 120 S RWL
 Nośność na oponę 1400 KG
 | 
 Ja zdecydowałem się na zmianę felg na 17 to mam nośność 1360 to wystarczy a prześwit mi się zwiększa o 3,75 cm
 | 
 
 
   Oby nam się dobrze wyważyły, miałem problem kiedyś Z BFG fakt że tochu większe były,  110-120 trzęsiawka, kilka prób wyważenia i lipa, musiałem poruszać się prędzej
  wtedy zanikało Oldzbig - 2020-09-11, 21:19
 
 Też tak miałem i reklamowałem. 3 mi wymienili.
 MisioKRAK - 2020-09-11, 22:28
 
 Czasem za trzęsienie odpowiadają zwichrowane tarcze...
 Darek Szczecin - 2020-09-11, 22:31
 
 
  	  | Oldzbig napisał/a: |  	  | Też tak miałem i reklamowałem. 3 mi wymienili. | 
 
 i teraz czas na konkluzję
   BFG - problemy z wyważeniem, drogie, głośne, ale wygląd załatwia wszystko
   Nieważne jak się jadzie ważne jak się wygląda
   Oldzbig - 2020-09-12, 05:09
 
 Wygląd nie jest bez znaczenia. Cena średnia. Jeżdże na tych oponach od 1993 roku na różnych autach i tylko raz dała się uszkodzić i sam ją naprawiłem w Mongolii przy pomocy takiego szydła i smołowanego sznurka. W Grandcali nie ma zapasu więc zalezy mi na oponie mocnej.
 Jacek999 - 2020-09-12, 16:26
 
 Dość dobrze w testach wypadają opony Yokohama Geolandar A/T, cenowo 1/2 AT BFG.
 Nie są takie śliskie na mokrym, ja zdecydowałem się na nie. Jeszcze nie mogę ocenić, za mało kilometrów zrobiłem.
 Neno - 2020-09-12, 16:47
 
 Zerknij też na Pirelli Scorpion All Terrain Plus - dobra opinia w necie, cena całkiem przyjemna, mają atesty zimowe, tylko nośność kiepska i mały wybór rozmiarów.
 Oldzbig - 2020-09-12, 18:52
 
 Na pejsbooku chyba w rto kolega ma już na geolanderach 2 purchle z boku które mu się zrobiły na serbskich szutrach. Dla mnie najbardziej komfortową oponą jest GY Wrangler duratrac ale jest delikatniejszy i nie mogę znależć 245/70 / 17 a to jest max co mi wchodzi bez podnoszenia budy.
   Darek Szczecin - 2020-09-12, 22:07
 
 
    	  | Oldzbig napisał/a: |  	  | Na pejsbooku chyba w rto kolega ma już na geolanderach 2 purchle z boku które mu się zrobiły na serbskich szutrach. Dla mnie najbardziej komfortową oponą jest GY Wrangler duratrac ale jest delikatniejszy i nie mogę znależć 245/70 / 17 a to jest max co mi wchodzi bez podnoszenia budy.   | 
 
 Jaką masz szerokość felg?
 do tych BFG 245/75 R16 muszę jakieś felgi fajne ogarnąć, wybór do PSA bardzo mizerny w europie, w USA szaleństwo
   Oldzbig - 2020-09-13, 07:29
 
 Zdecydowałem się na felgi 17 szer 7 dedykowane do MANa tge.
 suzu4x4 - 2020-09-13, 18:18
 
 
  	  | marcincin napisał/a: |  	  | 
 Z opisu modelu wynika, że spełniają wymagania więc problemu za granicą nie będzie.
 
 
  	  | Kod: |  	  | The Nokian Weatherproof product family offers first class safety and durability for year-round use. All of the sizes have the Snowflake symbol (3PMSF), which indicates that the tyres have been officially approved for winter use
 
 | 
 | 
 
 dokładnie, sprawdziłem,  NOKIAN WEATHERPROOF C ma homologację zimową i znaczek śnieżynki.
 
 chodzi mi o porównanie do zimówek , bo mam wrażenie że za wiele się nie różną , a od wielu lat używam zimówek Nokian i mam o nich jak najlepsze zdanie.
 marcincin - 2020-09-14, 09:48
 
 Dzisiaj zauważyłem, że moja żona jeździ na nokianach weatherproof - w wersji osobowej. Jak je zakładałem mój oponiarz powiedział, że ze względu na układ bieżnika będą się szybko zużywać i miał rację. Opony założyłem do osobówki żony w 2017 - planowałem, że będą jeździły cztery lata, jednak wygląda na to, że na tą zimę będę musiał zakupić nowe - przejechały ok 40 tyś. Oczywiście w przypadku kampera charakterystyka jazdy jest zupełnie inna - moja żona jeździ w zasadzie tylko po mieście. Generalnie ze śniegiem u nas we Wrocławiu jest problem, ale jak już był to opony spisywały się dobrze. Na zdjęciu opona, która była używana na tylnej osi i na wiosnę przełożona na przód. Przednie zjechane są jeszcze bardziej.
 Ja w kamperze używam Vredestein comtrac 2 z nośnością 116 w moim rozmiarze (235/65/R16) - osobiście polecam te opony - mają za sobą test zimowy w Dolomitach, przejechałem 23000 - nie widać śladów zużycia. Prawdopodobnie są droższe od nokianów, ale myślę, że przetrwają 4/5 sezonów lepiej niż nokiany.
 suzu4x4 - 2020-09-14, 16:19
 
 
  	  | marcincin napisał/a: |  	  | Dzisiaj zauważyłem, że moja żona jeździ na nokianach weatherproof - w wersji osobowej. Jak je zakładałem mój oponiarz powiedział, że ze względu na układ bieżnika będą się szybko zużywać i miał rację. Opony założyłem do osobówki żony w 2017 - planowałem, że będą jeździły cztery lata, jednak wygląda na to, że na tą zimę będę musiał zakupić nowe - przejechały ok 40 tyś. Oczywiście w przypadku kampera charakterystyka jazdy jest zupełnie inna - moja żona jeździ w zasadzie tylko po mieście. Generalnie ze śniegiem u nas we Wrocławiu jest problem, ale jak już był to opony spisywały się dobrze. Na zdjęciu opona, która była używana na tylnej osi i na wiosnę przełożona na przód. Przednie zjechane są jeszcze bardziej. Ja w kamperze używam Vredestein comtrac 2 z nośnością 116 w moim rozmiarze (235/65/R16) - osobiście polecam te opony - mają za sobą test zimowy w Dolomitach, przejechałem 23000 - nie widać śladów zużycia. Prawdopodobnie są droższe od nokianów, ale myślę, że przetrwają 4/5 sezonów lepiej niż nokiany.
 | 
 
 niestety polecene przez Ciebie Verdesteiny nie występują w moim rozmiarze
   
 potrzebuje 225/75R16 nośność min 116
 
 w zasadzie nie licząc dalekowschodnich producentów do których nie mam przekonania w rozsądnym budżecie w tym rozmiarze mam tylko do wyboru:
 
 - Barum Vanis AllSeason
 - Matador MPS400 Variant All Weather 2
 - Nokian WeatherProof C
 MisioKRAK - 2020-09-15, 07:06
 
 Jak dobrze pamiętam to mój Crafter jeździ na:
 225/75/16c Continental VancoFourSeason2 (121/120R)
 Całkiem fajnie się to sprawuje
 
 Moja większość aut jeździ na Vredkach ale rzeczywiście w tym rozmiarze nie było...
 dziwaczek - 2020-09-15, 07:28
 
 
  	  | suzu4x4 napisał/a: |  	  | potrzebuje 225/75R16 nośność min 116 
 w zasadzie nie licząc dalekowschodnich producentów do których nie mam przekonania w rozsądnym budżecie w tym rozmiarze mam tylko do wyboru:
 
 - Barum Vanis AllSeason
 - Matador MPS400 Variant All Weather 2
 - Nokian WeatherProof C
 | 
 
 Ja ma takie opony(225/75R16 nośność min 116) TORQUE - własnie "dalekowschodnich producentów" i jestem bardzo zadowolony- trzy lata użytkuje zima lato i są naprawdę super - wcześniej o nich pisałem na forum, też im nie ufałem ale przeszły chrzest w zimę i lato. Wato spróbować a 1200zł za 4 szt to nie majątek i ma nadzieję że jeszcze z 5 lat pojeżdżę.
 suzu4x4 - 2020-10-25, 11:20
 
 finalnie zamówiłem  Nokian WeatherProof C 2020  w rozmiarze 225/75R16C  indeks nośności 121R
 
 w stosunku do poprzedniej wersji zaszła zmiana ,  jest to opona asymetryczna ma całkowicie inny układ bieżnika , zobaczymy po zimie jak się bedzie sprawować
   Neno - 2020-10-25, 14:36
 
 
  	  | suzu4x4 napisał/a: |  	  | finalnie zamówiłem  Nokian WeatherProof C 2020  w rozmiarze 225/75R16C  indeks nośności 121R 
 w stosunku do poprzedniej wersji zaszła zmiana ,  jest to opona asymetryczna ma całkowicie inny układ bieżnika , zobaczymy po zimie jak się bedzie sprawować
   | 
 
 Jej nośność to 120, 121 dotyczy bliźniaczych kół, chyba , że takie posiadasz u siebie.
 Nie mniej to bardzo wysoka wartość i dobrze zapowiadająca się guma. Z ciekawości daj znać czy Made in Russia i jakie odważniki poszły do wyważenia tych opon/kół.
 suzu4x4 - 2020-12-28, 13:42
 
 
  	  | Neno napisał/a: |  	  | Jej nośność to 120, 121 dotyczy bliźniaczych kół, chyba , że takie posiadasz u siebie.
 Nie mniej to bardzo wysoka wartość i dobrze zapowiadająca się guma. Z ciekawości daj znać czy Made in Russia i jakie odważniki poszły do wyważenia tych opon/kół.
 | 
 po przyjściu opon okazało się że przysłali mi opony z kierunkowym symetrycznym bieżnikiem.  Okazało się że jednak dla opon z indeksem "C" występuje tylko ta wersja, ale postanowiłem je zostawić . Opony są "Made in Russia" , z wyważeniem nie było żadnego problemu (odważniki 10-15 gr) .Póki co przetestowałem już swoje Nokiany we wszystkich jesienno -zimowych warunkach (deszcz, zamarzająca mżawka, śnieg, błoto pośniegowe, suchy asfalt w temperaturze do +10)  i mogę napisać  że w warunkach jesienno - zimowych  NIE WIDZĘ ŻADNEGO dyskomfortu  w stosunku do zimowych. Strome górskie podjazdy na całkowicie białej drodze czy nieodśnieżone parkingi pod stokami z kilkucentymetrową warstwą śniegu nie powodowały w żadnym z przypadków utraty trakcji. Prowadzenie  3,5 tonowego kampera w trudnych warunkach też bez zastrzeżeń,  pełną opinię wydam po całym sezonie ale jak dla mnie na razie same plusy.
 Darek Szczecin - 2021-01-04, 18:00
 
 mam takie same w roboczym aucie i kampervanie
 działają
   Darek Szczecin - 2021-01-04, 22:36
 
 
  	  | Neno napisał/a: |  	  |  	  | suzu4x4 napisał/a: |  	  | finalnie zamówiłem  Nokian WeatherProof C 2020  w rozmiarze 225/75R16C  indeks nośności 121R 
 w stosunku do poprzedniej wersji zaszła zmiana ,  jest to opona asymetryczna ma całkowicie inny układ bieżnika , zobaczymy po zimie jak się bedzie sprawować
   | 
 
 Jej nośność to 120, 121 dotyczy bliźniaczych kół, chyba , że takie posiadasz u siebie.
 Nie mniej to bardzo wysoka wartość i dobrze zapowiadająca się guma. Z ciekawości daj znać czy Made in Russia i jakie odważniki poszły do wyważenia tych opon/kół.
 | 
 
 121 to jest Single czyli 1450kg
 u mnie w kampervanie ważyły się tak   15, 35,40,40  gram
 w furce roboczej sprawdzę ale chyba coś podobnego
 są zaskakująco mało hałasujące
 chris_66 - 2021-02-16, 21:14
 
 
  	  | suzu4x4 napisał/a: |  	  | do wyboru: 
 - Barum Vanis AllSeason
 - Matador MPS400 Variant All Weather 2
 - Nokian WeatherProof C
 | 
 
 macie jakieś własne odczucia na temat hałasu z tych opon
 
 bo będę na dniach potrzebował coś do nowego serwisbusa a na jesieni do kamperka
 
 nie ukrywam, ze hałas jest dosyć istotnym dla mnie czynnikiem
 jb - 2021-02-16, 21:24
 
 Jeszcze w grudniu założyłem do kampera Matadora. Wyważyły się ładnie, zachowują się przyzwoicie, co prawda w górach nie byłem a i kilometrów na razie wiele nie zrobiłem. Czy głośne? Wcześniej były letnie i chyba nie widać różnicy.
 suzu4x4 - 2021-02-17, 11:45
 
 
  	  | chris_66 napisał/a: |  	  | 
 macie jakieś własne odczucia na temat hałasu z tych opon
 
 bo będę na dniach potrzebował coś do nowego serwisbusa a na jesieni do kamperka
 
 nie ukrywam, ze hałas jest dosyć istotnym dla mnie czynnikiem
 | 
 
 nie zaobserwowałem żadnej różnicy w głośności po zmianie z fabrycznych na Nokiany
 chris_66 - 2021-02-17, 20:58
 
 
  	  | suzu4x4 napisał/a: |  	  | nie zaobserwowałem żadnej różnicy w głośności po zmianie z fabrycznych na Nokiany | 
 
 mam typowe zimowe WR D4 - sa ciche, jeżdzę cały rok i poza znikającym bieżnikiem jest super, do serwisbus wystarczają, do kampera za mała nośność
   
 niestety " made in USSR" weatherproof właśnie dziś u kolegi dokonały żywota po miesiącu - kord puścił w dwóch sztukach
   
 chyba nie bedę ich brał po uwagę
   moskit - 2021-02-17, 21:23
 
 Mam prośbę aby wątku nie zaśmiecać opowieściami o oponach nie spełniających wymagań dla kamperów. Zakres opon winien być : nośność < 102 , średnica 15-16 , jest jeszcze wiele innych parametrów ale te dwa dość mocno ukierunkują oponę do naszych pojazdów
 rigg - 2021-03-24, 21:35
 
 Czy ktoś użytkuje opony Uniroyal ALL SEASON MAX ??
 Są w dobrej cenie i etykieta lepsza od np nokian, vredestein...
 mischka - 2022-11-28, 12:43
 
 tym razem postawiłem na Kumho CX11, za jakiś czas napiszę jak się sprawują
 krzlac - 2022-11-28, 13:34
 
 Homologację (oznaczenie) na warunki zimowe mają?
 mischka - 2022-11-28, 18:58
 
 Jak ci chodzi o śnieżynkę na tle gór to mają
 
 https://www.oponeo.pl/dan...7-r-c#412509490
 
 A tak z czystej ciekawości, dlaczego nowoczesna opona wielosezonowa z aktualnej produkcji miałaby nie posiadać takiego oznaczenia?
 krzlac - 2022-11-29, 10:41
 
 
  	  | mischka napisał/a: |  	  | ...A tak z czystej ciekawości, dlaczego... | 
 
 Bo na wielu jest tylko M+S i wielu niedoinformowanych się nabiera.
 mischka - 2022-11-29, 12:23
 
 dobrze wiedzieć
 Piasek1 - 2022-11-29, 17:40
 
 
  	  | rigg napisał/a: |  	  | Czy ktoś użytkuje opony Uniroyal ALL SEASON MAX ?? | 
 ja w firmowym T4. Jak na razie niewiele, coś koło 6 tyś km ale dają radę. Po lecie absolutnie żadnych widocznych śladów zużycia. Bardzo, bardzo dobre na mokrym.
 Fordek - 2022-11-29, 19:16
 
 Wielosezonowe ze śnieżynką są chyba tylko Continental
 AllSeasonContact  M+S 3PMSF  napiszcie jeżeli znaleźliście inne marki.
 Fordek - 2022-11-29, 19:22
 
 Continental
 225/70R15C VanContact 4Season 112R M+S 3PMSF
 mischka - 2022-11-29, 19:30
 
 
  	  | Fordek napisał/a: |  	  | Wielosezonowe ze śnieżynką są chyba tylko Continental AllSeasonContact  M+S 3PMSF  napiszcie jeżeli znaleźliście inne marki.
 | 
 
 Ja jeszcze nie spotkałem wielosezonowych bez śnieżynki, dlatego dziwią mnie takie komentarze. Inna rzecz że nadajemy z rożnych krajów i istnieje prawdopodobieństwo dwóch standardów.
 jacek2214 - 2022-11-29, 19:45
 
 Firestone tez maja
 Voku - 2022-11-29, 22:28
 
 A ja zmieniłem wielosezonowe na zimowe, przód nie wytrzymał jednego sezonu. Na drugą zimę słabo się już nadają, zostawiam je na lato.
 mischka - 2022-11-30, 07:17
 
 Jaki producent i ile kilometrów przejechały?
 SlawekEwa - 2022-11-30, 09:11
 
 
  	  | Voku napisał/a: |  	  | przód nie wytrzymał jednego sezonu. | 
 Czy opony zużyły się równomiernie , czy jednostronnie?
 Voku - 2022-12-01, 17:27
 
 Opony Falkeny 225/75/16 przejechały około 20-23tys możliwe że wykończyły je południowe temperatury
 papamila - 2022-12-01, 17:39
 
 generalnie we fiatopodobnych
 na przodzie 15 nie wytrzymywały wiecej niż 55-60 tys km.
 Z tym że mówie o oponach typowo letnich,
 były i micheliny agilis i vancocamper
 Te drugie maja grubszy bieżnik i wizualnie lepiej  wygladały niż michelin z drobnym bieżnikiem.
 
 Może problem w nawierzchni po której jeździłeś,
 Kolega na ostrym szwedzko - fińskim asfalcie "dojechał" dobrze wygladające opony
 sterciu - 2022-12-01, 19:36
 
 Ja mam jeszcze na aucie GoodYear Cargo Vector 2 , opony z 2018 roku , przesiadam się z tego syfu na zimowe w zimie i letnie w lecie (te drugie już kupiłem). GoodYear ma 3PMSF oznaczenie , ale co z tego , jak popada deszcz to lepiej na tym nie wyjezdzać nigdzie...  tracą przyczepność w takich sytuacjach gdzie nie powinno mieć to miejsca wogóle... w zeszłą zimę jak wjechałem w głęboki śnieg, tak ledwo wyjechałem z niego... Opony z wysokością bieżnika 7mm , w tym sezonie zaczeły się lamelki odrywać z bieżnika... może faktycznie oponom tym też nie służą klimaty południowe , bieżnik żuzyty równomiernie...
 Voku - 2022-12-01, 20:11
 
 To moje Falkeny wielosezon
 Przód i tył 23tys przejechane
 
 Poniżej też Michelin Algis po 40tys
 sterciu - 2022-12-01, 21:05
 
 
  	  | Voku napisał/a: |  	  | To moje Falkeny wielosezon Przód i tył 23tys przejechane
 
 | 
 
 Ja  rozważałem zakup zimówek Falken , ale chyba odpuszczę i... no własnie i... i co... przeskok cenowy spory ale chyba kupie Conti zimowe. Tylko ja mam durny rozmiar 215/60/17C...
 
 
 Wracając do moich wielosezonowych GoodYearów... U mnie przód ma 7mm,  ale do zeszłego roku jeżdził od momentu załozenia nowej opony na tylnej osi , tył ma 5,5mm który wcześniej jeżdził na przedniej osi... kpl jest po przebiegu około 40kkm, jak wrzucę zimówki na felgi to wtedy po demontazu wielosezonowych , jak nie zapomnę przed ich utylizacją  , to zrobię fotki jak rwało bieżnik w nich...
 Voku - 2022-12-01, 22:21
 
 Ja kupiłem teraz zimowe Falkeny. Ale one będą jeździć może 4 miesiące  Na lato zakładam z powrotem Falkeny wielosezonowe i
 Poniżej zimowe Falkeny, wydają się dość ciche, albo to takie wrażenie nowych opon.
 sterciu - 2022-12-04, 18:30
 
 Dziś pozmieniałem koła w osobówkach na zimowe i okazało się, że mam dwie opony zimowe takie jak potrzebuje w piwnicy , pozostały mi z autolawety , więc wywaliłem dwie wielosezonowe i załozyłem zimówki , teraz jeszcze dwie muszę dokupic zimowe.
 
 A wielosezonowe Goodyeary wyglądają tak, DOT 2018 , wysokośc bieżnika w jednej 5,5mm , w drugiej 4,8mm , jeżdziły w tym sezonie na tylnej osi , przednie są z wyższym bieżnikiem ale tak samo postrzępione (na razie zostały na aucie na tylnej osi) :
 
 Pierwsza opona od lewej na pierwszej fotce to z koła zapasowego gdzie załozyłem też inną oponę przy okazji.
 
 
   
 4,8mm
 
   
 5,5mm
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 Przejechane na tych oponach nie 40kkm jak pisałem wcześniej a dokładnie co do kilometra 36 271km
  . 
 Opona która jeżdziła z tyłu po stronie gdzie jest zbiornik na czystą wodę się zużyła bardziej...
 krzlac - 2022-12-04, 19:41
 
 A te w lepszym stanie zakładacie na tył czy na przód? Bo są dwie szkoły.
 sterciu - 2022-12-04, 20:41
 
 Jako , że trochę kiedyś (jakieś ponad 10 lat temu)  szkoliłem jako instruktor techniki jazdy to zawsze zalecało się aby lepsze opony dawać na tył. Jednak osobiście pomimo iż sam zalecałem tak , to nie stosuję się do tego i lepsze opony daję na przód (jeżdzę głownie autami z napędem na przód), po pierwsze aby wszystkie równomiernie się zużywały , krótsza droga hamowania była , lepsza trakcja była, aqaplaning , to przód robi ślad w wodzie a tył tylko po nim przejzdza...  przy zimówkach , w śniegu wolę też , aby miało co wgryzać się w niego i lepiej ciągnąć w głębokim śniegu... Może też na to ma wpływ , iż trochę poślizgałem się na płycie poślizgowej i możliwe , piszę "możliwe" iż w razie potrzeby był bym bardziej w stanie opanować pojazd z uciekającym tyłem niż przeciętny kierowca. Ogólnie to u mnie zwykle opony są rotowane , przód/tył stąd mam wszystkie mniej więcej z jednakowym bieżnikiem. W kamperze przed wyjazdem wakacyjnym na południe przerzuciłem koła przód na tył , bo juz te opony na przodzie nie wyglądały zbyt dobrze , zresztą to są własnie te dwie z fotek.
 
 Zakładanie lepszych opon na tył tłumaczyło się tym iż , zapewnione jest lepsze utrzymanie toru jazdy , uniknąc nadsterowności czyli uciekaniu tyłu który może doprowadzić nawet do obrócenia pojazdu wokół własnej osi... W razie "uciekania" tyłu gorsze w skutkach mogłoby być uderzenie boczne , niz uderzenie czołowe (przy gorszych przednich oponach),  gdzie w nowych autach jest masa systemów bezpieczeństwa redukujących skutki uderzenia przodem.
 
 Także możńa powiedzieć , iż zaprzeczam sam sobie, dlatego polecałbym zakładanie lepszych opon na tył
  . maro88pl - 2023-11-29, 13:28
 
 Odkopię trochę temat i zapytam o opony typowo zimowe.
 
 Panowie czy ktoś takie Nokiany testował w swoim kamperze? Zastanawiam się nad nimi do mojego Pilota na Ducato
 
 
   orkaaa - 2023-11-29, 15:29
 
 Jeśli jeździsz zimą lepiej mieć zimówki i łańcuchy. Zimówka jest ok na ubity śnieg ale jak wjedziesz w sypki i pod górkę tylko łańcuchy. Kilka razy wyciągnąłem kampera dzięki łańcuchom.
 maro88pl - 2023-11-29, 20:39
 
 Wiem, wiem. Łancuchy będą na wyjazdy w bardziej strome rejony
   Komplecik - 2023-11-29, 23:17
 
 
  	  | maro88pl napisał/a: |  	  | Odkopię trochę temat i zapytam o opony typowo zimowe. 
 Panowie czy ktoś takie Nokiany testował w swoim kamperze? Zastanawiam się nad nimi do mojego Pilota na Ducato
 
 Obrazek
 | 
 
 Miałem takie nokiany w poprzednim kamperze były ok, szersze troszkę 225
 Ogłoszenia podają ceny jak by ze złota były, ja kupiłem nowe roczne z fakturą 1400zł, teraz to jakaś abstrakcja
   MAZUREK - 2023-12-01, 13:04
 
 Mam takie Nokiany od 2 sezonów zimowych, jeżdżę 2 - 3 razy zimą w góry na narty (Alpy i Tatry) i nie miałem problemów. Oczywiście zawsze mam łańcuchy chociaż dawno już ich nie używałem
   jubi-tom - 2024-04-19, 20:33
 
 Czy  do ducato 2011r wejdą i nie będą obcierały  opony 235/65 r 16 ?
 Zostały mi takie  fajne Michelin  to bym takie  założył
 Raz fabrycznie miałęm założone 225 75 16  w  ducato i nie obcierały więc teoretycznie nie powinny .
 papamila - 2024-04-19, 21:24
 
 Nie będą obcierać
   przemo.d - 2024-04-19, 23:15
 
 
  	  | jubi-tom napisał/a: |  	  | Czy  do ducato 2011r wejdą i nie będą obcierały  opony 235/65 r 16 ? Zostały mi takie  fajne Michelin  to bym takie  założył
 Raz fabrycznie miałęm założone 225 75 16  w  ducato i nie obcierały więc teoretycznie nie powinny .
 | 
 
 Dodaj jeszcze czy na końcu mają w modelu literkę "C" a już idealnie było by jak by miały "CP" ....
   Mała literka ale straszenie zmienia wszystko w tym przypadku. Bo jak nic nie mają to nie montuj ich do ciężkiego kamperka....
 maro88pl - 2024-04-25, 13:11
 
 A jak to jest z tą różnicą (użytkową) pomiędzy oponami C, a CP? Bo cenowo to już spora kwota na różnicy się robi ...
 MILUŚ - 2024-04-25, 13:15
 
 
  	  | maro88pl napisał/a: |  	  | A jak to jest z tą różnicą (użytkową) pomiędzy oponami C, a CP? Bo cenowo to już spora kwota na różnicy się robi ... | 
 
 Szczerze ?  Przez pierwsze 7 lat posiadania tego kampka jeździłem na CP które zostawił mi poprzedni właściciel . Potem kupiłem zwykłe C wielosezonowe i ......nie widzę różnicy
     Komplecik - 2024-04-26, 06:38
 
 
  	  | MILUŚ napisał/a: |  	  |  	  | maro88pl napisał/a: |  	  | A jak to jest z tą różnicą (użytkową) pomiędzy oponami C, a CP? Bo cenowo to już spora kwota na różnicy się robi ... | 
 
 Szczerze ?  Przez pierwsze 7 lat posiadania tego kampka jeździłem na CP które zostawił mi poprzedni właściciel . Potem kupiłem zwykłe C wielosezonowe i ......nie widzę różnicy
     | 
 Ja też
   Patrzę na nośność i wybieram najlepszy stosunek cena jakość czyli najtańsze
   mischka - 2024-04-26, 06:50
 
 Jeżdżę na wielosezonowych C od lat i dla mnie to najlepszy wybór. Nigdy nie miałem CP więc nie widzę różnicy.
   Komplecik - 2024-04-26, 07:06
 
 
   Np. 4 takie
 
 https://allegro.pl/oferta/4x-opony-premiorri-vimero-van-225-70r15-c-112r-15203533327
 
 
   
 https://allegro.pl/oferta/4-x-premiorri-vimero-van-235-65r16-115-113-r-c-13705958791
 jubi-tom - 2024-04-26, 17:40
 
 Dam znać jak zamontuję do auta  czy  obcierają , ciekawe jaka będzie różnica w spalaniu i prowadzeniu .
 A oponki raz kupiłem marki Laufen - ogólnie fajnie się jeździło tylko jedna opona się rozwarstwiła więc więcej już nie kupię . Z tańszych dobre były Zeetex- kilka kompletów zjeżdżone i super ( ale zimowe).
 Premiorri  nie wyglądają żle . Od kiedy patrzę na etykietę opony zmieniłem podejście i nie ważna jest tylko dobra marka opon.
 Janusszr - 2024-08-12, 20:36
 
 Nigdy, przenigdy nie jeżdżę kamperem zimą.
 Czy jest w takim razie sens kupowania opon wielosezonowych-całorocznych?
 Banan - 2024-08-12, 21:03
 
 Janusszr, oczywiście, bo to nie tylko śnieg jest nam nieprzychylny.
 Opony całoroczne mają lepszą trakcję w lekkim terenie, na mokrej trawie itp.
 Widząc jak koledzy na zlotach zdecydowanie lepiej sobie radzili w trudnych warunkach, zdecydowałem i ja założyć całoroczne opony do kampera.
 
   Janusszr - 2024-08-12, 21:46
 
 
  	  | Banan napisał/a: |  	  | Janusszr, oczywiście, bo to nie tylko śnieg jest nam nieprzychylny. Opony całoroczne mają lepszą trakcję w lekkim terenie, na mokrej trawie itp.
 Widząc jak koledzy na zlotach zdecydowanie lepiej sobie radzili w trudnych warunkach, zdecydowałem i ja założyć całoroczne opony do kampera.
 
   | 
 W Szydłowcu, jeżeli pozwolisz, obejrzę to Twoje cudo
   Komplecik - 2024-08-13, 05:40
 
 
  	  | Banan napisał/a: |  	  | Janusszr, oczywiście, bo to nie tylko śnieg jest nam nieprzychylny. Opony całoroczne mają lepszą trakcję w lekkim terenie, na mokrej trawie itp.
 Widząc jak koledzy na zlotach zdecydowanie lepiej sobie radzili w trudnych warunkach, zdecydowałem i ja założyć całoroczne opony do kampera.
 
   | 
 Dokładnie takie same przemyślenia, a kropkę nad ,, i,, dała sytlacja gdy się zakopałem, może opony ciut by pomogły wyjechać
   Janusszr - 2024-08-13, 07:45
 
 Kupiłem kampera z oponami letnimi prod.czeskiej Barum. Jest to jakiś klon Continentala. Miały trzy lata. Ile poprzednik na nich przejechał km tego nie wiem.  Obecnie to już 9 lat. Przejechałem na nich ok.50.000 km. Dzisiaj zmierzyłem bieżnik. Zostało jeszcze 7mm. Zero jakichkolwiek spękań. Jednak ten wiek.....Muszę je na 100% wymienić.
 Banan - 2024-08-13, 14:59
 
 
  	  | Komplecik napisał/a: |  	  | kropkę nad ,, i,, dała sytlacja gdy się zakopałem, może opony ciut by pomogły wyjechać | 
 Miałem też podobny incydent, może mniej ekstremalny jak Twój.
 
 
  	  | Janusszr napisał/a: |  	  | W Szydłowcu, jeżeli pozwolisz, obejrzę to Twoje cudo | 
 Zapraszam, dojadę w piątek
   
 
  	  | Janusszr napisał/a: |  	  | Zero jakichkolwiek spękań. Jednak ten wiek.....Muszę je na 100% wymienić. | 
 Miałem Continentale, i ta sama sytuacja, tyle, że moje miały już ponad 10 lat. Nie wiem ile miały nalatane, bo zakładał je poprzedni własciciel i forumowy kolega Tadeusz  t_rapido.
 Janusszr - 2024-08-13, 15:02
 
 Niestety Darku, nie obejrzę Twoich opon. Covid nas dopadł
       Banan - 2024-08-13, 15:06
 
 Janusszr, no przykro mi bardzo, zdrówka życzę jak najszybciej
   Może następnym razem
   Fordek - 2024-08-17, 22:33
 
 Mam wielosezonowe Continental VancoCamper - roczne .
 . Jęździłem w lutym po gołym lodzie - trzymały dobrze , po śniegu równierz . Na mokrej trawie brak poślizgu - co było bardzo częste na letnich Michelinkach w poprzednim samochodzie . Jestem zadowolony .
 Tadeusz - 2024-08-19, 21:47
 
 Prawie 60 lat mam prawo jazdy i poruszam się po tym padole pojazdami osobowymi, dostawczymi i kamperem. Nigdy nie używałem opon innych niż wielosezonowe i innych używał nie będę. Kiedyś nie zmieniało się opon w zależności od pory roku i ten zwyczaj u mnie pozostał.
 Może skusiłbym się na sezonowe zmiany opon zgodnie z obecną tendencją, gdybym był przekonany o znacznej skuteczności opon dedykowanych na dany sezon. Przekonany nie jestem, bowiem jazdy samochodami moich dzieci (zmieniających opony sezonowo) nie przekonały mnie.
 Wielosezonowe błotno-śniegowe radzą sobie doskonale w każdych warunkach.
   
 Tak pokazuje moje doświadczenie.
   Janusszr - 2024-08-19, 21:59
 
 Mam prawko od 1971. I powiem tak. Jeżeli jest coś do wszystkiego, to jest do niczego
   Tak mam i już za stary jestem, aby to zmieniać
   Parę razy siedziałem po pachy w śniegu i dlatego opony zmieniam wraz z porami roku.
 zbyszekwoj - 2024-08-21, 11:05
 
 Opony zimowe są dobre przez 2,3 sezony potem twardnieją. Na kamerze to ile przejadą km? Potem wymieniać na nowe?
 Banan - 2024-08-21, 15:03
 
 
  	  | Janusszr napisał/a: |  	  | dlatego opony zmieniam wraz z porami roku. | 
 Przy osobówce pełna zgoda, jeździ się cały rok bez względu na pogodę i ja też tak robię. W wypadku kampera, jest zdecydowanie inaczej.
 Wśród nas jest naprawdę niewielu, którzy jeżdżą cały czas w zimę i zakładanie zimówek na okazjonalne zimowe wyjazdy 1-2 razy w roku, o ile mają miesce, uważam, za bezsensowne.
 
 
   LukF - 2024-08-21, 15:30
 
 
  	  | Banan napisał/a: |  	  |  	  | Janusszr napisał/a: |  	  | dlatego opony zmieniam wraz z porami roku. | 
 Przy osobówce pełna zgoda, jeździ się cały rok bez względu na pogodę i ja też tak robię. W wypadku kampera, jest zdecydowanie inaczej.
 Wśród nas jest naprawdę niewielu, którzy jeżdżą cały czas w zimę i zakładanie zimówek na okazjonalne zimowe wyjazdy 1-2 razy w roku, o ile mają miesce, uważam, za bezsensowne.
 
 
   | 
 
 Darek,
 Na narty w Dolomity lub inne Alpy nie pojadę na wielosezonowych
   Brat - 2024-08-21, 17:05
 
 
 No widzisz... to jednak mamy i wolność i demokrację w naszym kochanym kraju! Jedź, NA JAKICH CHCESZ! 	  | LukF napisał/a: |  	  | Na narty w Dolomity lub inne Alpy nie pojadę na wielosezonowych   | 
     Janusszr - 2024-08-21, 22:10
 
 
  	  | Brat napisał/a: |  	  | No widzisz... to jednak mamy i wolność i demokrację w naszym kochanym kraju! Jedź, NA JAKICH CHCESZ! 	  | LukF napisał/a: |  	  | Na narty w Dolomity lub inne Alpy nie pojadę na wielosezonowych   | 
     | 
 Pod warunkiem, że nie są łyse, bo wtedy może być koniec demokracji.  Np.podczas kontroli policyjnej
       Banan - 2024-08-22, 14:56
 
 
  	  | LukF napisał/a: |  	  | Na narty w Dolomity lub inne Alpy nie pojadę na wielosezonowych | 
 O ile pamiętam, to nie jest Twój jeden, jedyny wyjazd w zimę Łukaszku
   
 
   MisioKRAK - 2024-08-29, 13:39
 
 Ja jeżdżąc na zimówkach przez cały rok (w lato nie jeździmy...praca) zajechałem je w 2,5roku...
 Wróciłem do całotocznych Vredesteinów (m.z. letnie/szosowe w kamperze się w 100% nie sprawdzają), które wytrzymują u mnie 4lata (60-80tyś. km) i zimą jestem zadowolony, chociaż w Alpy zimą nie jeżdżę...
 
 |  |