Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Wymiana rozrządu

prezes1960 - 2011-08-10, 16:42
Temat postu: Wymiana rozrządu
Witam .
Mam pytanie do kolegów ,czy przy wymianie rozrządu należy wymienić pompę wody?.Wiem że temat rozrzadu był wałkowany już nie raz ale dla mnie nie jest jasne czy w komplecie jaki się kupuje jest wszystko co potrzeba czy trzeba dokupić (jak czytałem ) podpory rolek,oraz gdzie i jaki zestaw kupić mam 2.5d z 93r przebieg 240tysi nie wiem nic na temat kiedy był wymieniany pasek!.Niedawno wróciłem z wyjazdu i silnik sprawuje się całkiem nie żle.

Camper Diem - 2011-08-10, 17:15

jak nie wiesz nic o dacie założenie paska to lepiej go wymień, a najlepiej cały rozrząd.
pompę wody można, ale nie trzeba wymieniać z rozrządem, na pewno trzeba jak pojawia się luz, albo zaczyna cieknąć.

Leo2 - 2011-08-10, 17:18

Jeśli nie wiadomo kiedy był wymieniany rozrząd to musowo trzeba go wymienić. Co do pompy wodnej to jeśli ona napina pasek rozrządu to trzeba ją również wymienić. Jeśli nie i nie cieknie to według uznania.
prezes1960 - 2011-08-10, 17:55

Leo2, no właśnie tego nie wim,czy pompa jest napędzana paskiem rozrządu ,bo jezeli tak to po wymianie paska inne naprężenie paska może zakończyć żywot pompy!?
Leo2 - 2011-08-10, 18:25

Chodzi głównie o to czy pompa napina pasek rozrządu. Mocowanie pompy jest na takiej krzywce i nią się reguluje naciąg paska. Musisz to sprawdzić. Ja wymieniłem oprócz pompy i rozrządu wszystkie pozostałe paski, uszczelniacze, wszystkie filtry, i oczywiście olej. Sprawdź również na warsztacie temp zamarzania płynu chłodniczego. Jeśli nic nie wiesz o serwisie Twojego autka to bym również wymienił płyn hamulcowy. Jak to zrobisz to masz spokój na kilka lat.
Pozdro.!
PS
Być może u Ciebie inaczej się napina pasek rozrządu. Ale jak się już wymienia rozrząd to bym wymienił wszystko.

SlawekEwa - 2011-08-10, 18:49

Leo2 napisał/a:
Ale jak się już wymienia rozrząd to bym wymienił wszystko.

I pomp wody też, jeśli pracuje na pasku rozrządu- obojętnie czy go napina czy nie :)

martini44 - 2011-08-10, 19:34

w 2.5 D pompa wody nie jest napędzana rozrządem a paskiem klinowym ( dotyczy Fiat )
prezes1960 - 2011-08-10, 21:08

Leo2, sukcesywnie wymieniam wszystko ,płyny już wymieniłem ,pasek klinowy wymieniłem ale nadal piszczy i szukam przyczyny.Rozrząd kompletuje i z tym mam problem bo pasek i rolki są a nie ma podstaw które to koledzy na forum zalecają przy wymianie paska też wymienić.
martini44, czy piszczenie paska może powodować pompa ?

martini44 - 2011-08-10, 21:13

prezes1960, pisk piskowi nie równy.... jeśli stwierdzasz że piszczy pasek klinowy trzeba luknąć czy aby pasek nie jest za luźny, popękany.... po zdemontowaniu paska klinowego można zobaczyć czy jest luz osiowy na pompie wody a może alternator sie już przyciera ..... przyczyn pisków jest mnóstwo.... napewno nikt nie zdiagnozuje Ci na forum co się dzieje w Twojej maszynce a będą tylko snuć przypuszczenia....... :spoko
martini44 - 2011-08-10, 21:16

prezes1960 napisał/a:
nie ma podstaw


nie prawda..... podstawe zamawiasz w serwisie autoryzowanym i masz na drugi dzien.... kosztuje wraz z śrubą coś ok 40 zł....... ( ze śrubą bo starą szpilkę ze starej podstawy trzeba wykręcić) ...... podstawa ma być nowego typu :spoko

"Mieliśmy" na forum kolegę który takie sprawy wraz z numerami katalogowymi miał w jednym paluszku, lecz niestety........... nie bede komentował.........

prezes1960 - 2011-08-10, 21:38

martini44, problem paska miałem przed wymianą i po wymianie,wymieniał mechanik ale nie jestem pewien czy go dobrze naciągną !Ja jestem posiadaczem tego typu samochodu od maja (na codzien już od 25 lat jeżdżę mercedesem a tam są napinacze ,a i pasek od dawna wielorowkowy).Kupiłem preparat przeciw piszczeniu paska i na jakiś czas było OK!.
Ps.
Dziś byłem w serwisie FIATA ale o co bym nie zapytał to tylko odpowiedż:wycofane z produkcji !.I tu niestety wyższość mercedesa!można kupić części do 20 latków, drogie ale są!.Niestety mercedes to rzadkość w kamperach ,no i cena oczywiście nie taka jaka bym mógł za akceptować

ekosmak.dabrowska - 2011-08-10, 21:46

martini44 napisał/a:
"Mieliśmy" na forum kolegę który takie sprawy wraz z numerami katalogowymi miał w jednym paluszku, lecz niestety........... nie bede komentował.........

Kierowca Jolki Polki. Jego masz na myśli?
prezes1960 napisał/a:
Mam pytanie do kolegów ,czy przy wymianie rozrządu należy wymienić pompę wody?

Syn kierowcy Jolki Polki "Kurczak" na pewno Ci pomoże.

dziwaczek - 2011-08-10, 21:49

Osobiście to odnośnie piszczenia to bym nie stawiał na pasek rozrządu. To pasek ząbkowany, on się nie ślizga, po prostu nie ma prawa. Piszczeć może rolka napinająca.
Osobiście stawiam na pasek alternatora lub sam alternator. Piszczenie często występuje jak dostanie się wilgoć w te okolice np. gdy jest wilgotno, po deszczu.
U mnie tak było jak silnik popracował, jak się wszytko wysuszyło to piszczenie przechodzi. Miałem dziurę w rynience na podszybiu - teraz załatałem i przeszło.
Jak miałem focusa to tez piszczał pasek alternatora jak był zimny-wilgotny jak się nagrzał to mu przechodziło.

martini44 - 2011-08-10, 21:57

prezes1960 napisał/a:
.Kupiłem preparat przeciw piszczeniu paska


to usuwanie skutku a nie przyczyny....

prezes1960 napisał/a:
wycofane z produkcji


niewierze..... w kwietniu kupowałem i nie było problemu a mój kamperek jest 88'... to raczej lenistwo pracownika serwisu......

ekosmak.dabrowska napisał/a:
Kierowca Jolki Polki


hmmmm...... :spoko

prezes1960, jeśli pasek był wymieniany myślę że masz problem z osiowością prowadzenia paska klinowego..... pod kołem pasowym pompy wodnej są liczne podkładki i jeśli ilość jest nieprawidłowa wtedy pasek pracuje "kantując" sie co powoduje piski...... zwróć na to uwage......

prezes1960 - 2011-08-10, 22:10

martini44, pracownicy serwisu sa z reguły nieszczęśliwi że przychodzi klient !.Pytałem co prawda o inne części(spinkę do zamka a raczej klamki wewnętrznej,a i sama klamkę itp),ale znalazłem na forum numer tej podstawy więc pojadę z numerem i zamówię i tu niestety przykrość bo trzeba jechać dwu krotnie !raz zamówić ,a potem odebrać.Do tej pory zamawiałem części telefonicznie a u FIAT niet,nie nada!
martini44 - 2011-08-10, 22:13

prezes1960 napisał/a:
pracownicy serwisu sa z reguły nieszczęśliwi że przychodzi klient


dałeś mi w policzek...... ja pracuje w serwisie autoryzowanym........ ale mam jeszcze drugi.... :spoko

prezes1960 - 2011-08-10, 22:16

koledzy jakie ładowanie powinien mieć alternator,bo wydaje mnie sie że 13,7to trochę mało i to może alternator kończy żywot i piszczy,a piszczy nie zawsze ale tak że całkowicie rozgrzany!(popiskiwał na wszystkich biegach przez około 300km,raz tak,raz nie).
prezes1960 - 2011-08-10, 22:38

martini44, przepraszam że tak potraktowałem kolegę serwisanta ale mam nieodparte wrażenie ze tak jest .Może to tylko subiektywne odczucie ,dlatego postaram się je zmienić.Ale jeżeli chodzi o zamawianie części w FIACIE to niestety nie można tego zrobić telefonicznie choć może tylko w Warszawie.Kto wie jak się jeżdzi po Warszawie ten wie że dwukrotna podróż to strata cennego czasu i paliwa!(w Warszawie ponad 5zł za olej).
PS
Cenię sobie wszelkie rady doświadczonego kierowcy i biorę je za ogromna pomoc w mojej niedoli jaka jest mój kamperek ,który to ucierpił w kolizji i zastał prze ze mnie odratowany.Niestety mam problemy mechaniczne o których nic nie wiem choć eksplatujemy w rodzinie 4 auta to niestety zupełnie innego typy.

martini44 - 2011-08-10, 22:54

prezes1960, :pifko2 :pifko2 :pifko2
maszakow - 2011-08-10, 23:59

prezes1960, normalne napięcie wyjścia z alternatora to 14,4V. 13,7 to możliwy spadek jeśłi masz sporo działających odbiorników prądowych. Pytanie jak mierzyłeś ale zakładam że światła mijania, radio, CB radio i nawiew wyłaczyłes :)
StasioiJola - 2011-08-11, 00:50

Jeśli chodzi o rozrząd i części do Fiata , to najlepiej zwrócić sie do naszego kolegi z Forum Krzysia o nicku EmKa - który prowadzi autoryzowany serwis Fiata w Kaliszu i to on podawał numery katalogowe podstaw i śrub do rozrządu!!! Ja już skorzystałem z jego dobrych rad wymieniając rozrząd w Fiacie 2.5 TDi i inni koledzy z tego forum też!!! :szeroki_usmiech :spoko Znając Krzysia - myślę, że nie odmówi pomocy , a ma dostęp do orginalnych programów i katalogów Fiata !!! Pozdrawiam Krzysia!!! :szeroki_usmiech :spoko
prezes1960 - 2011-08-11, 13:13

Dzięki wielkie wszystkim kolegom za pomoc! :ok :wyszczerzony: ,już zamówiłem pasek i rolki teraz zamówie podstawę (na wszelki wypadek).Mam jeszcze pytanie o przegub napędowy jaki kupić ?.Czy szukać np. lobro spidan czy wystarczy jakiś zamiennik np wloski?.Czy ktoś ma już jakieś doświadczenie z zamiennikami?
Skorpion - 2011-08-11, 13:15

prezes1960 napisał/a:
lobro spidan
to juz sa zamienniki orginalow oby nikt nie probowal Ci wcisnac jakies chinski lub podobnego bezpanstwowca
StasioiJola - 2011-08-11, 13:42

Lobro i spidan to obecnie jeden koncern produkujący elementy napędowe tzn przeguby, manszety, krzyżaki , wały i półosie napędowe. Produkty tych firm szły na pierwszy montaż do VW, Opla i Forda w Niemczech, Tak ,że według mnie jest to obecnie bardzpo dobry towar na rynku- mogę z czystym sumieniem polecić. :bigok :bigok :spoko
1506edi - 2011-08-11, 19:45

Może się przyłączę z tym zamawianiem mogłeś się wstrzymać,ja wymieniałem u siebie w maju rozrząd kompletny z rolkami i pompe wody bo jest lepsze dojście jak ściągniesz rozrząd.I niby wszystko było pod dowód rejestracyjny a nie wszystko pasowało dużo kombinowania masa zmarnowanych godzin.Piszę dlatego bo wszystko robię sam i takie przerywanie roboty na dzień lub2 jest drażniące.
Pozdrawim.

martini44 - 2011-08-11, 20:22

1506edi napisał/a:
I niby wszystko było pod dowód rejestracyjny a nie wszystko pasowało


cześci do silnika zamawia sie pod kod silnika a nie pod VIN, kW i pojemność.....

eMKa - 2011-08-12, 21:20

No juz nie mogę tego trawić :roll:
1. W silnikach "SOFIM" pompa wody nie ma konfliktu z rozrządem. Oczywiście można przy okazji wymienić również uszczelkę pod pokrywę zaworów,miskę,półblok itd ... tylko po co ?
2.To oczywiste ze stara podstawę wymieniamy na podstawę nowego typu.Stara była wadliwa i powodowała poważne usterki.
Podstawa 500326852
Śruba 16592225
Tulejka 500326919
BEZWZGLĘDNIE !!!
A może masz juz nowy typ podstawy zamontowany ?
3.Oczywiście nowe rolki i pasek.Osobiście zalecam nową sprężynę napinacza 4279745, stara zazwyczaj jest zmęczona.
:spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group