Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Czy trudno jest wymienić pasek klinowy?

prezes1960 - 2011-07-14, 09:29
Temat postu: Czy trudno jest wymienić pasek klinowy?
Witam
Od nie dawna jestem posiadaczem ducata i nigdy nie miałem do czynienia z tego typu pojazdem ,dlatego każda sugestia jest dla mnie pomocna.Wiem że może wydać się ta czynność dziecinnie prosta ale wolałbym wiedzieć jak do tego podejść.Mam pewne doświadczenie z mechaniki ale nie w tego typu aucie.Pytanie polega na tym czy:potrzebny jest kanał,czy wystarczy dojście od silnika,czy wystarczy poluzować śrubę alternatora którą widać za silnikiem?

zbychu91 - 2011-07-14, 09:42

Nietrudno,w większości aut pasek klinowy napina się poprzez przesunięcie alternatora .
prezes1960 - 2011-07-14, 09:51

zbychu91, Czy wystarczy poluzowanie jednej śruby; widocznej od góry?
airgaston - 2011-07-14, 09:56

Da się to zrobić bez kanału ale i tak trzeba by sie wczołgać pod auto. A jezeli masz osłonę silnika od dołu to niestety 6 śrubek zlośliwych pod całym autkiem :diabelski_usmiech
martini44 - 2011-07-14, 10:18

Zależy jaki masz silnik.... w 2.5D jedna sruba od góry i jedna od dołu, należy sciągnąć również małą osłonę koła pasowego sruba 6' nakretka 6' (jeśli jeszcze jest) :spoko
prezes1960 - 2011-07-14, 11:31

martini44, Tak mam silnik2.5 d 93r,ale pocieszające bo nie mam osłony silnika!.Mam pytanie też w sprawie paska ale rozrządu ,gdzie to kupić?.Po paskach zostanie tylko filtr paliwa do wymiany!,i jadę w dziewiczy rejs!
prezes1960 - 2011-07-14, 11:40

A jeszcze jedno pytanie czy pasek o wymiarach 10x913 to dobry rozmiar do 2,5 d?
kimtop - 2011-07-14, 11:58

Ja pasek w 2.5d wymieniałem w Niemczech na drodze.Jak nie masz kanału to najedż na kliny i od spodu z tyłu silnika poluzuj alternator.Nie pamiętam rozmiaru ,ale nie kupuj chińszczyzny za 6zł .
martini44 - 2011-07-14, 12:21

Użyj przycisku szukaj i tam wszystko znajdziesz na temat rozrzadu, temat był bardzo szczegółowo poruszany....
airgaston - 2011-07-14, 14:24

Znajdż najblizszy sobie sklep Inter Carsu. Kupisz wszystko w rozsądnych cenach. Nie kupuj najtańszego kup dobry. :ok
waldi - 2011-07-14, 18:24

Z rozrzadem jest wiecej problemu trzeba opuscic zawieszenie
martini44 - 2011-07-14, 18:35

waldi, w starym fiatowskim 2.5D nie trzeba opuszczac zawiecha, nawet nie trzeba odkrecac poduszki silnika prawej...... :spoko
prezes1960 - 2011-07-14, 19:53

Panowie z rozrządem pojadę do mechanika jak go znajdę.Mechaników ci u nas dostatek tylko auto wysokie i nie wszędzie się mieść w garażach ,a mechanicy nie pracują pod gołym niebem bo i pogoda nie taka,a i wygoda lepsza jak to mówią na stanowisku .Minęły czasy kiedy na podwórkach wszystko naprawiano!?.
P.S.
Mam pytanie z innego działu o zabudowie ale nie otwieram nowego tematu,a mianowicie ;czy ma ktoś dostęp do schematu elektrycznego zabudowy Burstner 1993,albo choć wiedzę na temat okablowania łazienki.Moja była w tragicznym stanie i ma zwarcie na kablu płaskim oznaczonym nr 1,odciąłem go przy rozgałęzieniu bo wysadzał bezpiecznik od oświetlenia nu 2

dominik - 2011-07-14, 20:28

opis przewodu nr 1 jest na przewodzie w łazience?
prezes1960 - 2011-07-14, 21:05

dominik,przewody są numerowane ,a ten o który chodzi ma numer 1 i jest płaski 1.5mm,biały z oznaczeniem żyły czerwony pasek.Przewody w kolorze białym wiodoczne na zdjęciu też mają nadrukowane numery
dominik - 2011-07-14, 21:16

OK, jutro sprawdzę i coś będziesz wiedział wieczorem :spoko
dominik - 2011-07-17, 21:23

przewód nr 1 dwużyłowy, biały z czerwonym paskiem zasila oprawę świetlówki w łazience, przez wyłącznik
prezes1960 - 2011-07-20, 19:14

dominik, dzieki za info :spoko :ok

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group