| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kupujemy kampera - Producent zabudowy - jakich unikać?
wedsew - 2011-07-06, 14:04 Temat postu: Producent zabudowy - jakich unikać? Witam.
Czytałem sporo o zabudowach kamperów, integralach, alkowach, pośrednich, oglądałem zdjęcia i schematy dziesiątków układów wnętrza itp. Mniej więcej wiem, czego bym szukał, czyli alkowy na bazie Ducato lub Transita. Jest to wstępna koncepcja, więc nic na 100%. Ale ponieważ auto będzie używane, więc rozpatruję wiele scenariuszy, między innymi niesprawności niewykryte przy zakupie
Moje pytanie brzmi tak - zakładając jakąś awarię czegoś z wyposażenia lub zwyczajne uszkodzenie wskutek nieuwagi lub innych powodów - do jakiej firmy zabudowy można łatwo coś dostać?
W Waszych postach najczęściej przewijają się takie marki jak Dethleffs, Burstner i Hymer, wydaje mi się więc, że są to najpopularniejsi producenci i jakby coś, do tyh zabudów powinno być najłatwiej - dobrze kombinuję?
A może po prostu sprzęty są uniwersalne i pasują wymiennie? Mam na myśli np. lodówkę, kuchenkę gazową, toaletę i takie tam? Jest jakiś ogólny standard, czy każdy robi po swojemu? Jakieś przetwornice, generatory, pompki, siłowniki itp?
Bo przypuszczam że z pierdołami pokroju szafek lub materaców nie będzie problemu (zdziwiłbym się, jakby jednak były).
Są jeszcze jakieś firmy, które biorąc pod uwagę realia naszego rynku, możecie polecić? Chciałem tylko podkreślić, że nie mówimy na razie o jakości lub rozplanowaniu wnętrza, tylko o tym, żeby nie wdepnąć na coś, czego nie ma nigdzie w Polsce
Widywałem w ogłoszeniach jeszcze takie firmy jak Winnebago, Sven Hedin (tą akurat kojarzę z dobrymi opiniami), Bischoff, Mobilvetta, Knaus, Adria, Laika i jeszcze jakieś, których nie pamiętam. Warto je brać pod uwagę, czy będą to raczej miny, których należy unikać?
Dziękuję z góry za rady i pozdrawiam,
Andrzej
darboch - 2011-07-06, 14:12
| wedsew napisał/a: | | Są jeszcze jakieś firmy, które biorąc pod uwagę realia naszego rynku, możecie polecić? |
Ja jeżdżę akurat Riomor'em i jestem bardzo zadowolony...duża dbałość o szczegóły,bardzo dobre materiały wykończeniowe a mam to na podwoziu VW LT35 z super silnikiem 2.5 TDI
marcos40 - 2011-07-06, 23:39
Witaj,
ja jestem akurat na etapie remontu niezbyt dobrze kupionego Dethleffsa To akurat nie ma znaczenia. Jednak z tego co wyśledziłem na rynku to wszelkie części i akcesoria są łatwiejsze w dostępie do marek popularnych a już na pewno europejskich. Oczywiście jeżeli chodzi o dostępność poza autoryzowanym serwisem. Można sporo dostać w ofercie np. Movery czy Reimo. Ich akcesoria czy części pasują do większości zabudów, ale ja z tego co widziałem unikał bym zabudów amerykańskich, więc odrzuciłbym np Winnebago. W tym przypadku to jak ze zwykłą osobówką - do Renault, VW czy nawet nie europejskiego ale popularnego japończyka wszystko się kupi "za rogiem", ale już do Dodge`a - nie. Oczywiście istotne jest jak stary ma być ten Twój nabytek Stosunkowo nowy porządny (zadbany) camper nie wymaga inwestycji, więc nie ma też znaczenia nazwa zabudowy. Z tym, że "stosunkowo nowy" w przypadku campera może oznaczać nawet 12-15 letniego co myślę potwierdzi większość kolegów. Za tym właśnie idzie stan zabudowy. I jak napisał darboch, można być zadowolonym z Rimora, fajnej zabudowy aczkolwiek na pewno nie tak znanej i popularnej jak Hymer, Dethleffs czy Adria. Z mojego (przykrego zakupowego) doświadczenia - oglądać 20 razy, nim zapłaci się cokolwiek... Ja płacę już trzeci raz , ale dziś to już czarny humor. Tak to wynika z mojej kilkumiesięcznej remontowej analizy. Na pewno więcej wiedzą bardziej doświadczeni koledzy.
Pozdrawiam
ccsrally - 2011-07-07, 07:21
hej
właśnie wszystko zależy od tego ilu letni ma być twoj kamper. Ja szukając swojego oglądnąłem kilka zabudów i wybrałem fendta gdyż jakośc wykonania "dizajn" i wiele innych rzeczy było lepiej ładniej wykonanych w roku 91 fendt niż mniej znane firmy proponowały w np. w 95roku
ja szukałem autka z zabudowa Fendt ,Knaus ,Dethleffs ,Hymer.
tak jak kolega marcos40, pisał amerykan to poszukiwanie części. w europejskich autach wszystkie części są znormalizowane.
pozdrawiam
wedsew - 2011-07-07, 09:03
Rzeczywiście wypadałoby sprecyzować - budżet przewiduję około 40-50 tys, więc zapewnie będzie to sprzęt w wieku około 15 lat. Raczej alkowa, bo integrale ciężko znaleźć w tej cenie, a jeśli już to raczej mocno przechodzone.
Rozumiem więc, że najpopularniejsza trójka to Dethleffs, Hymer i Adria, tak?
Knausa i Bustnera dosyć często spotykam na niemieckich stronach z ogłoszeniami, Adrię rzadziej - ale zapamiętam.
Przy okazji - gdzie warto się rozglądać za używanym kamperem? Polska, Niemcy, jakiś inny kraj? Wyczytałem gdzieś, że dla przyczep warto się udać do Holandii, natomiast śledząc ogłoszenia zauważyłem podobny układ, co w przypadku aut osobowych - u nas kampery są wyraźnie tańsze, niż analogiczne w Niemczech i zastanawiam się, czy Niemcy sobie je drożej cenią, czy Polacy ściągają jakieś ulepy za grosze, lepią, picują i sprzedają z dużym narzutem (czyli identyczny mechanizm, co w osobówkach)?
Dziękuję za dotychczasowe rady i proszę o jeszcze
papamila - 2011-07-07, 09:19
| wedsew napisał/a: | | i proszę o jeszcze |
moim zdaniem nie marka jest ważna a stan zabudowy,
ma być sucha, "bez przejść" i w pasującym układzie wnętrza
części do wszystkiego z Europy dostaniesz bez większych problemów,
podwozie to typowy dostawczak i tu nie upatruj kłopotów
kaimar - 2011-07-07, 11:57
| marcos40 napisał/a: | | można być zadowolonym z Rimora, fajnej zabudowy aczkolwiek na pewno nie tak znanej i popularnej jak Hymer, Dethleffs czy Adria. |
Hymer i Dethleffs popularne są ale w Niemczech. No i w konsekwencji w Polsce dokąd trafiają pojazdy z Niemiec. Do tego nakłada się obiegowa opinia że wszystko co niemieckie jest najlepsze. Ciekawe jest jednak że Niemcy produkują niemieckie campery na nie niemieckich podwoziach.
Jako ciekawostka poniżej ilości camperów sprzedane w różnych krajach Europy i podział na marki na rynku włoskim.
wedsew - 2011-07-07, 12:54
| papamila napisał/a: | | wedsew napisał/a: | | i proszę o jeszcze |
moim zdaniem nie marka jest ważna a stan zabudowy,
ma być sucha, "bez przejść" i w pasującym układzie wnętrza
|
To już wiem, przeczytałem dokładnie cały dział o kupowaniu kampera i pełno innych wątków, więc teoretycznie jestem przygotowany.
Chodzi mi tylko o to, żeby przez niewiedzę nie wdepnąć w jakiegoś totalnego egzotyka. Ale skoro mówicie, że do europejskich zabudów dostanę bez problemu graty, to w zasadzie wyczerpuje temat
| papamila napisał/a: |
podwozie to typowy dostawczak i tu nie upatruj kłopotów |
Spoko, w sprawie mechaniki sobie poradzę bez problemów, na tym się znam.
wedsew - 2011-07-07, 12:59
| kaimar napisał/a: |
Ciekawe jest jednak że Niemcy produkują niemieckie campery na nie niemieckich podwoziach.
|
Może to w sporej mierze wynika z tego, że Niemcy nie mają raczej dużych dostawczaków przednionapędowych - chyba tylko Vito i Transporter, a to małe auta. Chyba też nowe Transity są FWD.
A wprawdzie się nie znam jeszcze za bardzo na kamperach, ale tak na logikę, przedni napęd to duży plus?
darboch - 2011-07-07, 13:11
| wedsew napisał/a: | | Może to w sporej mierze wynika z tego, że Niemcy nie mają raczej dużych dostawczaków przednionapędowych - chyba tylko Vito i Transporter |
zapomniałeś o VW LT
| wedsew napisał/a: | | wprawdzie się nie znam jeszcze za bardzo na kamperach, ale tak na logikę, przedni napęd to duży plus? |
ja mam tył
kaimar, widzę w statystyce RIOMOR na drugim miejscu
wedsew - 2011-07-07, 17:37
| darboch napisał/a: | | wedsew napisał/a: | | Może to w sporej mierze wynika z tego, że Niemcy nie mają raczej dużych dostawczaków przednionapędowych - chyba tylko Vito i Transporter |
zapomniałeś o VW LT |
Nie zapomniałem - LT jest tylnonapędowy
Skorpion - 2011-07-07, 21:01
no i tylnonaperdowy jest tez stary podciwy MB seri T1 601 i 602
kaimar - 2011-07-07, 21:42
| wedsew napisał/a: | | Może to w sporej mierze wynika z tego, że Niemcy nie mają raczej dużych dostawczaków przednionapędowych - chyba tylko Vito i Transporter, a to małe auta. |
Niemcy też budują campery na podwoziach tylnonapędowych. Na przykład luksusowe Niesmann+Bischoff są budowane na Iveco. Mniejsze modele budowane są oczywiście na Ducato.
Skorpion - 2011-07-07, 21:49
nie mozna zapomniec o FFB i Hymerkach na mercedesach
ksiczka - 2011-07-07, 22:33
Cześć! A nasza kochana LAIKA KREOS 3003 zbudowana na MB 312D 2.9TD ma już 92.000 km i choć jest z 2000 roku chodzi jak ta lala. Zabudowa włoska na niemieckim dostawczaku i kto by pomyślał
marcos40 - 2011-07-07, 23:01
| wedsew napisał/a: |
Przy okazji - gdzie warto się rozglądać za używanym kamperem? Polska, Niemcy, jakiś inny kraj? Wyczytałem gdzieś, że dla przyczep warto się udać do Holandii, natomiast śledząc ogłoszenia zauważyłem podobny układ, co w przypadku aut osobowych - u nas kampery są wyraźnie tańsze, niż analogiczne w Niemczech i zastanawiam się, czy Niemcy sobie je drożej cenią, czy Polacy ściągają jakieś ulepy za grosze, lepią, picują i sprzedają z dużym narzutem (czyli identyczny mechanizm, co w osobówkach)?
|
Wg mnie to warto szukać tu i tu czyli w Niemczech i w kraju również. Wydaje mi się, że z tego co oglądałem to jest to inaczej trochę niż z osobówkami. Trudniej jest podpicować campera, czasami wręcz niemożliwe, jeżeli masz ze sobą kogoś kto choć trochę się zna. Po prostu koszt zrobienia czegokolwiek przy camperze jest niewspółmiernie większy niż przy osobówce i handlarzom ciężko się "zmieścić " by jeszcze zarobić. Najlepszym przykładem jestem ja Kupiłem "by było taniej" w Niemczech prosto od pierwszego właściciela i morduję się do dziś z remontem. Teraz jestem oczywiście już mądry, znam moje nieszczęście od A-Z ale doszedłem do podobnych wniosków co Ty. Można taniej czasem kupić w Polsce i wcale nie złom. Ja jestem z Bielska -Białej i oglądałem tu kilka dni temu dwa campery tutaj (Dethleffs i Hymer) Oba naprawdę świetne, przyczepić się można do niczego albo drobiazgów. Jak policzyłem wszystko to ciężko znaleźć w Niemczech takie, pojechać zobaczyć, że tak jak w ogłoszeniu, przywieźć, opłacić i tak dalej... Tak więc reguły nie ma. Ale jak mówię - przydatny ktoś kto się zna, dokładne sprawdzenie - przede wszystkim szczelności i szukać gdzie się da
marcos40 - 2011-07-07, 23:10
| kaimar napisał/a: | | marcos40 napisał/a: | | można być zadowolonym z Rimora, fajnej zabudowy aczkolwiek na pewno nie tak znanej i popularnej jak Hymer, Dethleffs czy Adria. |
Hymer i Dethleffs popularne są ale w Niemczech. No i w konsekwencji w Polsce dokąd trafiają pojazdy z Niemiec. Do tego nakłada się obiegowa opinia że wszystko co niemieckie jest najlepsze. Ciekawe jest jednak że Niemcy produkują niemieckie campery na nie niemieckich podwoziach.
Jako ciekawostka poniżej ilości camperów sprzedane w różnych krajach Europy i podział na marki na rynku włoskim. |
Chyba dokładnie jest tak jak piszesz ! Wszystko co niemieckie itd. To funkcjonuje w każdym dziale rynku motoryzacyjnego (osobówki, dostawcze) a potem za tym idzie głownie cena bo ...niemieckie. Co do produkcji na obcych podwoziach - mi się wydaje, że wśród producentów camperów króluje Fiat i Ford ze względu na cenę "gołego" auta. Campery same w sobie są dość drogie więc producent zabudowy może być przez to tańszy z finalnym wyrobem (camperem). Robiąc coś na Ducato czy Transicie więcej dać w zabudowie przy zachowaniu ceny. Lub w innym wariancie - więcej "ugrać" dla siebie Schemat podobny do rynku aut dostawczych. Transity czy Ducato są tansze niż Mercedes lub VW.
MILUŚ - 2011-07-08, 15:17
| wedsew napisał/a: | | , że Niemcy nie mają raczej dużych dostawczaków przednionapędowych - chyba tylko Vito i ...... |
A mój Vitek ma tylny napęd.............
maszakow - 2011-07-08, 18:49
| marcos40 napisał/a: | Co do produkcji na obcych podwoziach - mi się wydaje, że wśród producentów camperów króluje Fiat i Ford ze względu na cenę "gołego" auta. Schemat podobny do rynku aut dostawczych. Transity czy Ducato są tansze niż Mercedes lub VW. |
Dokładnie. DO dziś pamiętam ceny blaszaków z 1998 jak się za nimi oglądałem.
Trojaczki z Sevel - 85-92 kPLN, Ford 105 kPLN. Sprinter 120 kPLN, Iveco - 150 kPLN. Netto.
Jest jeszcze jedna rzecz - królują niepodzielnie Fiaty Ducato bo ich podwozie jest najszersze i można je szeroko zabudować bez utraty naturalnej stabilności auta.
ponadto jego podwozie jest lżejsze od konkurencji co daje większą ładowność użytkową.
Mało tego, w najnowszej generacji Fiat specjalnie pod producentó kamperów wypuszcza auta z poszerzonym rozstawem tylnej osi i silnikiem poniżej 2l o bardzo przyzwoitej mocy.
Także pamietaj - budę możesz mieć niemiecką ale podwozie i elektryka to nadal włoska robota .
wedsew - 2011-07-12, 11:36
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zanotowane, zapisane, zapamiętane
Pewnie jeszcze gdzieś o coś głupiego zapytam, ale to za jakiś czas, żeby za bardzo nie podpadać
EwaMarek - 2011-07-12, 17:34
trochę się wtrące
fakt - ducato jest stabilniejszy - obecnie mam forda i buja jak.....
jakich unikać? niedopracowanych
i tu masz problem bo firmowy jak i innej marki mogą mieć wpadki
ja poprzednio miałem burstnera i obiecałem sobie że tylko takie kupuje ( roczniki 90) ale jak pooglądałem nowsze to już mi się przestały podobać poza tym wzięła przewagę cena.
chauson niby zwykła firma ale materiały podobne, wykonanie proste ale łatwe w użytkowaniu
pisałem o tym na forum
|
|