| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kupujemy kampera - [DMC] 4 osoby plus sporo bagaży - ile może to ważyć?
wedsew - 2011-07-17, 18:17 Temat postu: [DMC] 4 osoby plus sporo bagaży - ile może to ważyć? Witam.
Czytam uważnie i przyswajam sobie różne informacje z tego forum. Trafiłem na pewien problem, którego znów nie potrafię bez doświadczenia praktycznego rozwiązać, związany jest z masą całkowitą kampera i ładownościa tegoż.
Jaką orientacyjnie należy przyjąć wagę dla czterech dorosłych osób wraz z bagażami i żywnością na dwa tygodnie? Tak szacuję, że między 400 a 500 kg, gdzie 4x80 to osoby, czy te 200kg nie będzie zbyt mało?
Oglądałem dla orientacji przykładowego kampera na bazie ducato. Według ogłoszenia DMC to 3100 kg, masa własna 2580kg. Nie mam bladego pojęcia, czy masa własna jest na sucho, czy liczona z wodą, paliwem itp. Zakładam, że nie. Widzę w tym momencie potencjalny problem - jeśli doliczyć 120 litrów wody, z 80 kg paliwa (120 litrów ropy nie wiem ile waży), ścieki, butle z gazem itp., to wychodzi mi dodatkowo około 250 kg, czyli auto ważyłoby 2730 kg.
Wtedy cztery osoby plus bagaże, jeśli dobrze oszacowałem dodatkową wagę, przekraczają DMC i to wyraźnie, o grubo ponad 100 kilogramów.
Poczytałem również trochę o ważeniu kamperów poza naszymi granicami i chciałbym zasięgnąć opinii - czy dobrze mniej więcej policzyłem te obciążenia i jest to poważny problem, czy sporo przesadziłem i niepotrzebnie motam proste sprawy?
Jeszcze auta nie mam, ale dobrze jest przed zakupem wiedzieć dokładnie, na co patrzeć
IAAN - 2011-07-17, 21:01
te 2580 kg to z paliwem bez gazu i wody w zbiorniku
ja ważyłem przed wyjazdem swojego i wyszło z paliwem butlą gazu bez wody i jedzeniem i ciuchami 2 rowery i stół i 4 krzesła i wyszło 3160 na sucho niby 2560 zabrakło więdz ok 200 kg czyli 200 za dużo
zbychu91 - 2011-07-18, 14:18
W piątek zważyłem swojego kamperka,zapakowany jak do wyjazdu,dwie pełne butla z gazem,zatankowany lpg,pełny zbiornik wody czystej, 2680kg z ,,mną"razem
DMC 3200
airgaston - 2011-07-18, 16:10
No to jeszcze pół tony kontrabandy
dominik - 2011-07-19, 06:15
Mój w/g papierów masa własna 2480 kg, a dopuszczalna masa całkowita 3100 kg
maszakow - 2011-07-20, 21:44
Przyjmij metody lotniskowe. Statystycznie przyjmuje się 80kg/ osobę, bagaż max to chyba 25 kg. Resztę już musisz empirycznie weryfikować.
donald - 2011-07-21, 06:55
Ja mam według papierów masa własna 2516kg a dopuszczalna masa całkowita 3100 czyli 584 kg ładownosci mam... jak na 6-cio osobowego kamperka to mało troche... jak do tego dojdzie jeszce woda, itp... chyba na wage sie wybiore. Wie ktoś gdzie w Warszawie mają jakąś niekłamiącą wagę??
Dziabong - 2011-07-21, 07:01
Wpadnij do nas, tam masz wagę za piątaka!
dziwaczek - 2011-07-21, 19:16
| Dziabong napisał/a: | | Wpadnij do nas, tam masz wagę za piątaka! |
Ja też bym się zważył z kamperkiem? Gdzież to jest?
wedsew - 2011-07-21, 22:48
Dziękuję za odpowiedzi.
Cieszę się również, że się nie nabijacie z moich pytań, bo to oznacza, że jestem w miarę na dobrej drodze
WINNICZKI - 2011-07-21, 22:55
Kazda składnica złomu posiada tzw.wage samochodową. Wjeżdżasz kamperkiem i masz wybór........ważyć sie z nim i odjechać do domu lub pozostawić w całości na złomie i pójść do domu piechotą
ekosmak.dabrowska - 2011-07-24, 17:45
| WINNICZKI napisał/a: | | Kazda składnica złomu posiada tzw.wage samochodową. |
I większość składnic węgla
Barbara i Zbigniew Muzyk - 2011-07-24, 18:23
oczywqiscie kazdy sklad wegla,a zalezy ciezar od wielkosci campera,nasz 7,5,wazyl na skladzie nie zapakowany3,230 a my i jedzenie,sprzet turystyczny?
donald - 2011-08-05, 08:24
No zważyłem sie przed wyjazdem.....woda ,paliwo i gaz po korek napełnione, dwa rowery,oraz bambetle wyjazdowe bez kierowcy i pasażerki na razie i wyszlo 2980kg.... nie jest żle
wagabunda - 2011-08-05, 22:14
Podobno większym przewinieniem (wyżej karanym) niz DMC jest przekroczenie nacisku na oś.Czy ktoś spotkał sie z taką kontrolą
pozdrawiam
Cyryl - 2011-08-06, 04:19
dopuszczalne naciski na oś w Polsce to:
8t na drogach wojewódzkich,
8t i 10t na oś napędową na drogach wojewódzkich o podwyższonym nacisku (obwódka znaku czarno-biała),
8t i 10t na oś napędową na drogach krajowych,
8t i 11,5t na oś napędową na drogach krajowych niektórych w/g rozporządzenia,
8t i 11,5t na oś napędową na drogach ekspresowych i autostradach.
mierzone to jest na wagach najazdowych w wyznaczonych miejscach gdzie albo waga jest wsadzana w wyżłobienie w asfalcie, albo musi posiadać maty powodujące, że w czasie pomiaru pojazd jest poziomo. jak na zdjęciu: http://www.trans.info/mes...u_pojazdow.html
maksymalne pochylenie tego miejsca to 2% wzdłuż i 5% wszerz.
kara za przekroczenie zależy od wielkości przkroczenia i długości drogi jaką przebył pojazd. kary wysokości 10 000zł to standard.
wagabunda - 2011-08-08, 22:12
Dzieki za fachowy opis i dane techniczne.Moze rozszyfrujesz wpis w rubryce ;Największy dop.nacisk osi;17,15kN-w moim kamperku pozdrawiam
zbychu91 - 2011-08-09, 08:20
| wagabunda napisał/a: | | Największy dop.nacisk osi;17,15kN-w |
To ok 1748kg ,nie ma takiej możliwosci aby naszymi autkami przekroczyć dopuszczalne naciski na oś na jakiejkolwiek drodze.
Natomiast o przekroczenie DMC wcale nie jest trudno.
|
|